مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

بیوگرافی یاسمن فرزان

بیوگرافی یاسمن فرزان

بیوگرافی یاسمن فرزان

یاسمن فرزان فیزیک‌دان ایرانی‌ست. او در حال حاضر عضو هیئت علمی پژوهشگاه دانش‌های بنیادی و محقق مرکز بین‌المللی فیزیک نظری عبدالسلام (ICTP) است و در زمینه فیزیک ذرات بنیادی و به ویژه نوترینوها پژوهش می‌کند.

متولد: دی ۱۳۵۵ تبریز
محل: زندگی تهران
رشته فعالیت:  فیزیک ذرات بنیادی
محل کار:  پژوهشگاه دانش‌های بنیادی
استاد راهنما : الکسی اسمیرنف / مایکل پسکین


جوایز

جایزه سال ۲۰۱۳ مرکز بین‌المللی فیزیک نظری عبدالسلام (ICTP)
جایزه دانشمند جوان در سال ۲۰۰۸ اتحادیه بین‌المللی فیزیک محض و کاربردی (IUPAP)
همسر محمدمهدی شیخ‌جباری

زندگی‌نامه
یاسمن فرزان در سال ۱۳۵۵ در شهر تبریز متولد شد. پدرش دکتر یعقوب فرزان، استاد دانشکده فنی دانشگاه تبریز و از چهره‌های برجسته جامعه مهندسی عمران کشور بود.

یاسمن فرزان در سال ۱۳۷۲ (۱۹۹۴) به عنوان اولین دختر ایرانی در تاریخ تیم‌های المپیادی فیزیک در تیم منتخب ایران در آزمون المپیاد جهانی فیزیک در پکن شرکت کرد و برنده مدال نقره شد. او جایزه ویژه بهترین دانش‌آموز دختر شرکت‌کننده در این دوره را نیز به دست آورد. در سال ۱۳۷۳ تحصیلات خود را در رشتهٔ فیزیک تا مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی شریف طی کرد. در سال ۱۳۸۳ از تز دکتری خود در سیسا تریست ایتالیا دفاع کرد. همسر وی فیزیکدان ایرانی محمدمهدی شیخ‌جباری است که جوانترین چهره ماندگار شناخته شده است.

او هم اکنون در پژوهشگاه دانش‌های بنیادی مشغول به تحقیق در زمینه فیزیک انرژی‌های بالا است.

جایزه
جایزه دانشمند جوان اتحادیه بین‌المللی فیزیک محض و کاربردی (آیوپاپ) در زمینه تئوری فیزیک ذرات (۲۰۰۸)
جایزه سال ۲۰۱۳ مرکز بین‌المللی فیزیک نظری عبدالسلام(ICTP)، به همراه پاتچانیتا چولالانگکرن از تایلند


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

دنبال کننده ها

اینم لیست یکسری از دنبال کننده های من ؛ اونایی که جلوی اسمشان ضرب در هست :

1- یا وبلاگشون حذف شده 2- یا قطع دنبال زدن 3- یا وب جدید زدند و و از وب قبلی استفاده نمی کنند و همه ی دنبال کننده هاشون رو قطع زند.

حوشبختانه تعداد هر سه تاشون توی عکس کمه؛ عکس >>>>>>بکلیک

+++اون دسته از وبلاگ هایی که تنها فقط من دنبالشون میکنم و چه آشنا چه غیر آشنا هم در آینده قطع دنبال میشند.

++ شایدی در چند روز آینده قالب بزارم یه تحولی اینجا لازم داره

+++ اون دسته از دوستانی که پیام دادن و دیدن جواب ندادم همی نظراتشون توی هرزنامه رفته  و تا الان ندیدم وقت شد پاسخ میدم :)


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی احمد عبادی

بیوگرافی احمد عبادی

احمد عبادی (۱۲۸۵-۱۳۷۱) از استادان موسیقی ایرانی و نوازنده سه‌تار و فرزند میرزا عبدالله فراهانی بود. از هشت سالگی با موسیقی آشنا شد و اصول نوازندگی را از خواهران خود مولود و ملوک، که از تعلیمات پدر برخوردار بودند فرا گرفت.

زادروز : ۱۲۸۵ خورشیدی – ۱۹۰۴ میلادی

اهل کشور : ایران

درگذشت : ۱۳۷۱ خورشیدی – ۱۹۹۲ میلادی

سبک‌ها : موسیقی سنتی ایرانی

کار(ها) : نوازنده و آموزگار

ساز(ها) : سه‌تار

سازهای برجسته : سه‌تار

احمد عبادی مدت‌ها در وزارت پیشه و هنر به تدریس و تحقیق در موسیقی ایرانی و سه تار پرداخت و در جهت معرفی موسیقی ملی ایران کنسرت‌های متعددی در داخل و خارج از کشور از جمله فرانسه، ایتالیا، آلمان و اتریش داشت که مورد استقبال هنردوستان واقع شده‌است.

عبادی در نواختن سه‌تار دارای سبک و شیوه‌ای مخصوص به خود بود که کمتر کسی توانسته از عهده تقلید آن بر آید. عده‌ای سبک خاص ساز زدن او را مربوط به امکانات و وسایل صدا برداری زمان وی می‌دانند. مضرابهای تک سیم و دومضراب‌ها از مشخصه‌های بارز سبک وی هستند.

از کارهایی که او در نوازندگی سه‌تار ایجاد کرد،ابداع کوک‌های مختلف در سه تار است که در آلبوم کوک سه تار آنها راعرضه کرده‌است.

عبادی شاگردان بسیاری تربیت کرد که از میان آن‌ها مهربانو توفیق، بهرام وادانی و بهداد بابایی را می‌توان نام برد. او در رادیو نیز فعالیت می‌کرد و صفحه‌ها و کاستهای زیادی ضبط کرده از جمله صفحه آواز شور همراه رضا ظلی و همچنین تکنوازی‌ها و بداهه نوازی‌ها و همراهی با نوازندگان و خوانندگان مختلف. همنوازی‌های او با غلامحسین بنان و محمدرضا شجریان آثاری ماندگار در قالب برنامهٔ گل‌ها به جا گذاشته‌است.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی لیو ییفئی

بیوگرافی لیو ییفئی

نام اصلی :  لیو ییفئی / 劉亦菲 / Liu Yifei

تاریخ تولد : ۳ شهریور ۱۳۶۶ (۲۵ اوت ۱۹۸۷)  ‏

محل تولد : هوبئی ووهان، چین

ملیت  : چینی

نام‌های دیگر  : لیو شیمِـیزی (刘茜美子) کریستال لیو

پیشه : بازیگر ،خواننده ، مانکن

سبک موسیقی : ماندوپاپ، جی پاپ

ساز ها : صدا، پیانو

سال‌های فعالیت : ۲۰۰۲ تاکنون

همسر : Song Seung-heon

زندگینامه

لیو ییفئی متولد ۲۵ اوت ۱۹۸۷ یک هنرپیشه، خواننده و مانکن اهل جمهوری خلق چین است.از فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی که وی در آن نقش داشته است می‌توان به پادشاهی ممنوعه، بازگشت عقاب‌های مبارز، حشاشین، انتقام سفید و چهار اشاره کرد

Filmography

2004     Love of May          

The Love Winner     2004     

2006     Abao's Story     

2008     The Forbidden Kingdom         

2010     Love in Disguise         

2011     A Chinese Fairy Tale         

White Vengeance     2011     

2012     The Four        

The Assassins     2012     

2013     The Four II        

2014     The Four III          

For Love or Money     2014     

2015     Outcast          

The Third Way of Love     2015     

2016     Night Peacock          

Never Gone     2016     

2017     The Chinese Widow          

Once Upon a Time     2017     

Hanson and the Beast     2017     

2018     Inversion    

    

Television

2003     The Story of a Noble Family          

Demi-Gods and Semi-Devils     2003     

2005     Chinese Paladin        

Doukou Nianhua     2005     

2006     The Return of the Condor Heroes              


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی کسری خدیور

بیوگرافی کسری خدیور

کسری خدیور متولد ۲۶ مهر ۱۳۷۲ در تهران است و اصلیتی کرمانشاهی دارد و در یک خوانواده ی هنرمند و آشنا با موسیقی پرورش یافت. او ۳ خواهر دارد که همگی نوازنده ی موسیقی هستند و مادرش هم کار موسیقی و نوازندگی انجام می دهد. پدر کسری در سال ۱۳۸۰ طی یک حادثه ی رانندگی جان به جان آفرین تسلیم کرد.

کسری خدیور جوان ترین نابغه ی موسیقی ایران که از سنین کودکی موفق به اخذ مدارک استادی و تدریس موسیقی و از سن ۱۰ سالگی مشغول به تدریس موسیقی ( آهنگسـازی ، تاریخ موسیقی ایران ، تاریخ موسیقی جهـــان ، کـمانچه ، ردیف موسیقی ایران ، کمانچه – گرایش به موسیقی تمام اقوام کـشـور ، ویولـن ایـرانی ویـولـن کلاسیک و گرایش به شاخه های مختلف موسیقی های ملل ، سُلفژ ، تـئـوری موسیقی ، هارمونی از دوره های رنسانس تا دوره ی مدرن و برخی از ساز های دیگر) می باشد.در حال حاضر مشغول به تدریس در محفل کلاسهای ویولن و کـمانچه می باشد.

زندگی

کسری که مهربانی و خاکی بودن از ویژگی های آشکارش است عناوین و افتخاراتی را در سنین پایین به دست آورد که تصورش برای همه ی ما سخت است.

او را به عنوان تنها کسی که در سیزدهمین جشنواره ی خوارزمی به موسیقی روی آورد و بانی زایش هنر اول(موسیقی)در جشنواره ی خوارزمی بود می توان شناخت.خدیور در سال ۱۳۸۱ و در زمانی که تنها ۹ سال داشت برنده ی جشنواره ی جوان شد و ار آن پس لقب نابغه ی جوان موسیقی ایران را به خود گرفت.شاید که نه حتماً شگفت زده می شوید وقتی بدانید نوازنده ی ویولن خواننده ی محبوبتان کسی بوده که در سن پایین ۱۱ سالگی در در زمینه ی آهنگسازی نوجوانان در صدا و سیمای کل کشور نفر اول شد و جوان ترین آهنگساز صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بود.

نابغه ی جوان موسیقی ایران در همین سن با داشتن ۶ کارت استادی مشغول به تدریس ویولن،کمانچه،پیانو و اکثر سازهای سنتی و مبانی آهنگسازی شد.

کسری در سال ۸۴ و همزمان با آغاز به کار خود در زمینه ی موسیقی فیلم، در جشنواره ی بین المللی فجر،رهبر ارکستر منتخب ایران شد و همین امر سبب شد تا او موفق به کسب بورس تحصیلی از کشور های فرانسه،استرالیا و البته اتریش شود.ولی وطن پرستی و عشق به مردم کسری را وسوسه نکرد و تنها جواب کسری به این بورسیه های تحصیلی این بود:تا آخرین نفس هایم در ایران می مانم و به ملتم خدمت می کنم.

کسری از دوم راهنمایی مشغول به تحصیل در هنرستان عالی موسیقی ایران شد که از همان سال تا مقطع دانشگاه همزمان با تحصیل،به تدریس موسیقی نیز می پرداخت.ویولونیست جوان گروه شوک به جز موسقیی تحصیلات دانشگاهی ندارد و معتقد است کسانی که موسیقی کار می کنند یا در کنار شغل و تحصیلاتشان به موسیقی نیز می پر دازند یا مثل او تمام کار و شغل و علاقه و تحصیلاتشان در راه موسیقی صرف می کنند.

کسری در سن ۱۵ سالگی فعالیت حرفه ای خود را به طور جدی به کنسرت های موسیقی برده و در ارکسترهای سنتی ایرانی و پاپ و ارکسترال های سمفونیک فعالیت کرده.طی این فعالیت ها خدیور با خوانندگانی مثل؛سالار عقیلی-سینا سرلک-حمیدرضا نوربخش-استاد اکبر گلپایگانی و …در زمینه ی سنتی همکاری کرده و دربخش پاپ هم با خوانندگانی همچون؛بابک جهانبخش-مازیار فلاحی-علی لهراسبی-علی اصحابی-مرتضی پاشایی-روزبه نعمت اللهی-احسان خواجه امیری-ریزار(محمدرضا گلزار) کارهایی انجام داد او تکنواز کنسرت های ارکستر ملل و ارکستر آکادمیک نیز بوده است.

کسری خدیور اکنون رییس شورای عالی موسیقی انجمن هنرمندان جوان کشور و اهنگساز فرهنگستان ملی هنر بوده و نکتهی جالب در مورد کسری این است که او در چند ماه آینده نوازندگی را با همه ی این عناوین رنگارنگ و موفقیت ترک خواهد کرد و به خوانندگی برای مردمش روی خواهد آورد.شعارش هم در راه خوانندگی این است:”مردم ما در موسیقی لیاقت بیشتر از اینها را دارند…”

علاقه ی کسری به ایران و ایرانی در نامی که برای آلبومش انتخاب کرد هم نمایان است:**مردم من**.آلبوم مردم من با صدای کسری خدیور که با کمک های فرزاد فرزین عزیز هم ساخته شده،مراحل نهایی ساخت خود را هم به سر برده و لازم به ذکر است که این آلبوم با بالا ترین کیفیت ممکن در ایران ضبط شده و تنها یه گام برای انتشار آن باقیست،و آن هم زمانی مناسب برای پخش در بازار است.کسری که به گفته ی خودش در زمان خوانندگی حتما فرزاد را در کنار خود خواهد داشت یک تک آهنگ هم با صدای خودش در اینترنت منتشر کرده به نام “نفس” (ترانه:جواید حوان_ملودی:کسری خدیور)که استقبال خوبی از آن شد و در آلبوم مردم من هم ریمیکسی از این قطعه خواهید شنید.

مصاحبه

چه چیزی باعث شد شما وارد دنیای موسیقی بشوید؟

سختی زندگی شخصی و نیاز به در آمد و من در سنین کودکی تنها کاری که می توانستم انجام بدهم همین بود.

از شروع فعالیتتون با چه کسانی همکاری داشته اید؟

عبدالحسین مختاباد،عبد الرسول کار گشا، سینا سرلک، حمید خزایی، سالار عقیلی،استاد اکبر گلپلیگانی (سنتی)

مازیار فلاحی، محمدرضا گلزار، روزبه نعمت الهی، علی اصحابی، فرزاد فرزین، علی لهراسبی (پاپ)

جوایزی که تا حالا که بدست آوردید؟

بالای ۱۰۰۰ لوح تقدیر گرفتم که همه را زدم به دیوار اتاقم، از چند تا از آن ها که می تونم نام ببرم جشنواره فجر ارکسترم منتخب شد، ویولون و کمانچه و آهنگ سازی در ایران اول شدم و در جشنواره خوارزمی توانستم موزیک را وارد این جشنواره بکنم.

به نظر خودتون اگر وارد دنیای موسیقی نمی شدید، چه کاره می شدید؟

اگر وارد دنیایی موسیقی نمی شدم ورزشکار می شدم و به نظر من موفقیت هایی که بدست آوردم در رشته های دیگر بدست نمی آوردم و خدا هر کسی را برای موسیقی ساخته و من برای موسیقی ساخته شده ام.

در حال حاضر به غیر از فعالیت درموسیقی چه کار می کنید؟

نود و نه درصد فکرم موسیقی و آلبومی هست که روی آن کار می کنم و و با کسانی که با آن ها در حال همکاری هستم

از همکاری و آشنائی با علی لهراسبی و فرزاد فرزین بگویید؟

با فرزاد فرزین از کنسرت ۲۶ اسفند ۹۰ آشنا شدم و به تازگی هم برای کنسرت علی لهراسبی رفتم و با کنسرت فرزاد فرزین تداخل پیدا کرد و در کنسرت فرزاد فرزین موقتا جایگزین آوردند و بعد از ماه رمضان با فرزاد فرزین شرع به کار می کنم و در حال حاضر با علی لهراسبی و فرزاد فرزین کار میکنم.

وضعیت فعلی موسیقی کشور را چطور ارزیابی می کنید؟

سال ها است چرخ موسیقی کشور تکانی نخورده و کسی باید باشد و چرخ موسیقی کشور را تکانی بدهد و من همه ی تلاشم را می کنم آن یک نفر من باشم.

دوست دارید با چه کسانی همکاری داشته باشید؟

من در حال حاضر با نفرات اول موسیقی پاپ همکاری دارم و بزرگانی که در ایران نیستند و دوست دارم با آن ها همکاری داشته باشم.

فکر می کنید موفقیتی که بدست آوردید به خاطر چیه؟

به خاطر شرایط زندگی این کار را باید انجام می دادم و پیشنهادی که در بچه گی به من شد و به خاطر هدفی که داشتم و و همیشه به دنبال هدفم رفتم.

واکنش و برخورد دیگران نسبت به شما که به این موفقیت های بزرگ رسیده چیه؟

متاسفانه کسانی هستند که افراد موفق را را از صحنه خارج کنند اما من همه ی تلاشم را می کنم تا در موسیقی بمانم.

یک سوال هم بصورت تریبون آزاد، هرچه می خواهد دل تنگت بگو؟

متاسفانه در جامعه ی جهان سوم به جای اینکه کاری کنند موسیقی پاپ حرف اول را بزند کاری می کنند دیگران را پایین بکشند و خودشان را جایگزین کنند، اما من تمام تلاشم را می کنم که موسیقی ایران موفق باشد.

عکس دوران کودکی کسری خدیور

http://biographyha.com/wp-content/uploads/2014/05/Kasra-Khadivar-biographya-com-1.jpg


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی کیم چانمی

بیوگرافی کیم چانمی

کیم چان ( زاده ۱۹ ژوئن ۱۹۹۶ ) ، که بیشتر به با نام Chanmi شناخته می‌شود، خواننده اهل کره‌جنوبی است. او به عنوان رقصنده اصلی این گروه در AOA under Entertainment شناخته شده است .

نام : Chanmi T.T

نام اصلی: Kim Chan Mi

نام فرشته ای (گروه) : Chanmi T.T

نام استیج: Chanmi

تاریخ تولد: 19 ژوئن 1996(30خرداد1375 )

قد 166

وزن 47

چانمی در ۱۹ ژوئن ۱۹۹۶ در گومی کره‌جنوبی به دنیا آمد.

 او و سه خواهر و برادرش پس از اینکهپدر و مادرشان وقتی در مدرسه ابتدایی بودند از هم جدا شدند ، توسط مادرش بزرگ شدند.

• در کودکی شیطون و پر جنب و جوش بوده است به همین دلیل با تصمیم مادرش به مدرسه رقص می رود و آینده اش تغییر می کند.

• او همه ی وسایلش را روی تختش نگه میدارد مثل لپ تاپ – دفتر خاطرات – لوازم آرایشی و …

• روی تختش غذا میخوره و فیلم میبینه

• Choa و Chanmiدر یک تخت دو طبقه هستند.

گروهش :

نام گروه : ای‌اوای AOA مخفف Ace of Angels

سبک : K-pop . R&B . dance-pop 
کمپانی : FNC Entertainment .CJ E&M Music .Music Universal .Music Japan 
سالهای فعالیت : 2012-تاکنون
کشور : کره جنوبی South Korea
اعضا : . Choa .Jimin .Yuna .Hyejeong .Mina .Seolhyun .Chanmi
اعضا قبلی :Youkyung

گروه ای‌اوای (انگلیسی: AOA، هانگول: 에이오에이;مخفف Ace of Angels) یک گروه دخترانه کی-پاپ است که در 30 جولای سال ۲۰۱۲ میلادی زیر نظر کمپانی FNC با سینگل Angels’ Story شروع به فعالیت خود کردند. اعضای این گروه هشت نفر هستند که شامل: هه‌جونگ - چانمی - جیمین - یونا - چوا - مینا - سولهیون - یوکیونگ هستند ولی یوکیونگ فقط در زیر گروه aoa یعنی aoa black بوده است که در ماه اکتبر ۲۰۱۵ گروه را ترک کرد.

فیلم

سال نام نقش یاداشت
2016 Click Your Heart Cameo as herself Web Drama
Entertainer Cameo as herself
What’s Up With These Kids?
Geum Hye-ra Web drama
2017 My Father Is Strange Cameo as herself

Variety shows

سال نام  نقش شبکه یاداشت
2014 Idol Dance Battle D-Style Contestant MBC Music
2016 Muscle Queen Contestant KBS
2017 I Am An Actor Contestant K-Star 1st place
Haha Land Panel MBC  


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی ابوالحسن صبا

 بیوگرافی ابوالحسن صبا

ابوالحسن صبا، (۱۲۸۱، تهران – ۱۳۳۶) استاد برجستهٔ موسیقی ایرانی، آهنگ‌ساز و نوازندهٔ سرشناس ایرانی بود. او از برجسته‌ترین چهره‌های موسیقی ایران در هفتاد سال گذشته‌است. صبا پس از سال‌ها کوشش و پرورش شاگردان فراوان در شب جمعه ۲۹ آذر سال ۱۳۳۶ دیده از جهان فروبست و در قبرستان ظهیرالدوله به خاک سپرده شد.

زادروز : ۱۲۸۱ یا ۱۴ فروردین ۱۲۸۲

ظهیرالاسلام تهران

اهل کشور : ایران

درگذشت : ۲۹ آذر ۱۳۳۶

تهران

کار(ها) : نوازنده

ساز(ها) : ویولن، سه‌تار، سنتور، تنبک، نی، کمانچه، پیانو، تار


زندگی
ابوالحسن صبا، فرزند ابوالقاسم کمال‌السلطنه در سال ۱۲۸۱ خورشیدی در خانواده‌ای آشنا به موسیقی و اهل ادب متولد گردید. پدرش، کمال‌السلطنه، پزشک، ادیب و دوست‌دار موسیقی بود. او سه‌تار می‌نواخت و اولین استاد پسرش بود.

صبا نخستین پویه‌های موسیقی را از پدرش فرا گرفت. او نزد میرزا عبدالله فراهانی، درویش خان و علی‌نقی وزیری تار و سه‌تار، نزد حسین هنگ‌آفرین ویولن، نزد حسین اسماعیل‌زاده کمانچه، نزد علی اکبر شاهی سنتور، نزد اکبرخان نی و نزد حاجی خان ضرب را آموخت.

او در جوانی به مدرسه کمال‌الملک رفت و نقاشی را فرا گرفت. هم‌چنین، در رشته‌هایی مانند سوهان‌کاری، نجاری، ریخته‌گری، معرق‌کاری و خاتم‌کاری مهارت کسب کرد که بعداً در ساختن آلات موسیقی به کار بست. صبا، آثار نیما و هدایت را می‌خواند و با نیما و شهریار روابط نزدیک داشت.

صبا، در سال ۱۳۱۱ با یکی از شاگردان خود با نام منتخب اسفندیاری کوه نور، دختر عموی نیما، ازدواج کرد که حاصل این ازدواج، سه دختر به نام‌های غزاله، ژاله و رکسانا می‌باشد. ابوالحسن صبا در سال ۱۳۳۶ و به علت ناراحتی قلبی در سن ۵۵ سالگی درگذشت و در قبرستان ظهیرالدوله به خاک سپرده شد. بعد از مرگ، بر طبق وصیت او، خانه‌اش در ۲۹ آبان ۱۳۵۳، توسط دانشکدهٔ هنرهای زیبا به موزه تبدیل شد.این موزه که در سال ۱۳۸۳ به کوشش نوهٔ استاد سبا خویی، که آنقدر پیگیر ماجرای مرمت خانه و موزه شد تا بالاخره کار نتیجه داد به وضعیت فعلی‌اش رسیده مهمان هنردوستان ایرانی است. سبا فرزند رکسانا آخرین و کوچک‌ترین دختر استاد صبا و اسماعیل خویی ست و دستی به تار دارد و فعالیت‌های هنری مادربزرگش را در کار تهیه مزون لباس‌های محلی ایرانی ادامه می‌دهد. سبا خویی در حال حاضر مجری اتاق خبر تلویزیون من و تو ۱ و یکی از برنامه‌سازان این شبکه تلویزیونی است. نوه دیگر استاد صبا ابولحسن میر ولی پسر غزاله دختر بزرگ استاد است که مانند پدر بزرگ به آموزش موسیقی مشغول است.

فعالیت هنری
ابوالحسن صبا در سال ۱۳۰۲ در مدرسهٔ عالی موسیقی که توسط علی‌نقی وزیری بنیان گذاشته شده بود، مشغول به تحصیل شد. صبا در ۲۲ سالگی دانشجوی ممتاز و تک‌نواز برنامه‌های مدرسهٔ عالی موسیقی شد و مورد احترام و تشویق اساتید و دوستانش قرار گرفت. نخستین اثر ضبط‌شدهٔ صبا قطعهٔ زرد ملیجه با ویولن بود که در میان دو بند سرود ای وطن با صدای روح‌انگیز در سال ۱۳۰۶ در قالب صفحه تولید شد و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

ابوالحسن صبا، در سال ۱۳۰۶ از طرف استاد علینقی وزیری مأمور شد تا در رشت مدرسه‌ای مخصوص موسیقی تأسیس کند. او نزدیک ۲ سال در رشت ماند و در آنجا ضمن آموزش موسیقی، به روستاها و کوهپایه‌های شمال رفت و به جمع‌آوری آهنگ‌های محلی پرداخت و ارمغان‌هایی از این سفر به همراه آورد. آهنگ‌های دیلمان، رقص چوبی قاسم‌آبادی، کوهستانی و امیری مازندرانی یادگار این دوره از زندگی اوست.

صبا در نواختن همه سازهای موسیقی ردیف چیرگی پیدا کرد و تمام سازهای ایرانی همچون سنتور، تار، سه‌تار، تنبک، نی، کمانچه، ویولن و نیز پیانو را در حد استادی می‌نواخت ولی ویولن و سه‌تار را به عنوان سازهای تخصصی خود برگزید. سپس در مدرسه عالی موسیقی به شاگردی علی‌نقی وزیری درآمد و تکنواز ارکستر او شد.

در سال ۱۳۱۸ که رادیو تهران تأسیس شد، صبا در رادیو به کار نوازندگی پرداخت ولی همچنان در هنرستان موسیقی مشغول آموزش و پژوهش در زمینهٔ موسیقی بود و در اواخر عمر نیز در منزلش کلاس موسیقی دایر کرده بود و به علاقه مندان آموزش می‌داد.

ابوالحسن صبا، چهل سال تمام ساز نواخت، تعلیم داد، در ارکسترها شرکت کرد، کتاب نوشت و درتمام جریان‌های موسیقی ایران تأثیر مستقیم و مثبت داشت. وی در تمام رشته‌های موسیقی ایران و حتی سایر هنرها همچون ساختن ساز و نقاشی و ادبیات مهارت داشت، زبان انگلیسی می‌دانست و دانشنامه‌ای جامع از علم و عمل موسیقی ایرانی بود.

مکتب نوین موسیقی ایرانی که از درویش خان آغاز شده بود با صبا به اوج رسید وشاگردان صبا نیز پیرو راه او شدند.

استاد شهریار شعری در سوگ او با این مطلع سرود:

ای صبا با تو چه گفتند که خاموش شدی؟ چه شرابی به تو دادند که مدهوش شدی؟

شاگردان صبا
حسین تهرانی، حسن کسایی، داریوش صفوت، فرامرز پایور، غلامحسین بنان، لطف‌الله مفخم پایان، علی تجویدی، جهانگیر کامیان، همایون خرم، اسدالله ملک، رحمت‌الله بدیعی، ساسان سپنتا، ابراهیم قنبری مهر،اسماعیل چشم آذر، مهدی خالدی، عباس شاهپوری، مهدی مفتاح، محمدعلی بهارلو، حبیب‌الله بدیعی، محمد طغانیان دهکردی، سعید قراچورلو، شهریار، بابک رادمنش، حسین خواجه امیری (ایرج)، ایرج کیایی و فرهاد فخرالدینی از شاگردان صبا بودند.

آثار
از صبا صفحات بسیاری حاوی تکنوازی‌ها و همنوازی‌های او منتشر شده‌است که مهارت فوق‌العاده او را در نواختن ویولن نشان می‌دهد. همچینین نوارهای خصوصی بسیاری پر کرده که مرجع هنرجویان و گویای تسلط فوق‌العاده او در نواختن سه‌تار است.

از استاد صبا، سه دوره آموزش ویولن، چهار دوره تعلیم سنتور، یک دوره تعلیم تار و سه‌تار منتشرشده و باقی آثار او هنوز منتشر نشده‌اند.

شعر، سرود با آهنگ‌سازی حسین ملک است نیز از اوست. صبا نخستین موسیقی‌دان ایرانی است که موزه‌ای ویژه از او (منزل شخصی صبا) تأسیس شده و به نام خود او در خیابان ظهیرالسلام تهران واقع است.

روی هم رفته کارهای به‌جا مانده از استاد ابوالحسن صبا را می‌توان این گونه دسته بندی کرد:

کارهای مستقل
کتاب دوره اول، دوم، سوم ویلون

کتاب دوره اول و دوم، سوم، چهارم سنتور

کتاب دوره اول سه تار

کارهای غیرمستقل
سلوی ای وطن کتاب دستور ویلون وزیری

چهار مضراب سه گاه، کتاب دستور ویلون وزیری

رنگ بیات ترک، کتاب ۲۳ قطعه ضربی‏

پیش درآمد ترک، ۱۸ قطعه پیش درآمد‏

نوید بهار، کتاب اول ویلون

چهار مضراب ساده در ماهور، کتاب اول ویلون

دستور ضرب

ردیف کامل آوازهای ایرانی

چهر مضراب نوا

کارهای الهام گرفته از موسیقی محلی
دیلمان (دشتی)‏

امیری یا مازندرانی (دشتی)‏

زرد ملیجه (دشتی)‏

به زندان (شوشتری)‏

در قفس (دشتی)‏

رقص چوپی (افشاری)‏

کوهستانی (دشتی)‏

عکسهای ابوالحسن صبا


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی امبر کیو

بیوگرافی امبر کیو

بیوگرافی امبر کیو

نام اصلی : امبر کیو / 郭采潔 / Amber Kuo
تاریخ تولد : 19 فوریه 1986
محل تولد : تایپه . تایوان
نام های دیگر : گوا کای جی
حرفه : خواننده . بازیگر
سبک موسیقی : ماندوپاپ ( پاپ چینی)
ساز ها : پیانو . گیتار
کمپانی اسپانسر : Warner Music Taiwan
سال های فعالیت : 2007 تاکنون
دانشگاه : National Taipei University

زندگینامه

امبر کوا متولد متولد 19 فوریه 1986 یک خواننده و بازیگر اهل کشور تایوان است.کیو اولین بازی خود را در موزیک ویدئو (هنگامی که ما بودیم جوان) توسط گرو سینگر تانک اجرا کرد.او همچنین در موزیک ویدئو استفانی خورشید (روز بارانی) و همچنین موزیک ویدئو F.I.R برجسته شد.امبر در آهنگ "این عشق از آلبوم ها Nicholas Teo و لحظه ای از سکوت تصویری به یاد ماندنی از خود نشان داد.

امبر در سال 2010 برای بهترین بازیگر زن در 45 جوایز گلدن بل نامزد دریافت جایزه بود. او برای یکی از بهترین استعداد های جدید در تاریخ جشنواره فیلم تایپه در سال 2010 برای نقش خود در بامید دیدار تایپه برنده جایزه شد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی حسین یوسف زمانی

بیوگرافی حسین یوسف زمانی

حسین یوسف‌زمانی (زاده ۱۳۱۲ در سنندج – درگذشته ۱۰ دی‌ ۱۳۹۲) آهنگساز و نوازنده ویلن ایرانی‌ بود. برادر وی حسن یوسف‌زمانی نیز آهنگساز بود.

زادروز : یکم شهریور ۱۳۱۲ سنندج

اهل کشور : ایران

درگذشت :۱۰ دی ۱۳۹۲

کار(ها) : آهنگ‌ساز، نوازنده ویولن، مدرس ویولن

ساز(ها) : ویولن

تحصیلات : لیسانس کنسرواتوآر ۱۳۴۸

شاگرد : خوتسیف، واهیک خوجایان

استاد : دانشکده موسیقی نظام

آلبوم سرشناس : سوئیت سمفونی سوگ سهراب

زندگی

حسین یوسف‌زمانی در یکم شهریور سال ۱۳۱۲ در سنندج به دنیا آمد. پس از طی مدرسه موزیک نظام از سال ۱۳۳۷ به تهران آمد و ضمن همکاری با ارکسترهای رادیو ایران، با درجه ممتاز از کنسرواتوآر عالی موسیقی فارغ‌التحصیل شد.

وی در طول پنجاه سال فعالیت مستمر و همکاری با ارکسترهای رادیو تلویزیون، فرهنگ و هنر، سمفونیک، اپرای تهران و تدریس در دانشگاه، آهنگ‌های فراوانی برای ارکستر و خوانندگان ساخته و رهبری نمود.

مرگ

حسن یوسف زمانی در بعد از ظهر روز ۱۰ دی ماه سال ۱۳۹۲ در حالی که یک دوره طولانی بیماری را می گذارند دار فانی را وداع گفت.

آثار

آثار بدون کلام

سوئیت سمفونی سوگ سهراب

رها (بر مبنای محلی کردی دو بدو)

مارش نبرد

بانگ (بر مبنای الله اکبر و لا الله الالله)

موزیکهای میان پرده

رهرو

نیایش

موج

اوج

شادی کوچولو

مارش شاهین

جهش

آثار با کلام

قفس تن، خواننده: بهرام گودرزی

مجموعه بوی باران، خواننده: محمد رضا شجریان

ندا، شعر: دکتر قدمعلی سرامی

پیام من، شعر: دکتر قدمعلی سرامی گروه کر

رقص بارون، شعر: عمران صلاحی، خواننده : سیمین غانم

گریه امونم نمیده، خواننده: هایده

همسنگر، شعر: دکتر قدمعلی سرامی، خواننده: بهرام گودرزی

میخوام حرفی بزنم، شعر: مهندس باغ شمالی، خواننده: هایده

دست از طلب (جام عشق)، شعر: حافظ، خواننده: نادر گلچین

دو دریچه، شعر: مهدی اخوان ثالث، خواننده: نادر گلچین

مجاهد پیر، گروه کر

همت، شعر: اقبال لاهوری، خواننده: بیژن کامکار

بهاران، شعر: دکتر قدمعلی سرامی، خواننده: سپهر

خوزستان، شعر: دکتر قدمعلی سرامی گروه کر

سرا اندازان، شعر: مولانا جلال الدین بلخی، خواننده: گودرزی

کردستانی، شعر دکتر قدمعلی سرامی، خواننده: مهرداد کاظمی

پیمان با خدا، شعر: دکتر قدمعلی سرامی، خواننده: مهدی سپهر

نماز عاشقان، شعر: دکتر قدمعلی سرامی، خواننده: قدمی

نام و ننگ، شعر: دکتر قدمعلی سرامی، خواننده: مهدی سپهر

آذین، شعر: دکتر قدمعلی سرامی، خواننده: مهرداد کاظمی

سرباختن، شعر: دکتر قدمعلی سرامی، خواننده: مهدی سپهر

مژده ی پرستو، شعر: کریم فکور، خواننده: مهدی سپهر

دل گمراه، شعر: سیمین بهبهانی، خواننده: سیما بینا

چشمه ها، شعر: عبدالله الفت، خواننده: عهدیه

پرواز، شعر: عبدالله الفت، خواننده: سیمین غانم

خورشید هوس، شعر: سیمین بهبهانی، خواننده: عهدیه

باغ نقره، شعر: دکتر قدمعلی سرامی، خواننده: سوگول

عطش، شعر: اصغر واقدی، خواننده: عهدیه

شبنم، شعر: خلیل یوسف زمانی، خواننده: فرهی

بنفشه بهاری، شعر: نیاز کرمانی، خواننده: پروین

خصم دون، شاو خواننده: محمد محمدیان

دورم ازش، شعر: دکتر قدمعلی سرامی، خواننده: سوگل

سکوت سحرا، شعر: نیاز کرمانی، خواننده: پروین

قفس تن، شعر: سبزواری، خواننده: بهرام گودرزی

دشمن شکن، شعر: دکتر قدمعلی سرامی، خواننده: بهرام گودرزی

فتح در میدان، شعر: سبزواری، خواننده: بهرام گودرزی

کسب دانش، شعر: شاهرخی، خواننده: وطن دوست

راز پایندگی، شعر: شاهرخی، خواننده: وطن دوست

مجموعه مهتاب، خواننده: صدیق تعریف

تنظیم

دایه دایه

گرداب، آهنگ عرفانیان، خواننده: قدمی

حیات جاودان، شعر: سعدی آهنگ عرفانیان، موزیک و مقدمه نوشته حسین یوسف زمانی، خواننده: گلریز

سرود وحدت، آهنگ: رضا ملکی، خواننده: وطن دوست

دلدادگان، خواننده: قره باقی

مجموعه محلی(فولکلور) باران بارانه (دختر بویر احمدی، شاه چراغ، امان هی امان، آخ لیل، آگر بارانه، بارون بارون، دوبدو، بلال بلالم و میخوام برم کوه)


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

قالب یکم

بعد چند روز نوشتن و پاک کردن و نوشتن و پاک کردن

º__•  آخر امروز تموم کردمش

یعنی تموم شده بود یه کد بود که درست نمیشد

 ⋋_⋌   زورکی درستش کردم

 ⊂◉‿◉つ  کلی ذوق کردم

حالا امدم تو تکست سیو کنم بزارم واسه دانلود ❀‿❀

یادم امده تکست ه فارسی رو سیو نمیکنه

 ⊙_ʘ   جای کلمات فارسی بعد علامت سوال میاد

یعنی کلا این چند رو نه فارسی و نه

  صندوق بیانم درست کار نمیکنه

 اینم از شانس من 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.