مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

بیوگرافی هیباری میسورا

بیوگرافی هیباری میسورا

بیوگرافی هیباری میسورا

هیباری میسورا (به ژاپنی: 美空ひばり) ‏(۲۹ مه ۱۹۳۷ - ۲۴ ژوئن ۱۹۸۹)‏ یک خواننده سبک انکا و بازیگر ژاپنی بود.

نام اصلی : کازو کاتو

تولد : ۲۹ مه ۱۹۳۷

ملیت : ایسوگو-کو، یوکوهاما،  ژاپن

مرگ : ۲۴ ژوئن ۱۹۸۹ میلادی 

سبک (ها) : جاز، انکا

سال‌های فعالیت : ۱۹۴۵-۱۹۷۱

وبگاه : misorahibari.com

از او اغلب به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین خوانندگان تمام دوران یاد می‌شود. میسورا همچنین نخستین زن برنده جایزه افتخار مردم است که به خاطر خدمات برجسته به صنعت موسیقی، پس از مرگ‌اش به او اهدا شد. او از لحاظ تجاری یکی از موفق‌ترین هنرمندان موسیقی دنیا به‌شمار می‌رود، آنچنانکه تا زمان مرگش در حدود ۱۲۰۰ آهنگ ضبط کرده بود و ۶۸ میلیون نسخه را فروخت. پس از آنکه میسورا درگذشت، تقاضا برای خرید آثار او رشد چشمگیری پیدا کرد و طی سال ۲۰۰۱ بیش از ۸۰ میلیون نسخه به‌فروش رسید.

برجسته‌ترین آهنگ‌ها

  • کاپا بوگی ووگی (河童ブギウギ، ۱۹۴۹)
  • کاناشیکی کوچیبو (悲しき口笛، ۱۹۴۹)
  • توکیو کیدو (東京キッド، ۱۹۵۰)
  • اوماتسوری مامبو (お祭りマンボ، ۱۹۵۲)
  • رینگو اویواکه (リンゴ追分، ۱۹۵۲)
  • میناتوماچی ۱۳-بانچی (港町十三番地، ۱۹۵۷)
  • یاوارا (柔، ۱۹۶۴)
  • کاناشی‌یی ساکه (悲しい酒، ۱۹۶۶)
  • ماکانا تایو (真赤な太陽، ۱۹۶۷)
  • آیسانسان (愛燦燦(あいさんさん)، ۱۹۸۶)
  • میدارگامی (みだれ髪، ۱۹۸۷)
  • کاوا نو ناگاره نو یو نی (川の流れのように، ۱۹۸۹)

حضور در سینما

میسورا در سینما نیز حضور پررنگی داشت. او از طی سال‌های ۱۹۴۹ تا ۱۹۷۳ در ۱۶۶ فیلم بازی کرد و آهنگ‌هایش در ۵ فیلم مورد استفاده قرار گرفت.

موزه

در سال ۱۹۹۴ موزهٔ هیباری میسورا در شهر آراشی‌یاما، کیوتو گشایش یافت. در این موزه، در ساختمانی چندطبقه آثار و اشیایی که نشان‌دهنده و یادگار زندگی شخصی و حرفه‌ای میسورا به‌شمار می‌روند، به نمایش گذاشته شده‌است. بیش از ۵ میلیون نفر تا نوامبر ۲۰۰۶ که به‌خاطر نوسازی موقتاً تعطیل شد، از این موزه بازدید کردند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی جعفر میلی منفرد

بیوگرافی جعفر میلی منفرد

 

 

جعفر میلی منفرد (زاده ۱۳۳۲ در تهران) عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در کابینه حسن روحانی است. وی دارای مدرک دکتری مهندسی برق قدرت از دانشگاه پاریس ۶ است.

نام کامل : جعفر میلی منفرد

زادروز : سال ۱۳۳۲ خورشیدی

زادگاه : تهران، ایران

تحصیلات : دکترای مهندسی برق قدرت از دانشگاه پاریس ۶

سمت : وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در کابینه حسن روحانی

سمت‌های پیشین : از شهریور تا مهرماه ۱۳۸۲، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری

از سال‌ ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴، قائم مقام وزیر و معاون طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پس از کامران دانشجو

 

زندگی

میلی منفرد از شهریور تا مهرماه ۱۳۸۲ پس از استعفای مصطفی معین، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود و همچنین در سال‌های ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۴، قائم مقام وزیر و معاون طرح و توسعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بود.او همچنین بعنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت یازدهم به مجلس معرفی گردید. در ۱۹ مرداد ۱۳۹۲، ۲۴۰۰ نفر از اساتید دانشگاه های ایران نامه‌ای در حمایت از دکتر منفرد خطاب به مجلس شورای اسلامی منتشر کردند. این نامه آقای دکتر منفرد را فردی اخلاق‌مدار، آرام، با‌هوش، معتدل، علمی و فارغ از گرایش‌های افراطی سیاسی توصیف می کند.

 

سوابق علمی و تحصیلی

میلی منفرد مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی برق قدرت در سال ۱۳۵۶ از دانشگاه صنعتی امیرکبیر دریافت کرد و پس از آن موفق به اخذ دیپلم تخصصی از مدرسه عالی برق پاریس (Supelec) در سال ۱۳۵۹ شد. میلی منفرد با پشت سر گذاشتن دوره کارشناسی ارشد خود در رشته مهندسی برق قدرت در دانشگاه پاریس ۶ در سال۱۳۶۰، در نهایت مدرک دکتری مهندسی برق قدرت خود را نیز سه سال بعد از همان دانشگاه دریافت کرد.

وی در حال حاضر استاد پایه ۲۵ و عضو هیات علمی گروه قدرت دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر است.

میلی منفرد در دانشگاه امیرکبیر نیز مسوولیت‌هایی از جمله معاونت پژوهشی، معاونت آموزشی، ریاست دانشکده مهندسی برق، مسوولیت چهار دوره تقویتی کارشناسی ارشد ایثارگران کشور، سرپرستی پردیس تفرش، سرپرستی دانشکده فیزیک، معاونت امور جنگ و معاونت دانشکده مهندسی برق را برعهده داشته است.

تالیف سه کتاب و نگارش بیش از ۵۰ مقاله علمی برخی از سوابق علمی ایشان است.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی هاجر چنارانی

بیوگرافی هاجر چنارانی

بیوگرافی هاجر چنارانی

هاجر چنارانی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در دورهٔ دهم مجلس شورای اسلامی است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد جامعه‌شناسیاست.

تولد : ۱۳۵۷

ملیت : نیشابور، خراسان رضوی،  ایران

تحصیلات : کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی

سمت : نمایندهٔ دورهٔ دهم مجلس شورای اسلامی

وبگاه : http://hajarchenarani.ir

زندگی‌نامه

هاجر چنارانی در روستای چناران بخش زبرخان در شهرستان نیشابور متولد شد. پدر وی در جنگ ایران و عراق کشته شده‌است.

نماینده نیشابور در مجلس دهم

هاجر چنارانی در هیچ‌یک از دو لیست اصولگرایان و اصلاح طلبان قرار نداشت و با کسب ۷۵٬۳۸۴ رأی از مجموع ۲۳۸٬۷۱۱ رای مردم نیشابور و فیروزه به دوره دهم مجلس شورای اسلامی راه یافت. او پس راهیابی به مجلس وارد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شد.

سوابق قبلی

  • کارشناس ستاد سفرهای ریاست جمهوری
  • مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • کارشناس امور ایثارگران
  • مشاور امور بانوان
  • مدرس دانشگاه
  • کارشناس امور دانش جویی در دانشگاه سوره
  • کارشناس ستاد شاهد و امور ایثارگران در دانشگاه الزهرا

مواضع

هاجر چنارانی منتخب مردم نیشابور و عضو فراکسیون ولایت در گفت‌وگو با تسنیم، دربارهٔ ترکیب مجلس دهم، اعتقاد دارد: «در همه دوره‌های مجلس تقریباً از هر سه جناح فعلی یعنی اصول‌گرا، اصلاح‌طلب و مستقلین حضور داشتند. تفاوت این مجلس در این است که تعداد مستقلین نسبت به گذشته بیشتر شده‌است.»

وی تصور اصلاح‌طلبان از پیروزی و در اختیار داشتن اکثریت مجلس را تصوری اشتباه می‌داند و دربارهٔ انتخاب لاریجانی بعنوان رئیس مجلس می‌گوید: «موضوع به‌عکس شد و مجلس از سه جناح تشکیل شد و هرکدام از نمایندگان با دیدگاه شخصی در صحن علنی به رئیس مجلس رأی دادند.»

حاشیه‌ها

این نماینده کمیسیون امنیت ملی مجلس که به نقل از کانال تلگرامی‌اش قرار بود بعنوان اولین زن در جمهوری اسلامی ایران، پیش از خطبه‌های نماز جمعهٔ روز قدس در تیر ۱۳۹۵ سخنرانی کند پس از اینکه از این کار او ممانعت شد به نشانه اعتراض صحن نماز جمعه نیشابور را ترک کرد.

چنارانی در همایش «زن، سلامت و خانواده» در مهر ۱۳۹۶ در نیشابور با پایهٔ میکروفن به سیدجواد حسینی، معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی، حمله کرد. او سخنرانی معاون سیاسی استاندار را بخاطر استفاده از کلمه «خراسان غربی» در سخنرانی گذشته به هم زد در حالی‌که معاون استاندار همان‌جا در پاسخ، ضمن عذرخواهی گفته بود: «ببخشید اگر گفتم، اشتباه کردم؛ منظور من غرب خراسان رضوی و غربی‌ترین شهر این استان بود». هاجر چنارانی دربارهٔ این اقدام خود گفت: «این شخص همواره از کلمه خراسان غربی در بین سخنانش استفاده می‌کند و من هم باید پاسخ همشهریانم را به عنوان نمایندهٔ آن‌ها در مجلس بدهم و زمانی که من رفتم میکروفن را بگیرم خودم صحبت کنم، جوری وانمود شد که گویی می‌خواهم حمله کنم.» وی تأکید داشت که سبزوار ۴ روستای شهرستان نیشابور را در زمان معاونت سیاسی یک سبزواری دیگر در استانداری از شهرستان نیشابور جدا کرده‌است که هنوز بعد از ۸ سال آنها را به نیشابور برنگردانده است. ایجاد استان جدید در خراسان همیشه باعث تنش‌هایی شده‌است.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی محمد تقی بهار

بیوگرافی محمد تقی بهار

 

 

محمدتقی بهار، ملقب به ملک‌الشعرا، شاعر، ادیب، نویسنده، روزنامه‌نگار و سیاست‌مدار معاصر ایرانی بود.

زمینه کاری : شاعر، ادیب، مورخ، روزنامه نگار و سیاست‌مدار

زادروز : ۱۶ آبان، ۱۲۶۵ هجری خورشیدی

۷ نوامبر ۱۸۸۶

ایران، مشهد

پدر و مادر : میرزا محمدکاظم صبوری

مرگ : ۲ اردیبهشت ۱۳۳۰ – ۲۲ آوریل، ۱۹۵۱

ایران، تهران

ملیت : ایرانی

محل زندگی : تهران

جایگاه خاکسپاری : گورستان ظهیرالدوله

در زمان حکومت : احمدشاه قاجار، رضاشاه پهلوی

بنیانگذار : روزنامه نوبهار، روزنامه تازه‌بهار، انجمن ادبی دانشکده

تخلص : بهار

 

زندگی

محمدتقی بهار در شانزدهم آبان ۱۲۶۵ ه‍. ش. برابر با ۱۳۰۵ ه‍. ق. در مشهد زاده شد. پدرش میرزا محمدکاظم صبوری، ملک‌الشعرای آستان قدس رضوی در زمان ناصرالدین شاه بود؛ مقامی که پس از درگذشت پدر، به فرمان مظفرالدین شاه، به بهار رسید. خاندان پدری بهار خود را از نسل میرزا احمد صبور کاشانی (درگذشتهٔ ۱۲۲۹)، قصیده‌سرای سرشناس عهد فتحعلی شاه می‌دانند و به همین جهت پدر بهار تخلص صبوری را برگزید. مادرش از یک خانوادهٔ گرجی، که در دورهٔ عباس میرزا به ایران آمده بودند٬ بود.مادرش نیز مانند پدر اهل سواد و شعر و دانش بود. می‌گوید که پدرش ترجمه‌های الکساندر دوما را که تازه منتشر شده بود به خانه می‌آورد و با صدای بلند برای افراد خانواده می‌خواند و چون خسته می‌شد، مادرش خواندن را ادامه می‌داد.

 

بهار در چهارسالگی به مکتب رفت و در شش سالگی فارسی و قرآن را به خوبی می‌خواند. از هفت سالگی نزد پدر شاهنامه را آموخت و اولین شعر خود را در همین دوره سرود. اصول ادبیات را نزد پدر فراگرفت و سپس تحصیلات خود را نزد میرزا عبدالجواد ادیب نیشابوری تکمیل کرد. وقتی ۱۵ ساله شد، اوضاع کشور یعنی مرگ ناصرالدین شاه و روی کار آمدن مظفرالدین شاه چنان بود که پدرش به این نتیجه رسید که با تغییر اوضاع دیگر کسی به شاعران اعتنایی نخواهد کرد و تقریبا او را از شعر گفتن منع کرد و تلاش کرد تا وی را به تجارت وادارد.

 

اما این تلاش به دو دلیل به نتیجه نرسید، نخست اینکه محمدتقی بهار چندان علاقه‌ای به تجارت نداشت و دوم اینکه پدرش در سن ۱۸ سالگی او درگذشت و موفق نشد که جلوی شاعر شدن او را بگیرد. در بیست سالگی به صف مشروطه‌طلبان خراسان پیوست و به انجمن سعادت خراسان راه یافت. اولین آثار ادبی-سیاسی او در روزنامه خراسان بدون امضا به چاپ می‌رسید که مشهورترین آنها مستزادی است خطاب به محمدعلی شاه.

 

بهار در ۱۳۲۸ روزنامه نوبهار را که ناشر افکار حزب دموکرات بود، منتشر ساخت و به عضویت کمیته ایالتی این حزب درآمد. این روزنامه پس از چندی به دلیل مخالفت با حضور قوای روسیه در ایران و مخاصمه با سیاست آن دولت، به امر کنسول روس تعطیل شد. او بلافاصله روزنامه تازه‌بهار را تأسیس کرد. این روزنامه در محرم ۱۳۳۰ به امر وثوق الدوله، وزیر خارجه تعطیل و بهار نیز دستگیر و به تهران تبعید شد. در ۱۳۳۲ به نمایندگی مجلس سوم شورای ملی از حوزه انتخابیه درگز انتخاب شد. یک سال بعد دوره سوم نوبهار را در تهران منتشر کرد و در ۱۳۳۴ انجمن ادبی دانشکده و نیز مجله دانشکده را بنیان گذاشت که به اعتقاد او مکتب تازه‌ای در نظم و نثر پدید آورد. علاوه بر بهار عده‌ای از اهل قلم مانند عباس اقبال آشتیانی، غلامرضا رشید یاسمی، سعید نفیسی و تیمورتاش با این مجله همکاری داشتند.

 

انتشار نوبهار بارها ممنوع و دوباره آزاد شد. یکی از معروفترین قصیده‌های بهار، «بث‌الشکوی»، در ۱۳۳۷ به مناسبت توقیف نوبهار سروده شده‌است. کودتای ۱۲۹۹ بهار را برای سه ماه خانه‌نشین کرد و در همین مدت، یکی از به یادماندنی‌ترین قصیده‌های خود، هیجان روح، را سرود. چندی بعد که زندانیان رژیم کودتا آزاد شدند، و قوام‌السلطنه نخست‌وزیر شد، بهار به نمایندگی مجلس چهارم انتخاب شد. از این دوره با سیدحسن مدرس رهبر فراکسیون اقلیت همراهی می‌کرد. بهار در این دوره نزد هرتسفلد زبان پهلوی می‌آموخت.

در مجلس پنجم بهار در صف مخالفان جمهوری رضاخانی جای گزید و معتقد بود که موافقت سردارسپه با جمهوری، اسباب تردید مردم شده‌است و مردم نتیجه چنین جمهوری را دیکتاتوری رضاخان می‌بینند. بعدها بهار در این دوره خطر مخالفت با سردار سپه را دریافت و اشعاری ظاهراً در تحسین جمهوری سرود. در پایان دورهٔ ششم مجلس،با استقرار سلطنت رضاشاه، دیگر زمینه‌ای برای فعالیت سیاسی بهار وجود نداشت و او هوشمندانه از سیاست کناره گرفت. وی پیش از آن در تیرماه ۱۳۰۵ به عضویت شورای عالی معارف منصوب شده بود که این سمت را تا ۱۳۲۲ حفظ کرد.

 

بهار در این دوران به فعالیت علمی و آموزشی روی آورد و در کنار استادانی چون عباس اقبال آشتیانی، بدیع‌الزمان فروزانفر و صادق رضازاده شفق در سال تحصیلی ۱۳۰۷-۱۳۰۸ در دارالمعلمین عالی به تدریس پرداخت. در ۱۳۰۸، به اتهام مخالفتهای پنهان با رضاشاه، برای مدتی به زندان افتاد و تا ۱۳۱۲ چند بار به حبس و تبعید محکوم شد. در ۱۳۱۲ از زندان آزاد و به اصفهان تبعید شد و در ۱۳۱۳ با وساطت محمدعلی فروغی برای شرکت در جشن‌های هزاره فردوسی به تهران فراخوانده شد.

 

از آن به بعد، سرشارترین دوران کار علمی بهار که با انزوای او در ۱۳۰۷ پس از پایان مجلس ششم و کناره‌گیری از مجلس آغاز شده بود غنای بیشتری یافت. طی این دوره بود که بار دیگر به مطالعهٔ متون و تتبع و تحقیق ادبی و زبانی پرداخت. در ۱۳۱۱ در اجرای قراردادهایی که در زمان علی‌اصغر حکمت با وزارت معارف منعقد کرد، به تصحیح متونی چون مجمل‌التواریخ و القصص، تاریخ بلعمی و منتخب جوامع‌الحکایات عوفی پرداخت. دستاورد ادبی و علمی او در این دوره، تصحیح متون، ترجمه آثاری از پهلوی به فارسی، تألیف سبک‌شناسی و نگارش احوال فردوسی بر مبنای شاهنامه بود. در ۱۳۱۶تدریس در دوره دکتری ادبیات فارسی را به عهده گرفت.

 

با سقوط رضاشاه در شهریور ۱۳۲۰، بهار مجدداً به فعالیت سیاسی و اجتماعی روی آورد و قصیده حب‌الوطن را در اندرز به شاه جدید سرود. روزنامه نوبهار را دوباره منتشر کرد و تاریخ مختصر احزاب سیاسی را در ۱۳۲۲ نگاشت. از ۱۳۲۲ تا ۱۳۲۶، رئیس کمیسیون ادبی انجمن روابط فرهنگی ایران و شوروی بود و اولین کنگره نویسندگان ایران در ۱۳۲۴ از طرف این انجمن به ریاست او تشکیل شد.

 

پس از غائلهٔ آذربایجان در ۱۳۲۴، بهار زیر لوای قوام‌السلطنه به فعالیت سیاسی روی آورد و در کنگرهٔ حزب دموکرات ایران مجدانه شرکت کرد. در بهمن ۱۳۲۴ در کابینهٔ قوام وزیر فرهنگ شد، اما وزارت او چند ماهی بیش طول نکشید و استعفا کرد. در ۱۳۲۶ به عنوان نماینده تهران در مجلس پانزدهم انتخاب شد و ریاست فراکسیون حزب دموکرات را به عهده گرفت. اما بر اثر ابتلا به بیماری سل، تنها در ماههای تیر، مرداد و شهریور ۱۳۲۶ فرصت حضور در مجلس را یافت. در نیمهٔ دوم ۱۳۲۶ بهار که به بیماری سل مبتلا گشته بود، با استفاده از مرخصی استعلاجی از مجلس، برای معالجه به شهر لوزان در سویس رفت. بهار قصیده به‌یاد وطن معروف به «لُزَنیه» را در همین شهر سرود. اما مضیقهٔ شدید مالی باعث گردید که بهار با نیمه‌کاره رها کردن معالجه راهی ایران شود. سفر بهار به سویس کمی بیش از یک سال تا اردیبهشت ۱۳۲۸ طول کشید. بهار در بازگشت به ایران به تدریس دانشگاهی ادامه داد.

 

در خرداد ۱۳۲۹ جمعیت ایرانی هواداران صلح تأسیس گردید و بهار که از پایه‌گذاران آن بود (اعضای مؤسس دیگر: دکتر علی شایگان، حائری‌زاده، مهندس قاسمی، دکتر حکمت، احمد لنکرانی، محمد رشاد و محمود هرمز)، به ریاست جمعیت انتخاب شد و قصیدهٔ معروف جغد جنگ را، به اقتفای چکامهٔ بلند منوچهری سرود.

بهار در روز دوم اردیبهشت ۱۳۳۰، در خانه مسکونی خود در تهران زندگی را بدرود گفت و در شمیران در آرامگاه ظهیرالدوله به خاک سپرده شد.

 

بررسی آثار

آثار منثور و منظوم بهار متنوع است و انواع شعر سنتی و اشعار به زبان محلی، تصنیف و ترانه، مقاله‌ها و سخنرانیهای سیاسی و انتقادی، رساله‌های تحقیقی، نمایشنامه، اخوانیات و مکتوبات، تصحیح انتقادی متون، ترجمه‌های متون پهلوی، سبک‌شناسی نظم و نثر، دستورزبان، تاریخ احزاب، مقدمه بر کتابها و حواشی بر متون به خصوص شاهنامهٔ فردوسی را در برمی‌گیرد.

مهم‌ترین اثر بهار دیوان اشعار اوست که به اعتباری کارنامهٔ عمر او نیز به شمار می‌رود. این دیوان در زمان حیات او به چاپ نرسید. جلال متینی از بهار نقل می‌کند که می‌خواسته‌است سروده‌های خود را از صافی نقد بگذراند و منتخب دیوان خود را به چاپ برساند و از وزارت فرهنگ خواستار شده بود که دوتن آشنا با شعر و شاعری را برای پاک‌نویس اشعارش در اختیار او بگذارد، اما این تقاضا اجابت نشد.

در میان آثار تحقیقی بهار نیز سبک‌شناسی یا تاریخ تطور نثر فارسی ممتاز است. این کتاب حاصل ۳۰ سال تتبع و تدریس استاد است. هنوز هم کتابی در این موضوع که بتواند با آن رقابت کند تألیف نشده‌است. بهار به این مبحث از علوم ادبی در زبان فارسی استقلال و هویت بخشید و درس دانشگاهی آن، به حق به نام او مُهر خورد. ژیلبر لازار در اثر نفیس خود «زبان کهن‌ترین آثار نثر فارسی» به سبک‌شناسی بهار بیش از هر اثر دیگر استناد کرده، و آن کتاب را اثری افتخارآمیز شمرده‌است.

بهار بخشی از سبک‌شناسی شعر را نیز که چند دوره آن را درس داده، و با وزارت فرهنگ در بهار ۱۳۲۹ برای چاپ و نشر آن قرارداد بسته بود، نوشت که با شدت گرفتن بیماری سل مجال آن پیدا نکرد تا تدوین و نگارش این اثر را به پایان برساند. اما تقریرات درسی او با عنوان تاریخ تطور شعر فارسی چاپ و منتشر شد. عبدالحسین زرین‌کوب در وصف سبک‌شناسی شعر بهار می‌نویسد که او بیان خصوصیات مکتبهای شعر فارسی را ضابطه بخشید و کارهایی که بعدها در این باب صورت گرفت، جز تکرار و شرح آن نیست.

بهار در تدوین دستور زبان، معروف به دستور پنج استاد (تهران، ۱۳۲۹) سهم عمده دارد. به ویژه در مبحث فعل، تمایز مادهٔ مضارع و ماضی و انواع مشتقات هر یک، ابتکار شخصی اوست. او ضمن درس سبک‌شناسی نثر، نکات دستوری تازه‌ای بیان می‌کرد و اصرار داشت که در امتحان درس سبک‌شناسی این نکات را نیز موضوع سؤال قرار دهد.

مقالات ادبی و تحقیقی بهار، در زمان حیات یا پس از وفات او در جراید و مجلات و نشریات متعدد از جمله نوبهار، مهر، ایران، دانشکده، باختر، ارمغان، تعلیم و تربیت، دانش، جهان نو، یغما، آموزش و پرورش، نگین، گلهای رنگارنگ، پیام نو، نامهٔ فرهنگستان، فردوسی، آینده، آرمان، مهر ایران، ایران‌نامه و سخن چاپ و منتشر شد. این مقاله‌ها در مباحث گوناگون زبانی، ادبی، تاریخی، واژه‌شناسی، دستور، خط، احوال رجال سیاسی و مذهبی، نقد متون و همچنین شامل نقد شعر و مکاتبات است.

 

در عرصه شاعری

برخی را عقیده بر آن است که بعد از جامی، در انسجام کلام و روانی طبع و جامعیت، شاعری هم پایه بهار نداشته‌ایم. بهار تحصیلات خود را به شیوه امروزی فرا نگرفته بود، اما با مطالعه عمیق در آثار گذشتگان به مدد حافظه پر بار و سرشار خود، این نقیصه را جبران کرد و در فنون ادبی و تحقیقی به پایه‌ای از جامعیت رسید که بزرگترین محققان زمان به گفته‌ها و نوشته‌های او استناد می‌کردند. به زبان عربی تا آن حد که بتواند از مسیر تحقیق و تتبع به آسانی بگذرد آشنا بود و با زبانهای فرانسه و انگلیسی تا حدودی آشنایی داشت. دیوانهای شاعران سلف را به دقت خوانده بود و این خود به حضور ذهن او در یافتن و به کار بردن لغات در ترکیبات شعری یاری می‌رساند. بهار در بدیهه گویی و ارتجال، طبعی فراخ اندیش و زودیاب داشت و به آسانی از مضایق وزن و تنگنای قافیه بیرون می‌آمد. پایه و مقام شاعری او در عنفوان جوانی در حدی بود که بعضی از حاسدان سروده‌های او را به پدرش یا به بهار شروانی نسبت می‌دادند. حاسدان او را در معرض آزمایش نیز قرار دادند و لغاتی ناهنجار را بارها در اختیار او قرار دادند تا آنها را در یک بیت یا یک رباعی جای دهد و او در همه موارد خوب از عهده برمی‌آمد، و اعجاب و تحسین حاضران را برمی‌انگیخت.

 

قصاید او بیشتر ساخته و پرداخته طبع خود اوست. گاه نیز قصاید شعرای سلف را مانند رودکی، فرخی، جمال الدین عبدالرزاق، منوچهری و سنایی در وزن و قافیه تقلید کرده و به اصطلاح جواب گفته‌است. او در این شیوه تقلید نیز نوآوریهایی دارد. در قصیده‌ای که به تقلید از منوچهری سروده، توانسته‌است الفاظ بیگانه را در مضامین نو چنان جای دهد که در بافت کلام ناهمگون و ناهنجار به نظر نرسد.

 

هنر شاعری او را بعد از قصیده، باید در مثنویهای او دید، مثنویهای کوتاه و بلندی که شمار آنها به بیش از هشتاد می‌رسد. در این میان مثنویهایی که در بحر حدیقه سنایی یا شاهنامه فردوسی و یا سبحه الابرار جامی سروده‌است بسیار جلب نظر می‌کند و در آنها از لحاظ شیوه گفتار به سبک این سه شاعر بسیار نزدیک شده‌است. بهار شاعری غزلسرا نبود و خود نیز چنین ادعایی نداشت. قصاید خود را به اقتضای طبع و غزلیات را بر سبیل تفنن می‌سرود. در میان غزلهای او نمونه‌هایی که بتوان آنها را از حیث مضمون با سروده‌های غزلسرایان معروف مقایسه کرد اندک است، هرچند از جنبه لفظی و فخامت و انسجام کلام بدان ایرادی نمی‌توان گرفت، جز آنکه در غزل نیز بر خلاف رسم متعارف، گاه به تصریح و گاه به کنایه، مضامین انتقادآمیز و شکوائیه و وطنی و سیاسی را نیز گنجانیده‌است. بهار در دیگر اقسام شعر نیز طبع آزمایی کرده و آثار ارزنده‌ای از خود به جا گذاشته‌است.

 

از تصنیفها و ترانه‌های سرودهٔ بهار «بهار دلکش»، «باد صبا بر گل گذر کن»، «ای شهنشه»، «ای شکسته دل»، «ای کبوتر»، «گر رقیب آید»، «ایران هنگام کار»، «ز من نگارم»، «پرده ز رخ برافکن»، «سرود پهلوی»، «عروس گل»، «به اصفهان رو» و «مرغ سحر» را باید نام برد.

 

فهرست کتاب‌های منتشرشده

    منظومهٔ چهار خطابه، ۱۳۰۵

    اندرزهای آذرباد ماراسپندان (ترجمهٔ منظوم از پهلوی)، ۱۳۱۲

    یادگار زریران (ترجمهٔ منظوم از پهلوی)، ۱۳۱۲

    زندگانی مانی، ۱۳۱۳

    گلشن صبا، فتحعلی خان صبا (تصحیح)، ۱۳۱۳

    احوال فردوسی، ۱۳۱۳

    تاریخ سیستان (تصحیح)، ۱۳۱۴

    رسالهٔ نفس ارسطو ترجمهٔ باباافضل کاشانی (تصحیح)، ۱۳۱۶

    مجمل‌التواریخ والقصص (تصحیح)، ۱۳۱۸

    منتخب جوامع‌الحکایات، سدیدالدین عوفی (تصحیح)، ۱۳۲۴

    سبک شناسی، (سه جلد) ۱۳۲۱-۱۳۲۶

    تاریخ مختصر احزاب سیاسی (دو جلد)، ۱۳۲۱-۱۳۶۳

    دستور زبان فارسی پنج استاد (به همراهی قریب، فروزانفر، رشید یاسمی، همایی)، ۱۳۲۹

    شعر در ایران، ۱۳۳۳

    تاریخ تطّور در شعر فارسی، ۱۳۳۴

    دیوان اشعار، تهران، ۱۳۳۵

    تاریخ بلعمی، ابوعلی محمدبن محمد بلعمی (تصحیح) (به کوشش محمد پروین گنابادی)، ۱۳۴۱

    فردوسی‌نامه بهار، (به کوشش محمد گلبن)، ۱۳۴۵

    رساله در احوال محمدبن جریر طبری

    بهار و ادب فارسی

 

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی میناکو هوندا

بیوگرافی میناکو هوندا

بیوگرافی میناکو هوندا

میناکو هوندا (به ژاپنی: 本田美奈子) خوانندهٔ پاپ ژاپنی بود.

نام اصلی : Minako Kudō (工藤美奈子

تولد : ۳۱ ژوئیهٔ ۱۹۶۷
ایتاباشی، توکیو، ژاپن

مرگ : ۰۶ نوامبر ۲۰۰۵ میلادی (۳۸ سال)
میناتو، توکیو، ژاپن

سبک (ها) : موسیقی پاپ، operatic pop،موسیقی متقاطع

ناشرین : Toshiba-EMI, Columbia Music 

Entertainment

پیشه : خوانندگی، هنرپیشه

همکاری های مشترک : سارا برایتمن، مدونا

سال‌های فعالیت : ۱۹۸۵–۲۰۰۵

وبگاه : minako-channel.com

در سال ۲۰۰۵ تشخیص لوسمی حاد مغز استخوان برای او دادند و در همان سال در بیمارستان دانشگاه جونتندو در بون‌کیو، توکیو درگذشت.

تک‌آهنگ‌ها

  1. Satsui No Vacance (殺意のバカンス Satsui No Bakansu, Vacation of the Urge To Kill) (April 21, 1985)
  2. Suki To Iinasai (好きと言いなさい, Tell Me "I Love You") (July 20, 1985)
  3. Aoi Shumatsu (青い週末, Blue Weekend) (August 31, 1985)
  4. Temptation (September 28, 1985)
  5. 1986 Nen No Marilyn (1986年のマリリン Senkyuhyakuhachijūnen No Maririn, Marilyn in 1986) (February 5, 1986)
  6. Sosotte (Seduce Me) (May 1, 1986)
  7. Help (July 23, 1986)
  8. The Cross -Ai No Jyujika- (愛の十字架, The Cross Of Love) (September 3, 1986)
  9. Oneway Generation (February 4, 1987)
  10. Crazy Nights (April 22, 1987)
  11. Golden Days (May 11, 1987) released only in UK
  12. Heartbreak (1987年6月22日)
  13. Kodoku Na Hurricane (孤独なハリケーン Kodoku Na Harikēn, Lonely Hurricane) (September 9, 1987)
  14. Kanashimi Swing (悲しみSWING ) (November 25, 1987)
  15. Anata To Nettai (あなたと、熱帯, With You, Tropical) (July 6, 1988) as "Minako With Wildcats"
  16. Stand Up~Full Metal Armor (November 30, 1988) as "Minako With Wildcats"
  17. Katte Ni Sasete (勝手にさせて, Let Me Have My Own Way) (May 31, 1989) as "Minako With Wildcats"
  18. 7th Bird "Ai Ni Koi" (愛に恋 Love And Love) (October 11, 1989)
  19. Shangri-La (July 4, 1990)
  20. Tsubasa (つばさ, Wings) (May 25, 1994)
  21. Rarabai~Yasashiku Dakasete~ (ら・ら・ば・い~優しく抱かせて, Lullaby~Let Me Hold You Kindly) (May 10, 1995) (2nd ending theme of Magic Knight Rayearth)
  22. Boku No Heya De Kurasou (僕の部屋で暮らそう, Let's Live in My Room) (July 26, 1995)
  23. Fall in Love With You -Koi Ni Ochite- (恋に落ちて, Fall in Love) (November 6, 1995)
  24. Shining Eyes (July 21, 1996)
  25. Kaze No Uta (風のうた, Wind Song) (November 21, 1999) (ending theme song of Hunter × Hunter)
  26. Honey (October 21, 2000)
  27. Hoshizora (星空, Starlit Sky) (January 24, 2001)
  28. Nadja!! (ナージャ!! Nādja!!) (February 21, 2003) (theme song of Ashita no Nadja)
  29. Shinsekai (新世界, New World) (May 14, 2004)

آلبوم‌ها

آلبوم‌های استودیویی

  1. M'Syndrome (M'シンドロームEmu'Shindorōmu) (November 21, 1985)
  2. Lips (June 4, 1986)
  3. Oversea (June 22, 1987)
  4. Cancel (September 28, 1988)
  5. Midnight Swing (December 15, 1988)
  6. Hyōteki (豹的, Target) (July 5, 1989) as "Minako With Wildcats"
  7. Wild Cats (August 4, 1989) as "Minako With Wildcats"
  8. Junction (September 24, 1994)
  9. Hare Tokidoki Kumori (晴れ ときどき くもり, Fine, Sometimes Cloudy) (June 25, 1995)
  10. Ave Maria (May 21, 2003)
  11. Toki (時, Time) (November 25, 2004)
  12. Amazing Grace (アメイジング・グレイス Ameijingu Gureisu) (October 19, 2005)
  13. Kokoro Wo Komete... (心を込めて... Heartily) (April 20, 2006)
  14. Yasashii Sekai (優しい世界 Gentle World) (December 6, 2006)
  15. Eternal Harmony (November 6, 2008)
  16. Last Concert (ラスト・コンサート) (December 10, 2008)

آلبوم‌های اجرای زنده

  • The Virgin Concert (ザ・ヴァージン・コンサート Za Vājin Consāto) (February 20, 1986)
  • DISPA 1987 (January 24, 1989)

گردآوری

  • The Minako Collection (December 20, 1986)
  • Golden Best- New Best Now (June 4, 1988)
  • Look Over My Shoulder (October 26, 1988)
  • Stand Up- Best Beat Collection (December 12, 1988)
  • Life -Minako Honda: Premium Best- (May 21, 2005)
  • I Love You (March 29, 2006)
  • Angel Voice ~Minako Honda. Memorial Best~ (April 18, 2007)
  • Classical Best ~Ten Ni Hibiku Uta~ (April 20, 2007)

تیتراژ فیلم

  • Passenger (October 25, 1988)

وی‌اچ‌اس و دی‌وی‌دی

  • The Virgin Live in Budokan
  • Dangerous Bond Street
  • Dramatic Flash
  • DISPA 1987
  • Minako in L.A.
  • Katte Ni Sasete (勝手にさせて, Let Me Have My Own Way)
  • Tropical Holiday
  • Tropical Holiday in Hawaii

تئاتر

  • Miss Saigon (1992-1993) - Kim
  • The King and I (1996-2002) - Tuptim
  • Les Misérables (1997-2001) - Eponine
  • Fiddler on the Roof (2001) - Hodel
  • Claudia (2004) - Claudia

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی علی اکبر ولایتی

بیوگرافی علی اکبر ولایتی

 

 

علی‌اکبر ولایتی (زاده:۴ تیر ۱۳۲۴، شمیران) وزیر امور خارجه ایران در سالهای ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۶ و هم اکنون مشاور بین‌الملل سید علی خامنه‌ای است. وی جزو ۸ فردی است که صلاحیت آنها برای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تایید شده است.

زادروز : ۴ تیر ماه ۱۳۲۴

زادگاه : روستای رستم‌آباد، شمیران،

دین : شیعه، اسلام

حزب سیاسی : اصول گرا

سمت : وزیر امور خارجه ایران از ۱۳۶۰ تا ۱۳۷۶

فعالیت‌ها : مشاور بین‌الملل سید علی خامنه‌ای

پیش از کمال خرازی

پس از میرحسین موسوی

وبسایت       www.velayati.ir

 

زندگی‌

در ۴ تیر ماه ۱۳۲۴، در رستم‌آباد، یکی از روستاهای شمیران به دنیا آمد. پدرش کارمند و مادرش خانه‌دار بود.

 

دوران تحصیل

پس از گذراندن دوران ابتدایی و دوره نخست دبیرستان در زادگاهش، به دبیرستان جم واقع در قلهک تهران رفت و دوره دوم دبیرستان را با اخذ دیپلم طبیعی در سال ۱۳۴۲ به پایان رساند. در سال ۱۳۴۳ در کنکور سراسری دانشگاه‌ها شرکت کرد و پس از کسب رتبه ۴۹ کشوری، برای تحصیل در رشته پزشکی به دانشگاه تهران رفت. پس از اتمام دورهٔ دکتری، تخصص اطفال را در مرکز طبی کودکان دانشگاه تهران و فوق تخصص بیماری‌های عفونی را در دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا گذراند. ولایتی در کنار تحصیل، در سال‌های ۱۳۴۲ تا ۱۳۵۰، در مدرسه قائمیه و سپس در دبیرستان جهان آرای قلهک به تدریس اشتغال داشت.

 

فعالیت‌های سیاسی قبل از انقلاب اسلامی

ولایتی چند بار در دورهٔ دبیرستان به دلیل فراخواندن دانش‌آموزان به تعطیل کردن کلاس‌ها برای شرکت در تظاهرات‌های مخالف شاه بازجویی شد و در ساواک تهران پرونده داشت.

در سال ۱۳۴۱ به عضویت جبهه ملی دوم درآمد. دربارهٔ ادامه ندادن فعالیت در این جبهه می‌گوید: «من برای فعالیت سیاسی، به دنبال بستری بودم. آن موقع تنها بستر سیاسی موجود، جبهه ملی و نهضت آزادی بود. بعد از فوت مرحوم آیت‌الله بروجردی، در ۱۶ سالگی به حضرت امام رجوع کردم، در ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ که دیدم جبهه ملی راهش را عوض کرد، از آن جدا شدم و بعد از آن، ارتباطم به روحانیت و فعالان مذهبی منحصر شد.»

در دانشگاه، به انجمن اسلامی پزشکان که پس از شیبانی غیرفعال شده‌بود، با همراهی دانشجویانی چون لواسانی، لبافی‌نژاد، معتمدی، جزائری و خادمی حیاتی دوباره داد. همچنین به طور منظم با گروه‌های مختلف سیاسی به‌خصوص روحانیان پیرو آیت الله روح‌الله خمینی در ارتباط بود.

 

مسئولیت‌ها

پس از پیروزی انقلاب ایران (۱۳۵۷)، به عنوان معاون وزارت بهداری، نمایندهٔ مردم تهران در اولین دورهٔ مجلس شورای اسلامی و بعد از آن به مدت شانزده سال، در دوره‌های ریاست جمهوری علی خامنه‌ای و هاشمی رفسنجانی، به عنوان وزیر امور خارجه فعالیت کرده‌است. پس از آن مشاور بین‌الملل مقام رهبری گردید و هم‌اکنون نیز در این سمت انجام وظیفه می‌کند.

علی‌اکبر ولایتی، بطور سمبیلک در چند دانشگاه در فهرست استادان قرار دارد. وی در مجمع تشخیص مصلحت نظام و بنیاد دائرهالمعارف اسلامی نیز حضور دارد. او ریاست رسمی بیمارستان دکتر مسیح دانشوری و جمعیت حمایت از پیوند اعضاء را هم بر عهده دارد. او همچنین عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

 

انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۷۶

ولایتی در سال ۷۶ از کاندیداتوری علی اکبر ناطق نوری حمایت کرد.

 

سمت‌های اجرایی و علمی

او دارای سمت‌ها و پست‌های متعددی بوده است. ۱۶ سال وزیر خارجه و سپس مشاور بیت مقام رهبری عالی ایران مسئولیتهای اصلی وی بوده‌است.

 مشاور رهبری در امور بین‌الملل (از سال ۱۳۷۶ تا کنون)‏

 وزیر امور خارجه (از آذر ماه ۱۳۶۰ لغایت خرداد ۱۳۷۶)‏

 عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام (از بدو تاسیس تا کنون)‏

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی (از سال ۱۳۶۸)‏

 دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت از۷۹ تا مهر ۱۳۸۱‏

 نماینده تهران در اولین دوره مجلس شورای اسلامی

 معاون وزیر بهداشت سال ۵۸‏

 

پست‌ها و مشاغل

بسیاری از پستهای ایشان از حد اسم و درج در تابلوها فراتر نرفته است.

 تدریس تاریخ روابط خارجی ایران در دانشکده روابط بین‌الملل وابسته به وزارت امور خارجه (در زمان وزارت ‏و پس از آن)‏

 تدریس در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران

 مدرس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (از سال ۷۶ ادامه دارد)‏

 رئیس شورای عالی سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران

 عضو هیأت مدیره نظام پزشکی تهران (از۳ مهرماه ۱۳۷۰)‏

 عضو شورای عالی سیاست گذاری دائرهالمعارف دفاع مقدس

 عضو پیوسته منتخب فرهنگستان علوم پزشکی ایران (از سال ۱۳۶۹)‏

 عضو هیئت امنای بنیاد دائرهالمعارف اسلامی برای سه دوره

 عضو هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی تهران (از سال ۱۳۷۰ تا سال ۱۳۷۷)‏

 عضو هیأت امنای دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی (از سال ۱۳۷۰ تا کنون)‏

 رییس بیمارستان مسیح دانشوری (از سال ۱۳۷۰ تا کنون)

 عضو شورایعالی انستیتو تحقیقاتی سل و بیماریهای ریوی کشور (از سال ۱۳۷۱)‏

 رئیس هیأت تحریریه مجله پزشکی جمهوری اسلامی ایران ‏

 رئیس هیأت مدیره انجمن متخصصین بیماریهای عفونی و گرمسیری ایران (از سال ۱۳۷۱)‏

 رئیس شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان ایران(۱۳۷۱)‏

 رئیس گروه اسلام معاصر ـ بنیاد دائره المعارف اسلامی (از سال۱۳۷۷)‏

 رئیس مرکزآموزشی پژوهشی درمانی سل و بیماریهای ریوی

 نماینده فرهنگستان علوم پزشکی در هیأت امنای فرهنگستانها

 دبیر شورای مرکزی انجمن اسلامی پزشکان ایران

 مدیر مسئول و صاحب امتیاز مجله بیماریهای عفونی گرمسیری ‏

 عضو شورایعالی نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران (از ۱۹ بهمن ماه سال ۱۳۷۰)‏

 رئیس گروه علمی طب سنتی و طب اسلامی فرهنگستان علوم پزشکی (از۱۱ تیرماه ۱۳۷۱)‏

 رئیس هیئت مدیره انجمن متخصصین بیماریهای عفونی وگرمسیری ایران (از سال۱۳۷۱)‏

 نماینده فرهنگستان علوم پزشکی در هیئت امنای فرهنگستانها (از ۱۸/۵/۱۳۷۳)‏

 عضو هیئت تحریریه مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ـ درمانی قزوین ‏

 عضو انجمن اسلامی فارغ التحصیلان اروپا، آمریکا و اقیانوسیه (از ۱۳۷۴)‏

 عضو افتخاری انجمن علمی پیوند اعضاء (از ۱۳۷۴)‏

 عضو هیأت ممتحنه و ارزشیابی رشته تخصصی بیماریهای عفونی (دانشگاه علوم پزشکی تهران۱۳۶۵-۱۳۷۴)

 عضو هیأت ممتحنه و ارزشیابی رشته فوق تخصصی عفونی اطفال (وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ۱۳۷۱-‏‏۱۳۷۴)‏

 عضو هیأت ممتحنه و امتحانات برد تخصصی بیماریهای عفونی و گرمسیری (وزارت بهداشت درمان و آموزش ‏پزشکی ۱۳۶۵-۱۳۷۳)‏

 عضو هیأت ممتحنه و ارزشیابی رشته و فوق تخصصی عفونی اطفال (وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ‏‏۱۳۷۴-۱۳۷۶)

 عضویت در انجمن‌های تخصصی و پژوهشی و مجامع بین‌المللی

 عضویت در ‏IUATLD/UICTMR‏ از ۱۹۹۴‏

 International Union Against Tuberculosis and Lung Disease‏ ‏

 عضو انجمن جهانی تاریخ طب ‏

 رئیس کنفرانس منطقه‌ای ‏IUATLD‏ در ماه دسامبر ۱۹۹۵

 

انتخابات ریاست جمهوری

وی در سال ۱۳۸۴ نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد اما پس از چندی به نفع هاشمی رفسنجانی کنار کشید. همچنین برای بار دیگر در سال ۱۳۹۲ برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کاندید و صلاحیت وی روز ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ از سوی شورای نگهبان برای نامزدی در یازدهمین دوره تایید شد.

 

تألیفات

 

کتابهای زیر تحت نظر و یا بنام دکتر علی اکبر ولایتی به چاپ رسیده‌است.

 

تاریخی

 پویایی فرهنگ و تمدن اسلام و ایران

 ایران و مسئلهٔ فلسطین

 ایران و تحولات فلسطین

 بحران تاریخی هویت ایرانی

 مقدمهٔ فکری نهضت مشروطیت

 تاریخ روابط خارجی ایران در عهد شاه عباس اول صفوی

 تاریخ روابط خارجی ایران در عهد شاه اسماعیل صفوی

 تاریخ سیاسی جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران

 تاریخ روابط خارجی ایران در دوران ناصرالدین شاه و مظفرالدین شاه

 تاریخ معاصر ایران (کتاب درسی)

 

پزشکی

 بیماری‌های عفونی

 بیماری سل

 سل‌شناسی بالینی

 مبانی سل

 بیماری‌های عفونی کودکان

 مبانی آزمایشگاهی سل

 راهنمای مبارزه با سل

 گیاه درمانی

 مسائل رایج طب اطفال

 اپیدمیولوژی و کنترل بیماری‌های شایع در ایران

 Discours sur les Perspectives mondiales de la republique Islamique d'Iran ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۶۳1984.

 Discours sur les perspectives mondiales de la republique Islamique d'Iran: adresse a la 40 eme session de l'assemble ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۶۴ = ۱۹۸۵.

 Perspectives mondiales de la republique Islamique d'Iran ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴

 ابن‌مقله ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 ابن مقله ۱۳۹۰

 ابن‌نفیس ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 ابن واضح یعقوبی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫‏۱۳۹۰.

 ابوالقاسم قائم‌مقام فراهانی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫‏۱۳۹۰.

 ابوریحان بیرونی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫‫۱۳۹۰.

 ابوسعید سجزی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 ابوعلی مسکویه ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 ادیبان: بخش اول ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۸۹.

 ادیبان: بخش دوم ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۸۹.

 ادیبان: بخش سوم ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۸۹.

 اسلامی تهذیب و ثقافت ولایتی، علی‌اکبر ‏‫۱۳۸۶

 ام‍ام م‍ه‍دی عجل الله و تعالی فرجه و ش‍ک‍وف‍ائ‍ی ف‍ره‍ن‍گ و ت‍م‍دن اس‍لام‍ی در ج‍ه‍ان ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی اک‍ب‍ر، ۱۳۲۴ ۱۳۸۵.

 امام مهدی و شکوفایی فرهنگ و تمدن اسلامی در جهان ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۸۸.

 امیرکبیر ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۸۹.

 اوحدی مراغه‌ای ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 ای‍ران و ت‍ح‍ولات ف‍ل‍س‍طی‍ن (۱۳۱۷ – ۱۳۵۷ش/ ۱۹۳۹ – ۱۹۷۹م.) ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۸۰.

 ای‍ران و ف‍ل‍س‍طی‍ن "۱۹۳۷ – ۱۸۹۷" ج‍ذور ال‍ع‍لاق‍ه و ت‍طب‍اب ال‍س‍ی‍اس‍ی‍ه ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی اک‍ب‍ر، ۱۳۲۴ ۱۹۹۷م. = ۱۴۱۸ق. = ۱۳۷۶.

 ای‍ران و م‍س‍ئ‍ل‍ه ف‍ل‍س‍طی‍ن ب‍راس‍اس اس‍ن‍اد وزارت ام‍ور خ‍ارج‍ه (۱۸۹۷ – ۱۹۳۷م. = ۱۳۱۷ش. – ۱۳۱۵ق.) ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۷۶.

 ب‍ح‍ران‌ه‍ای ت‍اری‍خ‍ی ه‍وی‍ت ای‍ران‍ی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۷۸.

 ب‍ررس‍ی م‍اه‍ی‍ت ق‍درت و س‍ی‍اس‍ت خ‍ارج‍ی آم‍ری‍ک‍ا و م‍وض‍وع ب‍رق‍راری راب‍طه ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۸۲.

 بررسی ماهیت قدرت و سیاست خارجی آمریکا و موضوع برقراری رابطه ولایتی، علی‌اکبر، ۱۳۲۴ ۱۳۸۳.

 بیدل دهلوی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‫‏۱۳۹۰.

 ب‍ی‍م‍اری س‍ل ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ۱۳۶۶.

 پ‍وی‍ای‍ی ف‍ره‍ن‍گ و ت‍م‍دن اس‍لام و ای‍ران ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، ۱۳۲۴ ‏‫۱۳xx

 پویایی فرهنگ و تمدن اسلام و ایران ولایتی، علی‌اکبر ‏‫۱۳۸۶.

 پ‍وی‍ای‍ی ف‍ره‍ن‍گ و ت‍م‍دن اس‍لام و ای‍ران: (از پ‍ی‍دای‍ش ت‍ا ش‍ک‍وف‍ای‍ی) ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۸۲.

 پ‍ی‍ش‍ی‍ن‍ه راب‍طه‌ای‍ران و ام‍ری‍ک‍ا ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۸۳.

 ال‍ت‍اری‍خ ال‍س‍ی‍اس‍ی ل‍ل‍ح‍رب‌ال‍ع‍راق‍ی‍ه الای‍ران‍ی‍ه ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۷۸.

 ت‍اری‍خ رواب‍ط خ‍ارج‍ی ای‍ران: دوران ن‍اص‍رال‍دی‍ن ش‍اه و م‍ظف‍رال‍دی‍ن ش‍اه ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۷۵. *تاریخ روابط خارجی ایران: دوره اول م‍ش‍روطه ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۷۰.

 ت‍اری‍خ رواب‍ط خ‍ارج‍ی ای‍ران در دوران ن‍اص‍رال‍دی‍ن ش‍اه ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۷۲.

 ت‍اری‍خ رواب‍ط خ‍ارج‍ی ای‍ران در دوره اول م‍ش‍روطه ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۷۴.

 ت‍اری‍خ رواب‍ط خ‍ارج‍ی ای‍ران در ع‍ه‍د ش‍اه اس‍م‍اع‍ی‍ل ص‍ف‍وی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۷۵.

 ت‍اری‍خ رواب‍ط خ‍ارج‍ی ای‍ران در ع‍ه‍د ش‍اه ع‍ب‍اس اول ص‍ف‍وی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۷۴.

 تاریخ سیاسی جنگ تحمیلی عراق بر جمهوری اسلامی ایران ولایتی، علی‌اکبر، ۱۳۲۴ ‏‫۱۳۸۶.

 ت‍اری‍خ س‍ی‍اس‍ی ج‍ن‍گ ت‍ح‍م‍ی‍ل‍ی ع‍راق ع‍ل‍ی‍ه ج‍م‍ه‍وری اس‍لام‍ی ای‍ران ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۷۶.

 تاریخ سیاسی و نظامی جنگ عراق با ایران ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۸۹.  * ت‍ح‍ل‍ی‍ل ت‍اری‍خ س‍ی‍اس‍ی م‍ع‍اص‍ر و *گ‍ف‍ت‍اری پ‍ی‍رام‍ون س‍ی‍اس‍ت خ‍ارج‍ی ج‍م‍ه‍وری اس‍لام‍ی ای‍ران و م‍س‍ائ‍ل س‍ی‍اس‍ی روز ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۶۶.

 جغرافی‌دانان ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۸۹.

 جمهوری اسلامی ایران و تحولات فلسطین (۱۳۸۵ – ۱۳۵۷/ ۲۰۰۶ – ۱۹۷۹) ولایتی، علی‌اکبر، ۱۳۲۴ ‏‫۱۳۸۶.

 حرفی از هزاران ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 حکیم عمر خیام ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۸۹.

 حکیم ناصرخسرو قبادیانی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 حلاج ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 حنین بن اسحاق ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۸۹.

 خاقانی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 خ‍لاص‍ه و م‍ج‍م‍ل‍ی از چ‍گ‍ون‍گ‍ی پ‍ی‍دای‍ش ک‍ت‍اب و ک‍ت‍اب‍خ‍ان‍ه در ای‍ران ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۷۴.

 خواجه عبدالله انصاری ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 دانشمندان علوم طبیعی و دقیقه ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫‏۱۳۸۹.

 دائرهالمعارف پزشکی اسلام و ایران ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰

 دعبل خزاعی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 دی‍دگ‍اه‍ه‍ای ج‍ه‍ان‍ی ج‍م‍ه‍وری اس‍لام‍ی ای‍ران: م‍ج‍م‍وع‍ه س‍خ‍ن‍ران‍ی‍ه‍ای وزی‍ر ام‍ور خ‍ارج‍ه *ج‍م‍ه‍وری اس‍لام‍ی ای‍ران در م‍ج‍ام‍ع ب‍ی‍ن‌ال‍م‍ل‍ل‍ی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۷۳. ‏

 دی‍دگ‍اه‍ه‍ای ج‍ه‍ان‍ی ج‍م‍ه‍وری اس‍لام‍ی ای‍ران: م‍ج‍م‍وع‍ه س‍خ‍ن‍ران‍ی‍ه‍ای وزی‍ر ام‍ور خ‍ارج‍ه *ج‍م‍ه‍وری اس‍لام‍ی ای‍ران در م‍ج‍ام‍ع ب‍ی‍ن‌ال‍م‍ل‍ل‍ی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۷۲.

 روزگاری شد که… ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ۱۳۸۸ـ

 ریاضیات ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 سخنرانی علی‌اکبر ولایتی وزیر امورخارجه درباره مسائل جهان اسلام. ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۶۲.

 سعدی‌شیرازی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 سلطانعلی مشهدی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 سلمان ساوجی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 سنایی غزنوی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 سیداسماعیل جرجانی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 س‍ی‍ر و ت‍ف‍ح‍ص‍ی در م‍ش‍روطی‍ت و پ‍س از آن ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫‏‏۱۳۶۱.

 عبدالقادر مراغی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫‏۱۳۸۹.

 عطار نیشابوری ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 علامه سیدمحمدحسین طباطبایی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 علی‌اکبر دهخدا ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫‏۱۳۹۰.

 عین‌القضات همدانی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 فرخی سیستانی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫‏۱۳۹۰.

 ف‍ره‍ن‍گ و ت‍م‍دن اس‍لام و ایران ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی اک‍ب‍ر، ۱۳۲۴ ۱۳۸۴.

 ف‍ره‍ن‍گ و ت‍م‍دن اس‍لام‍ی ولای‍ت، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، ۱۳۲۴ ‏‫‏۱۳۸۳.

 فلسفه در ایران و جهان اسلام ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.  * فیلسوفان و *متکلمان: بخش دوم ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫‏۱۳۸۹.

 کلام در ایران و جهان اسلام ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 ک‍ل‍م‍ه ال‍دک‍ت‍ور ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ولای‍ت‍ی وزی‍ر ال‍ش‍وون ال‍خ‍ارج‍ی‍ه ح‍ول ق‍ض‍ای‍ا ال‍ع‍ال‍م الاس‍لام‍ی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴

 م‍ج‍م‍وع‍ه س‍خ‍ن‍ران‍ی‍ه‍ای دک‍ت‍ر ولای‍ت‍ی وزی‍ر ام‍ور خ‍ارج‍ی ج‍م‍ه‍وری اس‍لام‍ی ای‍ران در م‍ج‍ام‍ع *ب‍ی‍ن‌ال‍م‍ل‍ل‍ی س‍ال ۱۳۶۱ ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۶۱.

 مدارس و حوزه‌های علمیه شیعه ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۸۹.

 م‍ق‍دم‍ه ف‍ک‍ری ن‍ه‍ض‍ت م‍ش‍روطی‍ت ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۸۰.

 م‍ق‍دم‍ه ف‍ک‍ری ن‍ه‍ض‍ت م‍ش‍روطی‍ت ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۶۶.

 م‍ق‍دم‍ه ف‍ک‍ری‍ه ل‍ح‍رک‍ه م‍ش‍روطه ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۴۲۲ق. = ۲۰۰۱م. = ۱۳۸۰.

 منتخب زندگینامه یکصد و ده چهره از آفرینندگان فرهنگ و تمدن اسلام و بوم ایران ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰ -

 منطق در ایران و جهان اسلام ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 م‍واض‍ع س‍ی‍اس‍ت خ‍ارج‍ی ج‍م‍ه‍وری اس‍لام‍ی ای‍ران: م‍ج‍م‍وع‍ه اظه‍ارات… ولای‍ت‍ی در س‍ال ۱۳۷۴ *ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر، – ۱۳۲۴ ۱۳۷۵.

 مورخان: بخش اول ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۸۹.

 مورخان: بخش دوم ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۸۹.

 مورخان: بخش سوم ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۸۹.

 مولانا جلال الدین محمد بلخی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۸۹.

 میرعلی هروی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 نقش شیعه در فرهنگ و تمدن اسلام و ایران ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۸۹.  * *ن‍وج‍وان‍ان و آگ‍اه‍ی‌ه‍ای پ‍زش‍ک‍ی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی اک‍ب‍ر، ۱۳۲۴ ‏‫‏‏‏۱۳۸۴.

 نورالدین عبدالرحمن جامی ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰.

 هنرمندان و عارفان ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۸۹.

 یک قرن ارتباط ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۸۷.

 ‏‫Imam Mahdi and the manifestation of Islamic culture and civilization

 ولایتی، علی‌اکبر، ۱۳۲۴ -. ۲۰۰۶ = ۱۳۸۵

‏‫*فلاسفه و متکلمان: بخش اول ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫‏۱۳۸۹.

 م‍ب‍ان‍ی طب ک‍ودک‍ان ن‍ل‍س‍ون ۱۹۹۸ ب‍رم‍ن، ری‍چ‍ارد ای. ‏‫۱۳۷۷.

 ‏‫م‍ب‍ان‍ی طب ک‍ودک‍ان ن‍ل‍س‍ون ۱۹۹۸ ب‍رم‍ن، ری‍چ‍ارد ای. ‏‫۱۳۷۹.

 ‏‫Encyclopedie l'Islam et l'Iran: dynamique de la culture et vitalite de la civilisation ولای‍ت‍ی، ع‍ل‍ی‌اک‍ب‍ر ‏‫۱۳۹۰

 

ترجمه‌ها

 طب کودکان

 پدیاتریکس

 مبانی طب کودکان نلسون

 بیماری‌های عفونی کودکان (نلسون ۲۰۰۰)

 دستگاه تنفس کودکان (نلسون ۲۰۰۰)

 نوزادان (نلسون ۲۰۰۰)

 بیماری‌های نوزادان (نلسون ۲۰۰۰)

 

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی بی‌بی مریم بختیاری

بیوگرافی بی‌بی مریم بختیاری

بیوگرافی بی‌بی مریم بختیاری

بی‌بی مریم ایلخان بختیاری دختر حسینقلی خان ایلخانی، خواهر علیقلی خان سردار اسعد و مادر علیمردان خان بختیاری، محمدعلی‌خان و مصطفی‌ قلی‌خان (فرزند فتح‌الله‌خان) بود.

تولد : ۱۲۵۳

مرگ : ۱۳۱۶ اصفهان

ارامگاه : تخت فولاد، تکیه بختیاری‌ها، اصفهان

ملیت : ایرانی

لقب : سردار مریم بختیاری

جنبش : جنبش مشروطه، جنبش زنان

همسر(ها) : فتح‌الله خان

فرزندان :علی‌مردان خان، محمد علی خان،مصطفی قلی خان

والدین : حسینقلی خان ایلخانی

خویشاوندان : خواهر علیقلی خان سردار اسعد

 او از پیشگامان مطالبه حقوق زنان و مدافعان ملی ایران در برابر اشغالگران روس و انگلیس در جنگ جهانی اول بود.

زندگی

او از زنان باسواد و روشنفکر عصر خود بود و به طرفداری از حقوق زنان برخاست. وی فنون اردوکشی نظامی و لشکر داری را از پدر و برادرانش آموخت و به در جنگ جهانی اول به کار بست. او از سرمایه مادی و معنوی خانواده خود برای تشکیل یک هنگ ملی برای مبارزه با اشغالگران روس و انگلیس در جنگ جهانی اول استفاده کرد.

نقش بی‌بی مریم در فتح تهران

بی‌بی مریم، یکی از مشوقین اصلی سردار اسعد بختیاری برای فتح تهران محسوب می‌شد. وی طی نامهها و تلگرافهای مختلف بین سران ایل وسخنرانیهای مهیج و گیرا، افراد ایل را جهت مبارزه با استبداد صغیر (استبداد محمدعلی شاهی) آماده می‌کرد و همواره، به عنوان یکی از شخصیت‌های ضداستعماری و استبدادی عصر قاجار مطرح بوده‌است.

بی‌بی مریم بختیاری، قبل از فتح تهران، مخفیانه با عده‌ای سوار وارد تهران شده و در خانه پدری حسین ثقفی منزل کرد. به مجرد حمله سردار اسعد به تهران، پشت بام خانه را -که مشرف به میدان بهارستان بود- سنگربندی نمود و با عده‌ای سوار بختیاری، از پشت سر با قزاق‌ها مشغول جنگ شد.

او شخصاً تفنگ به دست گرفت و با قزاقان جنگید. نقش او در فتح تهران، میزان محبوبیتش را در ایل افزایش داد و طرفداران بسیاری یافت، به طوری که به لقب سرداری مفتخر شد.

حمایت از آزادیخواهان مشروطه

منزل او مأمن و پناهگاه بسیاری از آزادیخواهان عصر مشروطه بود. به طوری که هنگام فتح اصفهان توسط روس‌ها (در جنگ جهانی اول)؛ فن کاردف، شارژ دافر سابق آلمان، به خانه سردار مریم بختیاری پناه برد و مدت سه ماه و نیم در پناه او بود، تا اینکه پس از شکست بختیاری‌ها از روس‌ها و کشته شدن ۵۸ نفر راهی کرمانشاه شد و از آنجا به برلن رفت.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی سعید جلیلی

بیوگرافی سعید جلیلی

 

 

سعید جلیلی (زاده ۱۳۴۴ – مشهد) نماینده رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی که در مهرماه ۱۳۸۶، در دولت محمود احمدی‌نژاد جایگزین علی لاریجانی شد.

نام کامل : سعید جلیلی

زادروز : ۱۳۴۴

۶ سپتامبر ۱۹۶۵

زادگاه : مشهد، ایران

همسر : فاطمه سجادی

دین : شیعه

اطلاعات سیاسی

حزب سیاسی : جامعه اسلامی مهندسین

سمت : دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی از مهر ۱۳۸۶ تاکنون  پس از علی لاریجانی

وبسایت        www.drjalily.com

 

زندگی‌

سعید جلیلی متولد سال ۱۳۴۴ در شهر مشهد به دنیا آمد.

تحصیلات خود را تا مقطع دکتری علوم سیاسی از دانشگاه امام صادق به پایان رسانده و سابقه‌ای ۱۸ ساله در وزارت امور خارجه دارد. عنوان پایان‌نامهٔ او «سیاست خارجی پیامبر» بود و در دانشگاه امام صادق به تدریس «دیپلماسی پیامبر» می‌پردازد.

 

حضور در جبهه

جلیلی در زمان جنگ هشت ساله ایران و عراق به عنوان نیروی بسیجی بارها در جبهه‌های جنگ حضور یافت.

در دی ماه سال ۱۳۶۵ دیده‌بان تیپ ۲۱ امام رضا (ع) خراسان بود که در عملیات کربلای ۵ پایش زخمی شد و در بیمارستان صحرایی منطقهٔ شلمچه در پی نبود امکانات و وضعیت اورژانسی پای راست خود را از دست داد.

 

پیشینه اجرایی

۱۳۷۰: رئیس اداره بازرسی وزارت خارجه

۱۳۷۶: معاون اداره اول آمریکا در وزارت خارجه

۱۳۷۹: مدیر بررسی‌های جاری دفتر رهبری

۱۳۸۴: معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران

 

وزارت امور خارجه

او در ۳۰ سالگی به ریاست اداره بازرسی وزارت امور خارجه برگزیده می‌شود و تا سال ۱۳۷۵ رئیس این اداره باقی می‌ماند. پس از آن تا سال ۱۳۷۶ که محمد خاتمی به ریاست جمهوری می‌رسد به عنوان معاون اداره اول آمریکا در وزارت امور خارجه فعالیت می‌کند. پس از آنکه این پست از او گرفته شد به سمت مدیریت بررسی‌های جاری دفتر رهبری انتخاب شد. تا اینکه در دولت محمود احمدی‌نژاد به وزارت امور خارجه بازگشت و به عنوان معاون اروپا و آمریکا به فعالیت پرداخت. در این مدت به همراه علی لاریجانی دبیر وقت شورای عالی امنیت ملی در برخی مذاکرات با خاویر سولانا حضور داشت.

 

شورای عالی امنیت ملی

در مهرماه ۱۳۸۶، غلامحسین الهام، سخنگوی دولت محمود احمدی‌نژاد، با اعلام خبر استعفای علی لاریجانی، سعید جلیلی را به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی معرفی کرد.پس از آن آیت الله خامنه‌ای در تاریخ هشتم تیرماه ۱۳۸۷ طی حکمی وی را نماینده خود در شورای عالی امنیت ملی معرفی کرد.

 

ثبت نام در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲)

وی در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ آخرین روز ثبت نام انتخابات ریاست‌جمهوری ایران (۱۳۹۲) با حضور در وزارت کشور به منظور کاندیداتوری در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت نام کرد. وی پس از ثبت نام در جلسه مطبوعاتی شرکت نکرد. صلاحیت سعید جلیلی روز ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ از سوی شورای نگهبان برای نامزدی یازدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری تایید شد.

 

ویژگیهای فردی

وی داری همسر و یک فرزند پسر است ویژگیهای فردی که از وی نزد رسانه های داخلی و خارجی برجسته گردیده آن است که از وی به عنوان فردی نزدیک به رهبر مذهبی ایران، ساده زیست، مخالف شدید تشریفات و وفاداری فوق العاده به اصول و آرمانهای انقلاب و ولایت فقیه و فقاهت شیعی و مخالف سازش با غرب یاد می شود.به گزارش واشنگتن پست و بی بی سی،سعیدجلیلی فردی از نظر ایدیولوژی انعطاف ناپذیر،سرسخت و ضد آمریکایی است.

 

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی بهاره آروین

بیوگرافی بهاره آروین

بیوگرافی بهاره آروین

بهاره آروین، عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تربیت مدرس و دکترای جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران است. منتخب شورای شهر تهران ۱۳۹۶، وی با اخذ ۱۲۸۵۲۳۷ رای بعنوان نفر ششم در میان بیست و یک عضو شورای شهر انتخاب گردید. 

تحصیلات : دکترای جامعه‌شناسی

ار دانشگاه : دانشگاه تهران

نهاد : مرکز بررسی‌های استراتژیک،دانشگاه تربیت مدرس

شناخته شده برای : جامعه‌شناسی، سیاست‌مدار،شهرداری تمام شیشه‌ای

نقش های برجسته : عضو پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران

حرب سیاسی : اصلاح‌طلب

سوابق اجرایی

  • عضو پنجمین دوره شورای شهر تهران
  • مدیر گروه روش‌شناسی انجمن جامعه‌شناسی ایران
  • پژوهشگر ارشد مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از سال ۸۴–۸۶
  • ارائه سخنرانی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس در سال ۲۰۰۷ همزمان با حضور آقای سید محمد خاتمی
  • عضو شورای جوانان بنیاد باران از سال ۸۴–۸۶
  • حضور و مشارکت در شورای جوانان حلقه زنان جبهه مشارکت ایران اسلامی
  • عضویت در ستادهای انتخاباتی اصلاح طلبان ۸۴٬۸۶٬۸۸
  • عضو شورای راهبردی مؤسسه مطالعاتی حامیان فردا (فعال در حوزه عدالت اجتماعی)

فعالیت‌های سیاسی

کاندیدای انتخابات شورای شهر تهران ۱۳۹۶ و حضور در لیست امید اصلاح طلبان.

۲۱ نفر از جامعه شناسان کشور با هدف افزایش مسئولیت‌پذیری اجتماعی، رشد و فراگیری رویکرد علمی جامعه‌شناسانه در مدیریت آینده شهر تهران و حمایت از برنامه «شهرداری تمام‌شیشه‌ای» حمایت خود را از دکتر بهاره آروین، جامعه‌شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس اعلام کردند. در بخشی از این نامه آمده‌است: «واگذاری اختیارات دولت مرکزی به دولت‌های محلی و شهرداری‌ها، یکی از رویکردهای رایج برای تحقق پیشرفت اقتصادی و اجتماعی پایدار است. به این ترتیب در دهه‌های اخیر، شاهدیم که کشورهای مختلف، به‌طور روزافزون به واگذاری هر چه بیشتر امور داخلی شهرها، امور مربوط به سلامت و درمان شهروندان و نیز امور مربوط به آموزش کودکان و نوجوانان، به دولت‌های محلی و شهرداری‌ها روی می‌آورند. افزایش اختیارات دولت‌های محلی و شهرداری‌ها، زمینه را برای مشارکت و نظارت مستقیم‌تر تک‌تک شهروندان بر سیاست‌گذاری‌های مختلف فراهم ساخته و نقشی مهم در تحکیم مردم‌سالاری ایفا می‌کند».

عضویت در پنجمین دوره شورای شهر تهران

بهاره آروین به عنوان یکی از اعضای اصلاح طلب پس از شمارش آرا در تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۶ با کسب ۱۲۸۵۲۳۷ رای، راهی شورای شهر تهران شد.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی غلامعلی حداد عادل

بیوگرافی غلامعلی حداد عادل

 

 

غلام‌علی حداد عادل (زادهٔ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۲۴ – تهران) رییس سابق مجلس شورای اسلامی ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی است. وی اولین رئیس غیر روحانی مجلس شورای اسلامی بود.

زادروز : ۱۹ اردیبهشت ۱۳۲۴

تهران

محل زندگی : تهران

ملیت : ایرانی

تحصیلات : کارشناسی ارشد فیزیک دانشگاه شیراز

کارشناسی ارشد و دکتری فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران

تحصیل مختصر علوم اجتماعی دانشگاه تهران

وبسایت        www.hadadadel.ir

پیشه : نمایندهٔ مجلس نهم

مشاور عالی مقام رهبری سید علی خامنه‌ای

مدیر گروه واژه‌گزینی و رییس فرهنگستان زبان و ادب پارسی

مدیرعامل بنیاد دایرهالمعارف اسلامی و مدرس دانشگاه

نقش‌های برجسته : رییس هیئت فرهنگی مجلس هشتم

رییس مجلس هفتم

رییس فرهنگستان زبان و ادب پارسی

نمایندهٔ مردم تهران در مجلس ششم تا نهم

تاسیس المپیادهای دانش‌آموزی کشور

تاسیس دبیرستان‌های فرهنگ

شهر خانگی : تهران

حزب سیاسی : آبادگران ایران اسلامی – جبهه متحد اصولگرایان

دین : اسلام

مذهب : شیعه

مجازات‌ها : دستگیری و زندانی ساواک شدن (۱۳۵۰)

ممنوعیت آموزش در دانشگاه شیراز و دانشگاه ملی(۱۳۵۰)

منصب : دیگر منصب‌های کنونی

شورای عالی آموزش و پرورش

شورای عالی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

شورای عالی انقلاب فرهنگی

هیئت امنای بنیاد ایران‌شناسی

هیئت امنای انجمن آثار و مفاخر فرهنگی

مجمع تشخیص مصلحت نظام

هیئت امنای موسسهٔ آموزش و مجمع جهانی اهل بیت

رییس شورای تخصصی تحول و ارتقای علوم انسانی

هیئت علمی گروه فلسفهٔ دانشگاه تهران

دیگر منصب‌های پیشین

شورای سرپرستی سازمان صداوسیما

نایب‌رییس شورای عالی آموزش و پرورش

معاون وزارت ارشاد

مشاور وزیر آموزش و پرورش

آثار : سرپرست دانشنامه جهان اسلام

پروین اعتصامی

آخرین منبر

آسیب‌شناسی تربیت دینی

استاد سخن

فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی

حج نماز بزرگ

درس‌هایی از قرآن

با احترام: مجموعه مقالات اهداشده به استادان

تاریخ و تاریخ‌نگاری

خدامحوری، اکازیونالیسم در تفکر اسلامی و فسلفهٔ مالبرانش

ترجمه

ترجمه قرآن

تمهیداتی برای هر مابعدالطبیعه آینده

همسر : طیبه ماهروزاده

فرزندان : فریدالدین

آزاده

زهرا

بنت‌الهدی

والدین : رضا

خویشاوندان : مجتبی خامنه‌ای (همسر زهرا) جواد آرین منش

جایزه‌ها : چهره ماندگار در فلسفه

جایزه کتاب سال برای ترجمهٔتمهیداتی برای هر مابعدالطبیعه آینده ایمانوئل کانت

نشان درجهٔ دو تعلیم و تربیت در کشور

بهترین مقالهٔ سال در علوم انسانی از جشنواره مطبوعات

دکتری افتخاری دانشگاه اسلامی علیگر هندوستان

دکتری افتخاری دانشگاه دولتی باکو

شخصیت فرهنگی برجسته جهان اسلام از موسسه تحقیقات تاریخ و فرهنگ و هنر سازمان همکاری اسلامی

 

زندگی

غلام‌علی حداد عادل (زادهٔ ۱۹ اردیبهشت ۱۳۲۴ – تهران) رییس سابق مجلس شورای اسلامی ایران و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی است. وی اولین رئیس غیر روحانی مجلس شورای اسلامی بود.

وی دومین رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ایران بود که در اواخر دوران ریاستش بر این فرهنگستان به ریاست مجلس شورای اسلامی نیز انتخاب شد. در ۲ آبان ۱۳۸۷ با حکم احمدی‌نژاد،حدادعادل مجدداً برای ریاست این فرهنگستان برگزیده شد. او همچنین عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی است.

او چهره ماندگار سال ‏۱۳۸۷‏ در رشته فلسفه‌است. وی به عنوان نفر اول در حوزه انتخابیه تهران در ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ به مجلس نهم نیز راه یافت. وی جزو ۸ فردی است که صلاحیت آنها برای انتخابات دوره یازدهم ریاست جمهوری توسط شورای نگهبان تایید شده است

 

تحصیل و تدریس

او در سال ۱۳۴۲ از دبیرستان علوی فارغ التحصیل شد. در سالهای ۱۳۴۵و ۱۳۴۷ لیسانس و فوق لیسانس خود را در فیزیک از دانشگاههای تهران و پهلوی دریافت کرد. بین سالهای ۱۳۴۵ تا ۱۳۴۷ او در دانشگاه پهلوی و از ۱۳۴۷ تا ۱۳۵۰ در دانشگاه ملی ایران فیزیک درس می‌داد. در سال ۱۳۵۱، کارشناسی ارشد فلسفه را از دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران دریافت کرد. دروس دوره دکتری فلسفه در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران را در سال ۱۳۵۳ به پایان برد. بین ۱۳۵۱ تا ۱۳۵۷ در دانشگاه صنعتی آریامهر به تدریس فلسفه، تاریخ علم و تاریخ فلسفه غرب و تاریخ فلسفه اسلامی پرداخت. در سال ۱۳۶۴ از پایان نامه دکتری فلسفه تحت عنوان «نظر کانت درباره مابعدالطبیعه» دفاع کرد. او از ۱۳۶۴ تاکنون به تدریس فلسفه غرب در دانشگاه تهران اشتغال دارد.

 

فعالیتهای سیاسی

قبل از انقلاب

او در اول شهریور ۱۳۵۰ زمانی که مدرس فیزیک دانشگاه ملی بود جزو ۴۴ نفر وابسته به نهضت آزادی بود که به همراه برادر اش مجید حداد عادل به جرم تلاش برای خرابکاری در جشنهای دو هزار و پانصد ساله شاهنشاهی دستگیر شد و ۶۶ روز زندانی بود. این گروه اولین بیانیه خود را در زندان به عنوان بیانیه نهضت مجاهدین خلق ایران منتشر می‌کنند و پس از خروج از زندان، در آذر ماه همان ماه، بنای اولیه تشکیل سازمان مجاهدین خلق ایران را می‌گذارند.

 

زندگی شخصی

همسر او طیبه ماهروزاده دارای دکترای فلسفه تعلیم و تربیت، مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و دانشیار دانشگاه الزهرا است. او دبیرستان دخترانه فرهنگ مخصوص علوم انسانی را تاسیس کرد و تا چند سال این موسسات با نظر او اداره می‌شد. دبیرستان دخترانه فرهنگ در سال (۱۳۸۲) از طرف وزارت آموزش و پرورش به عنوان ۴ مدرسه عالی ایران معرفی شد. وی در کنار سایر فعالیتهای علمی و اجرائی خود از آغاز تأسیس، مدیریت این دبیرستان را خود بر عهده داشته‌است.او عضو شورای عالی آموزش و پرورش است.

 

این دو چهار فرزند دارند، فریدالدین، متولد ۱۳۵۲، دانشجوی دکترای علوم سیاسی در دانشگاه امام صادق، آزاده، متولد ۱۳۵۴، دکترای فناوری نانو از دانشگاه کانازاوای ژاپن، زهرا، متولد ۱۳۵۸، کارشناسی ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبایی، کارشناسی ارشد مدیریت خبر از دانشکده صدا و سیما، دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت فرهنگی و بنت الهدی، متولد ۱۳۶۴، کارشناسی فلسفه از دانشگاه تهران و دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه دین هستند. ژاپن به شوهر آزاده حداد عادل بورس تحصیلی در رشته ژنتیک مولکولی داد و او که از جایی بورسیه نبود بخاطر همسرش راهی آنجا شد. آزاده هم در ژاپن دکترا گرفت و هرازگاهی نیز برای گذراندن دوره‌های تخصصی به ایالات متحده آمریکا می‌رفت. بعدها به سبب تحقیقاتی که همسر او در یک دانشگاه امریکایی انجام داد، به همراه دو فرزندشان راهی آمریکا شدند ولی او پس از دو سال زندگی در آن کشور موفق به اخذ پذیرش برای دوره پسادکتری نشد. وی دلیل عدم پذیرش خود را اعلام آزمایشگاه‌های ایالات متحده مبنی بر کاربرد نظامی گرایش او (الکترونیک) می‌داند.غلامعلی می‌گوید، در امریکا نوه‌هایش در مدرسه اسلامی درس می‌خواندند اما شرایط زندگی برای ان‌ها راحت نبود و در نهایت دخترش و خانواده او به ایران برگشتند. دخترش در ایران کار نانوتکنولوژی را دنبال نکرد و با مادرش همراه شد و شبکه زنان دانشمند جهان اسلام را راه اندازی کردند تا زنان دانشمند را به زنان جهان اسلام و خارج از جهان اسلام معرفی کنند.

 

مجتبی خامنه‌ای (پسر سیدعلی خامنه‌ای) داماد وی می‌باشد. وی دوستی بسیار نزدیکی با جواد آرین منش معاون اول خود در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم دارد به طوری که حتی حاضر شد در ۳۱فروردین ماه۱۳۹۱ در مشهد در حمایت از وی سخنرانی کند.

 

سمتها

    عضو هیات‌امنای بنیاد دایرهالمعارف اسلامی و مدیرعامل بنیاد دانشنامه جهان اسلام از ۷۴ تاکنون

    معاون پژوهشی وزارت آموزش و پرورش

    عضو شورای سرپرستی سازمان صدا و سیما

    نمایندهٔ مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دورهٔ ششم، هفتم و هشتم و نهم

    عضو هیئت‌علمی گروه فلسفهٔ دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران،

    دریافت‌کنندهٔ نشان درجه دو تعلیم و تربیت ۲/۴/۱۳۷۴.

    دانشیار فلسفهٔ دانشگاه تهران

    ریاست مجلس شورای اسلامی در دورهٔ هفتم.

    رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دورهٔ هشتم.

    مشاور عالی آیت‌الله خامنه‌ای

 

آثار

    تمهیدات: مقدمه‌ای برای هر مابعدالطبیعه آینده که به عنوان یک علم عرضه شود، ایمانوئل کانت، غلامعلی حدادعادل (مترجم)، تهران: مرکز نشر دانشگاهی

    فرهنگ برهنگی و برهنگی فرهنگی، غلامعلی حدادعادل، ناشر: سروش

    تاریخ و تاریخ نگاری، غلامعلی حدادعادل، ستار عودی، محمدرضا ناجی، فرهاد دفتری، مهین فهیمی، میثم ربیعی، شهناز رازپوش، اطهر علی، ناشر: کتاب مرجع

    خدامحوری، اکازیونالیزم، در تفکر اسلامی و فلسفه مالبرانش، پایان نامه برگزیده سال در علوم انسانی، غلامعلی حدادعادل، قاسم کاکایی (مترجم)،ناشر: حکمت، ۱۳۸۳

    حزب در ایران، پدیدآورنده: مسعود عرفانیان، جمال خسروی، عبدالحسین آذرنگ، غلامعلی حدادعادل، بهروز طیرانی، پروین قدسی زاد، محمدحسین خسروپناه، محمدابراهیم بلوکی، محمد چگینی، مریم جواهری، ناشر: کتاب مرجع

    آنچه درباره کودکان و نوجوانان باید بدانیم، رضا فرهادیان، غلامعلی حدادعادل، فرخنده مفیدی، ناشر: بوستان کتاب قم

    استاد سخن، غلامعلی حدادعادل، ناشر: همشهری

    با احترام: مجموعه مقالات اهدا شده به استادان، غلامعلی حدادعادل، سیدمصطفی شهرآیینی (ویراستار)، ناشر: هرمس

    دانشنامه جهان اسلام، غلامعلی حدادعادل (زیرنظر)، ناشر: بنیاد دائره المعارف اسلامی

    آسیب شناسی تربیت دینی، گفت وگو با دکتر حداد عادل، تهران: مدرسه، ۱۳۸۳

    آخرین منبر: آخرین سخنرانی حجت الاسلام فلسفی با یادداشتی از غلامعلی حداد عادل، غلامعلی حدادعادل (گردآورنده)، ناشر: دفتر نشر فرهنگ اسلامی

    پروین اعتصامی، حداد عادل (به اهتمام)، ناشر: خانه کتاب

    درسهایی از قرآن، غلامعلی حدادعادل، ناشر: دفتر نشر فرهنگ اسلامی ۲۴.

    حج نماز بزرگ، غلامعلی حدادعادل،ناشر: مشعر

    ترجمه قرآن، ۱۳۸۸

    آشنایی با جامعه‌شناسی آموزش و پرورش، ۱۳۶۰ـ۱۳۷۰

    دانش اجتماعی (سال اول و دوم دبیرستان)، ۱۳۶۰ـ۱۳۷۱

    تعلیمات مدنی در تعلیمات اجتماعی سال سوم تا پنجم دبستان، ۱۳۶۱

    دین و سیاست در دانش اجتماعی (سال اول دبیرستان)، ۱۳۶۲ـ۱۳۶۹

    نگاهی به بینش اجتماعی اسلام، در دانش اجتماعی، ۱۳۶۲ـ۱۳۶۴

    تعلیمات اجتماعی (سال سوم دورهٔ راهنمایی)، ۱۳۶۳؛

    درس‌هایی از قرآن (سال اول تا چهارم دبیرستان)، ۱۳۷۲

 

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.