مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

سایکوپات‌ یا روان‌ آزار

بر اساس داده‌های روانشناسی تا ۴ درصد از جمعیت کل زمین به روان‌ آزار (سایکوپاتی) مبتلا هستند. نکته قابل توجه در این مورد این است که نشانه‌ها و تمایلات فرد به این بیماری‌ می‌تواند کاملا پنهانی باشد به‌طوری‌که حتی خود فرد نیز متوجه اختلال شخصیت خود نباشد.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

به همین‌خاطر شاید بد نباشد تا با برخی از نشانه‌های روان‌ آزار آشنا شوید و ببینید که آیا به آن مبتلا هستید یا خیر.

شناخت بیماری در مراحل اولیه این مزیت را دارد که فرد می‌تواند راهکارهای لازم برای رفع آن را به انجام رسانده و از تبعات منفی آن در آینده پیشگیری کند.

پیش از ورود به مطلب بد نیست توضیح دهیم که روان‌ آزاری یا سایکوپاتی (Psychopathy)، نوعی اختلال شخصیت است. فرد مبتلا، رفتارهای تکانشی، فقدان ترس و بی‌احتیاطی، بی‌قیدی و بی‌مسئولیتی و رفتارهای ضداجتماعی از خود نمایش می‌دهد.

همچنین باید توجه داشته باشید، با اینکه نشانه‌های روان‌ آزاری با اختلال ضد اجتماعی (ASPD) مشابهت زیادی دارد ولی با یکدیگر تفاوت‌هایی دارند.

۱- سایکوپات‌ها درکی از احساس ندارند

به گفته روانشناسی موسوم به «اسکات بون»، افرادی که به سایکوپاتی مبتلا هستند قادر به تشخیص ناراحتی در صورت افراد نیستند اما می‌توانند پاسخ‌های احساسی را تقلید کنند. به‌طور مثال، هنگام مواجهه با فرد غمگین، جملات مناسب بیان کنند یا او را در آغوش گرفته و دلداری دهند. اما هیچ کدام از این همدردی‌هایِ ظاهری را نمی‌توان در چهره آنها مشاهده کرد.

مطالعات متعددی ثابت کرده‌اند که روان‌آزارها هیچ درک درستی از ناراحتی افراد ندارند.

دانشمندان در تحقیقات خود از یک زن قاتل وقتی در مورد احساس او هنگام انجام قتل سوال پرسیدند، وی پاسخ داد: «من مفهوم چهره قربانی خود را هنگام قتل درک نمی‌کنم، اما می‌دانم ناشی از حسی است که موقع ترس و مردن به انسان دست می‌دهد.»

یکی از راه‌های تشخیص یک سایکوپات این است که به واکنش‌های او در مقابل مشکلات و مصائب دیگران توجه کنید.

۲- آنها بسیار کم می‌خوابند

برخی از مطالعات اخیر نشان داده افرادی که دارای ویژگی‌های روان‌آزاری هستند بسیار کمتر از انسان‌های نرمال می‌خوابند و استراحت می‌کنند. این افراد اغلب بین ۴ تا ۶ ساعت می‌خوابند. دلیل این امر هم این است که یک سایکوپات همیشه هیجان‌زده است و نمی‌تواند خیلی سریع آرام شده و سریعا بخوابد.

تفاوت روان‌آزار با فرد معمولی که دچار اختلال خواب است، در این خواهد بود که این سایکوپات‌ها پس از شب‌بیداری‌های مداوم احساس خستگی روحی ندارند و این مساله برایشان کاملا عادی است.

۳- فرد روان‌آزار از دادن حس گناه به دیگران لذت می‌برد

شخصی که به روان‌آزاری مبتلاست هرگز گناهان و اشتباهات خود را گردن نمی‌گیرد. آنها شرایط را به‌گونه‌ای جلوه می‌دهند که دیگران خود را مقصر فرض کنند. به‌طور مثال، آنها می‌توانند شما را مجبور کنند که بر خلاف عرف و قانون رفتار کنید و سپس خیلی راحت، اعمال شما را زیر سوال برده و برای این رفتارها برچسب‌های بدی به شما بزنند. یا حتی ممکن است مثلا به‌طور علنی سعی در گول زدن نامزد شما داشته باشد و او را به سمت خود بکشد و در نهایت هم شما را متهم کند که کاری نمی‌کند و شما حسادت بی‌جا دارید!

افراد روان‌آزار به شدت تمایل دارند تا حرص آدم‌ها را درآورند و به این ترتیب، روی دیگر آنها را به دیگران نشان دهند. دلیلش هم این است که از آزار دادن دیگران لذت می‌برند.

۴- آنها بسیار کاریزماتیک هستند و دوست دارند همیشه در مرکز توجه باشند

فرد روان‌آزار، شخصیت جذابی دارد و از اینکه همیشه در مرکز توجهات قرار داشته باشد، لذت می‌برد. این افراد همانند یک هنرپیشه دایما در حال نقش بازی کردن هستند. به همین خاطر ممکن است این اشخاص را دوست خود بدانید و به آنها اعتماد کنید.

یک سایکوپات در برخورد اول طوری رفتار می‌کند که گویی وجوه مشترک بسیاری با شما دارد و در بسیاری موارد با هم تفاهم دارید. اما واقعیت غیر از این است.

آنها چنین رفتارهایی از خود نشان می‌دهند تا به شما نزدیک شده و در آینده بتوانند کنترل احساسات و رفتارهایتان را بدست بگیرند.

۵- سایکوپات‌ها بسیار خودشیفته هستند

سایکوپات‌ها همیشه سعی در خودنمایی کردن دارند. آنها در هر موقعیتی که حاضر شوند از هنرها و دستاوردهای خود سخن خواهند گفت و با مطرح کردن مشکلات و شکست‌های بقیه، خودشان را مهم و بزرگ جلوه می‌دهند.

این رفتارها باعث می‌شود تا خودشان را بسیار بهتر و مهم‌تر از آنچه واقعا هستند نشان دهند و در نتیجه توجهات بیشتری را به خود جلب خواهند کرد.

۶- آنها همیشه دروغ می‌گویند

یک فرد مبتلا به روان‌آزاری سعی می‌کند با مهارت کامل از زیر زبان افراد حرف بکشد و آنچه می‌خواهد را کشف کند. ولی اغلب بهانه‌ای برای کمک کردن به دیگران می‌تراشد. آنها عادت دارند دیگران را سرزنش و خود را از هر اشتباهی مبرا کنند.

این افراد به دروغ‌های خود افتحار می‌کنند و برایشان هم مهم نیست که دیگران متوجه غیرواقعی بودن حرف‌هایشان بشوند. به این خاطر که با یک دروغ دیگر شرایط را دوباره به نفع خود تمام می‌کنند.

۷- مسئولیت‌پذیر نیستند

افراد مبتلا به روان‌آزاری از کارهای اشتباه خود ناراحت نمی‌شوند. آنها هرگونه مسئولیتی را از سر خود باز می‌کنند و برای این منظور از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

این افراد خیلی سریع کسی را پیدا می‌کنند تا مسئولیت اشباهات خود را به گردن او بیندازند و واقعیت‌ها را طور دیگری جلوه دهند.

۸- سایکوپات‌ها همیشه قانون‌شکن و بی‌ملاحضه هستند

باید توجه داشته باشید که سایکوپات با خودشیفته کاملا متفاوت است. خودشیفته‌ها قانون‌شکنی می‌کنند زیرا خودشان را برتر از قانون می‌دانند. اما روان‌آزارها به این دلیل چنین کاری را انجام می‌دهند که زمینه‌های لازم را برای قربانی‌های خود فراهم کنند.

مثلا از طریق حرف زدن با موبایل در محلی که این کار ممنوع اعلام شده، این شهامت را در دیگران ایجاد می‌کنند تا همین عمل را تکرار کنند و در نهایت، دیگران باشند که برای کار اشتباه مواخذه می‌شوند.

روزیاتو : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

عکس پروفایل شاد عاشقانه جدید با متن زیبا

عکس پروفایل شاد عاشقانه جدید با متن زیبا

دل را سر شوقی

اگرم هست

تو آنی …

عشقت نهایتی ندارد

من هر روز دوست داشتنت

را تمرین می‌ کنم

برای بیشتر عاشقت بودن

تو را فراسوی انتظار می‌ خواهم

آن سوتر از خودم

و آنقدر دوستت دارم

که دیگر نمی‌ دانم از ما دو تن

کدامیک غایب است

عکس پروفایل شاد 2018


آدم بزرگ‌ ها هم قد می‌ کشند

با شنیدنِ «دوستت‌ دارم‌» ها

با بوسه‌ ها ..

با آغوش‌ ها …

من می‌ خواهم با تو قد بکشم

عجب جایی به داد من رسیدی

تا من دنیا رو تنهایی نگردم

تو تنها آدمی هستی که هیچ وقت

باهاش احساس تنهایی نکردم

دوست داشتنت بهانه بود

من تو را برای

نفس‌ کشیدن می‌ خواستم

برای زنده ماندن

عکس پروفایل خاص عاشقانه

رو به هر راهی که می‌ روم

رو به راه توام

رو به راه سرزمین آغوش تو

رو به راه چشم‌ های تو

من حال دلم همیشه

با تو رو به راه است

و از این فاصله

تنها کاری که از من برمی‌ آید

دوست داشتن توست

زیاد دوست داشتن توست …

یک روز با تو

آن قدر خوشبخت می‌ شوم

که تنها گلایه‌ ام از خدا

نبودن گل‌ های نرگس در فصل تابستان است

عکس نوشته شاد عاشقانه برای پروفایل

بیشترین عشق جهان را

به سوی تو می‌ آورم

چرا که هیچ چیز در کنار من

از تو عظیم‌ تر نبوده است

تو نباشی کنار من یعنی

دردهایی غریب در راهند

بی تو اینجا میان تنهایی

دست‌ هایم پناه می‌ خواهند

مرا ببوس

و بعد به آغوشت بگیر

باور کن زور بازوهای تو

به سختی‌ ها می‌ رسد

عکس پروفایل شاد عاشقانه خفن

به تو که می‌ رسم مکث می‌ کنم؛

انگار در زیبایی‌ ات

چیزی جا گذاشته‌ ام

مثلاً در صدایت آرامش

یا در چشم هایت زندگی

بی‌ تو از هرکس دیگر دلم آشوب‌ تر است

پس بمان که عشقِ تو

برای من خوب‌ تر است

بوی مطبوع گل و

منظره‌ ای رو به بهار

پنجره پشت خودش

یک من‌ و‌ تو کم دارد

عکس پروفایل شاد عاشقانه دونفری

نه طبق مد دوستت دارم

نه به حکم سنت

همه چیز بنا بر فطرت است

خوب‌ ها دوست‌ داشتنی‌ اند

مثل تو

طوری کنارت می‌ مانم

طوری برایت خاطره می‌ سازم

که حتی اگر بخواهی هم

نتوانی ترکم کنی

آخر من فکر می‌کنم هیچ رفتنی

حریف خاطره‌ ها نمی‌ شود

«دوستت دارم»

و این تنها کاری‌ ست

که شنبه و جمعه، هفته و ماه و سال نمی‌ شناسد

عکس پروفایل شاد با متن زیبا

آغوش تو هم‌چون

موسیقی بی کلام است

روی هر نت آن می‌ توان

تا قیامت شعرهای عاشقانه سرود

فتوکده | پرتال جامع هنرمندان و سبک زندگی : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

عکس های بازیگران و همسرانشان در اکران فیلم هزارپا

مراسم اکران خصوصی فیلم سینمایی « هزارپا» شب گذشته با حضور جمعی از هنرمندان و عوامل فیلم در برج میلاد برگزار شد. در ادامه عکس های بازیگران و همسرانشان را در این مراسم مشاهده می کنید و با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.


فرهاد آییش و همسرش مائده طهماسبی در کنار پیمان قاسم خانی

اشکان خطیبی و همسرش در اکران فیلم هزارپا

جواد عزتی و همسرش مه لقا باقری

گوهر خیراندیش و دخترش آزاده اسماعیل خانی

عکس های طناز طباطبایی

 عکس های سارا بهرامی

گهر - پورتال خبری فرهنگی : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

تیرگان جشنی برای باران، یادمانی برای آرش

بی‌گمان تیرگان را باید جشنی برای باران و باران‌زایی دانست. از آنجا که ایران، سرزمینی خشک و کم‌ آب بوده و مردمش نیز بیشتر کشاورزی می‌کردند، همواره دست به آسمان داشته ونگاه‌شان بر زمین بوده است. آنان درگذر روزگار به خوبی دریافتند که آب را چگونه هدر ندهند. کندن کاریز، ساختن سد، آب‌انبار و برپایی جشن هایی هم‌ چون خردادگان، آبانگان و تیرگان در بزرگداشت آب، بخشی از تلاش ایرانیان در پاسداری از این داده‌ اهورایی بوده است. در همین راستا بسیاری از آیین‌های باران‌ خواهی برگرفته از جشن تیرگان مانند «هلهله کوسه»، «کلَل کوسه»، «چمچمه گلین»، «عروسی قنات» و ‌‌«عروسی باران» در سراسر کشور برگزار می‌شده است. ستاره تیر در ادبیات پارسی با نام‌هایی چون «شباهنگ»، «ورآهنگ»، «ستاره خنگ» و «ستاره سحری» شناخته شده که نشانه آن گل بنفشه بوده است.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید..

تیرگان و آرش کمانگیر

یکی دیگر از چرایی‌ های پیدایش تیرگان را باید در داستان آرش کمان‌گیر جست‌وجو کرد.آنجا که منوچهر پیشدادی پادشاه ایران از سپاهیان افراسیاب تورانی شکست‌ خورده، داوری میان دو کشور و گستردگی مرزهای آنان به پرتاب تیری سپرده می‌شود. آرش کمان‌گیر که به او شیواتیر نیز می‌گویند به‌ پا می‌خیزد و برای پرتاب تیر آماده می‌شود. او به‌درستی می‌داند پهناوری کشورش، کین‌خواهی خون همرزمانش و سربلندی هم‌میهنانش بسته به بازوان او دارد.

آرش در تیر روز، به ستیغ کوه دماوند می‌رود و فریاد می‌زند: «منم آرش، سپاهی مردی آزاده، به تنها، تیر ترکش آزمون تلختان را. اینک آماده». به گفته ابوریحان بیرونی در آثار الباقیه و ابوسعید گردیزی در تاریخ گردیزی آرش برهنه می‌شود، به یاری اورمزد، همه توانش را در چله کمان می‌نهد و رها می‌کند. آرش جان می‌دهد اما تیر او بر درخت گردویی در آن‌ سوی آمودریا فرود می‌آید تا مرزهای ایران فراخ‌تر شود، جنگ پایان پذیرد و مردم شادمان شوند. از این‌پس آرش نماد جانفشانی و جانبازی در راه میهن می‌شود.

تیرگان در ایران باستان

در ایران باستان این جشن در 10روز از سیزده تا بیست‌ودوم تیر برپا می‌شده است. مردم از بامدادان تن را شست‌وشو داده، رخت نو پوشیده و با پختن خوراکی‌های سنتی به دید و بازدید می‌رفتند. هم‌چنین کله‌های قند را در کاغذ هفت رنگ «تیر و باد» پیچانده به نوعروسان و تازه‌ دامادها پیشکش می‌کردند. برگزاری فال کوزه «چک دوله» و فال حافظ از دیگر برنامه‌ های این روز بوده است. اما مهم‌ترین و شادمانه‌ترین بخش جشن تیرگان آب‌پاشی است که به آن آب‌پاشان، آب‌ریزان و سرشوران هم می‌گفتند.

ایرانیان در کنار رودخانه‌ها و هر‌جای مناسب دیگری به نماد باران سازی به یکدیگر آب پاشیده و این چکامه را می‌خواندند: «تیر برو، باد بیا، غم برو، شادی بیا، محنت برو، روزی بیا، خوشه مرواری بیا». به باور پژوهش‌گران، جشن آب پاشان «وارداوار» در میان ارامنه ایران و جشن «نوسردایل» در نزد هم‎میهنان آشوری برگرفته از تیرگان ایرانی است. جشن گلاب‎پاشی نیز که در میان مسلمانان شبه قاره هند در تیرماه انجام می‌شد گونه دیگر جشن تیرگان است که از روزگار غزنویان به آن سرزمین رفته است.

در کشورهای گستره قفقاز و فرارود مانند تاجیکستان هم‌چنان این جشن گرامی داشته می‌شود. پس از اسلام خیام، دانشمند ایرانی، به فرمان سلطان جلاالدین ملک‌شاه سلجوقی به ساماندهی گاه‌شماری یزدگردی پرداخته، آن را تقویم جلالی یا سلطانی ‌نامیدند. در‌ این سال‌‏نمای تاز، مناسبت‌های ملی اندکی جابه‌‏جا شد و جشن تیرگان در روز دهم تیر قرار گرفت. از این‌رو هم‌میهنان زرتشتی، تیرگان را هر ساله دهم تیر جشن می‌گیرند.

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی : سایت سرگرمی چفچفک 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

زشت‌ ترین مانکن ‎های دنیای مد و فشن

امروزه در صنعت مد و فشن، دیگر نه زیبایی اهمیت دارد و نه تناسب اندام، به طوری که مدل های چاق یا زشت در این زمینه در حال فعالیت هستند. در واقع استخدام مانکن های زیبا، دیگر هدف شرکت های تبلیغاتی نمی باشد. اگر دوست دارید با زشت ترین مدل های جهان آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مجله اینترنتی چفچفک باشید. با خواندن این مطلب، به شما نیز ثابت می شود که زیبایی دیگر ملاکی برای انتخاب مدل ها نیست.

1. LAURA O'GRADY

لورا مدلی ایرلندی ست که موفقیت های زیادی در زمینه مد و فشن به دست آورده است. او از همان دوران کودکی به خاطر گوش های بزرگ اش مشهور بود اما هیچوقت تصمیم به عمل آنها نگرفت. چیزی که برای اطرافیان اش جالب است، ورود او به عنوان مانکن به صنعت مد می باشد. درست است که او اندام لاغر و چهره نسبتا زیبایی دارد اما اگر به عکس های تبلیغاتی او نگاهی بیاندازید، اولین چیزی که جلب توجه می کند، گوش هایش است.

2. CIERRA SKYE

سیرا اسکای مدل برندهای معروفی چون مارک جاکوبز می باشد. او در دنیای مد به داشتن چهره ای رنسانسی مشهور است. پوست سفید، پیشانی بلند، لب های غنچه ای و بینی باریک... در واقع او تعریف زیبایی را در دنیای مد تغییر داده است. شاید چهره او برای خیلی ها جذابیتی نداشته باشد اما شرکت های تبلیغاتی بسیاری را به خود جلب کرده است. با این حال، اگر چه او چهره منحصر بفردی دارد اما به هیچ وجه زیبا و جذاب نیست.

3. KELLY MITTENDORF

کلی میتندور مدلی 23 ساله از آریزوناست که تصویر او روی جلد مجلات مشهوری چون «Vogue»، « Elle»، « Harper's Bazaar» چاپ شده است. او جزو یکی از زشت ترین مدل های جهان شناخته می شود. چشم های باریک، دندان های فاصله دار، ابروهای محو، دهان گشاد... از او چهره ای زخمت و پسرانه ساخته است، اما تمام اینها مانعی برای ورود او به صنعت مد و فشن نشد. او با اعتماد به نفس بالایی که دارد، حتی با چهره خشن و غیرجذاب خود، توانست موفقیت های بسیاری را در این عرصه به دست آورد.

4. DAPHNE GROENEVELD

دافنه 23 ساله، مدل هلندی ست که فعالیت خود را از سال 2010، یعنی زمانی که تنها 15 سال سن داشت، آغاز کرد. او برای طراحان مشهوری چون دیور، شنل، لویی ویتون، پرادا، مارک جاکوبز و ورساچه کار کرده است. البته او در لیست زشت ترین مانکن ها قرار ندارد، بلکه نام او را بیشتر در فهرست عجیب ترین ها چهره ها می بینیم.

5. JULIA ZIMMER

جولیا مدل آلمانی ست که بیشتر با برندهایی چون پرادا و ویوین وست‌وود همکاری کرده است. با وجود چهره زشتی که دارد، سرعت پیشرفت او در صنعت مد و فشن بسیار بالا بوده به طوری که در عرض چند ماه توانست خودش را در دل بهترین برندهای جهان جا کند. چهره او بسیار منحصر بفرد است، شاید همین تفاوت برای شرکت های تبلیغاتی کافی باشد.

6. ALEK WEK

الک وک مدلی از سودان جنوبی ست که در حال حاضر به انگلستان نقل مکان کرده است. او مادلینگ را در سال 1995 ، یعنی زمانی که تنها 18 سال داشت، آغاز کرد. پیشرفت او در همان ابتدا آنقدر زیاد بود که درست یک سال بعد مدل برند مشهوری چون فورد شد و پس از آن در ویدیوی جنت جکسون با نام « Got 'Til It's Gone » هنرنمایی کرد. او نه به خاطر چهره اش، بلکه به خاطر داستان زندگی اش، که الهام بخش بسیاری بوده، مورد توجه طراحان مد قرار گرفته است.

7. IEKELIENE STANGE

ایکلین مدل هلندی ست که در فشن شوهای مشهوری چون شنل، کریستین دیور و کنزو حضور داشته است. او نه تنهای چهره ای زشت دارد، بلکه عجیب و غریب هم هست، اما با این وجود جزو برترین مدل های جهان به حساب می آید. گویا معیار زیبایی در عصر مدرن تغییر کرده است!

8. LILY MCMENAMY

نه تنها لیلی جزو مدل های برتر جهان محسوب می شود بلکه مادرش نیز در دهه 90 میلادی جزو بهترین مدل ها بوده است. اما هیچکدام از آنها چهره زیبایی نداشتند. لیلی می گوید که او در دنیای مد و فشن تحت تاثیر مادرش بوده است. اگر چه طبق معیارهای قدیمی مد، زیبایی جزوی از خصوصیات مدل شدن بود، اما در عصر مدرن دیگر یک ملاک به حساب نمی آید. لیلی برای برندهای مشهوری چون شنل و لویی ویتون کار کرده است.

9. MOLLY BAIR

مولی بیر مدل برندهای لوکس و به نامی چون میو میو، فندی، پرادا، گوچی، شنل.. می باشد. او در دوران کودکی، به دلیل چهره زشتی که داشت، مورد تمسخر همکلاسی هایش قرار می گرفت. او بسیار لاغر و نحیف است و جدا از آن، چهره زشتی دارد. مولی خودش اعتراف می کند: «من نمی فهمم چگونه دختری که همه عمرش ابروهای پیوسته داشته، عینک ته استکانی می زده و تی شرت های گشاد و راحت می پوشیده می تواند به صنعت مد و فشن راه یابد.»

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

سنگاپور با ممنوعیت‌ های عجیب و غریب!

سنگاپور کشوری است که به قوانین و مقررات سخت گیرانه اش برای حفظ یکپارچگی و نظم شناخته شده است. در این میان بسیاری از موارد در فهرست ممنوعه های این کشور قرار می گیرند که به نظر عادی هستند و خطری به حساب نمی آیند. بنابراین، قبل از آنکه به جویدن آدامس در سنگاپور فکر کنید فهرست معروفترین ممنوعه های این کشور را بخوانید.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

جویدن آدامس

یکی از معروفترین امور ممنوع در کشور سنگاپور جویدن آدامس است. این کشور در سال 2004 میلادی سیاست سختی را در مواجهه با جویدن آدامس و ممنوعیت آن اتّخاذ کرد. البته جویدن آدامس نیکوتین که در فرآیندهای درمانی و اغلب برای ترک سیگار تجویز می شود یک استثناء است. اگر در سنگاپور به جرم جویدن آدامس دستگیر شوید، ناچار به پرداخت 100هزار دلار سنگاپور خواهید بود.

آتش بازی

از سال 1970 میلادی و از زمانی که آتش بازی منجر به آتش سوزی بزرگی در این کشور شد و قربانیان بسیاری از مردم محلی به جای گذاشت، مسئولان سنگاپوری آتش بازی در این کشور را ممنوع اعلام کردند، البته آنها فقط می توانند در اعیاد آتش بازی کنند.

سیگارهای الکترونیکی

اداره ی بهداشت سنگاپور هنوز هم بر موضع خود مبنی بر ممنوعیت سیگار از هر نوعی که باشد؛ چه سیگارهای عادی و یا الکترونیکی پایبند است. مسئولان بهداشت سنگاپور می گویند سیگارهای الکترونیکی باعث اعتیاد غیر سیگاری ها به توتون و تنباکو می شوند. از سال 2011 میلادی هر کسی که به سنگاپور سیگار الکترونیکی وارد و یا توزیع کند 5000 دلار جریمه می شود.

قلیان

به طور رسمی قلیان از سال 2016 در رستوران ها، قهوه خانه ها و اماکن عمومی سنگاپور ممنوع اعلام شد.

خرید و فروش حیوانات عجیب و غریب

در سنگاپور مالکیت و یا خرید و فروش گونه های عجیب حیوانات از خزندگان تا دوزیستان بدون کسب مجوز امکانپذیر نیست. این تصمیم برای محافظت از اکوسیستم و تنوع زیستی گرفته شده است.

میوه «دوریان» در اماکن عمومی

دولت سنگاپور حمل و جا به جا کردن میوه دوریان- که بوی به شدت بدی- دارد را در اماکن عمومی و وسایل حمل و نقل عمومی این کشور ممنوع اعلام کرده است.

تجمعات بیش از سه نفر بعد از ساعت 10 شب

در سنگاپور گروه های بیش از سه نفر پس از ساعت 10 شب نمی توانند در اماکن عمومی تجمع کنند. دولت سنگاپور می گوید چنین قانونی را در جهت جلوگیری از تجمعات غیر قانونی که صلح و ثبات را در این کشور به خطر می اندازد وضع کرده است.

نگهداری از گربه در آپارتمان ممنوع

سنگاپوری هایی که در آپارتمان های مسکونی زندگی می کنند مجاز به داشتن گربه به عنوان حیوان خانگی نیستند. انجمن توسعه ساختمانی سنگاپور می گوید گربه ها با مو و ادرار خود در محل رفت و آمد مردم باعث آلودگی می شوند، اما نگهداری از سگ به شرط گرفتن مجوز برای کسانی که در آپارتمان زندگی می کنند ممنوعیتی ندارد!

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

شخصیت شناسی از روی انتخاب چشم

ناخودآگاه ما جای بسیار تاریکی است که برای درک آن به سال‌ ها روانکاوی نیاز است. عمیق‌ترین ترس‌ ها، تمایلات پنهان و احساسات سرکوب شده ما در این قسمت قرار دارند. با این حال برخی از ما حتی ویژگی‌ های اصلی شخصیتی مان را نمی‌دانیم چه برسد به عمیق‌ ترین آن‌ها. در این مطلب یک آزمون شخصیتی جالب را مشاهده می‌کنید که به شما کمک می‌کند شخصیت و وضعیت روحی و احساسی خود را بهتر بشناسید. کافیست یکی از چشم‌ های زیر را انتخاب کنید:با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

روح بزرگی دارید

شما فرد بسیار آرام و دلسوزی هستید که هرکسی را به قلبتان راه می‌هید. شما به کسب تجربه اعتقاد دارید. شما ترجیح میدهید آسیب ببینید و ناراحت شوید تا اینکه اصلا هیچ احساسی نداشته باشید. با این وجود سعی می‌کنید نگرانی‌ ها و ناامنی‌های خود را به دنیا نشان ندهید و دوست ندارید مشکلاتتان را با دیگران قسمت کنید و معتقدید چنین مسائلی باید خصوصی حل شوند. شما همیشه سعی می‌کنید در کنار دیگران باشید حتی اگر خودتان دل شکسته و ناراحت باشید. کمک کردن به دیگران یکی از بهترین ویژگی‌ های شماست.

شما فرد وظیفه شناسی هستید

شما خودتان را منصف تصور می‌کنید و دوست دارید کار درست را انجام دهید. این یکی از ارزش‌های اصلی شما در زندگی است و سعی می‌کنید از آن پیروی کنید. شما سعی می‌کنید تصویر اولیه خوبی از خود به جای بگذارید تصویر کاملی هم از خود ایده آلتان در ذهن دارید و سعی می‌کنید به آن برسید. همچنین معتقدید که کارهای شما، هرچند کوچک، تاثیر بزرگی در زندگی دیگران دارد. شما دوست ندارید بدبختی و بی عدالتی را در اطرافتان ببینید و سعی می‌کنید آن را اصلاح کنید. شعار زندگی شما این است: «تغییری باش که می‌خواهی در جهان ببینی» و این چیزی است که سعی می‌کنید هر روز دنبال کنید.

در گذشته خود گیر کرده اید

ته دلتان حس می‌کنید به دام افتاده اید، اما گاهی واقعا نمی‌دانید این حس از کجا می‌آید. شما گذشته بسیار ناخوشایند و متلاطمی داشته اید و تاثیر آن هنوز روی شما باقی مانده است. با این حال بسیار قوی هستید و همیشه سعی می‌کنید آرامش را پیدا کنید، حتی در کوچکترین چیز‌های زندگی روزمره‌تان. شما افکار تاریکتان را با دنیا قسمت نمی‌کنید و یاد گرفته اید با شرایط و احساساتتان خودتان کنار بیایید. شما بسیار آسیب دیده اید، اما آن را برای خودتان نگه داشته اید. شما به خوبی می‌توانید شخصیت را قضاوت کنید و می‌دانید چطور قطعات شکسته را سرهم کنید.


شما فرد فلسفی هستید

شما مشاهده و تحلیل جزئیات را دوست دارید. شما دوست دارید کلمات و تصاویر را بررسی کنید تا دنیای اطرافتان را حس کنید. هر جمله برایتان یک پازل است و باید آن را قطعه قطعه کنید تا معنای واقعی آن را درک کنید. شما مدام در حال تفکر و تحلیل هستید. شما به راحتی در افکارتان غرق می‌شوید و این باعث می‌شود درک شما کم شود. شما همیشه نمی‌توانید درست و غلط‌ را تشخیص دهید. با این حال نمی‌خواهید تردیدتان را به دنیا نشان دهید و خودتان را فرد مطمئنی نشان می‌دهید. شما زندگی را مثل یک پازل پیچیده می‌بینید و سعی می‌کنید جای درست قطعات را پیدا کنید. ممکن است معنای همه چیز را درک نکنید، اما با این قضیه مشکلی ندارید.


شما مرموز هستید

شما هنوز خودتان را پیدا نکرده اید، اما از یک چیز مطمئنید: برچسب‌ ها و محدود کردن خودتان را دوست ندارید. شما تناقض‌ها را دوست دارید و احساساتتان به راحتی تحت تاثیر چیز‌های ساده قرار می‌گیرد. با این وجود چیز زیای درباره خودتان به دیگران نمی‌گویید، چون واقعا دوست ندارید آن‌ها شما را در یک چارچوب ببینند. شما کم حرف می‌زنید و کار‌های عجیب می‌کنید. شما تماشاچی هستید و دوست دارید قبل از اینکه نظرتان را بگویید واکنش‌ها را ببینید، مشاهده کنید و گوش کنید. شما فقط چیزی می‌گویید که از آن مطمئن هستید.

شما فرد آرام و حساسی هستید

شما مشاهده کردن را دوست دارید و از همه چیز‌های اطرافتان آگاهید، چون می‌توانید به آسانی افراد و موقعیت‌ ها را بخوانید. شما احساسات قوی و عمیقی دارید و گاهی حتی بی‌اهمیت‌ترین چیز‌ها هم روی شما تاثیر می‌گذارد. شما به راحتی گریه می‌کنید حتی وقتی می‌خندید، چون احساسات شما بی نهایت قوی هستند. شما از اینکه ضعف و شکنندگی خود را به دنیا نشان دهید ترسی ندارید، چون احساس می‌کنید چیزی برای پنهان کردن ندارید و احساساتتان را به دیگران نشان می‌دهید. شما شرایط را به خوبی درک می‌کنید و اغلب اولین کسی هستید که اتفاقات می‌بینید.

خونگرم و احساساتی هستید

شما بسیار پرانرژی، قدرتمند و احساساتی هستید. شما قدرتمند و تاثیرگذارید و مردم معمولا به شما نگاه می‌کنید یا شما را تحسین می‌کنند. شما یا با همه قلبتان عشق می‌‎ورزید یا با همه قدرتتان تنفر دارید؛ همه چیز برای شما سیاه و سفید است و هیچ خاکستری وجود ندارد. شما دیدگاه‌های قدرتمندی دارید و می‌توانید ذهنتان را به راحتی هدایت کنید. ته دلتان فرد بسیار نگرانی هستید، اما این بعد خودتان رابه دیگران نشان نمی‌دهید، چون آسیب پذیر است و دوست ندارید این را دیگران بفهمند.

فرد عجیبی هستید

شما علایق، سرگرمی ها و رفتار‌های عجیبی دارید. اصطلاحی که واقعا شما را تعریف می‌کند «منحصر به فرد» است. برایتان مهم نیست دیگران درباره شما چه فکری می‌کنند. شما از قوانین پیروی نمی‌کنید و هیچ احترامی برای وضعیت سیاسی و اجتماعی قائل نیستید. شما به روش خودتان عمل می‌کنید، چون به خودتان بیش از هر چیزی اعتماد دارید. شما همه چیز درباره خودتان را به دیگران نشان می‌دهید، چون حس می‌کنید چیزی برای پنهان کردن ندارید و کسانی که شما را قضاوت می‌کنند نادیده می‌گیرید. شما سعی می‌کنید الگوی خوب و قابل احترامی باشید. همچنین سعی می‌کنید به دیگران کمک کنید رویاهایشان را دنبال کنند، چون معتقدید این خوشبختی واقعی است.

شما سرزنده و اجتماعی هستید

شما پر انرژی، اجتماعی و و پرجنب و جوش هستید. شما یک رهبر کلاسیک هستید. شما کاریزماتیک و احساساتی هستید و رفتار خوبی دارید. شما همیشه کنار کسانی هستید که به شما نیاز دارند و همیشه می‌دانید چه بگویید. شما حرفه و خانواده فوق العاده‌ای دارید، اما با ناراحتی بیگانه نیستید. شما همیشه درباره احساساتتان حرف می‌زنید، چون فکر می‌کنید اگر این کار را نکنید بیشتر آسیب می‌بینید. شما سعی می‌کنید بهترین را در افراد ببینید حتی اگر با شما رفتار بسیار بدی داشته باشند.

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

جشنواره لیمو و پرتقال در شهر آنتالیا

در این جشنواره که در شهر آنتالیا ترکیه برگزار می شود، شرکت کنندگان با استفاده از لیمو و پرتقال سازه های مختلف خلق کرده و با یکدیگر به رقابت می پردازند. با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

رقیب ملانیا ترامپ در مد و زیبایی

از نظر معیارهای زیبایی کامل است. او سلیقه ی خوبی هم در پوشیدن لباس و همراه شدن با مُد روز دارد. فعّال اجتماعی و یک زن به شدّت خانواده دوست است.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

ملکه رانیا همسر ملک عبدالله دوم پادشاه اردن مادر چهار فرزند است؛ او دو پسر به نام های حسین و هاشم و دو دختر به نام های إیمان و سلما‌ دارد.

در حاشیه ی دیدار ملانیا ترامپ و رانیا عبدالله در سال ۲۰۱۷ میلادی برخی خبرگزاری ها مدّعی شدند که رقابت سختی بین ملانیا ترامپ و رانیا عبدالله برای خوش تیپ تر به نظر رسیدن وجود دارد و‌ هریک از آن دو سعی می کنند تا با لباس و آرایش خود زیباتر از دیگری به چشم بیایند.

در این گزارش با ملکه «رانیا عبدالله» ملقّب به زیباترین بانوی اول جهان و رقیب ملانیا ترامپ در مُد و لباس بیشتر آشنا خواهید شد.‌

«رانیا فیصل صدقی الیاسین» دختر یک پزشک فلسطینی اهل طولکرم است. او در سال ۱۹۷۰ میلادی در کویت متولد شد.

او در رشته ی مدیریت بازرگانی از دانشگاه آمریکایی مصر فارغ التحصیل و در قسمت بازاریابی در یکی از بانک های اردن به فعالیت پرداخت. سپس از بخش بازاریابی به یک شرکت کامپیوتری در عَمّان منتقل شد.

او یک کارمند ساده بود که در یک ضیافت شام با ملک عبدالله دوم آشنا شد. این آشنایی شش ماه بعد به ازدواج منجر گردید. آن دو در سال ۱۹۹۳ میلادی با هم ازدواج کردند.

ملکه رانیا لباس عروسی با طراحی Bruce Oldfield به تن داشت. این لباس طلا دوزی شده و آستین کوتاه بود. لباس عروس وی در تاریخ لباس عروس ملکه های دنیا یک مورد خاص، عجیب و به یادماندنی به حساب می آید.

رانیا عبدالله به طور رسمی در سن ۲۸ سالگی لقب ملکه را دریافت کرد و کم سن ترین ملکه ی وقت دنیا نام گرفت و نام او در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

او تاکنون چهار کتاب برای گروه سنی کودک نوشته است که از ماجراهای زندگی او در کودکی الهام گرفته شده اند. او به زبان انگلیسی تسلّط کامل داشته و تا حدودی به زبان فرانسه نیز اشراف دارد.

در سال های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۹ مجله ی فوربز نام او را در فهرست ۱۰۰ زن قدرتمند جهان ثبت کرد. در سال ۲۰۱۰ زنِ سال شناخته شد و در سال ۲۰۱۱ زیباترین بانوی اول جهان لقب گرفت.

درباره راز جوان ماندن او در سن ۴۸ سالگی به سبک زندگی او اشاره می کنند. رانیا عبدالله صبح خود را با املت، چیپس ذرّت و دانه های خوراکی نرم شده آغاز می کند. این صبحانه یِ مغذی, انرژی زیادی در طول روز به او می دهد. او همچنین روز خود را با یوگا، پیلاتس، کیک بوکسینگ و یا دویدن شروع می کند. وی رژیم غذایی کم قند موسوم بهGlycemic index Diet را دنبال می کند, به همین دلیل نان و پاستا در برنامه ی غذایی او جایی ندارند در عوض حبوبات، پنیر و شکلات تلخ در رژیم غذایی او به وفور خودنمایی می کنند.

گفته می شود رانیا عبدالله از زیباترین و جذابترین زنان عرب است. موهای رها شده با رنگ قهوه ای طبیعی و پوست شاداب و درخشان، او را از سایرین متمایز می کند. او کرم های پایه ی نرم و غیر درخشان را ترجیح می دهد و به سایه و خط چشم دراماتیک تمایل دارد و برای رژ لب رنگ های آرام و روشن را انتخاب می کند.

در اوقات فراغت چه می کند؟ او از اوقات فراغت برای دویدن استفاده می کند و همچنین دوست دارد تا وقت خود را با خانواده و دوستان بگذراند. به علاوه پختن کیک شکلاتی از کارهای مورد علاقه ی او است.

تابناک باتو | مجله اینترنتی : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

مکان مشابهِ دیدنی ‌های بزرگ جهان

وقتی عکس‌ های یک جاذبه گردشگری مشهور در جهان را می‌بینیم یادمان می‌رود فکر کنیم که این مکان‌ها در واقعیت چگونه هستند: مملو از جمعیت با قیمت‌ های گران که می‌تواند لذت بازدید درست و حسابی را از ما بگیرد.با مجله اینترنتی چفچفک همرا ه باشید.

به همین خاطر باید دنبال راه چاره باشید. وقتی مثلا برج ایفل را برای بازدید انتخاب می‌کنید، باید تحقیق کنید و ببینید چه زمانی شهر پاریس کمترین مسافر را دارد و آیا اصلا از شمار توریست‌های این شهر کم هم می‌شود!

احتمال اینکه زمانی را پیدا کنید که مشهورترین جاذبه‌ های گردشگری جهان کم‌جمعیت باشند تقریبا صفر است. به همین دلیل، ما در ادامه چندین مکان مشابهِ دیدنی‌های بزرگ جهان را انتخاب کرده‌ایم که با بازدید از آنها گویا از همان مکان اصلی دیدن کرده‌اید و تفاوت ظاهری چندانی بین آنها وجود ندارد.

۱۰- کاخ ورسای فرانسه / هرنشایمزی آلمان


مردم اصولا نسبت به مکان‌ هایی که گفته می‌شود شبیه هم هستند گارد ویژه‌ای دارند. اما شاید برایتان جالب باشد بدانید که کاخ مشهور ورسای در کشور فرانسه یک نمونه مشابه در کشور آلمان دارد که به دستور شاه لویی دوم در مقام بزرگداشت و تقدیر از شاه لویی چهاردهم فرانسه ساخته شده است.

قیمت ورودی این کاخ ۱۰ یورو است در حالی که ورودیه ورسای ۱۸ یوروست و همیشه هم مملو از جمعیت گردشگران بین‌المللی است.

۹- آمستردام هلند / هامبورگ آلمان

بسیاری از گردشگران جهان دوست دارند از آمستردام دیدن کنند. بر اساس آمار، در سال ۲۰۱۷ میلادی حدود ۱۷ میلیون گردشگر به آمستردام سفر کرده است: شهری که فقط ۸۵۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اگر تنها دلیل شما برای بازدید از این شهر هلندی معماری ساختمان‌ها، کانال‌ های آب و چشم‌اندازهای معماری آن است، توصیه می‌کنیم به شهر خلوت‌تری همچون هامبورگ آلمان بروید که از این سه منظر چیزی از آمستردام کم ندارد.

۸- کاپری ایتالیا / جزایر اولیان ایتالیا

جزیره گردشگری کاپری در ایتالیا همیشه شاهد حضور شمار زیادی از گردشگران بین‌ المللی است. این در حالیست که در های‌سیزن شما برای یک اقامت چهار روزه در این جزیره باید حدود ۳۲۰ یورو پول هزینه کنید.

برای اینکه در هزینه‌ های مالی خود صرفه‌جویی کنید و از خلوتی فضا نیز لذت ببرید، توصیه می‌کنیم به جزایر Aeolian در کشور ایتالیا سفر کنید. هزینه اقامت در این جزیره چهار مرتبه کمتر از سفر به کاپری است. حتی در این جزایر آتشفشان‌های کوچک و فعالی هم وجود دارند که می‌توانید از نزدیک از آنها بازید داشته باشید.

۷- Geirangerfjord نروژ / کونیگسی آلمان

چشم‌ اندازهای طبیعی بی‌نظیر Geirangerfjord در سراسر دنیا از شهرت بسیاری برخوردار است. اما رسیدن به آنجا چندان آسان نیست. بعلاوه، نروژ نیز کشور بسیار گرانی برای سفر بشمار می‌رود. حتی بهای بلیط وسایل نقلیه عمومی نیز در آن حدود ۴ یوروست.

در عوض، شما می‌توانید به Konigssee در کشور آلمان بروید که یک دریاچه طبیعی و بسیار زیباست و چشم‌ اندازهای مشابه نمونه نروژی خود را دارد. این دریاچه در میان کوه‌ های بلند واقع شده و همزمان با گردش در طبیعت زیبای آن می‌توانید از پیاده‌ روی و کوهنوردی آهسته نیز لذت ببرید.

هزینه‌های سفر در کشور آلمان به مراتب ارزان‌تر از نروژ است.

۶- آب‌فشان در هائوکادلور ایسلند / دره آب‌فشان روتوروئا نیوزیلند

آبفشان چشمهٔ آب گرمی است که در فواصل زمانی معین آب داغ را با سرعت زیادی به بیرون پرتاب می‌کند. یکی از مراکز آبفشان‌های جهان پارک ملی یلوستون است.

بسیاری از گردشگران جهان برای تماشای این پدیده به کشور ایسلند سفر می‌کنند اما آیا در ازدحام جمعیتی که موبایل به دست کیپ‌تا‌کیپ هم ایستاده‌اند می‌توانید این پدیده طبیعی را به راحتی تماشا کنید؟

بهترین جایگزین برای این جاذبه طبیعی، دره آب‌ فشان در کشور نیوزیلند است که آب داغ با فشار زیاد به بیرون پرتاب می‌شود. ارتفاع این آب‌ فشان بعضا به ۳۰ متر هم می‌رسد. در وسط این دره یک آتشفشان فعال وجود دارد که می‌توانید با تله‌کابین به آنجا رفته و از نزدیک به تماشای آن بنشینید.

۵- استون‌هنج انگلستان / منپوپونر روسیه

اگر مشتاق بازید از استون‌ هنج در کشور انگلستان هستید توصیه می‌کنیم در برنامه‌ریزی سفر خود کمی تجدیدنظر کنید. این سازه‌های زیبا را فقط در عکس ها می‌توانید خالی و عاری از جمعیت ببینید. در همه طول سال گردشگران زیادی به استون‌هنج می‌روند و عملا دیدن این سازه باستانی و عجیب کار آسانی نیست.

بر اساس آمار در سال ۲۰۱۷ میلادی ۱٫۵ میلیون گردشگر از این منطقه بازدید کرده بودند.

به جای استون‌ هنج توصیه می‌کنیم به روسیه بروید و از Manpupuner بازدید کنید که ساختار و فضایی دقیقا شبیه آن دارند. همچنین منپوپونر جزو یکی از عجایب هفتگانه روسیه نیز بشمار می‌رود.

۴- هزم بزرگ جیزه مصر / مروئی سودان

بازدید از اهرام ثلاثه مصر فقط با اتوبوس‌ های شلوغ و پرجمعیت، گرمای غیرقابل تحمل و هزینه‌های بالای اقامت و خوراک و ورودی ممکن است. حتی آب خوردن هم در این منطقه بسیار گران است. اما در عوض، می‌توانید به کشور سودان بروید و از اهرام Meroe با قیمت ارزان‌تر، فضای خلوت‌ تر، امکانات بیشتر و محیط بیابانی قابل تحمل دیدن کنید.

۳- کلوسئوم ایتالیا / آمفی‌تئاتر ال‌جم تونس

بین کلوسئوم بسیار مشهور و پر ازدحام ایتالیا و آمفی‌تئاتر ال‌جم در کشور تونس تفاوت ظاهری چندانی وجود ندارد. هزینه بازدید از این منطقه ۶ دلار است و به اندازه کلوسئوم هم تخریب نشده است.

۲- پوکت تایلند / جزیره فو کو ویتنام

تایلند مملو از چشم‌ اندازهای طبیعی بی‌نظیر است. اگر طبیعت و سواحل پوکت در این کشور شما را مسحور کرده است توصیه می‌کنیم دفعه بعد به کشورهای دیگر که نمونه‌های مشابه دارند سفر کنید تا تفاوت را احساس کنید. جزیره فو کو در کشور ویتنام نمونه مشابه پوکت است با این تفاوت که ازدحام جمعیت کمتری دارد و در هر روز اقامت فقط ۵ یورو هزینه خواهید داشت. این در حالیست که هزینه‌ها در تایلند بسیار بیشتر است.

۱- کانال‌های ونیز ایتالیا / کانال‌های کولمار فرانسه

تمامی تصاویری که از کانال‌های زیبای ونیز دیده‌اید فقط به عکس محدود می‌شوند. پس از ورود به این منطقه شما با جمعیت بسیار زیادی از مردم مواجه می‌شوید و مجبور خواهید بود در صف‌های طولانی بایستید و هیچ‌کدام از عکس‌هایتان عاری از توریست نخواهد بود.

اما توصیه بهتری برایتان داریم، در عوض سفر به ایتالیا، به فرانسه بروید و از کولمار دیدن کنید. این منطقه به ونیز کوچک شهرت دارد. به لحاظ ظاهری این دو منطقه بسیار شبیه هم هستند با این تفاوت که در کولمار از شلوغی در امان خواهید بود و وقتتان در جمعیت زیاد و صف‌های طولانی تلف نخواهد شد.

همچنین در کشور چین هم منطقه‌ای موسوم به Tongli در شرق شوزو وجود دارد که به ونیز شرق شهرت دارد.

روزیاتو - امروز را زندگی کن : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.