مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

آرد جیرجیرک، علف، روغن جلبک و همبرگر مصنوعی با طعم گوشت آبدار : منوهای غذایی آینده

اگر در مورد غذاهایی که در آینده خواهیم خورد فکر کنید، سوال های زیادی برایتان پیش خواهد آمد. در حالی که جمعیت جهان به سرعت در حال گذشتن از ۸ میلیارد نفر و خیلی زود از عدد باور نکردنی ۹ میلیارد نفر در اواسط قرن حاضر است، تولید غذا در جهان باید ۷۰ درصد نسبت به میزان کنونی افزایش پیدا کند تا بتوان تمام ساکنان این کره خاکی را سیر کرد. چطور می توان بدون از بین بردن تمامی جنگل ها یا بدون دست یازیدن به کشاورزی صنعتی، که بیشترین سهم را در تشدید بحران آب و هوا و تغییرات جوی داشته اند، به اهداف مورد نظر در زمینه تامین غذای آیندگان دست یافت؟ چگونه می توان سلامت خاک را حفظ کرد و از شسته شدن و خالی شدن آن از مواد مغذی خودداری کرد تا گیاهان بتوانند در آن رشد کنند؟ چگونه می توان گوشت مورد نیاز این همه انسان را تامین کرد؟با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

این سوالات ما را به قلمرویی نامرئی و ناشناخته می برند اما تنها یک چیز را می توان با اطمینان گفت: شام ۵۰ سال آینده هیچ شباهتی به شامی که دیشب و پریشب خورده ایم نخواهد داشت! راه های متنوعی وجود دارد که ما را به یک میز شام منحصر به فرد می رساند. مسیر صنعتی استفاده از تکنولوژی هیا پیشرفته یکی از مهم ترین و پیچیده ترین راه های نیل به این هدف است که از میان آزمایشگاه ها، نقشه های دی ان ای و کمپین های مردمی می گذرد. در این مسیر به پروتئین های تاکنون ناشناخته ای برخورد خواهیم کرد که در گوشت های غیرحیوانی وجود خواهند داشت، جلبک هایی را خواهیم دید که به کره تبدیل شده اند و حتی شاید مجبور شوید یک میز غذای پر رنگ و لعاب را تنها با یک بطری نوشیدنی مملو از ترکیبات غذایی مورد نیاز جایگزین نمایید.

البته یک مسیر آرام تر و کم دردسرتر نیز وجود دارد، مسیری طبیعی تر و کمتر کنترل شده توسط تکنولوژی، که سیستم کنونی ما را به سمت یک بازخوانی جدید سوق می دهد. در این مسیر دانه های خوراکی باستانی را خواهید دید که به خاطر استفاده از ریشه های عمیق و سود بردن از خاصیت رشد در تمام طول سال آن ها، از تاریکی بیرون کشیده می شوند، روشی که امید به انجام کشاورزی وابسته به خاک را تنها با کمی هزینه های زیست محیطی زنده نگه خواهد داشت. همچنین ممکن است با بازگشت به یکی از منابع مهم پروتئین در گذشته مواجه شوید: حشرات!

این مسیرها خیلی دور نیستند و لین یی یوان، سردبیر مجله «Mold» که از سال ۲۰۱۴ به تحقیق در مورد غذاهای آینده پرداخته است این موضوع را تایید می کند. وی در این باره چنین می گوید:” واقعیت این است که برای غذا دادن به ۹ میلیارد نفر به تمام کمک هایی که وجود دارد نیاز خواهیم داشت. مهم ترین چیزهایی که مردم در مورد آن ها صحبت می کنند، حشرات و کشاورزی سلولی است. برای هر کدام از این رویکردها نقشی وجود دارد اما آینده نهایی ما بر اساس خاک خواهد بود”.

راج پاتل، کارشناس امور غذایی بین المللی می گوید که بخش زیادی از تلاش های آینده ما به استفاده بهینه تر از چیزهایی که از قبل نیز داشته ایم معطوف خواهد بود. وی چنین می گوید:” بخش زیادی از سیستم کشاورزی صنعتی ما روی تصمیم گیری در مورد گونه های محبوب ما مانند دانه های خوراکی است و بعد از آن می توان به سراغ علف و حشرات رفت. قرن ۲۱ دارد متوجه می شود چیزهایی که با نام علف های هرز و حشرات و موجودات موذی شناخته می شوند می توانند غذا باشند”.

خب با این شرایط غذایی جدید خوشمزه آینده چه شکلی خواهد داشت؟ در ادامه می خواهیم شما را با ۵ غذایی که ممکن است روی میز شام خود ببینید آشنا کنیم:

۱- آرد جیرجیرک به شکل تکه های خوراکی انرژی زا، چیپس و دیگر غذاهای فرآوری شده

اگر چه در حال حاضر تنها نشانه های معدودی از وجود آن روی قفسه های برخی از فروشگاه های سراسر جهان وجود دارد اما پودر یا آرد جیرجیرک به سرعت در حال تبدیل شدن به یک غذای غربی پرطرفدار است. در بسیاری از کشورها، جیرجیرک کامل به صورت اسنک خورده می شود- در جزیره جاوه در اندونزی این جیرجیرک ها را با کره تفت داده و سرخ می کنند و با نام «rempeyek» در اختیار مشتریان قرار می دهند در حالی که نمونه تایلندی با نام «ching rit» به ندرت سرخ می شود- اما ایده خوردن حشرات در بازار آمریکای شمالی خیلی کند در حال جا افتادن است. از دیدگاه زیست محیطی، دلیل تمایل به حشرات ،به ویژه جیرجیرک، بسیار واضح است. جیرجیرک نسبت به گوشت گوساله در هر کیلو مقدار بیشتری پروتئین و ریزمغذی ها در خود دارد.

این حشرات در مکان های تاریک و در کلونی های بزرگ رشد می کنند از این رو می توان در مزارع عمودی نیز آن ها را پرورش داد که تولید در مقیاس گسترده و با حجم فضای بسیار کم را ممکن می سازد. این حشرات فضولات بسیار ناچیزی تولید می کنند که از به راه افتادن جوی های متعفن تشکیل شده از مدفوع و ادرار حیوانات که باعث شیوع بیماری ها شده و همچنین ازدیاد مزارع پرورش گاو که سهم زیادی در از بین رفتن محیط زیست و تولید گاز دی اکسید کربن دارند جلوگیری خواهد کرد. همچنین، اگر چه، در حال حاضر، جیرجیرک غذای گرانقیمتی است اما کمپانی Aspire که بزرگ ترین مزرعه پرورش جیرجیرک را در ایالات متحده دارد در حال ساخت یک مزرعه کاملاً اتوماتیک و مدرن به مساحت ۲۵۰٫۰۰۰ فوت مربع در تگزاس است که هزینه پرورش جیرجیرک را به مقدار بسیار زیادی کاهش خواهد داد.

این کمپانی دلیل قانع کننده ای برای ساخت چنین مزرعه ای دارد: مزرعه کنونی این کمپانی تنها یک دهم مزرعه تگزاس است و تمام خروجی آن صرف تولید محصولی به نام آرد جیرجیرک می شود که پیشاپیش برای سال آینده پیش خرید شده است. کارشناسان می گویند که این موضوع می تواند آمریکا را به جامعه ای جیرجیرک خور! تبدیل کند. اما جولی لزنیک، یک مردم شناس و نویسنده کتاب در حال انتشار «حشرات خوردنی و تکامل انسان» (Edible Insects and Human Evolution) در این باره چنین می گوید:” ما قرار نیست که حشرات را جایگزین گوشت کنیم. بلکه شاید این حشرات را به عنوان غذای حیوانات تولید کنیم یا آن ها را به غذاهایی تبدیل کنیم که قبلا نیز می شناختیم: اسنک ها، چیپس ها و تکه های پروتئینی یا پودرهای اسموتی. درست است که حشره هستند اما غذا هم هستند. این ها [حشرات] نیز مانند هر چیز دیگری می توانند جزئی از ترکیب غذاها شوند”.

۲- کرنزا به شکل نان و نوشیدنی غیرالکلی


در میان فهرست دوست داشتنی غذاهای آینده، شاید جای زیادی برای یکی از کم توقع ترین غلات وجود نداشته باشد اما نگذارید سبزه گندم که در آمریکا به وفور یاد می شود شما را گول بزند. این گیاه ابتدا برای تامین علوفه کاشته می شد و با علف هرز کمی تفاوت داشت. بعدها در دهه ۱۹۸۰، محققان نسبت به نقش عمده تک محصولی و کشاورزی یک ساله، که معمول ترین روش تولید دانه های خوراکی است، در از بین بردن سلامت و قدرت خاک ابراز نگرانی کردند. از این رو آن ها به دنبال گزینه های جایگزین با پایایی طولانی تری رفتند و در نهایت به سبزه گندم رسیدند. در دهه ۲۰۰۰، موسسه تحقیقاتی Land Institute ، که یک مرکز تحقیقاتی کشاورزی با توجه به معضلات زیست محیطی در کانزاس بود، داوطلبانه نوع جدیدی از سبزه گندم را تولید کرد که محصول بهتر، اندازه دانه بهتر و مقاومت بیشتری در برابر بیماری داشت و نام آن در نهایت «کرنزا» (Kernza) گذاشته شد.

این گیاه دارای یک سیستم ریشه ای به طول بیش از ۳ متر بوده و به مدت ۵ سال تمام دانه خوراکی (محصول) تولید می کرد. در مقابل، گندم استاندارد تنها برای یک سال محصول می دهد و ریشه آن به اندازه نصف کرنزا نیز نیست. به گفته لی دیهان، سرپرست گروه بذرشناسی این موسسه، می گوید که غذاهای با ریشه بلند مانند کرنزا که دوره کشت طولانی دارند «سود مضاعف»ی نیز دارند. مانند تمام گیاهان دیگر، گیاهانی مانند کرنزا نیز دی اکسید کربن را در خاک ذخیره می کنند و همزمان باعث بهبود سلامت خاک، ثابت کردن خاک از لحاظ فیزیکی و بهبود شرایط ریزمغذی ها در خاک می شوند. نتیجه کاشت این گیاهان داشتن خاکی غنی تر، فرسایش کمتر و راهیابی مقادیر بسیار کمتری کودهای شیمایی به درون منابع آبی خواهد بود.

اگر چه در حال حاضر تنها ۵۰۰ هکتار زمین به کشت کرنزا اختصاص داده شده است اما دی هان از قبل بسته های زیادی از این محصول جدید را برای شرکت های نوآور در زمینه محصولات غذایی فرستاده است: نانوایی بسیار معروفی در بروکلین نان هایی از این محصول جدید تولید کرده و ۲ کمپانی دیگر در اوریگون و مینه سوتا از این دانه خوراکی یک نوشیدنی غیرالکلی درست کرده اند. همچنین یک گروه مزرعه شناخته شده به نام «General Mills’ Cascadian Farms» نیز قصد دارد امسال که محصولی بر پایه کرنزا تولید کند و مشخص شده که هم برای مزرعه داران و هم تولید کنندگان بازار گسترده ای جهت خرید و فروش این محصول وجود دارد.

۳- گوشت گیاهی به شکل برگرهایی آبدار با طعم خونی


با رشد جوامع انسانی و افزایش جمعیت، نمی توان ادعا کرد که روزی تقاضا برای گوشت کاهش می یابد که هم خوشمزه بوده و هم نشانه ای از موفقیت به شمار می آید. اما تولیدات حیوانی، به خصوص گوشت گوساله، حتی در بهترین شرایط خود نیز فشار زیادی بر روی محیط زیست داشته است. پرورش حیوانات به منظور استفاده های خوراکی، تولید بیش از یک پنجم حجم کلی گازهای گلخانه ای را به خود اختصاص داده است. برای مثال تنها تولید گوشت گوساله، در مقایسه با گیاهان، به بیش از ۸ برابر آب و ۱۶۰ برابر زمین در هر کالری نیازمند است. از این رو جای تعجب ندارد که سازمان ملل از تمامی مردم جهان خواسته است که مصرف گوشت قرمز خود را کاهش دهند.

شاید این راهکار ساده ترین و واضح ترین راه حل برای کاهش تولید گازهای گلخانه ای و حفظ منابع آبی کره زمین باشد اما برخی از افراد باهوش حوزه تولید مواد غذایی پیشنهادهای شگفت انگیز جدیدی دارند: اگر مشکل نه گوشت بلکه گوشت حیوانی باشد چه؟! ایتان براون، مدیرعامل کمپانی Beyond Meat که در زمینه ساخت «گوشت» های مختلف از حبوبات و سویا فعالیت دارد، در این باره می گوید:” اگر به آنچه که گوشت دارد نگاه کنید می توانید آن را بر اساس ترکیباتش درک کنید. قرار نیست آپولو هوا کنیم؛ [گوشت] از آمینو اسید و چربی ساخته شده است. هیچ یک از این ترکیبات تنها مختص به حیوانات نیست”. دو کمپانی تولید گوشت گیاهی به نام Beyond Burger و Impossible Burger در مسیر تولید همبرگرهایی با گوشت گیاهی گام های مهمی برداشته اند.

هر دوی این کمپانی ها با انجام آزمایشات پیچیده علمی، همبرگرهای گیاهی تولید کرده اند که حاوی مقادیر مشابهی کالری، پروتئین و چربی در مقایسه با گوشت گوساله هستند و تنها سدیم آن ها از گوشت قرمز بیشتر است (خیلی بیشتر!). هر دوی آن ها اعلام کرده اند که محصولاتشان بیشترین شباهت مزه ای و بویی را با گوشت قرمز داشته و حالت آبداری گوشت قرمز نیز در آن ها وجود دارد. هر دو کمپانی برنامه های بزرگ و بلندپروازانه ای برای آینده دارند.

همبرگر گیاهی موسوم به Beyond Burger ، که رنگ گوشتی اش را از چغندر و پروتئینش را از حبوبات می گیرد، هم اکنون نیز در بیش از ۲۵٫۰۰۰ فروشگاه و بیش از ۵٫۰۰۰ رستوران یافت می شود. از آن طرف، کمپانی Impossible Burger اکنون در مقیاس کوچکتری عمل کرده و همبرگرهای آبدار خود را به لطف پروتئینی به نام «heme» در رستوران های محدودتری به فروش می رساند. بدین ترتیب این کمپانی ها ادعا کرده اند که نوع جدیدی از گوشت را اختراع کرده اند؛ گوشتی که از گیاهان تولید می شود.

۴- جلبک به شکل روغن و کره


داستان این که انسان چگونه ۶۰۰۰ هزار سال قبل از میلاد مسیح برای اولین بار با چلاندن زیتون به روغن آن دست یافت در دوران پیش از تاریخ گم شده است اما روغن جلبک با سرنوشت مشابهی مواجه نخواهد شد. در قرن ۲۱ کنونی، روغن جلبک برای اولین بار تحت نام «Thrive» در سال ۲۰۱۵ و از جلبک هایی که در شیره شاه بلوط آلمانی رشد یافته بود تولید شد. این جلبک ها به نحوی پرورش داده شده بودند که بیشترین میزان تولید روغن را داشته باشند و برای نیل به این هدف، آن را با قند برزیلی در بطری های تخمیر ۶ طبقه تغذیه کرده و در نهایت آن ها را چلانده بودند. بدین ترتیب بود که روغن جلبکی بسیار سبک و بدون بو برای پخت و پز با چربی های تک سیر نشده (monounsaturated) و دمای دود کردن بسیار بالا ساخته شد.

از دیدگاه زیست محیطی، برای تولید روغن جلبک مذکور نیاز به زمین و آب کمتری نسبت به بسیاری از روغن های خوراکی دیگر وجود دارد در حالی که چربی های تک سیرنشده (چربی مفید و سالم) بیشتر و چربی های اشباع شده کمتری نسبت به دیگر انواع روغن ها در خود دارد. بر اساس سازندگان این روغن، از هر هکتار، می توان بین ۳ تا ۴ تن روغن جلبک تولید کرد. در سال ۲۰۱۷ کمپانی Corbion که پشت پرده تولید روغن جلبک Thrive قرار دارد یک چربی جلبکی دیگر را به محصولات خود اضافه کرد: کره جلبک! این کره که ظاهری شبیه موم داشته و در دمای اتاق سفت است می تواند براحتی جایگزین چربی های دیگری شود که در ساخت نان شیرینی ها و کیک ها و حتی بستنی ها به کار می روند.

هدف این کمپانی ساخت گزینه ای جایگزین و طبیعی برای روغن های تجاری امروزی به ویژه روغن پالم است که سهم زیادی در جنگل زدایی و بهره کشی بیش از حد از خاک در سراسر جهان داشته است. این کمپانی کارخانه خود را در کنار یک مزرعه نیشکر در برزیل ساخته که تمامی استانداردهای محیط زیستی و ضد بهره کشی از زمین و انسان را داراست. همچنین از تفاله نیشکر برای تامین سوخت کارخانه و آسیاب آبی که برای فرآوری محصول به کار می رود استفاده می شود که یک سیستم با سوخت بسیار کم را برای تولید محصول پدید آورده است. این پروژه نیز پیشرفت بزرگی در حوزه تولید محصولات روغنی سالم و داشتن کمترین آسیب به محیط زیست محسوب می شود. به گفته مدیر عامل این کمپانی، تانکرهای غول پیکر این کارخانه توانایی ذخیره روغن مورد نیاز تمامی ایالات متحده و اروپا را دارند.

۵- گوشت مرغ پرورشی در آزمایشگاه به شکل ناگت و چیزهای دیگر


اگر ایده خوردن گوشت مرغی که در ظرف های آزمایشگاهی تولید شده حال شما را به هم می زند، افرادی که سعی در فروش این محصول به شما دارند راه حلی نیز برای این مشکل در نظر گرفته اند: تغییر نام طبیعی این محصول. مسئولان کمپانی Good Food Institute که برای تولید چنین گوشتی تلاش می کند، به فکر نام های دیگری برای این محصول افتاده اند که مصرف کنندگان را جلب کند؛ نام هایی از قبیل «گوشت کشت شده»، «گوشت آزمایشگاهی»، که شاید اسم های دوست داشتنی نباشند، و از همه بهتر و مقبولتر «گوشت پاک». هر اسمی که برای این محصول انتخاب شود، گوشتی که از طریق کاشت سلول های حیوانی بدست آید و به حجم کافی برای یک وعده غذایی برسد به زودی در فروشگاه ها عرضه خواهد شد و به احتمال فراوان اولین گوشت کاشت شده از نوع گوشت مرغ خواهد بود.

امروزه بیش از ۱۵ کمپانی برای محقق کردن گوشت کشت داده شده در آزمایشگاه تلاش می کنند که تولید آن در مقایسه با پرورش حیوانات، حجم بسیار اندگی از ذخایر طبیعی را صرف کرده و آسیب ناچیزی به محیط زیست وارد خواهد کرد. همچنین برخی از این کمپانی ها برای تولید گوشتی مشتق شده از گیاهان تلاش می کنند. در سال ۲۰۱۶، یک شرکت تولیدی به نام Memphis Meats اولین نمونه ابتدایی از گوشت گوساله کشت داده شده در آزمایشگاه را تولید کرده و سال بعد نوبت به گوشت مرغ رسید. در ژانویه سال کنونی نیز یک کمپانی اسرائیلی به نام SuperMeat که قصد دارد در چند سال آینده اولین گوشت مرغ تولید شده در آزمایشگاه خود را به بازار عرضه نماید با یکی از بزرگ ترین کمپانی های تولید گوشت قرمز در آلمان به نام PHW در زمینه تولی گوشت مرغ آزمایشگاهی قرارداد همکاری تحقیقاتی امضا کرد.

شیر فریدمن، موسس این کمپانی اسرائیلی می گوید:” سالانه تقریباً ۵۰ میلیارد مرغ برای گوشتشان کشته می شوند. به جای اینکه حیوانات را برای تامین گوشت به کار گیریم می توانیم از کارخانه های تولید گوشت استفاده کنیم، درست همان کاری که کارخانه های تولید کرن فلکس (cornflakes) و سس کچاپ می کنند”. با این وجود به نظر نمی رسید که چنین گوشت مرغی برای اولین بار به شکل ناگت به بازار عرضه شود. گوشت مرغی که توسط کمپانی Memphis Meats تولید می شود به ازای هر پوند (حدود نیم کیلو) ۹٫۰۰۰ دلار هزینه دارد و بسیاری انتظار دارند که این گوشت با چنین قیمتی در ابتدا به عنوان یک گوشت اشرافی وارد بازار شود.

روزیاتو - امروز را زندگی کن : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

طرز تهیه اسموتی کیوی

یکی از میوه‌های خیلی عالی برای تهیه اسموتی و نوشیدنی طبیعی کیوی است. خواص کیوی بسیار فراوان است و علاوه بر ویتامین ث فراوان و مواد آنتی‌ اکسیدان و دیگر مواد عالی، خواص پوست کیوی هم پرشمار است. امروز با طرز تهیه اسموتی کیوی در خدمت شما هستیم با مجله اینترنتی چفچفک همراه بمانید… .

طرز تهیه اسموتی کیوی


تهیه این اسموتی تنها ۵ دقیقه زمان نیاز دارد و روش کار ساده و راحت است. این نوشیدنی برای افرادی که وِگان هستند یا عزیزانی که رژیم گیاهخواری دارند هم قابل‌ استفاده است و یک اسموتی بدون گلوتن به حساب می‌آید. با دستور تهیه اسموتی کیوی می‌توانید در یک چشم‌ به‌ هم‌ زدن برای ۲ تا ۳ نفر نوشیدنی سالم و خوشمزه درست کنید.

مواد لازم برای تهیه اسموتی کیوی (برای ۲ تا ۳ نفر)


کیوی: سه عدد
انبه: یک عدد
آب آناناس: نیم لیتر
موز: یک عدد

حقایق تغذیه‌ای اسموتی کیوی


انرژی: ۱۶۳ کیلو کالری
چربی: ۱ گرم
کربوهیدرات: ۳۶ گرم
شکر: ۳۵ گرم
فیبر: ۳ گرم
پروتئین: ۲ گرم
نمک: ۰٫۰۴ گرم

طرز تهیه اسموتی کیوی گام به گام


درست‌کردن این اسموتی کار ساده‌ای است. کافی‌ ست پوست انبه و کیوی‌ ها را بگیرید و پس از جدا‌کردن هستۀ انبه گوشت میوه‌ ها را خرد کنید. راستی یک موز هم داشتیم که آن را هم باید پوست گرفته و حلقه‌حلقه خرد کرد.

حالا میوه‌ها را در مخلوط کن ریخته و مقداری از آب آناناس را به آن‌ها اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. میزان غلظت اسموتی را بررسی کنید و در‌صورتی‌ که هنوز خیلی سفت و غلیظ است کمی بیشتر از نیم لیتر آب میوه‌ای که داشتیم را اضافه کرده و مخلوط کنید.

کار تمام است! این نوشیدنی را در لیوان‌ های بلند بریزید و با تکه‌ای از میوه یا چند برگ نعناء تزئین کنید. اگر خوش‌سلیقه هستید، می‌توانید یک برش کیوی را به دیوارۀ لیوان بچسبانید و بعد، اسموتی کیوی را در لیوان بریزید. نوش جانتان… .

خانه — مجله آنلاین روزچین : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

عکس هایی جذاب از “بازیگران پایتخت” و همسرانشان

در این مطلب میخواهیم شما را با عکس هایی جذاب از “بازیگران پایتخت” و همسرانشان از احمد مهرانفر تازه داماد سریال پایتخت تا محسن تنابنده و همسرش غافلگیر کنیم.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.
خبری به سرعت در فضای مجازی منتشر شد و حکایت از ازدواج احمد مهرانفر ارسطوی سریال پایتخت داشت. احمد مهرانفر با انتشار عکسی خبر از ازدواجش داد و بالاخره ارسطوی ازدواجی سریال پایتخت داماد شد. این خبر به سرعت در فضای مجازی انتشار یافت و عکس مونا فائض پور همسر احمد مهرانفر در فضای مجازی بسیار مورد بازدید قرار گرفت.

انتشار این خبر بهانه ای شد تا در قالب یک گزارش بازیگران پایتخت را در کنار همسرانشان بنشانیم و عکس هایی از آنها را منتشر کنیم. در ادامه شما را با تصاویری از بازیگران پایتخت و همسرانشان آشنا خواهیم کرد.

علیرضا خمسه و همسرش

علیرضا خمسه از پیشکسوتان سریال پایتخت است که از اولین فصل این سریال در نقش بابا پنجعلی تیم پایتخت را همراهی میکند.علیرضا خمسه یکبار در سال 62 ازدواج کرد و حاصل این ازدواج پسری به نام احمدرضا بود که این ازدواج به جدایی انجامید .

علیرضا خمسه باباپنجعلی پایتخت و همسرش

این بازیگر پیشکسوت یکبار دیگر در سال 72 ازدواج کرد و حاصل این ازدواج موفق دو دختر به نام درسا و گلسا است.

محسن تنابنده و همسرش

محسن تنابنده بازیگر نقش نقی معمولی در سریال پایتخت یکی از ارکان اصلی پایتخت است و در واقع پایتخت بدون او معنایی ندارد.

محسن تنابنده و همسرش روشنک گلپا

روشنک گلپا همسر محسن تنابنده است که این هنرمند در بهمن ماه سال 94 با انتشار تصاویری از مراسم عقدش خبر ازدواج ش را به صورت رسمی اعلام کرد و اولین عکس از محسن تنابنده و همسرش روشنک گلپا توسط محسن تنابنده در تاریخ 23 بهمن ماه سال 94 در صفحه شخصی اش منتشر شد . محسن تنابنده بهمن ماه سال 96 صاحب پسری به نام نامی شد.

احمد مهرانفر و همسرش

احمد مهرانفر ارسوط ازدواجی سریال پایتخت بالاخره در دنیای واقعی و خارج از سریال پایتخت داماد شد.

احمد مهرانفر و همسرش مونا فائض پور

25 فروردین 1397 بود که صفحه اینستاگرام احمد مهرانفر با انتشار خبر ازدواجش به روز شد و مونا فائض پور هنرجوی بازیگری به عنوان همسر احمد مهرانفر معرفی شد.

هومن حاجی عبداللهی و همسرش

هومن حاجی عبداللهی بازیگر نقش رحمت در سریال پایتخت بعد از سابقه خوبی که در اجرا داشت به سمت بازیگری سوق پیدا کرد و با بازی در سریال پایتخت بیشتر به محبوبیت رسید.

هومن حاجی عبداللهی و همسرش سلیمه قطبی

سلیمه قطبی بازیگر و گوینده رادیو همسر هومن حاجی عبداللهی است و این زوج هنرمند سال 81 با هم عقد کردند و سال 82 با یک مراسم چند نفره زندگی مشترکشان را آغاز کردند و حاصل این ازدواج یک پسر به نام جانان است.

ریما رامین فر و همسرش

ریما رامین فر همای سعادت سریال پایتخت ، سرشناس ترین همسر بازیگر را دارد. امیر جعفری همسر ریما رامین فر بازیگر سریال پایتخت است .

ریما رامین فر و همسرش امیر جعفری

زندگی عاشقانه ریما رامین فر و امیر جعفری بیش از یک دهه است که ادامه دارد و حاصل این عشق پسری به نام آئین است.

نسرین نصرتی و همسرش

نسرین نصرتی بازیگر نقش فهیمه در سریال پایتخت با فردی خارج از دنیای بازیگری ازدواج کرده است و آبان ماه سال 95 بود که هومن حاجی عبداللهی خبر تولد سوفی دختر نسرین نصرتی را منتشر کرد.

نسرین نصرتی فهیمه پایتخت و همسرش

مجله اینترنتی خواندنی ها : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

مواردی که باعث می شود استایل شما بد و نامرتب نشان داده شود

برای داشتن یک استایل خوب، باید در انتخاب‌های خود تجدید نظر کنیم. در این مطلب مواردی که باعث می‌شود استایل شما بد و نامرتب نشان داده شود و باید از آن‌ها دوری کنید را می‌خوانید.با مجله اینترنتی چفچفک همرا ه باشید.

داشتن یک استایل زیبا، صرف‌ نظر از اینکه به چه استایلی گرایش دارید نیازمند انتخاب‌ های درست شما در لباس پوشیدن است. مهم نیست که شما به استایل کلاسیک علاقه دارید، یا به پانک و کژوال و دیگر استایل‌ ها، بلکه آنچه اهمیت دارد این است که سبک به نظر نرسید و در چشم دیگران شلخته و نامرتب نباشید.

 انتخاب صحیح لباس هیچ ارتباطی با قیمت لباس ندارد بلکه جزئیات کوچکی در لباس پوشیدن است که باعث می‌شود شما شیک‌تر یا نامرتب‌تر به نظر برسید.

تزئینات بیش از حد روی لباس


تزئینات روی لباس که شامل سنگ، مروارید و نگین است نه تنها برای هر موقعیتی مناسب نیست، بلکه حتی در لباس‌ های روزمره هم اگر به میزان زیادی از این تزئینات تقلبی استفاده شود، ظاهر شما را سبک و نامرتب نشان می‌دهد. بهتر است به جای این‌ کار، لباس‌ های ساده‌تر ولی شیک‌ تر انتخاب کنید.

اجناس فیک یا تقلبی

اجناسی که فیک یا تقلبی هستند و از روی اجناس اورجینال کپی می‌شوند هیچ ارتباطی با طراحان و برند های معروفی که نام آن‌ ها را روی این کالاهای بی کیفیت می‌بینید ندارند. به جای انتخاب یک محصول تقلبی که تنها نام برند روی آن حک شده، می‌توانید از برخی برند های داخلی و باکیفیت خرید کنید بدون آنکه مبلغی به اندازه‌ی یک برند خارجی پرداخت کنید.

انتخاب طرح‌های نامتناسب

انتخاب پارچه‌ ها و طرح‌ هایی که هیچ‌ گونه هماهنگی‌ ای با هم ندارند ظاهر شما را نامرتب و شلخته نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید از طرح‌های مختلف استفاده کنید تلاش کنید این طرح‌ها از نظر رنگ با یکدیگر تناسب داشته باشند. اگر یکی از لباس‌ های شما طرح شلوغی دارد، لباس دیگر را با طرحی ساده‌تر انتخاب کنید.

کفش‌های سفید

کفش های سفید، اگر چیزی غیر از اسنیکرز و کفش‌های کتانی باشند، خیلی سخت‌ تر با لباس‌های دیگر هماهنگ می‌شوند. ست کردن این کفش‌ها با لباس‌های روزمره مشکل است و با هر استایلی هماهنگ نمی‌شود. بهترین انتخاب به جای کفش‌های سفید و پاشنه‌ بلند، کفش‌ هایی با رنگ خنثی هستند که می‌توانید با هر لباسی آن‌ها را ست کنید.

رنگ‌های غیر معمول

استفاده از رنگ‌ های غیر معمول مانند رنگ‌ های نئونی برای هر موقعیتی مناسب نیستند. مخصوصا اگر بخواهید آن‌ ها را در استایل روزمره‌تان استفاده کنید. به جای استفاده از این نوع رنگ‌ ها، می‌توانید از لباس‌ها و رنگ‌های کلاسیک‌ تر استفاده کنید. اگر دلیل استفاده‌ی شما از این رنگ‌ ها تنها علاقه‌ی شما به آن‌ هاست، سعی کنید از رنگ‌ هایی با شدت کمتر استفاده کنید.

جواهرات و زیورآلات

درواقع این خود جواهرات و زیورآلات نیستند که به استایل شما آسیب می‌زنند بلکه مقدار و نوع آن‌ هاست که مشخص کننده‌ی خوب یا بد بودن استایل‌تان خواهد بود. سعی کنید از جواهرات و زیورآلاتی که شیک و ساده هستند استفاده کنید. در بیشتر موقعیت‌ ها یک جفت گوشواره و یک گردنبند ساده می‌تواند بهترین گزینه باشد.

اهمیت ندادن به سایز


سایز بدن و شماره‌ی کفش تغییر می‌کنند و این مسئله کاملا طبیعی است. چیزی که غیر طبیعی به نظر می‌رسد پوشیدن لباسی است که اندازه‌ی بدن نیست. این می‌تواند هم درباره‌ی لباس‌ های تنگ و هم درباره‌ی لباس‌های گشاد صدق کند. سعی کنید برای اینکه مرتب‌تر و خوش‌ اندام‌ تر به نظر برسید، لباس‌ هایی که متناسب با اندام‌ تان هستند را انتخاب کنید.

مجله اینترنتی خواندنی ها : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

نابغه یا اسکیزوفرنی؟/تست روانشناسی

بشر همواره در پی خودشناسی است. یکی از راه‌هایی که انسان‌ ها برای خودشناسی از آن بهره می‌گیرند، آزمون‌های روانشناسی هستند. نحوه‌ی پاسخ دادن به سوالات این آزمون‌ ها اغلب زوایای پنهان شخصیت انسان‌ ها را آشکار می‌سازد و تا حدودی نشان می‌دهد که چه در سرشان می‌گذرد. با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

روانشناسان در سراسر دنیا، از آزمون‌های روانشناسی برای اهداف مختلف استفاده می‌کنند. چفچفک این بار آزمون روانشناسی را به شما پیشنهاد می‌کند که به شما کمک خواهد کرد خود را بهتر بشناسید. اگر پاسخ شما به این آزمون درست باشد، احتمالا یا نابغه هستید و یا به اسکیزوفرنی دچار هستید.

آزمون روانشناسی

به سه سوال زیر پاسخ دهید و نهایتا نتیجه را ببینید.

1. چه چیزی بین کتری و کشتی بخار مشترک است؟

2. وجه اشتراک طوفان و ماشین مسابقه چیست؟

3. چه چیزی بین کفش و مداد مشترک است؟

پاسخ آزمون

1. بخار

2. هردو دایره‌وار حرکت می‌کنند.

3. هردو ردی از خود بر جای می‌گذارند.

شما واقعا چه کسی هستید؟

اگر پاسخ این سوالات را نیافتید، نگران نباشید چون این مساله نشان می‌دهد که ذهن سالمی دارید. اما اگر پاسخ دادن به این سوالات برای شما آسان بود، نشان می‌دهد که شما نیاز به مشاوره با متخصص و احتمالا گذراندن دوره‌ی درمانی دارید. این نوع تست برای سنجش میزان آگاهی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر از یک انسان عادی سوال کنید «چه چیزی میان گاو و میز مشترک است؟»،‌ احتمالا پاسخ آن‌ ها «هیچ چیز!» خواهد بود. البته این جواب تا حدودی منطقی است و این دو با هم قابل مقایسه نیستند. ولی شخص دچار اسکیزوفرنی در کمترین زمان ممکن و بدون فکر کردن ارتباط کم اهمیت‌ تری را بین دو شیء پیدا خواهد کرد.

اما چطور می‌توان فرق بین شخص دچار اسکیزوفرنی و یک نابغه‌ی واقعی را فهمید؟

پاسخ این است که شخص دچار اسکیزوفرنی به این سوالات سریع پاسخ می‌دهد، در حالی که شخص نابغه نیاز به تمرکز، زمان و تفکر دارد.

اگر از خواندن این آزمون روانشناسی لذت بردید، می‌توانید آزمون «دو راهی‌هایی که حقایق شگفت‌ انگیزی را در مورد شخصیت شما برملا می‌کنند!» را نیز انجام دهید.

مجله اینترنتی خواندنی ها : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

جدیدترین میکاپ عروس ۹۷ ؛ آرایش عروس ۲۰۱۸

شیک ترین مدل های آرایش و میکاپ عروس 2018 و سال 97 جدید ایرانی و اروپایی را در این مطلب با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید. امیدواریم مورد توجه شما قرار بگیرد...

آرایش عروس 2018 و سال 97 شیک خارجی جدید

آرایش عروس 2018 و سال 97 شیک گیپور 2017 صدفی

مدل آرایش عروس 2018 و سال 97 شیک برنزی

آرایش عروس 2018 و سال 97 شیک با رژ و سایه بنفش و مو مشکی

عکس آرایش عروس 2018 و سال 97 شیک با رز لایت

آرایش عروس 2018 و سال 97 شیک با دامن تور 96

مدل آرایش عروسبا رژ قرمز

عکس مدل آرایش عروس 2018 و سال 97 شیک

آرایش عروس 2018 و سال 97 شیک و لایت

عکس میکاپ عروس

مدل آرایش عروس 2018 و سال 97 شیک با مو مشکی

آرایش عروس 2018 و سال 97 شیک

مدل آرایش عروس 2018

میکاپ عروس 2018 و سال 97 شیک

آرایش عروس 2018 و سال 97 شیک

مجله اینترنتی خواندنی ها : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

خطرات تابستانی برای افراد مبتلا به دیابت

همه ما در فصل تابستان در معرض خطر آفتاب سوختگی قرار داریم. اما اگر به دیابت مبتلا هستید، آفتاب سوختگی می تواند خطر بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد. با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

تابستان فصلی گرم و دوست داشتنی برای بسیاری از ما محسوب می شود. تابستان به عنوان فصل تعطیلات شناخته شده و طی آن تلاش می کنیم زندگی را کمتر سخت بگیریم.

اما باید درباره آسان گرفتن زندگی محتاط باشیم تا گرفتار یک سبک زندگی ناسالم نشویم.

اگر به دیابت مبتلا هستید باید هرچه بیشتر مراقب شرایط خود در تابستان باشید زیرا این فصل می تواند با برخی خطرات پنهان برای شما همراه باشد.

زمانی که دمای هوا به بیش از 80 درجه فارنهایت (26.7 درجه سلسیوس) و رطوبت به 40 درصد می رسد، این شرایط باید زنگ هشدار را برای افراد مبتلا به دیابت به صدا درآورد.

آسیب دیدگی پا

افراد مبتلا به دیابت باید تلاش بیشتری را در راستای محافظت از پاهای خود انجام دهند. سطوح افزایش یافته قند خون، این افراد را مستعد زخم های خطرناک می گرداند. از آنجایی که روند بهبودی زخم در افراد مبتلا به دیابت کندتر است، مشکلی کوچک مانند یک بریدگی ساده می تواند به سرعت تبدیل به چالشی بزرگ شود.

دیابت می تواند به اعصاب آسیب برساند که این شرایط به نام نوروپاتی شناخته می شود و بین افراد مبتلا به این بیماری شایع است. نوروپاتی موجب بی حسی در پاها می شود و این می تواند به معنای عدم احساس وقوع یک جراحت باشد. بر همین اساس، به افراد مبتلا به دیابت توصیه می شود از راه رفن با پای برهنه به رغم آب و هوای گرم تابستان پرهیز کنند.

راه رفتن با پای برهنه زمانی که میزان احساس در پاهای شما کاهش یافته است می تواند آسیب پذیری نسبت به سوختگی های ناشی از شن داغ یا آسفالت را افزایش دهد و زخمی کوچک ناشی از مواجهه با جسمی نوک تیز می تواند به یک عفونت جدی تبدیل شود.

چه اطراف خانه خود در حال انجام کار باشید یا به فضای آزاد بروید، همواره باید با پوشیدن کفش مناسب از پاهای خود محافظت کنید.

یکی از نشانه های آشکار قند خون پایین، یا هیپوگلیسمی، تعریق است

قند خون پایین

اگر به دیابت مبتلا هستید، احتمالا بیشتر زمان خود را بر پرهیز از قند خون بالا متمرکز هستید. اما در فصل تابستان باید شیوه تفکر خود را تغییر داده و مراقب قند خون پایین نیز باشید. گرما می تواند محرکی برای گشاد شدن رگ های خونی باشد. این شرایط موجب می شود تا بدن شما انسولین را سریع‌تر پردازش کرده و افت قند خون را به همراه داشته باشد.

یکی از نشانه های آشکار قند خون پایین، یا هیپوگلیسمی، تعریق است. اما به دلایل آشکار نمی توانید تنها به این نشانه در فصل تابستان برای تشخیص افت سطوح قند خون خود متکی باشید. از دیگر نشانه های هیپوگلیسمی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- لرز

- تحریک پذیری

- اضطراب

- خستگی

پیش از دریافت انسولین، به داخل خانه بازگشته و 15 تا 20 دقیقه صبر کنید یا محلی خنک را یافته و دمای بدن خون را کاهش دهید.

آفتاب سوختگی

همه ما در فصل تابستان در معرض خطر آفتاب سوختگی قرار داریم. اما اگر به دیابت مبتلا هستید، آفتاب سوختگی می تواند خطر بیشتری را برای شما به همراه داشته باشد.

آفتاب سوختگی یک واکنش استرسی در بدن را تحریک می کند و این شرایط می تواند موجب افزایش ناگهانی سطوح قند خون شود. اگر قصد دارید به فضای باز بروید با لباس مناسب از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید و پس از 15 دقیقه قرار گرفتن در معرض نور خورشید به سایه بروید.

اگر به صور اتفاقی دچار آفتاب سوختگی شده اید، سطوح قند خون خود را با دقت کنترل کنید و به نشانه های افزایش قند خون توجه داشته باشید.

گرمازدگی

از آنجایی که دیابت می تواند به آسیب اندامی منجر شود، این بیماری می تواند به غدد عرق نیز صدمه بزند. بروز مشکل در غدد عرق نیز به معنای آن است که نمی توانند وظیفه خود را به درستی انجام دهند.

برخلاف تبلیغات محصولات ضد تعریق، بدن به تعریق نیاز دارد. این روشی ابتدایی برای کاهش دمای بدن است. زمانی که شما نمی توانید دمای بدن خون را کاهش دهید، در معرض خطر گرمای بیش از حد و گرمازدگی قرار می گیرید.

زمانی که دما افزایش می یابد، از خنک ماندن بدن خود اطمینان حاصل کنید. تهویه مطبوع، پنکه و نوشیدنی های خنک می توانند کمک کنند. اگر در فضای آزاد وقت می گذرانید به سایه بروید.


افراد مبتلا به دیابت باید تلاش بیشتری را در راستای محافظت از پاهای خود انجام دهند

کم آبی بدن

زمانی که قند خون شما افزایش می یابد، کلیه ها با افزایش تولید ادرار تلاش می کنند گلوکز اضافه را از بدن دفع کنند. این شرایط می تواند به کم آبی بدن منجر شود. این شرایط در ترکیب با تعریق می تواند کم آبی بدن در فصل تابستان را به مشکلی جدی تبدیل کند.

همچنین، ممکن است در چرخه ای معیوب و خطرناک گرفتار شوید زیرا کم آبی بدن خود می تواند موجب افزایش هرچه بیشتر سطوح قند خون شود.

تامین آب مورد نیاز بدن در فصل تابستان اهمیت ویژه ای دارد. با توجه به دماهای بالاتر، شما باید بیشتر از ماه های سرد سال آب بنوشید.

آسیب دیدگی داروها و تجیهزات

داروها و تجیهزات مورد استفاده افراد دیابتی آسیب پذیرتر از آن چیزی هستند که فکر می کنید. قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید یا دماهای بالا برای مدت زمان طولانی می تواند کارایی آنها را بیش از حد انتظار کاهش داده یا به طور کامل آنها را بی اثر سازد.

اگر قصد دارید به فضای آزاد بروید، یک محفظه خنک کننده کوچک به همراه داشته باشید و آنچه را نیاز دارید در یک حوله پیچیده و به همراه یک بسته سرد، مانند کیسه یخ، درون آن قرار دهید.

منبع:asriran.com ، بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

طنز نوشته های کوتاه جدید و جالب

جوک های خنده دار

رفیق بی کلک فقط ‎دوربین جلو ی گوشی

.

.

همه عیباتو یجوری میاره جلو چشمت که عمرا هیشکی روش نشه به اون ‎وضوح بهت بگه

طنز نوشته های خنده دار

یه بار با یه دختری آشنا شدم، عکسمو واسش فرستادم، گفت فعلا برم شام بخورم، میام...

.

.

الان یکماهه منتظرم غذاش تموم بشه

جدید ترین طنز نوشته ها

تابستونا وقتی سرمای یه طرف بالشت تموم میشه، بالشت رو برمی‌گردونی که رو طرف سرد

دیگرش بخوابی، همین میشه گردشگری

طنز نوشته های کوتاه

دیگه کار به جایی رسیده که

.

.

باید چیپس ها رو ببریم تنظیم باد

که یه وقت نترکن

جوک سرکاری

کاش میشد هر شب از خودمون 1 سی سی خون بگیریم بریزیم تو یه نعلبکی بذاریم کنار تخت

که این پشه ها بشینن عین بچۀ آدم بخورن دست از سر ما بردارن

طنز نوشته های خنده دار

جفر ﺩﺍﺷﺘﻪ ﻭﺳﺎﻠﺸﻮ ﺟﻤﻊ ﻣﺮﺩﻩ ﻪ ﺑﺮﻩ ﺳﺮﺑﺎﺯ

ﺑﺎﺑﺎﺵ ﺑﻬﺶ ﻣﻪ :

ﺯﺭﻧ ﺑﺎﺵ، ﻗﺸﻨ ﺎﺩ ﺑﺮ ﻭﻗﺘ ﺑﺮﺸﺘ

ﺧﻮﺩﻣﻮﻥ ﺎﺳﺎﻩ ﺑﺰﻧﻢ

جوک های خنده دار

دزده میره بانک بزنه...

وارد بانک که میشه داد میزنه ...

همه بخابن ...

یِهو دختره میگه ..... فقط منو ساعت سه بیدار کن قرصامو بخورم...

میگن سارق همونجا یه تیر تو مخ خودش خالی کرده

طنز نوشته های خنده دار

ﻪ دونه ﻣﻮﺯ ﺧﺮﺪﻡ ، شد ۱۱۰۰ ﺗﻮﻣﻦ

پوستشو کندم گذاشتم رو ترازو وزن کردم

ﻭﺯﻥ ﻮﺳﺘﺶ در ۱۱۰۰ ضرب کردم بعد ﺗﻘﺴﻢ ﺑﺮ ﻭﺯﻥ ﻞ ﻣﻮﺯ کردم ،

.

ﻗﻤﺖ ﻮﺳﺘﺶ شد ۴۵۰ تومن

ﻫ ﺩﻪ ، ﻮﺳﺘﺶ ﺭﻭ ﻫﻢ ﺧﻮﺭﺩﻡ

طنز نوشته های جالب

یه دختر زنگ زده که بگه ال‌سی‌دی موبایلش شکسته چیکار کنه. گفتم خانم شکستگیش چجوریه؟؟؟

گفت الان اسکرین شات میفرستم ببینین

طنز نوشته های جالب و خنده دار

"ﺍصلأ ﺩددﻟﻢ ﺧﻮﺍﺍﺍاااﺍﺍﺳﺖ" ﻴﺴﺖ ؟

.

.

ﻗﻄﻌ ﺗﺮﻦ ﻭ ﻣﺤﻢ ﺗﺮﻦ ﺟﻤﻠﻪ ﺧﺎﻧﻮﻣﻬﺎ ﺑﺮﺍ ﺎﺭ ﻪ گند زدن ﺗﻮﺵ

جدید ترین طنز نوشته ها

تازگیا یه آزمایش به آزمایشای قبل از ازدواج اضافه شده

.

.

دخترو میندازن تو آب

اگه رفت زیر آب طبیعیه ، اگه اومد بالا همش پروتزه

جوک خنده دار جدید

ﻧﺎﻣﺰﺩﻡ ﺯﻧ ﺯﺩه ﻣﻴﻪ اﻣﺸﺐ ﺑﺮا ﺷﺎﻡ ﻣﻴﺎﻡ ﺧﻮﻧﺘﻮﻥ ...ﺷﺎﻡ چے ﺩاﺭﻳﺪ

ﻔﺘﻢ ﺧﻮﺭاﻙ ﺑﺮﻩ ﺮﺳﻴﺪﻡ ﺩﻭﺳﺖ ﺩاﺭے؟!

ﺑﺎ ﺧﻮﺷﺤﺎلےﻔﺖ ﺁﺭﻩ..

ﺷﺐ اﻭﻣﺪ ﺧﻮﻧﻤﻮﻥ ﻛلے ﻋﻠﻒ ﺬاﺷﺘﻢ ﺟﻠﻮﺵ

اﻻﻥ ﻣﺤﺿﺮﻳﻢ ﻣﻴﺨﻮاﺩ ﻃﻼﻗﻢ ﺑﺪﻩ!!

.

.

.

ﺷﻤﺎ ﺑﻴﺪ ﻣﻪ ﺧﻮﺭاﻙ ﺑﺮﻩ ﻋﻠﻒ ﻧﻴﺴﺖ؟؟!

جوک سرکاری

به بابام گفتم بابا تو که نمیزاری کولرو روشن کنیم چرا کولر خریدی اخه کولر خاموش به چه درد میخوره ؟

چی جواب داده باشه خوبه؟

گفت تو هم به هیچ دردمون نمیخوری هیچ استفاده ی مفیدی ما ازت ندیدیم یعنی میگی نباید نگهت دارم؟

عاقا من قانع شدم

جوک های خنده دار

قیمت سیگار دو‌برابر شده، با این قیمت باید جمله روی پاکتش آپدیت بشه: سیگار عامل اصلی بی پولی و برای حساب بانکی شما بسیار مضر می باشد .

.

.

.

بعد عکس یه گدا بذارن اونورم عکس آقای هزینه‌رو

طنز نوشته های خنده دار

ی فامیل خرخون داشتیم باعث سرکوفت خوردن کل خاندان

.

روزاعلام نتایج کنکور دنبال اسمش گشتیم نبود

.

.

باخوشحالی روزنامه رو بستیم دیدیم عکسشو زدن صفحه اول

طنز نوشته های جالب

اگه خانمتون موقع گوش دادن به حرفای شما

هر دو ابروشو بالاببره

هنوز نفهمیده چه غلطی کردین

اگه یکی رو بالا ببره

فهمیده دیگه ادامه ندین

گردآوری:بخش سرگرمی بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

آرایش چشم برای متولدین هر ماه ؛ خط چشم رنگی

از کشیدن خط چشم مشکی خسته شدین؟ دلتون رنگای روشن و جدید می خواد؟ پس بهتره ببینین کدوم رنگ از خط چشم برای ماه تولدتون مناسبه و باهاش ست کنین!با مجله اینترنتی چفچفک همرا ه باشید.

خط چشم رنگی لوازم آرایشی هستش که به ما کمک می کنه میکاپمون رو تر و تازه کنیم بدون اینکه بخوایم کلش رو تغییر بدیم تا استایل جدیدی داشته باشیم. خط چشم دنباله دار و خط چشم گربه ای مخصوصتون با رنگ خاصی که مربوط به ماه تولدتون می شه می تونه یه جور امضا به آرایش صورت تون بده و شخصیش کنه. برای همین در ادامه می خوایم خط چشم های مخصوص به هر ماه رو بگیم تا امضای منحصر به فرد و خارق العاده ی خودتون رو همیشه داشته باشین!

مداد چشم قرمز برای متولدین فروردین (Aries)

به عنوان اولین نشان صورت فلکی، شما فروردینی ها پیش گامان آرایشی هستین. نمی ترسین از اینکه ریسک کنین و هرچی که ترند شده رو امتحان کنین. به همین دلیل بهترین انتخاب استفاده از یه رنگ قرمز آتشین برای خط چشم گربه ای تابستونی تونِ!

مداد چشم آبی روشن برای متولدین اردیبهشت (Taurus)

متولدین اردیبهشت افرادی هستن که بقیه هر موقع تو موضوعی شک داشته باشن بهشون مراجعه می کنن، افرادی به شدت معتمد هستن که همه ی افراد گروه رو یه جا جمع میکنن. موقع خط چشم که میشه بهتره که از یک رنگ آبی روشن زیبا و شیک استفاده کنین.

مداد چشم طلایی شیمری برای متولدین خرداد (Gemini)

متولدین خرداد شخصیت خیلی متنوع و پر جنب و جوشی دارن و دوست دارن که توی جمع از همه بهتر به نظر برسن و به قولی چشم همه رو به خودشون خیره کنن. برای همین بهتره که یه خط چشم طلایی شیمری با اکلیل های میکرو استفاده کنین.

مداد چشم نقره ای شیمری برای متولدین تیر (Cancer)

متولدین تیرماه به طور طبیعی خلاق و پرورش دهنده ن و عاشق رنگ نقره ای ماه هم هستن. یه رنگ نقره ای – خاکستری بهترین انتخاب برای یه سایه چشم اسموکی ملایم و عالی هستش. حتی می تونین از این رنگ روی پلک زیری هم بزنین که زیباییش بیشتر بشه!

مداد چشم بژ طلایی برای متولدین مرداد (Leo)

خانوم های متولد مرداد ملکه های صورت فلکی هستن و به دنبال آرایش های خیره کننده و خاص ملکه ها! پس بهترین انتخاب استفاده از خط چشم مایع شاین دار و اکلیلی هستش که بتونه درخششون رو به طور کامل نشون بده.

مداد چشم سبز تیره برای متولدین شهریور (Virgo)

خانوم های متولد شهریور عاشق رنگ های طبیعی هستن، بنابراین از خط چشمی استفاده می کنن بتونن کنترل کاملی رو میکاپشون داشته باشن. بنابراین رنگ سبز تیره بهترین انتخاب برای هر موقعیتیه!

مداد چشم آبی کبالت تیره برای متولدین مهر (Libra)

خانوم های مهرماهی خیلی شخصیت و استایل خاصی دارن برای همینم باید از خط چشمی استفاده کنن که استایل لوکس و باشکوهی بهشون بده. بهترین انتخاب برای کشیدن خط چشمی بولد و جذاب استفاده از رنگ آبی کبالت تیره برای خط چشمی دنباله دار و جذابه.

خط چشم ژلی قرمز بورگاندی برای متولدین آبان (Scorpio)

خانوم های متولد آبان علاقه ی خیلی زیادی به رنگ های خاص و کمیاب دارن، بنابراین استفاده از یک خط چشم قرمز بورگاندی می تونه حس خاص بودنشون رو تشدید کنه.

مداد چشم آبی تیره شیمری برای متولدین آذر (Sagittarius)

به عنوان یه خانم رویا پرداز و عاشق سفر کردن، باید به دنبال خط چشمی باشین که همه جا بتونین ازش استفاده کنین، پس بهترین انتخاب یه رنگ آبی تیره شیمری هستش که با آسمون شب هماهنگه!

مداد چشم طوسی مات برای متولدین دی (Capricorn)

شما خیلی محافظه کار و متین هستین برای همین استفاده از رنگ های بولد و براق رو نمی پسندین. برای همین بهتره که از یک رنگ طوسی تیره مات برای خط چشمتون استفاده کنین.

مداد چشم سبز – برای متولدین بهمن (Aquarius)

به عنوان یک شخصی که به صورت طبیعی مبتکرِ، شما نمی ترسین که رنگ های جدید و عجیب رو امتحان کنین، پس بهتره به دنبال یک خط چشم سبز آبی شیمری باشین که خط چشم دنباله دارتون رو باهاش بکشین!

خط چشم ژلی سبز متالیک برای متولدین اسفند (Pisces)

خانوم های متولد اسفند خیلی تصورگرا و بازیگوش هستن، بنابراین باید خط چشمی رو انتخاب کنن که به این حالتشون هم بیاد، بهترین راه استفاده از یک خط چشم کرومی سبز متالیک هستش!

منبع: زیبامون ، بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

دسر موس طالبی

موس طالبی یک دسر خوشمزه تابستانی است که می‌توانید با استفاده از دستور زیر در منزل تهیه و در کنار عزیزان خود نوش جان کنید.با مجله اینترنتی چفچفک همرا هباشید.

مواد لازم

طالبی پوره شده 2 لیوان

سفیده تخم مرغ 2 عدد

شکر 150 گرم

خامه فرم گرفته 200 گرم

وانیل 1 قاشق چای‌خوری

پودر ژلاتین 2 قاشق سوپ‌خوری

آبلیمو 1 قاشق چای‌خوری

رنده پوست لیموترش 1/2 قاشق چای‌خوری

طرز تهیه

1- پودر ژلاتین را با آب‌ لیموترش و 2 لیوان آب سرد، روی حرارت بخار آب جوش قرار دهید تا ژلاتین در آب حل شود، سپس آن را در دمای محیط قرار دهید تا ولرم شود.

2- سفیده تخم مرغ و پودر شکر را در ظرفی با همزن برقی، هم بزنید تا پف کند و جای همزن روی آن باقی بماند.

3- خامه فرم‌گرفته را با لیسک به مخلوط سفیده تخم‌مرغ اضافه کنید و هم بزنید، سپس ژلاتین ذوب‌شده، وانیل و رنده پوست لیموترش را به آن اضافه کنید.

4- طالبی را در مخلوط کن بریزید و به صورت پوره در بیاورید؛ و به مایه موس اضافه کنید و هم بزنید.

5- موس آماده شده را داخل لیوان‌های دلخواه ریخته و به‌مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید. موس طالبی آماده شده را از یخچال بیرون آورده و روی آن را با خامه فرم‌ گرفته، طالبی و... تزیین و سرو کنید.

نوش جان!

منبع : تولینک ، مجله اینترنتی خواندنی ها : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.