مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

زندگی زیباست!

طلب خیر؛ طلب بهترین ها برای هر کس میتواند باشد. ولی نه آن چیزهایی که شما در ذهن دارید. بلکه به آن چه که خداوند به آن آگاه مطلق است.

و شما با طلب خیر کردن تان آن را از خدا میخواهید. و خداوند آن را برای کسی که شما میخواهید جاری میکند.

یاد بگیرید برای آدم های بد زندگیتان هم طلب خیر کنید.

چون طلب خیر هم بزرگترین دعاست

وهم بزرگترین نفرین...!

دعایش که معلوم ست هر آنچه که از خوبی هاست و خداوند آن را جاری میکند.

ولی نفرینش این حسن را دارد، که شما ناآگاهانه برای کسی بدی یا شر نمیخواهید.

بلکه خداوند آن چه که خوبیست برای کسی که دنبال شر است جاری میکند

او خودش صلاح میبیند که چطور با دعای شما تلنگری به او بزند که از آن درس بگیرد!

پس همیشه برای همه طلب خیر کنید

بهشت‌ مکان نیست، زمان است

زمانی است که میل به عشق ورزی و

اندیشه های مثبت در وجودمان می‌درخشد.

جهنم مکان نیست، زمان است...

زمانی که کینه ورزی و اندیشه های منفی، قلبمان را می‌آلاید.

بدانید هیچ بخیلی آسودگی نخواهد داشت و هیچ حسودی از حسدش لذت نمی‌برد.

پس بیایید قلب و روح را پاڪ و خالص کنیم...

شادمانی را به دل خود راه دهیم و آنرا

به دیگران هدیه کنیم.

شادی یکی از راههای تهذیب روح است،

روحمان را پاڪ و‌ منزه کنیم...

شاد باشیم و دلی را شاد کنیم

گاهی فراتر از آنچه که هست بیاندیش، چشم باز کن ومتفاوت ببین...

پای فکرت را زنجیر نکن، فرصت پرواز را از خودت نگیر...

شخصیت خویش را چنان بساز که کسی را راحت از زندگیت کنار نگذاری و اگر کسی تو را کنار گذاشت بتوانی با آن کنار بیایی...

در زندگی دنبال غمخوار یا فردی که کمبودهایت را پر کند نباش، ضعف هایت را با آموختن مهارتهای زندگی برطرف کن نه با مهارتهای فرد مقابلت:::

می گویند با هر کس باید مثل خودش رفتار کرد !

شما گوش نکنید ، چون اگر چنین بود از منش و شخصیت هیچکس ،چیزی باقی نمی ماند !

هرکس هر چه به سرت آورد فقط خودت باش... نگذار برخورد نادرست آدمها ، اصالت و طبیعت تو را خدشه دار کند.

اگر جواب هر جفایی ، بدی بود که داستان زندگی ما خالی از آدم های خوب می شد !

اگر نمی توانی شخص مثبت زندگی کسی باشی...

اگر برای یاد دادنِ همان خوبی هایی که خودت بلدی ، ناتوان هستی

اگر خوبی کردی و بدی دیدی

کنار بکش... اما بد نشو.

این تنها کاریست که از دستت بر می آید...

تو شخص مثبت زندگی خودت باش..

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد beytoote : بخش سرگرمی از مجله تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

مدل لباس ستارگان در جشنواره کن 2018

گلچینی از تصاویر مدل لباس های ستارگان در جشنواره کن 2018

عکس های مدل لباس ستارگان در جشنواره کن


تصاویر مدل لباس ستارگان در جشنواره کن

لباس ستارگان هالیوودی در جشنواره کن 2018

مدل لباس ستارگان در جشنواره کن 2018

تصاویر مدل لباس ستارگان در جشنواره کن 2018

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد beytoote : بخش دنیای مد از سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

ماجرا جنجال عروسی لاکچری پسر آقای سفیر با مدل مشهور!

ماجرای عروسی لاکچری پسر سفیر ایران در دانمارک موضوعی است که در چند روز گذشته بازتاب زیادی داشته است. طوری که با واکنش شدید آناشید حسینی و همسرش امیر محسن مرادیان رو به رو بوده است. با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.


به گزارش چفچفک ؛ همه چیز از پست «سیدمحمدمهدی صدرالساداتی» شروع شد. سید مرتضی صدرساداتی با انتشار عکس مرتضی مرادیان در عروسی پسرش نوشت: آقای مرتضی مرادیان، سفیر محترم جمهوری اسلامی در دانمارک! ضمن تبریک دامادی آقا زاده تان و آرزوی خیر و عاقبت بخیری برای خانواده محترم... یکی از دوستان عکس‌ های عروسی دیشب را در اینستا دیده بود و از من سؤالی پرسید که نتوانستم خوب جواب دهم... ایشان گفت: آقای سفیر جمهوری اسلامی هم انسان مذهبی هستند و هم آشنا به مبانی انقلاب. از آنجا که امام فرمودند: اگر مسئولین از کوخ نشینی به کاخ نشینی رفتند باید فاتحه جمهوری اسلامی را خواند... سؤال من این است که قطعا یک هزارم این ملت هم نمیتواند در لاکچری‌ ترین سالن‌های کشور (دانیال، شهرک غرب) و با ماشین بنز برای فرزندشان مراسم بگیرند، آیا شما خود را مسئول نمیدانید؟ یا اینکه قرار است فاتحه جمهوری اسلامی را بخوانیم؟ یا اینکه تحلیل و تفکر امام نسبت به زندگی خصوصی مسئولین غلط و سطحی بوده؟ بنده نتوانستم خوب جواب بدهم، از شما و دوستان دیگر تقاضا دارم یک جوابی بدهید ما فوروارد کنیم؟

واکنش تند مدل معروف

آناشید حسینی در استوری اینستاگرامش واکنش تندی را به این موضوع نشان داد.

شغل پدر آناشید حسینی چیست؟

حسینی بیان کرد: اولین سوالتان این بود که "چرا شما که از شرایط اقتصادی می‌نالیدید ولی چه جوری این عروسی را گرفتید؟ "درباره این موضوعی من قبلا گفته بودم که اگر تا قبل از این بنده و خانواده‌ام جز قشر مرفه بودیم بعد از این جز قشر متوسط خواهیم بود. این جمله یک نوع اعتراض بوده و کاملا هم واقعیت داشته است چون شرایط بد اقتصادی برای همه است و فشار اقتصادی روی همه اقشار و طبقات جامعه وارد شده است. وی درباره شغل پدرش گفت: بنده اصلا در خانواده دولتی بزرگ نشدم پدرم فعالیت اقتصادی آزاد انجام می‌دهد و خدا رو شکر وضعیت مالی مناسب هم داریم.

پول کمربند و ساعت لاکچری عروس سفیر از کجا آمده است؟

وی ادامه داد: مساله دیگر اینکه بنده با همسرم یک سال که ازدواج کردم خیلی از دوستانی که این شایعات را درست کرده‌اند این مساله را ندیده گرفته‌اند که تمام اعتراضشان اینکه این خانم اگر که پدر همسرشان فلان سمت را دارند چرا همچین کیف‌هایی دستشان می‌گیرند؟ چرا فلان خرج‌هایی می‌کنند و من این محدودیت‌هایی را به هیچ عنوان نداشتم و در این یک سال که ازدواج کردم اینقدر درگیر کارم بودم که واقعا شاید بیشتر از دو سه بار فرصت خرید کردن نداشتم خیلی از این چیزهایی که در این عکس‌ ها می‌بینید برای زمان مجردی من بوده است؛ مثل همون ساعت، همون کمربندی که اینقدر راجع به آن نوشته‌اید جالب است که بدانید جنس آن کمربندی که در آن عکس‌ها منتشر شده اصلا کمربند من نیست، کمربند برای چهار پنج سال پیش بوده با دلار و یورو الان خیلی قیمتش متفاوت بوده است و شاید یک دهم پانزده میلیون بوده است. من فک می‌کنم یک محاسبه خیلی ساده است با دلار و یوروی آن زمان که اصلا قیمتش 15 میلیون نبوده و یک قیمت خیلی معقول‌تر از آن داشته است.

کیف‌های هرمس 180 تا 200 میلیونی؟!

عروس سفیر درباره کیف های هرمس بیان کرد: کسانی که خیلی علاقه به برند دارند می‌دانند چهار پنج سال پیش فیک در ایران زیاد شد ولی همان زمان هم اصلا قیمت ارزانی نداشتند. یعنی همان موقع حدود یک یا دو تومان جنس‌ های خوبش بود من هم مثل همه دخترهای دیگر خوشم آمد و دو سه رنگ را خریدم.

کیف فیک دیگه هم در این عکس‌ ها بود و منتشر کرده بودند که یکی از بچه‌ها اسفند ماه یعنی قبل از عید به من هدیه دادند.

ساعت‌های لوکس از کجا آمد؟

وی تصریح کرد: درباره عکس ساعت‌ ها باید بگویم این‌ها همه برای زمانی بوده که مجرد بودم و در واقع می‌شود بگویم من هیچ توضیحی درباره قبل از ازدواجم به کسی نمی‌دهم.

عکسی که باعث عصبانیت عروس خانم شد

حسینی اظهار داشت: یک حرکت خیلی زشتی که حالا این بود که عکس کفش عروسی من و عکس پای من را بدون اجازه در پیجشان گذاشته‌اند و این فکر می‌کنم دیگه شرعا حرام باشد چون من این کار نکرده بودم و عکس پا و کفش خودم را در پیج‌ام نگذاشته بودم. قیمت کفش عروسی هم 480 هزار تومان بوده است.

تالار عروسی برای میلیاردرها بود؟

وی گفت: عروسی را من و همسرم گرفتیم ما عقد و عروسی‌ مان یکجا بود و هزینه‌اش بین من و ایشان تقسیم شد تالار هم سر جایش است الان می‌توانید تماس بگیرید و قیمت را بپرسید.

چه کسی تصاویر عروسی را منتشر کرد؟

مرتضی مرادیان درباره انتشار تصاویر عروسی به سیدمهدی صدرالساداتی گفت: این تصاویر از طریق یکی از دوستانم به قصد خیر با چند شخصیتی که من می‌دانم شما با آنها مشکل دارید، گرفته شده چرا شما اقدام به انتشار آنها کرده‌اید؟ صدرالساداتی در پاسخ اظهار داشت: عکس‌ های خانم شما در پیج‌هایی قرار داشته که پابلیک بوده است و نام همسر شما در آن تگ شده است، خودتان هم لایک کرده‌اید اگر راضی نبودید چرا لایک کرده‌اید؟

صدرالساداتی همچنین کفت: من این سوالات را از پدر شما داشته‌ام که چرا خوی اشرافی‌ گری را ترویج می‌دهند؟ شما چرا عصبانی می‌شوید.

مجله اینترنتی خواندنی ها khaandaniha : سایت بخش اخبار داغ و جالب از سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

جذابیت ظاهری زنانه ؛ از موی بلند تا رنگ قرمز

مجله اینترنتی چفچفک : تعریف شما از جذابیت زنانه یا زن جذاب چیست؟ شاید این مهم ترین سوالی باشد که زنان در مورد زیبایی و جذابیت ظاهری خود به دنبال پاسخ آن می گردند. چه چیزی زنان را در چشم مردان جذاب و زیبا می سازد؟ اگر از یک مرد بپرسید، هنگام نگاه کردن به یک زن اولین چیزی که نظرش را جلب می کند چیست شاید بیش از همه به تناسب اندام یا لبخند او اشاره کند. البته طیف گسترده ای از مردان پیش از هر چیز به انحناها و برآمدگی های بدن زنان جذب می شوند و این امر توسط بسیاری از محققان و کارشناسان تایید شده است.

در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ویژگی های ظاهری زنانه ای که توسط بسیاری از مردان به عنوان ویژگی های یک زن جذاب شناخته شده و باعث جلب توجه آن ها می شود اشاره ای اجمالی داشته باشیم.

۱- موهای بلند

جذابیت ظاهری زنانه؛ از موی بلند تا رنگ قرمز

بر اساس تحقیقات گسترده، مردان به طور عمومی زنانی با موهای بلند،ضخیم و براق را ترجیح می دهند. مطالعات نشان می دهد که مردان این ویژگی های ظاهری زنانه را به صورت ناخودآگاه نشانه ای از سلامت جسمانی، انرژی کافی حیاتی و حتی نشانه ای از قابلیت باروری بالای زن می دانند.

البته از نشانه های دیگر می توان به موهای زنان اشاره کرد زیرا زنان سالم همواره موهایی درخشان دارند در حالی که زنان دارای وضعیت جسمانی نامناسب معمولاً با موهای بی رنگ و مات دیده می شوند. از این رو داشتن موی بلند و البته درخشان و سالم یکی از ویژگی های یک زن جذاب است که چشم مردان را به خود جلب خواهد کرد.

۲- بوی خاص

جذابیت ظاهری زنانه؛ از موی بلند تا رنگ قرمز

بسیاری از ما در مورد فرومون ها شنیده ایم؛ سیگنال های شیمیایی که از بدن ما متساعد می شود. اما کمتر کسی می داند که این بوهای خاص توسط افراد و به صورت ناخودآگاه به عنوان نشانه ای از سلامت و جذابیت یک زن در نظر گرفته می شوند. مطالعات نشان داده است که فرومون ها اطلاعات قابل توجهی در مورد شخص در خود دارند؛ از جمله شرایط سیستم ایمنی بدن. از این رو می توان گفت که مردان می توانند با بوی یک زن تشخیص دهند که او سیستم ایمنی قوی دارد یا خیر.

۳- تقارن صورت

جذابیت ظاهری زنانه؛ از موی بلند تا رنگ قرمز

تقارن صورت در جذابیت زن بسیار مهم و تعیین کننده است و می توان آن را با چند ترفند اندازه گیری کرد. مردان به طور ناخودآگاه به این ویژگی زنانه دقت می کنند زیرا ویژگی های صورت زنان نشانه ای از ژن خوب در بدن آن هاست. از طرف دیگر، عدم تقارن، همواره با وخامت وضع سلامتی، ژن های بد و حتی ناهنجاری هایی در ارگان های تولید مثلی زنان همراه است. حتی حیوانات وحشی نیز هنگام نگاه به جنس مخالف خود موضوع تقارن را در نظر می گیرند.

۴- رنگ دندان

جذابیت ظاهری زنانه؛ از موی بلند تا رنگ قرمز

وقتی که محققان می خواستند تاثیر لبخند شخص بر جذابیت او را مشخص کنند، با تغییر محل و فاصله دندان ها از طریق فتوشاپ و نشان دادن آن ها به افراد به نتایج جالبی دست یافتند: با نشان دادن عکس مردان به زنان و برعکس، مشخص شد که دندان زنان اهمیت زیادی برای مردان دارد و حتی بدون توجه به بحث سنی، این موضوع نشان دهنده توان باروری باقیمانده در وی است. بدین ترتیب زنانی که می خواهند جذابیت زنانه بیشتری داشته باشند بهتر است به سلامت دهان و دندان خود اهمیت بیشتری دهند زیرا از نظر مردان، زن جذاب زنی است که دندان های زیبا و سفیدی داشته باشد.

۵- دست های بلند

جذابیت ظاهری زنانه؛ از موی بلند تا رنگ قرمز

این مورد یکی از ویژگی های ظاهری است که ممکن است داشته و یا نداشته باشید اما جالب این است که بدانید مردان، زنان دارای دست های بلند را حتی بیشتر از پاهای بلند جذاب می دانند. بر اساس تحقیقی که در دانشگاه نیو ساوث ولز انجام گرفت، گروهای از مردان به تماشای ویدیوهایی از ۹۶ زن با سنین ۲۰ تا ۴۹ سال نشستند. بعد از تماشای ویدیو، از آن ها خواسته شد به زنانی که دیده اند به صورت جداگانه امتیازی بدهند. نتایج نشان داد که زنان دارای دست های بلند همواره بیشتری امتیاز را در میان دیگر زنان بدست آورده و بدین ترتیب بلند بودن دست یکی از معیارهای مردان برای یک زن جذاب است.

همچنین مطالعات نشان داد که سایز باسن و دور کمر نیز برای مردان بسیار مهم است و پس از آن نیز وزن و سن اهمیت بالایی دارند. برخلاف تصور بسیاری از زنان که پاهای بلند را عاملی برای جلب توجه مردان و نشان دهنده جذابیت زنانه می دانند اما این مطالعه نشان داد که این ویژگی تاثیر زیادی در نظر مردان در مورد زن جذاب ندارد.

۶- صدای با تُن بالا

جذابیت ظاهری زنانه؛ از موی بلند تا رنگ قرمز

مطالعات نشان داده که مردان صداهای نازک زنانه را دوست دارند زیرا چنین زنانی معمولاً جوان تر بوده و ویژگی زنانه ای محسوب می شود که نشان از سطح بالای استروژن در بدن زن دارد. علاوه بر این صدای با تنُ بالا نیز نشان دهنده سایز بدنی کوچکتری است، در حالی که صدای با تن پایین با مردانگی مرتبط است. از این رو زنانی که تن صدای پایینی دارند معمولاً دارای ویژگی های زنانه کمتر و مردانه بیشتری هستند .

برای مثال غرش های عمیق نشان دهنده حیوانی بزرگ و تُن های بالا و سبک نشان دهنده موجودی کوچک جثه مانند حشرات است.

۷- انحنای ستون فقرات

جذابیت ظاهری زنانه؛ از موی بلند تا رنگ قرمز

همه می دانند که زنان از زنان دارای انحنا و پیچ و خم بدن خوششان می آید و از نظر آن ها یک زن جذاب باید دارای انحناها و پستی بلندی هایی در بدن خود باشد. اما صرفاً داشتن برآمدگی و برجستگی برای مردان جذاب نیست زیرا ممکن است این برآمدگی ها و انحناها نتیجه اضافه وزن باشد. از این رو مردان، زنانی را دارای جذابیت زنانه می دانند که در ناحیه کمر و ستون فقرات و به صورت طبیعی دارای انحنا باشند.

۸- رنگ قرمز

جذابیت ظاهری زنانه؛ از موی بلند تا رنگ قرمز

تحقیقی که توسط اندرو الیوت و دانیلا نیستا انجام شده نشان داده است که واکنش خاص مردان به رنگ قرمز می تواند یک فرآیند بیولوژیکی باشد. این موضوع در دنیای حیوانات نیز صادق است زیرا در میان حیوانات نیز رنگ قرمز معمولاً نشان دهنده آمادگی جنس مخالف برای جفتگیری است. این دو محقق در نهایت دریافتند که رنگ قرمز تاثیر زیادی بر روی ماهیت جذابیت زنانه از دیدگاه مردان دارد بدون این که خودشان متوجه نقش رنگ قرمز در این ماجرا باشند. در کمال ناباوری مشخص شد که رنگ قرمز هیچ تاثیری بر استنباط زنان از جذابیت زنانه در مورد زنان دیگر ندارد و این موضوع تنها بر مردان موثر می افتد.

۹- لگن پهن

جذابیت ظاهری زنانه؛ از موی بلند تا رنگ قرمز

یکی از جذاب ترین ویژگی های جسمی زنانه که مردان را به شدت به یک زن جذب کرده و دارنده آن یک زن جذاب دارای جذابیت زنانه شناخته می شود دارا بودن لگن یا باسن پهن است و به گفته محققان، مردان نسبت ۷ به ۱۰ سایز کمر در مقابل پهنای لگن را جذاب ترین شکل می دانند زیرا که چنین شرایط جسمی از نظر آن ها بهترین و کامل ترین شکل برای فرزند آوری است. هر چه این نسبت کاهش یابد نشان دهنده این است که وضع حمل برای زن سخت تر و پیچیده تر خواهد بود و اگر شاهد بالا رفتن این نسبت در قسمت باسن باشیم این موضوع می تواند نشان دهنده چاقی زن مورد نظر و داشتن مشکل در باروری باشد.

البته که مردان ضرورتاً و به صورت آگاهانه خواستار چنین نسبتی نیستند و اکثر مردان نیز از این که چنین ویژگی هایی را به صورت ناخودآگاه نشانه باروری می دانند غافل هستند زیرا تمام این فرآیند کاملاً ناخودآگاهانه صورت می گیرد بدون این که مردان خود از علت توجهشان به این مسئله آگاه باشند علاوه بر این نقش غریزه و جنبه شهوانی موضوع را نیز نباید نادیده گرفت و مطالعات نشان داده که این موضوع نقش مهمی در تصور یک مرد از جذابیت زنانه و زن جذاب دارد.

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی bartarinha : بخش آرایش و زیبایی از سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

لیستی از پردرآمدترین سلبریتی های سال ۲۰۱۸

سایت سرگرمی چفچفک : هیچ زمانی به اندازه حالا، سلبریتی شدن به لحاظ اقتصادی ارزشمند نبوده است. مجله فوربس، لیست ۱۰۰ هنرمند و سلبریتی پردرآمد امسال را منتشر کرده است. مجموع درآمد این ۱۰۰نفر، به ۶,۳‌میلیارد دلار در ‌سال می‌رسد که این میزان، بیش از ۲۲‌درصد از ‌سال گذشته افزایش داشته است. درآمد سالانه ۱۱ سلبریتی هم از ۱۰۰‌میلیون دلار در ‌سال عبور کرده و این میزان، دوبرابر مجموع تعداد هنرمندان دو‌سال گذشته است.

مجله فوربس درآمد سلبریتی ها از ۱ ژوئن ۲۰۱۷ تا ۱ ژوئن ۲۰۱۸ و این لیست براساس نیلسن پل‌استار، آی.ام.دی.بی، سوند اسکن، ان.پی.دی بوک‌اسکن و کام‌اسکور و همچنین براساس مصاحبه با متخصصان و چندتن از هنرمندان محاسبه شده است.

۱- فلوید می‌ودر؛ بوکسور

این بوکسور سال گذشته در لیست قرار نگرفت، اما در آگوست ۲۰۱۷، در مبارزه با کونور مک‌گرگور در لاس‌وگاس، بیش از ۵۵۰‌میلیون دلار سود کرد و این پول، درآمد ۲۷۵‌میلیون دلاری او را بسیار افزایش داد و او را به رتبه نخست پردرآمدترین سلبریتی آورد.

۲- جورج کلونی؛ بازیگر

شرکت بزرگ دیاگو به کمپانی کازامیگو، که توسط این بازیگر و شرکای او، راند گربر و مایک ملدمن تأسیس شده، ۷۰۰‌میلیون دلار پول داد و کمپانی آنها را خرید. کلونی با این معامله، بهترین درآمد سالانه خود را به دست آورد.

۳- کایلی جنر؛ موسس شرکت رژ لب کیلی کازمتیک

کایلی جنر که از اطرافیان کیم کارداشیان است، به واسطه رژلب‌های ۲۹دلاری‌اش بسیار پولدار شد. این شرکت، حالا سراغ فروش سایر لوازم آرایشی هم رفته است. این شرکت از زمان تأسیس، یعنی در فوریه ۲۰۱۶، بیش از ۶۳۰‌میلیون دلار مواد آرایشی را فروخته است.

۴- جودی شیندلین؛ تولید‌کننده و نویسنده تلویزیونی

یکی از برنامه‌ های تلویزیونی جودی شیندلین در طول ۲۲ فصل در تلویزیون پخش شد و میانگین تماشاگران آن به بیش از ۱۰‌میلیون بیننده در روز رسید. او کتابخانه شخصی بسیار بزرگ خود را به مبلغ ۱۰۰‌میلیون دلار فروخت . او همچنین موفقیت زیادی را در مجموعه صندلی داغ در ‌سال ۲۰۱۴ به دست آورد.

۵- دواین جانسون (راک)؛ بازیگر

کشتی‌ گیر سابق با توجه به پرداخت‌های هنگفتی که دریافت کرده و بازی‌های زیادی که انجام داده و خصوصا سود دریافت کرده، از بازی در فیلم جومانجی، جزو ۱۰۰ سلبریتی پردرآمد تاریخ قرار گرفته است. فالوورهای زیادش، به او اجازه داده تا مبلغ قرارداد هایش را تشدید کند و درآمد خود را تقریبا دوبرابر درآمد ‌سال گذشته‌اش بکند.

۶- گروه یو۲؛ موزیسین

گروه یو۲، یک گروه موسیقی راک اهل ایرلند است که در‌ سال ۱۹۷۶ تأسیس شد. این گروه در سی‌امین سالگرد انتشار آلبوم «درخت جوشوا» بیش از ۳۱۶‌میلیون دلار به دست آورده است و هنوز هم ۲,۷‌میلیون طرفدار، این آلبوم را به سود آورترین آلبوم ‌سال ۲۰۱۷ تبدیل کرده‌اند.

۷- کلد پلی؛ موزیسین

کریس مارتین به همراه گروهش با تور «سری با ‌هزار سودا» در طول دو‌سال گذشته، با اجرا در ۵ قاره، بیش از نیم‌میلیارد دلار به دست آورده است.

۸- لیونل مسی؛ فوتبالیست

مسی فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۸ را به‌عنوان بهترین بازیکن در ۵ لیگ برتر اروپا با ۴۵ گل در تمام مسابقات به پایان رساند. او در‌ سال ۲۰۱۷، قرارداد خود را با بارسلونا تا ‌سال ۲۰۲۱ تمدید کرد و مقرر شد تا سالیانه ۸۰‌میلیون دلار به‌ عنوان دستمزد دریافت کند. او قرار است که قرارداد هایی را هم با آدیداس، پپسی، هوآوی و ‌هاکرز ببندد.

۹- اد شیران؛ موزیسین

شیران با ۲۷‌سال سن، بیشترین درآمد را در میان نوازندگان سولو دارد. آهنگ‌ های او در سراسر جهان پخش شده است؛ خصوصا که او یکی از نوازندگان سریال بازی تاج و تخت و سیمپسون‌ ها است.

۱۰- کریستیانو رونالدو؛ فوتبالیست

رونالدو با ۴۴ گل زده در ۴۳ بازی در تمام رقابت‌ها در فصل گذشته و همچنین دریافت پنجمین توپ طلا به‌عنوان بهترین بازیکن جهان تبدیل شد. قرارداد او با رئال مادرید، ۵۰‌میلیون دلار بود؛ او همچنین قراردادی را به مبلغ یک‌میلیارد دلار تا پایان عمر با نایک بست.

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی bartarinha : بخش سلبریتی ها از مجله تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

آمبره چیست؟/ مدل آمبره های تابستانی 2018

آمبره یکی از زیباترین روش های تغییر رنگ مو ها است که مدل ها و تنوع بسیاری دارد. در این مقاله به شما جدیدترین مدل های آمبره مو برای تابستان 2018 را گردآورری کرده ایم. با مجله اینترنتی چفچفک همراه شوید.

آمبره روشی تقریبا جدید برای تغییر رنگ مو ها است. در این روش مو هایی که از ریشه تیره هستند به تدریج وقتی به ساقه می رسند روشن تر می شوند. می توانید برای آمبره موهای تان از همه تم های رنگی استفاده کنید. در این مقاله برای شما مدل های آمبره تابستانی 2018 را گردآوری کرده ایم. با ما همراه شوید.

آمبره بلوند عسلی برای تابستان 2018

مدل آمبره های تابستانی‎

آمبره رنگین کمانی برای تابستان 2018

آمبره بلوند کرمی برای تابستان 2018

آمبره بلوند کره ای برای تابستان 2018

آمبره شکلاتی تیره روشن برای تابستان 2018

آمبره قهوه ای کاراملی برای تابستان 2018

آمبره قرمز آتیشی برای تابستان 2018

آمبره بلوند تیره روشن برای تابستان 2018

آمبره پلاتینیوم برای تابستان 2018

آمبره سورمه ای مشکی برای تابستان 2018

آمبره دودی برای تابستان 2018

آمبره نقره ای بنفش برای تابستان 2018

آمبره خورشیدی برای تابستان 2018

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد beytoote : بخش آرایش و زیبایی از سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

نکات متخصصین مد برای تابستان

پیشنهادات متخصصین مد برای تابستان

مجله اینترنتی چفچفک : فصل تابستان فصل سفرهای آرامبخش ساحلی است اما چیزی که ممکن است آرامش را از شما بگیرد بالا رفتن دمای هواست پس بد نیست تجدید نظری در لباس های تابستانی خود بکنید. اما قبل از این که به فروشگاه بروید چند نکته هست که باید آن ها را در نظر بگیرید.

کفش های تابستانی

سایز کفش هایی که در تابستان انتخاب می کنید باید کمی بزرگ تر از حالت معمولی باشد. آیا می دانستید پاها در فصل تابستان متورم می شوند؟ بنابراین بهتر است سایز کفش هایی که انتخاب می کنید بزرگ تر باشد. مواد طبیعی مثل برزنت، چرم و جیر جا باز می کنند بنابراین نیم سایز بزرگ تر کافی است اما مواد مصنوعی مثل پلاستیک یا چرم مصنوعی جا باز نمی کنند و باید یک سایز بزرگ تر انتخاب کنید.


در تابستان بهتر است سایز کفش هایی که انتخاب می کنید بزرگ تر باشد

در انتخاب جنس لباس دقت کنید

پوشیدن لباس های پشمی در فصل تابستان غیرممکن است اما پارچه های پلی استر و ترکیبی هم زیاد به درد این فصل نمی خورند چون هوا نمی کشند اما در بیشتر فروشگاه ها اجناس ترکیبی پلی استر به فروش می رسد. پارچه هایی که انتخاب می کنید باید طبیعی باشند مثل نخی و لینن. پارچه های ریون هم برای این فصل مناسب هستند. این پارچه ها تعریق را جذب و به سرعت تبخیر می کنند.

پارچه های لینن هم محکم هستند و هم هادی گرما. در پارچه های نخی هم به دلیل بافت آزادی که دارند هوا به خوبی جریان پیدا می کند. در این پارچه های بادوام باکتری رشد نمی کند.

پارچه های ابریشمی نیز انتخاب خوبی برای این فصل هستند. این پارچه ها خنک و مواد طبیعی هستند. اگر از آن دسته افراد هستید که زیاد عرق می کنید باید لباس های جنس ابریشمی خود را دائم بشوئید. پارچه های جین نازک و کاغذی و یا کتان هم مناسب فصل تابستان هستند.


پارچه های جین نازک و کاغذی و یا کتان مناسب فصل تابستان هستند

لوازم آرایشی مناسب

برای انتخاب لوازم آرایشی تابستانی وقت بگذارید. لوازمی که انتخاب می کنید باید سبک باشند و باعث گرمای بیشتر پوست نشوند.


در تابستان لوازمی که انتخاب می کنید باید سبک باشند و باعث گرمای پوست نشوند

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد beytoote : بخش دنیای مد از سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

اکسسوری های ترند ویژه تابستان

با شروع شدن فصل تابستان، اکسسوری ها نقش ویژه ای در استایل شما دارند. در این مطلب قصد داریم اکسسوری های ترند تابستان امسال را برای شما دسته بندی کنیم با سایت سرگرمی چفچفک همراه باشید :

۱- گردنبند

اکثر خانم ها به گردنبند علاقه دارند. ترند امسال زنجیرهای باریک دارای پلاک هایی مانند سنگ و یا مروارید است. این موضوع را فراموش نکنید که گردنبندها امسال نقش ویژه ای در استایل شما را ایفا می کنند.


ترند امسال زنجیرهای باریک دارای پلاک هایی مانند سنگ و یا مروارید است

۲- گوشواره

گوشواره ها جزو جدایی ناپذیر از جعبه اکسسوری هاست. گوشواره های شیک و ظریف را می توان در هر مکان و زمانی استفاده کرد. شما ممکن است گوشواره های خود را از میان طلا، نقره، یاقوت و یا گوشواره های ساده تر انتخاب کنید این موضوع کاملا به شما بستگی دارد.

گوشواره های به فرم دایره که از دهه ۶۰ میلادی به محبوبیت رسیدند به صورت مدرن تر امسال در میان ترندهای تابستان دیده می شوند. استفاده از گوشواره های دایره ای باعث می شود که صورت شما باریک تر دیده شود. استفاده از این فرم گوشواره های مناسب تمام سنین است. گوشواره های به فرم اشک نیز یکی دیگر از اکسسوری های ترند تابستان هستند.


استفاده از گوشواره های دایره ای باعث می شود که صورت شما باریک تر دیده شود

۳- پابند

پابندهای ظریف و شیک امسال بسیار ترند هستند و می توانند تمام کننده استایل ظریف شما باشند. همچنین شما به راحتی می توانید در استایل روزانه خود نیز آن ها را به راحتی استفاده کنید.


پابندهای ظریف و شیک می توانند تمام کننده استایل ظریف شما باشند

۴- دستبند

در این فصل دستبندهای توری، زنجیرهای نازک و کوچک، سبک بوهم و چوبی بسیار ترند هستند. دستبندها به راحتی بیانگر استایل شما هستند پس در انتخاب آن ها دقت کنید. شما می توانید در تابستان از چندین دستبند در کنار یکدیگر استفاده کنید. دستبندهای ظریف جزو جدایی ناپذیر استایل زنان شیک پوش است.


شما می توانید در تابستان از چندین دستبند در کنار یکدیگر استفاده کنید

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد beytoote : بخش دنیای مد از سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

ترشحات بینی درباره سلامت شما چه می‌گویند؟

مجله اینترنتی چفچفک : دفعه بعد که بینی‌ تان را فین کردید، کمی بیشتر به دستمال کاغذی‌ تان نگاه کنید. ممکن است با این کار اطلاعات بیشتری درباره بدنتان به دست آورید. این موضوع که ما می‌توانیم بیش از ۱۰ هزار رایحه را با بینی‌مان شناسایی کنیم، حقیقتی شگفت‌ آور است، اما بینی شما فقط مکانی برای تشخیص بو‌ها نیست؛ بینی همچنین می‌تواند پنجره‌ای به آنچه در بدن شما می‌گذرد، بگشاید. در این مورد کنجکاو هستید؟


کافی است نگاهی به دستمال کاغذی‌تان بیندازید. رنگ و قوام ترشحات مخاطی بینی می‌تواند مشخص کند که آیا شما در آستانه سرماخوردگی هستید یا برای مشکلی جدی‌تر مانند عفونت قارچی سینوس نیاز به مراجعه به پزشک دارید.

شش نکته که ترشحات بینی درباره سلامت شما می‌گویند

۱. شفاف
ترشحات رقیق و شفاف به معنای سالم بودن شماست. ما هر روز حدود ۴ فنجان ترشحات مخاطی تولید می‌کنیم که وظیفه اصلی آن مرطوب نگهداشتن پوشش بینی و به دام انداختن ذرات، کپک‌ها، ویروس‌ها، باکتری‌ها و مواد آلاینده است. برای این که ترشحات مخاطی‌تان در وضعیت طبیعی باقی بماند، باید به اندازه کافی مایعات بنوشید تا آب بدنتان حفظ شود.

بافت تولیدکننده ترشحات مخاطی علاوه بر بینی در گلو و دهان شما نیز وجود دارند و نوشیدن آب به پیشگیری از خشک شدن آن‌ها هم کمک می‌کند؛ و مرطوب کردن هوا در خانه و دفتر کارتان با دستگاه‌های تولیدکننده بخور سرد به خصوص در فصل زمستان هم به شما کمک می‌کند.

۲. سفید
ترشحات مخاطی سفید ممکن است بیانگر شروع سرماخوردگی، آلرژی یا کم‌ آبی بدن باشد. این وضعیت هنگامی رخ می‌دهد که سلول‌ های تاژک‌دار بینی در نتیجه التهاب آسیب می‌بینند، بنابراین تولید ترشحات کند می‌شود، رطوبتشان از دست می‌رود و به رنگ سفید در می‌آیند. در این موارد می‌توانید آب بنوشید یا سورا‌خ‌های بینی‌تان را با اسپری سالین (که در داروخانه‌ها موجود است)، پاک کنید. این کار‌ها به مرطوب نگهداشتن بینی و خارج کردن ذرات آزارنده کمک می‌کند.

۳. زرد یا سبز
در این مورد نمی‌توانید براساس رنگ ترشحات مخاطی درباره آن‌ها قضاوتی قطعی کنید. برخلاف باور عمومی، ترشحات مخاطی سبز به معنای عفونت باکتریایی و ترشحات زرد رنگ به معنای عفونت ویروسی نیست. تغییر رنگ ترشحات مخاطی بستگی به میزان ترشحات درون بینی شما دارد و نیز اینکه چه مقدار التهاب وجود دارد. هر دو رنگ زرد و سبز بیانگر این هستند که شما بیمار هستید و دستگاه ایمنی‌تان در تلاش برای مقابله است.

این رنگ‌ها ناشی از مقدار فراوانی سلول‌های سفید خون است که برای کمک به مقابله با عوامل بیماری‌زا به صحنه وارد می‌شوند. هنگامی که این سلول‌ها می‌میرند، آنزیم‌های سبزرنگی را به جای می‌گذارند که باعث رنگ گرفتن ترشحات مخاطی می‌شوند.

۴. طلایی و بسیار چسبنده
ترشحات مخاطی که رنگ زرد تیره‌تر و قوامی مانند کره بادام‌زمینی دارند، ممکن است بیانگر سینوزیت قارچی، نوعی عفونت ناشی از هاگ‌ های کپک‌ هایی باشند که درون بینی گیر افتاده‌اند. همه ما هاگ‌ های کپک‌ها را در طول روز استنشاق می‌کنیم و اغلب افراد می‌توانند این ذرات را کمک حرکت ترشحات مخاطی به پایین و به سمت گلو برانند، اما اگر شما نسبت به آن‌ ها آلرژی داشته باشید، این ذرات به پوشش مخاطی می‌چسبند و باعث التهاب مجاری بینی شما می‌شوند.

۵. قرمز یا صورتی
علت ایجاد این رنگ در ترشحات مخاطی نشت خون از رگ‌های خونی پاره شده است که در بسیار نزدیک به سطح پوشش درونی بینی قرار دارند. هنگامی که شما با شدت بیش از حدی فین می‌کنید یا پوششش مخاطی بینی‌تان بیش از حد خشک است، این رگ‌ های خونی پاره می‌شوند.

۶. سیاه
ترشحات مخاطی کاملا تیره ممکن است ناشی از آلاینده استنشاق شده یا دود سیگار باشند، اما ممکن است بیانگر عفونت مزمن سینوس یا عفونت قارچی باشند. قارچ‌ ها به جایگزین شدن روی بافت مرده گرایش دارند و اگر ترشحات مخاطی شما روی هم انباشته شده باشند، محیط مناسب و رشد قارچ‌ ها فراهم می‌کنند. در این موارد باید به دکترتان مراجعه کنید.

فرادید: Faradeed : بخش سلامت از سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

معرفی کلیسای الکساندر نوسکی در بلغارستان (تصاویر)

کلیسای الکساندر نوسکی (Alexander Nevsky Cathedral)
صوفیه، پایتخت کشور زیبای بلغارستان جاذبه های گردشگری فراوانی دارد و میلیون ها گردشگر بلغارستان را به عنوان مقصد سفرشان انتخاب می کنند. اما اگر بخواهیم تنها یک جاذبه گردشگری صوفیه را به شما معرفی کنیم باید به کلیسای الکساندر نوسکی اشاره کنیم. این کلیسای بزرگ و باعظمت به نماد شهر صوفیه هم تبدیل شده است و خیلی ها صوفیه را با این کلیسا می شناسند.

در این مطلب از مجله اینترنتی چفچفک قصد داریم در مورد تاریخچه کلیسای الکساندر نوسکی صحبت کنیم و شما را با این شاهکار معماری بیشتر آشنا کنیم.

تاریخچه کلیسای الکساندر نوسکی 

کلیسای الکساندر نوسکی بزرگ ترین کلیسای ارتدوکس صوفیه و نماد و سمبل پایتخت بلغارستان است. در سرتاسر دنیا صوفیه را با تصویر این کلیسای باعظمت و باشکوه می شناسند و این کلیسا مهم ترین و مشهورترین جاذبه گردشگری این شهر به حساب می آید. این کلیسا با گنبدهای طلایی و باشکوهش یکی از بزرگ ترین کلیساهای منطقه بالکان و نمونه ای بی نظیر از معماری سبک نئوبیزانتین به شمار می رود. کلیسای الکساندر نوسکی درست در مرکز شهر صوفیه و در میدانی به همین نام قرار گرفته است. تلالو و درخشش گنبدهای طلایی این کلیسا از فاصله ای بسیار دور هم نظرها را به خود جلب می کند.


تاریخچه ساخت کلیسای الکساندر نوسکی به رهایی بلغارستان از سلطه امپراتوری عثمانی در سال ۱۸۷۹ برمی گردد. از آنجا که بلغارستان ارتش مقتدری نداشت و روسیه منافعی در منطقه داشت بخش زیادی از این جنگ بین روسیه و عثمانی صورت گرفت. بعد از جنگ روسیه و عثمانی در سال ۱۸۷۸-۱۸۷۹ مردم بلغارستان که از استقلال و آزادی کشورشان بسیار خوشحال بودند تصمیم گرفتند با ساخت بنایی باشکوه یاد و خاطره سربازان بلغاری و روسی را گرامی بدارند.

به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا کلیسای جامع باشکوهی در شهر صوفیه ساخته شود و یادبودی از گذشت و فداکاری در راه آزادی بلغارستان باشد. ساخت کلیسای الکساندر نوسکی حدود ۳۰ سال طول کشید و جنگی که در آن زمان به وجود آمد افتتاح کلیسا را ۱۲ سال دیگر هم به تعویق انداخت. سرانجام کلیسای الکساندر نوسکی در سال ۱۹۲۴ رسما افتتاح شد. متاسفانه در جریان جنگ جهانی دوم و در طول بمباران صوفیه این کلیسای زیبا به سختی آسیب دید و بخش هایی از آن تخریب شد که بعد از جنگ بازسازی و مرمت شد.


دلیل نامگذاری کلیسای الکساندر نوسکی چیست؟
الکساندر نوسکی در واقع نام شاهزاده ای است که در قرن سیزدهم زندگی می کرده است. این شخص در مبارزات و جنگ های زیادی شرکت کرد و شهامت و شجاعت زیادی داشت و بعدها توسط کلیسا به عنوان شخصی مقدس اعلام شد. الکساندر نوسکی شخص مورد علاقه امپراتوری الکساندر دوم روسیه بود که بعد از آزادی بلغارستان تا مدتی بر این کشور حکمرانی می کرد. همین امپراتور بود که تصمیم گرفت نام کلیسا را به الکساندر نوسکی نامگذاری کند تا ادای احترام و قدردانی از این شخصیت باشد.

معماری کلیسای الکساندر نوسکی

کلیسای الکساندر نوسکی به سبک نئو بیزانتین ساخته شده و نمونه ای از سبک کلیساهای روسی در قرن نوزدهم است. بسیاری از بهترین هنرمندان بلغاری و روسی در ساخت این کلیسا مشارکت کرده اند و از بهترین و گران قیمت ترین مصالح در ساخت آن استفاده شده است. کلیسای الکساندر نوسکی ۵ گنبد دارد که با طرح نقشه کشی یونانی ساخته شده اند. بزرگ ترین گنبد با ارتفاع ۴۵ متر در وسط قرار گرفته و اطرافش را ۴ گنبد دیگر که کوچک تر هستند فراگرفته اند. برج ناقوس ۵۳ متری کلیسا دارای ۱۲ ناقوس بزرگ است که بزرگ ترینشان ۱۲ تن وزن دارد. هر روز ساعت ۵ بعدازظهر این ناقوس ها به صدا درمی آیند و صدای آن ها را از فاصله ای بسیار دور هم می توانید بشنوید.


داخل کلیسا با سنگ مرمرهای ایتالیایی و چلچراغ های باشکوه برنجی تزئین شده است. کلیسای جامع الکساندر نوسکی گنجایش ۵۰۰۰ نفر را دارد و در مساحتی بالغ بر ۳۰۰۰ متر مربع ساخته شده است. از بیرون و به ویژه از فاصله دور که کلیسای الکساندر نوسکی را می بینید قبل از هرچیز گنبدهای طلایی اش خودنمایی می کند. در واقع ۷۰۰ متر مربع از گنبدهای کلیسا با لایه نازکی از طلا پوشانده شده اند. به همین دلیل گنبدهای طلایی کلیسا را از پنجره هواپیما، از کوه ویتوشا و همین طور از اکثر خیابان های شهر و دو رو اطراف می توانید ببینید.

داخل کلیسا موزه ای کوچک وجود دارد که در واقع، بخشی از موره هنر ملی بلغارستان است. مسئولین کلیسا ادعا می کنند که بزرگ ترین مجموعه اشیاء و نمادهای ارتدوکسی در اروپا در این موزه نگهداری می شود.

حقایق جالب در مورد کلیسای الکساندر نوسکی

- هنگامی که فونداسیون و پایه های کلیسا ساخته می شود جعبه ای فلزی حاوی اسامی اعضای دولت در زیر کلیسا مدفون شد.


- کلیسای الکساندر نوسکی ۱۲ ناقوس دارد که همگی در مسکو ساخته شده اند و بعد به صوفیه منتقل شده اند. بزرگ ترین ناقوس این کلیسا ۱۲ تن وزن دارد و وزن کوچک ترین ناقوس هم تنها ۱۰ کیلوگرم است.


- گنبدهای اصلی کلیسا از روکش طلا ساخته شده اند.


- برای ساخت و تزئین نمای داخلی کلیسا از مصالح گرانقیمتی مثل سنگ مرمر ایتالیایی، عقیق برزیلی، رخام گچی هندی استفاده شده و چلچراغ های باشکوه و بزرگ کلیسا هم از مونیخ به این مکان آورده شده اند.


- در قسمت زیرزمین کلیسا، موزه کوچکی وجود دارد که به نمایش آثار مسیحی اختصاص دارد. در این موزه می توانید مجموعه ای منحصربفرد از روند تحول هنر مذهبی بلغارستان را تماشا کنید.


جاذبه های گردشگری نزدیک کلیسای الکساندر نوسکی
کلیسای الکساندر نوسکی در مجاورت کلیسای سنت صوفیه قرار دارد که نام شهر صوفیه برگرفته از نام همین کلیساست؛ بنابراین می توانید در یک روز از هردو کلیسا بازدید کنید. از جمله سایر جاذبه های گردشگری قابل توجه که در همان حوالی قرار دارند می توان به بنای سرباز گمنام، آکادمی علوم بلغارستان، گالری ملی هنر خارجی، آکادمی هنر ملی، پارلمان بلغارستان، سالن اپرا و باله صوفیه و پارکی بسیار سرسبز و زیبا اشاره کرد.


بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد beytoote : بخش گردشگری از سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.