مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

بیوگرافی جمیله کدیور

بیوگرافی جمیله کدیور

بیوگرافی جمیله کدیور

جمیله کدیور نماینده مردم تهران در مجلس ششم بود. وی استاد و عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد دانشگاه الزهرا است و دکترای علوم سیاسی دارد.

زاده : ۲۴ آذر ۱۳۴۲ فسا، استان فارس

ملیت  : ایرانی 

همسر(ان)  : عطاءالله مهاجرانی

فرزندان : محمدمحسن ۱۳۶۱، زهرا ۱۳۶۲، امیرعلی ۱۳۶۷ و صبا ۱۳۷۸

شغل : سیاستمدار

تخصص  : استاد دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد دانشگاه الزهرا (۱۳۷۸)

مذهب : اسلام شیعه

زندگی شخصی

وی خواهر محسن کدیور و همسر سید عطاءالله مهاجرانی (وزیر فرهنگ در دولت خاتمی) است. او چهار فرزند به نام‌های محمدمحسن (۱۳۶۱)، زهرا (۱۳۶۲)، امیرعلی (۱۳۶۷) و صهبا (۱۳۷۸) دارد.

مشاغل

  • عضو سرویس خارجی روزنامه کیهان
  • معاون سرویس خارجی روزنامه اطلاعات
  • عضو شورای سردبیری روزنامه اطلاعات بین‌الملل
  • مشاور هشتمین رییس جمهور جمهوری اسلامی ایران، سید محمد خاتمی، در امور رسانه و مطبوعات و عضو گروه مشورتی رییس جمهور خاتمی - (۱۳۷۶)
  • عضو شورای شهر تهران (احراز رتبه سوم در بین ۴۸۰۰ داوطلب) - (۱۳۷۸)
  • نماینده دوره ششم مجلس شورای اسلامی (احراز رتبه دوم) - (۱۳۷۹)
  • عضو هیئت علمی دانشگاه الزهراء - دانشکده علوم اجتماعی و اقتصاد - (۱۳۷۸)
  • مشاورعالی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران - (۱۳۸۳)
  • هوادار و مشاور زنان مهدی کروبی در انتخابات دهم ریاست جمهوری

آثار

  • رویارویی انقلاب اسلامی ایران و آمریکا - (انتشارات اطلاعات)
  • انتفاضه حماسه مقاومت فلسطین - (انتشارات اطلاعات)
  • مصر از زاویه‌ای دیگر - (انتشارات اطلاعات)
  • پشت پرده صلح - (انتشارات اطلاعات)
  • زن - (انتشارات اطلاعات)
  • تحول گفتمان سیاسی شیعه در ایران - (انتشارات طرح نو)
  • توهم توطئه - (انتشارات اطلاعات)
  • کمیسیون اصل نود (سه جلد) - (انتشارات امید ایرانیان)

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی عبدالرضا رحمانی فضلی

بیوگرافی عبدالرضا رحمانی فضلی

 

 

عبدالرضا رحمانی فضلی، (متولد ۱۳۳۸ در شیروان- تاکنون)، از مدیران اصول‌گرای باسابقه در ایران است که سابقه فعالیت‌های مدیریتی و اجرایی متعددی را به همراه دارد.

زادروز : ۱۳۳۸

زادگاه : شیروان، ایران

تحصیلات : دکتری علوم جغرافیا

دین : اسلام

حزب سیاسی : اصول‌گرا

 

زندگی

عبدالرضا رحمانی فضلی، (متولد ۱۳۳۸ در شیروان- تاکنون)، از مدیران اصول‌گرای باسابقه در ایران است که سابقه فعالیت‌های مدیریتی و اجرایی متعددی را به همراه دارد. از مهمترین سوابق اجرایی وی می‌توان به ریاست دیوان محاسبات کشور، نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی از شهرستان شیروان و قائم‌مقام دبیر شورای عالی امنیت ملی و همچنین معاون اجتماعی، فرهنگی رسانه‌ای در دوره ریاست علی لاریجانی در سازمان صدا و سیما،اشاره کرد. وی در بازه‌ای از دوره ریاستش که همزمان با دولت‌های نهم و دهم همزمان شد، همواره در مقابل تخلفات محمود احمدی‌نژاد اقدام به اعتراض می‌گشود و خواستار پاسخگویی دستگاه‌های دولتی نسبت به تخلفات مالی رخ داده در دولت بود. صادق زیباکلام در مورد پیشنهاد رحمانی فضلی برای وزارت کشور آنرا موافقت ومصالحه حسن روحانی با سایر مراکز قدرت دانست.

پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رئیس دولت یازدهم ایران، رحمانی فضلی گزینه نهایی روحانی جهت انتصاب پست وزیر کشور ایران در دولت یازدهم بود. این شائبه مطرح شده است که سپردن وزارت کشور به رحمانی فضلی، شرط علی لاریجانی (رئیس وقت مجلی شورای اسلامی) جهت اخذ رای اعتماد مجلس به سایر وزرای پیشنهادی روحانی می‌باشد.

 

سوابق علمی

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد جغرافیای انسانی از دانشگاه فردوسی مشهد و دکترای جغرافیا گرایش انسانی از دانشگاه تربیت مدرس می‌باشد. وی از سال ۱۳۸۲ تا کنون استادیار دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی تهران می‌باشد.

 

سوابق اجرایی

معاون آموزش و پژوهشی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، از سال ۶۸ الی ۷۰

موسس و رئیس دوره شبانه دانشکده ادبیات، دانشگاه فردوسی مشهد، از سال ۶۹ تا ۷۰

نماینده دوره چهارم مجلس شورای اسلامی، حوزه انتخابیه شیروان، استان خراسان شمالی از سال ۷۱ تا ۷۵

قائم مقام سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران (سال شروع:۱۳۷۵)

معاون برنامه ریزی سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران

معاون امور مجلس و استان‌های سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران

معاون سیاسی سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران

نماینده سازمان صدا و سیما در شورایعالی انقلاب فرهنگی

نماینده سازمان صداو سیما در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا

نماینده صداو سیما در شورای هماهنگی پروژه شهرهای سالم، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی

رئیس حوزه خبر اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه ABU در سال ۱۳۸۲

رئیس دوره نهم ستاد انتخابات ریاست جمهوری سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران (سال پایان فعالیت در سازمان صدا و سیما:۱۳۸۵)

عضو کمیته شورای اطلاع رسانی دولت به مدت شش سال

معاون فرهنگی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز

معاون امور بین‌الملل و توسعه اقتصادی استان‌ها و ریاست شورای اطلاع رسانی وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران، از سال ۸۵ تا ۸۶

رئیس اجلاس وزاری کشور و عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو)، وزارت کشور

قائم مقام و معاون فرهنگی رسانه‌ای و اجتماعی شورای عالی امنیت ملی به مدت ۱۸ ماه از سال ۸۶

ریاست کل دیوان محاسبات کشور از سال ۸۷ تاکنون

عضو شورای تحصیلات تکمیلی دانشکده علوم زمین دانشگاه شهید بهشتی از سال ۸۷ تاکنون

رئیس سازمان موسسات عالی حسابرسی کشورهای عضو اکو (اکوسای) از مهر ۸۹ تا مهر ۹۲

 

از پست‌های دیگر وی می‌توان به ریاست دوره‌ای اجلاس سازمان همکاریهای اقتصادی منطقه‌ای (اکو)ECO و رئیس حوزه خبر [[اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه]] ABU اشاره کرد.

رحمانی فضلی از افراد نزدیک به علی لاریجانی است که معاونت وی در شورای عالی و اغلب پست‌های دولتی وی در همراهی با علی لاریجانی بوده است. او در جریان انتخابات ریاست جمهوری نهم در سال ۱۳۸۴ ریاست ستاد انتخابات صدا و سیما را برعهده داشت و شائبه سوگیری او به نفع علی لاریجانی، بارها سبب انتقاد از وی شد.

 

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی فاطمه رجبی

بیوگرافی فاطمه رجبی

بیوگرافی فاطمه رجبی

فاطمه رجبی دوانی، تحلیلگر سیاسی، شاعر، مدرس دانشگاه و از نویسندگان هفته‌نامه‌های صبح و یالثارات الحسین (ارگان انصار حزب‌الله) است. غلامحسین الهام همسر اوست.

پیشه : نویسنده، تحلیل‌گر سیاسی

آثار : احمدی‌نژاد؛ معجزه هزاره سوم

همسر : غلامحسین الهام

والدین : حجت‌الاسلام والمسلمین علی دوانی

او پس از انتخابات مجلس در سال ۱۳۹۰ از حضور در صحنه سیاسی کناره گرفت و از تبلیغ اندیشه خود خودداری کرد.

خانواده

او همسر غلامحسین الهام، عضو حقوق‌دانان شورای نگهبان، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هم‌چنین سخنگوی دولت محمود احمدی‌نژاد (دولت نهم) است. فاطمه رجبی در تمجید احمدی‌نژاد، وی را معجزهٔ هزاره سوم خواند و کتابی به همین نام نوشت. پدرش حجت‌الاسلام علی دوانی، نویسنده و پژوهشگر دینی بود. برادرانش محمد رجبی و محمدحسن رجبی اند که آنها با طرز تفکر خواهرشان مخالف هستند.

اخراج از دبیرستان

او دبیر تاریخ دبیرستان بود در سال ۱۳۷۶ به گفته خودش به دلیل «عدم تحمل انتقادات اش از سوی دولت اصلاحات»، و به گفته برادرش به این دلیل که «درس تاریخ سیاسی ایران را به تفسیر سیاسی و شخصی خود تدریس می‌کرده است که شاگردان ایشان که عمدتاً از خانواده شهدا بوده‌اند به این مسئله معترض می‌شوند» از سوی مسئولان مدرسه اخراج شد.

خاتمی و موسوی

فاطمه رجبی در واکنش به روزنامه کیهان که طرح ترور خاتمی را مطرح نموده‌بود، خاتمی و هم‌فکرانش را تروریست و آدم‌کش خواند؛ امّا تأکید کرد که «خاتمی ارزش ترور یا اعدام انقلابی توسّط مؤمنان را ندارد.» فاطمه رجبی، در آستانهٔ دهمین دورهٔ انتخابات ریاست جمهوریِ ایران، در مطلبی علیه میرحسین موسوی، وی را «برانداز» دانسته و از وی، تحت عنوان «پدر اصلاح‌طلبی برانداز» یاد کرده‌است. وی پس از مناظرهٔ زندهٔ موسوی با احمدی‌نژاد نیز موسوی را «ضدّانسان» و «فحّاش» نامید. او از رنگ سبز میرحسین موسوی به «سبز لجن» یاد کرد.

ستاد انتخاباتی محمود احمدی‌نژاد ویژهٔ انتخابات ریاست جمهوری دورهٔ دهم برای نامه‌های فاطمه رجبی به او هشدار داد. وی پس از انتخابات نیز مخالفان احمدی‌نژاد را دجال و سفیانی نامید و نوشت:

موسوی خون ریخت، چرا که خون‌خوار شده‌است، از بغض عدالت و پاکی احمدی‌نژاد.
کروبی و خاتمی به همراه او کاسه‌های خون مردم را سر می‌کشیدند، چرا که از فرط کینهٔ مردم به دلیل آرای آن‌ها به پاکی و صداقت احمدی‌نژاد تشنهٔ خون شدند.
لاریجانی و باهنر، فتنه‌گرانه به مصاف عدالت و پاکی آمدند تا دیْن‌شان را به هاشمی ادا کنند و البته در کارزار تباهی‌ها با صداقت‌ها شریک.

او معتقد است ملت برای سید حسن خمینی نه جایگاه سیاسی و نه جایگاه علمی و نه هیچ جایگاه دیگری قائل نیست.

احمدی‌نژاد

او در پیرامون پیروزی دوبارهٔ احمدی‌نژاد در انتخابات گفت: «احمدی‌نژاد دور قبل با عنایت امام زمان انتخاب شد و امروز هم اگر توجّه ولی‌عصر نبود با این‌همه کارشکنی موفق نمی‌شد.» او در ادامه گفت: «آقایانی که قانون‌مندی احمدی‌نژاد را زیر سؤال برده‌اند، اگر اسنادی دارند، بیاورند و ثابت کنند.»

او گفته‌است: «امام گفت تلاش کنید بر قلب‌ها نفوذ کنید و با زور سرنیزه نمی‌شود بر مردم حکومت کرد، احمدی‌نژاد را خدا بر قلب‌ها حاکم کرده‌است.»

او در نامه‌ای به مناسبت نیمه شعبان سال ۱۳۸۸ به محمود احمدی‌نژاد، از او به خاطر این که گفته‌است «من با تحجر مخالفم» و نیز «اعلان حضور وزرای زن در لیست‌های منتشره» کابینه دهم انتقاد کرد، حضور وزیر زن را از اهداف شوم فمینیست و سکولارها دانست و گفت هیچ معصومی یک زن را به یک مقام مهم نگمارده است. او خاطرنشان کرد که مسئولیت عالی زنان از نشانه‌های آخرالزماناست.

مخالفت با نظام جمهوری

فاطمه رجبی در گفتگو با مجله همشهری ماه، که در مرداد ۱۳۸۹ منتشر شد، نظرات جدیدی ابراز کرد و گفت:«من قائل به حکومت اسلامی هستم. برای اینکه در شعارهای انقلاب هم حکومت اسلامی مطرح بود. در صحبت‌های امام در پاریس هم که دقت کنید، چه قبل از سفر پاریس و چه در سخنان ایشان در پاریس، ایشان مدام از حکومت اسلامی نام می‌برند. من همیشه با خود می‌گویم که مثل عدالتخانه‌ای که در مشروطه، خواسته همه مردم بود و یکدفعه مشروطه از آسمان افتاد و معلوم نشد از کجا وسط کارزار عدالتخانه افتاد و همه دنبال مشروطه رفتند، جمهوری اسلامی هم نمی‌دانم چطور در وسط کارزار حکومت اسلامی مطرح شد.» رجبی در توجیه سخن خود معتقد است، یکی از معضلات جمهوری همین رأی گرفتن‌هاست که در عمر ۳۰ ساله جمهوری اسلامی دو بار مردم فریب خوردند. یکی همین مسئله بنی‌صدر است که توانست رأی بگیرد. البته بنی‌صدر قدرت و نفوذ کلام زیادی داشت. زبان محاوره‌ای را به بهترین شکل انجام می‌داد و مخاطب را جذب می‌کرد. ظاهر ساده‌ای داشت. آن زمان که همه با کراوات و پاپیون و تیپ‌های آن‌چنانی و در تضاد با مردم و فرهنگ انقلاب می‌گشتند، از بدو ورود بنی‌صدر مردم چنین چیزی را دربارهٔ او ندیدند. بالاخره توانست رأی مردم را جذب بکند. وی معتقد است: «در صورت جمهوری و رای‌گیری، مردم قربت الی الله رای می‌دهند و بنی‌صدر از درون صندوق‌های رای درمی‌آید و او هم شمشیر را از رو علیه اسلام و انقلاب می‌بندد. بار دیگر هم مردم به خاتمی رای می‌دهند… این جمهور است که با آن مشکل دارم.»

او معتقد است «تفکیک قوا و پارلمان و امثالهم در حکومت اسلامی قطعاً نیست. اگر ما حکومت اسلامی را حکومت امیرالمؤمنین بدانیم، این شکل حکومت به شکل امروزی وجود نداشت. شما ممکن است بگویید در دنیای جدید این پذیرفته نیست. البته به لحاظ شکلی پذیرفته نیست ولی در حکومت اسلامی یک نفر است ولی و رهبر که کارها را به عهده دارد… اگر رئیس جمهوری برداشته شود، دیگر اینکه یک نفر رئیس‌جمهور می‌شود مثل بنی‌صدر و در برابر رهبری قد علم می‌کند، هرگز وجود ندارد. رهبری مبسوط الید است. اینها را بنویسید، هرچند تخریب هم خواهد شد. من قانون اساسیرا که برای رهبری چند اختیار و حق گذاشته، محدودالید کردن رهبری می‌دانم. شما هم اگر بررسی کنید می‌بینید امام هم فراتر از اینها عمل می‌کردند.»

او معتقد است رفتار دو رهبر ایران، متفاوت بوده‌است. رجبی می‌گوید: «مشی رهبری با امام متفاوت است. شاید برای ما خیلی عجیب بود که امام به مجلس نهیب می‌زدند به رئیس قوه قضائیهنهیب می‌زدند، ولی ایشان این روش را ندارند، بسیار با صبر و حوصله رفتار می‌کنند. بعدها متوجه می‌شویم که تمامی این تذکرات را رهبری به مسوولان داده‌اند ولی اینها عمل نکردند. شرایط فرق کرده بود وهاشمی با یک جو تهاجمی علیه گذشته آمدند.»

روابط با پدر

سایت شخصی فاطمه رجبی، بارها در ایران فیلتر یا تعطیل شده‌است. علی دوانی (پدر وی) در شهریور ۱۳۸۵ طیّ نامه‌ای، از رفتار دخترش گلایه کرده و می‌نویسد: «دخترم در زمان ریاست جمهوریجناب آقای خاتمی، چندبار مقالاتی در انتقاد از عملکرد ایشان نوشته بود که فقط یک‌بار آن را مطّلع شدم و همان موقع به نشریهٔ «یالثارات» به سبب چاپ آنها گلایه کردم.»

ماجرای شکایت حسین موسویان

به دنبال طرح اتهام خانم فاطمه رجبی نسبت به آقای حسین موسویان در سال ۱۳۸۷ و متهم کردن وی به جاسوسی در رسانه‌های عمومی، شکایتی مبنی بر افترا و نشر اکاذیب از فاطمه رجبی به دادسرای عمومی و انقلاب تهران توسط وکیل مدافع سیدحسین موسویان، محمود علیزاده طباطبایی فرستاده شد.

بعد از گذشت پنج سال بالاخره شعبه نهم دادسرای فرهنگ و رسانه قرار مجرمیت صادر کرد و کیفرخواست خانم فاطمه رجبی به اتهام افترا و نشر اکاذیب به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه عمومی جزایی تهران ارسال شد. علیزاده طباطبایی گفت: در جلسه رسیدگی به دنبال پذیرش اشتباه و اظهار ندامت خانم فاطمه رجبی و درخواست گذشت وی، وکلا با هماهنگی دکتر موسویان از شکایت گذشت کرده و خواستار مختومه شدن پرونده شدند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی مصطفی پور محمدی

بیوگرافی مصطفی پور محمدی



 

مصطفی پور محمدی (زادهٔ ۱۳۳۸ در قم)، سیاست‌مدار ایرانی و رئیس فعلی سازمان بازرسی کشور است.

او معاون برون مرزی وزیر اطلاعات در دوران علی فلاحیان و وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در دورهٔ ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد بود. وی از سوی حسن روحانی برای وزارت دادگستری ایران به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.

زندگی و تحصیلات

او در سال ۱۳۳۸ در قم زاده شد. وی مقدمات و سطح عالی (فقه، اصول فقه و فلسفه) را در قم، خارج فقه و اصول را در مشهد، قم و تهران به پایان رساند. پورمحمدی در سطح چهار فقه و حقوق اسلامی (معادل دکترا) در حوزهٔ علمیه تحصیل کرده‌است. او مؤلف دو جلد کتاب در رابطه با حقوق سیاسی، مبانی نظری اندیشهٔ سیاسی در اسلام و مباحث سیاسی و اجتماعی است. وی همچنین مقالاتی علمی پیرامون حق، مبانی نظری حکومت دینی، نظارت، ارتداد و سیاست خارجی نگاشته‌است.

 

کشتار مخالفان سیاسی

بر اساس گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد،پورمحمدی به دلیل عضویت در هیئت ۳ نفره اعدام سراسری ۳۸۰۰ زندانی سیاسی موسوم به «هیئت مرگ»، به جنایت علیه بشریت متهم شده است.(وی در آن زمان سمت معاونت وزارت اطلاعات را بر عهده داشت) همچنین وی متهم شد در قتل روشنفکران و روزنامه‌نگاران منتقد حکومت ایران موسوم به قتل‌های زنجیره‌ای ایفای نقش کرده است. در گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر، تمام این قبیل اقدامات فراقانونی و با برنامه‌ریزی برشمرده شده است.

 

وزارت کشور دولت اول احمدی نژاد

وی در تاریخ ۲۳ مرداد ۱۳۸۴ از سوی محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور وقت ایران برای تصدی وزارت کشور به مجلس معرفی و در اردیبهشت ۱۳۸۷ از این مقام برکنار شد.

 

اتهام فساد مالی

محمود احمدی‌نژاد، اختلاس ۲۰۰ میلیارد ریالی وی را در سال ۱۳۹۲ و در یک سخنرانی عمومی افشا نمود.

 

وزارت دادگستری دولت حسن روحانی

وی در تاریخ ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ از سوی حسن روحانی رئیس جمهوری ایران برای تصدی وزارت دادگستریپیشنهاد شد.

 

مسؤلیت‌ها

    دادستان انقلاب اسلامی خوزستان، بندرعباس، کرمانشاه و مشهد از سال ۱۳۵۸ ‪تا ۱۳۶۵

    دادستان انقلاب نظامی در مناطق غرب کشور در سال ۱۳۶۵

    نماینده وزارت اطلاعات در محاکمه زندانیان سیاسی

    رئیس اطلاعات خارجی وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۸

    مشاور ریاست دفتر و مدیرگروه «سیاسی – اجتماعی» دفتر رهبری از سال ۱۳۸۱ تا کنون

    معاون و جانشین وزیر اطلاعات از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۷۸

    عضو هیأت مدیره جامعه الزهرا قم از سال ۱۳۶۶ تا کنون

    عضو و رئیس هیأت امناء مرکز اسناد انقلاب اسلامی از سال ۱۳۷۵ تا کنون

    عضو هیأت مؤسس حوزه علمیه مسجد سلیمان

    استاد دانشگاه امام صادق از سال ۱۳۷۹ تاکنون

    وزیر کشور در دولت احمدی نژاد(پس از دو سال و نیم کنار گذاشته شد)

    ریاست سازمان باززسی کل کشور به حکم شاهرودی رییس قوه قضائیه

    رئیس هیئت موسس مؤسسه آموزش عالی طلوع مهر از سال ۱۳۹۰ تا کنون

 

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی مهرانگیز کار

بیوگرافی مهرانگیز کار

بیوگرافی مهرانگیز کار

مهرانگیز کار (۱۳۲۳، اهواز) وکیل، روزنامه‌نگار، و فعال اجتماعی در زمینه حقوق بشر، حقوق زنان و گسترش مردم‌سالاری است.

وی دانش‌آموخته دوره کارشناسی رشته حقوق دانشکده حقوق و علوم سیاسی و اقتصادی دانشگاه تهران است.در فروردین سال ۱۳۷۹ مهرانگیز کار در کنفرانس «ایران بعد از انتخابات» که توسط بنیاد هانریش بل در برلین برگزار شده بود (مشهور به کنفرانس برلین) شرکت کرد. این کنفرانس توسط مخالفان جمهوری اسلامی به هم خورد. مهرانگیز کار پس از بازگشت از این کنفرانس در شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی مورد بازجویی قرار گرفت و دستگیر شد. او به مدت دو ماه در زندان اوین زندانی بود و پس از آن آزاد شد.

پس از آن توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی محاکمه و به چهارسال حبس محکوم شد. وی موفق شد به خارج از کشور برود. در همین دوره همسرش، سیامک پورزند، تحت اعتراف تلویزیونی اجباری مطالبی بیان کرد که آنها توسط یک نهاد جاسوسی آمریکا برای براندازی حکومت در ایران تلاش می‌کنند. مهرانگیز کار از سال ۱۳۸۱ در تبعید به سر می‌برد و با دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های معتبر جهان از جمله دانشگاه هاروارد و کلمبیا در آمریکا و موسسه تدا در ژاپن در زمینه حقوق بشر همکاری کرده‌است. وی هم اکنون در «مرکز پِمبروک برای تدریس و تحقیق در مورد زنان» در دانشگاه براون مشغول به کار است. او دارای دو فرزند، آزاده (ساکن آمریکا) و لیلی (ساکن کانادا) است

تألیفات

  • یخ، مهتاب، کافه، آمریکا، نشر طرح، ۲۰۱۷.
  • شورش: روایتی زنانه از انقلاب ایران، سوئد: نشر باران، ۲۰۰۶.
  • گردنبند مقدس، سوئد: نشر باران، ۲۰۰۲.
  • مشارکت سیاسی زنان ایران، تهران: انتشارات روشنگران، ۱۳۷۹.
  • موانع حقوقی توسعه سیاسی در ایران، تهران، نشر قطره، ۱۳۷۹.
  • خشونت علیه زنان در ایران، تهران: انتشارات روشنگران، ۱۳۸۰.
  • ساختار حقوقی نظام خانواده در ایران، تهران: انتشارات روشنگران، ۱۳۷۸.
  • رفع تبعیض از زنان: مطالعه تطبیقی کنوانسیون رفع همه اشکال تبعیض آمیزعلیه زنان با قوانین داخلی ایران، تهران: نشر قطره، ۱۳۷۹ (ویرایش دوم).
  • حقوق سیاسی زنان در ایران، تهران: انتشارات روشنگران، ۱۳۷۸.
  • بچههای اعتیاد، تهران: انتشارات روشنگران، چاپ دوم: ۱۳۷۵.
  • زنان در بازار کار ایران، تهران: انتشارات روشنگران، ۱۳۷۳.
  • پژوهشی در هویت تاریخی زنان ایران، تهران: انتشارات روشنگران، ۱۳۷۱. تالیف مشترک با شهلا لاهیجی.
  • فرشته عدالت و پارههای دوزخ، تهران: انتشارات روشنگران، ۱۳۷۰.

جایزه‌ها

  • ۲۰۰۴: دریافت جایزه حقوق بشر سالانه سازمان "Human Rights First" (کمیته وکلای حقوق بشر سابق)
  • ۲۰۰۲: جایزه بین‌المللی حقوق بشر Ludovic Trarieux (فرانسه) به عنوان وکیل فعال در زمینه حقوق انسانی زنان، جایزه مشترک از طرف انستیتوی حقوق بشر حقوقدانان بوردو و اتحادیه وکلای اروپا
  • ۲۰۰۲: جایزه Hellman/Hammett سازمان بین‌المللی دیده بان حقوق بشر به عنوان نویسنده‌ای که در معرض شکنجه سیاسی است
  • ۲۰۰۱ : جایزه آزادی نوشتنVasyl Stus انجمن قلم نیوانگلند (ماساچوست آمریکا) به عنوان نویسنده‌ای که با ظلم و بی رحمی مبارزه کرده است تا صدایش شنیده شود
  • ۲۰۰۰ : جایزه PEN/NOVIB انجمن بین‌المللی قلم هلند به عنوان نویسنده‌ای که آزادی خود را به دلایل سیاسی و عقیدتی از دست داده است
  • ۲۰۰۰: جایزه Donna Dell’anno انجمن Conseil De Lavallee Consiglio Regionale Della Valle D’aosta ایتالیا به خاطر ادامه مبارزه برای آزادی و دفاع از حقوق زنان - انجمن زنان روزنامه نگار ایتالیا او را به عنوان زن سال ۲۰۰۰ اعلام کرد
  • ۲۰۰۰: جایزه لطیفه یارشاطر انجمن مطالعات ایرانی آمریکا، به خاطر تالیف بهترین کتاب سال درباره زنان ایرانی
  • ۱۳۵۵: جایزه فروغ فرخزاد – ایران، به عنوان بهترین مقاله نویس

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی محمد علی نجفی

بیوگرافی محمد علی نجفی

 

 

محمد علی نجفی (زاده ۲۳ دی ۱۳۳۰ -) سیاست‌مدار ایرانی از بنیان‌گذاران حزب کارگزاران سازندگی است. او هم‌اکنون یکی از اعضای شورای شهر تهران و عضو هیئت علمی (بازنشسته) دانشکده ریاضی و علوم کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف است. او از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ در دولت‌های دکتر باهنر، مهدوی کنی و مهندس موسوی وزیر فرهنگ و آموزش عالی و در دولت هاشمی رفسنجانی وزیر آموزش و پرورش ایران بود. در دولت اول خاتمی رییس سازمان برنامه و بودجه بود. او هم چنین وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش دولت روحانی است.

زادروز : ۲۳ دی ۱۳۳۰

زادگاه : تهران ایران

فعالیت‌ها : عضو شورای شهر تهران

دین : شیعه

فارغ التحصیل از : دانشگاه صنعتی شریف

حزب سیاسی : حزب کارگزاران سازندگی

ریاست سازمان برنامه و بودجه – وزیر آموزش و پرورش ایران : از ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۶

بعد از : سید کاظم اکرمی

قبل از : حسین مظفر

وزیر آموزش عالی : از ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴

بعد از : حسن عارفی

قبل از : محمد فرهادی

 

زندگی

محمدعلی نجفی، در ۲۳ دی ۱۳۳۰ در تهران بدنیا آمد و در دبیرستان مروی واقع در ناصر خسرو تحصیلات متوسطه را به پایان رساند پس از گذراندن تحصیلات خود در رشته ریاضی در دانشگاه شریف، برای ادامه تحصیل به آمریکا رفت و در موسسه فناوری ماساچوست (اِم آی تی) دوره کاشناسی ارشد را طی نمود ولی به جهت فعالیت‌های مربوط به پشتیبانی از حرکت انقلاب اسلامی در ایران دوره دکتری خود را ناتمام گذاشته و به ایران بازگشت.

وی اولین بار توسط دکتر باهنر به عنوان معتمد وی برای تصدی پست وزارت آموزش و پرورش انتخاب و از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفت، وی در چندین دوره در دولت‌های دکتر باهنر، میر حسین موسوی و هاشمی رفسنجانی چندین دوره به عنوان وزیر آموزش و پرورش خدمت کرد. پس از دولت هاشمی با حکم سید محمد خاتمی به ریاست سازمان برنامه و بودجه انتصاب یافت. در انتخابات دوره نهم ریاست جمهوری،شایعاتی مبنی بر نامزدی وی به گوش می‌رسید که این امر محقق نشد. وی پس از اتخاب دکتر حسن روحانی به ریاست جمهوری اسلامی ایران در خرداد ۹۲، از سوی وی باردیگر به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش به مجلس شورای اسلامی معرفی گردید.

 

انتخابات شوراهای شهر سال ۱۳۸۵

او در پاییز ۱۳۸۵ با قرار گرفتن در لیست ائتلاف اصلاح طلبان نامزد شرکت در انتخابات شورای شهر تهران شد و توانست همراه با احمد مسجد جامعی، معصومه ابتکار و هادی ساعی از لیست ائتلاف اصلاح طلبان در جمع ۱۵ نفره شورای شهر تهران قرار بگیرد.

 

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی گرلز جنریشن

بیوگرافی گرلز جنریشن

بیوگرافی گرلز جنریشن

گرلز جنریشن [ هانگول :소녀시대؛ آوایی: سونیوشیده] یا به معنای لغوی فارسیِ آن "نسل دختران"، یک گروه دخترانهی اهل کره جنوبی است که توسط اس. ام. اینترتینمنت پایه‌گذاری شده‌است.

اعضا : ته‌یئون، سئوهیون، یونآ، یوری و سانی و هیویئون، تیفانی و سویانگ

خاستگاه : سئول، کره جنوبی

سبک (ها ) : کی پاپ، بابلگام پاپ، الکترو پاپ

سال‌های فعالیت : ۲۰۰۷-اکنون

ناشر(ان) : اس. ام. اینترتینمنت

کی‌تی میوزیک

EMI Japan

یونیورسال میوزیک گروپ

همکاری‌های مرتبط : شهر اس. ام.

گرلز جنریشن-تی‌تی‌اس

این گروه دارای هشت عضو به نام‌هایته‌یئون، سانی، تیفانی، هیویئون، یوری، سویانگ، یونآ و سئوهیون است. در ابتدا و در سال ۲۰۰۷؛ گرلز جنریشن با «نه» عضو به عرصهٔ موسیقی وارد شد اما در سپتامبر ۲۰۱۴ بود که نهمین عضو گروه یعنی جسیکا، از گروه جدا شد. گرلز جنریشن کار خود را با آلبوم «گرلز جنریشن» آغاز کرد و با اینکه این آلبوم مقداری مورد توجه قرار گرفت اما موفقیت اصلی این گروه در سال ۲۰۰۹ و با تک‌آهنگ «وای!» بود؛ آنها توانستند با این تک‌آهنگ رکورد صدر نشینی در جدول برنامهٔ بانک موسیقی را با ۹ هفتهٔ متوالی صدرنشینی ار آن خود کنند. همچنین تک‌آهنگ «وای!» توسط ملون محبوبترین ترانهٔ دههٔ ۲۰۰۰ کره جنوبی لقب گرفت. گرلز جنریشن بعدها و در میانهٔ ۲۰۰۹ و اوایل ۲۰۱۰ محبوبیت خود را با تک‌آهنگ‌های آرزوتو بهم بگو!، اوه! و فرار کن شیطان، فرار کن استحکام بخشیدند.

در اواسط سال ۲۰۱۰، گرلز جنریشن قراردادی با کمپانی ای‌ام‌آی رکوردز ژاپن به منظور سرمایه‌گذاری در صنعت موسیقیژاپن امضا کرد. اولین آلبوم آنها در ژاپن به نام «少女 時代» (عصر دختران) توانست به رتبهٔ نخست جدول آلبوم‌های اوریکون دست پیدا کند و اولین گروه دخترانهٔ غیر ژاپنی باشد که آلبومش گواهی فروش بیش از یک میلیون نسخه را از «انجمن صنعت ضبط ژاپن» دریافت می‌کند. سومین آلبوم کره ای گروه به نام «پسران» در اکتبر ۲۰۱۱ منتشر شد و تبدیل به پرفروشترین آلبوم همان سال در کره، با فروش بیش از ۳۸۰ هزار نسخه شد. یک نسخهٔ انگلیسی از تک‌آهنگ «پسران» به منظور توسعهٔ بازارکار گروه، توسط کمپانی اینتراسکوپ رکوردز منتشر شد. چهارمین آلبوم استودیویی گروه به نام «من یه پسر تور کردم» به همراه تک‌آهنگ «من یه پسر تور کردم» بیشترین توجه را از طرف رسانه‌های غربی دریافت کرد و در ادامهٔ آن گرلز جنریشن، جایزهٔ بهترین موزیک ویدیوی سال ۲۰۱۳ را از مراسم جوایز یوتیوب دریافت کرد. پنجمین آلبوم استودیویی گروه به نام «شیردل» در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. در سال ٬۲۰۱۷ گرلز جنریشن ششمین آلبوم استدیویی خود به نام «شب تعطیلات» را در گرامی‌داشت دهمین سالگرد پایه‌گذاری گروه، منتشر کرد.

سبک موسیقیایی گرلز جنریشن معمولاً اکتروپاپ و بابلگام پاپ است اما صدای این گروه ژانرهای متفاوتی مثل هیپ هاپ،آر اند بی و ای‌دی‌ام را شامل می‌شود.

گرلز جنریشن تا سال ۲۰۱۲ بیش از ۴٫۴ میلیون نسخه آلبوم و ۳۰ میلیون تک آهنگ دیجیتال فروخته‌است. محبوبیت دیوانه‌وار این گروه در کره جنوبی لقب‌ها و عنوانهای زیادی مثل «خوانندگان ملی» و «گروه دخترانهٔ ملی» را برایشان به دنبال داشته‌است. گرلز جنریشن همچنین؛ به عنوان یکی از برجسته‌ترین شخصیت‌های «موج کره‌ای» و یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های «کی-پاپ» در سطح بین‌المللی محسوب می‌شوند و اولین گروه دخترانهٔ آسیایی هستند که موفق به داشتن پنج موزیک ویدیو با بازدید بیش از ۱۰۰ میلیون بار در یوتیوب شده‌اند؛ این موزیک ویدیوها شامل «وای!»، «من یه پسر تور کردم»، «پسران»، «آقای تاکسی» و «اوه!» هستند. علاوه بر این، گرلز جنریشن اولین گروه دخترانهٔ غیر ژاپنی‌ست که توانسته سه آلبوم از آلبوم‌های خود را به جایگاه اول در جدول آلبوم‌های اوریکون برساند و سه تور کنسرت ژاپنی آنها موفق به جذب تعداد رکوردشکنِ ۵۵۰ هزار نفر تماشاچی شد، بیش از هر گروه دخترانهٔ کره‌ای دیگری.

در اوت ۲۰۱۷ و پس از انتشار آلبوم «شب تعطیلات»، گرلز جنریشن توانست با فروش بیش از ۸۹ میلیون نسخه آلبوم و تک‌آهنگ فیزیکی و دیجیتال و پیشی گرفتن از گروه افسانه‌ای اسپایس گرلز، عنوان «پرفروش‌ترین گروه دخترانهٔ تاریخ موسیقی» را از آن خود کند.

در ۹ اکتبر سال ۲۰۱۷ اس. ام. اینترتینمنت اعلام کرد که سه عضو گروه یعنی تیفانی، سویانگ و سئوهیون قرارداد خود را با این کمپانی تمدید نکرده‌اند و احتمالا برای تمرکز بر هنر بازیگری خود به کمپانی دیگری مهاجرت و «اس. ام.» را ترک خواهند کرد. در نوامبر ۲۰۱۷ این شایعات به وقوع پیوست؛ سویانگ با کمپانی «اکو گلوبال گروپ» قرارداد امضاء کرد، تیفانی برای تحصیل در رشته‌ی بازیگری به آمریکا برگشت و شایعه شده است که سئوهیون کمپانی خودش را راه‌اندازی خواهد کرد.

هرچند با تمامی این اتفاقات، تمامی اعضا و کمپانی‌ها اعلام کرده‌اند که هیچ تمایلی به منحل کردن «گرلز جنریشن» ندارند. آینده‌ی این گروه هشت نفره هنوز در بین کمپانی‌ها و اعضا در حال بحث می‌باشد.

نام

نام کره‌ای بومی این گروه «소녀시대» (آوایی: سونای شیده) و نام بین‌المللی آنها «Girls' Generation» (آوایی: گرلز جنریشن) است؛ آنها همچنین به نام‌های «SNSD» که مخفف نام کره‌ایشان و «GG» که مخفف نام انگلیسی‌شان است نیز، شناخته می‌شوند. در ژاپن، گروه به عنوان «少女 時代» (آوایی: Shōjo Jidai) شناخته شده‌است. آنها در کشورهای چینی زبان به عنوان «少女 时代» (آوایی: Shàonǚ Shídài) شناخته شده‌اند.


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی علی جنتی

بیوگرافی علی جنتی

 

 

علی جنتی (زادهٔ ۱۳۲۸) سیاست‌مدار و دیپلمات ایرانی است.

زادروز : ۱۳۲۸

زادگاه : ایران

دین : شیعه، اسلام

حزب سیاسی : اصول‌گرا

سمت‌های پیشین  :رئیس صداوسیمای خوزستان – استاندار خوزستان – رئیس دفتر رئیس مجلس – استاندار خراسان – سفیر ایران در کویت – معاون سیاسی وزیر کشور

 

زندگی

وی پسر احمد جنتی است اما برخلاف پدرش در حلقهٔ معتمدان اکبر هاشمی رفسنجانی جای دارد.جنتی از دانش‌آموختگان مدرسه حقانی قم است. وی از نزدیکان محمد منتظری به شمار می‌رفت. پیش از انقلاب در مبارزه مسلحانه علیه حکومت وقت ایران فعال بود و ناچار به فرار از ایران شد و تا هنگام پیروزی انقلاب در کویت زندگی می‌کرد. پس از انقلاب هم محمد منتظری را در کمک به نهضت‌های آزادی‌بخش خارج از ایران یاری می‌داد. در سال ۱۳۵۹ رئیس صداوسیمای استان خوزستان و در سال ۱۳۶۳ استاندار خوزستان شد. در سال ۶۷ ریاست دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی رئیس مجلس را برعهده گرفت و در دوران ریاست جمهوری هاشمی از ۱۳۶۷ تا ۱۳۷۱ به استانداری خراسان، از ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۷ به معاونت بین الملل وزارت ارشاد، و تا پایان دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی به سفارت ایران در کویت منصوب شد. با پیروزی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۴ وی از کویت فراخوانده و به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور مصطفی پورمحمدی منصوب شد اما در آستانه انتخابات شوراها و مجلس خبرگان در سال ۱۳۸۵،تحت فشار هواداران محمود احمدی‌نژاد از این سمت کنار گذاشته و بار دیگر به عنوان سفیر به کویت فرستاده شد اما در سال ۱۳۸۹ از این مقام برکنار شد. ظن این می‌رود که این برکناری در ارتباط با ادعای کشف شبکه جاسوسی ایران در کویت باشد.

 

دیدگاه‌ها

وی از طرف حسن روحانی برای تصدی وزارت فرهنگ به مجلس معرفی گردید. او دیدگاه‌های خود را همراستا با دیدگاه‌های پدرش نمی‌داند و اظهار کرده:«مسائل فکری، موروثی نیست». وی وعده داده در صورت انتخاب شدن به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت یازدهم ایران به وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی جامه عمل بپوشاند و وضعیت این وزارتخانه را متفاوت با آنچه در دولت احمدی‌نژاد بود، گرداند و در جهت تلطیف فضای فرهنگی ایران و ارتباط نزدیک با هنرمندان گام بردارد.

 

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی مریم مجتهدزاده

بیوگرافی مریم مجتهدزاده

بیوگرافی مریم مجتهدزاده

مریم مجتهدزاده لاریجانی (زاده ۱۳۳۶، ساری) معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در دولت دهم بود.

وی دارای مدرک کارشناسی ارشد آموزش پرستاری بهداشت از دانشگاه تربیت مدرس (در سال ۱۳۶۸) می‌باشد، همچنین مدرس و مدیر گروه بهداشت دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی تهران و مسئول انجمن اسلامی دانشجویان و کارکنان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی است.

زاده : ۱۳۳۶ خورشیدی
ساری

ملیت : ایران

فعالیت‌ها : مدرس و مدیر گروه بهداشت دانشکده پرستاری و مامایی شهید بهشتی تهران
مسئول انجمن اسلامی دانشجویان و کارکنان دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
هیئت مدیره انجمن حمایت از دیپلمات ربوده شده ایرانی در لبنان

در اردیبهشت ۱۳۹۱ در همایش ملی بانوی وفا که با هدف معرفی و تقدیر از زنان خبرساز و تأثیرگذار ایران در سال ۱۳۹۰ برگزار شد، مجتهدزاده به عنوان یکی از ده کاندیدای دریافت عنوان خبرسازترین زن ایرانی معرفی شد. همسر وی سید محسن موسوی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، یکی از ۴ دیپلمات ربوده شده ایران در لبنان در سال ۱۳۶۱ است.

فعالیت‌های قبل از انقلاب

مجتهدزاده به همراه خانواده‌اش در شهر ساری زندگی می‌کرد.

پس از ازدواج با سید محسن موسوی به فعالیت‌های سیاسی علیه رژیم پهلوی مشغول شد تا اینکه پس از مدتی برای فرار از دست ساواک بهآمریکا رفتند. به همراه برخی از مبارزان سیاسی در اتحادیه انجمن اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا و به عنوان دبیر تشکیلات انجمن‌های اسلامی دانشجویان آمریکا و کانادا به فعالیت خود ادامه داد. او همچنین از مسئولین اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان آمریکا و اروپا (شاخه جورجیا) بود که در در رشته مهندسی برق در دانشگاه جورجیا تحصیل می‌کرد که به دلیل پیروزی انقلاب و بازگشت به ایران نیمه کاره باقی ماند و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران بازگشتند.

فعالیت‌های پس از انقلاب و مفقود شدن محسن موسوی

مجتهدزاده، پس از انقلاب به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان مدرس سیاسی و امداد از بدو تأسیس تا سال ۱۳۶۰ در آمد و عضو شورای پذیرش دانشجویان پس از انقلاب فرهنگی شد.

وی همچنین به عنوان همسر کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان، فعالیت‌های دیپلماتیک در جامعه شیعیان لبنان داشت و به ایراد سخنرانی‌های متعدد در جنوب لبنان و مناطق شیعه نشین می‌کرد.

هنگام شروع جنگ ایران و عراق محسن موسوی به عنوان کاردار ایران و لبنان به بیروت رفت و مریم نیز در جبهه به کار پرستاری و امدادرسانی پرداخت و مسئول اعزام نیروهای گروه پزشکی به جنگدر دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی شد.

مریم بارها برای دیدن محسن به بیروت و حتی دمشق رفت. آن دو صاحب پسری به نام «رائد» شدند ولی محسن به زندگی خود در بیروت ادامه می‌داد تا اینکه به همراه سه نفر دیگر درسال ۱۹۸۲ توسط نیروهای شبه‌نظامی فالانژ دستگیر شد و هیچ‌گاه خبر درستی از زنده ماندن، کشته شدن یا اسارت آنان اعلام نشد.

مجتهدزاده در مصاحبه خرداد ۱۳۹۲ درباره همسرش گفت: آخرین خبر این است که زنده هستند و در سرزمین اشغالی نگهداری می‌شوند، آخرین خبر همین است.

ریاست مرکز امور زنان و خانواده

مجتهدزاده از تاریخ ۲۳ آبان ۱۳۸۸ با دستور محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور وقت، به سمت رئیس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست‌جمهوری انتخاب شد.

در آخرین روزهای دولت دهم، این مرکز به معاونت رییس جمهور تبدیل شد. احمدی‌نژاد در روز ۵ مرداد ۱۳۹۲، احمدی‌نژاد طی حکمی، مجتهدزاده را به سمت معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده منصوب کرد.

دیگر فعالیت‌ها

  • مدیریت دبیرستان، هنرستان فنی و حرفه‌ای و مرکز پیش دانشگاهی به مدت ۱۶ سال و انجام فعالیت‌های مختلف آموزشی و پرورشی
  • سفرهای متعدد به کشورهای خارجی و شرکت در مجامع بین‌المللی برای پیگیری موضوع اسارت همسر و محکوم نمودن اسرائیل
  • هیئت مدیره انجمن حمایت از دیپلمات‌های ربوده شده ایرانی در لبنان
  • فعالیت در سازمانهای غیر دولتی متعدد
  • دریافت لوح تقدیر به عنوان زن نمونه در سال ۱۳۸۵ از دست محمود احمدی نژاد

موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

بیوگرافی محمود واعظی

 

بیوگرافی محمود واعظی

 

 

دکتر محمود واعظی (متولد ۱۳۳۱)معاون پژوهش‌های سیاست خارجی مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌باشد (از ۱۳۷۸ تا کنون). وی دارای مدرک‌های تحصیلی دکترای روابط بین‌الملل و هم چنین فوق‎لیسانس مهندسی الکترونیک می‌باشد.

سوابق

    مدیرعامل شرکت مخابرات ایران از سال ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۵

    مشاور وزیر امور خارجه از سال ۱۳۶۵ تا ۱۳۶۶

    مشاور وزیر و رئیس ستاد روابط اقتصادی خارجی از سال ۱۳۶۶ تا ۱۳۶۸

    معاون سیاسی اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۶

    معاون اقتصادی وزارت امور خارجه از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۸

    معاون پژوهش‌های سیاست خارجی مرکز تحقیقات استراتژیک از سال ۱۳۷۸ تا کنون.

    استاد مهمان در مقطع کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل در دانشگاه علامه طباطبایی.

    وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات

 

اظهار نظرات در مورد محمود احمدی نژاد

دکتر محمود واعظی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آفتاب با طرح سوال‌هایی و سپس پاسخ به آنها با سیاست‌های آقای احمدی نژاد به صراحت اعلام مخالفت و ناراحتی کرد. عضو ارشد شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه، بر اساس شرایط اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی موجود، بهبود شرایط نسبت به ۴ سال گذشته را عملاً محل تردید دانست.یکی از سوالات:واعظی در پایان یادآور شد: «این که ما طی ۴ سال فقط برای توجیه خودمان، دولتهای گذشته را زیر سوال ببریم و حالا هم به یک باره بدون آنکه نتیجه ملموسی عاید ملت شده باشد،همه شعارهای ۴ سال پیش را به فراموشی بسپاریم و بگوئیم بستری برای فتح قله‌ها فراهم شده، اصلاً کافی نیست»

 

 


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۲۲ تیر ۱۳۹۸ | ۰۳:۴۶:۳۱ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.