مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

یک قبر رایگان برای هر شهروند تهرانی!

سعید خال در گفتگو با ایسنا، در تشریح آخرین جزییات دو لایحه دستورالعمل نحوه اعمال تخفیف و تقسیط هزینه‌های خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا (س) که کلیات آن به تصویب رسید و اصلاحیه مصوبه تعیین بهای خدمات قابل عرضه در سازمان بهشت زهرا (س) که مفاد آن به تصویب اعضای شورای شهر تهران رسید، گفت: هر دو لایحه با دقت نظر اعضای شورا در کمیسیون‌ های تخصصی مورد بحث و بررسی کارشناسانه قرار گرفت تا گامی در جهت شفاف‌ سازی و همچنین رفاه حال خانواده‌های متألم و داغدار و بویژه کم بضاعت برداشته شود.با سایت سرگرمی چفچفک همراه باشید.

وی افزود: در سال ۱۳۹۶ سازمان بهشت زهرا (س) حدود ۲۲۵۰۰ قبر رایگان به شهروندان اهدا کرده است و با تصویب لایحه تعیین بهای خدمات در بهشت زهرا (س) علاوه بر ایجاد شفافیت، خط بطلانی بر شایعه‌ های قبر نجومی و قبر میلیاردی و... نیز بود و برای تمامی شهروندان روشن کرد که امروز در این سازمان حداقل قیمت قبر در بهشت زهرا (س) به صورت رایگان و حداکثر قیمت قبر در قطعات قدیمی سازمان که بیش از ۴۵ سال از عمر آن گذشته حداکثر ۱۶ میلیون است و بنابراین هیچ گونه افزایش قیمتی در زمینه قیمت قبور نداشته و صرفا شرایط و تسهیلات برای افراد کم بضاعت تسهیل خواهد شد.

وی ادامه داد: تصویب این لوایح یکی از اقدامات مهم و شایسته و قابل توجه شورای اسلامی شهر تهران بود که برای چند سال روند آن در شورای قبلی متوقف شده بود. در حوزه خدمات سازمان بهشت زهرا (س) برای اولین بار به صورت شفاف قیمت خدمات به تصویب رسیده است که در این خصوص قیمت‌های سایر شهرستان‌ های کشور در نظر گرفته شده و حتی در قیاس با شهرستان‌های کشور قیمتهای تهران بسیار مناسب است تا افراد نیازمند در مراجعه به این سازمان دچار مشکل نشوند.

مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) درباره اهدا یک طبقه قبر رایگان از سه طبقه و سرانجام دو طبقه دیگر برای هریک از شهروندان تهرانی تاکید کرد: شرایطی فراهم شد تا مردم عزیز و شریف و مراجعین داغدار بتوانند از خدماتی که در جهت رفاه حال آنها در نظر گرفته شده، استفاده کنند. به موجب این لایحه کماکان یک طبقه قبر در سازمان بهشت زهرا(س) به صورت رایگان اختصاص می‌یابد و هر شهروند که به سازمان بهشت زهرا (س) مراجعه کند از سه طبقه قبر، یک طبقه را بصورت رایگان دریافت می‌کند و دو طبقه باقی مانده خالی را به صورت یارانه‌ای با قیمت یک میلیون تومان دریافت خواهد کرد و حتی اگر کسی توان پرداخت همین مبلغ و یا مبلغ اندک خدمات شستشو، تکفین و تدفین را هم نداشته باشد، به موجب این لایحه، سازمان بهشت زهرا (س) می‌تواند تا ۱۲ قسط آن را تقسیط کند و اگر در زمان موعد پرداخت توانایی پرداخت را نداشته باشد، از آن شهروند این هزینه دریافت نمی‌شود.

https://www.isna.ir/ خبرگزاری ایسنا | صفحه اصلی | ISNA News Agency : مجله اینترنتی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

علیرضا فغانی ممنوع التصویر شد!!

عجیب ترین خبر غیرنقل و انتقالاتی که امروز روی جلد روز نامه های ورزشی دیده شد، ماجرای ممنوع التصویری علیرضا فغانی؟! او در شرایطی بامداد سه شنبه به ایران برگشت که هیچ دوربینی از صدا و سیما در مراسم استقبال از او حضور نداشته و همین به شایعات دامن زد، تا این که احسان شیعه مدیر شبکه ورزش سیما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره اینکه چرا دوربین هایشان بازگشت علیرضا فغانی داور بین المللی فوتبال را ثبت و زنده پخش نکرده اند، بیان کرد: ما پریشب ۲۵ تیرماه در برنامه «فصل داغ فوتبال» به طور مفصل در حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه کلیپ و گزارشی از فغانی پخش کردیم.با سایت تفریحی چفچفک همراه باشید.

علیرضا فغانی ممنوع التصویر شد

وی اضافه کرد: همچنین گفتگویی با وی انجام شده که ان شاءالله پخش می شود و به زودی به صورت حضوری هم او را دعوت می کنیم.

مدیر شبکه ورزش سیما بیان کرد: فکر می کنم در طول روزهایی که فغانی در روسیه حضور داشت شبکه ورزش بیشترین پوشش خبری را از این حضور داشت و بیشترین گفتگو را با وی انجام دادیم.

شیعه در پایان عنوان کرد: شایبه ای وجود ندارد و او ممنوع التصویر نیست. فغانی افتخار کشور ماست و ما هم حضور وی در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ را به خوبی پوشش دادیم.

علیرضا فغانی داور فوتبال بامداد سه شنبه ۲۶ تیرماه از روسیه به ایران بازگشت.

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی  bartarinha : مجله اینترنتی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

قم، رکورد دار ثبت طلاق در ایران

هر ۳ دقیقه یک فقره طلاق در ایران ثبت می شود؛ «ثبت ۱۷۵ هزار طلاق» در سال ۹۶

آمار ازدواج و طلاق ایرانی ها در دو دهه اخیر به صورت نگران کننده ای نوسانی شده است. کاهش تمایل جوانان به ازدواج، گذر سن میلیون ها دختر ایرانی از سن باروری، وجود ۱۴ میلیون مجرد زیر ۴۰ سال و افزایش قابل ملاحظه هزینه های ابتدایی ازدواج در کلانشهرها و تغییر سبک زندگی از سنتی به نیمه مدرن سبب شده تا جمعیت ایران با روند نزولی نرخ رشد مواجه شده و اوضاع را برای تحلیلگران مسائل استراتژیک بغرنج کند.با سایت چفچفک همراه باشید.

اوضاع در شهرهای مذهبی ایران نیز بهتر از شهرهای دیگر نیست. در سال ۹۵، نرخ طلاق در استان قم برابر با ۲٫۷۱ بوده است که به ازای هر یک هزار تن جمعیت، ۲٫۷۱ واقعه طلاق به ثبت رسیده، در حالی که میانگین نرخ حاصل از ثبت طلاق در کل کشور ۲٫۱۳ است؛ قم بالاترین نرخ طلاق را طی سال های اخیر در کشور داشته است.

اینکه نسل امروز ایران، انگیزه و علاقه ای به ازدواج ندارد و شاهد نسلی مجرد مثل جوامع اسکاندیناوی هستیم، واقعیت تلخی است که ظرف ۲۰ سال آینده اقتصاد ایران را با چالش جدی مواجه خواهد کرد. شاید بی دلیل نباشد که اشتیاق گسترده برای تحصیل در رشته های علوم تجربی برای اولین بار از متقاضیان سنتی مهندس شدن پیشی گرفته است. پیر شدن جامعه ایران ظرف ۲۰ سال آینده، زنگ خطری برای اقتصاد و امنیت ایران بوده و باید از هم اکنون برای برون رفت از این مشکل چاره اندیشی شود.

اگر روزگاری در هر کوی و برزن آگهی فرزند کمتر زندگی بهتر را مشاهده کردیم، امروزه اکثر دولتمردان به اشتباه بودن این شعار در دهه شصت اعتراف کردند و حتی حضرت آیت الله خامنه ای نیز در یکی از سخنرانی های خود اعلام فرمودند که باید از این خطا از ملت ایران عذرخواهی کرد. روند ازدواج در ایران روند نزولی و روند طلاق صعودی شده است. آمارها، خود بیان کننده خیلی اتفاقات زیر پوستی در کشور است. فایل ویدیویی این اظهارات را در زیر مشاهده کنید.

در سال ۹۶ به ازای هر سه ازدواج تقریبا یک مورد طلاق ثبت شده است. این میزان جدایی در تاریخ ثبت احوال ایران سابقه ندارد. از حدود یک دهه پیش آمار ازدواج سیری نزولی و آمار طلاق روندی صعودی داشته است. حدود ۱۷۵ هزار طلاق در سال ۹۶ در ایران ثبت شد که در تاریخ ثبت احوال بی نظیر بود. اگر اوضاع سال ۹۷ با سکه ۳ میلیون تومانی و وضعیت اقتصادی بدتر از سال ۹۶، به همین روند پیش برود و شاهد افزایش چک های برگشتی و تغییر در هرم اقتصادی خانوارها باشیم، وارد شدن به کانال ۲۰۰ هزار طلاق در سال ۹۷ قابل پیش بینی است.

میزان ازدواج های ثبت شده در ایران در سال ۹۶، ۸ درصد کمتر از سال ۹۵ بود این در حالی است که تعداد طلاق ها در سال ۹۶ نیز از سال ۹۵ بیشتر بود. در سال ۹۶ به ازای هر ۳ دقیقه، ۱ طلاق در سازمان ثبت احوال کشور به ثبت رسید که تا کنون چنین رکوردی در ثبت طلاق زوجین مسبوق به سابقه نبوده است.


استاندار قم: مساله طلاق موجب وهن قم است


مدیرکل اجتماعی دادگستری قم: عدم مهارت زوجین در ارتباط جنسی، مهم تریت عامل طلاق در استان رکورد دار طلاق در ایران

چرا قم رکورد دار ثبت طلاق در ایران شد؟

به گزارش ایسنا در فروردین ماه ۹۵، شهیندخت مولاوردی، معاون وقت رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، با استناد به گزارش‌ها و بررسی‌های انجام شده اعلام کرد: «یکی از دلایل اصلی طلاق‌ها، نارضایتی جنسی است.» نارضایتی جنسی عامل مهمی در طلاق های ایران است. نارضایتی جنسی با عدم آگاهی زوجین از مهارت های رابطه زناشویی ناشی می شود و این عدم آگاهی هم بخاطر تابویی است که در جامعه و رسانه و مدارس و دانشگاه ها در این زمینه شکل گرفته است. هنوز بسیاری از نوجوانان و جوانان ایرانی (حتی دختران و پسران بالای ۳۰ سال)، پیش پا افتاده ترین مسائل در روابط جنسی و بهداشت این حوزه را نمیدانند در حالی که در کشورهای غربی، مهارت های سبک زندگی در کنار فرمول های ریاضی و جدول مندلیف و امثالهم آموزش داده می شود.

معاون استاندار قم چندی پیش اعلام کرد که مساله طلاق در استان قم که روند فزاینده ای به خود گرفته است، وهن این شهر مقدس است و نباید این شهر شاهد ناهنجاری های مختلف باشد. مدیرکل امور اجتماعی استان قم یکی از دلایل عمده افزایش چشمگیر ثبت طلاق در این استان را مهاجرپذیری استان دانست. معاون اسناد هویتی ثبت اسناد قم اخیرا گفته بود که ۱۵ درصد طلاق های ثبت شده در استان رکورد دار ثبت طلاق ایران (قم) در ۱۲ ماهه اول ازدواج صورت می گیرد.

روند صعودی طلاق ها از دهه هفتاد

تعداد طلاق‌ها از آغاز دهه ۱۳۷۰، روندی صعودی داشته است. اما از اوایل دهه ۱۳۸۰ همزمان با افزایش تعداد ازدواج‌ ها که بیشتر مربوط به متولد دهه ۱۳۶۰ بود، تعداد طلاق‌ها هم افزایش یافت. تا جایی که در سال ۱۳۸۵، تعداد طلاق‌ها به بیش از دو برابر سال ۱۳۷۵ رسید. با این حال از سال ۱۳۸۹، با آغاز کاهش تعداد ازدواج‌ها، تعداد طلاق‌ها همچنان در حال افزایش است. نسبت طلاق به ازدواج از سال ۱۳۸۸ به شکل بی‌ سابقه‌ای افزایش یافته است. تا آن که در سال ۹۶، به اندازه حدود ۲۹ درصد ازدواج‌ هایی که ثبت شدند، طلاق ثبت شد.

وقتی صورت مساله پاک می شود . . .

افزایش آمار طلاق در ایران، طی دو سال اخیر بحث‌برانگیز بوده است. تابستان سال ۱۳۹۵ بعد از آنکه انتشار آمار بالای طلاق در ایران خبرساز شد، یکی از مدیران سازمان ثبت احوال ایران اعلام کرد که این سازمان دیگر آمار طلاق را اعلام نمی‌کند. اگرچه بعد از سازمان ثبت احوال ایران این خبر را رد کرد، اما در سایت این سازمان از همان سال اطلاعات مربوط به ازدواج و طلاق به روز نشده است.

عدم اشنایی زوجین به مهارت های ارتباط جنسی، مشکلات اقتصادی، تورم، عدم پایداری اقتصادی، کاهش آستانه تحمل جامعه ایران، افسردگی و ناباروری زوجین، از مهم ترین مقولات تاثیرگذار در روند فزاینده طلاق در ایران است که برای برون رفت از این چالش ها، اقدام جدی شورای عالی امنیت ملی را به عنوان بالاترین مقام سیاست گذار ساختارهای امنیتی کشور و مشاوره با نخبگان طلب میکند تا کشور از این حیث، با افزایش تراز آسیب پذیری راهبردی مواجه نشود.

روزیاتو - امروز را زندگی کن rooziato : بخش اخبار داغ و جالب از مجله اینترنتی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

اختراعات مهم و جالبی که به دست کودکان ساخته شده اند

روانشناسان معتقدند کودکان به دلیل نگاه ویژه و بکری که به دنیای اطراف خود دارند ذاتا مبتکر هستند و خلاقیت آن ها باید در مسیر درستی پرورش پیدا کند. صدها سال است که کودکان عامل پیشرفت هایی در حوزه های علم، تکنولوژی، غذا و سرگرمی بوده اند، حتی پیش از آنکه به سن قانونی برسند و بتوانند یک ماشین را برانند. در ادامه به ۱۴ اختراع مهم و جالبی می پردازیم به دست کودکان ساخته شدند.با سایت سرگرمی چفچفک همراه باشید.

۱- ترامپولین

جورج نیسن ۱۶ ساله بعد از دیدن صحنه ی سقوط هنرمندان بندباز بر روی تور محافظی که در زیر آن ها قرار دارد، دست به اختراع ترامپولین زد (میز پارچه ای ضخیم و کشسانی که برای پرش در آکروبات یا صرفا تفریح و سرگرمی استفاده می شود). جورج با خود فکر کرد اگر این هنرمندان بندباز بعد از افتادن روی آن تور دوباره پرش کنند جالب تر خواهد بود. ترامپولین تقریبا ۹۰ سال قدمت دارد و نیسن آن را در سال ۱۹۳۰ اختراع کرد.

۲- ظرف مخصوص بیکن

در یکی از روزهای سال ۱۹۹۳ خانواده ی ابی فلک متوجه شدند در خانه دستمال کاغذی ندارند تا بتوانند روغن اضافه ی بیکن هایی که می خواستند در مایکرویو درست کنند را بگیرند، به همین دلیل ابی ۸ ساله تصمیم گرفت روش بهتری برای پخت بیکن ها پیدا کند. بعد از کمی آزمون و خطا، ابی استند مخصوصی به نام بیکن ساز (Makin Bacon) اختراع کرد که در داخل مایکرویو استفاده می شود و چربی بیکن ها در هنگام پخت به داخل ظرف زیرین استند می ریزد. ایده ی درخشان ابی او را به یک نوجوان میلیونر تبدیل کرد.

۳- محافظ گوش

در سال ۱۸۷۷، چستر گرینوود ۱۵ ساله که از یخ زدن گوش هایش در حین اسکیت روی یخ خسته شده بود، قابی از جنس مفتول ساخت و از مادربزرگش خواست چند تکه پوست سگ آبی را به آن بدوزد تا با آن گوش هایش را گرم نگه دارد. اختراع این محافظ های گوش با استقبال زیادی رو به رو شد و حتی سربازان جنگ جهانی اول از این وسیله استفاده می کردند.

۴- خط بریل

پیش از آنکه لوییس بریل ۱۵ ساله الفبای بریل را در سال ۱۸۲۴ اختراع کند، افراد نابینا با لمس حروف برجسته ای قادر به خواندن بودند که شیوه ی کند و پر زحمتی بود. لوییس بریل که بینایی اش را در سن ۳ سالگی بر اثر آسیب دیدن چشم هایش از دست داده بود، نوعی شیوه ی مکاتبه که مورد استفاده ی ارتش فرانسه بود را تبدیل به الفبایی کرد که استفاده از آن برای افراد نابینا آسان بود.

۵- چراغ های درخت کریسمس

در گذشته آتش سوزی درخت های کریسمس اتفاق شایعی بود چون از شمع برای تزئین آن ها استفاده می شد. اما آلبرت ساداکای ۱۵ ساله در سال ۱۹۱۷ با اختراع رشته چراغ های ارزان قیمت تری که دیگر خطر آتش سوزی نداشتند به این مشکل پایان داد.

۶- کامیون های اسباب بازی

رابرت پچ یکی از جوان ترین مخترعان تاریخ است، به گونه ای که در سن ۶ سالگی دست به اختراع کامیون های اسباب بازی زد. در سال ۱۹۶۳ رابرت نمونه ی اولیه ی اختراعش را با در بطری و مقوا درست کرد و این اختراع بعدها به اشکال مختلفی از کامیون های اسباب بازی تولید شد.

۷- سوپرمن

شخصیت مرد پولادین یا همان سوپرمن اولین بار در سال ۱۹۳۳ در ذهن دو نوجوان ۱۷ ساله به نام جری سیگل و جو شاستر شکل گرفت و در سال ۱۹۳۸ در داستان های کمیک به تصویر درآمد. برخی از تاریخ نگاران کتاب های کمیک معتقدند که ایده اصلی این شخصیت مربوط به ماجرای مرگ پدر سیگل در جریان یک سرقت مسلحانه در فروشگاهش است.

۸- بستنی یخی

اختراع بستنی یخی هم مانند بسیاری از اختراعات دیگر حاصل تصادف بود. فرانک اپرسون ۱۱ ساله در یکی از روزهای سال ۱۹۰۵، بر حسب اتفاق یک کاسه جوش شیرین و آب که داخل آن تکه چوبی برای هم زدن بود را در طول شب روی ایوان خانه رها کرد و محتویات ظرف منجمد شد. حدود ۲۰ سال بعد از این کشف اتفاقی، فرانک کار فروش این بستنی های خوشمزه را شروع کرد.

۹- بالشتک هشدار دهنده

آلیسا چاوز همیشه از شنیدن خبر مرگ کودکانی که تصادفا در ماشین های گرم جا مانده بودند ناراحت بود و می خواست کاری کند که از این اتفاق تلخ جلوگیری کند. در سال ۲۰۱۴ آلیسای ۱۴ ساله به ایده ی بالشتک هشدار دهنده یا صندلی داغ (Hot Seat) رسید. این بالشتک مجهز به سنسور، درون صندلی ماشین کودک قرار می گیرد و به گوشی هوشمند والدین متصل می شود. اگر سنسورهای بالشتک متوجه شوند که گوشی هوشمند بیشتر از ۶ متر از ماشین فاصله گرفته و کودک هنوز درون صندلی است، قابلیت هشدار آن فعال می شود.

۱۰- تلویزیون های اولیه

اختراع تلویزیون تحول بزرگی در زندگی انسان ایجاد کرد و یکی از افراد پیشگامی که به ساخت این تکنولوژی مهم کمک کرد نوجوان ۱۵ ساله ای که بود که اولین بار ایده ی این وسیله در خواب به سراغ او آمد. فیلو تی. فارنزورث در سال ۱۹۲۱ طرح هایی برای سیستم یک تلویزیون برقی ترسیم کرد که ۶ سال بعد تبدیل به شکل اولیه ی تلویزیون شد.

۱۱- تخته ی اسکی روی آب

رالف ساموئلسون ۱۸ ساله تصمیم گرفت علاقه اش به ورزش اسکی را با اشتیاقی که نسبت به آب و اسکی روی آن داشت ترکیب کند. در سال ۱۹۲۲، رالف اولین تخته ی اسکی روی آب خود را با باریکه هایی از جنس چوب و به روش خم کردن انتهای آن ها به سمت بالا ساخت.

۱۲- کمدهای قفل آهنربایی

سارا باکل ۱۴ ساله که از درگیری همیشگی خود با در کمد فلزی اش در مدرسه خسته شده بود، در سال ۲۰۰۶ به ایده ی کمدهای قفل آهنربایی رسید. پدر سارا مدیر عامل یک شرکت تولید کننده ی آهنربا بود.

۱۳- اسنوموبیل

در سال ۱۹۲۲ جوزف آرمند بامبردیر ۱۵ ساله ، ۴ چوب اسکی و یک پروانه را با تسمه به یک موتور ماشین متصل کرد و اولین نمونه ی اسنوموبیل را ساخت. او سال ها روی اختراع خود کار کرد تا آنکه مدل پرطرفدار اسنوموبیل به نام اسکی دو (Ski-Doo) را تولید کرد.

۱۴- باله های شنا

بنجامین فرانکلین، مخترع مشهور و یکی از بنیانگذاران کشور امریکا، در سال ۱۷۱۷ تنها ۱۱ سال داشت که برای ساده تر کردن شنا، باله های شنا را اختراع کرد. با این حال، برخلاف باله های لاستیکی امروزی، اختراع فرانکلین باله های قطوری بود که به دست ها متصل می شد.

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی bartarinha : بخش سرگرمی از  مجله اینترنتی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

فلفل کاین چگونه به بهبود شرایط بدن انسان کمک می کند؟

فلفل کاین نه تنها هزاران سال است که به عنوان یک ادویه در آشپزی استفاده می شود، بلکه ابزاری توانمند در پزشکی سنتی و مدرن نیز است.با سایت تفریحی چفچفک همراه باشید.

فلفل کاین ترکیبی قدرتمند با موارد استفاده مختلف است که طی سال های اخیر در رژیم های پاکسازی و سمزدایی نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته زیرا از آن برای تحریک گردش خون و خنثی سازی اسید استفاده می کنند.

فلفل کاین چگونه به بهبود شرایط بدن انسان کمک می کند؟

از بازسازی دیواره روده تا نابودی سلول های سرطانی و کمک به کاهش وزن، فلفل کاین یک ابرماده غذایی است که باید از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید. فلفل کاین برای بهبود مشکلات مختلف گوارشی از جمله ناراحتی معده، گاز روده، معده درد، اسهال و گرفتگی های عضلانی استفاده می شود.

همچنین، این محصول در بهبود شرایط قلب و رگ های خونی از جمله گردش خون ضعیف، لخته شدن بیش از حد خون، کلسترول بالا، و پیشگیری از بیماری قلبی کاربرد دارد.

از بین بردن سلول های سرطانی

طی یک مطالعه در دانشگاه پیتسبورگ، پژوهشگران موفق به درمان سلول های سرطانی لوزالمعده با استفاده از کپسایسین، ماده فعال موجود در فلفل شدند. آنها دریافتند که کپسایسین در عملکرد میتوکندری اختلال ایجاد کرده و موجب آپوپتوز (مرگ سلولی برنامه ریزی شده) در سلول های سرطانی بدون تحت تاثیر قرار گرفتن سلول های سالم لوزالمعده می شود.

در مطالعه ای دیگر، پژوهشگران دریافتند که کپسایسین رشد سلول های سرطان پروستات را تا حدود 80 درصد کاهش داده است.

به گفته پژوهشگران دانشکده پزشکی یوسی‌ال‌ای، کپسایسین اثر قابل توجهی در پیشگیری از رشد سلول های سرطان پروستات داشته است. این ماده توسعه تومورهای پروستات را نیز به طور قابل توجهی کند کرده بود.

تقویت کاهش وزن

مطالعات کنترل شده نشان داده اند که افزودن 6 تا 10 گرم فلفل کاین به هر وعده غذایی میزان گرسنگی پس از هر وعده غذایی و میزان کالری های مصرفی بین هر وعده غذایی را نیز کاهش می دهد.

مطالعه ای دیگر در دانشگاه مریلند نیز نشان داد زمانی که 10 گرم فلفل کاین به یک وعده غذایی اضافه می شود، کالری سوزی در بدن افزایش اندکی داشته است.

بهبود شرایط معده و روده

نتایج برخی مطالعات اثرات مفید کپسایسین بر مخاط معده را نشان می دهند. همچنین، فلفل کاین حاوی ویتامین های A، C و B، کلسیم و پتاسیم است که به بدن در بازسازی دیواره داخلی معده و روده کمک می کنند.

کاهش درد

بسیاری از پمادها و کرم ها که برای مدیریت درد استفاده می شوند حاوی کپسایسین هستند. این مساله در مورد روش های درمانی مورد استفاده برای آرتریت و زونا نیز صادق است.

همچنین از کپسایسین برای مدیریت درد در نوروپاتی، فیبرومیالژیا و کمر درد نیز استفاده می شود.

چگونگی ساخت کرم کپسایسین

مواد لازم:

سه قاشق غذاخوری پودر فلفل کاین

یک فنجان روغن زیتون

نصف فنجان موم زنبور عسل رنده شده

یک ظرف دبل بویلر

یک ظرف شیشه ای که درب آن به خوبی بسته می شود

دستورالعمل:

پودر فلفل کاین و روغن زیتون را با هم ترکیب کنید و درون دبل بویلر بریزید.

دبل بویلر را برای 5 تا 10 دقیقه روی حرارت متوسط گرم کنید.

موم رنده شده را درون ظرف ریخته و تا زمانی که کاملا آب شود به هم زدن ادامه دهید.

این ترکیب را برای 10 دقیقه درون یخچال قرار دهید و سپس با قدرت به هم بزنید.

بار دیگر ترکیب را سرد کرده و به هم بزنید.

محصول نهایی را درون ظرف شیشه ای ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

این کرم را می توانید برای یک هفته و نیم نگهداری کنید.

کرم را هنگام احساس درد به صورت مستقیم روی موضع بمالید.

پس از استفاده، دست های خود را با سرکه رقیق شده شستشو دهید تا از پاکسازی کپسایسین باقیمانده روی آنها اطمینان حاصل شود زیرا در صورت تماس با چشم یا بینی موجب سوزش می شود.

محافظت از قلب

مطالعه ای در دانشگاه سینسیناتی نشان داد که استفاده از کپسایسین روی بخش های خاصی از پوست در موش ها موجب تحریک اعصاب حسی در پوست و ارسال سیگنال هایی در سیستم عصبی می شود. این سیگنال ها مسیرهایی سلولی در قلب را فعال می کنند که از عضله محافظت می کنند.

پژوهشگران پس از استفاده از کپسایسین کاهش 85 درصدی مرگ سلول های قلب را مشاهده کردند.

به گفته پروفسور کیت جونز، از دانشگاه سینسیناتی، کپسایسین موضعی اثر نامطلوب جدی به همراه ندارد و می توان به راحتی از آن در آمبولانس یا اتاق عمل به منظور پیشگیری از مرگ بافت عروق استفاده کرد.

در صورت اثبات کارایی در انسان، این روش درمانی پتانسیل کاهش آسیب و/یا مرگ در رویدادهای انسداد عروق را دارد، از این رو میزان و پیامدهای حمله قلبی کاهش می یابد.

دکتر جان کریستوفر نیز مصرف چای فلفل کاین، یک قاشق چایخوری فلفل کاین در یک فنجان آب داغ، زمانی که قربانی حمله قلبی در انتظار رسیدن آمبولانس است را توصیه می کند.

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد beytoote :بخش سلامت از  مجله اینترنتی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

خواص و عوارض هندوانه ابوجهل

شاید تاکنون نام هندوانه ابوجهل را شنیده باشید؛ میوه‌ای شبیه هندوانه، ولی در اندازه بسیار کوچک‌ تر و با طعم تلخ .از خواص هندوانه ابوجهل می‌توان به کاهش قند خون اشاره کرد.با سایت تفریحی چفچفک همراه باشید.
درباره هندوانه ابوجهل:

هندوانه ابوجهل میوه‌ای تلخ‌ مزه است که در فارسی با نام‌های خربزه روباه، کدوی تلخ و سیب تلخ و در عربی با نام‌ های حنظل، مراره الصحاری و علقم و در فرهنگ اچمی‌ زبان‌ های جنوب ایران به نام خزَرَ (تلفظ: Khazara) نام برده شده‌است.


هندوانه ابوجهل از راسته کدوئی‌ها (Cucurbitales) از تیره کدو (Cucurbitaceae)، از سرده سیترولوس (Citrullus) بوده و نام علمی آن Citrullus colocynthis است. مصرف آن باعث کولیت شدید شده و به علت مواد سمی خطرناک است.


نام نوعی گیاه بالارونده بومی حوضه مدیترانه به ویژه ازمیر ترکیه، نوبه آفریقا و تریسته ایتالیا است. این گیاه از خانوادهٔ هندوانه است اما با هندوانه معمولی تفاوت‌هایی دارد شامل اندازهٔ کوچک‌تر، جسم سفت‌تر و مزهٔ تلخ.

ترکیبات شیمیایی هنداونه ابوجهل:
در گیاه وجود یک ماده تلخ به نام کولوسنتین و کولوسنتتین گزارش شده است.

مضرات هنداونه ابوجهل:
مدتی است این هندوانه مورد توجه مبتلایان به دیابت قرار گرفته و از سوی بسیاری از عطاری‌ ها برای کمک به کاهش قند خون به این بیماران عرضه می‌شود و جالب آن که این میوه در برخی نقاط شهر به صورت تازه به فروش می‌رسد و جالب‌تر، ترشی هنداونه ابوجهل میان دیگر ترشیجات به چشم می‌خورد و خریداران خاص خود را دارد؛ اما آیا واقعا هندوانه ابوجهل پایین‌ آورنده قند خون است؟

با آن که هنوز اطلاعات علمی کامل و معتبری درباره اثرات ضد دیابتی این گیاه وجود ندارد، اما براساس تحقیقات و آزمایشاتی که در برخی دانشگاه‌های کشور صورت گرفته مشخص شده است هندوانه ابوجهل در مقدار معین و تجویز‌شده‌ای می‌تواند به ترشح انسولین کمک کند و سبب کاهش قند خون شود؛

اما براساس نتایج اولیه یک طرح تحقیقاتی دیگر، با وجود تأثیر مثبت هندوانه ابوجهل در کاهش میزان قند و چربی خون، اثرات سمی مصرف این گیاه روی قلب، کبد و دستگاه گوارش نیز مشاهده شده است.

بر اثر مصرف زیاد و خودسرانه این میوه، علائمی چون درد معده، مدفوع آبکی یا خونی، استفراغ و نبض ضعیف گزارش شده و با مصرف مقادیر بیشتر ضعف، غش، اختلالات حسی، گیجی، هذیان و اختلالات گردش خون مشاهده شده است. در حیوانات آزمایشگاهی نیز سمی شدن سلولی به شکل اثرات جهش‌زایی دیده شده و بروز دیگر عوارضی چون اگزمای پوستی، التهاب حاد کولون و سمیت کبدی و کلیوی نیز احتمال دارد.

همچنین مصرف این میوه به دلیل احتمال سقط جنین در زنان باردار و به دلیل ورود ترکیبات سمی گیاه به شیر در دوران شیردهی توصیه نشده است.

در مورد تداخلات دارویی گیاه هنداونه ابوجهل، مستندات علمی کافی وجود ندارد، اما در برخی منابع آمده است این احتمال وجود دارد بر اثر مصرف همزمان پودر، عصاره یا خود هندوانه ابوجهل با دیگر داروهای ضد دیابت، قند خون بیش از اندازه کاهش یابد. در ضمن از عوارض مصرف خودسرانه‌ آن چون بشدت محرک مخاط است خونریزی شدید گوارشی است.

البته لازم است بدانید مصرف هندوانه ابوجهل در حد کم و درست یا تحت نظر پزشک توصیه شده است، اما مصرف خودسرانه آن ممکن است بی‌عوارض نباشد. میزان معین این میوه داروی بسیار خوبی برای رفع یبوست است و چون خاصیت مسهلی آن بسیار قوی است، برای کسانی که ورم روده دارند و خانم‌های باردار مناسب نیست.


خواص و فواید هندوانه ابوجهل:
۱. طبع آن خیلی گرم و خشک است.


۲. یک مسهل خیلی قوی است برای کسانی که ورم روده دارند و خانم‌های حامله مناسب نمی‌باشد.


۳. برای بیماران بلغمی مفید می‌باشد زیرا مسهل بسیار قوی بلغم است و اخلاط بلغمی را از اعماق بدن خارج می‌کند.


۴. سعی شود جهت مسهل از میوه این گیاه استفاده نگردد مگر در موارد ضروری باشد حتماً زیر نظر پزشک استفاده گردد.


۵. جهت دندان درد ریشه آن را که در سرکه پخته‌ شده باشد مزمزه‌کنند.


۶. برای درمان آب‌آوردن انساج مفید است.


۷. جهت بیماری‌ های کبدی از میوه این گیاه استفاده می‌گردد.


۸. گرد میوه این گیاه را با گرد پیرتر مخلوط کرده جهت از بین بردن حشرات در کشاورزی استفاده می‌گردد.


۹. هندوانه ابوجهل یک آنتی‌بیوتیک قوی است.


۱۰. جهت درد سیاتیک از روغن این گیاه به محل عصب بمالند.


۱۱. جهت درد مفاصل و نقرس با روغن میوه هندوانه ابوجهل ماساژ دهند.


۱۲. برای درمان جذام از روغن آن بر پوست بمالند و حدود نیم گرم از گرد کاملاً ساییده شده آن همراه نشاسته یا صمغ‌ عربی میل‌ کنند.


۱۳. جهت واریس از روغن آن بر قسمت‌های واریس بمالند.


۱۴. جهت استفاده خوراکی باید خوب ساییده و پودر گردد و با صمغ عربی یا نشاسته یا کتیرا خورده شود.


۱۵. ریشه هندوانه ابوجهل پادزهر سم مار و عقرب است بصورت دمکرده حدود ۴ گرم الی ۸ گرم میل کنند.


۱۶. جهت بیماری‌های سردرد و درد شقیقه و فلج و لقوه و صرع نیز مفید می‌باشد.


۱۷. برای درمان صدا در گوش ۱ یا ۲ قطره از روغن این گیاه را در گوش بچکانند.


۱۸. جهت مصرف داخلی می‌توان پودر گیاه هنداونه ابوجهل را همراه با ادویه استفاده کرد.


۱۹. برای جلوگیری از ریزش مو حدود نیم گرم از پودر کاملاً سائیده این گیاه همراه کمی ادویه با غذا میل شود.


۲۰. افراد سردمزاج از خوردن حنظل خودداری کنند.


۲۱. جهت جلوگیری از سفیدشدن مو میوه هندوانه ابوجهل را سوراخ کرده دانه‌های آن را بیرون آورده سپس با روغن زنبق داخل آن را پر کنند و سوراخ را با قطعه‌ای از میوه مسدود کنند آن‌را داخل خمیر گذاشته در آب‌جوش بگذارند بپزد سپس از روغن آن بصورت خضاب استفاده کنند.


۲۲. جهت توجه جریان خون از مغز به سایر اندام‌ها حدود نیم گرم از پودر کاملاً سائیده شده این گیاه همراه با کمی نشاسته میل شود.


۲۳. برای از بین بردن کک در اتاق برگ تازه هندوانه ابوجهل را می‌پاشند.


۲۴. جهت خارش پوست پودر هندوانه ابوجهل را با ماست مخلوط کرده بمالند.


۲۵. کسانی که سکته مغزی کرده‌اند نیم گرم همراه نشاسته با غذا ۴ روز در ماه میل کنند.


۲۶. برای بیماری قند نیم گرم همراه نشاسته با غذا ۷ روز در ماه میل کنند.


طرز تهیه روغن هندوانه ابوجهل:

۲۰۰ گرم آب هندوانه ابوجهل، ۱۰۰۰ گرم روغن کنجد یا زیتون را با حرارت غیر مستقیم یا با حرارت ملایم می‌جوشانیم تا آب تبخیر شود.

نکاتی در رابطه با مصرف این گیاه:
- جهت دندان درد ریشه آن را که در سرکه پخته‌شده باشد مزمزه‌ کنند.
- جهت استفاده خوراکی باید خوب ساییده و پودر گردد و با صمغ عربی یا نشاسته یا کتیرا خورده شود.
- برای درمان صدا در گوش ۱ یا ۲ قطره از روغن این گیاه را در گوش بچکانند.
- برای جلوگیری از ریزش مو حدود نیم گرم از پودر کاملاً سائیده این گیاه همراه کمی ادویه با غذا میل شود.
- برای از بین بردن کک در اتاق برگ تازه هندوانه ابوجهل را می‌پاشند.
- جهت خارش پوست پودر هندوانه ابوجهل را با ماست مخلوط کرده و بمالند.
- کسانی که سکته مغزی کرده‌اند نیم گرم همراه نشاسته با غذا ۴ روز در ماه میل کنند.
- برای بیماری قند نیم گرم همراه نشاسته با غذا ۷ روز در ماه میل کنند.

نکته بسیار مهم درباره مصرف هنداونه ابوجهل:
این میوه به دلیل سمی بودن و مسهلی بالا بهتر است در قالب ترشی یا به صورت تازه و خودسرانه مصرف نشود و عطاری ها هم در زمان عرضه آن جانب احتیاط را رعایت کرده و بدون نسخه ای که مربوط به متخصص مربوط باشد، این گیاه را به دست مشتری ندهند.

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد  beytoote : بخش سلامت از مجله اینترنتی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

جدیدترین مدل مانتو ها مجلسی

نمونه هایی از جدیدترین و شیک ترین مدل مانتوهای مجلسی در مجله اینترنتی چفچفک ببینید.

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد beytoote : بخش دنیای مد از سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

جدیدترین مد رنگ مو برای تابستان، رنگ مو آتشی

رنگ مو آتشی که ترکیبی از رنگ مو نارنجی قرمز روشن، زرد و قهوه ای است به تازگی برای تابستان امسال بسیار مد شده است. به همین بهانه بهترین ترکیب رنگ های این رنگ مو را گردآوری کرده ایم.با  مجله اینترنتی چفچفک همرا ه باشید.

رنگ مو آتشی برای تابستان 2018 - عکس شماره 1

رنگ مو آتشی

رنگ مو آتشی برای تابستان 2018 - عکس شماره 2

رنگ مو آتشی برای تابستان 2018 - عکس شماره 3

رنگ مو آتشی برای تابستان 2018 - عکس شماره 4

رنگ مو آتشی برای تابستان 2018 - عکس شماره 5

جدیدترین رنگ مو

رنگ مو آتشی برای تابستان 2018 - عکس شماره 6

رنگ مو آتشی برای تابستان 2018 - عکس شماره 7

رنگ مو سال

رنگ مو آتشی برای تابستان 2018 - عکس شماره 8

رنگ مو آتشی برای تابستان 2018 - عکس شماره 9

رنگ مو تابستان

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد beytoote :دنیای مد از سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

موثرترین روش های سفید کردن پوست + درمان پوست آفتاب سوخته

پوست صورت و دست ها، بیشتر از هر قسمت دیگه ای از بدن در معرض تابش نور خورشید قرار داره، البته درباره پوست صورت کمی متفاوته چون معمولا برای صورت، استفاده از ضدآفتاب، خیلی مرسومه و بالاخره یه محافظتی براش ایجاد میشه اما دست ها چی؟با سایت تفریحی چفچفک همراه باشید.

آفتاب، آلودگی های هوا و تماس زیاد با مواد شوینده، روی پوست صورت و دست تاثیر مخرب داره و اگه به اونا رسیدگی نکنین، بعد از مدتی می بینین که دست هاتون چند سالی پیرتر از صورتتون و پوست صورتتون، چندسالی پیرتر از سن واقعی تون به نظر میاد و به مرور زمان لک های قهوه ای در اونا ایجاد میشه (تجمع رنگدانه در بافت پوست که به اون ها لک های سن هم گفته میشه) . ضمن اینکه اصلا برای یه خانوم زیبا نیست که پوست تیره، آفتاب سوخته و با نمایی خشک و زبر داشته باشه. حالا که فصل تابستون هستش و هم میزان تابش آفتاب خیلی زیاد و هم قرار گرفتن در معرض این تابش خیلی بیشتر میشه، بهتره روش های جلوگیری از تغییر رنگ پوست، درمان لک های پوستی، درمان آفتاب سوختگی و روش های سفید کردن پوست رو بیاموزین و ازش بیشتر استفاده کنین.

محافظت از پوست دست رو جدی بگیرین
اول از همه باید بدونین که پوست دست های شما هم به اندازه پوست صورتتون مهم هستن و زیبایی اونا، واقعا تاثیر زیادی در زیبایی کلی استایل شما به عنوان یه خانوم داره. پس به مراقبت از اونا بیشتر اهمیت بدین و حتما قبل از اینکه با یه پوست تیره، خشک و پیر مواجه بشین، به فکر رسیدگی به اونا باشین.

نکته:
آفتاب خیلی قوی تر از چیزیه که فکر می کنین و خیلی زود باعث پیر شدن پوست میشه.

حتما ضد آفتاب بزنین
قبل از بیرون رفتن از خانه و مکان سرپوشیده، حتما به پوست صورت و دست هاتون کرم ضدآفتاب بزنین. این اصلا اصراف و زیاده روی نیست اگه مقدار کمی ضدآفتاب به روی پوست دست ها بمالین تا در برابر خورشید (مخصوصا توی فصل تابستون) محافظت بشه.

نکته:
بهتره از ضدآفتابی با SPF بالای 30 استفاده کنین و به هر قسمتی از پوست که بیرون هستش و محافظت لباسی نداره، ضدآفتاب بزنین.

دستکش نخی بپوشین
برای محافظت بیشتر، بهتره پوست دست ها رو هم مثل پوست بدن بپوشونین. این برای افرادی که پوست حساسی دارن و خیلی زود آفتاب سوخته میشن خیلی مفیده اما توصیه ما به شما اینه که حتما توی مسافرت ها و گردش های تابستونی که برای مدت طولانی در معرض تابش نور آفتاب هستین و معمولا هم شدت تابش در بیرون از شهرها بسیار قوی تر و سوزاننده تر هستش، حتما از دستکش استفاده کنین و برای جلوگیری از آفتاب سوخته شدن پوست صورت و بدن هم، بهتره که همیشه خودتون رو در سایه قرار بدین یا از چتر استفاده کنین.

ساعت شدت تابش رو بدونین
معمولا بین ساعات 10 صبح تا 3 بعد از ظهر، بیشترین شدت تابش نور خورشید رو داریم که توی ساعت 1 تا 2 بعد از ظهر، به شدیدترین میزان خودش می رسه. پس بهتره توی این ساعت ها، بیرون نرید و از قرار گرفتن در تابش مستقیم نور خورشید خودداری کنین.

نکته مهم:
حتما از کودکان در برابر حرارت و تابش خورشید بیشتر مراقبت کنین، مخصوصا توی این ساعت های اوج تابش که ممکنه باعث مریض شدن و گرمازدگی شدید در اون ها بشه.

چند درمان ساده برای پوست آفتاب سوخته و سفید کردن رنگ پوست تیره
درمان های خانگی برای التیام آفتاب سوختگی و تغییر رنگ پوست و روشن کردن اون، خیلی موثرن. به این دلیل که این درمان ها خاصیت التیام بخشی فوری دارن و سوزش محل آفتاب سوخته رو سریعا از بین می برن و از طرفی تاثیری که در روشن کردن رنگ پوست دارن هم با چند بار استفاده، خیلی زود مشخص میشه و می تونین اونا رو برای اندام های مختلف، مثل پوست صورت، پوست دست ها و پاها و هر بخش دیگه از بدن که دچار تیرگی شده، استفاده کنین.

ماست برای آفتاب سوختگی
یک کاسه ماست سرد

مقدری زردچوبه (نوک قاشق چایخوری)

این دو ماده رو مخلوط کنین تا رنگ ماست کاملا زرد بشه و یه ترکیب روان و نرم ایجاد بشه. برای مدت 20 دقیقه، ماسک رو به پوست دست ها و صورت و هر بخش آفتاب سوخته دیگه بمالین و بعد با آب سرد بشویین. این درمان رو تا 2 هفته هر روز انجام بدین تا علاوه بر درمان آفتاب سوختگی، رنگ پوست هم روشن و سفید بشه.

ماست و زردچوبه باعث روشن شدن رنگ پوست میشن و بهترین درمان برای سفید کردن پوست آفتاب سوخته و تیره هستن. همچنین ماست دارای خواص مرطوب کنندگی هم هست.

آلوئه ورا
برای روشن شدن رنگ پوست، می تونین هر شب قبل از خواب، مقداری از ژل آلوئه ورا رو به تمام پوست بمالین و اجازه بدین تا صبح بمونه و صبح با آب ولرم بشویین.

خواص آلوئه ورا برای پوست
مرطوب کننده

روشن کننده بسیار قوی و از بین برنده تیرگی و برنزگی پوست

مبارزه با رادیکال های آزاد پوست که باعث ایجاد علائم پیری میشن

ضد تیره شدن و تجمع رنگدانه در پوست

کمک به کاهش تاثیر مخرب نور آفتاب (می تونین قبل از بیرون رفتن یا قرار گرفتن در معرض آفتاب، کمی ژل آلوئه ورا به پوستتون بمالین و خیالتون راحت باشه که بدون ضدآفتاب بیرون نرفتین!)

برگ آلوئه ورا

خیار برای روشن کردن پوست
2 قاشق غذاخوری آب خیار تازه و سرد

یک قاشق غذاخوری آب لیمو

مقدار کمی زردچوبه

این مواد رو با هم مخلوط کنین (برای خمیری تر شدن ترکیب، می تونین از پالپ خیار هم استفاده کنین) و مدت 30 دقیقه روی پوست قرار بدین. مطمئن باشین که بعد از 2 هفته، شاهد روشن و درخشان پوستتون خواهید بود.

اگه محل آفتاب سوختگی دارای سوزش هستش، می تونین برش های حلقه ای خیار سرد رو روی اون قرار بدین تا خیلی زود سوزش رو برطرف کنه.

روشن کردن رنگ پوست با بادام
5 – 6 عدد بادام رو در آب خیس کنین و صبح روز بعد، اونو کاملا به شکل له شده دربیارین و با کمی شیر و مقداری روغن چوب صندل مخلوط کنین. این ترکیب برای روشن کردن رنگ پوست فوق العاده اس و حتی برای درمان آفتاب سوختگی قدیمی (تیرگی های مداوم و طولانی در پوست بعضی از افراد) هم مناسبه.

بادام دارای خواص بسیار مفیدی برای پوست هستش و از نرم کنندگی تا افزایش سلامت پوست، می تونین روی اون حساب کنین.

چوب صندل
2 قاشق غذاخوری پودر چوب صندل

2 قاشق غذاخوری پودر زردچوبه

چند قطره گلاب

این 3 ماده رو با هم مخلوط کنین. بهتره اول پودرها رو ترکیب کنین و بعد بهش گلاب اضافه کنین تا جایی که تبدیل به یه خمیر نرم بشه. مدت 30 دقیقه، این خمیر رو روی پوست دست یا صورت یا هر جای دیگه که دچار تیرگی و سوختگی شده قرار بدین و بعد با آب سرد بشویین.

اگه تیرگی دست ها خیلی زیاده و فک می کنین به یه درمان قوی و موثر نیاز دارین، حتما از این ماسک کمک بگیرین و مدت 2 هفته هر روز ازش استفاده کنین تا شاهد روشن شدن رنگ پوستتون باشین. چوب صندل به درمان هر گونه تیرگی پوست و صدمات ناشی از آفتاب کمک می کنه و زردچوبه هم این ترکیب رو به یه روشن کننده فوق قوی تبدیل کرده که در کنار هم، می تونن شما رو از هر ماسک و درمان دیگه ای بی نیاز کنن.

و اما ساده ترین درمان، وازلین...
هر شب به پوست دست و پاها که در برابر آفتاب سیاه و تیره شدن، مقداری روغن وازلین بزنین و خوب ماساژ بدین تا به خورد پوست بره و اگه می تونین، حتما دستکش و جوراب نخی بپوشین و تا صبح بخوابین (لااقل توی دوره ای که می خواین برای درمان سیاه شدن پوست در اثر افتاب از وازلین استفاده کنین؛ حتما دستکش و جوراب بپوشین)

این درمان رو می تونین تا آخر عمرتون برای داشتن پوستی سالم، مرطوب، زیبا و جوان استفاده کنین! وازلین تاثیر بسیار عالی ای در روشن کردن رنگ پوست، درخشنده کردن پوست مات و کدر شده و همچنین نرم و مرطوب کردن اون داره و برای از بین بردن ترک های پوستی ناشی از زبری و خشکی زیاد هم خیلی مفیده، پس این درمان ارزان و به صرفه رو فراموش نکنین.

ماسک پوست : روغن زیتون برای آفتاب سوختگی
چند قطره روغن زیتون

یک قاشق غذاخوری گلیسیرین

نصف فنجان گلاب

مواد رو با هم به خوبی ترکیب کنین و مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست دست ها و بخش های دیگه بدن قرار بدین. این درمان رو هر روز تکرار کنین تا رنگ پوست روشن بشه و هر گونه تیرگی و سیاهی از روی اون برداشته بشه.

روغن زیتون هم یه مرطوب کننده طبیعیه و هم یه روشن کننده قوی که در کنار خاصیت ضد پیری گلاب و نرم کنندگی گلیسیرین، به یه ماسک عالی تبدیل میشه که می تونین به صورت همیشگی ازش استفاده کنین.

نکته:
اگه پوست چربی دارین، می تونین گلیسیرین رو حذف کنین یا مقدار اونو کاهش بدین ولی اگه دچار خشکی پوست هستین، این می تونه یه درمان فوق العاده برای خشکی و مات و کدر شدن پوست هم باشه.

درمان تیرگی پوست با شیر
برای رفع تیرگی حاصل از آفتاب سوختگی، می تونین از شیر خام هم کمک بگیرین. این درمان هم خیلی ساده و بدون دردسره و اگه حوصله درست کردن ماسک و ترکیب کردن مواد مختلف با همدیگه رو ندارین، می تونین با یک تکه پنبه و مقدار کمی شیر سرد و خام، به سفید کردن پوست آفتاب سوخته و تیره شده در اثر نور خورشید و همچنین بالا رفتن سن و سال، کمک کنین.

فقط کافیه که پنبه رو توی شیر خیس کنین و روی پوست بکشین و منتظر بمونین تا خشک بشه. توی 20 دقیقه، چند بار این کار رو تکرار کنین.

شیر برای نرم و روشن شدن پوست خیلی مفید و حالت درخشنده و جذابی هم در پوست ایجاد می کنه و برای از بین بردن جای جوش و آکنه هم می تونین ازش استفاده کنین، اما به طور کلی اگه تمایل دارین که صورت شفاف و زیباتری داشته باشین، حتما از این روش استفاده کنین.

چند ترکیب ساده دیگه برای سفید کردن رنگ پوست
ماسک آب گوجه فرنگی
آب یک عدد گوجه فرنگی متوسط

½ فنجان پودر جوی دوسر

2 قاشق غذاخوری ماست

ماسک پوست پرتقال
پوست خشک یک عدد پرتقال

½ فنجان شیر

ماسک پاپایا
یک عدد پاپای له شده

یک قاشق غذاخوری عسل

ماسک عسل و آب لیمو
2 قاشق غذاخوری عسل

2 قاشق غذاخوری آب لیمو

2 قاشق غذاخوری پودر شیر

2 قاشق غذاخوری روغن بادام طبیعی

ماسک سیب زمینی (خام و پوست کنده)
روش اول : استفاده از برش های سیب زمینی روی پوست

روش دوم : استفاده از آب سیب زمینی و مالیدن اون روی پوست

روش سوم : استفاده از سیب زمینی رنده شده به صورت ماسک روی پوست

ماسک گلاب و زردچوبه
نصف فنجان گلاب

یک قاشق غذاخوری شیر

مقدار کمی زردچوبه

این ماسک برای از بین بردن تیرگی پوست به صورت کامل و فوری، خیلی عالیه و پیشنهاد می کنیم حتما به مدت 2 هفته هر روز ازش استفاده کنین و اگه دوست دارین که همیشه پوست زیبایی داشته باشین، می تونین هفته ای 2 مرتبه از این ماسک فوق العاده استفاده کنین.

آب لیمو
از آب لیمو هم به شیوه بسیار ساده استفاده کنین، به این صورت که یه تکه پنبه رو به آب لیمو آغشته کنین و به پوست بمالین و چند بار این روش رو تکرار کنین و یا اینکه یه عدد لیمو رو نصف کنین و به روی پوست بمالین.

لیمو خاصیت سفید کنندگی بسیار قوی ای داره اما اگه پوستتون خشک و حساسه، بهتره در صرف اون اعتدال رو رعایت کنین تا پوستتون دچار تحریک و قرمزی نشه.

لایه برداری از پوست قبل از استفاده از ماسک ها
برای نتیجه گیری بهتر از ماسک ها و کرم هایی که برای زیبایی پوستتون استفاده می کنین، بهتره که حتما از پوست لایه برداری کنین تا سلول های مرده از بین برن و سطح تازه ای پوست برای دریافت مواد مغذی به وجود بیان. درباره روشن کردن رنگ پوست هم از بین بردن این لایه های سلولی مرده، تاثیر زیادی در از بین رفتن تیرگی ها و پوست مات و سیاه شده داره.

هم می تونین از کرم های اسکراب و لایه بردار داروخانه ای استفاده کنین و هم با ترکیب مقدار کمی آب لیمو و نمک یا شکر، خودتون توی خونه اسکراب درست کنین. لایه برداری از پوست، بهتره که هفته ای 2 تا 3 مرتبه انجام بشه.

زیبامون - رسانه تخصصی زیبایی و آرایش zibamoon : بخش آرایش و زیبایی از مجله اینترنتی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

خانم ها موچین را از لوازم آریشی خود حذف کنند!

نقش ابرو در صورت خانم ها آنقدر مهم و برجسته است که آنها خودشان را به هر دری می زنند تا بتوانند ابروهایی پرپشت و طبیعی داشته باشند. معمولا بیشتر خانم ها در دوران نوجوانی و جوانی ابروهای خوب و نسبتا پرپشتی دارند اما با افزایش سن و پاگذاشتن به دوران میانسالی، ابروهای آنها کم پشت و تنک می شود…با سایت تفریحی چفچفک همراه باشید.

خیلی ها این مشکل را به اختلالات هورمونی و خیلی های دیگر هم آن را به برداشتن نادرست یا رنگ کردن مداوم نسبت می دهند. برای اینکه بدانیم دلیل واقعی ریزش ابروها یا کم پشت شدن آنها با افزایش سن چیست پای صحبت های دکتر طباطبایی، متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران نشستیم.

علت اصلی ریزش ابروها با افزایش سن چیست؟

علت اصلی ریزش یا کم پشت شدن ابروها همراه با افزایش سن در عامه خانم هایی که از بیماری یا ناراحتی خاصی رنج نمی برند، برداشتن و مرتب کردن نادرست ابروهاست. به طوری که معمولا دخترخانم های نوجوان و جوان ابروهای خوب و پرپشتی دارند اما به مرور زمان حجم ابروهای آنها کم می شود تا جایی که خیلی از خانم ها پس از رسیدن به سن سالمندی دیگر ابروی چندانی برایشان باقی نمی ماند.

آیا منظورتان از برداشتن نادرست ابروها استفاده از موچین برای این کار است؟

دقیقا همین طور است! معمولا خانم ها برای برداشتن و تمیز کردن ابروهای خود از موچین استفاده می کنند و کار نازک کردن و مدل دادن به ابروهایشان را هم توسط موچین انجام می دهند. گاهی با استفاده از موچین، تنها ساقه مو خارج نمی شود بلکه در ریشه یا فولیکول مو هم یک خونریزی میکروسکوپی اتفاق می افتد و همین خونریزی می تواند باعث فیبروز شدن یا مردن ریشه مو شود. در این صورت ریشه موهای ابرو از کار می افتند و دیگر به صورت ساقه از پوست قسمت ابروها بیرون نمی آیند. به همین دلیل بعد از چندین سال برداشتن ابروها با موچین، خانم ها احساس می کنند که ابروهای آنها کم پشت و تنک می شود.

به نظر شما چاره چیست؟

حذف موچین از لوازم اصلاح ابرو و استفاده از تیغ و قیچی برای مرتب کردن و حالت دادن به ابروها. اگر خانمی تا آخر عمرش هم ابروهای خود را با استفاده از تیغ و قیچی مرتب کند باید مطمئن باشد که هیچ ریزشی در موهای ابرویش حس نخواهد کرد و حتی در دوران سالمندی هم ابروهای پرپشت و زیبایی خواهد داشت. با این حساب می توان گفت که تراشیدن، بهترین راه برداشتن ابروهاست اما برای برداشتن موهای زائد سایر قسمت های صورت مانند چانه، گونه ها یا پشت لب می توان از روش هایی مانند اصلاح سنتی با بند یا موچین استفاده کرد تا موهای این قسمت های صورت به مرور زمان کمتر شوند و دیرتر رشد کنند.

برخی از افراد ادعا می کنند که استفاده از مداد یا سایه ابرو باعث ریزش ابروها می شود. آیا این ادعا درست است؟

نه، مداد کشیدن یا استفاده از سایه ابرو در افراد سالمی که هیچ مشکل یا حساسیت پوستی نداشته باشند باعث ریزش ابروهایشان نمی شود. یعنی اگر خانم ها با استفاده از مداد و سایه ابرو دچار التهاب، سوزش یا خارش نمی شوند، می توانند بدون دغدغه از این لوازم آرایش (البته در صورت استاندارد بودن) استفاده کنند. اما اگر فردی به مواد موجود در مداد یا سایه حساسیت داشته باشد و با استفاده از آنها دچار خارش و سوزش در ناحیه پوست ابروها شود، ممکن است موهای ابرویش به دلیل این حساسیت، کمی صدمه ببینند. البته باید تاکید کرد که این صدمه دیدن با یکی دوبار خارش و التهاب هم اتفاق نخواهد افتاد.

گاهی با استفاده از موچین، تنها ساقه مو خارج نمی‌شود بلکه ریشه موهای ابرو از کار می‌افتند‎

آیا از نظر علمی رنگ کردن مداوم ابروها می تواند باعث ریزش آنها شود؟

نه، رنگ کردن ابروها می تواند باعث خشکی و شکنندگی موهای ابرو شود اما این کار به هیچ عنوان باعث از بین رفتن ریشه ابروها نمی شود. ضمن اینکه وقتی خانم ها ابروهای خود را روشن می کنند به طور طبیعی ممکن است این روشن شدن موها باعث کم پشت تر به نظر رسیدن آنها بشود. در هر صورت با از بین رفتن رنگ و رشد مجدد ابروها، آنها دوباره به حالت قبلی خود برمی گردند.

شما استفاده از برخی گیاهان دارویی یا روغن بادام تلخ را برای تقویت ابروها توصیه می کنید؟

نه، اگر شما ابروهای خود را در تمام روغن بادام های دنیا هم بخوابانید، هیچ تغییری در پرپشت شدن آنها به جز تلقین حس نخواهید کرد. به طور کلی وقتی که فولیکول و ریشه مویی مانند ابرو از بین برود، هیچ ماده ای نمی تواند باعث رشد مجدد آن شود. این کار تنها با یک روش امکان پذیر است.

چه روشی؟

پیوند مو که البته این روش هم چندان قابل توصیه نیست. چون برای پیوند مو به ابروها باید کار جراحی انجام شود که آن هم چندان ساده نیست. ضمن اینکه از موی سر برای پیوند استفاده می شود و از آنجایی که رشد موهای سر بیشتر از ابروهاست، افرادی که تحت پیوند قرار می گیرند، باید مدام با یک قیچی در حال مرتب کردن ابروهای خود باشند.

اختلال های هورمونی هم می توانند باعث ریزش ابروها شوند؟

بله. بسیاری از بیماری ها می توانند برخی از افراد را دچار مشکلات مربوط به مو از جمله موی ابروها کنند. بعضی از ناراحتی های هورمونی مانند بیماری تیرویید می توانند باعث خشکی و شکنندگی موها شوند. بیماری آلوپسی هم که یک بیماری خودایمنی است، می تواند باعث التهاب ابروها و ریزش تکه ای (مانند سکه) و غیریکنواخت آنها شود. به علاوه ممکن است برخی از ناراحتی های روانی هم روی ریزش ابروها تاثیر بگذارند. مثلا برخی از افراد عادت دارند هنگام استرس و اضطراب با موهای خود بازی کنند و موی سر، مژه، سبیل یا ابروی خود را بکنند. این بیماران سایکوسوماتیک هستند؛ یعنی آنها فقط با کندن برخی از موهای خود در اثر استرس و فشارهای روانی احساس آرامش می کنند و باید برای درمان به روان پزشک ارجاع داده شوند. نام این بیماری هم تریکوتیلومانیا یعنی اجبار به کندن مو است.

آیا عادت های تغذیه ای هم می توانند بر ریزش یا تقویت موهای ابرو تاثیرگذار باشند؟

به طورکلی تغذیه می تواند در رشد یا ریزش موهای سر نقش بسیار پررنگی داشته باشد اما تاثیر تغذیه بر رشد و ریزش ابروها مانند موی سر نیست.

به عنوان آخرین سوال هم اینکه چرا ابروهای آقایان تا میانسالی و حتی سالمندی هم از ابروهای خانم ها پرپشت تر است؟

به دلیل اینکه مردها در طول زندگی خود از موچین و سایر وسایلی که باعث کندن و مرتب کردن ابروها می شوند، استفاده نمی کنند. شما شک نکنید که اگر خانم ها هم مانند آقایان به ابروهای خود دست نزنند به طور حتم در دوران سالمندی هم از ابروهایی پرپشت برخوردار خواهند بود!

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد beytoote :بخش آرایش و زیبایی از مجله اینترنتی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.