مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

نگاهی به مراسم عروسی ستاره‌های بازی تخت و تاج [ فیلم]

کیت هرینگتون و رز لزلی که داستان عاشقانه‌ شان از وستروس در سریال «بازی تخت و تاج» آغاز شده بود، دیروز طی مراسمی در شمال شرق اسکاتلند عروسی کردند.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

از مهمانان این مراسم می‌توان به امیلی کلارک، سوفی ترنر، میسی ویلیامز و پیتر دینکلیج اشاره کرد که دیروز وارد شهر آبردین شدند.

کیت هرینگتون و رز لزلی که نقش جان اسنو و ایگریت را در بازی تخت و تاج بازی می‌کنند و در سریال هم عاشق هم بودند، در ماه سپتامبر سال گذشته در شهر لندن با یکدیگر نامزد کردند. این دو بازیگر اولین بار در سال ۲۰۱۲ در جریان بازی در این سریال با هم آشنا شدند.


رز لزلی در لباس عروس

رز لزلی قبل از نقل مکان کردن به لندن، در آبردین زندگی می‌کرد.

بازی لزلی در سریال گیم آو ترونز در سال ۲۰۱۴ در فصل چهارم به پایان رسید، اما کیت هرینگتون به یکی از ستارگان اصلی سریال تبدیل شده و در هفت فصلی که تاکنون پخش شده، بازی کرده است.

هر دو هنرپیشه ۳۱ ساله هستند و در تمام این سال‌ها با یکدیگر در ارتباط و تماس بودند اما سعی می‌کردند اطلاعات کمی در مورد عششقان به رسانه‌ها بدهند.

اما در سال ۲۰۱۶ میلادی برای اولین بار در مراسم جوایز اولیویر در شهر لندن به طور علنی با یکدیگر روی فرش قرمز ظاهر شدند. کیت هرینگتون قبلا در مصاحبه‌ای با مجله وُگ مردان گفته بود که عاشق رز شدن برای او کار آسانی بوده است. همچنین گفته که بهترین خاطره‌اش از سریال، مربوط به سه هفته‌ای می‌شود که فصل دوم آن را در ایسلند فیلمبرداری کردند. در این مدت بود که او عاشق رز شد.

مراسم عروسی در قلعه واردهیل برگزار شد که متعلق به خانواده لزلی است.


سوفی ترنر و میسی ویلیامز از مهمانان مراسم ازدواج کیت هرینگتون و رز لزلی بودند


امیلی کلارک در لباس صورتی در مراسم عروسی کیت هرینگتون و رز لزلی


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

راز موهای زیبا و سالم چینی ها چیست؟

زنان چینی به داشتن پوست و موی زیبا و سالم معروف هستند. راز موهای زیبا و سالم آن ها به روستایی قدیمی به نام هوانگ لو برمی گردد. این روستا به روستای مو بلندها نیز معروف است. زنان “یائو” به د اشتن موهای بلند و درخشان معروف هستند و قد موهای بیشتر آن ها ۱ متر است. در با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید تا راز زیبایی موهای چینی ها آشنا شوید.

راز زیبایی موهای چینی ها: آب برنج تخمیر شده


از زمان گذشته زنان یائو از آبی که برنج را در آن می پزند برای شستن مو ها استفاده می کردند. ارزشمندترین دارایی زنان یائو موهای بلند و درخشان آن هاست. آن ها موهای خود را مقدس می دانند و به کسی به جز همسر و بچه های خود اجازه دست زدن و حتی دیدن آن ها را نمی دهند. اگر یک غریبه موهای آن ها را ببیند مجبور است به مدت ۳ سال به عنوان داماد خانواده با آن ها زندگی کند. البته امروزه این سنت ها دیگر جایگاهی در این روستا ندارد.

روش درست کردن این معجون سحرآمیز


یک پیمانه برنج را تمیز بشوئید.

برنج را به مدت ۱۵ دقیقه داخل یک ظرف آب قرار دهید و گهگاهی هم بزنید.

آب برنج را داخل ظرف دیگری بریزید.

۱ الی ۲ روز در دمای محیط قرار دهید تا ترش شود.

سپس بجوشانید و اجازه دهید سرد شود.

می توانید به دلخواه چند قطره روغن درخت چای، اسطوخودوس یا رزماری به آن اضافه کنید.

از این معجون سحرآمیز به عنوان یک شامپوی طبیعی استفاده کنید و به آرامی روی سر ماساژ دهید.

سپس موها را شستشو دهید.

فواید آب برنج تخمیر شده:
سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین E است و خاصیت ترمیم کنندگی دارد.

حاوی ماده به نام اینوزیتول است که موهای آسیب دیده را ترمیم می کند. این ماده موها را در آینده نیز آسیب ناپذیر می کند.

آمینو اسیدهای موجود در آب برنج تخمیر شده ریشه موها را تقویت می کند.

فواید آب برنج برای پوست
آب برنج نه تنها بای مو بلکه برای پوست نیز مفید است. ویتامین ها، مواد معدنی و آمینواسیدهای موجود در آن برای پوست معجزه می کند.

روش های استفاده از آب برنج برای پوست:
پاک کننده صورت: پنبه را به آب برنج آغشته کنید و صورت را چند دقیقه با آن ماساژ دهید. بعد از خشک شدن صورت با آب ولرم بشوئید. اگر این کار را هر روز انجام دهید به تدریج متوجه لطافت و درخشانی پوست خود می شوید.

درمان آکنه ها: آب برنج منافذ پوست را تنگ می کند و قرمزی پوست در اثر آکنه ها را می گیرد.

درمان سوختگی: آب برنج التهاب و آفتاب سوختگی ها را درمان می کند.

درمان اگزما: پنبه را به آب برنج آغشته کنید و روی قسمت آسیب دیده پوست بزنید سپس اجازه دهید خشک شود. نشاسته موجود در برنج در درمان قسمت های آسیب دیده پوست در اثر اگزما موثر است.

بدونیم : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

تصاویر زیبای کلوز آپ از حشرات

این تصاویر زیبای کلوز آپ از حشرات آن ها را شبیه به موجوداتی عجیب از دنیایی دیگر کرده است. عکس های این حشرات با جزئیات کامل و با استفاده از لنز مخصوص توسط عکاس اسپانیایی به نام خاویر راپرز گرفته شده است.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

خاویر راپرز با استفاده از عکاسی ماکرو توانسته است این عکس های زیبا را از پشه ها، مگس ها و عنکبوت های نزدیک خانه خود بگیرد. این عکاس ۵۷ ساله می گوید برای این که موجب آزار و اذیت حشرات نشوم باید هنگام عکاسی از آن ها نفس را حبس می کردم.

بدونیم : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

مردی با ریش های عجیب و غریب : سلطان ریش ها

تا حالا درباره مالیات ریش تو انگلیس و روسیه چیزی شنیده بودید؟ درسته این کشورها از کسانی که ریش بلند داشتن مالیات هنگفتی میگرفتن در غیر این صورت باید ریششونو میتراشیدن. اما خوشبختانه این قانون تا قرن ۱۶ بیشتر دوام نیاورد و الان همه مردها میتونن هر مدلی که دوست داشته باشن ریش بزارن و حتی توی مسابقه ریش شرکت کنن و جایزه ببرن.با مجله تفریحی چفچفک همراه باشید.

آقای Incredibeard در سانفرانسیسکو چند ساله که با مدل ریش های عجیبش طرفدارای زیادی پیدا کرده و خلاقیتش توی درست کردن مدل های عجیب ریش محدودیت نداره. با هم نگاهی به چند نمونه از مدل های عجیب و جالب سلطان ریش ها بندازیم.

بدونیم : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

راه و رسم‌های عجیب فنلاندی‌ها

امروز تصمیم داریم شما را با چیزهای جالبی درباره فنلاندی ها آشنا کند که اگر برای اولین بار به آنجا بروید شگفت زده می شوید. با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.


محل پارک سگ ها

طبق قانون فنلاندی ها باید یک مکان پارک برای سگ ها داشته باشند و اگر صاحبان مشاغل محل پارک برای سگ ها نداشته باشند مبلغی را به عنوان جریمه باید بپردازند.

شمشیر برای دکترها

در بعضی از دانشگاه های فنلاند رسم است دانشجویانی که مدرک دکترا می گیرند علاوه بر مدرک یک عدد شمشیر هم به آن ها داده می شود.

فنلاندی ها عاشق مطالعه هستند

یکی از ایالات دنیا که مردم آن علاقه بیشتری نسبت به ایالات دیگر به مطالعه دارند فنلاند است. جمعیت فنلاند ۵ میلیون نفر است اما سالیانه ۶۷ میلیون کتاب از کتابخانه ها امانت گرفته می شود. حتی در ایستگاه های گاز و بنزین نیز کتابخانه خصوصی وجود دارد. نکته جالب این جاست که در کتابخانه های بزرگ تر علاوه بر کتاب، ابزارهای موسیقی و تجهیزات ورزشی هم می توان امانت گرفت.

پاداش برای بازگشت از مرخصی

کمپانی های فنلاند به منظور تشویق کارمندان برای بازگشت از مرخصی روز بازگشت به شرکت مبلغی را به عنوان پاداش به آن ها می پردازند. فنلاندی ها هیچوقت نمی توانند این مبلغ پاداش دریافتی خود را پنهان کنند چون با تماس به یک شماره خاص مردم می توانند به راحتی این اطلاعات را به دست بیاورند.

جریمه ها بستگی به درآمد دارد

جریمه سرعت غیرمجاز در فنلاند به درآمد شخص بستگی دارد. هر چه درآمد بیشتر باشد جریمه هم بیشتر خواهد بود.

جشن های دانشجویی

دانشگاه های بزرگ فنلاند مکان هایی برای جشن های دانشجویی دارند و دانشجویان به طور رایگان می توانند جشن های خود را در آن مکان ها برپا کنند.

طرفداران قهوه

فنلاندی ها علاقه زیادی به قهوه دارند و هر شخص در سال ۱۲ کیلوگرم قهوه مصرف می کند.

هلسینکی امن ترین شهر دنیا

طبق آمار و تحقیقات عجیب به دست آمده امین ترین مردم دنیا در پایتخت فنلاند زندگی می کنند. در این تحقیق ۱۲ کیف پول همراه با پول، عکس و شماره موبایل در سطح شهر رها شده و همه کیف ها به صاحب آن ها بازگردانده شد.

همه جا سونا

همانطور که گفتیم جمعیت فنلاند ۵ میلیون نفر است و حدود ۲ میلیون سونا در این کشور وجود دارد که بیشتر از تعداد ماشین های موجود در فنلاند است. تمام کمپانی ها و موسسات دولتی برای کارمندان خود سونا دارند و حتی زندانیان هم هفته ای یک بار اجازه رفتن به سونا دارند.

کشور مسابقات عجیب و غریب

مسابقات عجیبی که در این کشو برگزار می شود در دنیا معروف است. مثل مسابقه پرتاب کردن گوشی موبایل یا فستیوال گیتار مجازی که شرکت کنندگان در آن ادای گیتار زدن را در می آورند.

برترین ها : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

در این کشور جسد را بعد از چند ماه یا چند سال دفن می‌کنند

در بیشتر کشورها، جنازه را نهایتا چند روز بعد از مرگ دفن می‌کنند، اما در کشور آفریقایی غنا، مراسم تدفین امور پیچیده‌ای دارد که ماه‌ها یا حتی سال‌ ها طول می‌کشد و دفن فوری جسد بی‌حرمتی به مقدسات در نظر گرفته می‌شود، بنابراین علیرغم وصیت مرحوم و خانواده اش، جسد را چند ماه در سردخانه نگه می‌دارند و بعد دفن می‌کنند.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.


تشییع جنازه‌ های طولانی غنا ارتباط زیادی با مفهوم خانواده در این کشور دارد. در طول حیات یک فرد، بچه ها، همسر و والدینش خانواده درجه یک او در نظر گرفته می‌شوند، اما وقتی بمیرد جسد آن‌ها متعلق به خانواده بزرگتری است که در آن متولد شدند. این خانواده گسترده حتی شامل بستگان دوری می‌شود که مرحوم چندین سال است با آن‌ها حرف هم نزده، اما این موضوع تفاوتی ایجاد نمی‌کنند. آن‌ها هستند که می‌گویند جسد کجا، چگونه و چه زمانی دفن شود و وصیت مرحوم و خواست خانواده‌ اش بیهوده است مگر اینکه خانواده گسترده موافقت کنند.


هفته گذشته آژانس خبری این کشور موردی را گزارش داد که شش سال پیش فوت کرده، ولی جسدش هنوز در سردخانه است، چون خانواده نمی‌توانند تصمیم بگیرند چه کسی باید صاحب عزادار باشد. البته توجه کسی جلب نشد، چون چنین مواردی در غنا بسیار رایج است. گاهی اوقات هم خانواده در مورد طرح تابوت، محل تدفین و ... به توافق نمی‌رسند یا منتظر می‌مانند سایر بستگان از گوشه و کنار جهان برای مراسم تدفین برسند. همچنین مهم نیست شما ۵۰ سال همسر فرد مرحوم بوده اید، وقتی کسی می‌میرد جسدش متعلق به خانواده‌ گسترده‌ای است که در آن متولد شده است.


اما خانواده فقط نیمی از مشکلات است. گاهی اوقات آماده شدن برای مراسم زیاد طول می‌کشد. خانه مرحوم باید بازسازی یا کوبیده و از نو ساخته شود تا یک مراسم تدفین باشکوه در آن برگزار شود. همچنین تعیین تاریخی که همه بستگان و عزاداران بتوانند حضور داشته باشند مشکل است. علاوه بر این اگر جنازه را زود و حتی بعد از چند هفته دفن کنند نشانه توهین به مقدسات و لکه ننگ خانواده محسوب می‌شود.

برترین ها : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

مانیکور های عجیب غریب لی ردموند

تعریف زیبایی از نظر هرکس متفاوت است. مثلا «لی ردموند« از سال ۱۹۷۹ شروع به بلند کردن ناخن‌ هایش کرده و اکنون طول ناخن‌ های او به ۸۶۸ متر می‌رسد! هرکسی نمی‌تواند رکورد او را بشکند، اما روش‌های دیگری هم وجود دارد که شخصیت منحصر به فرد خود را با ناخن هایمان نشان دهیم. یکی از سالن‌ های طراحی ناخن در مسکو با نمایش مانیکور‌های عجیب و غریبش در اینستاگرام بسیار معروف شد. صنعت زیبایی در سال‌های اخیر با سرعت زیادی در حال رشد است و چیز‌های زیادی یکی پس از دیگری مد می‌شوند. برخی از عجیب‌ ترین مدهای طراحی‌ ناخن را در این مطلب مشاهده می‌کنید.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.















برترین ها : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

زیر پوست این زن کرم زندگی می‌کند!

پزشکان روسیه اخیرا مورد عجیب زنی را گزارش داده اند که هرچند روز یکبار برجستگی‌ هایی در صورتش حرکت می‌کند. آن‌ها متوجه شدند که زیر پوست او یک کرم انگل زنده حرکت می‌کند. این زن ناشناس اولین بار متوجه یک برآمدگی کوچکی در چشم چپش شد، اما زیاد به آن توجه نکرد تا پنج روز بعد که ناپدید شد و جای خود را به سه برآمدگی بزرگتر بالای چشمش داد. ده روز بعد آن‌ها هم ناپدید شدند، ولی لب بالایش ورم کرد. او که از این علائم ترسیده بود به پزشک مراجعه کرد و فهمید یک کرم انگلی زیر پوستش زندگی می‌کند.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

پزشکان موفق شدند کرم را با پنس خارج کنند. شاید عجیب به نظر برسد، اما تنها در اروپا ۳۵۰۰ مورد مشابه بین سال‌های ۱۹۷۷ تا ۲۰۱۶ گزارش شده که بیشتر آن‌ها در سال‌های اخیر بوده است.

اما این کرم چطور به زیر پوست زن رفته است؟ همه چیز با نیش یک پشه معمولی شروع شد. این حشره مزاحم لارو انگل را از سگ‌ ها و سایر گوشتخواران برداشته و وارد جریان خون انسان می‌کند. این انگل رشد کرده و در نهایت شروع به حرکت زیر پوست می‌کند.



در بیشتر موارد تنها یک انگل وارد خون ما‌ می‌شود، اما در مورادی هم بیش از یک کرم زیر پوست قربانی کشف شده اند. ترسناک‌ تر از همه اینکه اگر درمان به درستی صورت نگیرد تا دوسال زیر پوست ما می‌ماند. اما خوشبختانه این کرم‌ها نمی‌توانند درون بدن ما تولیدمثل کند. تحقیقات نشان می‌دهد کرم‌ های ماده تا ۱۶ سانتیمتر و کرم‌ های نر تا ۷.۵ سانتیمتر رشد می‌کنند. آن‌ ها می‌توانند در تمام بدن حرکت کنند، اما در نیمی از موارد ثبت شده در روسیه از سال ۱۹۹۷ صورت را ترجیح می‌دهند.

برترین ها : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

تیپ های خزی که در ۲۰۱۸ دوباره مد شدند

سال 2018 نیز سالی بود که رد پای بسیاری از مدهای گذشته را در آن می بینیم. اگر دوست دارید بدانید که در صنعت مد و فشن این سال چه گذشت، در ادامه مطلب با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

پولک دوزی

اگر به هفته های مد نگاهی انداخته باشید، می بینید که پولک دوزی بار دیگر مورد توجه طراحان مد قرار گرفت. این مد بیشتر برای تابستان 2018 طراحی شد. برندهای مشهوری چون تام فورد و مارک جاکوبز، از این مد بسیار استقبال کردند و در کلکسیون لباس هایشان، از پیراهن گرفت تا شلوار و بلوز، از پولک استفاده کردند. این مدل برای افرادی که دوست دارند چون ستاره ای بدرخشند، انتخاب خوبی ست.

رنگ های پاستلی

رنگ های بولد مانند بنفش، لیمویی یا آبی امسال بیش از همیشه روی مد بوده اند. بنابراین بهتر است که دور رنگ های خنثی مانند سفید، مشکی یا خاکستری را خط بکشید و به جای آن از رنگ های جسورانه تری استفاده کنید. رنگ های پاستلی برای فصلی چون تابستان نیز بسیار مناسب و در عین حال هیجان انگیزند.

طرح چهارخونه

اگر یادتان باشد طرح های چهارخونه چندین سال پیش روی مد بودند. امسال نیز بار دیگر شاهد این طرح روی لباس ها و اکسسوری ها بوده ایم. یکی از عوامل تاثیرگذار بر مد کردن این طرح، ویکتوریا بکهام بود. او این طرح سنتی را در قالبی مدرن قرار داد و روانه بازار کرد.

پلاستیک

یکی از مدهای بهار و تابستان 2018، استفاده از پلاستیک در لباس ها و اکسسوری ها بود. برندهایی چون شنل، باربری، تاپشاپ، کلوین کلاین و فندی از برندهایی بودند که این مد را در فشن شوهایشان معرفی کردند. از لباس گرفته تا کیف و کفش، شما می توانید طرح های پلاستیکی را در رنگ های مختلف مشاهده کنید.

ریش ریش

برندهای مشهوری چون بوتگا ونتا و لوئه‌وه از اولین برندهایی بودند که طرح ریش ریش را روی لباس ها به کار گرفتند. پس از آن بود که لباس های زیادی از این مدل روانه بازار شد و طرح ریش ریش تبدیل به یکی از طرح های پرطرفدار سال شد.

رنگ های بولد

تابستان فصل رنگ های بولد است. در این فصل گرم، نه تنها آرایش و رنگ لاک بلکه رنگ لباس مان را نیز باید روشن تر و رنگی تر انتخاب کنیم. رنگ های بولد از مدهای تابستان 2018 هستند، از این رو هر چه رنگ لباس تان جسورانه تر باشد، جذاب تر به نظر می آید.

تور

به کار بردن تور در لباس بار دیگر توجه طراحان مد را به خود جذب کرد. اما تفاوتی که مد امسال با سالهای دیگر دارد در این است که تور برای تمام لباس به کار نمی رود، بلکه تنها قسمتی از لباس، به عنوان مثال شانه ها یا آستین ها، را در بر می گیرد به طوری که طرح زیر آن مشخص باشد.

برترین ها : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

وسایل نقلیه عمومی عجیب

این وسایل نقلیه ی نامتعارف اشکال مختلفی دارند، از پله های برقی و قطارهای معلق گرفته تا قطارهای کوچک بدون راننده و تله اسکی ای در میانه ی یک محله ی پرجمعیت شهری. این وسایل نقلیه ی عجیب و غریب، اگرچه منحصر به فرد هستند، اما اغلب ارزان ترین و ساده ترین راه را برای رفت و آمد مسافران در اختیار می گذارند.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

در اینجا به ۹ مورد از عجیب ترین وسایل نقلیه عمومی در سراسر دنیا می پردازیم.

۱- قطارهای نُری- کامبوج

قطارهای نُری کامبوج روی خطوط راه آهن حرکت می کنند اما هیچ شباهتی به قطارهای دیگر دنیا ندارند و درواقع شبیه ماشین های دستی ریلی ای هستند که احتمالا در فیلم های غربی قدیمی دیده اید. نمونه های ابتدایی قطارهای نُری هم با قدرت دست ها به حرکت در می آمدند. وقتی استفاده از این قطارها رایج شد، صاحبان شان آن ها را به یک موتور تراکتور یا موتورسیکلت و تسمه هایی که به چرخ ها متصل می شدند مجهز کردند.

به نُری ها «قطارهای بامبو» هم گفته می شود چون بدنه ی آن ها از بامبو ساخته می شود. از آنجایی که قطارهای معمول این منظقه ناامن بودند و اغلب مورد حمله ی شورشیان مسلح قرار می گرفتند، قطارهای نُری کارکرد وسیله ی نقلیه ی عمومی را برای مردم محلی پیدا کردند. نوآوری این قطارها اخیرا توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. آینده ی قطارهای نُری نامعلوم است چون دولت کامبوج مصرانه سعی دارد سیستم ریلی خود را مدرنیزه کند.

۲- سورتمه های مونته توبوگان- مجمع الجزایر مادیرا

مادیرا مجمع الجزایری متعلق به کشور پرتغال، در نزدیکی سواحل غرب افریقا است و جدا از آنکه زادگاه کریستیانو رونالدو ستاره ی پرطرفدار فوتبال است، به شیب تند زمین هایش هم شهرت دارد. شهر تاریخی مونته در ارتفاع ۳۳۰۰ پایی (حدود ۱ کیلومتر) از زمین قرار دارد. در مادیرا وسایل حمل و نقل عمومی معمول وجود دارد اما بیش از یک قرن است که ساکنان شهر مونته (و حالا گردشگران) برای طی کردن سراشیبی ای که به مرکز استان می رسد از سبدهای حصیری ای استفاده می کنند که توسط دو دونده هدایت می شوند.

امروزه مردم محلی از خطوط اتوبوس برای طی کردن این مسیر استفاده می کنند. با وجود این، هنوز هم می توان سبدهای حصیری را دید که در این مسیر تردد می کنند. امروزه اغلب مسافران این سورتمه ها گردشگران هستند. هر کدام از این سورتمه ها دو راننده دارند که با استفاده از وزن خود و کفش هایشان که کف آن ها لاستیکی است سبدها را هدایت و ترمز می کنند.

۳- مونوریل شهری چیبا- ژاپن

این قطارها از بالا به خط مونوریل متصل می شوند و میان زمین و هوا آویزان هستند. مونوریل های معلق دیگری هم در نقاط مختلف دنیا وجود دارد اما مونوریل چیبا طولانی ترین نمونه ی آن در تمام دنیا است و در مجموع حدود ۱۵/۱ کیلومتر طول دارد. این مونوریل ۲ خط و ۱۸ ایستگاه دارد.

شهر چیبا حدود ۱ میلیون نفر جمعیت دارد و مونوریل شهری آن روزانه نزدیک به ۵۰ هزار مسافر را جا به جا می کند، اما انواع دیگری از وسایل نقلیه عمومی مثل قطار و اتوبوس هم در این شهر وجود دارد چون یکی از شلوغ ترین فرودگاه های ژاپن در این منطقه واقع شده است.

۴- راه آهن معلق واپرتال- آلمان

راه آهن معلق واپرتال هم یکی دیگر از نمونه های قطارهای معکوس است. اگرچه قطار واپرتال بسیار پیشرفته به نظر می رسد، اما حقیقت آن است که این قطار بیش از یک قرن قدمت دارد. راه آهن واپرتال از سال ۱۹۰۱ شروع به کار کرد. قدمت و طراحی عجیب این قطار باعث جذب گردشگران شده است اما بسیاری از کسانی که از آن استفاده می کنند مسافران محلی هستند.

از آنجایی که قدمت این قطار معلق باعث نگرانی کارشناسان شده بود، در سال های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۳ پروژه ی مدرنیزه کردن آن انجام شد و خود قطارها هم در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ به روز شدند. سفر با این قطار از ابتدا تا انتهای خط حدود ۳۰ دقیقه زمان می برد. این قطار از بالای رود واپر (از شاخه های رود راین) و جاده ی کناری این رود عبور می کند.

۵- پله های برقی هنگ کنگ- چین

یک سیستم پله برقی در فضای بیرون در هنگ کنگ وجود دارد که طول آن به اندازه ی پر شیب ترین تپه های این جزیره است. این پله های متحرک ارتفاعی نزدیک به ۵۰۰ پا (حدود ۱۵۲ متر) را طی می کنند و ۲۶۰۰ پا (حدود ۷۹۲ متر) طول دارند. این طولانی ترین پله برقی در فضای بیرون در تمام دنیا است.

افراد محلی از این پله های برقی برای رفت و آمد میان مناطق مسکونی و منطقه ی تجاری شهر در مرکز هنگ کنگ استفاده می کنند. این سیستم که از ۱۸ پله برقی و ۳ گذرگاه متحرک تشکیل شده، تا ساعت ۱۰ صبح به سمت پایین و بقیه ی روز را به سمت بالا حرکت می کند. حتی کافه ها و فروشگاه هایی در ایستگاه های مابین پله برقی ها وجود دارد. روزانه حدود ۸۰ هزار نفر از این پله برقی ها استفاده می کنند.

۶- متروکابل مدلین- کلمبیا

ترامواهای هوایی یا تله اسکی ها در مناطق مسکونی کوهستانی، تپه های اسکی و پارک های موضوعی وسایل نقلیه ی رایجی هستند. اما به استثنای امریکای مرکزی و جنوبی، از این وسایل نقلیه به ندرت برای حمل و نقل انبوه استفاده می شود. یکی از بهترین نمونه های ترامواهای هوایی مخصوص حمل و نقل انبوه در شهر مدلین کلمبیا وجود دارد. این اولین سیستم تله اسکی ای است که به طور ویژه برای حمل و نقل ساخته شد و برنامه ی حرکت آن ثابت است. ساکنان مناطق پرجمعیت دامنه های کوه از این تله اسکی استفاده ی زیادی می کنند و در ساعات شلوغی آن ممکن است ۳۰ دقیقه یا بیشتر در صف آن منتظر بمانند.

متروکابل به اتصال مناطق حاشیه ای شهر با مرکز آن کمک کرده است. از آنجایی که اتوبوس ها نمی توانند در مسیرهای باریک این محله ها حرکت کنند، این ترامواهای هوایی تنها وسیله ی حمل و نقل غیر خصوصی برای ساکنان این مناطق هستند.

۷- اتوبوس های اوبان- استرالیا

اوبان یک خط اتوبوس ۱۱/۲ کیلومتری در شهر آدلاید است که ۳ ایستگاه تعویض خط دارد و تنها اتوبوس های ویژه ای می توانند در این خط حرکت کنند. این اتوبوس ها به گونه ای طراحی شده اند که خارج از این خط ویژه هم مانند اتوبوس های معمولی و در مسیرهای عادی قابل استفاده هستند.

به علاوه، برای اتوبوس های این سیستم به جای سوخت دیزل می توان از گاز طبیعی و بیودیزل استفاده کرد. سیستم اوبان منفعت های اقتصادی هم داشته است و مناطق تجاری و مکان های خدماتی ای مثل بیمارستان ها هم در محل ایستگاه های تعویض خط آن توسعه یافته اند.

۸- سیستم حمل و نقل پرسرعت مورگان تاون- امریکا، ایالت ویرجینیای غربی

این وسیله ی نقلیه نوعی تراموای خودکار است که روی ریل حرکت می کند و واگن های معمولا تنها به اندازه ی چند نفر ظرفیت دارد. از این سیستم حمل و نقل بیشتر در فرودگاه ها استفاده می شود اما بزرگ ترین و قدیمی ترین نمونه ی آن در مورگان تاون ایالت ویرجینیای غربی وجود دارد.

سیستم حمل و نقل پرسرعت مورگان تاون با ۵/۷ کیلومتر طول، چندین کابین دارد و محوطه ی دانشگاه وست ویرجینیا را به جنوب مورگان تاون متصل می کند. این سیستم در سال ۱۹۷۵ شروع به کار کرد و در سال ۱۹۷۸ به طول فعلی خود رسید. سیستم حمل و نقل پرسرعت مورگان تاون در اصل برای استفاده ی ۳۰ هزار دانشجوی دانشگاه وست ویرجینیا است. از این سیستم در طول هفته و گهگاه در تعطیلات پایانی آن در زمان مسابقات فوتبال و دیگر برنامه های ورزشی می توان استفاده کرد.

۹- تراباس- کانادا

اتوبوس های برفی، اتوبوس های ویژه ای هستند که در برف و یخبندان مسافران را جا به جا می کنند. این اتوبوس ها در اصل در کانادا استفاده می شوند. اولین اتوبوس برفی توسط شرکت هواپیما سازی بامباردیر تولید شد اما جدیدترین نمونه های آن که تراباس نام دارند توسط یک شرکت تخصصی به نام فورموست ساخته می شوند.

این اتوبوس ها در هر سفر ۵۶ مسافر را جا به جا می کنند. رانندگان تراباس فشار تایرها را کم می کنند تا در مسیرهای لغزنده بتوانند ترمز کنند. این اتوبوس ها اگرچه قدرتمند به نظر می رسند اما بسیار آهسته حرکت می کنند. از آنجایی که این اتوبوس ها معمولا تنها با سرعت ۱۶ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت حرکت می کنند، به ندرت دچار تصادف می شوند.

روزیاتو : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.