مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

۱۲ مهارت برای دوست‌ داشتنی بودن در اجتماع

سایت تفریحی چفچفک : تمام چیزی که لازم دارید چندین مهارت کلیدی و اساسی است که کمک می‌کنند هوش احساسی خود را بهبود ببخشید.

برای اینکه با این مهارت‌ های کاربردی و ارزشمند آشنا شوید، چفچفک در ادامه برایتان بیش از ۱۵ رفتار را برشمرده است که محققان روانشناسی آنها را بخشی از آداب معاشرت اجتماعی صحیح می‌دانند.

با آگاهی از این مهارت‌ ها و اعمال آنها در زندگی شخصی خود می‌توانید شخصیتی دوست‌ داشتنی و جذاب از خود بسازید تا همیشه موردتوجه عموم قرار داشته باشید.

از معجزه «ارتباط نگاهی» غافل نشوید


شخصیتی دوست‌داشتنی از خود بسازید تا همیشه موردتوجه عموم قرار داشته باشید‎

هِیدی گرانت هالورسون، نویسنده کتاب «هیچ‌ کس شما را درک نمی‌کند و چه فکری به حال آن می‌توان کرد» گفته: «اولین چیزی که آدم‌ ها در ملاقات با شما می‌خواهند بدانند این است که آیا قابل اعتماد هستید – و دوست‌داشتن کسی که چندان قابل اعتماد به نظر نرسد بسیار سخت خواهد بود.»

البته باید بدانید که این تصمیم تقریبا همیشه به صورت ناخودآگاه اتخاذ می‌شود و بستگی به این دارد که شما چگونه بتوانید در انتقال این دو حس تعادل ایجاد کنید: صمیمیت و شایستگی.

هالورسون همچنین گفته: «مهم‌تر از همه این است که حواستان به حرف‌هایی که می‌شنوید باشد – مردم دوست دارند همیشه صحبت‌هایشان شنیده شود و برایشان مهم نیست که آنچه می‌خواهند را برایشان مهیا کنید یا خیر.»

یکی از ساده‌ترین روش‌ ها برای نشان دادن اینکه حواستان به طرف مقابل هست، برقراری تماس چشمی و حفظ آن است.

شما وقتی ارتباط نگاهی خود را هنگام مکالمه حفظ می‌کنید در واقع به طرف مقابل می‌گویید که شایسته اعتماد کردن هستید.

خوب است بدانید اغلب کسانی که به این شیوه رفتار می‌کنند از نظر عموم مردم به عنوان انسان‌ های باهوش شناخته می‌شوند.

سعی کنید هر چه سریع‌تر این عادت را در وجود خود توسعه دهید. مزیت این مهارت در این است که به هیچ دانش یا تمرین خاصی نیاز ندارد: فقط حین مکالمه با افراد سعی کنید در چشمان آنها نگاه کنید و حواستان را به آنها بدهید. همین.

همیشه لبخند به لب داشته باشید

هرگز از قدرت لبخند غافل نشوید. لبخند به لب داشتن از دیگر روش‌های ساده برای انتقال حس صمیمیت و شایستگی است.

بعلاوه، برخی محققان روانشناسی معتقدند که با گفتن لطیفه‌های خنده‌دار و بلند خندیدن به جک‌های دیگران هم می‌توان ارتباط بهتری با اطرافیان برقرار کرد.

مردم به‌ طور ناخودآگاه آینه رفتاری یکدیگر هستند و بدون اینکه خودشان بدانند، زبان بدن کسی که با او صحبت می‌کنند را تکرار خواهند کرد.

برای اینکه دوست‌ داشتنی به‌نظر برسید، از زبان بدن مثبت استفاده کنید و در مقابل ببینید که مردم چه راحت شما را دوست خواهند داشت.

هیجان و اشتیاق خود را نشان دهید

روزالیندا اورپزا، کارشناس آداب و رفتار اجتماعی و نویسنده کتابی باعنوان «در اتاق هیئت رئیسه آروغ نزنید» در این رابطه گفته: «همراه با لبخند زدن، هیجان، انرژی و اشتیاق‌ های خود را نیز نمایش دهید.»

او ادامه داده: «این رفتار نه تنها دیگران را به سمت شما می‌کشاند، بلکه واگیردار نیز هست. پس از گذشت چندین دقیقه با شما، طرف مقابل نیز رفتاری گرم و سرشار از انرژی از خود نشان خواهد داد و این رفتار می‌تواند به بقیه هم سرایت کند.»

موبایل خود را کنار بگذارید

آیا دوست دارید وقتی با کسی صحبت می‌کنید، سرش در موبایل باشد؟ بدون شک نه. بنابراین خودتان هم این کار را انجام ندهید.

تلفن همراه خود را در طول ملاقات یا هم‌صحبتی با دیگران کنار بگذارید. به حرف‌های طرف مقابل توجه نشان دهید و حواستان را با وسیله‌ای همانند موبایل پرت نکنید.

این روش، یکی از موثرترین و آسان‌ ترین ترفندها برای نمایش صمیمیت و شایستگی به دیگران است.

محکم و صمیمی دست بدهید

برایتان پیش آمده کسی خیلی بی‌حال و بی‌انرژی با شما دست دهد؟ این کار اصلا حس خوبی به آدم منتقل نمی‌کند و این تصور ایجاد می‌شود که وی چندان مشتاق مصاحبت نیست.

محققان روانشناسی در این رابطه گفته‌اند: مردم در اولین ملاقات تصمیم می‌گیرند که آیا طرف مقابل را دوباره ببینند یا خیر. یکی از مواردی که در این تصمیم می‌تواند اثرگذار باشد، نحوه دست دادن اوست. شما نباید خیلی سست و کوتاه دست بدهید. در عین حال، نباید دست طرف مقابل را خیلی محکم بفشارید.

همیشه مراتب تعادل را حفظ کنید تا دوست‌ داشتنی‌ و قابل اعتماد به‌نظر برسید.

مردم را به اسم صدا کنید

در مکالمه‌ های خود حتما سعی کنید که نام طرف مقابل را به زبان بیاورید. این کار حس بسیار خوبی به وی منتقل می‌کند.

اگر نام افراد مختلف را فراموش می‌کنید برای خود یک رمز بگذارید که بتوانید به‌ واسطه آن سریعا نام طرف مقابل را به یاد بیاورید. البته ترفندهای زیر هم برای این منظور کاربردی هستند:

هنگام صحبت با اشخاص، نام آنها را بارها تکرار کنید.

به فردی دیگر نام شخص مقابل را بگویید. به این صورت احتمال فراموش کردن نام او کم خواهد شد.

نام آنها را با توضیح کوتاهی در موبایل خود بنویسید که در ملاقات بعدی پیش‌زمینه‌ای از ملاقات قبلی داشته باشید.

در زندگی و محل کار بسیار مهم است که نام مردم را به خاطر بسپارید و این موضوع به شما کمک می‌کند تا روابط مستحکم‌ تری با مردم برقرار کنید. همچنین، یادتان باشد که مردم از اینکه شما نامشان را به خاطر سپرده‌اید لذت خواهند برد.

شنونده خوبی باشید

همان‌ طور که اشاره کردیم، در طول یک مکالمه سعی کنید همه حواس خود را به طرف مقابل بدهید. بیشتر از اینکه صحبت کنید، گوش بدهید. شما دو گوش دارید و یک زبان. این یعنی بیشتر از سخنگو بودن باید شنونده باشید.

مردم همیشه دوست دارند که صحبت‌هایشان شنیده شود.

یک شنونده فعال باشید

فقط اینکه به حرف‌ های طرف مقابل گوش کنید کافی نیست. افراد دوست‌داشتنی همیشه بدون قطع کردن صحبت‌ های طرف مقابل به حرف‌های او گوش می‌کنند.

اما منظور این نیست که کاملا ساکت و بی واکنش باشید.

به گفته محققان روانشناسی، شنیدن، تفسیر کردن، ارزیابی و پاسخ دادن، ۴ فاکتور لازم برای شنونده خوب بودن هستند.

برای این منظور مثلا می‌توانید در مورد برخی از جملات که چندان برایتان شفاف نیست، سوال بپرسید. ارزیابی کردن به این مفهوم است که با شواهد موجود، از صحبت‌های طرف مقابل نتیجه‌ گیری کنید. در آخر هم به صحبت‌ ها واکنش نشان دهید تا شخص مقابل متوجه شود که صحبت‌ هایش را تمام و کمال شنیده‌اید.

قدردانی کردن از تحسین‌ها را بیاموزید

پذیرفتن تحسین و تقدیر بسیار دشوار است زیرا باید به‌گونه‌‎ای رفتار کنید که خودخواهانه به نظر نرسد.

البته به یک «خیلی ممنونم، شما هم» بسنده نکنید زیرا این باعث می‌شود بی‌لیاقت به‌نظر برسید.

در عوض در واکنش به تعریف شنیدن سعی کنید از این جملات استفاده کنید: «شما ۱۰ برابر بهتر از من هستید.» یا «خیلی ممنونم، شنیدن چنین چیزی بسیار لذت‌بخش است.» یا «اینها همه لطف شماست.» یا «مچکرم! چه تجربه شگفت‌انگیزی»

ضمیر درونی افراد را هدف قرار دهید

چاپلوسانه از ویژگی برتر یک فرد تعریف کنید و ضمیر درونی او را هدف قرار دهید.

توجه داشته باشید که چاپلوسی کردن کار بسیار ظریفی است. زیاده‌روی در این کار نتیجه عکس خواهد داشت. وقتی شما از یک نفر بیش از حد شایستگی او تعریف می‌کنید، خودش هم متوجه این موضوع می‌شود و چندان برایش خوشایند نخواهد بود.

Halvorson در این رابطه گفته، از روش‌های موثر برای تعریف از دیگران استفاده کنید. طوری رفتار کنید که طرف مقابل احساس ارزشمند بودن پیدا کند. مثلا می‌توانید با پرسیدن یک سوال در مورد زندگی طرف مقابل، تمرکزش را به دستاوردهای خود در زندگی سوق دهید و بدین واسطه احساس خوبی نسبت به خود پیدا کند.

در نتیجه‌ی آن نیز به شما اعتماد بیشتری پیدا خواهد کرد و از نظر او دوست‌داشتنی خواهید بود.

بدین ترتیب شما هم مسایل گوناگونی از زندگی آن شخص می‌آموزید و این یک برد دو طرفه است.

اگر کسی حواسش پرت می‌شود، از او بخواهید که به صحبت‌هایش ادامه دهد


برای همه پیش می‌آید که بنا به هر دلیلی وسط حرف زدن حواسش پرت شود یا رشته افکارش پاره شود. در این حالت بسیار برای این فرد مهم است بداند آیا طرف مقابل همچنان به صحبت‌های او گوش خواهد داد خیر.

برای اینکه این اعتماد را به او بدهید که منتظر ادامه صحبت‌هایش هستید، می‌توانید از جملاتی همچون «می‌شه لطفا بقیه ماجرا را تعریف کنی و بگی آخرش چی شد؟» یا «آخرین جمله‌ت این بود، می‌شه بقیه‌ش رو هم تعریف کنی؟»

به این ترتیب، شما علاوه بر یادآوری موضوع صحبت به فرد، به او این اطمینان را هم داده‌اید که شنونده صحبت‌هایش بوده‌اید. این کار از شما یک فرد دوست داشتنی می‌سازد.

معذرت‌خواهی کنید


صحبت کردن در مورد اشتباهات می‌تواند نقطه‌نظر منفی اطرافیان نسبت به شما را تغییر دهد. پس از ارتکاب هر اشتباهی فقط کافیست معذرت‌خواهی کنید. به این صورت دیدگاه بد دیگران نسبت به شما از بین خواهد رفت. دوست داشتنی بودن مستلزم کنار گذاشتن غرورهای کاذب است.

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد beytoote : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

جزیره بورانو ایتالیا

مجله اینترنتی چفچفک : خانه های رنگی ، ماهیگیران، دانتل، شیرینی و بشقاب های اشتها برانگیز ماهی ، این جزیره ی جادویی بورانو در ایتالیاست . بورانو جزیره ی رنگی است که در شمال دریاچه ی ونیز قرار گرفته و به رنگی ترین شهر ایتالیا و جهان شهرت دارد ، به طوری که خانه های کوچک دو یا سه طبقه در رنگ های قرمز، زرد، صورتی، آبی، سبز و بنفش در آن دیده می شوند.

در زمان های قدیم، ماهیگیران از روی رنگ ها، خانه هایشان را از مسافت دور می شناختند ، زیرا هنگامی که مه همه جا را فرا می گرفت، تشخیص خانه ها کار سختی بود، به همین دلیل آنها را به رنگ های مختلف درآوردند .

جزیره بورانو ایتالیا ؛ تابلویی از رنگ های هیجان انگیز

این جزیره به دست رومی هایی تأسیس شد که از شهر آلثینو و تهاجم بربرها گریختند و به این جزیره روی آوردند. جزیره بورانو به هنر و صنعت دانتل دوزی شهرت دارد و مکانی برای صادر کردن دانتل به سراسر اروپاست و زنان جزیره با سوزن این کار را انجام می دهند. لئوناردو داوینچی در سال 1481 میلادی به این جزیره آمد و یک قطعه دانتل خرید و آن را به ساختمان اصلی کلیسای بزرگ «دی میلانو» هدیه داد.

جزیره بورانو ایتالیا ؛ تابلویی از رنگ های هیجان انگیز

جزیره بورانو ایتالیا ؛ تابلویی از رنگ های هیجان انگیز

جزیره نقاط گردشگری متعددی دارد از جمله موزه دانتل il Museo del merletto و کلیسای سان مارتینو وسکوو San Martino vescovo و خانه ی مشهور La Casa deo Bepisua است.

جزیره بورانو ایتالیا ؛ تابلویی از رنگ های هیجان انگیز

جزیره بورانو ایتالیا ؛ تابلویی از رنگ های هیجان انگیز

جزیره بورانو ایتالیا ؛ تابلویی از رنگ های هیجان انگیز

جزیره بورانو ایتالیا ؛ تابلویی از رنگ های هیجان انگیز

جزیره بورانو ایتالیا ؛ تابلویی از رنگ های هیجان انگیز

جزیره بورانو ایتالیا ؛ تابلویی از رنگ های هیجان انگیز

جزیره بورانو ایتالیا ؛ تابلویی از رنگ های هیجان انگیز

جزیره بورانو ایتالیا ؛ تابلویی از رنگ های هیجان انگیز

تابناک باتو | مجله اینترنتی  tabnakbato : بخش گردشگری از سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

آدم ها شبیه عروسک

مجله اینترنتی چفچفکعروسک ها مدلی از انسانها هستند که اغلب به عنوان اسباب بازی استفاده می شوند اما گاه در موارد سحر و جادو و حتی مراسم مذهبی هم مورد استفاده قرار می گرفتند. عروسک ها از دوران مصرباستان، یونان و رم ساخته می شدند و خاک رس، سنگ، استخوان، عاج ، چرم ،پرچه و موم مواد اولیه ساخت این عروسک های باستانی بوده اند.

عروسک های چوبی یکی از قدیمی ترین عروسک های یافت شده در مقبره های مصریان قدیم که مربوط به 2 هزار سال قبل از میلاد مسیح بوده اند. رومی ها هم عروسک های خود را از خاک رس ، چوب ، عاج می ساختند. «مایکل زاجکُو» هنرمند روسی است که که عروسک هایی می سازد که بسیار واقعی به نظر می رسند.

این ها عروسکند یا آدم؟



این ها عروسکند یا آدم؟



این ها عروسکند یا آدم؟



این ها عروسکند یا آدم؟



این ها عروسکند یا آدم؟



این ها عروسکند یا آدم؟



این ها عروسکند یا آدم؟



این ها عروسکند یا آدم؟



این ها عروسکند یا آدم؟



این ها عروسکند یا آدم؟


این ها عروسکند یا آدم؟



این ها عروسکند یا آدم؟



این ها عروسکند یا آدم؟



این ها عروسکند یا آدم؟

تابناک باتو | مجله اینترنتی tabnakbato : بخش سرگرمی از سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

یارا شهیدی، جوان‌ ترین بازیگر ایرانی‌ الاصل موفق در هالیوود

مجله اینترنتی چفچفک : یارا شهیدی، زاده 10 فوریه 2000، بازیگر ایرانی-آمریکایی هالیوود است. پدر او یک ایرانی تبار و مادرش یک آفریقایی- آمریکایی ست. آنها ابتدا ساکن ایالت مینه سوتا بودند، سپس به کالیفرنیا نقل مکان کردند. از آنجا که پدر او در حرفه مادلینگ و عکاسی مشغول به کار بود، فضا برای ورود یارا به این موقعیت نیز مناسب بود. او کار خود را به عنوان مدل در سن 3 سالگی آغاز و از همان روزهای اول با برندهای مشهوری چون رالف لورن یا مک دونالد همکاری کرد.

او سال گذشته از دبیرستان فارغ التحصیل شد و از هر دانشگاهی که اقدام کرد، پذیرش گرفت. او پاییز امسال تحصیلی تکمیلی خود را در دانشگاه هاروارد آغاز می کند. هوش زیاد، سخت کوش و روشنفکری از مهمترین خصوصیات اخلاقی او به حساب می آیند.

یارا شهیدی، بازیگر موفق ایرانی در هالیوود

او به گفته خودش در خانواده ای متفکر و انسان دوستانه بزرگ شده است. پدر او، افشین شهیدی، از سن 8 سالگی از ایران به آمریکا مهاجرت کرد. رشته او فیزیک بوده اما در حرفه عکاسی و مادلینگ مشغول فعالیت است.

مادر او کری شهیدی، یک بازیگر است که مانند دخترش از همان دوران کودکی در تبلیغات به عنوان مدل فعالیت می کرد. او در مورد دخترش می گوید: «یارا عاشق رقصیدن و کتاب خواندن است. اتاق او دیدنی ست، به عنوان مثال سقف اتاق اش مانند دیسکو پر از نورهای رنگی ست، او کلکسیونی از مجسمه های بودا دارد و زیر تخت اش پر از جعبه های شکلات است.»
او و مادرش از جهاتی بسیار شبیه به هم هستند. هر دوی آنها در کمپین های مد و فشن حضور می یابند و مانند یک خانواده خوشبخت با لبخندی بر لب همه جا در کنار و حامی هم هستند. یارا هیچوقت از خانواده اش جدا نشد. ورود او به دانشگاه اولین دوره ای ست که او از خانواده اش دور می شود.

او در حرفه بازیگری نیز فعال بوده است به طوری که در سال 2009، به عنوان کاندید جوان ترین بازیگر جهان انتخاب شد و پس از آن در مراسم مهمی چون امی اوارد روی فرش قرمز راه رفت.

او با این که تنها 18 سال سن دارد، اما تجربه هایش بسیار بیشتر از افراد دیگه است. او آنقدر ماهرانه خودش را در فیلم «Black-ish» نشان داد که توانست پیشنهادهای بهتری چون «Grown-ish» را دریافت کند و بار دیگر هم در هالیوود بدرخشد. بخش دوم این فیلم به زودی فیلمبرداری می شود. یارا در آن نه تنها بازیگر، بلکه کارگردانی نیز می کند.

یارا شهیدی، بازیگر موفق ایرانی در هالیوود

او به گونه ای در فیلم هایش بازی می کند که گویی در آن نقش غرق شده است. یارا در مورد بازی در نقش زویی جانسون در فیلم «Grown-ish» می گوید: «شخصیت زویی اصلا شبیه من نیست. زویی اخلاقیات خاص خود را دارد. نه تنها شخصیت، بلکه ظاهر او نیز از من بسیار دور است». با این وجود، او توانست نقش اش را به بهترین شکل ممکن ایفا کند.

زمانی که یارا در فیلم «Black-ish» بازی کرد، تنها 13 سال سن داشت. کارگردان این فیلم در مورد انتخاب او برای بازی در آن می گوید: «چیزی که باعث شد من یارا را انتخاب کنم، حسی بود که به بیننده انتقال می داد. در واقع او بدون هیچ تلاشی و به سادگی قادر بود با مخاطب ارتباط برقرار کند. افراد زیادی برای بازی در این فیلم آمدند اما هیچ کدامشان مثل یارا طبیعی و ساده بازی نمی کردند.»

علاوه بر فعالیت در صنعت سینما، او در حوزه سیاسی نیز فعالیت هایی دارد. یارا با افرادی چون هیلاری کلینتون، اپرا وینفری بحث ها و فعالیت های سیاسی داشته است.

یارا هیچوقت نسبت به جهان اطرافش بی تفاوت نبوده است. او از طریق شبکه های اجتماعی توانست صدایش را به گوش مردم جهان برساند. او حتی در انتخابات ریاست جمهوری ترامپ نیز بسیار فعال بود و توانست بر مردمان بسیاری تاثیر بگذارد. زمانی که حرف از حقوق زنان بود، او در صف اول ایستاد و به دفاع از زنان حرف هایش را زد.» او می گوید که یکی از بزرگ ترین ترس های زندگی اش خودخواهی و خودخواهانه زندگی کردن می باشد.»

یارا شهیدی، بازیگر موفق ایرانی در هالیوود

او عاشق موسیقی ست. از خواننده های مورد علاقه او می توان به ریحانا، آلت جی و آرکتیک مانکیز اشاره کرد.

علاوه بر توانایی های بالای او در زمینه های مختلف، او استایل شیک و خاصی نیز دارد. او در این باره می گوید: «من عاشق پیراهن های مشکی هستم. البته جامپ سوئیت هم از مدل لباس های مورد علاقه من است.» با نگاهی به تیپ های او در فرش قرمز، شما نیز به خوش پوشی او پی خواهید برد.

اینهمه تلاش و موفقیت از یک دختر نوجوان بعید است اما یارا به ما ثابت کرد که هیچ چیز غیر ممکن نیست.

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی bartarinha : بخش اخبار داغ و جالب از سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

دانستنی‌ های جالب و خواندنی ؛ از باد شکم تا لاک پشتی با لاک ۳ بعدی!

سایت سرگرمی چفچفک : در زندگی همه ما پیش آمده که برخی اصطلاحات را بدون دانستن ریشه و وجه تسمیه اش بکار ببریم و یا یک رسم و آداب خاص را به صرف تقلید از پیشینیان خود، بدون اینکه بدانیم چیست و از کجا آمده انجام داده باشیم. شاید اصلاً این موضوع برای شما اهمیت نداشته باشد و از بکار بردن اصطلاح و انجام دادن آن رسم بدون دانستن اصل و ریشه آن هم راضی بوده باشید، ولی جالب بودن قضیه و اینکه شاید دانستن آن برای شما هم جذاب باشد، ما را بر آن داشت که مطلبی با عنوان «دانستنی های جالب» را به صورت سریالی برای شما تدارک ببینیم و در اختیارتان قرار بدهیم.

این مطلب علاوه بر پرداختن به موضوعات بالا، دانستنی ها و نکات جالب، به برخی از باورهای غلطی که بین مردم رایج است نیز پرداخته و سعی در اصلاح آنها خواهد داشت. امیدواریم مورد استقبالتان قرار بگیرد.

مثل همیشه ما را با نظراتتان یاری کنید.

****

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی bartarinha : بخش سرگرمی از سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

قواعد مهم و ضروری قبل از خرید لباس مجلسی دخترانه

سایت تفریحی چفچفک : سعی کنید از کودکی روی سبک لباس پوشیدن دخترتان حساسیت به خرج دهید و با انتخاب‌ های درست، نحوه خوش‌ پوشی را به او یاد دهید. آموزش‌ هایی که در کودکی درباره نحوه پوشش به فرزندانتان می‌دهید تاثیر زیادی روی سلیقه آن‌ ها در آینده خواهد گذاشت و از همین الان روی تصویری که دیگران درباره‌ شان دارند هم موثر خواهد بود. برای ساختن یک استایل زیبا و دلنشین در این مقاله با بعضی از مهم‌ترین قواعد خرید لباس مجلسی دخترانه آشنا می‌شوید.

کمی زرق و برق خوب است
یکی از مهم‌ ترین اصولی که موقع انتخاب لباس مجلسی دخترانه باید مد نظر داشته باشید؛ زمان و رسمیت مجلسی است که قرار است فرزندتان در آن شرکت کند. فرض کنید قرار است به همراه دخترتان به یک جشن ازدواج بروید. در این صورت قاعدتا زمان مهمانی، شب است و میزان رسمیت مراسم بالاست.


برای اینکه بتوانید بهترین لباس را در این موقعیت انتخاب کنید، سعی کنید سراغ لباس‌ هایی بروید که کمی زرق و برق دارند. معمولا پیراهن و لباس مجلسی دخترانه مناسب برای جشن‌های مهم از پارچه‌های لطیف و براقی مثل ساتن تهیه می‌شود و ممکن است با تور، اکلیل یا نگین‌های کوچک تزئین شده باشد. این تزئینات زیبایی دو چندانی به دختر کوچولوی شما خواهد داد.

هشدار: خرید لباس‌هایی که اجزای کوچکی مثل نگین دارند و خطر بلعیده شدن این قطعات در آن‌ ها بالاست به هیچ وجه برای خردسالان توصیه نمی‌شود.

اولویت‌بندی کنید


اگر از طرفداران خرید به صرفه هستید، موقع خرید یک ست مجلسی دخترانه، اولویت را به انتخاب پیراهن بدهید و بعد سراغ خرید کفش و اکسسوری‌ها بروید. مادران و پدرانی که اول کفش و سایر جزئیات یک استایل را انتخاب می‌کنند و بعد سراغ خرید پیراهن می‌روند، رسما خودشان را در دردسر انداخته‌اند؛ دردسر پیدا نکردن لباسی که به کفش و اکسسوری‌ ها بیاید.

چه رنگ لباسی انتخاب کنم؟
می‌شود گفت تمام رنگ‌های شاد به تمام بچه‌ های دنیا می‌آید؛ اما اگر قرار است به عنوان یکی از والدین، استایلیست دخترتان باشید خوب است به رنگ پوست او دقت کنید و ببینید کدام رنگ به تناژ پوست دخترتان بیشتر می‌آید. اگر هم دوست دارید در ست کردن لباس، سنگ تمام بگذارید می‎‌توانید لباس‌هایتان را به صورت خانوادگی با هم ست کنید و وجوه مشترکی در لباس‌ های هر کدام از اعضای خانواده قرار دهید.

دوخت لباس بهتر از خرید است؟
مادرانی که دوست دارند در مجالس رسمی لباس‌های دخترشان با خودشان ست باشد، بهتر است به چند نکته ضروری دقت کنند :

اگر لباس شما به اصطلاح «زنانه» است و مدل آن برای کودکان و نوجوان‌ها مناسب نیست، بهتر است صرفا رنگ لباس فرزندتان را با خودتان ست کنید؛ نه مدل آن را.
سعی کنید به‌ خصوص در انتخاب رنگ‌ ها بیشتر از آنکه فرزندتان را شبیه خودتان کنید، شما شبیه فرزندتان شوید. اگر پیراهن مجلسی مشکی می‌پوشید، لزومی ندارد دخترتان هم پیراهن مشکی بپوشد؛ این شما هستید که می‌توانید رنگی روشن و شاد به تن کنید.

اگر نتوانستید لباس‌ های مشابهی پیدا کنید، بهتر است برای دوخت لباس‌های مشابه به یک خیاط حرفه‌ای سفارش دوخت دهید.


اگر به تولد دعوت شد چه بپوشد؟
لباس تولد دخترانه
همه مهمانی‌ها کاملا رسمی نیستند و قرار هم نیست لباسی که یک دختربچه در تولد دوستش یا بازدید عید از منزل خاله‌هایش می‌پوشد، تور داشته باشد و از ساتن تهیه شده باشد.

برای مهمانی‌ های نیمه‌رسمی و ساده‌تر از مراسم نامزدی یا جشن ازدواج، می‌توانید از روش‌های زیر برای خوش‌ استایل کردن فرزندتان استفاده کنید:

از خرید انواع سارافون و سرهمی دخترانه برای جشن تولدها و دیدار اعضای فامیل غافل نشوید. سرهمی‌های راحت و آزاد برای دختربچه‌ های فعال انتخاب‌های خوبی هستند و سارافون به راحتی می‌تواند یک لباس به‌ صرفه و اقتصادی باشد. اگر یک سارافون سرمه‌ای، سفید یا طوسی روشن برای دخترتان بخرید، در آینده می‌تواند این لباس را با انواع و اقسام تی‌شرت‌ های رنگارنگ یا بلوزهای ساده بپوشد. نکته مهم اینجاست که اگر سارافون او طرح‌ دار است، بهتر است برای خوش‌ پوشی بیشتر سراغ بلوزها و تی‌شرت‌ های ساده بروید. برعکس این قانون هم صدق می‌کند.


بلوز و دامن یکی دیگر از ست‌ هایی است که می‌توانید برای مجالسی با درجه رسمیت کمتر سراغشان بروید. سعی کنید در فصل‌ های گرم سراغ ترکیب رنگ‌های خنک بروید؛ مثلا آبی کاربنی را کنار سرخابی یا لیمویی_سبز بنشانید و در فصل‌ های سرد از بلوز و دامن‌ هایی با رنگ‌های گرم استفاده کنید. مثلا یک دامن قرمز را با یک دامن زرد ترکیب کنید.


تا جایی که امکان دارد از شلوار جین برای مراسم رسمی که قرار است بچه‌ ها در آن شرکت کنند استفاده نکنید. جین برای ست‌های روزمره انتخاب خوبی است؛ اما استایلیست‌ها درباره استفاده از این جنس پارچه در مراسم رسمی نظر مثبتی ندارند.


جزئیات را ست کنید
در یک استایل زیبای دخترانه، علاوه بر تمام نکاتی که تا اینجا گفته شد باید نوعی هارمونی و هماهنگی هم وجود داشته باشد. نمی‌توانید کفشی برای پیراهن دخترتان انتخاب کنید که به رنگ لباس او نمی‌آید؛ اگر هم کفشی بخرید که به لباس او می‌آید باید به سایر جزئیات مثل رنگ گل سر، انگشتر، دستبند یا گردنبند هم بیاید. ضمن اینکه بهتر است کفش و کیف دخترها هم ست باشد.


اگر این نکته را در نظر نگیرید کل زیبایی استایل به خطر می‌افتد؛ فرض کنید برای دخترتان یک پیراهن آبی آسمانی خریده‌اید، انتخاب کفش قهوه‌ای یا مشکی برای این لباس گزینه جالبی نیست؛ در‌حالی‌که تل سر و کفش سفید می‌تواند استایل او را زیر و رو کند. بنابراین سعی کنید همیشه به جزئیات توجه داشته باشید و بین اجزای مختلف ست دخترانه فرزندتان هماهنگی برقرار کنید.

به او قدرت انتخاب بدهید
هر پدر و مادری دوست دارد فرزندانش قدرت انتخاب داشته باشند. شما تا حدی می‌توانید در انتخاب لباس فرزندتان کمک کنید؛ اما از جایی به بعد باید بدانید چطور به او قدرت انتخاب دهید؛ در غیر این صورت فرزندی پرورش می‌دهید که در آینده نمی‌تواند از پس تصمیم‌های مهم‌تر بربیاید. ممکن است بگویید فرزند من بد سلیقه است و نمی‌داند باید چطور لباس بپوشد؛ در این صورت هیچ عیبی ندارد اگر برای خرید لباس‌ هایی که دوست دارد به او اجازه دهید؛ اما پوشیدنشان را معطوف به خانه یا جمع‌ هایی کنید که با آن‌ها رودربایستی ندارید. با این کار فرزندتان متوجه می‌شود اجازه انتخاب دارد و به سلیقه او احترام گذاشته می‌شود.


نکته دیگری که باید به آن توجه کنید، یکی از مهم‌ترین اصول پرورش کودک است؛ به جای اینکه به فرزندتان بگویید چه کار کند و چه کار نکند، سعی کنید کار درست را با رفتار خودتان به او نشان دهید. وقتی فرزندتان مرتب شما را در حالی ببیند که از ترکیب رنگ‌ها در لباس‌ هایتان استفاده می‌کنید و ست کردن را بلد هستید، به صورت ناخودآگاه او هم یاد می‌گیرد همین کار را انجام دهد. اما اگر معمولا به ظاهر خودتان نمی‌رسید و به خوش‌ پوشی اهمیتی نمی‌دهید، نمی‌توانید از دخترتان توقع داشته باشید به زیبایی و خوش‌ پوشی ظاهر اهمیت دهد. پس قبل از هر چیز روی رفتار و انتخاب‌ های خودتان تمرکز کنید.

هفت گنج - سلامتی ٬ زناشویی ٬ آشپزی و سرگرمی 7ganj : بخش دنیای مد از  سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

کدام خورشید را انتخاب می‌کنید؟/تست شخصیت‌ شناسی

سایت سرگرمی چفچفک : اشکال مورد علاقه‌ی ما می‌توانند چیزهای زیادی در مورد ویژگی‌های پنهان شخصیت‌ مان بگویند. آماده‌اید تا یک تست روانشناسی از شما بگیریم؟ پس خورشیدی را انتخاب کنید تا به شما بگوییم چه خصوصیاتی دارید.

در تاریخچه‌ی بشر، خورشید همیشه جایگاه خاصی در مذاهب و فرهنگ‌ ها دارد. در این تست از شما می‌خواهیم ذهن‌ تان را آرام کرده و به تصویر این 8 خورشید نگاه کنید و یکی را که به نظر شما جذاب‌ تر است انتخاب کنید تا چیزهای جدید در مورد خودتان کشف کنید!

حالا جوابها را ببینید:

خورشید شماره 1

خصوصیت خاص شما این است که آدم مثبتی هستید و به دنبال راهی برای ارتقاء خودتان می‌گردید. به راحتی از استقامت و صبر خسته و ناامید نمی‌شوید و مصمم و بااراده‌اید. شما قطعا «نیمه‌ی پُر لیوان» را می‌بینید.

این رویکرد در زندگی نه تنها شما را انعطاف پذیر کرده است بلکه باعث شده در هر شرایطی دوست فوق‌ العاده‌ای برای تمام آنهایی که دوست‌ شان دارید باشید. شما آدم خوش مشربی هستید اما گاهی جلوی خودتان را می‌گیرید تا کسی را نرنجانید. همین باعث می‌شود توسط آدمهای دوروبرتان غربال شوید و تنها چند دوست واقعی برای‌تان بماند.

خورشید شماره 2

فضای شخصی و احترام از جانب اطرافیان و آنهایی که دوست‌ شان دارید: این دو واقعا برای شما مهم هستند. شما بیشتر درونگرا هستید تا برونگرا و به همین دلیل ممکن است دیگران فکر کنند از آنها فاصله می‌گیرید اما اینطور نیست، شما فقط محتاط ترید. شما برای رفتارهای ساده‌ای چون صداقت و مهربانی ارزش قائلید و همیشه آماده‌ی کمک به دوستان‌تان هستید. برای همین باید مراقب آنهایی که قصد سوء استفاده از شما را دارند باشید. همیشه به حس ششم خود اعتماد کنید زیرا راهنمایی‌ تان می‌کند تا موقعیت‌ ها را بهتر تشخیص دهید.

خورشید شماره 3

وقتی پای ماجراهای تازه و علم و آگاهی به میان می‌آید شما باهوش، بسیار کنجکاو و شجاعید. ضمنا بسیار روراست و شفافید و با ذهن بازی که دارید سعی می‌کنید قضاوت‌ های مبهم و نادرست نکنید. شما ذاتا رهبر متولد شده‌اید و راهنمای خوبی برای دیگران هستید. آنها روی رهنمون‌ های شما واقعا حساب می‌کنند و برای عقاید و نظرات شما ارزش قائلند.

خورشید شماره 4

برزترین ویژگی شخصیتی شما، انرژی بی‌پایان و ماجراجویی‌تان است. همزمان صدها ایده در سرتان می‌چرخد و همیشه قادرید با چالش‌ های جدید روبرو شوید و فرصت تجربه‌ای جدید شما را حسابی سرحال می‌آورد.

عشق به زندگی در شما شدید است و تمام سعی خود را می‌کنید تا بیشترین بهره را از زندگی و نعمت‌ هایش ببرید و همین از شما آدمی ساخته که هدفهای بزرگی در زندگی دارد، فقط حواس‌ تان باشد که سردرگم و آشفته نشوید.

خورشید شماره 5

شما توانایی بی‌نظیری و اراده‌ی محکمی برای کمک به دیگران و حل مشکلات آنها دارید. شما عاشق کمک به دیگران هستید و گاهی حتی به نظر می‌رسد عقده‌‌ی قهرمانی دارید! شما می‌توانید منبعی برای انگیزه‌ی زندگی دیگران باشید. شما آدم باهوشی هستید و همیشه هم افکارتان را با دیگران درمیان نمی‌گذارید.

خورشید شماره 6

آنهایی که این خورشید را انتخاب می‌کنند به طور کلی آدمهای شاد و سرزنده‌ای هستند که از کوچک‌ترین دلخوشی‌ ها نیز لذت می‌برند. هر مانعی که سر راهتان قرار بگیرد فقط دلیل دیگری است برای درس جدید گرفتن از زندگی. شما از انتقاد سازنده استقبال می‌کنید و همیشه منش و طبع دوستانه‌ و صمیمی‌ در مقابل دیگران دارید. اطرافیان شما، شما را قابل اعتماد و کسی می‌دانند که مهارت‌ های زیادی در رهبری و مدیریت دارد.

خورشید شماره 7

شما به راحتی انگیزه پیدا می‌کنید تا به دنبال هدفهای جدیدی در زندگی بروید و راههای زیادی برای رسیدن به آنها طی می‌کنید. برای شما انگار یک عمر کافی نیست تا به هدف‌ ها و آرمانهای‌تان برسید! یک توصیه؛ اگر می‌خواهید رویاهای اساسی‌ تان به واقعیت تبدیل شوند باید اول پیدا کنید کدامشان برای شما از همه مهمترند. دیگران شما را آدمی پُرانرژی و بشاش می‌دانند که ظاهرا نمی‌داند چه زمانی باید ساکت بنشیند! شما تاثیر مثبتی روی دیگران دارید.

خورشید شماره 8

صبر و تحمل شما حسادت برانگیز است. هیچ بغض و کینه‌ای در دل خود نگه نمی‌دارید و به راحتی هم دلخور نمی‌شوید. شما به عنوان یک انسان، فوق العاده کامل و بالنده‌اید، کسی هستید که دوست دارد به همه چیز فکر کند و از اشتباه بپرهیزد. هر چند عشق و احساسات دیگر برای شما مهم‌اند اما ظاهرا بعد از منطق و هوش شما قرار دارند.

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد beytoote : بخش سرگرمی از مجله تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

انتخاب بهترین روغن برای موی‌ تان

مجله اینترنتی چفچفک : نازک می‌شوند و می‌ریزند، کدر می‌شوند و با هیچ نرم‌کننده‌ای رام نمی‌شوند. نه قرص‌ های ویتامین روی آنها اثر می‌کند و نه محلول‌ های گران‌ قیمت تقویتی. موی بدحالت و پژمرده مشکلی است که بسیاری از خانم‌ها را کلافه و آنها را دست به دامان انواع ابزارهای حالت‌دهنده مو می‌کند اما از نظر متخصصان طب سنتی، برای داشتن موی زیبا نه نیازی به سشوار دارید و نه اتوی مو دردتان را دوا می‌کند. از نظر آنها کافی است از روغن‌ های ارزان‌قیمتی کمک بگیرید که از دل طبیعت بیرون آمده‌اند و می‌توانند مشکلات مو های‌تان را در کوتاه‌ ترین زمان و با کمترین عوارض برطرف کنند.

دکتر شاه‌حسینی، پزشک و درمانگر طب سنتی از متخصصانی است که به معجزه روغن‌ ها باور دارد و در این مطلب شما را برای انتخاب بهترین روغن برای موی‌ تان راهنمایی می‌کند.

موهای‌ تان را برق بیندازید

اگر دل‌ تان می‌خواهد موهایی براق و زیبا داشته باشید، بهترین راه‌حل، استفاده از روغن سویاست که از دانه‌ های لوبیایی شکل حاصل می‌شود. اگرچه سویای خوراکی هم می‌تواند به تقویت رشد مو کمک کند ولی ماساژ روغن آن، خاصیتی باورنکردنی دارد. از این روغن می‌توان برای آبرسانی به مو استفاده کرد چون رطوبت مناسبی به پوست می‌بخشد و آن را بسیار پرطراوت می‌کند.

روش استفاده از روغن سویا:

روغن سویا را به صورت گرم، هفته‌ای یک‌بار مورد استفاده قرار دهید تا به موهای آسیب‌ دیده شما رطوبت مورد نیاز را برساند. از آنجا که چربی و سایر مواد غذایی این روغن به‌ راحتی به پوست سر و ساقه مو جذب می‌شود پس ماساژ پوست یا شانه زدن ساقه مو می‌تواند به جذب این روغن و کمک به رشد مو کمک کند.

همچنین می‌توانید روغن سویا را با روغن رزماری (تقویت‌کننده رشد مو و تحریک‌کننده پوست سر)، اسطوخودوس (آرامش‌دهنده پوست سر و کمک به رشد مو) و نعناع (افزایش دهنده گردش خون در پوست سر) مخلوط کنید. چند قطره از مخلوط این روغن‌ ها را به نصف پیمانه روغن سویا اضافه کنید و آن را روی پوست سر بگذارید و با انگشتان خود ماساژ دهید و پس از نیم ساعت با شامپو بشویید.

به موی‌تان ضدآفتاب بزنید

روغن کنجد یک ضدآفتاب مناسب در برابر اشعه ماوراء بنفش نور خورشید است و می‌تواند از موها در برابر این اشعه و انواع آلودگی‌ها حفاظت کند. این روغن گیاهی همچنین ویتامینE ، انواع ویتامین B و سایر مواد معدنی مانند منیزیم، کلسیم، فسفر و پروتئین را دارد و به دلیل توانایی بالا در جذب پوست، می‌تواند مو را از ریشه تقویت کند. همچنین ممکن است موهای شما بر اثر مواجه شدن با رنگ‌ های شیمیایی، دکلره شدن، فر کردن و... آسیب ببیند که این روغن برای رفع این مشکل هم کارایی دارد و می‌تواند درمانی مناسب برای موهای آسیب‌ دیده شما باشد. این روغن همچنین به دلیل مرطوب‌ کننده بودن، می‌تواند از خشکی مو جلوگیری کند.

روش استفاده از روغن کنجد:

روغن کنجد را می‌توانید به مدت 30 شب قبل از خواب به پوست سرمالیده و ماساژ دورانی بدهید تا به پوست سر شما مواد مغذی برساند و به فولیکول‌ های پیاز مو کمک کند تا رشد بهتری داشته باشند. همچنین هرگاه احساس کردید موهای شما خشک است، به جای استفاده از مواد آرایشی می‌توانید دو تا سه قطره روغن بین دست‌ تان بمالید و دست چرب خود را به ساقه موهای‌تان بکشید. این روغن، بو ندارد و در طول روز می‌توانید از آن به عنوان یک نگهدارنده و نرم‌کننده مناسب استفاده کنید. با این روش، موهایی براق خواهید داشت.

به موی‌تان آب برسانید

یکی از محصولات پرطرفدار در بازار، روغن جوباباست که به‌راحتی جذب پوست و مو می‌شود. این روغن برخلاف تصور عامه که معتقدند برای درمان ریزش مو موثر است، هیچ نقشی در این زمینه ایفا نمی‌کند ولی می‌تواند رطوبت لازم را به موها برساند و درنتیجه، آن را در برابر آسیب‌های خارجی حفظ کند. روغن جوبابا در درمان موخوره هم کارآمد است و مواد معدنی ازجمله ویتامین E را به آن می‌افزاید، پوست سر را تحریک می‌کند و باعث نرم شدن موی خشک می‌شود به همین دلیل امروزه روغن جوبابا در بسیاری از محصولات مربوط به سلامت و نگهداری از مو و پوست سر به ‌کار می‌رود.

روش استفاده از روغن جوبابا:

این روغن را هنگامی استفاده کنید که موهای شما کمی نمناک است. موی نم‌دار را کاملا با روغن بپوشانید و یک کلاه پلاستیکی روی موهای خود بکشید. حالا نوبت حوله گرم است که آن را روی کلاه پلاستیکی قرار دهید و اجازه دهید موهای شما حداقل نیم ساعت در این وضع باقی بماند البته ماساژ دادن پوست سر و موهای خود را در این حالت فراموش نکنید. بعد از این مدت می‌توانید موهای‌تان را با شامپوهای معمولی بشویید.

موی‌تان را پرپشت کنید

یکی از روغن‌ های موضعی پرطرفدار مو، روغن اسطوخودوس است که جلوی ریزش مو را می‌گیرد و به یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های زندگی‌ تان پایان می‌دهد درصورتی که با مشکل نازک شدن تارهای مو مواجه هستید، می‌توانید از این روغن استفاده کنید تا مشکل را حل کرده و موهایی پرپشت داشته باشید. این روغن همچنین موها را از ریشه نرم می‌کند و علاوه بر براق کردن مو، می‌تواند شوره سر را نیز کنترل و درمان کند. البته یادتان نرود که ترکیب آن با برخی روغن‌ ها می‌تواند جواب مناسبی برای موهای شکننده و ضعیف شما باشد.

روش استفاده از روغن اسطوخودوس:

  را بهتر است با روغنی دیگر مانند روغن زیتون به طور ترکیبی استفاده کنید. برای مصرف روزانه این ترکیب باید روغن اسطوخودوس و روغن زیتون خالص را با نسبتی برابر با هم مخلوط کنید ولی فورا نمی‌توانید از آن استفاده کنید بلکه آماده شدن این ترکیب حداقل یک ماه زمان می‌برد. در این مدت، ترکیب را در بطری تیره قرار دهید تا نور به آن نرسد و آن را در طبقه پایین یخچال قرار دهید. پس از این مدت هر شب پوست سر و ساقه موهای‌تان را با این مخلوط آغشته کرده و با کلاه، آن را بپوشانید و ماساژ دهید و هر روز صبح آن را با شامپوی معمولی بشویید تا تاثیر شگفت‌انگیز آن را ببینید.

با شوره سر خداحافظی کنید

یکی از روغن‌هایی که می‌تواند به درمان شوره سر شما کمک کند، روغن نارگیل است. شاید سایر روغن‌ ها نیز این خاصیت را داشته باشند اما از مصرف این روغن گیاهی غافل نشوید چون بسیار کارآمد است. اما این، تنها مزیت استفاده از این روغن نیست؛ روغن نارگیل همچنین منجر به شادابی، شفافیت و براقی موها می‌شود و رطوبت موردنیاز را به مو می‌رساند. علاوه بر این در تقویت، کنترل ریزش مو و رشد موهای جدید هم نقش دارد. پس یک روغن همه‌کاره است که بهتر است حداقل یک بار آن را امتحان کنید.

روش استفاده از روغن نارگیل:

استفاده از این روغن، برای ماساژ، آن هم به صورت هفتگی، بسیار مناسب است. از آنجا که ترکیب روغن و گرما برای بهبود سلامت کلی موها مفید است، روغن نارگیل را در مایکروفر یا روی بخار آب به روش بن‌ماری گرم کنید. وقتی ظرف را از روی حرارت برداشتید، اجازه دهید دمای آن پایین بیاید و ولرم شود، حالا از جلوی سر شروع کنید و به مدت 15 دقیقه با انگشتان دست، پوست سر را ماساژ دورانی و ملایم بدهید.

می‌توانید از شانه دم‌باریک برای تقسیم موها استفاده کنید تا همه جای پوست سر به این روغن آغشته شده و ماساژ را دریافت کند. پس از نیم ساعت می‌توانید حمام بروید اما بهتر است کلاه مخصوص رنگ را روی موهای‌تان کشیده، حوله‌ای اطراف آن بپیچید و صبح روز بعد موهای‌تان را با شامپو بشویید. البته ترکیب روغن نارگیل با روغن کرچک نیز می‌تواند به رفع مشکلات موی شما کمک کند.


با خوردن برخی دانه‌های روغنی، میوه‌ها یا روغن‌های گیاهی، به موهای تان جان دهید

روغن مار، دوای موخوره؟

اگر شما هم با تبلیغات روغن‌هایی عجیب و غریب مانند روغن مار،کوسه، عقرب و... برای سلامت موی خود، مقابله با ریزش مو همچنین درمان شوره سر مواجه شده و تمایل به خرید و امتحان آنها برای موی خود دارید، بهتر است دست نگه دارید. از نظر پزشکان، چنین روغن‌هایی به سلامت موهای شما کمکی نمی‌کنند و طب سنتی هم صداقت تولیدکنندگان این روغن‌ها را به‌کلی رد می‌کند.

قاچاقچی‌ها به فکر سلامت‌تان نیستند

بیشتر این روغن‌ ها از مبادی غیرمجاز و به‌صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و هیچ نظارتی بر تولیدشان وجود ندارد و مشخص نیست چه ترکیباتی در آنها به کار رفته است. پس بهتر است به این روغن‌های عجیب و غریب به هیچ عنوان اعتماد نکنید.

بشنوید و باور نکنید

روغن مار و عقرب را فراموش کنید. اگر هم قرار باشد موی‌تان با چربی‌ های طبیعی بهبود پیدا کند، بهتر است سراغ روغن‌ های گیاهی که در موردشان صحبت کردیم، بروید. فقط یادتان باشد برای نتیجه گرفتن از این روغن‌ های موضعی، بسته به میزان آسیب‌ دیدگی موی‌تان باید بین 70 تا 90 روز آنها را به طور مداوم استفاده کنید.

به‌خاطر موهای‌تان این روغن‌ها را بخورید

همیشه قرار نیست با ماساژ‍ روغن روی موهای تان آنها را تغذیه کنید. گاهی باید مستقیم وارد عمل شوید و با خوردن برخی دانه‌های روغنی، میوه‌ها یا روغن‌های گیاهی، به موهای تان جان دهید. متخصصان تغذیه می‌گویند رژیم‌درمانی شما بیشتر در درمان‌های موضعی به نفع پوست و موی تان تمام می‌شود.

روغن زیتون

ضدریزش مو

یکی از روغن‌هایی که در آشپزخانه‌ های ما راه خود را باز کرده، روغن زیتون است که در دو نوع بودار و بدون بو عرضه می‌شود و آن را در سالاد، غذا و... مورد استفاده قرار می‌دهیم.

زیتون سیاه و سبز نیز مانند روغن آن بسیار پرطرفدار شده و منبعی سرشار از اسیدهای چرب ترانس و ویتامین E محسوب می‌شوند. این ماده روغنی همچنین یک آنتی‌اکسیدان آبرسان است و مصرف آن می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کرده و حتی آن را درمان کند. دانه‌های زیتون و روغن آن به ترمیم شدن ریشه و ساقه مو کمک می‌کند و می‌تواند سبب افزایش جریان خون زیر پوست سر و درنتیجه رشد بهتر مو شود.

روغن آووکادو

دوای موهای آسیب‌دیده

یکی از میوه‌های روغنی که می‌تواند در سلامت مو نقشی ویژه ایفا کند، آووکادو است. این میوه سرشار از ویتامین‌های A، B، E، C و K است و به‌همین دلیل می‌تواند با ریزش مو مقابله کند. ویتامین E موجود در این میوه، موهای آسیب‌دیده را درمان می‌کند و ویتامینB آن نیز برای رشد مو موثر است، همچنین مواد معدنی مانند مس، پتاسیم، ‌آهن، منیزیم و فسفر را نیز در خود جای داده است.

آووکادو همچنین پروتئین‌های اساسی و ضروری و فیبر رطوبت‌دهنده به مو دارد و به همین دلیل در ترمیم موهای آسیب‌دیده نقش مهمی را ایفا می‌کند. روغن این میوه نیز که از دانه‌هایش استخراج می‌شود بر سلامت مو تاثیرگذار است و در ترکیب با زرده تخم مرغ و زیتون، بهترین ترکیب غذایی را برای سلامت مو ایجاد می‌کند.

تخمه کدو

پزشک موهای شما

تخمه کدو یکی از دانه‌های روغنی است که می‌تواند در سلامت مو نقش بزرگی ایفا کند. این دانه روغنی که به صورت خام و بوداده همچنین با پوست و بدون پوست در بازار دیده می‌شود، ویتامین 6B و ویتامین‌های A و C دارد و با توجه به اینکه سرشار از مواد مفید دیگری مانند کلسیم، آهن، روی و منیزیم است،‌ می‌تواند در تامین سلامت مو نقش مهمی ایفا کند. تخمه کدو را می‌توانید در مهمانی‌ها و هنگام تفریح بشکنید و به سلامت موی خود کمک کنید یا اینکه از روغن آن در سالاد، سوپ و... استفاده کنید. مصرف نصف پیمانه تخم کدو ۹۸ درصد از نیاز روزانه بدن به منیزیم را برطرف کند.

آجیل

برای رشد مو

مصرف آجیل شامل بادام‌زمینی، بادام هندی، پسته، فندق، بادام و... می‌تواند به سلامت و رشد موها کمک کند. آجیل سرشار از سلنیوم است؛ ماده‌ای که به سلامت و عملکرد مناسب پوست سر و درنتیجه فولیکول‌ های مو کمک می‌کند و درنتیجه باعث می‌شود موها کمی ضخیم‌تر شود هرچند نمی‌توان ژنتیک را در این میان نادیده گرفت.

اگر شما با مویی نازک به دنیا آمده‌اید نباید توقع داشته باشید با این روغن‌ها به موهایی ضخیم و پرپشت دست پیدا کنید. تغذیه مناسب، تنها می‌تواند به سالم ماندن موها کمک کند. روی و اسید چرب امگا3 موجود در این مغزهای روغنی می‌تواند از ریزش موی شما جلوگیری کند چون دلیل اصلی ریزش مو، کمبود روی است.

انتظار زیادی نداشته باشید

ریزش مو، خشک شدن، مو خوره و سایر بیماری‌ های مربوط به مو می‌توانند از دلایل مختلفی ناشی شوند. تغذیه نامناسب، به هم خوردن تعادل هورمون‌ های بدن، استرس و فشار عصبی یا مناسب نبودن بهداشت می‌توانند طراوت و سلامت موهای‌تان را از بین ببرند اما تاثیرگذارترین عامل برای داشتن مویی زیبا یا آسیب‌دیده «ژنتیک» است.

برخی پزشکان طب سنتی معتقدند نوع مو و میزان ریزش آن تنها به مزاج و طبع سرد یا گرم افراد بستگی دارد و می‌گویند هرگز نمی‌توان مثلا موی نازک ارثی را به مویی بسیار ضخیم تبدیل کرد. این پزشکان معتقدند برخی افراد به خاطر طبع شان به هر دارویی که متوسل شوند باز هم موی‌شان می‌ریزد. از نظر آنها جنس مو هم مثل رنگ چشم است که شاید با لنز به طور موقتی تغییر کند ولی واقعیت و اصل آن را نمی‌توان دست زد.

با این وجود، درست است که بدحالتی و آسیب‌ های ژنتیک مو را نمی‌توان با هیچ راهی به طور کامل برطرف کرد، اگر صبور باشید با کمک روغن‌ ها می‌توانید تا اندازه زیادی این مشکلات را برطرف کنید، اما پیش از مصرف روغن‌ها بهتر است انتظارتان را با واقعیت هماهنگ کنید.

بپذیرید که روغن‌ها تنها مثل یک داروی مکمل عمل می‌کنند و نمی‌توانند تمام کمبودهای ناشی از تغذیه یا مشکلات ژنتیک شما را درمان کنند. از روغن‌کاری موهای‌تان ناامید نشوید اما هرگز به‌دلیل استفاده از این داروهای طبیعی، دیگر نیازهای موی‌تان را نادیده نگیرید.

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد beytoote : بخش آرایش و زیبایی از مجله تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

جدیدترین مدل کیف های سفید


گلچینی از جدیدترین کیف های سفید زنانه و دخترانه

مدل کیف سفید

کیف سفید زنانه


مدل کیف های سفید زنانه


مدل کیف دستی زنانه


کیف های سفید زنانه

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد beytoote : بخش دنیای مد از سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

طوطی و بقال

یک فروشنده در دکان خود, یک طوطی سبز و زیبا داشت. طوطی, مثل آدم ها حرف می زد و زبان انسان ها را بلد بود. نگهبان فروشگاه بود و با مشتری ها شوخی می کرد و آنها را می خنداند. و بازار فروشنده را گرم می کرد.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.


یک روز از یک فروشگاه به طرف دیگر پرید. بالش به شیشة روغن خورد. شیشه افتاد و شکست و روغن ها ریخت. وقتی فروشنده آمد, دید که روغن ها ریخته و دکان چرب و کثیف شده است. فهمید که کار طوطی است. چوب برداشت و بر سر طوطی زد. سر طوطی زخمی شد و موهایش ریخت و کَچَل شد. سرش طاس طاس شد.


طوطی دیگر سخن نمی گفت و شیرین سخنی نمی کرد. فروشنده و مشتری هایش ناراحت بودند. مرد فروشنده از کار خود پیشمان بود و می گفت کاش دستم می شکست تا طوطی را نمی زدم او دعا می کرد تا طوطی دوباره سخن بگوید و بازار او را گرم کند.


روزی فروشنده غمگین کنار دکان نشسته بود. یک مرد کچل طاس از خیابان می گذشت سرش صاف صاف بود مثل پشت کاسة مسی.


ناگهان طوطی گفت: ای مرد کچل , چرا شیشة روغن را شکستی و کچل شدی؟


تو با این کار به انجمن کچل ها آمدی و عضو انجمن ما شدی¿ نباید روغن ها را می ریختی. مردم از مقایسة طوطی خندیدند. او فکر می کرد هر که کچل باشد. روغن ریخته است.

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد beytoote : بخش سرگرمی از سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.