اگر به دنبال عکس های فانتزی نوشته دار برای پروفایل می گردید این پست رو ملاحظه کنید. شامل عکس نوشته های فانتزی باکلاس، شیک، تیکه دار، غمگین، خاص و جذاب دخترونه می باشد که می توانید در ادامه دانلود کنید.با سایت تفریحی چفچفک همراه باشید.
عکس نوشته پروفایل فانتزی
عکس نوشته پروفایل فانتزی خفن دخترونه
عکس نوشته پروفایل فانتزی دونفره دخترونه
عکس نوشته پروفایل فانتزی جذاب دخترونه
عکس نوشته پروفایل فانتزی دخترونه
عکس نوشته پروفایل فانتزی شاد دخترونه
عکس نوشته پروفایل فانتزی دخترونه
عکس نوشته پروفایل فانتزی عاشقانه دخترونه
عکس نوشته پروفایل فانتزی باکلاس دخترونه
عکس نوشته پروفایل فانتزی و جذاب دخترونه
همچنین ببینید : عکس پروفایل دخترونه – عکس پروفایل فانتزی – عکس پروفایل شاد
عکس نوشته پروفایل فانتزی
عکس پروفایل فانتزی غمگین و جذاب دخترونه
گالری عکس های جذاب و با کلاس فانتزی برای پروفایل
عکس پروفایل خاص و جذاب تیکه دار دخترونه
عکس نوشته فانتزی برای پروفایل در تلگرام
عکس نوشته پروفایل
پارسی نو parsino : بخش شهر فرنگ از سایت سرگرمی چفچفک
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
کتابی جدید از داستان های شگفت انگیز و جذاب در پس بیش از نود تمدن گمشده سخن میگوید و تصاویر زیبایی از آنها ارائه میدهد. کتاب "تمدن های متروک" اثر "کیرون کانولی" توضیح میدهد که چگونه جوامع برمیخیزند و سقوط میکنند و از خود شهرها و روستاهای ویران شده بهجای میگذارند و بهمرور زمان طبیعت بر آن ها چیره میشود.با سایت تفریحی چفچفک همرا ه باشید.
در این کتاب دژهایی را مییابیم که شاخ و برگ های پرتراکم درختان جنگل آن ها را فراگرفته، مجسمه هایی که تا نیمه در شن و ماسه فرورفتهاند و مجسمه های عجیب و غول پیکری که روی سنگ حک شدهاند و در پی ترک تمدن به دلیل بلایای طبیعی، درگیری های قومی و مذهبی و حتی تغییر الگو های تجارت به دست فراموشی سپردهشدهاند.
آقای کانولی در کتابش توضیح میدهد: "اغلب با فروپاشی جوامع باستانی، عمارات و دژهای غول پیکر غارت میشدند و طبیعت دست به نفوذ و ویرانی در مستحکم ترین ساختارها میبرد.
با این حال، برخی اوقات طبیعت نقش محافظ را داشته است. از آفریقا گرفته تا هند و مکزیک، معابد و قلعه هایی وجود دارد که جنگل ها و بیان ها همچون پتویی آنها را در برگرفته و از آنها نهتنها در برابر عناصر طبیعی، بلکه از انسانها نیز محافظت کردهاند.
از قرن نهم تا سیزدهم، شهر "باگان" پایتخت پادشاهی پاگان بود که در میانمار امروزی قرار داشت. این پادشاهی در اوج شکوفایی و قدرتش بیش از ده هزار معبد، پاگودا و صومعه ساخت. آیین بودا به مذهب غالب منطقه تبدیل شد، اما آیین هندو و دیگر سنت های محلی نیز رواج داشتند. اما حملات مکرر مغولها در اواخر قرن سیزده سبب تضعیف و درنهایت فروپاشی این پادشاهی شد. بخشهایی از شهر باگان نجات یافت.
بزرگ ترین سنگ های گرد، قوس دار و همتراز در جزیره لوئیس در اسکاتلند، بین سالهای 2900 و 2600 قبل از میلاد ساخته شدند. این سنگها مجموعهای یکپارچه از یک دایره سنگی و پنج ردیف از سنگهای عمودی هستند که به نظر میرسد تا سالهای 1500 تا 1000 قبل از میلاد مورداستفاده قرار میگرفتند. اندکی پس از قرار دادن سنگ ها در محل، یک آرامگاه به آن ها اضافه شد. هنوز هم هدف ساخت "سنگهای کالانیش" مشخص نیست.
مقبره های سنگی "لیکیه" در بخشهایی از استان های آنتالیا و موغله کنونی در شهر "میرا" ترکیه قرار دارد. این مقبره در اصل به رنگ های قرمز، زرد، آبی و بنفش رنگآمیزی شده بود. لیکیه به قرن چهارم قبل از میلاد برمیگردد، زمانی که بخشی از امپراتوری مقدونی بود. سپس به دست امپراتوری روم افتاد. بخشی زیادی از میرا در تماس با سیل جاری رودخانه میروس از بین رفت، اما بخشهایی از آن حفاری شد و از دل خاک بیرون آمد.
تراس های مدور در شهر تاریخی "کوسکو" در جنوب شرقی پرو از سنگ و گل فشرده ساخته شدهاند. بزرگ ترین فرورفتگی 30 متر عمق دارد و همانند دیگر مکان ها در خرابههای "اینکا"، دارای سیستم آبیاری است. باستان شناسان هدف و یا اهمیت این گودال های بزرگ اطلاعی ندارند.
قلعه ماسادا محل استقرار رومیها بود تا اینکه در طول شورش بزرگ یهودیان در سال 66 میلادی توسط یک فرقه یهودی به نام "سیکاری" مغلوب شد. دیگر یهودیان نیز به فرقه سیکاری پیوستند. شش سال بعد، ارتش روم این قلعه را محاصره کرد و طی سه ماه سطح شیب داری ساختند و با استفاده از آن به قلعه حمله کردند. برای مطلع شدن از جریان این جنگ تنها نوشته های "یوسف فلاوی" وجود دارد، و به گفته او زمانی که رومیها به درون قلعه نفوذ کردند، فهمیدند که تمام 960 ساکن ماسادا ( بهاستثنای دو زن که در مخزن آب مخفیشده بودند)، خودکشی دستهجمعی کردهاند و مرگ را به تسلیم شدن ترجیح دادهاند.
در سه تراس فوقانی معبد "بوروبودور" در اندونزی، 72 استوپا قرار دارد که در تمام آنها یک مجسمه بودا گذاشته شده است. این معبد که میان منطقهای مرتفع میان دو آتشفشان قرار دارد، تا سال 1814 زیر خاکستر آتشفشانی و جنگل پنهانشده بود. مردم محلی جاوه توجه "توماس استامفورد رافلز" فرمانده بریتانیایی در جاوه را به این معبد جلب کردند.
غارهای آجانتا که روی سنگ های حاصل از روانههای بازالتی {جریاناتی از گدازههای بازالتی که از شکافها یا بهارخوابهای متعدد خارجشده و معمولاً مناطق گستردهای به ضخامت صدها متر را میپوشاند} در هند حفر شدهاند، شامل مجسمههای سنگی بودا و نقاشی هایی میشوند که متعلق به دو دوره کاملاً جدا در تاریخ است: اولی متعلق به قرن دوم قبل از میلاد و دومی بین سالهای 460 و 480 میلادی. با سپری شدن قرنها، این 29 غار دیگر کاربرد نداشتند و توسط جنگل احاطه شدند. گرچه این غارها میان مردم محلی شهرت داشتند، اما در اوایل قرن 19 توجه دولت استعماری بریتانیا را بهبه خود جلب کردند و کاوش آنها آغاز شد. یک سالن عبادت و 26 غار متعلق به اواخر قرن پنجم میلادی کشف شد. در مرکز آن، یک استوپای سنگی وجود دارد که یک بودا را در حالت نشسته نشان میدهد. دیگر آثار هنری کشف شده در غار شامل بودا در حالت خوابیده و صحنه هایی از زندگی او میشود.
منطقه تاریخی "سیگیرییا" در شهرک دامبولا در استان مرکزی سری لانکا تاریخ روایت تاریخی مشخص و روشنی ندارد، اما یک روایت اینگونه است: در سال 477 میلادی، پسر نامشروع "پادشاه داتوسنا" که "کاسیاپا" نام داشت، کودتا کرد. او پدرش را کشت و تخت پادشاهی از برادر بزرگش "موگالانا" تصاحب کرد. او پایتخت سریلانکا را از "انورادهاپورا" به سیگیرییا منتقل کرد و برای خود قلعهای بر روی یک سنگ گرانیت 180 متری بنا کرد. امروزه تنها دروازه سنگی پنجه شیر از این بنا باقیمانده است، اما روزگاری بر فراز آن مجسمه سر یک شیر قرار داشت. سیگیرییا در قصر و همچنین در دره پایین آن بیش از صد دریاچه و تالاب داشت. بر روی دیوارهای کاخ نقاشیهایی از پانصد زن وجود دارد، اما مشخص نیست این تصاویر متعلق به چه کسانی است. موگالانا که به هند فرار کرده بود، ارتش جمع کرد و در سال 495 میلادی برای جنگ با برادر کوچکش لشکرکشی کرد. طبق یکی از روایات، نیروهای ارتش کاسیاپا او را ترک کردند و او خودکشی کرد. وقتی موگالانا پایتخت را به انورادهاپورا بازگرداند، شهر سیگیرییا تا قرن 14 بهعنوان خانقاه بوداییها مورد توجه بود.
حجاری های باستانی در نقش رجب ایران متعلق به امپراتوری ساسانیان است. این حجاریها یادبود پیروزی شاپور یکم در برابر رومیان در سال 244 میلادی هست. تصاویر او را بر روی اسب نشان میدهد و پشت سر شاهنشاه نه نفر از بزرگان کشور ایستادهاند.
در منطقهای به وسعت 190 مایل مربع در پرو، سیصد خط نازکا وجود دارد که بزرگترینشان متعلق به تصویر یک پلیکان بهاندازه 285 متر است. البته اکثر نقاشیها اشکال هندسی مانند مثلت و خطوط مارپیچ است. تقریباً 90 تصویر نمایشگر عناصر طبیعی مانند گیاهان، گلها، درخت ها و گونههای حیوانی مانند میمون، سگ، وال و پرندگان هستند.
تمدن جزیره ایستر به طور کامل از بین نرفت. زمانی که اروپاییها برای اولین بار در سال 1722 وارد این منطقه شدند، در مقابل یک معما قرار گرفتند. آنها 887 مجسمه سنگی پیدا کردند که تقریباً تمامشان واژگون شده بودند و جامعه محلی کوچک و فقیر دیگر ابزار لازم برای افراشتن این مجسمه های غولپیکر را نداشت. بین سالهای 700 و 1000 میلادی اهالی پلی نزی وارد این جزیره شدند. برخی معتقدند در اوایل قرن هفدهم جمعیت جزیره تا حدود 15 هزار نفر افزایش یافت. اندکی بعد به دلیل زوال محیطزیست جمعیت بهسرعت به حدود سه هزار نفر سقوط کرد. تا قرن 18 این جزیره سرسبز تقریباً دیگر هیچ درخت بلندی نداشت و حتی خاکی نبود که درختان در آن پرورش یابند. فقدان گونههای درختی سبب شد پرندگان مکانی برای لانهسازی نداشته باشند و به همین دلیل از بین رفتند. به دلیل جنگلزدایی، ساخت قایق برای ماهیگیری ممکن نبود و فرسایش خاک تولید محصولات کشاورزی را کاهش داد. گفته میشود گونههای گیاهی و جانوری به دلیل حضور ناخواسته موش های پلینزی از بین رفتند.
شهر پترا در اردن، شهری است که همه آن در کوه تراشیده شده است. این شهر در صحرایی در مسیر کاروانها توسعه یافت. علیرغم آبوهوا، نبطی ها که در قرن چهارم قبل از میلاد در آن سکونت داشتند، به طرز شگفتآوری موفق به جمعآوری و انتقال مقادیر کافی آب شیرین به شهر شدند و درنتیجه جمعیت به سی هزار نفر افزایش یافت. در قرن اول میلادی رم شهر پترا را به استعمار خود درآورد و در قرن بعد، مسیرهای تجاری جدید از طریق دریا ایجاد شد و شهر پالمیرای سوریه بهعنوان یک مرکز تجاری در جاده ابریشم ظهور کرد. بدین ترتیب بخت و اقبال پترا بهسرعت افول کرد. این بدشانسیها در سال 363 میلادی با زمینلرزهای ویرانگر به اوج خود رسید که بسیاری از ساختمانهای شهر و سیستم کانال آب را تخریب کرد.
"انگکور وات" در کامبوج بزرگترین بنای مذهبی جهان است که در زمینی به بزرگی 402 هکتار قرار دارد. این مجموعه معابد در اوایل سده دوازدهم توسط شاه سوریاوارمان دوم ساخته شد و در ابتدا به ویشنو خدای هندو تقدیم شده بود. انگکور مجهز به تعداد زیادی کانال بود که برای جمعآوری و ذخیره آب و برنج ساختهشده بودند. یکی از نظریهها در مورد سقوط شهر این است که جنگلزدایی سبب رانش خاک شد (بر اثر بارشهای تند) و درنتیجه گِل تمام کانالها را در بر گرفت.
فرادید: Faradeed : بخش گردشگری از سایت سرگرمی چفچفک
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
سایت تفریحی چفچفک : جشنواره Toyohashi Gion در مرکز ژاپن، در نزدیکی میکوا خلیج، که در طی آن مردان محلی از آتش سوزی دستی به عنوان بخشی از آیین شینتو استفاده می کنند، قدمت این جشنواره سنتی به بیش از 350 سال میرسد.
فرادید: Faradeed : بخش اخبار داغ و جالب از سایت سرگرمی چفچفک
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
در این گزارش از مجله اینترنتی چفچفک تصاویر وعده های غذایی برخی خطوط هوایی را به انتخاب سایت insider خواهید دید. وعده های غذایی ناامید کننده با ظاهری نه چندان دلچسب که باعث آزردگی مسافران شده اند.
خطوط هوایی کانادا 2014 میلادی
صبحانه خطوط هوایی صافی افغانستان سال2012 میلادی
صبحانه رویال برونئی 2009 میلادی
خطوط هوایی اجین 2011میلادی
خطوط هوایی آمریکا 2014 میلادی
خطوط هوایی اتریش 2015 میلادی
خطوط هوایی لوفت هانزا 2013 میلادی
خطوط هوایی آمریکا 2013 میلادی
خطوط هوایی مالزی 2010 میلادی
تابناک باتو | مجله اینترنتی tabnakbato : بخش سرگرمی از سایت تفریحی چفچفک
موضوعات مرتبط:
برچسبها:
مجله اینترنتی چفچفک :اگر تاکنون از خود پرسیده اید که چرا اکثر سلبریتی های مرد در حال گذاشتن ریش و سبیل و دست کشیدن از اصلاح کامل صورت خود هستند، شاید سورپرایز نشوید اگر بگوییم که آن ها این کار را برای داشتن ظاهری مردانه تر و به اصطلاح جذاب تر انجام می دهند. اما این موضوع فراتر از یک تفکر شخصی است و جنبه علمی دارد. بر اساس مطالعه ای که توسط مجله رسمی انجمن تکامل و رفتار انسانی صورت گرفته است، نحوه ریش و سبیل گذاشتن مردان تاثیر زیادی در دیدگاه جامعه نسبت به آنان دارد. با این وجود، چنین ادعایی بدین معنا نیست که داشتن انواع مختلف ریش و سبیل نشان دهنده ویژگی های یکسانی است.
دکتر کریستوفر اولدستون-مور، استاد دانشگاه ایالتی رایت در ایمیلی به روزنامه نیویورک تایمز در این باره چنین نوشته است:” من از خودم می پرسم که آیا تاثیرات مثبت ریش و سبیل داشتن باعث ترجیح فرهنگی داشتن ریش و سبیل در روزگار کنونی شده است یا خیر و شاید این باور که مردان دارای محاسن بالغ تر، قابل اطمینان تر و مصمم تر هستند به این دلیل است که خودمان این روزها چنین ویژگی هایی را به داشتن ریش و سبیل نسبت می دهیم. هر گاه مردانگی بازتعریف شده، شیوه آرایش ریش و سبیل نیز بر همان اساس تغییر یافته است”.
انواع مختلف ریش و سبیل و ویژگی های شخصیتی منتسب به آن ها
ته ریش: زنانی که عکس های مردان ته ریش (۱۰ روز اصلاح نکردن) را دیده بودند آن ها را جذاب ترین مردان می دانستند؛ مردانی که زنان دوست داشتند وقت خود را با آن ها گذرانده اما از تعهد کامل به آن ها اطمینان وجود نداشت؛ یعنی زنان آن ها را مردانی کمتر وفادار می دانستند.
ریش کامل و بلند: مردانی که ریش کامل و بلند داشتند توسط زنان، مردانی سالم و بهتر بگوییم سالم ترین مردان با کامل ترین ویژگی های مردانه دیده می شوند که بهترین مهارت های پدری را دارند. همچنین زنان شرکت کننده در تحقیقات، مردان دارای ریش و سبیل بلند را بهترین گزینه ها برای داشتن رایطه طولانی مدت می دانستند زیرا بر اساس این تحقیق، ریش و سبیل بلند «نشان دهنده قابلیت های مردانه آن ها برای مبارزه به منظور بدست آوردن منابع حیاتی» بود.
علاوه بر این، مردان دارای ریش و سبیل بلند بخشنده ترین، صادق ترین، زحمت کش ترین و با اعتماد به نفس ترین مردان شناخته می شدند. در این میان چنین مردانی با ویژگی های منفی مانند داشتن رفتارهای ضد اجتماعی از قبیل پرخاشگری و تمایل به داشتن برتری و سلطه در مقیاس فردی و اجتماعی تعریف می شدند.
نتیجه مطالعات در زمینه ریش و سبیل
بر اساس مطالعاتی که در این زمینه انجام گرفته، مردان در انتخاب دوستان هم جنس خود بیشتر به سمت مردان دارای ریش و سبیل بلند و ضخیم متمایل می شوند تا مردانی که هیکل متناسب تر و به اصطلاح ورزشکاری دارند. همچنین این مطالعات نشان داد که هر دو جنس در انتخاب مردان برای دوستی یا ازدواج همواره به ایده آل هایی که در مردان دارای ریش و سبیل دارند دست نمی یابند و در نهایت مجبور می شوند کمی از خواسته های خود کوتاه بیایند. علاوه بر این مطالعه دیگری که توسط همین انجمن صورت گرفته نشان می دهد که در جوامع پرجمعیت که درآمد کمتری در انتظار مردان است، تعداد افراد دارای ریش و سبیل نیز بیشتر خواهد بود.
شاید در چنین جوامعی به دلیل وجود رقابت بیشتر برای پیدا کردن همسر یا دوست از جنس مخالف (زن)، مردان سعی دارند با گذاشتن ریش و سبیل ویژگی های ظاهری مردانه خود را بهبود بخشند و بدین ترتیب شانس بیشتری برای برنده شدن در این رقابت داشته باشند. در طرف دیگر، در جوامع کم جمعیت که رقابت کمتری برای دوست و همسریابی وجود داشته و درآمد نیز نسبتاً بیشتر است، مردان تمایل بیشتری به خلاص شدن از موهای صورت و اصلاح کامل ریش و سبیل دارند.
دکتر بارنابی دیکسون در این باره چنین می گوید:” وقتی که رقابت در محیط اجتماعی کاهش یافته و نیاز به تسلط داشتن از اهمیت کمتری برخوردار است، مردان از طریق کوتاه کردن ریش و سبیل به طور کامل یا دستکم کوتاه کردن آن، از شدت سیگنال های ظاهر مردانه خود بکاهند”. دیکسون می افزاید که محبوبیت یک سبک ریش و سبیل خاص متفاوت است و بستگی به این موضوع دارد که چه تعداد افراد دارای ظاهری مشابه در جامعه وجود داشته باشند.
در واقع اگر مردان بیشتری در آن اجتماع محاسن بلند و کلفت داشته باشند، زنان آن جامعه کمتر آن را به عنوان یک عامل و ویژگی جذاب می بینند در حالی که اگر تعداد افراد دارای چنین ظاهری کمتر باشد جذابیت مردانه آن ها در نگاه زنان بسیار بیشتر خواهد بود. به عبارت ساده، زمانی که ریش و سبیل دار بودن در جامعه عادی و معمول شود بسیار کمتر از زمانی که این ویژگی نادر باشد، جذاب خواهد بود و شاید به همین دلیل باشد که مد و استایل مربوط به محاسن صورت همواره در طول زمان در حال نوسان بوده است.
نظر شما چیست؟!!!
روزیاتو - امروز را زندگی کن rooziato : بخش روانشناسی از سایت تفریحی چفچفک
موضوعات مرتبط:
برچسبها: