مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

سه زنی که با اتهام تعدی جنسی علیه ترامپ شکایت کرده‌اند

پس از استورمی دانیلز یک زن دیگر هم به دادگاه شکایت برده و می‌گوید، به او حق‌ السکوت پرداخت شده تا در مورد رابطه جنسی با دونالد ترامپ سخن نگوید. سامر زرووس نیز شکایتی را علیه رئیس‌جمهور مطرح کرده است. همراه سایت سرگرمی چفچفک باشید.

وکلای کارن مک‌دوگال، مدل سابق مجله مستهجن شکایت او از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا را تسلیم دادگاهی در لس‌آنجلس کرده‌اند.


کارن مک‌دوگال، مدل سابق مجله پلی‌‌بوی

‌آن‌ ها می‌گویند، شرکت "امریکن مدیا" (AMI) طبق قراردادی به موکل آن‌ها که اینک ۴۶ سال دارد، در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ مبلغ ۱۵۰هزار دلار پرداخت کرده تا در مورد رابطه جنسی احتمالی خود با ترامپ سکوت کند.

مک‌دوگال می‌گوید، از سوی تیم ترامپ مورد تهدید قرار گرفت، در صورتی که این موضوع را با رسانه‌ها در میان بگذارد "از نظر مالی نابودش" خواهند کرد.

مک‌دوگال می‌گوید، با دونالد ترامپ در طول سال‌های ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۷ بیش از ۱۰ ماه رابطه جنسی داشته است.

رابطه جنسی احتمالی ترامپ با استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های پورنو در آمریکا نیز در همین بازه زمانی مطرح شده است. ترامپ در آن زمان با سومین همسر خود ملانیا که هم‌اینک بانوی اول ایالات متحده است زندگی می‌کرده و بارون، پسر مشترک‌شان چندماهه بوده است. ترامپ رابطه با هر دوی این زن‌ها را رد می‌کند.

استورمی دانیلز که نام اصلی‌اش استفانی کلیفورد است نیز شکایتی علیه ترامپ به دادگاه ارائه کرده و می‌گوید، به او حق‌السکوت پرداخت شده تا در مورد رابطه جنسی خود با ترامپ چیزی نگوید.


استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های جنسی در آمریکا

استفانی کلیفورد ستاره ۳۹ ساله فیلم‌ های جنسی مدعی است، در سال ۲۰۰۶ با ترامپ رابطه جنسی داشته و مایکل کوهن، وکیل شخصی ترامپ به او در اکتبر ۲۰۱۶ در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۰هزار دلار پرداخت کرده تا در این مورد سکوت اختیار کند. کلیفورد می‌گوید، وکیل گفت، پول را بدون اطلاع ترامپ پرداخت کرده، پس چون این توافق امضای ترامپ را ندارد، معتبر هم نیست.

سومین مورد که ترامپ را احتمالا با عصبانیت قضایی بزرگ‌تری مواجه خواهد کرد پرونده سامر زرووس است. زرووس زنی است که می‌گوید، در یکی از شوهای تلویزیونی ترامپ شرکت کرده و در ماجراهای پس از آن مورد تعرض جنسی ترامپ قرار گرفته است. او به این دلیل که از سوی ترامپ به دروغگویی متهم شده به دادگاهی در نیویورک شکایت برده است.


سامر زرووس آمریکایی ترامپ را به تعرض جنسی متهم کرده است

دونالد ترامپ مدعی است، زنانی که او را به تعدی جنسی متهم کرده‌اند دروغ می‌گویند. زرووس می‌گوید، ترامپ او را به‌‌رغم میل‌اش در سال ۲۰۰۵ بوسیده و دستمالی کرده است.

ترامپ می‌خواست این شکایت را با این استدلال که دادگاه‌های ایالتی آمریکا فاقد صلاحیت قضایی در مورد او هستند متوقف سازد. اما جنیفر شکتر، قاضی آمریکایی سه‌شنبه ۲۰ مارس (۲۹ اسفند) درخواست رئیس‌جمهور را رد کرد و گفت، "هیچ کس از قانون بالاتر نیست" حتی رئیس‌جمهور.

به گفته قاضی، وقتی پای پرونده‌‌های خصوصی در میان باشد با رئیس‌جمهور نیز همانند سایر شهروندان مطابق قوانین عمومی برخورد خواهد شد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

معروف ترین برج های جهان

سایت تفریحی چفچفک : از دوران ماقبل تاریخ، برج ها به دست بشر ساخته شده اند. دیوارهای شهر باستانی اریحا (یکی از اولین دیوارهای شهری که ساخته شد) به وسیله برجی سنگی تکمیل شد. تمدن های بعدی اغلب برج های مراقبت را به عنوان بخشی از قلعه و سنگر خود می ساختند تا مکانی امن و مرتفع را فراهم آورند که نگهبان بتواند محیط پیرامون را زیر نظر بگیرد. در دو هزاره اخیر انواع برج ها ساخته شده اند از جمله برج ناقوس، برج ساعت، مناره ها و برج های ارتباطی.

در زیر معروف ترین برج های جهان را با هم مرور می کنیم.

1. برج ایفل (Eiffel Tower)

برج ایفل نماد فرانسه و یکی از معروف ترین نمادها در جهان است

برج ایفل نماد فرانسه و یکی از معروف ترین نمادها در جهان است. این برج به وسیله گوستاو ایفل به عنوان طاق ورودی برای نمایشگاه بین المللی پاریس در سال 1889 ساخته شد. با ارتفاع 300 متری، ایفل تا سال 1930 مرتفع ترین برج جهان بود، تا اینکه ساختمان کرایسلر ساخته شد. از زمان ساخت این برج، بیش از 200 میلیون نفر از برج ایفل دیدن کرده اند تا تبدیل به پربازدیدترین بنا در جهان شود.

2. برج کج پیزا (Leaning Tower of Pisa)

برج مشهور جهانی پیزا در طول دوره ای حدوداً 177 ساله ساخته شد

برج مشهور جهانی پیزا در طول دوره ای حدوداً 177 ساله ساخته شد. مدت کوتاهی بعد از شروع ساخت آن در سال 1173، برج به خاطر فونداسیون ضعیف شروع به فرو رفتن کرد و به مدت تقریباً یک قرن به حال خود رها شد. زمانی که ساخت آن از سر گرفته شد، مهندسان طبقات بالایی را یکی بلندتر از دیگری ساختند تا شیب آن را جبران کنند و ساخت برج بالاخره در نیمه دوم قرن چهاردهم به پایان رسید. از سال 2001، برج معروف پیزا مجدداً به روی کسانی که تمایل دارند از 296 پله آن بالا بروند، باز شد.

3. بیگ بن (Big Ben)

برج ساعت، یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی در لندن است


برج ساعت بیگ بن که تقریباً 150 سال پیش ساخته شد، یکی از مشهورترین جاذبه های توریستی در لندن است. نام بیگ بن در واقع نه به خود برج ساعت، بلکه به ناقوس 13 تُنی درون برج اشاره دارد و نام خود را از سر بنجامین هال گرفته است که برای اولین بار این ناقوس را سفارش داد. بیگ بن سومین برج ساعت ایستاده در جهان است.

4. سن جیمینیانو (San Gimignano)

سن جیمینیانو، روستایی در ناحیه توسکانی ایتالیا است که به خاطر 14 برج سنگی خود مشهور است


سن جیمینیانو که به آن لقب منهتن قرون وسطی داده اند، روستایی در ناحیه توسکانی ایتالیا است که به خاطر 14 برج سنگی خود مشهور است. در اوج ثروت و قدرت سن جیمینیانو، بیش از 70 برج ساخته شد تا از شهر در مقابل حملات دشمن محافظت کند. بعد از اینکه طاعون این شهر را در سال 1348 ویران کرد، قدرت سن جیمینیانو محو شد که باعث شد دشمنان هم از آن دور بمانند و بسیاری از برج های معروف شهر سالم باقی ماند.

5. مناره ملویه (Spiral Minaret)

مناره ملویه بخشی از مسجد جامع سامرا در عراق است


مناره ملویه بخشی از مسجد جامع سامرا در عراق است. این مسجد یکی از بزرگترین مساجد در جهان است. مناره ملویه در ابتدا به وسیله پلی به مسجد متصل بود. این مناره بین سال های 848 تا 852 میلادی با ماسه سنگ ساخته شد و به خاطر طراحی مخروطی مارپیچ صعودی خود، در میان دیگر مناره ها منحصر به فرد است. این برج 52 متر ارتفاع دارد. در سال 2005 شورشیان بخش بالایی برج را منفجر کردند.

6. برج سی ان (CN Tower)

برج سی ان یکی از مشهورترین نمادهای کانادا است


واقع شده در مرکز شهر تورنتو، برج سی ان یکی از مشهورترین نمادهای کانادا است. این برج ارتباطی از سال 1973 تا 1976 به وسیله شرکت راه آهن «کندین نشنال» ساخته شد و با 553.33 متر ارتفاع، برای بیش از 30 سال بلندترین بنا در جهان بود تا اینکه برج دوبی رکورد آن را شکست.

7. سه پاگودا (Three Pagodas)

برج سه پاگودا در 1.5 کیلومتری شمال غربی شهر باستانی دالی در چین قرار گرفته

سه پاگودا در 1.5 کیلومتری شمال غربی شهر باستانی دالی در چین قرار گرفته، و یکی بناهای بودایی در چین هستند که علی رغم متحمل شدن چندین فاجعه انسانی و طبیعی، همچنان به خوبی سالم باقی مانده اند. پاگودای میانی که بین سال های 824 تا 840 میلادی به وسیله پادشاه کوان فنگیو ساخته شد، 69.6 متر ارتفاع دارد و یکی از بلندترین پاگوداها در چین است. دو پاگودای دیگر حدود یک قرن بعد ساخته شدند و 42.19 متر ارتفاع دارند.

8. قطب منار (Qutb Minar)

قطب منار در هندوستان به دستور قطب‌ الدین آیبک اولین حاکم مسلمان دهلی در سال 1193 ساخته شد

قطب منار در هندوستان به دستور قطب‌ الدین آیبک اولین حاکم مسلمان دهلی در سال 1193 ساخته شد. قطب‌الدین ایبک قصد داشت مناری بلندتر از منار جام در افغانستان بسازد و در زمان مرگش تنها پایه آن تکمیل شده بود. جانشینان او ساخت منار را ادامه دادند و بلندترین طبقه آن بالاخره در سال 1386 کامل شد. این منار 72 متر ارتفاع دارد و 379 پله برای رسیدن به نوک آن وجود دارد. قطب منار بلندترین منار آجری جهان است.

9. برج بلم (Belem Tower)

برج بلم در اوایل قرن شانزدهم به عنوان بخشی از سیستم دفاعی برای محافظت از لیسبون ساخته شد


برج بلم در اوایل قرن شانزدهم به عنوان بخشی از سیستم دفاعی برای محافظت از شهر لیسبون ساخته شد. این نقطه شروع برای خیلی از ناوبرها بود که به دنبال کشف مسیرهای تجاری جدید بودند و تبدیل به اثری تاریخی از عصر کاوش پرتغال شده است.

10. منار جام (Minaret of Jam)

منار جام که در غرب افغانستان قرار دارد، در قرن دوازدهم به عنوان بخشی از یک مسجد ساخته شد


منار جام که در نقطه ای دورافتاده در غرب افغانستان قرار دارد، در قرن دوازدهم به عنوان بخشی از یک مسجد ساخته شد. این مسجد در سیلی شدید از بین رفت و محل اطراف منار نیز بعدها توسط مغول ها نابود شد. با در نظر گرفتن این موضوع و شرایط آب و هوایی نامساعد، پابرجا ماندن این برج مرتفع 62 متری شبیه به معجزه است.

11. دو برج بولونیا (The Two Towers of Bologna)

دو برج بولونیا (The Two Towers of Bologna)


دو برج معروف بولونیا در ایتالیا به اسم خانواده هایی نامگذاری شده اند که ساخت این دو برج بین سال های 1109 تا 1119 به آن ها نسبت داده می شود. برج آسینلی با ارتفاع 97.2 متر بلندترین برج در بولونیا است. برج گاریسندا در ابتدا 60 متر ارتفاع داشت ولی در قرن چهاردهم به 48 متر کاهش پیدا کرد تا امنیت بیشتری پیدا کند.

12. برج های سوانتی (Svanetian Towers)

جالبترین برج های جهانبرج سوانتی شمالی ترین استان گرجستان است

سوانتی شمالی ترین استان گرجستان است، سرزمینی از مزارع کشت ذرت، روستاهای کوچک و برج های باستانی. این برج های معروف برای دفاع در مقابل قبایل شمالی و ریزش بهمن ساخته شد. هر خانواده سوانتی معمولاً برج مخصوص خود را داشت. قدیمی ترین برج های سوانتی مربوط به قرن نهم بعد از میلاد می شود.

13. برج گالاتا (Galata Tower)

برج گالاتا، برج سنگی مربوط به قرون وسطی است که در ناحیه گالاتا در استانبول ترکیه قرار دارد.


برج گالاتا، برج سنگی مربوط به قرون وسطی است که در ناحیه گالاتا در استانبول ترکیه قرار دارد. این برج که یکی از برجسته ترین بناهای دیدنی شهر است، 67 متر ارتفاع دارد و نوک استوانه ای آن سر به آسمان کشیده است. این برج در سال 1348 به عنوان بخشی از سنگرکشی دور مستعمره جنوا در قسطنطنیه ساخته شد. امروزه رستوران و کافه ای در طبقات بالایی برج وجود دارد که چشم اندازی تماشایی از استانبول و تنگه بسفر ارائه می دهد.

14. ابلیسک اکسوم (Axum Stelae)

اکسوم که در اتیوپی شمالی قرار دارد، پایتخت اولیه امپراتوری اکسوم بود


اکسوم که در اتیوپی شمالی قرار دارد، پایتخت اولیه امپراتوری اکسوم بود. اکسوم نیروی دریایی و تجارت قدرتمندی داشت که از حدود 400 سال پیش از میلاد تا هزار سال بعد از میلاد بر آن ناحیه حکمرانی می کرد. بیشتر بناهای تاریخی اکسومی، ستون یادبود هستند. بلندترین برج ایستاده، ستون یادبود 24 متری سلطان عیزانا است. ستون یادبود 24.6 متری دیگری که توسط ارتش ایتالیا برداشته شده بود، به اتیوپی بازگردانده شد و در سال 2008 مجدداً نصب شد. تصور می شود این ستون یادبود، سنگ بنای حاکمان باستانی اکسوم است که در مقبره هایی زیر آن دفن شده اند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

اس ام اس های عاشقانه و زیبا

سایت سرگرمی چفچفک : پایه و اساس یک زندگی موفق؛ عشق، جذابیت و سازگاری است. اگر دو طرف به یکدیگر افتخار کنند، احترام بگذارند و متعهد باشند؛ زندگی زیبا و آرامی خواهند ساخت...!

اس ام اس های عاشقانه

هر بار که می‌خواهم به سمتت بیایم

یادم می افتد

دلتنگی

هرگز بهانه خوبی

برای تکرار یک اشتباه نیست ...

اس ام اس های عاشقانه دلتنگی

عشق؛

یک فنجان چایِ قند پهلوست!

آخ که اگر به موقع هوس کنی چقدر میچَسبد..!

اس ام اس های عاشقانه, اس ام اس های عاشقانه جدید

اس ام اس های عاشقانه غمگین

‏یه آدمایی جوری حالت رو خوب میکنن که پیش خودت میگی کاش واسه یه بارم که شده خودخواه باشی و

نذاری که بره...

اس ام اس های عاشقانه

نه کسی منتظر است

نه کسی چشم به راه

نه خیال گذر از کوچه ی ما دارد ماه

بین عاشق شدن و مرگ

مگر فرقی هست؟

وقتی از عشق نصیبی نبری غیر از آه

اس ام اس های عاشقانه جدید

یک جرعه ز جام تو تمامست تمام

جز عشق تو در دلم کدامست کدام

در عشق تو خون دل حلالست حلال

آسودگی و عشق حرامست حرام

اس ام اس های عاشقانه

دلتنگی من

برای تــو تمام شدنی نیست؛

من یک وقتهایی دلتنگم،

اڪثر وقتها دلتنگتر

اس ام اس های عاشقانه جدایی

عشــــق نمیتـــــونه

ولــــت کـــــنه

ولــــــــی خــــــــوب

میتـــــونه

لــــهت کــنـــہ

اس ام اس های عاشقانه و احساسی

اگه میدونستی که چقدر تنهام

برام اشک میریختی . . .

اما اگه میدونستی که چقدر

اشک میریزم . . .

هیچوقت تنــــهام نمیزاشتی

اس ام اس های عاشقانه و عارفانه

"مےنویسم براے تو" در

ســــاعت صـــفر عــــاشقــی

براے تو ڪہ بودنت را

نہ چشمانم میبیند

نہ گوش هایم مےشنود

نہ دستانم لمس می ڪند

تنها،صادقانه با دلم

احساست می ڪنم

اس ام اس های عاشقانه کوتاه

دل تنگــم

اما دلم کـوچڪ نیست

بہ وسعت دنیاے محبتت

جا دارد خستہ ام

اما تواڹ دارم

تا تہ دنیا دنبالت بدَوم و

بگویم دوستت دارم

اس ام اس های عاشقانه دلتنگی

می نویسـم هر نفــس

از بوسه های مست تو

حضرت معشوق لبهایت

گــــوارای وجـــود ...!!!

جدیدترین اس ام اس های عاشقانه

دیوانہ منم!

بے آنڪہ باشے

بےآنڪہ حست ڪنم

بے آنڪہ دیده باشمـت

هنوز هم،

"دوستت دارم"

بی هیچ بودنے.

اس ام اس های عاشقانه جدید

بـرایت غصه ها خـوردم

ولیکن قصه ها گفتـے

که عشق آسـان بـوَد اول

ولـے افتاد مشکلها

ولـےهرگزنفهمیدے کـه بر دیـوار

بنْوشتــم

امانت دادمت قلبــم

دراین دنیــاے بیدلهــا

اس ام اس های عاشقانه جدایی

"عشـق" وسوسه و هوس نیست

"عشـق"

معرفت و کمال است .

عاشق آن نیست که

هردم طلب یارکند

عاشق آن است که

دل را حرم یار کند

اس ام اس های عاشقانه دلشکسته

عـشق یعنی دستانـم را بگیری

نگاهـم ڪنی ۅ بگۄیی مڹ به

بـودنت قانعـم

حتی اگر سهم مڹ

از تــۅ فقط لـمس

چند لحظه دستانت باشد

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد beytoote : بخش سرگرمی از مجله اینترنتی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

زندگی و کارِ زنِ جوشکار ایرانی

او یک کارگر زن است که به درخواست خودش در این گزارش با نام مستعار “لعیا مرادی” از او نام می‌بریم که به گفته خودش؛ امروز تنها زن جوشکار یک سایت نفتی است.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «مردم شهر مقابل محل کارم جمع شده بودند. می‌خواستند من از آنجا بروم. شهر کوچک بود و من تنها‌ زنِ جوشکار بین آن‌ همه مرد بودم. همه عصبی بودند. همه‌شان می‌خواستند من آنجا نباشم. ترسیده بودم کارم را از دست بدهم. می‌ترسیدم از نگهبانی بگذرند و به داخل کارگاه بیایند. اما من راحت به اینجا نرسیده بودم که راحت برگردم. ماندم. آنقدر ماندم تا به حضورم عادت کردند.»

او یک کارگر زن است که به درخواست خودش در این گزارش با نام مستعار “لعیا مرادی” از او نام می‌بریم. لعیا ۳۴ ساله است. از آن روزها ۴سال می‌گذرد. می‌گوید: پدر و مادرم از هم جدا شده بودند و وضعیت مالی‌مان بعد از جدایی خوب نبود. پدرم ورشکست شده بود. رابطه‌ی هیچکس با پدرم خوب نبود. پیش‌دانشگاهی بودم که به خاطر پیگیری کارهای پدرم راهی دادگاه شدم اما نمی‌توانستم هم برای کنکور بخوانم و هم به دنبال کار پدرم باشم. قید دانشگاه را زدم. با چرم کیف درست می‌کردم و می‌فروختم. ۳سال بعد با اصرار، برادرانم را به دانشگاه فرستادم.

“لعیا مرادی” اهل شیراز است. می‌گوید: می‌خواستم راهنمای تور شوم اما باید حداقل مدرک کارشناسی می‌داشتم. همان سال کنکور دادم و مشهد گردشگری و شیراز معماری قبول شدم. کاملا بین علاقه‌ ام و خانواده‌ای که به من نیاز داشت؛ مانده بودم.

لعیا به درخواست مادرش در شیراز ماند و معماری خواند. می‌گوید: سال‌های آخر دانشگاه بودم که پدرم به سرطان دچار شد. پرونده‌ی شُکات پدرم دوباره به جریان افتاده بود. نمی‌توانستم سر کلاس‌ها حاضر شوم. آن ترم هم درس می‌خواندم و هم به دادگاه می‌رفتم. هزینه مداوای پدرم بالا بود. برادرهایم رابطه‌شان با پدرم خوب نبود. برای همین خودم مانده بودم و خودم. روزهایم درس، دادگاه، کار و بیمارستان شده بود. آن ترم شاگرد ممتاز شدم. روز فارغ‌التحصیلی وقتی به عنوان دانشجوی ممتاز برایم دست می‌زدند، من در دادگاه پیش پدرم بودم. پدرم همان سال فوت کرد.

لعیا از طریق سازمان فنی و حرفه‌ای به کارگاه‌ های جوشکاری می‌رود. کارگاه‌ های آن دوره مشروط به نمره ممتازی مهارت‌آموزان به اشتغال منجر می‌شد.

لعیا می‌گوید: با چرم‌دوزی درآمدی نداشتم و باید درآمد ثابت پیدا می‌کردم. خسته شده بودم. اطرافیانم این تغییر مسیر دادن‌هایم را بهانه کرده بودند و پس کلامشان این بود که جوشکاری کار مردانه است. در محیط کاری همه مردند و خوبیت ندارد، یک زن در این محل‌ ها باشد. گوشم بدهکار نبود. در کارگاه‌ها ثبت‌‌نام کردم.

لعیا در بین مردان کارگاه نمره ممتازی می‌آورد و وارد بازار کار جوشکاری می‌شود. در طول مدت آموزش به علت مهاجرت خانواده‌اش، تنها زندگی می‌کند. می‌گوید: یک اتاق کوچک اجاره کرده بودم. اتاق آنقدر بود که بتوانم یک گاز کوچک رومیزی و یک رختخواب داشته باشم. صبح‌ها کارگاه بودم و باقی روز چرم‌دوزی می‌کردم تا خرجم را دربیاورم. بعد از پایان دوره به عنوان تنها جوشکار زن به یکی از سایت‌های نفتی در شهری جنوبی فرستاده شدم. همه چیز در ابتدا خوب بود تا اینکه مردم به حضورم اعتراض کردند. برای اینکه اعتراض‌ها کمتر شود، در یکی از شهرک‌های اطراف اتاق کوچکی اجاره کردم. تنها دلیلی که مانع از اخراجم می‌شد کیفیت بالای کارم و بعضا حمایت‌های سرمهندس اصلی سایت بود. زمان زیادی برد تا مردم کم‌کم به من و حضورم عادت کنند.

لعیا امروز، تنها زن جوشکار یک سایت بزرگ صنعتی است. به گفته خودش مشکلات محیط کارش به همین جا ختم نمی‌شود. می‌گوید: در طول زندگی به خاطر زن بودنم، بارها پیشنهادات غیراخلاقی به من شده بود و من هر بار با برخورد قهری توانسته بودم، اعتراض کنم. اما این بار دیگر توانم بریده بود. مدام در محیط کار تحت فشار بودم و پیشنهادهای آزاردهنده‌ای به من می‌شد. حالا دیگر سرمهندس سایت که از من حمایت می‌کرد، تغییر کرده بود. مساله را به سرمهندس جدید گزارش دادم. در جوابم گفت اینجا محیط مردانه است و کارگران مرد ماه‌های بسیاری از خانه دور هستند. وقتی این محیط را برای کار انتخاب کردی؛ باید پیش‌بینی این اتفاق را هم می‌کردی. این پاسخ‌ها و رفتارهای غیراخلاقی آزارم می‌داد. بارها به خودم گفتم لعیا راحت به اینجا نرسیدی که راحت از اینجا بروی. از آن ماجراها یک سال می‌گذرد اما من عقب نخواهم نشست. امروز یکی از جوشکاران ارشد یکی از سایت‌های بزرگ صنعتی هستم. درآمدم خوب است و روی پاهای خودم می‌ایستم. اگرچه شغلم ایجاب می‌کند بر روی ستون‌های فلزی در آسمان‌ها باشم.

لعیا از گوشه و کنایه‌هایی که این سال‌ ها شنیده است؛ رنجیده‌خاطر است و می‌گوید: تنها به خاطر زن بودن از خانواده، از محیط کار، دوستان یا هرکس که فکرش بکنید، طعنه و کنایه شنیده‌ام. اما من لعیا بودم و ادامه دادم. شیرینی‌ مقاومت بیشتر از هر چیز دیگری‌ست. معتقدم همان‌طور که روزهای اول مردم شهر را به حضورم عادت دادم مابقی‌اش را هم می‌توانم. نمی‌گویم امروز همه چیز تغییر کرده، نه! هنوز هم مشکلات در محیط کار به خاطر جنسیت‌ام وجود دارد اما هیچکدام دلیل نمی‌شود که من عقب بنشینم.

گزارش: پروین محمدی

ایلنا: خبرگزاری کار ایران ilna : بخش اخبار داغ و جالب از سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

حقایقی جالب و خواندنی درباره ی سرزمین شگفت انگیز هند

سایت سرگرمی چفچفک :وقتی صحبت از سفر به کشور هند می شود، شرایط غیر بهداشتی، آلودگی و فقر اولین چیزهایی است که به ذهن بسیاری از مردم می رسد. اما این سرزمین دانشی عظیم، تاریخی شگفت انگیز، شهرهایی باستانی، ادویه هایی منحصر به فرد و طبیعتی زیبا دارد. کشور هند چیزهای زیادی به دنیا ارائه کرده است، از تمدن های عظیم گرفته تا شطرنج و بدمینتون و روش درمانی آیورودا. سرزمین هند حتی باتجربه ترین گردشگرها را هم به حیرت وا می دارد.

در اینجا به حقایقی جالب و خواندنی درباره ی سرزمین شگفت انگیز هند می پردازیم.

۱- مردمان شگفت انگیز

هند سرزمینی چند ملیتی است که در آن ۴۰۰ گروه قومی در کنار یکدیگر زندگی می کنند. جمعیت جوانان این کشور بسیار زیاد است به گونه ای که نیمی از جمعیت آن را مردان و زنان زیر ۲۵ سال تشکیل می دهند و دو سوم مردم هند زیر ۳۵ سال هستند. طبق قانون اساسی این کشور ۲۱ زبان رسمی و ۱۶۰۰ گویش در هند وجود دارد.

زنان هندی ساری به تن می کنند درحالی مردان تیشرت و شلوار جین می پوشند. هندی های سالخورده لباسی به نام لونگی به تن می کنند که تکه پارچه ای است که به دور بدن پیچیده می شود. مردم محلی بسیار مهربان، بی آلایش و سخاوتمند هستند و علاقه ی زیادی به گردشگران دارند.

۲- گیاهان و جانوران منحصر به فرد

در کشور هند فیل ها حیوانات بسیار گران قیمتی هستند که تنها افراد ثروتمند استطاعت خرید آن ها را دارند. اما شترها حیوانات مقرون به صرفه ای هستند.

مردم هند احترام ویژه ای برای گاوها قائل هستند. در شهرهای بزرگی مثل دهلی این حیوانات می توانند به راحتی گردش کنند. در بیشتر استان های هند کشتن گاو مجازات قانونی دارد. برای مثال، در استان هاریانا، هر کسی که گاوی را بکشد به ۱۰ سال زندان محکوم می شود. تنها مسلمان ها، مسیحی ها و دیگر افراد می توانند گوشت گاو بخورند.

گیاهان و جانوران نادری در کشور هند وجود دارد. یک سوم گیاهان این سرزمین کاملا منحصر به فرد هستند و مشابه آن ها را در هیچ جای دیگر دنیا پیدا نخواهید کرد.

۳- حمل و نقل

وقتی در خیابان های هند رانندگی می کیند باید بسیار احتیاط کنید چون رانندگان هندی از قانون تبعیت نمی کنند. اگر می خواهید دیگران به شما توجه کنند باید بوق بزنید! بوق زدن به شما حق هرگونه تغییر جهتی را می دهد، بنابراین از دیدن حرکت ناگهانی دیگر راننده ها بعد از بوق زدن متجب نشوید.

میزان راحتی افراد در وسایل نقلیه ی عمومی رابطه ی مستقیمی با هزینه ی آن دارد. برای مثال، فقیرترین اقشار جامعه از قطارهای درجه دو استفاده می کنند که در آن مسافران نه تنها روی صندلی ها بلکه روی سقف و قفسه های بخش بارها هم می نشینند. اگر پول بیشتری پرداخت کنید می توانید کوپه ای مجهز به دستگاه تهویه داشته باشید.

اما در هند قطار لوکسی به نام قطار سریع السیر مهاراجه وجود دارد که ۵ واگن ۵ ستاره دارد و بهترین قطار در کل آسیا محسوب می شود.

۴- جاذبه های گردشگری شهرها

بمبئی به طور همزمان فقیرترین و ثروتمندترین شهر هند محسوب می شود و در آن می توانید محله های فقیر نشین را در کنار آسمان خراش های آن ببینید. بزرگ ترین ساعت آفتابی دنیا در شهر جیپور هند واقع شده است.

اگر روزی به هند رفتید تماشای معبدهای مشهور این کشور را فراموش نکنید. به علاوه بیش از ۳۰۰ هزار مسجد در هند وجود دارد.

یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری هند تاج محل است که ساخت آن ۳۰ سال زمان برد و توسط ۲۰ هزار کارگر انجام شد.

۵- غذاهای محلی

مردم هند غذاهای بسیار تندی می خورند. حتی اگر از آن ها بخواهید که ادویه ی زیادی در غذایتان نریزند، باز هم در غذا مقدار زیادی زیره ی سبز، انقوزه و گرم مصالح پیدا می کنید.

اغلب هندی ها گیاهخوار هستند بنابراین مکان های زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها سبزی بخرید. در هند، انواع و اقسام موزها را می توانید پیدا کنید: کلفت، باریک، کوچک، بزرگ، زرد و سبز. به علاوه هر ساله یک جشنواره با موضوع انبه در شهر دهلی نو برگزار می شود.

ظروف غذاخوری بسیار جالبی در هند وجود دارد. در مناطق شمالی، کاسه هایی وجود دارد که از خاکس رس و برگ ساخته می شود. هندی ها به این دلیل از این ظروف استفاده می کنند که نه تنها سازگار با محیط زیست بلکه ارزان قیمت تر از ظروف پلاستیکی و کاغذی هستند. در مناطق جنوبی از برگ های موز به عنوان بشقاب استفاده می شود.

۶- نوشیدنی ها

در همه ی نقاط هند می توانید آب بسته بندی شده بخرید. فروش مشروبات الکلی غیر قانونی نیست اما امر ناپسندی شمرده می شود. البته در برخی استان های هند فروش مشروبات الکلی ممنوع است و تنها در برخی هتل ها و رستوران ها به فروش می رسد.

در زمان سفر به هند حتما چای ماسالا را امتحان کنید که نوعی نوشیدنی با مزه ای ملایم است.

۷- علم پزشکی

سرزمین هند مهد طب سنتی آیورودا است. آیورودا تنها یک روش درمانی نیست بلکه یک فلسفه هم هست. بسیاری از گردشگران وقتی روش های معمول درمانی به آن ها کمکی نمی کند برای استفاده از طب سنتی آیورودا به هند می آیند.

در این روش از روغن های درمانی، گیاهان، عصاره ها، ماساژ و قرص های گیاهی استفاده می شود. حتی اگر از وضعیت از سلامت برخوردار هستید، بد نیست که این شیوه های پیشگیرانه را امتحان کنید. با نگاهی به پوست و موهای زنان هندی می توان متوجه شد که چرا طب سنتی آیورودا از محبوبیت زیادی برخوردار است.

۸- رقص

در رقص هندی ها هر حرکتی معنایی نمادین دارد و بیانگر هر چیزی می تواند باشد: انسان ها، حیوانات، گیاهان، طبیعت و احساسات. به علاوه، ترتیب حرکات هم از اهمیت برخوردار است. قدیمی ترین رقص هندی به نام بهارتناتیام بیشتر از ۵ هزار سال قدمت دارد. کاتاکالی نوعی رقص مردانه است که لباس و آرایش ویژه و مفصلی دارد، به گونه ای که رقصنده های آن چهره ای شبیه به ماسک های نقاشی شده و کلاه های بزرگی به سر دارند.

۹- سرزمین جزیره ها و کشتی های غرق شده

در نزدیکی ساحل گوآ ۸ جزیره وجود دارد که غواصانی از سراسر دنیا به آن ها سفر می کنند. در طول تاریخ دور و دراز هند، کشتی های بسیار زیادی در اب های این سرزمین غرق شده اند. صدها کشتی عربی و پرتغالی در اعماق اقیانوس هند به گل نشسته است. هنوز درباره ی برخی از این کشتی های غرق شده به درستی تحقیق نشده است.

اگر هم تنها می خواهید روی ساحل دراز بکشید و از دریا لذت ببرید کشور هند گزینه ی خوبی برای شما است. اقیانوس هند به اندازه ی سواحل مشهور نیا زیبا است. دمای آب در تمام طول سال حدود ۲۷ درجه ی سانتیگراد است. برخورداری از سواحل شنی زیبا، آب های تمیز و یک اتمسفر دلپذیر، هند را به یکی از انتخاب های بسیاری از زوج های تازه ازدواج کرده ی سراسر دنیا تبدیل کرده است.

۱۰- بقایای تمدن های باستانی

اگر از شیفتگان تاریخ هستید حتما باید به هند سفر کنید.

در شهر هامپی می توانید از بقایای شهرهای باستانی، قصرها، معابد و بناهای دیگری با سبک های معماری مختلف بازدید کنید. تقریبا تمام تاریخ بشریت در اینجا به نمایش در آمده است. این یکی از قدیمی ترین سکونتگاه های بشر در هند و تمام دنیا است به همین دلیل همیشه گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند.

۱۱- فرهنگ مردم

هندی ها صبح ها زود از خواب بیدار می شوند، یعنی حدود ۵ تا ۶ صبح. به دلیل گرمای زیاد هوا، کار کردن در طول روز بسیار سخت است.

مردم شمال هند، حتی ثروتمند ترین خانواده ها روی زمین غذا می خورند. جالب آنکه آن ها میز و صندلی دارند، اما عادت دارند وسایل شان را روی آن ها بگذارند.

در هند حتی کسانی که پول زیادی ندارند عروسی های بزرگ و پرخرجی برگزار می کنند. تازه عروس و دامادها نه تنها دوستان و اقوام بلکه کسانی که آشنایی اندکی با آن ها دارند را هم به عروسی خود دعوت می کنند، حتی گردشگرها را. عروسی های هندی ۳۰۰ تا ۱۵۰۰ نفر مهمان دارند.

۱۲- وضعیت بهداشت

در هند هیچ سیستم مرکزی ای برای تأمین اب داغ وجود ندارد. هتل های ۳ ستاره از دیگ های بخار استفاده می کنند و در مکان های ارزان قیمت آب داغ به صورت دستی در حمام استفاده می شود. ممکن است دستمال توالت را تنها در مهمانخانه ها و هتل ها پیدا کنید. چون در دستشویی ها نوعی دوش وجود دارد که از آن برای تمیز کردن خود استفاده می کنند.

برخلاف تصور رایج که هند کشور بسیار کثیفی است، خانه های هندی ها همیشه بسیار تمیز است، اگرچه ممکن است خیابان ها کثیف باشند. در هند سیستم فاضلاب وجود ندارد. البته این مشکلات در نقاط پرگردشگر وجود ندارد و چنین مسائلی را در محله های فقیر نشین خواهید دید.

فراموش نکنید که نقاط مختلف هند شرایط متفاوت و ویژه ی خود را دارند و ممکن است در شهرهای کوچک چیزهایی ببینید که در شهرهای بزرگ به شکل دیگری باشد.

۱۳- سینما

هندی ها مردم بسیار بااستعدادی هستند و هر ساله نزدیک به ۱۶۰۰ فیلم در این کشور ساخته می شود. کشور هند بیشتر از هر کشور دیگری در دنیا فیلم تولید می کند و فیلم های هندی در بیش از ۹۰ کشور دنیا به نمایش در می آیند.

۱۴- دیگر مزایا

اینترنت تلفن همراه در هند بسیار ارزان است بنابراین می توانید هر قدر که مایل هستید عکس بگیرید و آن ها را از طریق اینترنت فوراً با دوستان تان به اشتراک بگذارید.

هند یکی از ارزان ترین کشورهای دنیا درخصوص غذا است. برای مثال یک وعده مرغ یا ماهی برای ناهار حدود ۱ دلار و یک فنجان چای تنها ۰/۲۰ دلار قیمت دارد.

به علاوه از نظر زبان هم دچار مشکل نخواهید شد چون در هند بسیاری از مردم با زبان انگلیسی آشنایی دارند.

روزیاتو - امروز را زندگی کن rooziato :بخش گردشگری از مجله اینترنتی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

سالمندان جذابی که عاشقشان می شوید.

مجله اینترنتی چفچفک : بیشتر ما تصور می‌کنیم که سالمندان دیگر نمی‌توانند زندگی فعال و پرجنب و جوشی داشته باشند. آن‌ها ترجیح می‌دهند از نوه‌ هایشان نگهداری کنند یا با سایر همسن و سال‌های خود حرف بزنند. اما افرادی که در این مطلب می‌بینید اصلا این طور نیستند. آن‌ها علیرغم سنشان از زندگی بهترین استفاده را می‌کنند و حس و حال مثبت خود را به دیگران هم انتقال می‌دهند. آن‌ها سنشان را فراموش کرده اند و انتخاب کرده اند از زندگی شان بیشتر از همیشه لذت ببرند.

لیندا رودین، طراح مد ۶۹ ساله

لیندا رودین طراح، مدل و عکاس نیویورکی است. لیندا وقتی محبوب‌تر شد که تصمیم گرفت ۶۰ سالگی آغاز زندگیش باشد و به صنعت مد بازگردد. او اکنون در ۷۰ سالگی چهره برند‌ های مشهور مختلفی شده، تبلیغات زیادی انجام می‌دهد و روی جلد مجلات ظاهر می‌شود. وقتی از او پرسیدند که چطور می‌تواند قوی و مثبت بماند، گفت که دریافته که نمی‌تواند از این جوان‌تر شود و آن را پذیرفته است. او پیری را طبیعی می‌داند بنابراین تصمیم گرفته جذاب و زیبا پیر شود.

جفری لایف، بدنساز و درمانگر ۷۹ ساله

جفری، مرد ۷۹ ساله نیویورکی زمانی آنقدر چاق بود که حتی نمی‌توانست بند کفشش را ببندد و راه رفتن ساده هم برایش یک چالش واقعی بود. وقتی جفری تصمیم گرفت خودش را تغییر دهد و بدنساز شود، تصورش هم نمی‌کرد که زندگیش این قدر تغییر کند. او اکنون ۷۹ ساله است و چندبار در هفته به باشگاه می‌رود. علاوه بر این سه کتاب پرفروش هم نوشته است.

دافنه سلف، مدل ۸۹ ساله

دافنه متولد ۱۹۲۸ در لندن است. او در ۲۱ سالگی برنده رقابت بین دختران، برای تصویر روی جلد مجله شد. سپس مدل هنرمندان شد، در یک خانه مد شروع به کار کرد و تبلیغات زیادی انجام داد. اما بعد از ازدواج حرفه اش را کنار گذاشت. دافنه در ۷۰ سالگی همسرش را از دست داد و دوباره سر کار بازگشت. این سوپرمدل سالخوده برای برند‌های مشهور عکاسی کرده است. او هنوز کار می‌کند و قصد دارد تا ۱۰۰ سالگی کاری که دوست دارد را ادامه دهد. بیایید برای او آرزوی موفقیت کنیم.

دوریس لانگ، کوهنورد صنعتی ۱۰۲ ساله

دوریس لانگ زن بریتانیایی ۱۰۲ ساله است.‌ می‌توانید تصور کنید که از آسمانخراش بالا می‌رود؟ دوریس بیش از ۱۷ سال است که کوهنوردی صنعتی می‌کند. او پیرترین فرد جهان است که از برج 94 متری اسپیناکر در انگلستان پایین آمده و این کار را برای جمع آوری پول به نفع بیمارستان محلی انجام می‌دهد.


سارا جین آدامز، طراح مد و جواهرات ۶۳ ساله

سارا جین آدامز طراح مد اهل سیدنی است. طرفداران سارا عاشق لباس ها و عکس‌ های جسورانه او هستند. او لباس‌های مدرن را با لباس‌های دوران کودکیش ترکیب می‌کند. بله او اعتراف می‌کند که هنوز لباس‌ هایی که در ۱۸ سالگی خریده می‌پوشد. وقتی سارا مشهور شد خانه اش را در استرالیا فروخت و شروع به سفر دور دنیا کرد تا طرفدارانش را ببیند. او اکنون هم مدل است و هم کسب و کار جواهرات خودش را دارد.

پاول رزوی در ۶۵ سالگی از اقیانوس عبور کرد

یکی از مشهورترین گردشگران در سال ۲۰۰۴، پاول بود که با قایق پارویی از اقیانوس عبور کرد. در آن زمان او ۶۵ ساله بود و یک سال بعد سومین فرد جهان شد که از اقیانوس و دومین کسی شد که از دو اقیانوس عبور کرده است.

آنت لارکینز ۷۶ ساله خامخواری می‌کند

در تصاویر زیر آنت را در ۷۱ سالگی می‌بینید، اما حالا که پنج سال گذشته باز هم بسیار جوان‌تر از همسن و سالانش به نظر می‌رسد. حتی گاهی او را با دختر شوهرش اشتباه می‌گیرند! راز جوانی او این است که از ۴۰ سالگی خامخواری می‌کند. یعنی فقط سبزیجات، گیاهان، آجیل و میوه‌های خامی می‌خورد که خودش پرورش می‌دهد و گوشت، لبنیات و غذا‌های فرآوری شده نمی‌خورد. آنت معتقد است که انرژی دختر ۲۵ ساله را دارد.

دیردره لارکین ۸۶ ساله در ماراتن‌های زیادی شرکت کرده است

لارکین هر روز صبح ۶ کیلومتر می‌دود. او قبلا پیانیست و قهرمان چند ماراتن در گروه ۸۰+ سال بوده است. لارکین تنها در سال ۲۰۱۷ در ۶۰ ماراتن شرکت کرده است. باورنکردنی به نظر می‌رسد، اما لارکین یکی از مهره هایش هنگام تولد کم بوده و پزشک به او توصیه کرده تا حد ممکن کمتر حرکت کند. او در ۳۸ سالگی کمرش را عمل جراحی کرد و حرکت برایش آنقدر سخت بود که به زحمت یک فنجان را بلند می‌کرد. او در سال ۲۰۰۰ مبتلا به پوکی استخوان تشخیص داده شد و ۱۰ سال دارو مصرف کرد اما تاثیری نداشت. در سال ۲۰۱۰ یعنی در ۷۸ سالگی تصمیم گرفت صبح‌ها با پسرش بدود؛ و حالا هشت سال بعد پوکی استخوان او تقریبا برطرف شده است. او اکنون می‌داند که با دویدن سالم است و مصمم است تا زمانی که پا دارد بدود.

آیریس آپفل، طراح داخلی ۹۶ ساله

آیریس کلکسیونر و طراح مشهور آمریکایی است که بیش از ۴۰ سال به کار طراحی داخلی و بازسازی خانه‌ها مشغول بوده است.
او همیشه عاشق جمع کردن لباس بوده و این کار را از ۱۲ سالگی آغاز کرده و چند دهه بعد به نمایش گذاشته است. آیریس در سال ۲۰۱۵ همسرش را از دست داد. آن‌ها ۶۷ سال با هم خوشبخت بودند. اما علیرغم این غم هنوز پر از انرژی است و حس مثبت خود را حفظ کرده و به کار طراحی جواهرات ادامه می‌دهد.

هایدی هتزر ۸۰ ساله با اتومبیلش دور دنیا سفر کرد

هایدی یک افسانه‌ای آلمانی است که در جوانی در مسابقات اتومبیلرانی شرکت می‌کرده و بعد‌ها یکی از بزرگترین فروشگاه‌های اتومبیل اوپل در برلین را راه اندازی می‌کند. او در ۷۶ سالگی تصمیم می‌گیرد دور دنیا سفر کند. بنابراین از سال 2014 و برلین آغاز می‎کند.از اروپای شرقی، خاورمیانه، چین، لائوس و مالزی می‌گذرد، در سنگاپور ماشینش را در کشتی می‌گذارد و به استرالیا می‌رود، بعد به آمریکای شمالی از آنجا به آمریکای جنوبی می‌رود و در نهایت در مارس به برلین بازمی گردد.

بادی وینکل، مدل ۸۹ ساله

بادی وینکل رن ۹۰ ساله اهل کنتاکی است که بیش از ۳.۳ میلیون نفر در اینستاگرام او را دنبال می‌کنند از جمله ریحانا! همه چیز از سال ۲۰۱۴ شروع شد، یعنی وقتی نوه اش ویدئوی کوتاهی از مادربزرگش را منتشر کرد. سپس بادی تصمیم گرفت صفحه اینستاگرام خود را ایجاد کرده و عکس‌های جالب زندگیش را به اشتراک بگذارد. به زودی افراد زیادی جذب لباس‌ های عجیب و غریب او شدند؛ و همه این‌ها علیرغم داستان غم انگیز از دست دادن پسر و همسرش بود. او امروز یکی از محبوب‌ترین مادربزرگ‌های اینستاگرام است و برند‌های مشهور به او پول می‌دهند تا فقط محصولاتشان را در دست نگه دارد. او الهام بخش صد‌ها نفر شد تا سبک زندگی سالمی را آغاز کنند.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی bartarinha : بخش سرگرمی از  سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

10 خوراکی بسیار خوشمزه که رژیم غذایی شما را به باد می‌دهند

مجله اینترنتی چفچفک : عکس گرفتن از غذاها و خوراکی‌ ها، به ما این اجازه را می‌دهد تا عکس‌ ها و نظرات خود را درباره‌ی غذاهای گوناگون با دوستان، اعضای خانواده و یا حتی با انسان‌های غریبه‌ای که در فواصل بسیار دوری از ما زندگی می کنند ، به اشتراک بگذاریم و این به خودی خود بسیار شگفت انگیز است ، زیرا امروزه می توان بدون استفاده از جوانه‌ های چشایی روی زبان از غذا لذت ببریم. تنها یک نگاه به این وعده‌ های غذایی زیبا می تواند دهان شما را آب بیندازد.

این خوراکی‌ ها با کا‌رهای هنری و دلپذیری که روی آن‌ ها انجام شده است ، می‌توانند اشتیاق شما را برای امتحان کردن آن‌ ها افزایش دهند؛ چه شما در امتحان کردن چیزهای جدید و تازه حریص باشید و چه بخواهید با نشان دادن این خوراکی‌ ها به دیگران همواره چشم‌ ها را به خود خیره کنید، باید گفت این خوراکی‌ها به شدت مناسب پست‌های اینستاگرام هستند . خوراکی‌هایی که می‌توانند شما را به آوردن دوربین یا گوشی همراه خود وادار سازند تا احساستان را به هنگام نوش جان کردن هر تکه از این خوراکی‌های خوشمزه به ثبت برسانید .

اگر علاقه‌ای به دسر دارید، می‌توانید این بستنی قیفی ماهی شکل را امتحان کنید

در بستنی فروشی «تای یاکی» در شهر نیویورک، می توانید تحسین شده ترین دسری را که تا به حال خورده اید، امتحان کنید. در حقیقت این بستنی قیفی‌ ها برای جذابیت بیشتر به شکل ماهی درست شده اند. انتهای این بستنی‌ های ماهی شکل سورپرایز دیگری را نیز با خود به همراه دارند. گاهی دم این بستنی‌ ها با لوبیای قرمز و گاه با کاستارد پر می شوند.

«تاکو» (یک نوع غذای مکزیکی)، خوراکی بسیار خوشمزه و خوش طعمی است. شاید هرگز به ذهنتان خطور نمی کرد که روزی بتوانید این غذای لذیذ را به عنوان یک دسر میل کنید مگر آنکه تاکو به شکل زیر در آمده باشد.
در ساخت تاکو بستنی، از تاکو های معمولی و رایج الهام گرفته شده است. این خوراکی شامل بستنی رول شده، یک ویفر شیرین به عنوان نان تاکو و یک سری تزئینات مانند خوراکی‌های ریز رنگارنگی که بر روی آن‌ ها پاشیده و نیز از تکه‌ های میوه و آب نبات تشکیل می شوند. البته اگر شما تصمیم به درست کردن این خوراکی در خانه دارید باید گفت، در این صورت تنها یک اسکوپ بستنی با یک مشت تنقلات شیرین بر روی آن عایدتان می شود.

در هنگام صرف غذاهای مکزیکی چه خوب است که «بوریتو پشمک» را نیز امتحان کنید

مجموعه پشمک، بستنی و تنقلات شیرین و خوشمزه احتمالاَ کابوس هر پدر و مادری برای حفظ دندان‌ های کودکان خود از پوسیدگی است؛ اما این پشمک به قدری خوشمزه به نظر می آید که برای یک بار امتحان آن حاضرید عطایش را به لقایش ببخشید و حتی به خاطر آن به دندانپزشکی نیز مراجعه کنید.

زمانی که برای خودتان یک ظرف پر از فالوده درست می کنید، احساس خواهید کرد که در کافه‌ ای در بین کهکشان‌ها قرار گرفته اید
با استفاده از مقداری نودل بدون رنگ یا سفید، مقداری کلم بنفش که سایه‌ای از رنگ‌های دلپذیر به این نودل‌ ها می دهد و نیز مقداری لیمو ترش یا اسانس لیمو ترش می توانید یک ظرف پر از فالوده‌‎های شیشه‌ای را آماده کنید که بسیار سریع، ساده و جادویی درست می شوند.

تصور کنید اگر شما می توانستید قدرت یک گل رز را با یک بستنی تلفیق کنید، جهان به چه اندازه خنک و مطبوع می‌شد!
مقاومت در برابر هر نوع بستنی بسیار سخت و مشکل است . اگر روزی به شهر سیدنی در کشور استرالیا سفر کردید بهتر است که سری به بستنی فروشی «آی کِریمی» بزنید و یک ژلاتو بستنی (یک نوع بستنی ایتالیایی) سفارش دهید .

کسی که می گوید شما نمی توانید یک کیک را بنوشید به طور قطع «کیک میلک شیکی» را امتحان نکرده اند

«کافه بلک تپ»، کافه‌ای در شهر دبی است که می توانید در آن جا یکی از این کیک‌ های میلک شیکی را برای خود سفارش دهید. این کیک‌های میلک شیکی با کیک، آب نبات‌های سفت، پاستیل، پشمک و شیرینی‌ های رنگارنگ پاشیده شده روی کیک، درست می شوند.

کیک «کروسانت»

تنقلات «فون فَتی» به لطف شیرینی‌های رنگین کمانی بسیار ریز، با رنگ‌های بسیار زیبا در میان لایه‌های ورقه ورقه شده کیک قرار گرفته‌اند. به علاوه، پنیر «ماسکارپونه» (یک نوع پنیرایتالیایی) پرشده در داخل کیک بیش از پیش آن را خوشمزه‌تر و دلپذیرتر کرده است؛ چون این پنیر طعم شیرینی کیک را در خود نگه داشته و شما را مشتاق صرف دومین کیک می کند .

کیک‌ های «کروسانت» (نوعی کیک فرانسوی) ورقه ورقه و بسیار خوش طعم هستند اما «دونات‌ ها» شیرین تر و خوشمزه ترند. بنابراین انتخاب سخت خواهد شد.
چه اتفاقی می افتاد اگر شما مجبور بودید که بین این دو خوراکی خوشمزه یکی را انتخاب کنید؟ یک شیرینی پز نیویورکی به نام دومینیک انسل تمام دارایی و اندوخته زندگی خود را برای خلق شیرینی جدیدش به خطر انداخت. او «کرونات» را درست کرد. کرونات تلفیقی از کیک کروسانت و دونات است که اساساً این شیرینی می تواند طعم دو شرینی بسیار خوشمزه دنیا را به طور همزمان به شما ارائه دهد .

این «میلک شیک» پر زرق وبرق «لاو شیک» نام دارد و به روشی ساده با چاشنی ‌های خوشمزه ادغام شده است.
در حقیقت این میلک شیک با خامه‌ی زده شده و همچنین سُس شکلاتی و خوراکی‌های زیبا، تزئین شده است. این میلک شیک جزو همان تنقلاتی است که قطعاَ دوست خواهید داشت تا با عزیزانتان آن را به اشتراک بگذارید .

اگر روزی به لس آنجلس سفر کردید، حتما برای سفارش یک «کاتُن های» توقف کنید.

شما می توانید برای خودتان مقداری بستنی قیفی و یا حتی یک نوشیدنی سفارش دهید. همه‌ ی آن‌ها با آب نبات‌های پنبه‌ای تزیین شده‌اند که حتی بستنی را نیز خوشمزه‌تر و لذیذتر می کنند. همچنین این بستنی‌ها آنقدر دلچسب و دوست داشتنی هستند که قطعاً شما سختی راه را برای چشیدن این بستنی به جان می‌خرید .

تابناک باتو | مجله اینترنتی tabnakbato : بخش سرگرمی از سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

عجیب ترین افسانه های ژاپنی در این مطلب بخونید.

مردم ژاپن، فلکلور غنی از شخصیت های افسانه ای دارند که در همه ی جوانب فرهنگ ژاپنی به چشم می خورند . حتی امروزه، داستان ها و تصاویر این موجودات را در همه جا، از مانگا و انیمه گرفته تا بازی های ویدئویی و علامت های تجاری و ... می بینیم . با سایت تفریحی چفچفک همراه باشید.

نیوجینز

عجیب ترین افسانه های ژاپنی

او شبح خاراندن پشت است، این شبح تنها کسی است که می تواند مناطقی از کمر که دست به آن نمی رسد را بخاراند..

بیتو بیتو- سان

عجیب ترین افسانه های ژاپنی

بیتو بیتو شبها مسافران را دنبال می کند ، و از صدای صندل های چوبی اش صدای بیتو بیتو به گوش می رسد..

موکوموکورین

عجیب ترین افسانه های ژاپنی

موکوموکورین شبحی است که از درب های کشویی متولد می شود، وقتی این درها سوراخ می شوند چشم های شبح از سوراخ ها بیرون می زند و هر اتفاقی که در خانه رخ می دهد را می بیند..

شیشینین میساکی

عجیب ترین افسانه های ژاپنی

میساکی ارواح انسان هایی است که در حوادث جان سپرده اند..

ایموری

عجیب ترین افسانه های ژاپنی

شبح جنگجویان ژاپنی که به گکو تبدیل شده اند را ایموری می گویند .

نیکوماتا

عجیب ترین افسانه های ژاپنی

این موجودات با تحقیر به انسان نگاه می کنند و اغلب مسئول پرتاب توپ های آتشین هستند که باعث آتش سوزی های بزرگ می شود و مردم زیادی را می کشد .

کیوکُوی

عجیب ترین افسانه های ژاپنی

با وجود شکل لطیف و مهربان ، او اصلاً موجود خوش قلبی نیست، بلکه او شبح بدشانسی و بیماری همه گیر است .

پیک- کوجیرا

عجیب ترین افسانه های ژاپنی

نهنگ شبح با بدن فوق العاده بزرگ و غول پیکر، شبهای بارانی نزدیک روستاهای ژاپن ظاهر می شود تا ماهی ها و نهنگ های ساحلی را شکار کند، امری که منجر به ترس و وحشت ماهیگیران می شود . نفرین این نهنگ قاتل باعث قحطی، طاعون، آتش سوزی و بلایای دیگری برای روستاییان است .

گاسادوکورو

عجیب ترین افسانه های ژاپنی

ارواحی که شکل اسکلت های غول پیکرند و پانزده برابر بزرگتر از اسکلت های معمولی هستند ، گفته می شود که این اسکلت ها از انباشته شدن استخوان افرادی ساخته شده که از گرسنگی مرده و یا در جنگ ها کشته شده اند.

کامی- کِرمی

عجیب ترین افسانه های ژاپنی

او یک هیولا با منقاری شبیه به قیچی و دست هایی مانند تیغ های برّان و تیز است و شبها به آرامی از درها و پنجره ها وارد خانه می شود و موی قربانیان را کوتاه می کند .


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

متفاوت‌ ترین گریم ‎های بازیگران مشهور هالیوودی

مجله اینترنتی چفچفک : سینما، همان جایی است که می‌تواند در عین جذابیت، شگفت ‌آفرین هم باشد. به عنوان مثال گاهی گریم بازیگران آنچنان سنگین و قوی است که شما به هیچ عنوان نمی‌توانید چهره واقعی و همیشگی آنها را تشخیص دهید. با دیدن عکس های زیر و مقایسه قبل و بعد گریم بازیگران هالیوودی در فیلم های مشهور دنیا، شما نیز به قدرت گریمورها اعتراف خواهید کرد.

رالف فاینز در Harry Potter

رالف فاینز، زاده 1962، بازیگر انگلیسی ست که در مجموعه فیلم ‌های «هری پاتر» در نقش لرد ولدمورت بازی کرده ‌است. او در این نقش ابروهایش را پوشانده، چشمانش را سیاه کرده و بینی اش را به دهان اش چسبانده است. در واقع او با ماسکی که به صورت اش زده، حالتی شیطانی به خود گرفته است. حتی ناخن های او نیز مصنوعی و ترسناک می باشند.

متفاوت‌ترین گریم‎های بازیگران هالیوودی

جنیفر لارنس در X-Men

جنیفر لارنس، متولد 1990، بازیگر آمریکایی ست که بخاطر نقش اش در فیلم «مردان ایکس» محصول سال ۲۰۱۱، درخشید. او برای بازی در این نقش مجبور بود که هر روز ساعت های زیادی را صرف گریم صورت و اندام خود کند و برای کندن گریم هایش درد بسیاری بکشد. او لاتکس را به پوست خود می چسباند و لنزهای زرد رنگ به چشمهایش می زد تا در نقشی که به عهده گرفته، به زیبایی هر چه تمام تر هنرنمایی کند.

متفاوت‌ترین گریم‎های بازیگران هالیوودی

ربکا رومین در X-Men

ربکا رومین نیز یکی دیگر از بازیگران فیلم «مردان ایکس» محصول سال ۲۰۱۱ است. او در مورد گریم اش می گوید: «من هر بار 9 ساعت را صرف گریم صورت و اندامم می کردم. آنها صدها پروتزهای سیلیکون کوچک را به بدن من می چسباندند که بسیار دردناک بود.»

متفاوت‌ترین گریم‎های بازیگران هالیوودی

گلن کلوز در Hook

گلن کلوز متولد ۱۹۴۷، بازیگر آمریکایی ست. او در فیلم «هوک»، محصول سال 1991 که فیلم ماجراجویی- فانتزی آمریکایی به کارگردانی استیون اسپیلبرگ و بر اساس داستان پیتر پن (اثر جیمز بری) است، هنرنمایی کرده است. او در این فیلم تبدیل به یک مرد می شود. تغییرات و گریم متفاوت او از زن به مرد در این فیلم دیدنی ست!

متفاوت‌ترین گریم‎های بازیگران هالیوودی

تام کروز در Tropic Thunder

«تندر استوایی» فیلمی در سبک هجو به کارگردانی بن استیلر است که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. تام کروز در این فیلم گریمی کاملا متفاوت دارد به طوری که غیر قابل تشخیص است. در این فیلم دیگر خبری از آن جنتلمن نیست، بلکه مردی را می بینیم چاق، عینکی و کچل که به هیچ وجه قابل مقایسه با شخصیت واقعی تام کروز نمی باشد.

متفاوت‌ترین گریم‎های بازیگران هالیوودی

رابرت دنیرو در Raging Bull

فیلم «Raging Bull» به کارگردانی مارتین اسکورسیزی فیلم درام ورزشی بر اساس زندگی جیک لاموتا مشت ‌زن معروف آمریکایی است. این فیلم محصول سال ۱۹۸۰ کمپانی آمریکایی یونایتد آرتیستس است. دنیرو برای بازی بهتر در نقش لاموتا چند جلسه با او تمرین مشت ‌زنی کرد و برای بهتر نشان دادن وضعیت بدنی لاموتا پس از دوران افول و قرار گرفتن در نقش اش، وزن خود را حدود ۳۰ کیلوگرم زیاد کرد. البته او گریم های دیگری مانند پروتز بینی نیز انجام داد، به طوری چهره اش غیر قابل تشخیص بود.

متفاوت‌ترین گریم‎های بازیگران هالیوودی

هیث لجر در The Dark Knight

هیث لجر بازیگر استرالیایی برنده اسکار است که پس از بازی در نقش ‌های تلویزیونی در دهه ۹۰، در هالیوود شروع به کار کرد و فیلم‌ های او، هم از لحاظ تجاری و هم از دید منتقدان، با موفقیت روبه‌ رو شد. او در فیلم « شوالیه تاریکی» فیلمی ابر قهرمانی محصول سال ۲۰۰۸ به کارگردانی کریستوفر نولان، در نقش جوکر ظاهر شده‌ است. او برای بازی در این نقش یک ماه به تنهایی زندگی کرد و سعی کرد که در این دوران در نقش اش غرق شود. این بازیگر بی نظیر تنها چند ماه پس از ایفای نقش اش در این فیلم، به علت مصرف بیش از حد قرص های مسکن و ضد استرس در سن ۲۸ سالگی درگذشت.

متفاوت‌ترین گریم‎های بازیگران هالیوودی

جانی دپ در Edward Scissorhands

جانی دپ برای بازی در فیلم «ادوارد دست قیچی»، محصول سال 1990، با گریم متفاوتی که به چهره داشت، تماشاگران را سورپرایز کرد. او با ماسکی سفید به روی صورت، چشمانی سیاه و قیچی ‌هایی که به‌ جای دست ‌ها و انگشت‌ هایش جای داشت، یکی از متفاوت ترین نقش های عمرش را بازی کرد.

متفاوت‌ترین گریم‎های بازیگران هالیوودی

رابین ویلیامز در Mrs. Doubtfire

«خانم داوت‌فایر» فیلمی محصول سال ۱۹۹۳ به کارگردانی کریس کلمبوس است. رابین ویلیامز در این فیلم در نقش یک زن ایفای نقش می کند. او ساعت های زیادی را روی صندلی اتاق گریم می نشست تا توسط گریمورها میک آپ شود. آنقدر گریم او در این فیلم متفاوت بود که در سال ۱۹۹۳ برنده «اسکار بهترین چهره‌ پردازی» شد.

متفاوت‌ترین گریم‎های بازیگران هالیوودی

گری اولدمن در Bram Stoker's Dracula

گری اولدمن هنرپیشه انگلیسی مشهور سینما، تئاتر و تلویزیون است. در دهه ۹۰ میلادی استعدادهای او بیش از پیش کشف شد و وی توانست در نقش اصلی فیلم «دراکولای برام استوکر» ظاهر شود. او برای بازی در این نقش گریم های سنگینی می کرد و پوستیژ های متفاوتی می گذاشت به طوری که تشخیص چهره واقعی اش برای تماشاچیان سخت بود.

متفاوت‌ترین گریم‎های بازیگران هالیوودی

هلی بری در Cloud Atlas

«کلاود اطلس» محصول ۲۰۱۲ از آلمان فیلمی حماسی علمی– تخیلی و به کارگردانی اندی و لانا واچوفسکی‌ و تام تیکور می باشد. این فیلم ویژگی ‌ها و شباهت انسان ‌های مختلف را در شش عصر متفاوت به تصویر می ‌کشد. هلی بری در این فیلم نقش 6 شخصیت متفاوت را در دوره های مختلف زمانی بازی کرد. اگر چه بازیگران دیگری چون تام هنکس یا هوگو ویوینگ نیز در این فیلم تغییر قیافه می دهند اما گریم متفاوت هلی بری در میان آنها، چیز دیگری ست.

متفاوت‌ترین گریم‎های بازیگران هالیوودی

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی bartarinha : بخش سرگرمی از  سایت سرگرمی چفچفک 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

زنان ثروتمند مسلمان جهان

در دهه های اخیر، شاهد فعالیت زنان مسلمان در حوزه های مختلفی چون هنری، جامعه شناسی، ورزش و... غیره هستیم. از میان آنها زنانی هستند که علاوه بر شهرت ، به قدرت و ثروت بسیاری نیز رسیده اند. این افراد توانستند با نفوذ خود، جزو تاثیرگذارترین زنان مسلمان در جهان شناخته شوند . در ادامه جذاب ترین و در عین حال ثروتمندترین زنان مسلمان جهان را در سایت سرگرمی چفچفک را به شما عزیزان معرفی می کنیم .

رانیا عبدالله

رانیا عبدالله ملقب به ملکه رانیا، همسر ملک عبدالله دوم، و ملکه اردن است . او در کویت به دنیا آمد و در دوران جوانی برای کار به اردن نقل مکان کرد . او در آنجا ولید بن طلال، کارآفرین، سرمایه‌دار و مدیر ارشد اجرایی اهل عربستان سعودی که ثروتمندترین فرد جهان عرب نیز شناخته می شود ، را ملاقات کرد و از آن زمان به بعد جزوی از خانواده سلطنتی اردن شد . شهرت او بیشتر به خاطر حمایت هایش در زمینه های سلامت ، تحصیلی، فرهنگی و حقوق زنان بوده است. پس از ازدواج با ملک عبدالله دوم ارزش خالص سرمایه او به 18.2 میلیارد دلار رسید . البته آنها در سال 2013 از هم جدا شدند و همین موضوع ارزش خالص سرمایه رانیا عبدالله را به 35 میلیون دلار کاهش داد .

جذاب‌ترین زنان مسلمان میلیاردر در جهان

سلمی بنانی

سلمی بنانی، زاده ۱۰ مه ۱۹۷۸، بانوی اول مغرب است . او همسر محمد شاه ششم پادشاه مغرب می باشد و جزو اولین نفراتی ست که به طور رسمی و در ملا عام عنوان سلطنتی را به طور رسمی از آن خود کرد . با این اوصاف، او همیشه خودش را از رسانه دور نگه می داشت . ارزش خالص سرمایه او بیش از 2.5 بیلیون دلار برآورد شده است . 

جذاب‌ترین زنان مسلمان میلیاردر در جهان

راشا خاواجا

راشا خاواجا، موسس و مدیر عامل شرکت توکان است که استارتاپ های موفقی را در حوزه مواد غذایی ، سبک زندگی و فروش لباس راه اندازی کرده است . او دختر وافیک سعید، یکی از موفق ترین بیزنس من های عربی می باشد که ارزش خالص اش چیزی حدود 1.5 میلیارد دلار محاسبه شده است .

جذاب‌ترین زنان مسلمان میلیاردر در جهان

موزا بنت ناصر

موزا بنت ناصر همسر چهارم حمد بن خلیفه آل ثانی امیر پیشین قطر است . او نماینده ویژه یونسکو در امور آموزش پایه و پیشرفته و همچنین رئیس بنیاد آموزش و علوم و توسعه مؤسسه قطر و موسسه صلتک می ‌باشد . او مادر امیر فعلی قطر، تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی، است . موزا در رشته جامعه ‌شناسی از دانشگاه قطر فارغ ‌التحصیل شده و شهرت اش بیشتر به خاطر مدیریت پروژه های بین المللی عملی ، تحصیلی و اجتماعی می باشد . او به یکی از   مسلمان در جهان شناخته می شود که ارزش خالص سرمایه او 10 میلیارد دلار است.

جذاب‌ترین زنان مسلمان میلیاردر در جهان

هیفا وهبی

هیفا وهبی خواننده ، مدل و بازیگر لبنانی است که در دنیای عرب با برگزیده شدن در مقام دوم «دختر شایسته لبنان» به شهرت رسید و پس از آن با انتشار آلبوم «هو الزمن»(وقتشه) خوانندگی را آغاز کرد . او تاکنون 5 آلبوم منتشر و در 2 فیلم بازی کرده است . در سال 2009 ، هیفا با بیزنس من مصری ، احمد ابوهاشم، ازدواج کرد. ارزش خالص سرمایه او به طور دقیق مشخص نیست اما تحقیقات چیزی حدود چند صد میلیون دلار را برای او تخمین زده اند . او در سال 2012 از همسرش جدا شد .

جذاب‌ترین زنان مسلمان میلیاردر در جهان

شیخا مایتها بنت محمد بن راشد آل مکتوم

شیخا مایتها در 5 مارس 1980 متولد شده است است . پدرش، شیخ محمد بن راشد آل مکتوم نخست وزیر امارات متحده عربی و از خاندان سلطنتی دبی می باشد . او خودش نیز ورزشکار هنرهای رزمی مانند تکواندو و کاراته است . او در سال 2006 ، در مسابقات آسیایی ، برنده مدال برنز در مسابقات کاراته بالای 60 کیلوگرم شد . ارزش خالص دارایی خانوادگی او 40 میلیارد دلار تخمین زده شده است .

جذاب‌ترین زنان مسلمان میلیاردر در جهان

ملکه هاجا حفیظه سورورال بولکیا

پرنسس بولکیا دختر سلطان بولکیا در دوازدهم مارس سال 1980 متولد شده است . پدر او پادشاه برونئی است که در سال 1997 به عنوان ثروتمندترین فرد جهان معرفی شده است. دارایی آنها به طور دقیق محاسبه نشده است اما سرمایه آنها به حدی ست که در کاخی با 1700 اتاق زندگی می کنند و برای مراسم عروسی ملکه بولکیا ، تنها 20 میلیون دلار هزینه کرده اند .

جذاب‌ ترین زنان مسلمان میلیاردر در جهان

سلطانه نور زهیرا از ترانگانو مالزی

سلطانه نور همسر پادشاه ایالت ترنگانو مالزی، میزان زین العابدین ، متولد 7 دسامبر سال 1973 است که در سال 2006 لقب سلطنتی سلطانه را از آن خود کرد . او از یک خانواده بسیار ثروتمند است اما کسی میزان دقیق دارای های آنها را نمی داند ، با این حال گفته می شود که ارزش خالص سرمایه او چیزی حدود 15 میلیارد دلار می باشد .

جذاب‌ ترین زنان مسلمان میلیاردر در جهان

آل مایاسا بنت حمد بن خلیفه آل ثانی

آل مایاسا، خواهر تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی امیر قطر است که جزو یکی از تاثیرگذارترین افراد در حوزه هنری شناخته می شود . در سال 2015، او گران ترین نقاشی جهان را به قیمت 250 میلیون دلار خریداری کرد . ارزش خالص دارایی او حدود 1 میلیارد دلار محاسبه شده است.

جذاب‌ ترین زنان مسلمان میلیاردر در جهان

ملکه هیا بنت حسین

ملکه هیا بنت حسین همسر محمد بن راشد آل مکتوم امیر دبی ، دختر ملک حسین پادشاه سابق اردن و رئیس فدراسیون جهانی اسب سواری استپ است که سابقه شرکت در المپیک سال ۲۰۰۰ سیدنی در رشته پرش از مانع با اسب را نیز داشته  . او از سال ۲۰۰۷ سفیر صلح سازمان ملل در موضوع گرسنگی و اهداف توسعه هزاره می باشد . او نیز جزو یکی از ثروتمندترین زنان مسلمان در جهان شناخته می شد اما دارایی او به طور دقیق محاسبه نشده است .

جذاب‌ ترین زنان مسلمان میلیاردر در جهان

ملاله یوسف‌ زی

ملاله یوسف‌ زی دختری است که در دفاع از حق آموزش، توسط طالبان مورد هدف گلوله قرار گرفت. او با وجود سن کم اش، فعال حقوق بشر و حقوق کودکان و عضو کمپین تحصیل دختران اهل پاکستان است که در اکتبر ۲۰۱۲ توسط گروه طالبان و در راه بازگشت از مدرسه ترور نافرجام شد. ملاله یوسف‌ زی برای تلاش ‌هایش در زمینه حق تحصیل کودکان، جایزه صلح نوبل سال ۲۰۱۴ را همراه با کایلاش ساتیارتی دریافت کرد . او پس از عبدالسلام (برنده جایزه نوبل فیزیک) جوان ‌ترین برنده این جایزه شناخته می شود . ارزش خالص دارایی او 2 میلیون دلار تخمین زده شده است .

جذاب‌ ترین زنان مسلمان میلیاردر در جهان

ملکه امراه آل تاویل

ثروت و جذابیت ظاهری پرنسس امراه آل تاویل شهرت جهانی دارد . او در ششم نوامبر سال 1983 به دنیا آمد. همسرش پرنس الولید بن تلال از افراد خانواده سلطنتی سعودی است که با 59 سال سن ، یک تاجر و بیست و ششمین مرد ثروتمند جهان محسوب می شود . ملکه امراه آل تاویل یکی از تاثیرگذارترین زنان عرب است که ارزش دارایی او به 20 میلیون دلار می رسد .

جذاب‌ ترین زنان مسلمان میلیاردر در جهان

ایمان عبدالمجید

ایمان عبدالمجید بازیگر، مانکن مشهور و کارآفرین سومالیایی تبار آمریکایی است . او در سال ۱۹۹۲ با دیوید بویی، موسیقی ‌دان، آهنگ‌ ساز و بازیگر انگلیسی ازدواج کرد اما همسرش در سال ۲۰۱۶ بر اثر بیماری سرطان درگذشت . ایمان یکی از محبوب ترین مدل های چند دهه اخیر شناخته می شود . ارزش خالص دارایی او 100 میلیون دلار تخمین زده شده است .

جذاب‌ ترین زنان مسلمان میلیاردر در جهان


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.