مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

زنان میلیاردر و جذاب جهان را بشناسید

پولدار شدن آرزوی اکثر آدم هاست. برخی از افراد در سن بالا به ثروت می رسند، در حالی که برخی دیگر در همان جوانی به هر آنچه که می خواهند دست می یابند. نه تنها آقایان، بلکه خانم های بسیاری نیز نام خود را در اوج جوانی و زیبایی به عنوان ثروتمندترین زنان جهان، ثبت کرده اند. اگر دوست دارید که با جوان ترین و در عین حال ثروتمندترین زنان جهان آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مجله اینترنتی چفچفک  باشید.

تامارا اکلستون

تامارا اکلستون، متولد 1985، مدل، شخصیت اجتماعی، مجری تلویزیون و دختر میلیاردر بریتانیایی است. او در سن 33 سالگی، هر آنچه می خواسته را به دست آورده است: شهرت، ثروت و خانواده... او با جی روتلند ازدواج کرده و صاحب یک دختر است. او بخش اعظمی از سرمایه اش را از ارثی که به ارزش 3.4 بیلیون دلار به او و خواهرش رسیده، به دست آورده است.

آدریانا لیما

آدریانا لیما، مدل برزیلی زاده 1981، به عنوان یکی از زیباترین مانکن‌ های ویکتوریا سکرت و یکی از معروفترین مدل ‌های لوازم آرایش شناخته می ‌شود. آدریانا در سن ۱۵ سالگی در رقابت‌ های «سوپر مدل برزیل» مکان اول را به خود اختصاص داد و سال بعد در رقابت‌ های «سوپر مدل جهان» مقام دوم را کسب کرد. از او در حال حاضر به عنوان گران ترین مدل ویکتوریا سیکرت نام می برند. ارزش خالص او را چیزی حدود 10.5 میلیون دلار تخمین زده اند.

جی جی حدید

جی جی حدید در حال حاضر در دنیای مد و فشن حرف اول را می زند. حتما عکس او را روی صفحه اول مجلات معتبری چون « Vogue»، « Elle»، «Harper's Bazaar» یا تبلیغات برندهای مختلف دیده اید. در سن 23 سالگی، جی جی یکی از محبوب ترین مدل هاست که برندها برای همکاری با او سر و دست می شکانند. او از سن 2 سالگی کار مادلینگ را آغاز کرد و با موفقیت هایی که به دست آورد، ارزش خالص دارایی خود را به 13 میلیون دلار رساند.

کریسی تیگن

کریسی تیگن زاده ۱۹۸۵ مدل آمریکایی است که کار مادلینگ را از دوران نوجوانی آغاز کرد. او در سال ۲۰۱۳ با جان لجند ازدواج کرد. آنها روی صحنه فیلمبرداری برای موزیک ویدئوی «استریو» که یکی از آهنگ‌های لجند در سال ۲۰۰۷ بود با هم آشنا شدند و پس از 4 سال دوستی، با هم ازدواج کردند. آنها اکنون صاحب 2 فرزند هستند. ارزش خالص دارایی تیگن حدود 10 میلیون دلار تخمین زده شده است.

ژیزل بوندشن

ژیزل بوندشن، زاده 1980، مانکن برزیلی ست که طبق گزارش نشریه فوربز پردرآمدترین مانکن جهان و به شمار می رود. این ستاره 38 ساله، برای به دست آوردن شهرت و ثروت، تلاش های زیادی کرد. گفته می شود که ارزش خالص دارایی او به حدود 360 میلیون دلار می رسد.

کندال جنر

کندال 22 ساله، یکی از اعضای خانواده مشهور کارداشیان/جنرهاست. او برای اولین بار در سریال تلویزیونی واقع نمای «پا به ‌پای خانواده کارداشیان» ظاهر شد و از آن پس کار مادلینگ را به طور حرفه ای آغاز کرد. او در حال حاضر یکی از پردرآمدترین مدل های صنعت مد و فشن به شما می رود. ارزش خالص او 18 میلیون دلار تخمین زده شده است.

پرنا کی

پرنا کی در سال 2014 لقب جوان ترین بیلیونر سال را از آن خود کرد. برنا 28 ساله اهل چین و یک تاجر است که حدود 1.3 بیلیون دلار از سرمایه پدری اش را به ارث برده. علاوه بر آن، 85% از شرکت پدرش به او تعلق دارد. جدا از ثروتی که از پدرش برای او به ارث رسیده، او خودش دختر باهوشی ست که در رشته اقتصاد از دانشگاه لندن فارغ التحصیل شده است.

سرا سابانجی

خانواده سابانجی، خانواده اهل ترکیه فعال در تجارت و کار آفرینی می ‌باشند که در حال حاضر پس از خانواده کوچ، به ‌عنوان دومین خانواده ثروتمند ترک، شناخته می‌ شوند. با این حال، سرا سابانچی 42 ساله، دست از تلاش برنداشت و خودش نیز برای رسیدن به موفقیت تلاش کرد. او در رشته اقتصاد از دانشگاه بیلگی ترکیه فارغ التحصیل شد و پس از آن کار خود را به صورت حرفه ای آغاز کرد. ارزش خالص دارایی او 1.3 میلیون دلار محاسبه شده است.

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بادیگارد‌های جذاب ستاره‌ های هالیوود

نه تنها ستاره ها، بلکه بادیگاردهای آنها نیز مورد توجه مردم و پاپاراتزی ها قرار می گیرند. گاهی آنها سوژه دوربین خبرنگاران و حتی تیتر مجلات می شوند. از این رو ستاره ها در انتخاب بادیگاردهایشان حساسیت زیادی به خرج می دهند، به طوری که برخی از آنها می توانند خود تبدیل به یک ستاره شوند. اگر شما هم دوست دارید که با جذاب ترین بادیگاردهای ستاره های هالیوود آشنا شوید، در ادامه مطلب همراه مجله اینترنتی چفچفک باشید.

1. بادیگارد کایلی جنر

تیم چلانگ بادیگارد شخصی یکی از اعضای خانواده کارداشیان ها، کایلی جنر، است. البته قبل از این که او بادیگارد کایلی شود، برای کیم کارداشیان کار می کرد. تیم چانگ تنها یک بادیگارد نیست، بلکه او به دلیل چهره و اندام جذابی که دارد، تبدیل به یک مدل در صنعت مد و فشن شده است. عکس او را می توان در تبلیغات بسیاری، از جمله برندهای ماشین، مشاهده کرد.

2. دنیل ردکلیف

بادیگارد دنیل ردکلیف، ستاره سریال هری پاتر، جزو یکی از جذاب ترین بادیگاردها به شما می رود. سام، فردی قد بلند با موهای بور است که همیشه در حال اسکورت کردن دنیل می باشد. جالب اینجاست که اطلاعات دقیقی در مورد او در دست نیست به طوری که حتی هواداران او هم نمی توانند آماری از او به دست آورند. تنها چیزی که ما می دانیم این است که تا زمانی که او بادیگارد دنیل ردکلیف باشد، هیچ آسیبی به او نخواهد رسید.

3. بادیگارد هایدی کلوم

مدت های زیادی ست که مارتین کریستن بادیگارد هایدی کلوم، سوپر مدل آلمانی ست. او سالیان سال است که از این ستاره و 4 فرزندش مراقبت می کند و قدم به قدم با آنها همراه می شود. از آنجا که او مدام سوژه خبرنگاران و مردم قرار می گرفت، در نهایت شغل خود را به عنوان بادیگارد رها کرد و به موسسه حمایت از حیوانات وحشی ملحق شد.

4. بادیگارد بیانسه

جولباس دوبور، بادیگارد یکی از مشهورترین ستاره های جهان، بیانسه، است. او در اغلب عکس هایی که پاپاراتزی ها از بیانسه منتشر می کنند، دیده می شود. اما او یک بادیگارد ساده نیست، جولیاس به 5 زبان زنده دنیا صحبت می کند و شرکتی را در ارتباط با سرویس دهی به بادیگاردها، تاسیس کرده است. او در کشورهای مختلفی چون نیویورک، دبی و لندن شعبه دارد. اینطور به نظر می رسد که بیانسه در انتخاب بادیگارد مهارت زیادی دارد.

5. بادیگارد ادل و لیدی گاگا

پیتر ون دروین، قبل از این که بادیگارد شود، یک پلیس بود. او در سال 2005 در رقابت های تناسب اندام، مقام اول را از آن خود کرد. چندین سال بعد، او تصمیم گرفت که شغل اش را رها کند و به جای آن بادیگارد ستاره ها شود. او ابتدا بادیگارد ادل بود اما بعدها لیدی گاگا او را استخدام کرد تا در مکان های مختلف از او حمایت کند.

6. بادیگارد فرگی

پاسکال دویر با ستاره های بسیاری از جمله خانواده کارداشیان، جنر و کیتی پری کار کرده است. اما اکنون تمرکزش را تنها روی یک نفر، فرگی، گذاشته است. در طول کنسرت ها، فرگی تنها در کنار این بادیگاردش است که جرات می کند از روی سن پایین بیاید و حین خواندن به وسط جمعیت برود.

7. بادیگارد بلا حدید

بادیگارد چشم آبی بلا حدید نیز سوژه بسیاری از خبرنگاران بوده است. او آنقدر جذاب است که حتی مجله مشهوری چون «وگ» نیز عکس او را به عنوان یکی از خوش لباس ترین بادیگاردها منتشر و در مورد او نقدی نوشته است.

8. بادیگارد جنیفر لارنس

جنیفر لارنس همیشه در انتخاب بادیگاردهایش حساسیت زیادی به خرج می دهد و سعی می کند که آنها را از میان جذاب ترین ها انتخاب کند. بادیگارد اول او گرج لنز نام داشت که بعدها جایش را ببا بادیگارد حرفه ای تری با پوست تیره، عوض کرد.

9. بادیگارد جنیفر لوپز

اخیرا آنتونی، به عنوان بادیگارد، از جنیفر لوپز حفاظت می کند. این مرد مو مشکی آنقدر خوش قیافه است که خبرنگاران گاهی او را با ستاره های سینما یا حتی مدل ها اشتباه می گیرند.

10. بادیگارد جاستین بیبر

بادیگارد بودن به تنهایی برای جاستین بیبر کافی نیست، بلکه او هنگام انتخاب بادیگاردهایش به عوامل دیگری مانند تناسب اندام، تیپ و قیافه نیز اهمیت می دهد. هر کدام از بادیگاردهای او می توانند خود یک ستاره دنیای مد و فشن باشند. او حتی این سخت گیری را برای بادیگاردهایی که تنها برای چند ساعت در کنسرت هایش از او حمایت می کنند، نیز در نظر می گیرد.

11. بادیگارد کیتی پری

آنچه با دیدن بادیگارد کیتی پری به یاد می آوریم، شباهت او به بازیگر استرالیایی، هیو جکمن، است. همین شباهت ثابت می کند که او چقدر خوش قیافه و خوش هیکل است.

12. بادیگارد بروکلیم بکهام

زمان زیادی از آن دوران که بروکلیم بکهام را در کنار بادیگاردش دیدیم، نمی گذرد. البته او با استخدام این بادیگارد، تمام توجهات را از سمت خودش به سمت او جلب کرد. به بیان دیگر می توان گفت که بادیگارد این ستاره جوان از خود بروکلین هم جذاب تر است.

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

شکار ایگوانا بجای خرید مرغ + تصاویر

زنی به نام «برتنی پیترز» از اهالی جنوب فلوریدا در ایالات متحده آمریکا به شکار ایگوانا می پردازد. برخی به ایگوانا مرغ درخت هم می گویند.با مجله اینترنتی چفچفک همرا ه باشید.

او پس از شکار این خزنده تصمیم می گیرد تا آن را در حرکتی بی سابقه بپزد و بخورد. او گفته : "می خواستم چند دلار پس از انداز کنم، با خودم گفتم به جای اینکه به سوپر مارکت بروم و مرغ بخرم از روی درخت ایگوانا صید کنم که نه تنها از مرغ چیزی کم ندارد بلکه سرشار از پروتئین هم هست."

او البته اشاره کرد که: "گوشت خالص ایگوانا خیلی کمه اما مشکلی نیست چون به نظرم ارزش غذایی همان مقدار هم خیلی بالاست." او می گوید در فلوریدا شکار ایگوانا به خاطر دردسرهایی که برای مردم درست می کنه قانونیه، پس مردم این شهر فرصت رو غنیمت بشمرند و ایگوانا را وارد سبد غذاییشون کنند. او می گوید ایگوانا را با آواکادو و خامه ترش پخته و از نتیجه هم راضیه.

در آخر هم به مردم فلوریدا توصیه کرده که به جای کشتن ایگوانا آن را بخورند و دلارهاشون رو پس انداز کنند، البته خانم پیترز نگفته که قراره در نهایت با این پس اندازها چه کار کند و با آن چه بخرد!

تابناک باتو | مجله اینترنتی : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

عکس های مریم معصومی در پشت صحنه فیلم لابیرنت

مریم معصومی عکس هایی از آخرین حضورش در فیلم سینمایی لابیرنت را منتشر کرد که در ادامه می بینید. با مجله اینترنتی چفچفک همرا ه باشید.

معصومی در توضیح تصاویر زیر نوشت : خداحافظ #لابیرِنت
دیشب بازیِ من در سینمایی لابیرِنت تمام شد،
عکسی یادگاری در پشت صحنه، همراه با آقای امیر حسین ترابی کارگردانِ فهیم و کار بلد کار و خانم ساره جان بیات که بسیار دوست داشتنی و با اخلاق هستن،
خسته نباشید میگم به همه عزیزان پشت دوربین که بی وقفه تلاش کردن،

به امید درخشش لابیرِنت

عکسهای مریم معصومی در پشت صحنه فیلم لابیرنت

مریم معصومی و ساره بیات در پشت صحنه لابیرنت

گهر - پورتال خبری فرهنگی : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

۵ مورد از بدترین بالاترین نرخ تورم در تاریخ

ما ایرانی ها در سال های اخیر و به خصوص در یک سال اخیر، بیش از هر زمان دیگری واژه «تورم» را با تمام وجودمان حس کرده ایم. اما تورم چیست؟ برای درک تورم فرض کنید در حال نوشیدن یک فنجان قهوه هستید و در مدتی که شما مشغول نوشیدن هستید قیمت آن دو برابر می شود. شاید باور کردنی نباشد اما این اتفاق در تاریخ رخ داده و به تورم افسار گسیخته مربوط می شود. بدین ترتیب با افزایش سرسام آور و سریع قیمت ها، ارزش پول نیز به شدت کاهش می یابد. این روزها ایران بیش از هر زمان دیگری در ۴ دهه اخیر گرفتار کاهش فزاینده ارزش ریال و بالا رفتن افسار گسیخته قیمت ها در برخی کالاها و خدمات شده است.با مجله اینترنتی چفچفک همرا ه باشید.

قیمت ملک و اجاره به یکباره، به طور بی سابقه و برای چندمین بار در چند ماه اخیر افزایش یافته و در برخی مناطق به بیش از دو برابر رسیده است. افزایش قیمت ارز، طلا و خودرو نیز در تاریخ ۴۰ ساله انقلاب اسلامی بی سابقه بوده و این شرایط همراه با بحران های زیست محیطی و تحریم های بین المللی، اوضاع را برای زندگی سخت کرده است. اگر چه میزان تورم در کشور توسط سازمان های مربوطه حول و حوش عدد ۱۰ درصد اعلام شده اما در برخی از مواردی که گفته شد شاهد افزایش بیش از دو برابر قیمت ها هستیم. اگر چه خوشبختانه هنوز شاهد تورم فزاینده گسترده و به اصطلاح بهتر، تورم افسار گسیخته، نیستیم اما شاید اطلاع رسانی در مورد بدترین تورم ها در تاریخ بتواند درک خوانندگان را از میزان بد بودن این بلای اقتصادی کمرشکن بالا ببرد.

تورم افسار گسیخته معمولاً در نتیجه جنگ و یا سیاست های نادرست اقتصادی ایجاد می شود اما در مواردی نیز در اثر افزایش نقدینگی بدون این که رشد اقتصادی پشت آن باشد رخ می دهد. اولین مورد ثبت شده از تورم در دوران انقلاب فرانسه به ثبت رسید؛ زمانی که تورم ماهانه به بیش از ۱۴۳ درصد می رسید. در قرن بیستم بیش از ۱۷ تورم افسار گسیخته یا ابرتورم در جهان رخ داده که از این میان بشترین تعداد در اروپای شرقی و آسیای مرکزی بوده است.این روزها جدای از مشکلات اقتصادی ایران، تورم سرسام آور در ونزوئلا خبرساز شده است و برای چندمین سال متوالی این کشور بالاترین نرخ تورم را در سراسر جهان به خود اختصاص داده و این نرخ هر روزه در حال بالا رفتن است.

امروز خبر رسید که نرخ تورم در این کشور برای اولین بار به ۴۰٫۰۰۰ درصد رسیده است که نشان از وضعیت وخیم اقتصادی این کشور دارد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بدترین و بالاترین نرخ های تورم ثبت شده در تاریخ معاصر آشنا کنیم.

۵- یونان، اکتبر ۱۹۴۴


بالاترین نرخ تورم ماهانه: ۱۳٫۸۰۰ درصد

مدت دو برابر شدن قیمت ها: هر ۴٫۳ روز

در پنجمین تورم بزرگ تاریخ، در سال ۱۹۴۴ در یونان، قیمت کالاها هر ۴٫۳ روز یک بار دو برابر می شد. ابرتورم در واقع در اکتبر ۱۹۴۳ در یونان آغاز شد؛ زمانی که در طول جنگ جهانی دوم این کشور به اشغال آلمان ها درآمد. با این وجود بالاترین نرخ تورم در اکتبر ۱۹۴۴ و زمانی که دولت در تبعید بار دیگر به یونان بازگشت به ثیت رسید. در این ماه یونانی ها شاهد افزایش ۱۳٫۸۰۰درصدی قیمت ها بودند که این نرخ در ماه بعد به ۱٫۶۰۰ درصد کاهش یافت. در سال ۱۹۴۲ بزرگ ترین اسکناس این کشور ۵۰٫۰۰۰ دراخما بود که در سال ۱۹۴۴ جای خود را به اسکناس ۱۰۰ تریلیون دراخمایی داده بود.

بدین ترتیب دولت وقت تصمیم گرفت که با کاهش صفرهای واحد پول کشور از ۵۰ میلیارد دراخما به یک دراخما، با تورم مقابله کند اما مردم به جای واحد پول کشور معمولاً از پوند انگلیس استفاده می کردند، کشوری که در آن زمان قیومیت یونان را بدست گرفته بود. سیاست های سختگیرانه اقتصادی و کمک های بین المللی در نهایت باعث شد که قیمت ها در این کشور در سال ۱۹۴۷ تثبیت شده و با افزایش اعتماد مردم به واحد پول ملی و بالا رفتن درآمد سرانه، یونان از باتلاق تورم افسار گسیخته بیرون بیاید. عامل اصلی تورم در یونان وارد شدن این کشور به میدان نبردها در جنگ جهانی دوم بود که باعث شد کشور به شدت بدهکار شده، تجارت و صادرات کشور به سختی صورت گرفته و در نهایت به اشغال متحدین درآید.

قبل از آن با کاهش درآمدهای مالیاتی و ۱۰ برابر شدن هزینه های نظامی، کشور به شدت دچار کسری بودجه شده و پس از اشغال شدن توسط متحدین نیز تامین هزینه های بیش از ۴۰۰٫۰۰۰ سرباز برای این کشور گران تمام شد زیرا بخش زیادی از آن از طریق چاپ اسکناس توسط بانک مرکزی تامین می شد. دولت دست نشانده نیز برای تامین هزینه های خود کاری خاصی انجام نداده و در سال آخر اشغال یونان درآمدهای کشور کمتر از ۶ درصد هزینه های آن بود.

۴- آلمان، اکتبر ۱۹۲۳


بالاترین نرخ تورم ماهانه: ۲۹٫۵۰۰ درصد

مدت دو برابر شدن قیمت ها: هر ۳٫۷ روز

ابر تورم یکی از مشکلات اصلی جمهور ویمار آلمان در آخرین سال های حیات خود بود. در اکتبر ۱۹۲۳، نرخ تورم ماهانه به ۲۹٫۵۰۰ درصد رسیده و با نرخ روزانه تورمی ۲۰٫۹ درصد، قیمت ها هر ۳٫۷ روز یک بار دو برابر می شد. ارزش اسکناس مارک که در سال ۱۹۱۴ منتشر شده بود در ابتدای حنگ جهانی دوم نسبت به دلار ۴٫۲ به ۱ بود اما این عدد در آگوست ۱۹۲۳ به ۱ میلیون در برابر هر دلار رسید. در نوامبر این عدد به رقم باور نکردنی ۲۳۸ میلیون مارک در برابر هر دلار رسید. نرخ تورم و افزایش سرسام آور قیمت ها به حدی بود که مردم در محاسبه صفرهای پول خود برای مبادله کالاها به مشکل برخورده و عبارت «سکته صفر» ابداع شد که اشاره به همین سردرگمی داشت. دولت چاره ای جز حذف ۱۲ صفر از واحد پول ملی نداشته و اسکناس های جدید چاپ شد.

اگر چه این تغییرات موثر واقع شده و جمهوری آلمان تا سال ۱۹۳۳ به دوام خود ادامه داد اما همین تورم افسار گسیخته بود که باعث محبوبیت حزب نازی در آلمان شد. اگر چه بسیاری بر این باورند که چاپ بی رویه اسکناس از سوی دولت وقت آلمان برای پرداخت هزینه ها و غرامت های جنگ جهانی اول باعث تورم در این کشور شده بود اما ریشه این تورم به سال های قبل از آن بازمی گشت. در سال ۱۹۱۴، آلمان نقش پشتوانه ای طلا از واحد پول ملی خود را کنار گذاشت و برای تامین هزینه های جنگ از طریق افزایش مالیات به استقراض بین المللی روی آورد. در سال ۱۹۱۹ قیمت ها دو برابر شده و آلمان جنگ را نیز باخته بود.

در پیمان ورسای آمده مقرر شد که غرامت های جنگ باید به صورت طلا و یا به شکل ارزهای خارجی و نه مارک آلمانی پرداخت شود. از این رو دولت نمی توانست براحتی از بدهی هایش خلاص شود و خرید ارزهای خارجی با استقراض باعث بی ارزش تر شدن بیش از پیش مارک آلمان شد. وقتی که آلمان در سال ۱۹۲۳ در بازپرداخت بدهی های خود دچار مشکل شد، نیروهای فرانسوی و بلژیکی منطقه صنعتی روهر والی را به اشغال خود درآوردند که این موضوع به اعتصاب کارگران و بدتر شدن اوضاع اقتصادی کشور منتهی شد. بدین ترتیب کشور وارد دوره ای بحرانی گردید که با ظهور نازی ها رفته رفته اوضاع بهتر شد.

۳- یوگسلاوی، ژانویه ۱۹۹۴


بالاترین نرخ تورم ماهانه: ۳۱۳٫۰۰۰٫۰۰۰ درصد

مدت دو برابر شدن قیمت ها: هر ۱٫۴ روز

یکی دیگر از بالاترین نرخ های تورم در بین سال های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۵ در یوگسلاوی رخ داد و به طور خاص در ماه ژانویه ۱۹۹۴ قیمت ها تنها در یک ماه ۳۱۳ میلیون برابر شد که مساوی با افزایش روزانه قیمت ها به میزان ۶۴٫۶ درصد است. بدین ترتیب قیمت ها هر ۳۴ ساعت یک بار ۲ برابر می شد و در طول تمام دوران تورم افسار گسیخته در این کشور قیمت ها ۵ کوادریلیون (هر کوادریلیون معادل عدد ۱ با ۱۵ صفر جلوی آن است) افزایش یافته بود. در نتیجه مردم کشور از استفاده از دینار کشور سر باز زده و مارک آلمان به عنوان واحد پول غیررسمی کشور مورد استفاده قرار می گرفت؛ حتی بعد از این که دولت ۶ صفر از واحد پول خود حذف کرده و اسکناس یک میلیون دیناری را با اسکناس یک دیناری جدید جایگزین کرد.

در نوامبر ۱۹۹۳ هر مارک آلمان ارزشی معادل ۱ میلیون دینار جدید داشت و در ۱۵ دسامبر این عدد به ۳٫۷ میلیارد دینار جدید برای هر مارک رسید؛ عددی که در انتهای همان ماه به رقم باور نکردنی ۳ تریلیون دینار جدید برای هر مارک افزایش یافت. بعد از ارزش گذاری مجدد و چاپ اسکناس های جدید، ۱ دینار جدید معادل اسکناس های ۱ میلیارد دیناری قدیمی شده و ارزش یک مارک آلمان معادل ۶٫۰۰۰ دینار جدید شد. اما در اواسط ماه ژانویه این نرخ به ۳۰ میلیون دینار جدید در مقابل هر مارک افزایش یافته و دولت ناچار به چاپ اسکناس سوپر دینار شد که ۱۰ میلیون برابر ارزش دینار جدید بوده و پنجمین ارزش گذاری مجدد واحد پول کشور در مدتی کوتاه محسوب می شد.

علت نرخ تورم فزاینده در یوگسلاوی وجود درگیری نظامی و بحران اقتصادی در منطقه و مدیریت نامناسب دولتی بود که با ورشکستگی بی سابقه شرکت ها و عدم توانایی شرکت های باقیمانده در پرداخت دستمزدها همراه بود. دولت سعی کرد قیمت ها را با قوانین اجباری خود کنترل کند اما کشاورزان و فروشنده ها دیگر سودی از ناحیه فروش محصولات و کالاهای خود نداشته و ترجیح می دادند که کالاهایشان را نفروشند. این موضوع به کمیاب شدن کالاهای ضروری و بالا رفتن سرسام آور قیمت ها منجر شد.

۲- زیمبابوه، نوامبر ۲۰۰۸


بالاترین نرخ تورم ماهانه: ۷۹٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ درصد

مدت دو برابر شدن قیمت ها: هر ۲۴٫۷ ساعت

معاصرترین تورم افسار گسیخته در جهان در نوامبر ۲۰۰۸ در زیمبابوه رخ داد که در آن نرخ تورم ماهانه به رقم باور نکردنی ۷۹ میلیارد درصد رسید هرچند دولت زیمبابوه از اعلام آمار مربوط به نرخ تورم رسمی خودداری می کرد. قیمت کالاها در این کشور تقریباً هر ۲۴ ساعت یک بار ۲ برابر می شد و بانک مرکزی کشور تنها چند روز پس از انتشار اسکناس ۱۰۰ میلیون دلاری مجبور به چاپ اسکناس ۲۰۰ میلیون دلاری شد. با چاپ اسکناس ۱۰۰ میلیون دلاری، قیمت ها به شدت افزایش یافته و بر اساس گزارش ها، قیمت یک قرص نان از ۲ میلیون دلار زیمبابوه یک شبه به ۳۵ میلیون دلار رسید.

دولت حتی در یک برهه زمانی تورم را «غیرقانونی» اعلام کرده و مدیران شرکت ها را به دلیل افزایش قیمت کالاهایشان دستگیر و محاکمه می کرد. رفته رفته فروشگاه های سراسر کشور از پذیرش واحد پول کشور در ازای کالاهایشان خودداری کرده و معاملات تنها با دلار آمریکا و واحد پول آفریقای جنوبی انجام می گرفت. در نهایت با دخالت بانک مرکزی زیمبابوه و ارش گذاری مجدد واحد پول کشور و کمک از دلار آمریکا، تورم مهار شد که با توقف فعالیت بازار بورس کشور به دستور دولت نیز همراه شد. وقتی که زیمبابوه در سال ۱۹۸۰ استقلال خود را بدست آورد واحد پول جدیدی برای کشور تعیین شد که در آن زمان ارزشی نزدیک به ۱ دلار داشت اما مدیریت نادرست و ناشیانه مالی سیاستمداران کشور باعث تورم افسار گسیخته و بی سابقه ای در کشور شد. این سیاست های غلط با توزیع دوباره زمین های کشاورزی در کشور توسط رابرت موگابه آغاز شد.

جایگزین شدن کشاورزان باسابقه و با تجربه اروپایی با کشاورزانی بومی و تازه کار به شدت اقتصاد این کشور را تحت تاثیر قرار داد و این موضوع کاهش تولید مواد غذایی در مقایسه با میزان تقاضا و افزایش بی رویه قیمت ها را در پی داشت. دولت برای پرداخت حقوق نظامیان و کارمندان خود به چاپ بدون پشتوانه اسکناس روی آورد که این موضوع باعث افزایش بی سابقه تورم شد. در آوریل ۲۰۰۸، ارزش ۱٫۲ دلار در حدود ۵۰ میلیون اسکناس زیمبابوه ای بود و در ماه جولای، این کشور دیگر کاغذی برای چاپ اسکناس نداشت زیرا کشورهای اروپایی دیگر کاغذ مخصوص اسکناس را به دلیل سیاست های ضد بشری موگابه در اختیار این کشور قرار نمی دادند.

۱- مجارستان، ۱۹۴۶


بالاترین نرخ تورم ماهانه: ۱۳٫۶۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ درصد

مدت دو برابر شدن قیمت ها:هر ۱۵٫۶ ساعت

بدترین مورد تورم افسار گسیخته در تاریخ، در دهه اول سال ۱۹۴۶ در مجارستان به ثبت رسید. در اواسط این سال، بزرگ ترین اسکناس این کشور اسکناس ۱۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ پنگویی (۱۰۰ کوینتیلیون پنگو) بود. برای مقایسه باید بدانید که بزرگ ترین اسکناس این کشور در سال ۱۹۴۴ اسکناس ۱٫۰۰۰ پنگویی بوده است. در بدترین دوران، نرخ تورم روزانه در کشور بیش از ۱۹۵ درصد بود و قیمتها تقریباً هر ۱۵٫۶ ساعت یک بار دو برابر می شد و بدین ترتیب نرخ تورم ماهانه به ۱۳٫۶ کوادریلیون درصد رسید.شرایط اقتصادی چنان بغرنج بود که دولت یک واحد پولی خاص را برای دریافت مالیات و دستمزدها تعیین کرده و هر روز تفاوت این قیمت از طریق رادیو اعلام می شد.

در نهایت ارزش گذاری مجدد اسکناس پنگو انجام شد اما در سال ۱۹۴۶ ارزش تمامی اسکناس های در گردش مجارستان ارزشی برابر با ۱۰۰۰ دلار آمریکا داشت. در دوران رکود اقتصادی بزرگ، بخش کشاورزی کشور بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و دولت برای تامین هزینه های خود چاره ای جز کاهش ارزش پول ملی از طریق کاهش محدودیت ها و سیاست های کنترلی مالی خود نداشت. بازگشت سرزمین های اشغال شده این کشور در دوران جنگ جهانی اول نیز به مجارستان کمکی نکرده و اوضاع را حتی بدتر نیز کرد. در آغاز جنگ جهانی دوم، مجارستان در اوضاع اقتصادی اسفناکی قرار داشت و بانک مرکزی کشور به طور کامل در کنترل دولت وقت قرار داشت و بر اساس نیازهای بودجه ای دولت اسکناس چاپ می کرد بدون این که محدویت مالی داشته و یا پشتوانه ای برای این موضوع قایل شود.

تورم شکل گرفته به سرعت باعث خارج شدن سکه ها از گردش شده و رفته رفته ارزش فلزات به کار رفته در سکه ها، از رقم روی سکه ها نیز بیشتر شد. با اشغال شدن کشور توسط نیروهای شوروی، ارتش سرخ واحد پولی نظامی خاص خود را منتشر کرد که بیش از پیش تقاضا برای پنگو و ارزش آن را کاهش داد. پس از پایان جنگ جهانی دوم نیز اوضاع اقتصادی مجارستان بدتر شده و چاره ای جز ارزش گذاری مجدد واحد پول کشور و در نهایت تغییر آن با «فورینت» باقی نماند.

روزیاتو - امروز را زندگی : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بعد از دیدن این تصاویر زیر دیگر به هیچکس اعتماد نمی‌کنید

 این یک حقیقت است که استاندارد‌ها و درک‌های زیبایی در جا‌های مختلف دنیا و در دوره‌ های زمانی مختلف بسیار فرق می‌کند و لازم به ذکر نیست که هر فرد هم درک منحصر به فردش را دارد. بعد از ظهور رسانه‌ های اجتماعی، مفهوم زیبایی آنقدر اهمیت پیدا کرد که برخی افراد هرکاری برای زیبا نشان دادن ظاهرشان در اینترنت کردند. در بخش‌های مختلف آسیا از جمله چین، افراد به سطح کاملا جدیدی از خلاقیت در این موضوع دست یافتند. آرایش برای برخی دختران نه تنها به معنای تاکید بر ویژگی‌ های موجود بلکه به معنای خلق یک فرد جدید با کمک اکستنشن‌ های پوست، مژه مصنوعی و ... شده است. تصاویر زیر تاثیر آرایش را روی چهره افراد نشان می‌دهد. برخی از آن‌ها واقعا غیرقابل شناسایی شده اند. بعد از دیدن این تصاویر دیگر نمی‌توانید به هیچکس اعتماد کنید.با سایت تفریحی چفچفک همرا هباشید.

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی : مجله اینترنتی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

گشتی کوتاه با اولین راننده تاکسی زن عربستانی!

بالاخره زنان عربستانی به قولی که به آن ها داده شده بود و از سال ها پیش آرزوی آن را داشتند رسیدند. این زنان که سال ها برای داشتن حق رانندگی تلاش کرده و هر بار با بدترین عکس العمل ها از طرف خانواده و دولت و به خصوص روحانیون کشور مواجه شده بودند، اواخر سال میلادی گذشته توانستند حق رانندگی خود را در پی اصلاحات بی سابقه در عربستان بدست آورند و از چند روز پیش نیز با اجرایی شدن این قانون توانستند با خودروهای شخصی و به عنوان راننده وارد خیابان ها شوند.با سایت تفریحی چفچفک همراه باشید.

زنان در سراسر عربستان سعودی برداشته شدن قانون تبعیض آمیز، متحجرانه و دیرپای منع رانندگی زنان را به شیوه های مختلف مورد استقبال قرار داده و آن را جشن گرفته اند. خیلی از زنان عربستان سعودی که دارای گواهینامه رانندگی بودند برای اولین بار بدون ترس و لرز با خودروهای خود به خیابان آمدند. یکی از آن ها هر چهار راهی که رد می شد دسته های گل رز در خیابان رها می کرد. یکی دیگر پدرش را سوار کرده و به جبران همه جاهایی که پدرش او را رسانده بود به گشت زدن در خیابان ها پرداخت. احد العریفی که یک راننده تاکسی زن کمپانی اوبر است وارد برنامه این کمپانی شده و انتظار اولین مسافر خود را می کشید.


احد العریفی

برداشتن قانون منع رانندگی زنان یکی از دیرین ترین و سرسختانه ترین قوانین تبعیض و نابرابری جنسیتی در عربستان سعودی را از بین برد و به عنوان گامی مهم و رو به جلو در زمینه استیفای حقوق زنان عربستانی در این کشور مورد تمجید قرار گرفته است. همچنین این موضوع باعث افزایش فرصت های شغلی شده است که می تواند کمکی بزرگ در جهت دستیابی به اهداف تعیین شده توسط شاهزاده ۳۲ ساله و قدرتمند این کشور، شاهزاده محمد بن سلمان، باشد که بر اساس آن زنان باید تا سال ۲۰۳۰ بیش از ۳۰ درصد نیروی کار کشور را تشکیل دهند.

با ملغی شدن این قانون، دیگر زنان عربستانی برای رفتن به محل کار به شوهران یا پدران خود وابسته نیستند یا دیگر لازم نیست که بخش قابل توجهی از درآمد خود را صرف داشتن راننده تمام وقت بکنند. و برخی دیگر نیز مانند العریفی خود به رانندگان حرفه ای تبدیل شده اند. هم اوبر و هم رقیب آن در خاورمیانه، کمپانی «Careem» از فرصت هایی که با برداشته شدن این مانع قانونی حاصل شده است استقبال کرده اند. اوبر به همین زودی یک مرکز را در ریاض به نام «گرین لایت هاب» راه اندازی کرده که در زمینه آموزش و حمایت از رانندگان زن جدید فعالیت می کند در حالی که کمپانی کریم از قبل نیز توانسته بیش از ۲٫۰۰۰ زن را آموزش داده است تا به محض برداشته شدن موانع قانونی بتوانند هر چه سریع تر گواهینامه خود را دریافت کنند.

زنان عربستانی که گواهینامه رانندگی خود را در خارج از عربستان کسب کرده اند توانسته اند در ماه های گذشته آن ها را با گواهینامه های عربستانی جایگزین کنند هر چند این رویه بسیار کند بوده است. کسانی که گواهینامه رانندگی ندارند نیز باید یک دوره آزمایشی غیرعملی ۳۰ ساعته را طی کرده تا بتوانند وارد مرحله آموزش های عملی رانندگی شوند. العریفی که گواهینامه رانندگی خود را در کالیفرنیا بدست آورده است اولین زنی بود که در عربستان سعودی به عنوان راننده شرکت اوبر ثبت نام شد هر چند نقش او به عنوان مدیریت بازاریابی این شرکت در عربستان بسیار کمک کننده بوده است.

وقتی که او بعد از نیمه شب برنامه اوبر خود روی گوشی اش را روشن کرد، به عنوان یک راننده زن اوبر این کار را انجام داد تا شانس خود برای گرفتن مسافر را امتحان کند. اولین مسافر او نیز یک زن بود. العریفی ۲۵ ساله در این باره چنین می گوید:” او بسیار هیجان زده بود. نمی توانست این موضوع را باور کند، بخصوص از این بابت که تنها چند ساعت از الغای قانون مذکور گذشته بود”. به گفته العریفی، مسافر مذکور روی صندلی جلو نشسته و از او در مورد نحوه ثبت نام کردن در بخش رانندگان اوبر پرسید. کمپانی کریم که یک کمپانی شبکه ای فعال در حوزه حمل و نقل بوده و مرکز آن در دوبی است نیز تبلیغاتی را برای جذب رانندگان زن جدید انجام داده است.این کمپانی تاکنون ۱۰۰٫۰۰۰ فرصت شغلی برای مردان سعودی فراهم کرده و اکنون نیز قصد دارد به همین تعداد فرصت شغلی در اختیار زنان عربستانی قرار دهد.

اگر چه شاهزاده محمد بن سلمان با دستور خود ممنوعیت رانندگی زنان عربستان سعودی را در کشور ملغی کرده است، زنان این کشور می دانند که بسیاری از زنانی که در ماه های قبل از اعلام ملغی شدن این ممنوعیت برای حق رأی زنان تلاش کرده و کمپین های خیابانی و رسانه ای براه انداخته بودند با اتهاماتی واهی و گاه نامشخص دستگیر شده بودند. به برخی دیگر از فعالان این حوزه گفته شده است که در مورد ملغی شدن این قانون در عربستان سعودی تبلیغ و سخنرانی نکنند. بدین ترتیب پیام های متناقضی که به این زنان ارسال می شود باعث شده که زنان عربستانی هنوز به طور کامل با تغییری چنین بزرگ کنار نیامده و به دوام آن اطمینان کامل نداشته باشند.

برخی خانواده های مذهبی و سنتی نیز این قانون را مغایر با تعالیم اسلام دانسته و دوست ندارند زنان خانواده رانندگی کرده یا سوار خودروهای دیگر زنان شوند. اما بسیاری از زنان عربستان سعودی مانند العریفی نیز به این تغییر امیدوار بوده و آن را پیش درآمدی بر آزادی های بیشتر زنان و برقراری عدالت و برابری میان مردان و زنان سعودی می دانند.

روزیاتو - امروز را زندگی : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

سرگذشت دردناک بلانش مونیه که ۲۵ سال به خاطر عشق در خانه محبوس شد

در روز اول ماه می در سال ۱۹۰۱، دادستان کل پاریس نامه ای با مضمونی باور نکردنی دریافت کرد مبنی بر این که یک خانواده سرشناس در شهر رازی خوفناک را پنهان می کنند. این نامه به صورت دستی نوشته شده و هیچ امضا یا نامی بر آن دیده نمی شد. اما دادستان چنان از محتوای نامه برآشفته شده بود که تصمیم گرفت هر چه سریع تر به موضوع رسیدگی کند. وقتی که پلیس به عمارت مونیه رسید با دیده شک به ماجرا می نگریست: خانواده ثروتمند مونیه اعتباری خدشه ناپذیر داشت. خانم مونیه یکی از برجسته ترین و شناخته شده ترین شخصیت های پاریس بود که بیشتر به خاطر کارهای خیریه و انسان دوستانه اش شناخته می شد و حتی به خاطر این خدمات خود جایزه دریافت کرده بود.با مجله اینترنتی چفچفک همرا ه باشید.

پسرش، مارسل، در کالجی بسیار مشهور با نمرات عالی فارغ التحصیل شده و اکنون به عنوان یک وکیل موفق و قابل احترام مشغول به کار بود. خانواده مونیه همچنین یک دختر جوان بسیار زیبا به نام بلانش داشتند که البته هیچ کس در ۲۵ سال اخیر او را ندیده بود. این دختر سرشناس جوان که همه او را دختری مهربان و دوست داشتنی می دانستند به یکباره در اوج جوانی محو شده بود؛ زمانی که بسیاری از چهره های سرشناس پاریس به خواستگاری او می رفتند. هیچ کس توجه زیادی به مفقود شدن او نکرد و خانواده اش نیز به زندگی عادی خود می پرداختند انگار که هیچ اتفاقی نیفتاده است.

پیدا شدن بلانش مونیه

پلیس یک بررسی ساده در عمارت مونیه انجام داده و متوجه چیز خاصی نشد تا این که متوجه بویی بسیار ناخوشایند از یکی از اتاق های طبقه بالای عمارت شدند. با کمی بررسی بیشتر مشخص شد که اتاق مذکور به شیوه ای مشکوک قفل شده است. پلیس که متوجه شده بود پشت این در اتفاق ناخوشایندی افتاده است قفل را شکسته و در را باز کردند، بدون این که انتظار دیدن صحنه وحشتناکی را داشته باشند که در داخل اتاق انتظار آن ها را می کشید. اتاق کاملاً تاریک بود و تنها پنجره اتاق بسته شده و پشت پرده ها پنهان شده بود. بوی تعفن درون اتاق چنان شدید بود که یکی از افسران پلیس سریعاً دستور داد که پنجره شکسته شود تا هوا به درون اتاق بیاید.


مادر بلانش مونیه

با تابیدن نور خورشید به درون اتاق، افسر مذکور متوجه شد که بوی تعفن به خاطر پس مانده های غذایی است که در سراسر کف اتاق و در اطراف تخت خوابی کهنه انباشته شده اند، تخت خوابی که یک زن بسیار لاغر اندام و رنجور به آن زنجیر شده بود. وقتی که پنجره باز شد، اولین باری بود که بلانش مونیه پس از نزدیک به ۲ دهه نور خورشید را به چشم می دید. او کاملاً لخت بوده و از زمان ناپدید شدن اسرار آمیزش در ۲۵ سال قبل به این تخت زنجیر شده بود. وی حتی نمی توانست خود را تکان دهد، زنی که اکنون میانسال به نظر رسیده و سراسر بدنش از مدفوع و ادرار و حشرات موذی که به خاطر تکه های باقیمانده غذا جمع شده بودند پوشیده شده بود.

افراد پلیس بیشتر از چند دقیقه توان تماشا و تحمل این صحنه دردناک و البته بوی تعفن و کثافت را نداشتند اما بلانش بیچاره ۲۵ سال در آن اتاق حبس شده بود. بلانش خیلی زود به بیمارستان منتقل شده و مادر و برادرش نیز توسط پلیس دستگیر شدند. بلانش در زمان پیدا شدن تنها حدود ۲۰ و چند کیلوگرم وزن داشته و به شدت دچار سوء تغذیه شده بود اما به گزارش پزشکان کاملاً سالم بوده و بلافاصله گفته بود که از تنفس هوای تازه لذت می برد. رفته رفته داستان غمناک و البته دهشتناک بلانش مونیه در سراسر پاریس و فرانسه پیچید.

زندانی شدن به خاطر عشق

بازجویی ها نشان داد که بلانش قبل از مفقود شدن عاشق یکی از خواستگاران خودش شده بود که البته مرد جوان، سرشناس و ثروتمندی که خانواده اش انتظار داشت نبود. این خواستگار جنجالی یک وکیل میانسال و فقیر بود و علیرغم اصرار مادر بلانش برای ازدواج با یک مرد جوان تر و سرشناس تر، بلانش به ازدواج با این مرد مصر بود. در نتیجه مادام مونیه دخترش را در اتاقی زندانی کرد تا وی دست از لجبازی برداشته و از تصمیم برای ازدواج با مرد مذکور منصرف شود.

روزها و هفته ها و ماه ها و حتی سال ها می گذشت اما بلانش همچنان به خواسته خود اصرار داشت. حتی بعد از مرگ خواستگار جنجالی اش نیز بلانش اجازه خارج شدن از سلولش را نیافت. در طول ۲۵ سال بعد از آن، نه برادر بلانش و نه خدمتکاران خانه ذره ای برای نجات این دختر نگون بخت تلاش نکردند و بعدها ادعا کردند که از ترس مادام مونیه جرأت کمک به دختر بینوا را نداشته اند. هرگز مشخص نشد که چه کسی مسئول نوشتن نامه به دادستان بود که به آزادی بلانش مونیه منتهی شد. برخی می گویند که یکی از خدمتکاران خانه ماجرا را با نامزدش در میان گذاشته و او نیز دادستان را به صورت ناشناس در میان گذاشته بود.


نامه ناشناسی که باعث آزادی بلانش مونیه شد

واکنش مردم شهر به این ماجرای هولناک چنان شدید بود که گروهی خشمگین بیرون از عمارت مونیه ها جمع شده و در نهایت باعث سکته کردن مادام مونیه شدند. او تنها ۱۵ روز بعد از آزادی دخترش از دنیا رفت. این داستان شباهت بسیاری با ماجرای اخیر الیزابت فریتزل داشت که به مدت ۲۵ سال توسط پدرش در زیر زمین خانه خودش محبوس شد. بلانش مونیه به خاطر رنج هایی که در مدت ۲۵ سال زندانی بودنش کشیده بود دچار مشکلات روانی متعددی شد و روزهای باقیمانده عمرش را در یک مرکز مراقبت از بیماران روانی در فرانسه گذراند تا این که در سال ۱۹۱۳ درگذشت.

روزیاتو - امروز را زندگی : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

وقتی گروه خونی در جذب مگس ها مؤثر است!

تصور بسیاری از مردم بر این است که مگس ها فقط روی سطل زباله، لباس های کثیف و یا افراد عرق کرده می نشینند، اما حقیقت این است که عوامل مختلفی از جمله گروه خونی در جذب مگس ها مؤثرند به همین دلیل است که مگس ها را روی افراد پاکیزه و تمیز هم می بینیم. با مجله اینترنتی چفچفچک همراه باشید.

بنا به گزارش شبکه "ای بی سی" آمریکا و به نقل از «مگی هاردی» از مؤسسه زیست شناسی مولکولی دانشگاه کوئینزلند استرالیا، همه ی انواع مگس ها به عرق انسان جذب می شوند و از آن به عنوان منبع غذایی حاوی آب، پروتئین، کربوهیدرات، نمک و قندها استفاده می کنند.

اما تحقیقات نشان داده که مگس ها روی افراد پاکیزه هم می نشینند زیرا بنا به گفته این پژوهشگر؛ نگاه مگس ها فقط به روی پوست نیست بلکه به آنچه در زیر پوست می گذرد نیز اهمیت می دهند. او می گوید گروه خونی اُ O مگس ها را به سمت خود می کشاند. مگس ها بیشتر جذب افراد با گروه خونی O می شوند.‌

همچنین این پژوهشگر بوی دهان و غذایی که در معده در حال هضم شدن است را از دیگر عوامل جذب مگس ها بر شمرد حتی اگر خود فرد این بو را احساس نکند.

در این گزارش بیان شده که اگر می خواهید مگس ها را از خود دور کنید، آدامس های خوشبو کننده بجوید تا حفره دهان و مجاری تنفسی شما را خوشبو کند و روی لباس هایتان اسپری بزنید، زیرا مواد شیمیایی آن مگس ها را فراری می دهند.

تابناک باتو | مجله اینترنتی : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

راز‌های زیبایی هنرپیشه‌ های معروف زنان هندی

دوست دارید زیبا و جذاب جلوه کنید اما نمی‌خواهید از محصولات آرایشی شیمیایی که برای پوست مضرند استفاده کنید؟ پس حتما می‌دانید که محصولات آرایشی، عوارض بلند مدت روی پوست دارند مانند سرطان پوست. بنابراین انتخاب لوازم آرایشی 100 درصد طبیعی، کار بزرگی است که می‌توانید برای سلامت و زیبایی خود انجام دهید. منتظر باشید تا برایتان بگوییم هنر پیشه‌ های بالیوود چه می‌کنند که پوستی زیبا و بی‌عیب دارند.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

در واقع بیشتر هنرپیشه‌ های معروف، رازی برای زیبایی خود دارد که باعث شادابی پوست‌شان می‌شود. این رازهای زیبایی نیاز به هزینه‌های زیاد ندارند و به راحتی می‌توانید آنها را به کار ببرید.

آیشواریا رای باچان

همه‌ی دنیا طرفدار این هنرپیشه‌ ی زیبای هندی هستند. این ملکه‌ی زیبایی سابق عقیده به استفاده از مواد موجود در آشپزخانه برای زیبایی پوست دارد. برای همین او از ماسک صورت تهیه شده از چیزهایی چون آرد نخود، زردچوبه و شیر استفاده می‌کند. تمام این مواد، تیرگی پوست را برطرف کرده و سموم را از بدن دفع می‌کنند. آیشواریا برای آبرسانی به پوست خود از خیار کمک می‌گیرد.

مدوری دیکشیت

این بازیگر سینمای هند، با اینکه در سن 50 سالگی است، ملکه‌ی زیبایی پوست است. مو های براق او علاوه بر حرکات رقصش، توجه همه را به خود جلب می‌کند. مدوری دیکشیت عقیده دارد باید موهایش را با ترکیبی از روغن زیتون و روغن کرچک چرب کند. او توصیه می‌کند هر شب ترکیب این دو روغن را به موهای‌تان بزنید تا تقویت شوند و بدرخشند.

هِما مالینی

دختر رویایی بالیوود در 69 سالگی‌ اش نیز همچنان جذاب و زیباست. پوست درخشان و موهای زیبایش حس رقابت را در هنرپیشه‌های جوان زنده می‌کند. هما مالینی به راهکارهای طبیعی ایمان دارد. فرمول او برای رها شدن از استرس و حفظ زیبایی این است: با روغن نارگیلی که همراه با انگور فرنگی هندی (آملا)، ریحان هندی (تولسی) و برگهای درخت نیم گرم شده صورت خود را ماساژ بدهید. ترکیب این مواد با روغن نارگیل، این روغن را قوی‌تر می‌کند و همچنین محافظی است در برابر قارچها و سایر باکتریهای مضر.

انوشکا شرما

این بازیگر و تهیه‌ کننده‌ی فیلم، با عکس‌ های زیبایش توجه همه را به خود جلب کرده است. راز زیبایی پوست او، استفاده از ماسک‌ خانگی است؛ ترکیبی از پودر برگ درخت نیم، ماست، گلاب و شیر! راز زیبایی این بازیگر بالیوود را به کار ببرید تا از جوش و آکنه در امان بمانید.

سونام کاپور

راز زیبایی سونام کاپور نیز مانند بازیگرانی که گفتیم طبیعیست. او صبح‌ ها یک لیوان آب ولرم همراه با یک قاشق عسل و آبلیمو می‌نوشد. این عادت ِ سونام کاپور باعث درخشش پوستش شده است.

کارینا کاپور خان

این بانوی زیبا از خانواده‌ی کاپور ها به خاطر اندام متناسبش شهرت دارد. او بعد از تولید پسرش خیلی زود به اندام گذشته‌اش برگشت. کارینا هر روز 8 تا 10 لیوان آب جوشیده می‌نوشد. این کار به او کمک می‌کند تا سموم را از بدنش دفع کند. راز زیبایی او و دور بودنش از استرس، ماساژ پوست سر با روغن گرم شده است، تا ریلکس شده و ذهنش آرام و متعادل بماند.

دیپیکا پادوکن

این بازیگر و سوپر مدل هندی، پوستی نه چندان روشن اما بی‌عیب و نقص دارد و با آرایش و بدون آرایش، جذاب و دلرباست. راز زیبایی دیپیکا، نوشیدن دست کم 10 لیوان آب در روز است. این کار باعث می‌شود سموم و باکتری ها از پوست دفع شوند. ضمنا نوشیدن آب فراوان کمکش می‌کند تا پوستش هیدراته بماند و به طور طبیعی تغذیه شود.

آلیا بات

آلیا بات، ملکه‌ی بسیاری از قلبهاست و یکی از دلایلش، زیبایی خاص اوست. آلیا هم مانند دیگر هنرپیشه‌ ها، راز زیبایی خودش را دارد که باعث شده مثل یک ستاره بدرخشد. او از ماسک تهیه شده با برگهای درخت نیم و برگهای گیاه تولسی استفاده می‌کند. استفاده‌ی مکرر از این ماسک، پوست را سم زدایی کرده و آلودگیهای آن را پاک می‌کند.

کریتی سانون

این بازیگر بالیوود به دلیل مهارت‌ های بازیگری و البته زیبایی‌اش، رقبای زیادی دارد. راز زیبایی او بسیار ساده است؛ او هر همیشه در پایان روز، آرایش صورتش را پاک می‌کند و سپس صورت خود را با آب سرد می‌شوید و مرطوب کننده می‌زند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.