مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

زوج های معروفی که ثابت کرده اند نژاد هیچ اهمیتی در عشق ندارد

در دنیای مغناطیس گفته می شود که طرف های متضاد همدیگر را جذب می کنند اما آیا این قاعده در مورد زوج های مشهور و در کل ازدواج نیز صدق می کند؟ گاهی زن و مردی از دو نژاد مختلف با هم پیمان عشق می بندند اما به هر دلیلی رابطه آن ها دوام چندانی نداشت و خیلی زود از هم جدا می شوند. شاید در ازدواج داشتن تفاهم و دیدگاه ها و ارزش های یکسان از هر چیز دیگری مهم تر باشد اما آیا داشتن رنگ پوست و پیشینه نژادی یکسان نیز در این امر نقش تعیین کننده ای دارد؟با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

واژه «عادی» یا «معمول» دیگر دارد استفاده سابق خود را از دست می دهد و می توان آن را برای هر چیزی از مد .و سبک زندگی گرفته تا ازدواج نیز به کار برد. دیگر دیدن افرادی با ملیت ها، ادیان و رنگ پوست متفاوت که تصمیم گرفته اند بخشی از زندگی یکدیگر باشند تعجب برانگیز نیست. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با تعدادی از زوج های مشهور آشنا کنیم که با رابطه عاشقانه طولانی مدت خود ثابت کرده اند قانون مغناطیس در زندگی انسان ها نیز صدق کرده و عشق تفاوتی بین رنگ ها قائل نمی شود. آری عشق کوررنگ استً!

۱- مارک زاکربرگ و پریسیلا چان

مارک زاکربرگ به عنوان یکی از جوان ترین میلیاردرهای خودساخته دنیای تکنولوژی، همسر آینده خود را زمانی که با هم در دانشگاه هاروارد تحصیل می کردند شناخت و هیچکدام از آن ها نمی دانستند که آینده چه چیزی برای آن ها در آستین دارد. مارک زاکربرگ و پریسیلا چان در سال ۲۰۱۲ در حیاط پشت خانه خود ازدواج کرده و اکنون زندگی شادی در کنار دو دختر خود دارند: مکس که در سال ۲۰۱۵ بدنیا آمد و آگست که سال گذشته زندگی این زوج را شیرین تر ساخت.

۲- دوتزن کروس و سانری جیمز

دوتزن کروس مدلی مشهور و یکی از فرشته های ویکتوریا سیکرت است و سانری جیمز نیز یک دی جی بسیار شناخته شده به شمار می آید. این دو علیرغم تفاوت فاحش نژادی و رنگ پوست در سال ۲۰۱۰ با هم آشنا شده و ازدواج کردند. این دو اکنون دارای دو فرزند به نام های فیلون جوی گور (۷ ساله) و مایلنا می گور (۳ ساله) هستند.

۳- جان لجند و کریسی تیگن

دو تن دیگر از زوج های مشهور هالیوود که رابطه عاشقانه ی مثال زدنی دارند جان لجند و کریسی تیگن هستند. جان یک موسیقیدان و بازیگر شناخته شده و کریسی تیگن نیز یک مدل معروف است. داستان عشق این دو بی نقص است و ثابت کرده اند که علیرغم مشکلاتی که در این راه وجود دارد می توان به یک ثبات دوست داشتنی رسید. لجند عشق خود را در اهنگی به نام «تمام من» (All of Me) به همسرش ابراز کرد. این زوج مشهور اکنون بیش از یک دهه است که در کنار هم زندگی کرده و اکنون یک دختر دو ساله به نام لونا و فرزند دیگری نیز در راه دارند که بزودی متولد خواهد شد.

۴- کیم کارداشیان و کانیه وست

زندگی این دو در میان دیگر زوج های مشهور همواره زیر ذره بین رسانه ها و پاپاراتزی ها بوده و تمامی حرکات آن ها در خارج از خانه توسط این گروه ضبط و ثبت می شود. بنابراین جای تعجب ندارد که در قرن بیست و یکم این دو به سلبریتی هایی تبدیل شده اند که بیش از هر سلبریتی دیگری در مورد آن ها سخن گفته می شود. کارداشیان و وست در ۲۴ می ۲۰۱۴، و مدت کوتاهی پس از جدایی کیم از همسر سابقش، کریس هامفریز که بازیکن بسکتبال ان بی اَی بود، با هم ازدواج کردند. در این مدت این دو صاحب دختری به نام نورث (۴ ساله)، پسری به نام سینت «۲ ساله» و دختری دیگر به نام شیکاگو شده اند که این آخری اخیراً از طریق رحم اجاره ای بدنیا آمده است.

۵- متیو مک کانهی و کامیلا آلوز

متیو مک کانهی یکی از بازیگران مرد مشهور هالیوود بود که کسی باور نمی کرد روزی زندگی تشکیل داده و با یک زن زیر یک سقف زندگی کند اما وی پس از ملاقات با کامیلا آلوز در سال ۲۰۰۶ رویه خود را به طور کلی تغییر داد و اکنون ۱۲ سال از زندگی مشترک و شاید این زوج مشهور می گذرد. آن ها دو پسر به نام های لوی و لیوینگستون، به ترتیب ۱۰ و ۵ ساله و یک دختر به نام ویدا، ۸ ساله دارند و از خوشبخت ترین زوج های مشهور هالیوودی به شمار می آیند.

۶- جاش هالووی و یسیکا کومالا


همه جاش هالووی را به خاطر نقش جالبش در سریال «گمشدگان» (Lost) می شناسند. او برای مدت زیادی رابطه ای عاشقانه با یسیکا کومالا داشت که اهل اندونزی بوده و پیشینه چینی داشت تا این که در سال ۲۰۰۴ به طور رسمی با هم ازدواج کردند. این دو اکنون یک دختر به نام جاوا کومالا (۸ ساله) و یک پسر به نام هانتر لی (۳ ساله) دارند.

۷- رابرت دنیرو و گریس های تاور


رابرت دنیرو بازیگر مشهور هالیوودی که است که دو بار برنده جایزه اسکار شده و علی رغم روابط عاشقانه متعددی که داشته در سال ۱۹۹۷ با گریس های تاور ازدواج کرده است. داستان آشنایی این زوج مشهور چیزی کم از قصه های عاشقانه کتاب ها ندارد. در واقع زمانی که این دو با هم آشنا شدند گریس در یک رستوران به عنوان سرپیشخدمت کار می کرد که رابرت دنیرو برای غذا خوردن به آن رستوران رفت. جالب این که گریس او را نشناخته و در ابتدا از او خوشش نمی آمد. این دو در نزدیک به دو دهه زندگی مشترک صاحب دو فرزند به نام های الیوت (۱۹ ساله) و هلن گریس (۶ ساله) شده اند که دومی از طریق رحم اجاره ای بدنیا آمده است.

۸- وودی آلن و سون یی پروین


ازدواج بین وودی آلن و سون یی پروین برای بسیاری یکی از بحث برانگیز ترین و ناخوشایند ترین ازدواج های زوج های مشهور هالیوودی به شمار می آید. پروین قبل از آن که همسر قانونی آلن باشد، دختر خوانده میا فارو بود که در آن زمان برای مدتی با وودی آلن زندگی می کرد. بعدها وودی آلن اعلام کرد که رابطه اش با میا فارو چندان جدی نبوده و او نمیدانسته که رابطه آن ها تا این حد پیش خواهد رفت. علی رغم اینکه میا فارو ادعاهایی در مورد بدرفتاری و سوء استفاده جنسی وودی آلن از سون یی پروین را رسانه ای کرد اما آلن و پروین در سال ۱۹۹۷ در ونیز با هم ازدواج کردند. این زوج مشهور هالیوودی دو فرزندخوانده به نام های بشت و مانزی دارند.

۹- جورج لوکاس و ملودی هابسون


جورج لوکاس به عنوان یکی از مشهورترین فیلمسازان و تهیه کنندگان هالیوود در یک کنفرانس تجاری با زنی به نما ملودی هابسون که در حوزه تجارت فعالیت داشت آشنا شد. بعد از ۷ سال زندگی عاشقانه در نهایت این دو در سال ۲۰۱۳ به طور رسمی ازدواج کرده و یکی از دوست داشتنی ترین زوج های مشهور هالیوود را تشکیل دادند. این دو از طریق رحم اجاره ای صاحب دختری به نام اورست لوکاس هابسون شدند که اکنون ۴ سال دارد.

۱۰- سرنا ویلیامز و الکسیس اوهانیان


سال گذشته سال بسیار خوبی برای الکسیس اوهانیان به عنوان یک کارافرین مشهور در حوزه تکنولوژی و سرنا ویلیامز به عنوان یکی از برترین تنیسورهای زن عصر معاصر بود. آن ها سال گذشته با هم ازدواج کرده و صاحب اولین فرزند خود با نام الکیسی المپیا شدند. داستان عشق این دو در سال ۲۰۱۵ در شهر رم و قبل از شروع مسابقات تنیس اوپن در ایتالیا آغاز شد.

در واقع در اولین ملاقات سرنا سعی کرد با گفتن این که یک موش آنجاست اوهانیان را از خود دور کند اما در کمال ناباوری اوهانیان این موضوع را شوخی گرفته و از همانجا جرقه عشق بین این دو زده شد. رابطه این دو در تمام طول سال ۲۰۱۵ مخفی ماند اما در سال ۲۰۱۶ سرنا ویلیامز عکسی از خود و اوهانیان در شبکه اجتماعی شخصی خود قرار داده و بدین ترتیب رابطه این زوج مشهور علنی شد.

روزیاتو : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

ترفند آرایشی برای تنبل ها

زن ها ۳۳۵ ساعت در سال را صرف رسیدگی به ظاهر خود می کنند، به عبارتی دیگر دو هفته ی کامل در یک سال را مشغول آرایش چهره و آراستن ظاهر خود هستند. اما با چند ترفند می توان این زمان را کاهش داد.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

تبلیغات و ویدئوهای آرایشی بیوتی بلاگرها ما را مجاب می کند انجام آرایش کار مهمی است. اما شما می توانید بدون آنکه مجبور باشید همه ی وقت آزادتان را صرف آرایش کنید زیبا باشید.

این چهارده ترفند آرایشی برای کسانی که هرگز وقت کافی ندارند یا تنبل تر از آن هستند که آرایش بی نقصی داشته باشند بسیار مفید خواهد بود.

۱- چگونه ریمل را تمیز و مرتب بزنیم

حتی دقیق ترین زن ها هم گاهی در حین زدن ریمل، آن را اشتباهاً به پلک هایشان می مالند. برای جلوگیری از این اتفاق، کاغذی تا شده یا یک کارت ویزیت را پشت مژه هایتان قرار دهید و بعد ریمل را بزنید.

۲- چگونه چسب مژه مصنوعی را به درستی بزنیم

اگر تا به حال سعی کرده باشید به مژه مصنوعی چسب بزنید می دانید که این کار تا چه حد می تواند سخت باشد. برای آنکه چسب اضافی به مژه هایتان پس ندهد یا داخل چشم هایتان نرود، چسب را با سنجاق سر به مژه مصنوعی بزنید.

۳- از کانسیلر به جای پرایمر استفاده کنید

قبل از استفاده از سایه ی چشم کمی پرایمر به پلک هایتان بزنید. تنها زمانی که پرایمرتان تمام شده باشد از کانسیلر استفاده کنید چون پرایمر به ماندگاری بیشتر آرایش تان کمک و رنگ ها را درخشان تر می کند.

۴- آرایش سریع چشم ها

اگر آرایش چشم ها برایتان سخت است، از سایه های کرمی به جای سایه های معمول استفاده کنید. سایه های کرمی را می توانید با استفاده از انگشت هم روی پلک ها و هم زیر مژه های پایینی چشم بزنید.

۵- با یک براش آرایشی می توانید دو براش داشته باشید

با استفاده از سنجاق سر می توانید براش رژ گونه تان را به یک براش کانتورینگ پهن تبدیل کنید که کارکرد آن به همان خوبی براش اصلی خواهد بود.

۶- برای آرایش چشم ها از یک قاشق استفاده کنید

برای آنکه سایه ی چشم ها پخش نشود یا با سایه ی دیگری که زده اید تداخل پیدا نکند، یک قاشق روی پلک تان بگذارید و سایه را بالای آن بزنید.

۷- از ریمل چشم ها برای ابروها هم استفاده کنید

اگر ابروهایتان خیلی روشن نیست می توانید از ریمل برای رنگ دادن به ابروهایتان استفاده کنید. به علاوه، با این کار از صرف هزینه ی اضافی برای وسیله ای اضافه جلوگیری می کنید.

۸- قبل از هر کاری چشم ها را آرایش کنید

برای آنکه از ریختن سایه ی چشم یا ریمل در حین آرایش و خراب شدن آرایش تان جلوگیری کنید، اول چشم ها را آرایش کنید و بعد به سراغ کانتورینگ و آرایش لب ها بروید.

۹- آرایش ساده و تک رنگ

کار با وسایل آرایشی کرمی بسیار راحت است و این وسایل نیازی به براش های مخصوص ندارند. از رژ لب های کرمی می توان به راحتی به عنوان سایه ی چشم و با کمک انگشت استفاده کرد. این کار ایده ی خوبی برای داشتن یک آرایش تک رنگ است. به علاوه، اگر رنگ رژ لب تان خیلی پررنگ نیست، می توانید آن را به عنوان رژ گونه هم استفاده کنید.

۱۰- چگونه آرایش روز را به آرایش شب تبدیل کنیم

اگر می خواهید آرایش روزتان را به سرعت به آرایش شب تبدیل کنید، کافی است در کیف آرایش تان همیشه یک رژ لب با رنگی برجسته و یک خط چشم داشته باشید. از هایلایتر و رژگونه هم غافل نشوید؛ این وسایل زمانی که بخواهید در عرض چند دقیقه آرایش تان را تغییر دهید کمک بزرگی خواهند بود.

۱۱- از وازلین به جای ریمل استفاده کنید

برای آنکه زیبا به نظر برسید نیازی نیست همیشه از ریمل استفاده کنید. وازلین می تواند جایگزین خوبی برای ریمل باشد. تنها چیزی که نیاز دارید یک فرمژه است. کمی وازلین به فرمژه بزنید و با آن مژه هایتان را فر دهید. وازلین مژه ها را تیره تر می کند اما آرایش چشم ها ظریف و ملایم خواهد بود. به علاوه، این محصول درمانی ارزان و همیشه در دسترس، بر خلاف ریمل از ریزش مژه هایتان جلوگیری می کند.

همچنین می توانید از روغن های دیگری که حاوی ویتامین و آلوئه ورا هستند برای بهبود رشد مژه هایتان استفاده کنید.

۱۲- از روغن نارگیل به جای کرم شب استفاده کنید

همگی از فواید استفاده از روغن نارگیل برای بدن آگاه هستیم. اما احتمالا نمی دانید که می توان از روغن نارگیل به جای کرم شب استفاده کرد. کافی است آن را به صورت تان بزنید تا در طول شب بر روی پوست تان بماند. صبح و زمانی که از خواب بیدار می شوید از دیدن نتیجه ی آن شگفت زده خواهید شد. روغن نارگیل نه تنها پوست تان را مغذی می کند، بلکه از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

۱۳- لوازم آرایشی چندکاره

لوازم آرایشی جدید این امکان را می دهد تا در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید. برای مثال، می توان تنها یک استیک را جایگزین رژ لب، رژ گونه و سایه ی چشم کرد. روش دیگر انتخاب یک رنگ چندکاره است که می توانید از آن در قسمت های مختلف آرایش تان استفاده کنید. این رنگ می بایست مناسب ترین رنگ برای شما باشد و اصطلاحا به شما کاملا بیاید. با این کار انجام آرایش بسیار ساده تر خواهد شد و می توانید در زمان ارزشمندتان هم صرفه جویی کنید.

۱۴- از پرایمر سایه برای لب ها هم استفاده کنید

پرایمر سایه ی چشم می تواند به ماندگاری بیشتر رژ لب تان کمک کند. کافی است آن را به لب هایتان بمالید و رژ لب را روی آن بزنید.

روزیاتو : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

از بین بردن نگرانی و اضطراب با چند راهکار ساده

یک سفر کاری برای شما پیش آمده و مجبور هستید چندین روز از خانه، همسر و فرزندان خود دور بمانید. همه مراحل این سفر برایتان ناخوشایند است از رفتن به فرودگاه و پرواز طولانی مدت به شهر مقصد گرفته تا فشردگی کار و جلسات متعددی که قرار است پشت‌ سر هم داشته باشید.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

در چنین شرایطی، به احتمال زیاد نگرانی و سراسیمگی همه وجودتان را می گیرد. از یک طرف نمی‌توانید از نگرانی‌های خود چشم‌ پوشی کنید و از طرف دیگر بها دادن به آن می‌تواند همه رفتارها و احساساتتان را تحت‌ تاثیر قرار دهد.

چاره چیست؟ مواردی که در ادامه نوشته شده است را مطالعه کنید و در زندگی خود به کار بگیرید.

۱- برنامه‌ریزی

برنامه ریزی دقیق برای همه کارهای روزانه خود با جزئیات کامل و دقیق یکی از راهکارهای موثر برای رفع نگرانی و اضطراب است. هر روز صبح فعالیت های خود که باید انجام دهید را یادداشت کنید. به طور مثال، امروز باید دوش بگیرم، با مطب دندانپزشکی تماس بگیرم، ۶ ایمیل ارسال کنم، ۱۵ دقیقه استراحت کنم و …. وقتی برای کارهای خود زمان مشخص می‌کنید، خیالتان راحت است که چیزی از قلم نخواهد افتاد.

۲- کار گروهی

اگر مدیر یا سرپرست هستید و کارهایی همچون برنامه‌ریزی، زمان‌ بندی، ایجاد هماهنگی و … بیشتر زمانتان را می‌گیرند، توصیه می کنیم یک مشاور استخدام کنید. با چشم‌پوشی کردن از بخشی از درآمد خود و استخدام نیرویی که بتواند مسئول دفتر باشد و همه برنامه‌ریزی ها، قرارها و رویدادها را به جای شما انجام داده و در موعد مشخص یادآوری کند، می توانید وقت آزاد بیشتری برای تمرکز روی مسئولیت اصلی خود داشته باشید.

اگر یک کارمند معمولی هستید هم بهتر است با همکاری دیگران و تقسیم وظایف، پروژه های کاری را پیش ببرید. وقتی می دانید که دست تنها نیستید، با اضطراب کمتری به امور خود خواهید رسید.

حتی یک همفکری ساده یا مشاوره دوستانه هم می‌تواند گاهی از فشار نگرانی و مشغله های فکری اشخاص بکاهد.

۳- محیط کار و زندگی

اگر محیط کاری خارج از کنترل شما باشد، پیش خود تصور می کنید که رشته امور از دستتان خارج شده است. این تصور سبب بروز نگرانی و اضطراب می شود. شما می توانید به نوبه خود در کنترل اوضاع نقش داشته باشید. مثلا با تمیز نگه داشتن خانه یا میز کار و کنار گذاشتن موبایل و تبلت در ساعات کاری تا حد زیادی می توانید به افزایش کارایی خود کمک کنید.

به طور مثال، می توانید هر روز صبح ۳۰ دقیقه را به تمیزکاری و مرتب کردن خانه یا اتاق کار اختصاص دهید. اگر به دلیل مشغله کاری نمی‌توانید این کار را انجام دهید، هر هفته یک روز به تمیزکاری اساسی یکی از اتاق های خانه بپردازید.

۴- حفظ سلامتی

اختصاص دادن چندین ساعت در هفته به ورزش، ماساژ یا رسیدگی به ظاهر، خود خواهی نیست. اتفاقا یکی از اساسی ترین کارهایی است که می توانید برای اضطراب خود به کار بگیرید. حتی حین انجام کارها می توانید ۱۰ دقیقه به خود استراحت داده و با همکارهایتان یک چای یا قهوه بنوشید و کمی حرف بزنید تا ذهنتان از فشار کار جدا شود.

۵- تلقین مثبت

هر زمان که احساس می کنید از شدت فشار کاری دچار اضطراب، نگرانی و تپش قلب شده‌اید با فردی که به خوبی با روحیه شما و شغلتان آشناست حرف بزنید تا جمله های مثبت و امیدهای واقعی برای ساخت آینده بهتر را برایتان یادآوری کند. یا حتی خودتان هم می توانید با تلقین های مثبت انرژی از دست رفته را به خود بازگردانید.

مثلا وقتی کارها و مسئولیت هایتان زیاد است و نگران این هستید که از عهده انجام آنها بر نمی آیید، یا دوست دارید همه چیز را به حال خود رها کنید، به این موضوع بیندیشید که کار کردن، تفریح نیست بلکه وظیفه ای است که آن را پذیرفته اید و برای ساخت یک زندگی راحت لازم است آنها را درست و دقیق انجام دهید.

امید به آینده و آسایش در زندگی، نگرانی های مقطعی را از بین می برند.

۶- نوشتن نگرانی ها

گاهی لازم است هرآنچه موجب نگرانی و اضطراب شما شده است را روی کاغذ بنویسید. با این کار به مرور متوجه می شوید که برخی از این ترس ها بسیار معمولی هستند و دیگر افراد جامعه هم آن را احساس می کنند. بنابراین به تدریج می آموزید که بهای چندانی به آنها نداده و راحت تر از کنارشان عبور کنید.

۷- خبر بگیرید

وقتی نگران مسایل مختلف هستید، نمی توانید روی کاری که در دست انجام دارید تمرکز کافی داشته باشید. بنابراین، به جای اضطراب و خودخوری با فردی که نگران او هستید تماس بگیرید، یا مثلا از پرستار کودک بخواهید برایتان عکس بفرستد. یا از همکارتان بخواهید تا ایمیلی که نگرانش هستید را فوروارد کند. با کسب خبر، خیالتان راحت و اضطرابتان برطرف خواهد شد.

روزیاتو : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

علائم تغییرات هورمونی زنان

بسیاری از فعالیت های مهم بدن ما توسط هورمون ها کنترل می شود. بنابراین وقتی تولید هورمون ها مختل می شود، این مسأله بر روحیه، رفتار، سلامتی و ظاهر ما تأثیر می گذارد. اما چطور متوجه شویم که مشکل ناشی از هورمون ها بوده و دقیقا مربوط به کدام یک از آن ها است؟ در اینجا به شایع ترین نشانه ی تغییرات هورمونی می پردازیم.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید

۱- بروز ناگهانی آکنه

آکنه و جوش های سر سیاه می توانند بر اثر بسته شدن منافذ پوست ایجاد شوند. با این حال، بعضی پزشکان معتقدند بروز ناگهانی آکنه اغلب به دلیل تغییرات ناگهانی هورمون ها است. برای مثال، میزان بسیار کم هورمون آندروژن منجر به ایجاد آکنه در سرتاسر بدن می شود. در اغلب مواقع این مسأله دلیل جوش های زیاد دوران نوجوانی است.

۲- سردردهای مکرر

متخصصان غدد داخلی معتدند کم بودن میزان هورمون استروژن می تواند علت سردردهای مکرر شما باشد (به استثنای مواقعی که مضطرب یا خسته هستید). استروژن یک هورمون زنانه است که در تخمدان تولید می شود و همه ی فعالیت های موبوط به سوخت و ساز در مغز و نخاع را کنترل می کند. به همین خاطر است که میزان بسیار زیاد یا بسیار کم این هورمون می تواند دلیل بروز میگرن یا بد بودن همیشگی روحیه باشد.

۳- بی خوابی همیشگی

بی خوابی نشانه ی بسیار خطرناکی است چون ممکن است با پایین بودن میزان هورمون پروژسترون در ارتباط باشد. متخصصان حوزه ی خواب می گویند هورمون پروژسترون یک آرامبخش طبیعی است. این هورمون باعث آرام شدن فرد می شود و خواب را تنظیم می کند. تغییر در میزان این هورمون اغلب منجر به بی خوابی می شود. پزشکان معتقدند سطح هورمون های استروژن و پروژسترون در زنان بعد از زایمان بسیار پایین است. به همین خاطر است که بعضی زنان در این دوران دچار بی خوابی می شوند. اما در بقیه ی مواقع بیخوابی مسأله ای طبیعی نیست.

۴- افزایش تعریق بدن

تعریق یا تب ناگهانی شایع ترین نشانه های تغییرات هورمونی هستند. هورمون ها دمای بدن را کنترل می کنند، بنابراین اگر هورمون هایتان دچار تغییر شده باشند، ممکن است دمای بدن تان ناگهان بسیار بالا رود.

پزشکان می گویند این نشانه بعد از بروز یائسگی شایع است چون در این دوران سطح هورمون ها بسیار ناپایدار است. در بقیه ی موارد، این نشانه از وجود مشکلی در بدن خبر می دهد.

۵- خستگی مداوم

همه ی ما گهگاه احساس خستگی می کنیم، اما اگر همیشه و حتی زمانی که استراحت می کنید خسته هستید ممکن است این مسأله نشانه ی تغییر در هورمون هایتان باشد.

پزشکان می گویند خستگی مزمن می تواند در اثر وجود مشکلاتی در تولید هورمون های تیرویید باشد.

۶- تغییر ناگهانی وزن

در صورت بروز تغییرات هورمونی، ممکن است صرف نظر از مواد غذایی که مصرف می کنید دچار افزایش وزن شوید. کمبود یا فزونی تولید هورمون های معینی می تواند باعث ذخیره ی چربی و از دست رفتن توده های عضلانی شود.

برای مثال میزان بالای هورمون های استروژن، کورتیزول یا انسولین و میزان کم هورمون تستوسترون می تواند منجر به ذخیره ی چربی در ناحیه ی شکم شود. همچنین پایین بودن سطح هورمون های تیرویید سوخت و ساز بدن را کند می کند و باعث افزایش در توده ی بدنی می شود.

۷- ریزش مو

ریزش موی شدید می تواند در اثر هورمون های تیرویید، انسولین یا تستوسترون باشد. برای مثال، تولید هورمون تستوسترون در مردان، آن ها را درشت هیکل و موهای بدن شان را زیاد می کند.

با این حال، وقتی میزان هورمون تستوسترون در زنان بالا باشد آن ها دچار طاسی می شوند. در شرایط خاص، هورمون تستوسترون سعی می کند پیاز مو را از بین ببرد بنابراین منجر به ریزش موها در فرد می شود.

۸- مشکلات گوارشی

احتمالا بسیاری از مردم تجربه ی دردهای معده را در مواقعی که عصبی هستند دارند. این مسأله به دلیل اضطراب و در نتیجه ی تولید بسیار زیاد هورمون ها است.

تحقیقی نشان داد بالا بودن سطح هورمون استروژن بر میکروفلور روده ها تأثیر می گذارد. پژوهش های دیگر نیز نشان داده است سطح بالای هورمون ها در تخمدان منجر به حمله های ناگهانی و دردهای معده می شود.

۹- اشتهای غیر قابل کنترل

بدن ما هورمون های مربوط به اشتها و گرسنگی را با یکدیگر ترکیب می کند. بروز تغییر در هورمون ها منجر به اشتهایی غیر قابل کنترل می شود.

پزشکان دریافته اند برای کنترل گرسنگی هورمون های لپتین و گرلین باید در تعادل باشند. هورمون لپتین باعث می شود با وجود خوردن غذا کماکان احساس گرسنگی کنیم. هورمون گرلین برعکس آن عمل می کند یعنی باعث می شود متوجه شویم چه زمانی باید غذا بخوریم.

۱۰- فراموشکاری

فراموشکاری مداوم و تمرکز پایین می تواند در اثر عوامل مختلفی مثل تغییرات هورمونی باشد. این مسأله هم در مربوط به پایین بودن سطح هورمون های کورتیزول و استروژن است.

تحقیقات نشان داده است سطح پایین هورمون استروژن می تواند منجر به فراموشکاری، نداشتن تمرکز و آشفتگی ذهنی شود. پایین بودن میزان هورمون کورتیزول بر حافظه ی کوتاه مدت اثر می گذارد.

۱۱- تغییرات سینه ها

تغییر در اندازه ی سینه ها یکی از مهم ترین نشانه های بروز مشکل در بدن است. افزایش ناگهانی هورمون استروژن بر رطوبت و خاصیت کشسانی پوست اثر می گذارد. به همین خاطر است که سینه ها شکل و حجم شان را از دست می دهند و اندازه ی آن ها تغییر می کند.

به علاوه، ممکن است در درون سینه چیزهای سفتی احساس شود که ناراحتی زیادی به وجود می آورند. دانشمندان می گویند تغییرات سینه ها بسیار به ندرت اتفاق می افتد و در اغلب مواقع این تغییرات ارتباطی با سرطان ندارند. این مسأله تنها به دلیل تغییرات هورمونی یا پیش از یائسگی به وجود می آید.

روزیاتو : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

علائم بیماری های خطرناک زنان

بیماری هایی که زنان دچار آن ها می شوند گاهی بی سر و صدا هستند و تشخیص علائم آن ها از درد پیش از دوران قاعدگی اغلب کار دشواری است. اما شما می توانید به محض آنکه متوجه علائمی نگران کننده شدید به پزشک مراجعه و از مشکلات احتمالی پیشگیری کنید. برای مثال، کسانی که سرطان سینه ی آن ها در مراحل اولیه تشخیص داده شود، در بیش از ۹۰% موارد بهبود می یابند.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

علائمی که در ادامه می آید ممکن است نشانه ی بروز یک بیماری خطرناک در آینده باشد. آن ها را به خاطر بسپارید.

۱- تکرر ادرار

تکرر ادرار می تواند نشانه ی مسأله ای فراتر از مشکلی در کلیه ها و مجاری ادرار باشد. افزایش تعداد دفعات ادرار ممکن است در اثر تغییرات هورمونی یا مشکلی مربوط به میکرو فلورهای واژن (میکرو ارگانیسم های موجود در ناحیه ی واژن) باشد. اگر اغلب به دستشویی می روید و احساس تشنگی زیادی می کنید، ممکن است از علائم بیماری دیابت باشد.

اما گاهی ممکن است فقط تصور می کنید که زیاد به دستشویی می روید، در حالی که اینطور نیست. اگر به مقدار معمولی آب می نوشید، ۴ تا ۱۰ بار ادرار در روز امری طبیعی است. اگر متوجه شدید که بیش از اندازه به دستشویی می روید، به یک پزشک عمومی یا متخصص اورولوژی مراجعه کنید.

۲- کاهش وزن بی دلیل

اگر در مدتی کوتاه دچار کاهش وزنی چند کیلویی و ناگهانی شدید نباید خوشحال شوید. گاهی این مسأله می تواند از علائم بیماری هایی مثل کرون (نوعی بیماری التهابی روده)، دیابت نوع دو یا سرطان باشد. در هر صورت، این نشانه به معنی آن است که به طور قطع مشکلی در بدن شما رخ داده است.

اگر در طول ۶ تا ۱۲ ماه گذشته بدون انجام ورزش یا هیچگونه رژیم غذایی، چندین کیلو وزن کم کرده کرده اید، به پزشک مراجعه کنید.

۳- رشد مو در نقاط غیر معمول بدن

پرمویی زنان در نقاط غیر معمول بدن آن ها، به معنای آن است که میزان هورمون های مردانه در بدن شان بیش از اندازه است. اما تغییر در ظاهر شخص تنها مشکل این اختلال هورمونی نیست. این مسأله می تواند منجر به نازایی، اختلال در سوخت و ساز بدن یا حتی افزایش خطر ابتلا به سرطان سینه و بیماری های رحم شود.

البته زنان اغلب تصور می کنند تقریبا تمام موهای بدن شان زیاد است! اما دقت داشته باشید که منظور حجم بسیار زیادی مو در نقاطی از بدن زنان است که معمولا موی زیادی در آنجا رشد نمی کند.

۴- خونریزی بعد از یائسگی

زنان اغلب بعد از یائسگی دچار خونریزی هستند. این مسأله می تواند نشانه ی سرطان رحم، التهاب گردن رحم، تومور و دیگر اختلالات خطرناک ناشی از بیماری ها باشد.

اما زنانی که تحت درمان جایگزینی هورمون هستند ممکن است تا یک یا دو سال بعد از یائسگی شرایطی شبیه به قاعدگی را تجربه کنند. در بقیه ی موارد، می بایست به پزشک مراجعه کنید. به ویژه اگر بعد از یائسگی، یک سال از آخرین قاعدگی شما گذشته باشد اما بار دیگر مثل گذشته شرایطی شبیه به قاعدگی را تجربه کنید، این مسأله خطرناک است.

۵- تغییر در سینه ها

تشخیص علائم اولیه ی سرطان سینه بسیار دشوار است و زمانی درد در سینه ها و غدد لنفاوی احساس می شود که دیگر دیر شده است.

سینه هایتان را بررسی کنید و تأثیر این کار ساده را دست کم نگیرید. این کار می تواند به شما کمک کند در همان مراحل اولیه متوجه سرطان سینه شوید. مراقب هر تغییری مثل قرمزی یا چین خوردگی پوست و احساس توده باشید. اگر گهگاه در سینه ها احساس درد می کنید (به ویژه پیش از عادت ماهانه) این مسأله کاملا طبیعی بوده و در مجموع نشان دهنده ی تغییرات هورمونی است.

۶- غیر طبیعی بودن مدفوع

ممکن است بدن شما دچار نوعی مشکل التهابی یا عفونت شده باشد. این مسأله دلایل زیادی می تواند داشته باشد و لازم است به محض آنکه متوجه مشکلی شدید به پزشک مراجعه کنید.

مدفوع نباید سبز رنگ باشد یا بوی نامطبوعی بدهد. اگر در بین عادت های ماهانه (تقریبا ۲ هفته پیش از قاعدگی بعدی) مدفوع شما خونی باشد مسأله ای طبیعی است.

۷- قاعدگی طولانی

علل بروز این مسأله می تواند هم بسیار ساده (مثل ویژگی های ژنتیکی، تطابق بدن با آب و هوا یا ورزش زیاد در باشگاه) و هم بسیار خطرناک (مثل تومور رحم، بیماری آندومتریوز یا اختلال در عملکرد غده ی تیرویید) باشد. حتی اگر متقاعد شده اید که ریشه ی این مسأله ژنتیک است، باید به پزشک مراجعه کنید. چون قاعدگی طولانی می تواند منجر به کم خونی شود.

تشخیص طولانی بودن یا نبودن قاعدگی کمی دشوار است، اما معمولا اگر عادت ماهانه بیش از ۷ روز طول بکشد این نشانه نگران کننده است، به ویژه اگر رنگ خون قرمز پر رنگ باشد.

چرخه ی یک قاعدگی طبیعی از ۲۱ تا ۳۵ روز است و مهم ترین نکته این است که باید همیشگی باشد.

از مراجعه به متخصص زنان یا مامولوژیست و صحبت درباره ی هر چیزی که باعث نگرانی شما است خجالت نکشید. وقتی پای سلامتی در میان باشد هیچ سؤالی بد نیست. توصیه می شود یک تا دو بار در سال به پزشک مراجعه کنید.

روزیاتو : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

چند روش برای رفع استرس

بیشتر مردم در زندگی امروز دچار استرس و اضطراب هستند. این اختلال قرن جدید در پی افزایش سرعت زندگی و تکنولوژی هر روز شدیدتر می‌شود و افراد بیشتری را در دام خود گرفتار می‌کند.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

استرس پیامدهای منفی متعددی دارد که رایج‌ترین آن، اختلال در تمرکز است که می‌تواند روی مسایل گوناگونی از زندگی فرد اثرگذار باشد. از این رو بسیار مهم است که راهکارهای لازم برای رفع این بیماری را پیدا کرده و زندگی سالم‌ تری برای خود بسازیم.

برای استرس همیشه توضیحات و شیوه‌های درمانی گوناگونی نوشته شده است. ما خودمان هم در روزیاتو در چندین مقاله گوناگون به ارائه راه‌حل پرداخته‌ایم. اما در کنار همه آنها، در ادامه نیز روش‌ هایی را نام برده‌ایم که می‌توانند در سریع‌ ترین زمان ممکن به شما در رفع این معضل کمک کنند.

۸- هر چه به ذهنتان می‌رسد را یادداشت کنید

جان دافی، روانشناس بالینی و نویسنده کتابی در مورد تربیت نوجوان‌ ها بیان داشته: «برای کاهش استرس، یادداشت بردارید. افکار، موقعیت‌ها، روابط با دیگران، ایده‌ها و … را روی کاغذ پیاده کنید. این روش بسیار کارساز است زیرا ما اغلب مشکلات خود را فراموش می‌کنیم، ذهنمان خالی می‌شود اما تنش همچنان ادامه دارد.

با نوشتن اتفاقات روزمره، در واقع دیدگاه تازه‌ای به مسایل پیدا می‌کنید و راحت‌تر می‌توانید به حل و فصل مشکلات بپردازید.

۷- مواد غذایی مورد نظر خود را سوا کنید

جفری سامبر، مشاور و روان‌درمان‌گر و معلم گفته برای کاهش و رفع استرس خود کارهای ساده‌ای می‌توانید انجام دهید. مثلا وقتی احساس افسردگی دارید و دلتان می‌خواهد غذایی میل کنید، سراغ خوراکی‌های سالمی بروید که تاکنون امتحان نکرده‌اید. برای این منظور باید به فروشگاه بزرگی بروید و دنبال خوراکی یا غذایی باشید که هیچ‌گاه به آن توجه نکرده بودید. یا موادی را بخرید و خودتان مثلا سالاد میوه یا سبزیجات درست کنید.

این کار را هم با ظرافت و دقت فراوان انجام دهید. گزینه‌های سالم و تازه را انتخاب و خریداری کنید. آنها را تمیز بشویید و خیلی آرام خرد کرده و بپزید.

۶- همه ماهیچه‌های خود را سفت کنید

یک روانشناس آمریکایی به‌نام «کوین چپمن» از روش شل کردن ماهیچه‌ های بدن برای آرامش استفاده می‌کند که از سال ۱۹۲۰ میلادی آن را اختراع کرده است.

در این روش، شما باید پس از یک تنش شدید، آرامش و سستی را امتحان کنید. یعنی همه ماهیچه‌ های بدن خود را به مدت ۱۰ ثانیه سفت کنید و سپس روی آرامش پس از رها کردن آنها تمرکز کنید.

۵- واکنش درست از خود نشان دهید نه اینکه فقط کاری انجام داده باشید

سوزان کراوس وایتبورن، روانشناس می‌گوید با استرس خود مبارزه نکنید. وقتی شما نمی‌توانید شرایط استرس‌زا را از بین ببرید، پس واکنش‌های خود را نسبت به آن تغییر دهید.

نمایش واکنش مثبت در شرایط منفی کمک می‌کند تا بر استرس غلبه کنید. اگر این شرایط ناخوشایند را به عنوان چالشی در زندگی در نظر بگیرید، بدون شک می‌توانید درس‌های بزرگی از آن بگیرید.

۴- گردش افکار خود را متوقف کنید

روانشناسی به نام مارتین سلیگمن روشی رایج و آسان برای تخلیه افکار منفی از ذهن پیشنهاد می‌کند. کف دستان خود را به هم بچسبانید و فریاد بکشید: «کافیست! من بعدا به این موضوع فکر خواهم کرد»

همچنین می‌توانید یک کش به مچ خود ببندید تا در مواقعی که افکار بیهوده به ذهنتان هجوم آورند، آن را بکشید و رها کنید یا خود را نیشگون بگیرید. استفاده از این ترفند چرخه افکاری منفی و پیامدهای آن را در کسری از ثانیه مختل می‌کند. پس از موفقیت در این امر، فکرتان را مشغول کاری دیگر بکنید.

۳- یک ساعت به انجام فعالیت‌های موردعلاقه‌تان بپردازید

روان‌ درمان‌ گری موسوم به امی پرزفورسکی توصیه می‌کند برای رفع استرس در سریع‌ ترین زمان ممکن، کارهای موردعلاقه خود را انجام دهید. مثلا نقاشی، طراحی، آشپزی، ورزش یا …. وقتی خیلی استرس دارید، هر آنچه موجب خوشحالی‌تان می‌شود را انجام دهید و نگران کار و وظایف خود نباشید. به این صورت می‌توانید ناراحتی را از ذهنتان دور کرده و با اشتیاق و خلاقیت بیشتری به امور زندگی بپردازید.

۲- حس‌های خود را تحریک کنید

تونی برنارد می‌گوید یکی از روش‌های غیرمعمول برای کاهش استرس، به فیزیولوژی مربوط می‌شود. با انگشت اشاره روی لب‌های خود بکشید. این حرکت موجب تحریک عصب‌هایی می‌شود که در سطح لب نشسته‌اند و سیستم عصبی پاراسمپاتیک را تحریک کرده و به آرامش فرد کمک می‌کنند.

۱- از روش‌های سنتی متفاوت بهره بگیرید

برای رفع استرس روش‌های کلاسیک متعددی مطرح شده است. به‌طور مثال، دبوراه سرانی، روانشناس بالینی و نویسنده کتاب «زندگی با افسردگی» بیان داشته: برای کاهش استرس به بدن خود هر چه می‌خواهد را اعطا کنید. مثلا با ماشین بیرون بروید و در خیابان بگردید، نقاشی کنید، دوش آبگرم بگیرید یا موسیقی دلخواهتان را گوش کنید.

روزیاتو : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

مدارس لاکچری تهران: اعزام به خارج و ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان شهریه

مدارس لاکچری مثل سفرهای لاکچری هیجان انگیز و اسپاهای حرفه ای و ماساژ های لوکس، بخشی از سبک زندگی برخی از هموطنان مرفه شده است که به نظر می رسد روایتی نوین از فضای آموزشی کشور باشد.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

اگر چه طبق نص صریح قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، آموزش از ابتدایی تا متوسطه کاملا رایگان است، اما از چند دهه پیش، مدارس مختلفی غیر از مدارس دولتی با شهریه رایگان در نقاط مختلف کشور راه اندازی شد و به موازات آن هم آموزش عالی رایگان تبدیل به اموزش عالی غیر انتفاعی و پولی و آزاد و امثالهم شد.

اینکه مردم برای آموزش باید پول بپردازند و آدم شدن و تربیت نسل، هزینه دارد و این هزینه باید پرداخت شود، جای تردید ندارد. اما اینکه چرا این بار که باید بر اساس مالیات مردم به دولت، توسط دولت هزینه و مدیریت شود به دوش مردم انداخته شده است، همچنان بحث های زیادی را در جامعه در پی داشته است.

با وجود اینکه تحصیل تا مقطع متوسط در کشور رایگان است و با وجود مشکلات آموزش و پرورش و کمبود اعتبارات، خیرین مدرسه ساز هر سال صدها میلیارد تومان خرج تاسیس و نوسازی و بازسازی مدارس در ۳۱ استان کشور میکنند، اما همچنان شاهد مدارس دولتی بی کیفیت، کم کیفیت، دو شیفته و بعضا سه شیفته در مناطق محروم هستیم. هنوز در کشور در کپرها و بعضا چادرهای صحرایی در روستاها، کلاس درس برگزار می شود و از همین کلاس های عادی در نقاط محروم، نفرات برتر آزمون سراسری گروه های ۵ گانه به دانشگاه می روند.

با این حال، در برخی از مراکز استان های کشور مثل تهران، مدارسی وجود دارد که اگر چه غیر دولتی است و با شهریه مردم مدیریت می شود، اما شهریه های سنگینی از والدین دانش آموزان طلب میکنند که بررسی هزینه ها و کارکردهای آن ها، شگفت انگیز است. اخیرا گزارشی در یکی از رسانه ها منتشر شد که نشان میدهد، والدین برای ثبت نام فرزندانشان در مقطع متوسطه شماری از مدارس متمول و خاص شمال تهران که پاتوق آقازاده ها قلمداد می شود، بعضا بین ۴۰ تا ۱۰۰ میلیون در سال باید شهریه بپردازند. آنهم پس از گذر از هفت خوان آزمون تستی و تشریحی و مصاحبه علمی و عملی و خانوادگی و امثالهم!

شهریه تحصیل در مقطع دکترا برای تحصیل در دوم دبیرستان!

پرداخت شهریه حدود ۱۰۰ میلیون تومان برای تحصیل در یکی مقاطع متوسطه به منظور راهیابی به دانشگاه های دولتی مطرح کشور در حالی صورت می گیرد که اگر با ارز دولتی دانشجویی ۴۲۰۰ تومانی حساب کنیم، سالانه قریب به ۲۰ تا ۲۵ هزار دلار خرج تحصیل شهروندان ثروتمند نشین تهرانی برای تحصیل فرزندانشان در مدارس فوق لاکچری می شود. حال با همین مقدار پول میتوان در بهترین دانشگاه های اروپا و حتی آسیا، از مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا، در بهترین رشته های علوم انسانی و مهندسی، دانش اموخته شد!


شهریه های نجومی برای ثبت نام در مهد کودک


شهریه نجومی برای ثبت نام در اول دبستان

اینکه چرا خرج تحصیل یک دانشجوی دکترا در بهترین دانشگاه ها باید خرج تحصیل ۹ ماهه یک دانش اموز در مقطع دوم یا سوم دبیرستان شود، آنهم در روزگار مازاد ظرفیت دانشگاه ها و بیکاری جامعه دانشگاهی کشور و اقتصاد ضعیف امروز ایران، جای تعجب دارد. نکته جالب توجه این است که برخی از این مدارس لاکچری شمال شهر پایتخت، با همکاری مدارس بین المللی خارج از کشور مثلا هلند، به تبادل دانش آموز اقدام کرده تا دانش آموزان منتخب متمول بتوانند مدتی را با خانواده یک دانش آموز اروپایی یا آسیایی زندگی کنند و مهارت های زندگی و ارتباط اجتماعی آن ها تقویت شود!

سفری که معمولا حدود ۲۰ میلیون تومان هزینه در بر دارد و دانش آموز ۱۰ تا ۱۵ ساله را برای یک گردش به اروپا می فرستند و در مقابل، دانش آموز اروپایی هم به تهران می آید تا با خانواده دانش آموز میزبان، مدتی زندگی کند. اگر چه نفس این کار جای تقدیر است، اما اینکه چرا مدارس کشور که وظیفه ای برای گردشگری و تعاملات این چنینی ندارند و چنین ماموریتی برای ان ها توسط آموزش و پرورش تعریف نشده است، وارد این بازار کسب و کار می شوند، جای سوال و تامل دارد.

شهریه نجومی مدرسه ای در خیابان ایران زمین شهرک غرب تهران

دبستان مورد نظر در خیابان ایران‌ زمین قرار دارد که به والدین دانش‌آموزان پایه‌های چهارم و پنجم دبستان اعلام کرده است باید شهریه ۱۱ میلیونی برای سال تحصیلی ۹۳-۹۴ پرداخت کنند. فهرست جزئیات شهریه اعلام‌شده بیشتر شباهت به منوی رستوران‌ها دارد. از نکات جالب توجه این است که لیست مورد نظر روی سربرگ دبستان تنظیم نشده است و شکلی غیر رسمی دارد. والدین هم حق انتقال آن به خارج از مدرسه را ندارند و در مدرسه باید آن را امضا کنند و پرداخت مبالغ مورد نظر را متعهد شوند.

در انتهای فهرست، مجموع رقم شهریه ۸ میلیون تومان اعلام شده است اما این پایان ماجرا نیست؛ چراکه به والدین دانش‌آموزان اعلام شده است که رقم هزینه غذا و شهریه نیز باید پرداخت شود که مجموعا ۱۱ میلیون تومان می‌شود. مسئولان دبستان ادعا کرده‌اند که این شهریه به تأیید آموزش و پرورش منطقه رسیده است


در این لیست (منو) در ابتدا یک شهریه مصوب بیش از سه میلیون تومانی به عنوان شهریه پایه ذکر شده است و ذیل آن تعداد زیادی عنوان فرعی دیگر با رقم‌های نجومی عنوان شده است.

این که چرا دانش آموز در مدارس متمول باید روزی ۱۰ ساعت تحصیل کند و با انواع و اقسام سیستم های پیشرفته و ساختارهای تست زنی روی دروس مختلف در قالب اردوهای شبانه روزی آشنا شود و چندین سال از یک زندگی عادی در دهه دوم زندگی خود محروم باشد نیز جای سوال دارد که به نظر میرسد، پایان یافتن تب کنکور و بیزینس آموزشگاه های کنکور و ناشران کتاب های کمک آموزشی!، میتواند پایانی بر عصر تست زنی ایرانیان باشد. عصری که فایده چندانی نه برای اموزش و پرورش و نه ساختار علمی و تحقیقاتی کشور و نه توسعه علم و اقتصاد و مهارت افزایی کشور داشت.

مدارس فوق لاکچری بالای شهر تهران، اگر چه نام برخی از آنها و هویت صاحبان و هیات امنا شماری از آن ها و رفتارهای بعضا خلاف آنان بر رسانه ها و طیف های مختلف مردم پوشیده نیست، اما بررسی نهادهای نظارتی و بازرسی آموزش و پرورش و بازرسی کل کشور برای همراه کردن بیشتر این مجموعه ها با نظام آموزش و پرورش ایران و سندهای بالادستی انتظار می رفت. اینکه دانش آموزی موظف باشد ۳ زبان خارجی را در ۹ ماه فرا بگیرد و به اجبار از خدمات ترنسفر و صبحانه و غذا و کلاس های کمک آموزشی بهره مند شود، تنها به دلیل اینکه والدینش حاضر به پرداخت پول های گزاف برای طی کردن یک مقطع تحصیلی ۹ ماهه هستند، نقض قانون و حقوق شهروندی و حقوق کودک است که باید مسئولان در این زمینه وارد عمل شوند.

بالاترین شهریه، ۱۰ میلیون تومان

چند سالی می‌شود که وزارت آموزش و پرورش برای برقراری عدالت آموزشی و یکسان‌سازی شهریه مدارس غیر دولتی الگوی را طراحی کرده تا مدیران مدارس بر اساس آن از خانواده‌ها شهریه دریافت کنند؛ الگویی که در کمتر مدرسه غیر دولتی اجرایی شده است. رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی وزارت آموزش و پرورش درباره حداقل و حداکثر شهریه مصوب مدارس غیردولتی در تهران گفته بود که حداقل شهریه در دوره ابتدایی سال ۹۷ به ۲ میلیون و ۶۵۲ هزار تومان رسیده است. حداقل شهریه در متوسطه اول سال ۹۷ به ۳ میلیون و ۶۲۸ هزار تومان رسیده است. حداقل شهریه در متوسطه دوم سال ۹۷به ۴ میلیون و ۱۸۲ هزار تومان رسیده است.

با این حال، سقف و حداکثر شهریه ثابت مصوب در دوره ابتدایی امسال ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. در متوسطه اول به ۸ میلیون و ۲۶۷ هزار تومان رسیده است. سقف شهریه در دوره متوسطه دوم نیز به ۱۰ میلیون و ۱۳۴ هزار تومان رسیده است. همچنین الگوی شهریه مدارس غیردولتی امسال بر اساس محاسبه هزینه تمام‌شده و برنامه آموزشی و پرورشی ارائه‌شده از سوی مدارس تعیین شده است. با توجه به برنامه هفتگی و وضعیت فضای فیزیکی، امکانات و سایر شاخص‌ ها، میزان شهریه مدارس محاسبه و تعیین می‌شود و مهم‌ترین ویژگی آن تفکیک فعالیت‌ها و خدمات و شفافیت در هزینه ها است.

شهریه ثابت مصوب شامل ساعات مصوب، برنامه هفتگی و ساعات فوق برنامه مصوب و حدفاصل ساعت ۷.۵ تا ۲.۵ بعدازظهر است اما فعالیت‌های فوق برنامه غیردرسی و تابستانی و خدمات غیرجانبی و ایاب و ذهاب و … جزو فعالیت‌های اختیاری محسوب می‌شود که هزینه‌های آن هم در الگوی شهریه کاملاً مشخص شده است.

امیدواریم آموزش و پروش با رویه های عجیب و غریبی که در شماری از مدارس بالا شهر در پایتخت و دیگر جاها باب شده است و تلاش میکند تا کاسبی جدیدی را در فضای تعلیم و تربیت کشود رقم زند، برخورد جدی کند و در این زمینه اطلاع رسانی قوی تری را در دستور کار قرار دهد.

روزیاتو : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

نقاشی زیبا بر روی ماشین های کثیف

دیدن یک اتومبیل کثیف در سطح شهر چیز غیرعادی نیست. حتی برخی از ما از بدنه این ماشین ها به عنوان تخته سیاه جهت کشیدن اشکال احمقانه و نصیحت صاحبان تنبل شان استفاده می کنیم و در حالی که این جملات و اشکال چیزی نیست که اول صبح که سراغ خودروی خود می روید از دیدن شان خوشحال شوید اما یک هنرمند به نام «نیکیتا گلوبوف» ممکن است عقیده شما را کاملا در این باره تغییر دهد.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

این هنرمند روسی الاصل، نقاشی و نوشتن بر روی ماشین های کثیف را واقعا به مرحله ای جدید ارتقا داده است. این خودروها جرقه ایده ای خلاقانه را در ذهن او زدند تا آنها را به شاهکارهایی بی نظیر تبدیل کند اما افسوس که این شاهکارها عمر کوتاهی دارند!

برترین ها : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

گران ترین آثار هنری دنیا

این که یک اثر را هنر در نظر بگیریم به تعریف شخصی هرکس از هنر بستگی دارد، بنابراین ارزش یک اثر هنری از نظر افراد مختلف یکسان نیست. بسیاری از هنرمندان در دوران خودشان نادیده گرفته می‌شدند و بعد از مرگ مشهور شدند. برخی آثار هنری در طول زمان ارزش خود را حفظ کرده و در موزه‌ها نمایش داده شدند و کلکسیونر‌های شخصی مایلند میلیون‌ها دلار بابت آن‌ها بپردازند.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

اما قیمت گذاری روی برخی آثار هنری واقعا دشوار است، مثلا هیچکس واقعا نمی‌تواند روی مجسمه حضرت داوود میکلانژ قیمت بگذارد. همچنین جالب است بدانید برخی آثار هنری مشهور به اندازه‌ای که فکر می‌کنید گران نیستند. در این مطلب گران‌ ترین آثار هنری دنیا را به شما معرفی می‌کنیم که نشان می‌دهد یک نقاشی خوب چقدر ارزش دارد.

پرستار- ۹۶ میلیون دلار

پرستار اثر هنرمند مشهور پاپ آرت «روی لینخشتاین» است. این تصویر به وضوح از کمیک های عاشقانه ای است که در دهه ۱۹۶۰ رایج بود و یکی از بهترین آثار این هنرمند به شمار می‌رود.

سلف پرتره‌های ونگوک، ۱۰۰ میلیون دلار

کم پیش می‌آید هنرمندی پرتره خودش را بکشد، اما ونسان ونگوک یک هنرمند معمولی نیست. او پرتره‌های زیادی از خودش کشیده که سیر تحول او را در زندگی نشان می‌دهد و اینکه چطور به عنوان یک هنرمند از سبک واقع گرایانه به سبک منحصر به فردش رسیده است. به طور کلی همین که ونگوک آن‌ها را کشیده باعث می‌شود ارزش زیادی داشته باشند. شاید جمع آوری همه پرتره‌ها کار سختی باشد، اما بسیاری افراد معتقدند ارزشش را دارد.

خانواده رولن- ۱۰۰ میلیون دلار

خانواده رولن یک مجموعه نقاشی است. ژوزف رولن دوست خوب ونگوک در آرلس بود که در دوران سخت زندگیش کمک زیادی به او کرد. به همین دلیل ونگوک چند پرتره از او و خانواده‌اش کشید. ژوزف کمتر از ۶۰ دلار بابت همه نقاشی‌ها پرداخت کرد، اما قیمت آن‌ها در قرن اخیر افزایش یافت و به بیش از ۱۰۰ میلیون دلار رسید.

گل‌های زنبق - ۱۰۰ میلیون دلار

گل‌ های زنبق یکی از آخرین آثار ونگوک قبل از مرگ و یکی از بهترین آثار او است. تصویری از مزرعه گل‌های زنبق که به جز یکی از گل ها همگی آبی هستند. بسیاری معتقدند این گل سفید تنهایی ونگوک را نشان می‌دهد. او این اثر را از پنجره بیمارستان کشیده، ولی گل سفید را خودش اضافه کرده است. این اثر در سال ۱۹۸۷ به قیمت ۵۰ میلیون دلار فروخته شد و ارزش آن اکنون افزایش یافته است.

تصادف ماشین نقره‌ای -۱۰۵ میلیون دلار

تصادف ماشین نقره‌ای اثر اندی وارهول است که دید منحصر به فردی برای ترکیب هنر و عکاسی داشت. در این مورد خاص او توانست چند عکس از یک تصادف بگیرد در حالی که راننده هنوز داخل اتومبیل بود. این اثر به اندازه آثار بعدی او محبوب نبود، اما چشمگیر بود و ۲۰ سال است که در کلکسیون یک شخص ناشناس نگهداری می‌شود. این اثر یکی از گران‌ترین آثار وارهول است.

بدون عنوان - ۱۱۰ میلیون دلار

«ژان میشل باسکیت» هنرمند گرافیتی دهه ۱۹۸۰، با آثار هنری جدی خود مشهور شد. تصاویر او به سرعت توجه منتقدان را جلب کرد، اما متاسفانه خیلی زود در سن ۲۷ سالگی درگذشت. اثر بدون عنوان او در سال ۲۰۱۳ به قیمت ۱۱۰ میلیون دلار فروخته شد.


هشت الویس - ۱۱۲ میلیون دلار

اندی وارهول مجذوب سلبریتی‌ها و جایگاهشان در دنیا بود؛ بنابراین در بسیاری از آثارش از آن‌ها استفاده می‌کرد. در این اثر الویس پریسلی را انتخاب کرده و هشت تصویر مختلف او را به کار گرفته است. این اثر گرانترین اثر وارهول است و در یک حراج خصوصی در سال ۲۰۰۸ فروخته شد.


مرد در حال قدم زدن ۱ - ۱۱۷ میلیون دلار

شش مجسمه برنزی مثل این تندیس، اثر آلبرتو جاکومتی وجود دارد. او به بهترین نحو نشان می‌دهد که چطور یک گام ساده نماد نیروی حیات انسان می‌شود. این اثر به دلیل ابعاد و توجه به جزئیات مشهور است. هرچند این اثر در یک کلکسیون شخصی نگهداری می‌شود، اما موزه‌های مختلف از سنت پترزبورگ تا ایران نسخه‌های دیگر آن را نگه می‌دارند.

پرچم - ۱۲۱ میلیون دلار

«پرچم» اثر جاسپر جونز تصویر ساده‌ای از پرچم آمریکا را نشان می‌دهد، اما توجه منتقدان زیادی را جلب کرده است. این اثر در حراج سال ۲۰۱۰ به قیمت ۱۱۰ میلیون لار فروخته شد و ارزش آن اکنون افزایش یافته است.


جیغ - ۱۲۵ میلیون دلار

جیغ یکی از مشهورترین نقاشی‌های تاریخ است. هیچکس نمی‌داند ادوارد مونک هنگام خلق آن چه فکری می‌کرده، اما بسیار تاثیرگذار است. این اثر آنقدر ارزشمند است که دوبار از موزه دزدیده شده است. آخرین بار سال ۲۰۰۴ بود که دو سال بعد پیدا شد. جیغ در سال ۲۰۱۲ به تاجر نروژی پیتر اولسن فروخته شد و در حال حاضر در اسلو نمایش داده می‌شود.


طوفان در دریای جلیل - ۱۳۰ میلیون دلار

این اثر رامبرانت تجسمی از آرام‌کردن طوفان دریای جلیل توسط حضرت عیسی است و به خاطر نمایش جزئیات و قدرت و شگفتی یک شاهکار به شمار می‌رود. این اثر سال‌ها در موزه بوستون نگهداری می‌شد و یک جاذبه توریستی بود. اما در سال ۱۹۹۰ دزدیده شد. تا به امروز موزه قاب خالی این اثر را آویزان کرده به امید روزی که نقاشی پیدا شود.


پسری با پیپ - ۱۳۲ میلیون دلار

این اثر یکی از اولین آثار پیکاسو است که در ۲۴ سالگی کشیده است؛ بنابراین سبک آن با بیشتر آثار مشهورش فرق دارد. این اثر اولین بار در سال ۱۹۳۰ به قیمت ۳۰۰۰۰ دلار خریده شد، اما در سال ۲۰۰۴ با قیمت ۱۰۰ میلیون دلار به یک خریدار شخصی فروخته شد. شهرت این نقاشی بیشتر به خاطر نقاش آن است نه خود اثر.


مرد نشانگر - ۱۴۱ میلیون دلار

مرد نشانگر اثر مجسمه ساز مشهور سوئیسی آلبروتو جاکومتی است که استاد ساخت مجسمه‌ های کوچک، اما منحصر به فرد بود. او شش نسخه برنزی از این اثر ایجاد کرد. مرد نشانگر گرانترین مجسمه‌ای است که تا به حال فروخته شده است.


سه مطالعه بر لوسین فروید - ۱۴۸ میلیون دلار

این اثر فرانسیس بیکن از هنرمند بریتانیایی لوسین فروید است که علیرغم تفاوت هایشان برای استعداد یکدیگر احترام قائل بودند. آن‌ها یک رقابت دوستانه داشتند و پرتره‌هایی از یکدیگر می‌کشیدند. فروید از دیدن خودش از نگاه بیکن لذت می‌برد. بیکن در سال ۱۹۲۲ و فروید در سال ۲۰۱۱ درگذشتند.


پرتره دکتر گاشه - ۱۵۱ میلیون دلار

این اثر یکی از بهترین آثار ونگوک است. دکتر گاشه در سال‌های آخر عمر ونگوک از او مراقبت می‌کرد. ونگوک که از مشکلات جسمی و روحی رنج می‌برد می‌دانست که به زودی عمرش به پایان می‌رسد، اما قدردان دکتر گاشه بود؛ بنابراین تصمیم گرفت پرتره او را به سبک منحصر به فردش بکشد. دو نسخه از این پرتره با رنگ‌های مختلف وجود دارد که هر دو آخرین شاهکار ونگوک هستند.


پرتره آدل بلوخ باوئر اول - ۱۵۸ میلیون دلار

وقتی گوستاو کلیمت پرتره آدل، همسر دوست یهودی خود فردیناند بلوخ باوئر را در سال ۱۹۰۵ می‌کشید، فکر نمی‌کرد در سال ۲۰۱۵ به این شهرت برسد. کلیمت در سال ۱۹۱۸ درگذشت. وقتی نازی‌ها آلمان را به دست گرفتند، بلوخ باوئر یکی از یهودیانی بود که همه آثار هنریش به سرقت رفت. وقتی جنگ به پایان رسید، تصور می‌شد که این نقاشی از بین رفته، اما بعد از چند دهه جستجو، خواهر زاده آدل آن را پیدا کرد. در نهایت رونالد لادر این اثر را برای نمایش در گالری نیویورک خود خرید.


خواب، ۱۵۹ میلیون دلار

پیکاسو این اثر را در بعدازظهر ۲۴ ژانویه ۱۹۳۲ نقاشی کرده و مدلش ماری ترز والتر بوده است. طراحی سر این اثر جالب توجه است و مثل بسیاری از آثار پیکاسو منتقدان سعی می‌کند معنای جدیدی در آن پیدا کنند. این اثر در سال ۲۰۱۳ به استیون کوهن فروخته شد.


چز تورتونی - ۱۷۰ میلیون دلار

ادوارد مانه این اثر مشهور را در سال ۱۸۸۰ کشیده است. این اثر تصویر ساده‌ای از مردی با لباس های شیک در کافه پاریس است و به نظر می‌رسد طراحی می‌کند. چز تورتونی در موزه ایزابلا استوارت گاردنر در بوستون نگهداری می‌شد اما در سال 1990 به سرقت رفت. هرچند به اندازه سایر نقاشی‌های به سرفت رفته مشهور نیست، اما به خاطر نام مانه مشهور و گران قیمت است.


شماره ۱۷ آ - ۲۰۰ میلیون دلار

مانند بسیار از آثار جکسون پولاک، به سختی می‌توان حس واقعی در این اثر پیدا کرد. سبک او اساسا ریختن رنگ روی بوم و سپس به هم ریختن آن بود. این اثر در سال ۱۹۴۸ خلق شد و انتقاد شدیدی را به خاطر «بی سبک بودن» برانگیخت، اما بعد از مرگش بهتر دیده شد. این اثر چندین دهه در موسسه هنری شیکاگو نمایش داده می‌شدد و بعد به کنت گریفین به قیمت ۲۰۰ میلیون دلار فروخته شد.

کنسرت - ۲۰۰ میلیون دلار

یوهانس فرمیر در دوران حیات خود موفقیت کمی داشت. بسیاری از آثار او توسط صاحبانی که آن‌ها را درک نمی‌کردند از بین رفت یا نادیده گرفته شد. کنسرت یکی از ۳۴ آثار باقی مانده از این هنرمند است که شهرت زیادی کسب کرده است. این اثر هم از موزه بوستون در سال ۱۹۹۰ به سرقت رفت.

کی ازدواج می‌کنی؟ - ۲۱۳ میلیون دلار

این تابلو اثر پل گوگن، یکی دیگر از نقاشانی است که در زمان حیاتش نادیده گرفته می‌شد، اما آثارش اکنون شاهکار به حساب می‌آید. پیکاسو گوگن را یکی از تاثیرگذاران اصلی خود می‌داند. او در سال ۱۹۰۳ درگذشت. این اثر بعد از نیم قرن نگهداری در موزه سوئیس به خانواده سلطنتی قطر به قیمت ۲۱۳ میلیون دلار فروخته شد.


کارت باز‌ها - ۲۷۰ میلیون دلار

پل سزان یکی از بهترین هنرمندان پست امپرسیونیست فرانسه بود. اولین آثار او عمدتا مناظر حومه فرانسه بود، اما در سال‌های بعد بهترین آثارش را خلق کرد. کارت باز‌ها یک اثر ساده، اما برجسته است. پنج نسخه از این نقاشی وجود دارد که تعداد کارت باز‌ها عوض می‌شود. یکی از این تابلو‌ها در سال ۲۰۱۱ به قیمت ۲۷۰ میلیون دلار به خانواده سلطنتی قطر فروخته شد و دو اثر دیران در لندن هستند.

سالواتور موندی - ۴۵۰ میلیون دلار

این اثر شاهکار داوینچی است و تصور می‌شد که حدود سال ۱۵۰۰ به عنوان هدیه‌ای برای شاه لوئیس دوازدهم فرانسه سفارش داده شده و حضرت عیسی را در حال نیایش نشان می‌دهد. این اثر در سال ۲۰۱۷ در یک حراجی به قیمت ۴۵۰ میلیون دلار فروخته شد. بیشترین قیمتی که تا به حال برای یک اثر هنری پرداخته شده و آن را در میان گران‌ترین آثارهنری یک موزه قرار می‌دهد.

مونالیزا - ۸۰۰ میلیون دلار

شاهکار لئوناردو داوینچی قرن هاست که مورد بحث و تحلیل قرار دارد. هرچند مدل این نقاشی کیست و چه زمانی کشیده شده، اما هیچکس نمی‌تواند شهرت و قدرت آن را انکار کند. این اثر بازیدکنندگان زیادی را جذب موزه لوور می‌کند و بخش زیادی از بودجه موزه به نگهداری از آن اختصاص دارد. این اثر در سال ۱۹۱۱ دزدیده شد و در سال ۱۹۶۲ به قیمت ۱۰۰ میلیون دلار بیمه شد که یعنی امروزه نزدیک به یک میلیارد دلار ارزش دارد.

برترین ها : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

آموزش چند ترفند برای تمیز کردن کفش ها

همه ی ما به دنبال آن هستیم تا با توجه به هزینه ی قابل توجهی که معمولا صرف خرید کفش می کنیم بتوانیم تا حد ممکن از آن استفاده کنیم. خوشبختانه روش های بسیار خوبی برای انواع کفش ها وجود دارد تا بتوانیم آن ها را مثل روز اول شان نگه داریم. با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

با کمک این ترفندها می توانید ظاهر (و البته بوی) کفش هایتان را بهبود ببخشید.

1- ضد آب کردن کفش

برای آنکه کفش هایتان را ضد آب کنید، تکه ای شمع را روی سطح کفش ها بکشید. این کار از نفوذ آب به داخل پارچه ی کفش جلوگیری می کند.

2- جا باز کردن کفش های تنگ

اگر کفش های جدیدتان تنگ هستند یا قسمتی از آن ها پای شما را می زند، یک فنجان آب را در یک کیسه ی پلاستیکی زیپ دار بریزید، کیسه را در داخل کفش ها بگذارید و آن ها را در فریزر قرار دهید. آب داخل کیسه ها منجمد می شود و فشار آمدن به دیواره های کفش باعث می شود کفش جا باز کند. کفش ها را در طول شب در فریزر بگذارید تا صبح آماده ی پوشیدن باشند.

3- تمیز کردن کفش های پارچه ای

اگر کفش های شما رنگ روشنی دارند می دانید که به زودی به قدری کثیف خواهند شد که حتی شست و شو با ماشین لباسشویی هم کارساز نخواهد بود. کمی جوش شیرین، هیدروژن پراکسید و آب را با یکدیگر مخلوط کنید و با استفاده از یک مسواک قدیمی این ترکیب را روی سطح کفش بکشید. به این ترتیب کثیفی ها پاک خواهد شد.

4- تمیز کردن کفش های ورزشی

سطح کفش های کتانی و ورزشی را نه تنها پارچه پوشانده بلکه قسمت هایی از آن مثل زیره ی کفش هم جنسی پلاستیکی شبیه به پاککن دارد. پس با استفاده از یک پاککن می توانید کثیفی های زیره ی کفش را پاک کنید.


 

5- بهبود ظاهر کفش های چرمی

کفش های چرمی در طول زمان و به ویژه وقتی خیس شوند دچار کهنگی می شوند. برای آنکه ظاهر کفش های چرمی تان را بهتر کنید به کمی آب و سرکه نیاز دارید.
آب و سرکه را به میزان برابر با یکدیگر مخلوط کنید و این ترکیب را روی کفش ها اسپری کنید و سپس یک برس مخصوص کفش را به آرامی روی کفش بکشید. این کار را تا جایی که لازم است ادامه دهید.

6- حفظ شکل چکمه ها

نگهداری از چکمه ها کمی دشوار است اما با استفاده از چند ترفند ساده می توانید این کار را انجام دهید. اگر ساق چکمه هایتان جنس نرمی دارد، یک مجله ی ضخیم را لوله کنید و آن را در داخل چکمه ها بگذارید. مجله ساق چکمه هایتان را ایستاده نگه می دارد و به این ترتیب قسمت پایین ساق چکمه ها چروک نمی شود.


اگر چکمه هایتان خیس شدند، آن ها را در یک گوشه رها نکنید چون در این حالت شکل شان را از دست می دهند. به جای آن، با استفاده از دو بطری خالی، چکمه ها را روی آن ها قرار دهید تا خشک شوند.


مطالب مرتبط:

ویرایشویرایش توصیه ها و پیشنهاداتی برای ست کردن چکمه با پیراهن

کلکسیون چکمه زنانه گوچی GUCCI

نحوه ست کردن چکمه با دامن برای زمستان

کدام چکمه برای شما بهتر است؟


7- از بین بردن بوی بد کفش

برای از بین بردن بوی نامطبوع کفش هایتان می توانید چای های کیسه ای خشک و استفاده نشده را در طول شب در داخل کفش هایتان بگذارید.

8- برق انداختن کفش های چرمی

برای آنکه کفش های چرمی تان براق و نو به نظر برسند، تنها کافی است از یک پوست موز استفاده کنید. پوست موز را روی سطح کفش بمالید و تکه های باقی مانده از موز روی کفش را با دستمال کاغذی پاک کنید.

9- از بین بردن خراش های تیره رنگ کفش

اگر خراش های سیاه رنگ ظاهر جذاب کفش های مهمانی تان را خدشه دار کرده، تنها چیزی که نیاز دارید یک لاک پاک کن و تعدادی گوش پاککن است. گوش پاک کن ها را به مایع لاک پاک کن آغشته کنید و به آرامی روی خراش های سیاه رنگ کفش بکشید.

10- جلوگیری از تعریق پا

تعریق پاها در داخل کفش یکی از مشکلات روزهای گرم تابستان یا کسانی است که در کشورهای گرمسیری زندگی می کنند. برای جلوگیری از تعریق زیاد پا و بوی نامطبوعی که به دنبال آن به وجود می آید، می توانید از پدهای بهداشتی در داخل کفش استفاده کنید.


11- رفع لغزندگی کفش ها

کفش های نو اغلب بسیار سر و لغزنده هستند. دو روش برای حل این مشکل وجود دارد. اول آنکه می توانید کف کفش را سوهان بکشید. اگر این روش کمکی نکرد، با استفاده از چسب تفنگی، کف کفش را با یک شکل خاص چسب بزنید. پیش از پوشیدن کفش اجازه دهید چسب خشک شود.

12- کندن آدامس از کفش

اگر به کف کفش تان آدامس چسبیده، سعی نکنید آن را مستقیما بکنید. تکه ای یخ را روی آدامس قرار دهید تا سفت شود. به این ترتیب راحت تر می توانید آدامس را از کفش جدا کنید.

روزیاتو : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.