مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

۱۱ نشانه ی کمبود ویتامین سی در بدن

ویتامین سی نوعی ویتامین حلال در آب است که بدن برای عملکرد روزانه ی خود به آن نیاز دارد. این ماده در بدن انباشته نمی شود، به همین دلیل کمبود ویتامین سی اتفاق بعیدی نیست. اغلب مردم تصور می کنند مرکبات تنها منبع ویتامین سی هستند اما بسیاری از دیگر میوه ها و سبزیجات هم حاوی این ویتامین هستند، مثل توت فرنگی، کیوی، کلم بروکلی، سیب زمینی، فلفل دلمه ای، گل کلم و پاپایا. یک فنجان کلم بروکلی یا توت فرنگی حاوی ۸۵ میلی گرم ویتامین سی است، در حالی یک پرتغال کوچک تنها ۵۰ میلی گرم ویتامین سی دارد. زنان بالغ روزانه به حداقل ۷۵ میلی گرم ویتامین سی نیاز دارند و این میزان برای مردان بالغ حداقل ۹۰ میلی گرم است. اما طبق بعضی تحقیقات میزان مطلوب آن روزانه بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ میلی گرم است.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

ویتامین سی ماده ای ضروری برای رشد و ترمیم بافت سراسر بدن است. این ویتامین به تولید کلاژن کمک می کند، ماده ای که بدن از آن در ساخت پوست، عروق خونی، غضروف، رباط ها و تاندون استفاده می کند. به علاوه، این ویتامین برای ترمیم زخم ها، جذب آهن و حفظ سلامتی استخوان ها لازم است. ویتامین سی آنتی اکسیدانی قوی است که به کاهش آسیب های ناشی از رادیکل های آزاد و جلوگیری از پیشرفت بیماری هایی مثل سرطان و بیماری قلبی کمک می کند.

کمبود شدید ویتامین سی مشکلی جدی است که قرن ها گاهی از آن تحت عنوان بیماری کشنده ی کمبود ویتامین سی یاد می شد اما این بیماری امروزه کمتر دیده می شود. طبق تحقیقات حالا میزان ویتامین سی در بدن بسیاری از افراد کم است و حتی این مسأله هم می تواند سلامت شما را به خطر اندازد.

۱- خونریزی و التهاب لثه ها


بخشی از لثه ها از ماده ی کلاژن ساخته می شود، به همین دلیل لثه ها نسبت به کمبود ویتامین سی حساس تر هستند. در این حالت خونریزی لثه ها بیشتر می شود و از طرفی دیگر با توجه به نقش ویتامین سی در درمان زخم ها، لثه ها دیرتر ترمیم می شوند. التهاب لثه ها هم به دلیل آن است که ویتامین سی به عنوان یک آنتی اکسیدان به جلوگیری از التهابات بدنی کمک می کند.

مطالب پیشنهادی:

نشانه های کمبود ویتامین در بدن که در صورت شما ظاهر خواهند شد

آثار ترسناک کمبود ویتامین D

آیا کمبود ویتامین A می‌تواند منجر به کوری شود؟

۲- خونریزی مکرر بینی

وقتی عروق خونی کوچک داخل بینی دچار پارگی می شوند خون دماغ می شویم، بنابراین خونریزی مکرر بینی نشانه ی ضعف عروق خونی آن است. از آنجایی که دیواره ی عروق خونی با ماده ی کلاژن مستحکم می شود، کمبود ویتامین سی باعث تضعیف و پارگی این عروق و خونریزی مکرر بینی می شود.

۳- خشکی موها و موخوره

سلامت و درخشندگی موها نشانه ی مناسب بودن رژیم غذایی است. اما وقتی موها خشک و دچار موخوره می شوند، ممکن است دچار کمبود ویتامین سی باشید. استحکام و سلامت موها به ماده ی کلاژن بستگی دارد بنابراین کمبود ویتامین سی موها را ضعیف و شکننده می کند.

۴- پایین بودن سرعت ترمیم زخم ها

بخشی از مکانیزم ترمیم بدن به ویتامین سی وابسته است، در واقع دستگاه ایمنی بدن برای ترمیم زخم ها و مقابله با عفونت به ویتامین سی نیاز دارد. این ویتامین به تولید کلاژن کمک می کند، ماده ای که نقش مهمی در استحکام بافتی که روی زخم تشکیل می شود دارد.

۵- کمبود آهن

بدن ما دو نوع آهن را جذب می کند: هِم و نانهِم. آهن هِم معمولا منابع حیوانی دارد و به راحتی جذب می شود، اما آهن نانهِم منابع گیاهی دارد (مثل اسفناج، کلم کیل، کلم بروکلی و غیره) و به سختی جذب می شود. ویتامین سی به بدن کمک می کند آهن نانهِم را بهتر جذب کند. این ویتامین شاخص مهمی برای وضعیت آهن بدن است و به همین دلیل است که اغلب کمبود آهن با کمبود ویتامین سی همراه است.

۶- پوست خشک، قرمز یا چروک خورده

ماده ی کلاژن باعث انعطاف پذیری و چروک نخوردن پوست می شود. بنابراین مصرف ویتامین سی به نرمی و انعطاف پذیری پوست کمک می کند. به علاوه، این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان، آسیب پوستی ناشی از پرتوهای فرابنفش و در نتبجه خطر آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

۷- کبودی مکرر پوست

پوست زمانی کبود می شود که عروق خونی کوچک زیر سطح پوست دچار پارگی می شوند. اگر پوست تان به سادگی کبود می شود، این مسأله می تواند نشانه ی ضعف دیواره ی عروق خونی باشد. بخش عمده ی دیواره ی این عروق از ماده ی کلاژن ساخته می شود.

۸- عفونت های مکرر

ویتامین سی به تولید گلبول های سفید خون کمک می کند. این گلبول ها بخشی از سیستم ایمنی بدن هستند و به باکتری ها و ویروس ها حمله می برند. به علاوه این ویتامین، به عنوان یک آنتی اکسیدان به حفظ سلامتی سلول های ایمنی کمک می کند و به این ترتیب این سلول ها بهتر می توانند با عفونت ها مقابله کنند. ابتلای مکرر به عفونت های زخمی یا عفونت های شایعی مثل آنفولانزا، عفونت ادراری یا گلودرد اترپتوکوکی نشان دهنده ی ضعف سیستم ایمنی بدن است.

۹- احساس خستگی و نوسانات خلقی

احساس خستگی نشانه ی بسیاری از بیماری ها و انواع کمبود مواد مغذی است، اما وقتی این مسأله با نشانه های دیگری همراه باشد احتمالا دچار کمبود ویتامین سی هستید. این ویتامین نقش مهمی در تولید انرژی بدن و ثبات خلقی دارد. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین سی روحیه را بالا می برد، خستگی را کم می کند، انرژی را زیاد می کند و احساس افسردگی را کاهش می دهد.

۱۰- افزایش وزن

وقتی خستگی ناشی از کمبود ویتامین ادامه پیدا می کند، این مسأله نشان دهنده ی آن است که روند تولید انرژی در بدن شما کاهش یافته و فرآیند سوخت و ساز مختل شده است. کاهش سرعت سوخت وساز بدن باعث افزایش وزن می شود. به علاوه ، تحقیقات نشان داده است که کمبود ویتامین سی در جریان خون با افزایش چربی بدن و چاقی مرتبط است، در حالی که مصرف این ویتامین فرآیند چربی سوزی را افزایش می دهد و کاهش یا ثابت نگهداشتن وزن را آسان تر می کند.

۱۱- متورم و دردناک شدن مفصل ها

از آنجایی که بخش عمده ی غضروف مفصل ها از ماده ی کلاژن ساخته شده، کمبود ویتامین منجر به کاهش این لایه ی میانی استخوان ها و دردناک شدن مفصل ها می شود. این مسأله باعث التهاب و متورم شدن مفصل ها شده و به دلیل کمبود ویتامین، بدن شما توانایی کمتری در واکنش به این التهاب دارد.

روزیاتو - امروز را زندگی کن : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

رئیس پدافند غیرعامل: ابر‌های ایران را می‌دزدند!

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: تغییرات اقلیمی در ایران مشکوک به دخالت خارجی‌هاست؛ مراکز علمی که در کشور وجود دارد مطالعه‌ای در این خصوص انجام داده‌اند که نتیجه مطالعات این موضوع را تأیید می‌کند. با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

بخشی از اظهارات سردار غلامرضا جلالی در سومین کنفرانس ملی پدافند غیرعامل در بخش کشاورزی به شرح زیر است:

* آسیب‌ پذیری محل اثر تهدیدات است بنابراین اگر آسیب‌ پذیری وجود ندشته باشد چیزی هم نمی‌تواند تهدید کننده باشد.

* پدافند غیرعامل براساس سه عنصر شناسایی تهدید، رصد و بررسی تهدید و مقابله با تهدید یا کاهش پیامدهای آن در سطح قابل تحمل عمل می‌کند.

* نوع مخاطرات طبیعی به علت ثابت بودن به گونه‌ای است که دانش بشری می‌تواند بر آن مسلط شود؛ به عنوان مثال زلزله‌های 100 سال پیش با زلزله‌های کنونی فرقی ندارد و امروز می‌توان با احداث ساختمان‌های مقاوم با این تهدید مقابله کرد.

* تهدیدات در حوزه مخاطرات انسان‌ ساز اینگونه نیست؛ چون این تهدیدات دائماً در حال تغییر است؛ به عنوان نمونه تا چند سال پیش ما تهدیدات سایبری نداشتیم اما امروز وجود دارد یا ممکن است تا چند سال دیگر تهدیدات بیوسایبری بر پایه بیولوژیک و فضای سایبری شکل بگیرد.

* شبکه‌ های اجتماعی فی‌ نفسه فرصت‌های زیادی دارد اما اگر زیرساخت‌های این قابلیت در اختیار دشمن قرار گیرد می‌تواند آن را به تهدیدی علیه ما تبدیل کند.

* امروز جنگ زیستی با هدف آسیب زدن به اقتصاد در دستور کار برخی کشورها قرار دارد و کشورهایی هستند که حملات زیستی هدفمندی انجام می‌دهند.

* تهدیداتی در حوزه غذایی به خصوص دستکاری غذایی، تغییر الگوی مصرف و ... نیز وجود دارد که می‌تواند قابلیت‌های یک ملت را تغییر دهد؛ یکی از اساتید دامپزشکی در این خصوص به بنده گفت که غذای حرام مثل گوشت خوک اثرات زیستی بالایی بر انسان دارد و تمایلات خدایی را در انسان از بین می‌برد.

* (جلالی به معضلات تغییر اقلیم در ایران نیز اشاره و اعلام کرد): تغییرات اقلیمی در ایران مشکوک به دخالت خارجی‌هاست؛ مراکز علمی که در کشور وجود دارد مطالعه‌ای در این خصوص انجام داده‌اند که نتیجه مطالعات این موضوع را تأیید می‌کند.

* تیم‌ های مشترکی از اسرائیل و یکی از کشورهای همسایه، ابرهای در حال ورود به ایران را غیربارور می‌کنند؛ علاوه بر این ما با بحث ابردزدی و برف دزدی نیز مواجه هستیم. وی افزود: در این مطالعه طی چهارسال گذشته ارتفاعات افغانستان تا مدیترانه مورد بررسی قرار گرفته است؛ نتیجه اینکه همه ارتفاعات بالای دو هزار و 200 متر در این محدوده پر از برف ولی ارتفاعات ما خشک بوده است.

مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

واکنش مهناز افشار به محاکمه همسرش یاسین رامین

سومین جلسه محاکمه یاسین رامین متهم پرونده موسوم به «واردات شیرخشک‌ های فاسد»، ۱۱ تیر ماه با حضور نماینده حقوقی جدید هلال احمر در این پرونده، برگزار می‌شود.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

موضوع «شیرخشک‌ های فاسد» هنوز بر سر زبان‌ هاست، شیرخشک‌هایی که عده‌ای می‌گویند فاسد بوده و نوزادانی را نابینا کرده یا به کام مرگ کشانده.

در پی پرونده چند سال گذشته شکایت هلال‌ احمر از یاسین رامین، این موضوع حاشیه‌ های زیادی پیدا کرد و گفته شد فرزند محمدعلی رامین، ‌با استفاده از نفوذ پدرش در دولت احمدی‌ نژاد توانسته محموله‌ عظیمی از شیرخشک‌ های فاسد شده را وارد و توزیع کند که سود کلان برای خودش داشته و ضررهای جبران‌ ناپذیر برای بعضی خانواده‌ها.


پرونده رامین پس از صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت ارسال شده است.

پرونده یاسین رامین برای رسیدگی در اختیار شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کیفری کارکنان دولت قرار دارد و پیش از این، دو جلسه دادگاه با حضور متهم، وکیل مدافع متهم و نماینده حقوقی هلال احمر برگزار شده است.

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران، شاکی پرونده مزبور است و با توجه به انتصاب میرحامد خانی به عنوان معاون حقوقی سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر، او در جلسه سوم به عنوان نماینده حقوقی شاکی، در دادگاه حضور خواهد یافت.

اواخر مرداد سال ۹۵ بود که رسانه‌ها از بازداشت یاسین رامین پسر محمدعلی رامین معاون مطبوعاتی دولت محمود احمدی‌نژاد و همسر مهناز افشار بازیگر سینما و تلویزیون خبر دادند.

چند روز پس از انتشار این خبر، عباس جعفری دولت‌ آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران از صدور قرار وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی و بازداشت متهم شرکت رشد وابسته به سازمان هلال احمر خبر داد و گفت: این پرونده با اعلام شکایت هلال احمر در دادسرای کارکنان دولت تحت رسیدگی است و بازپرس برای متهم قرار وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی صادر کرده که متهم به‌لحاظ عجز از تودیع وثیقه به زندان معرفی شده است.


یاسین رامین و همسرش مهناز افشار

وکیل یاسین رامین همان موقع با تکذیب کردن موضوع واردات شیرخشک‌ های فاسد گفت که موضوع این پرونده یک اختلاف حساب بین شرکت موکلش و هلال احمر است که مبلغ آن کمتر از یک میلیون دلار است و بخش اعظمی از مدارک و اسناد مربوط به این موضوع از آلمان واصل شده و تنها بخش کوچکی باقی مانده که مستلزم حضور نماینده هلال احمر در آلمان و بررسی دفاتر حسابرسی است.

۱۲ اسفند ۹۵ و پس از ۷ ماه بازداشت که علت آن عجز از تودیع وثیقه ۲۹ میلیارد تومانی عنوان شده بود، یاسین رامین از زندان آزاد شد.

در حال حاضر، پرونده رامین پس از صدور کیفرخواست برای رسیدگی به شعبه ۱۰۵۸ دادگاه کارکنان دولت ارسال شده است.


تصاویری که مهناز افشار به عنوان ثبت در تاریخ منتشر کرد

بدنبال این خبر و جنجال توئیتری کاربران، مهناز افشار در توئیتر خود درباره این موضوع و برادرانش نوشت: «‌ای کسانی که همش دنبال قاتل بروسلی می‌گردید و دنبال این هستین داداش‌های من کارشون چیه. هر دوی آنها در بازار کار میکنن، یکیشون جواهرساز و دیگری تولیدی سلفون داره. سوال‌های بعدی رو هم به نوبت جواب میدم.»

پست این بازیگر سینما در جواب کسانی بود که برادرانش را به دلالی و برج‌سازی متهم ‌کرده بودند.

در ادامه یکی از کاربران توئیتر در جواب این پست نوشت: «من یجا تو اخبارخوندم انگار دادگاه همسر محترمشون شروع شده بالاخره ماه پشت ابر نمی مونه گرچه امیدوارم همسر ایشون بیگناه باشه، چون اگه نباشه، با یکی از کثیف‌ترین آدما ازدواج کردن که با جون بچه‌ها بازی می‌کنن.»

مهناز افشار در پاسخ این توئیت وعده جالبی داد و نوشت: «بله عزیزم البته این چندمین دادگاه است، البته موضوع اتهام اختلاف حساب مالی است و امیدوارم عدالت برقرار بشه. تصمیم دارم لایو دادگاه را نشون بدم اگر مانع نشن.»

کار به اینجا ختم نشد و کاربر دیگری نوشت: «من اینقدر می‌پرسم تا ببینی سوالم رو… دیروز تو خبر دیدم همسر شما با وثیقه ۲۹میلیاردی بیرون هستن و برام سوال شد این پول رو از کجا آوردن؟! جز از مزیت‌های ژن برتره؟ من دوست دارم تکلیف معلوم باشه کدوم وری هستی، نمی شه حرف‌های قشنگ زد ولی با زندگی آقازاده‌ای، می شه؟»

مهناز افشار از کنار این موضوع رد نشد و در جواب نوشت: «خیر، با این وثیقه بیرون نیستن. خیلی کمتر اگر اجازه بدید تا روز دادگاه اگر مانع من نشن، میخوام برای جویندگان حقیقت جلسه دادگاه رو لایو بگیرم. جویندگان نه بیکاره‌ها.»

برخی از کاربران هم به این موضوع انتقاد کردند که دادگاه همسر مهناز افشار علنی نیست، او در جواب این انتقادات پاسخ داد: «اتفاقا علنی است تشریف بیارید ۱۱ تیر صبح.»

روزیاتو - امروز را زندگی کن : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

افزایش قد با چند تغییر ساده در زندگی روزمره

تقریبا همه مردم جهان دوست دارند قدی بلند و کشیده داشته باشند. بلند قد بودن یکی از مصداق‌ های بارز خوش‌ اندامی و خوش‌ تیپی برای زنان و مردان بشمار می‌رود.با مجله اینترنتی چفچفک همرا ه باشید.

با اینکه همه تصور می‌کنیم که قد یک مساله موروثی است و به ژنتیک بستگی دارد، باید بدانید که همیشه هم این‌طور نیست. در حقیقت، شرایط محیطی و تغذیه نیز در این امر تاثیر دارند و می‌توان با تکیه روی این موارد، در روند بلندتر شدن قد دست برد.

۱- تغذیه سالم

یک رژیم غذایی متعادل که مملو از مواد مغذی همچون کلسیم و ویتامین‌ها همچون ویتامین D است، می‌تواند بر افزایش رشد جسمانی بدن تاثیر شگرفی داشته باشد. کلسیم برای رشد استخوان‌ها و ماهیچه‌ها مفید است.

رژیم غذایی سالم حاوی سبزیجات، میوه، پروتئین، کربوهیدرات، شیر، گوشت قرمز و آجیل است. سعی کنید، در طول روز، سه وعده غذایی اصلی و دومیان وعده سبک داشته باشید.

۲- حمام آفتاب

برای دریافت ویتامین D از نور خورشید، سعی کنید زیاد در معرض نور خورشید قرار داشته باشید. البته ویتامین دی را فقط وقتی که مقدار UVB (پرتو فرابنفش نوع بی) به اندازه کافی باشد، می‌توانید دریافت کنید. این پرتو فقط در میانه روز و ظهرهنگام وجود دارد. یعنی صبح‌ها و هنگام غروب، از پرتو UVB بی‌بهره خواهید ماند.

۳- ورزش کردن

انجام تمرینات ورزشی سیستماتیک نیز می‌تواند به افزایش قد کمک شایانی کند. البته، ورزش نمی‌تواند قدتان را خیلی بلند کند، اما در حد چند سانتی‌متر بسیار موثر خواهد بود. بعلاوه، انعطاف‌پذیری بدن را نیز افزایش می‌دهد.

انجام حرکات کششی نیز در این امر بی‌تاثیر نیست و موجب کشیده شدن ستون فقرات و دراز شدن بدن می‌شود. صبح‌ها بلافاصله بعد از خواب نرمش‌های کششی انجام دهید. حتی اگر این امر در افزایش قد شما موثر واقع نشود، موجب نرم و ریلکس شدن بدن خواهد شد.

از جمله تمرینات کششی می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پل پهلو و باسن


روی کمر دراز بکشید. زانوها را خم کنید. باسن و پهلوهای خود را از زمین بلند کنید و سپس دوباره به حالت اولیه بازگردید.

حرکات کششی پا


نرمش‌ های کششی متعددی برای انجام دادن وجود دارد. اما برای افزایش قد باید روی تمریناتی متمرکز باشید که مشخصا به ساق پا مربوط می‌شوند. به موازات دیوار بایستید، دست‌ها را به دیوار تکیه دهید. وزن بدن را روی دست‌ها بیندازید. یکی از پاها را آرام به دیوار نزدیک کنید و به مدت ۳۰ ثانیه آن را در همان وضعیت نگه دارید تا احساس کشیدگی در این قسمت از پا احساس کنید. همین حرکت را با پای دیگر تکرار کنید.
این تمرین را چندین بار پشت‌سر هم انجام دهید.

۴- اصلاح طرز ایستادن و نشستن

بسیاری از مردم قوزدار می‌ایستند و می‌نشینند. این کار باعث می‌شود تا ستون فقرات خم شود و در نتیجه در طولانی‌مدت چندین سانتی‌متر از قد شما کم دیده خواهد شد. برای اینکه درست و بلند دیده شوید، همیشه صاف بایستید و از خم شدن و قوز کردن بپرهیزید.

۵- با اعتماد به‌ نفس باشید

با افزایش اعتماد به‌ نفس، طرز قرارگیری بدنتان نیز اصلاح می‌شود. وقتی تصویر زیبایی از خود در آینه داشته باشید، احساسات بهتری را تجربه خواهید کرد، تغذیه‌تان درست خواهد شد، بیشتری ورزش می‌کنید و در نتیجه، همه مقدمات لازم برای کمک به افزایش قد برایتان مهیا خواهد شد. فقط کافیست، به داشته‌های خود افتخار کنید.

۶- خواب کافی

شاید به نظرتان این مورد زیادی عجیب باشد. اما باید بدانید که بدن حتی در خواب هم به فعالیت‌های پس‌زمینه خود ادامه می‌دهد. به همین خاطر است که کودکان در طول خواب بیشترین رشد جسمانی را دارند. برای بهره گرفتن از تاثیر خواب بر رشد قد، باید دست‌کم ۸ ساعت در شبانه‌روز بخوابید.

البته طرز خوابیدن هم در این امر موثر است. بهترین مدل خواب برای افزایش قد، به کمر خوابیدن و عدم استفاده از بالشت است.

۷- استفاده از کفی کفش

این روش اصلا طبیعی نیست، اما برای مواقعی که بیرون از خانه هستید و کفش به پا دارید ترفند خوبی بشمار می‌رود. برای اینکه چند سانتی‌متر بلندتر دیده شوید، شاید بدنباشد که کفی درون کفش خود بگذارید. خانم‌ها می‌توانند از کفش‌ های لژ مخفی استفاده کنند.

۸- لباس‌های بلند

برای اینکه در سریع‌ ترین حالت ممکن قد خود را افزایش دهید، توصیه می‌کنیم تا لباس های بلند بپوشید. استفاده از اکسسوری‌ها و لباس‌ هایی که تقریبا تنگ هستند کمک می‌کند تا بلندتر به‌نظر برسید.

۹- خودداری از مصرف بازدارنده‌های رشد

عادات مخربی همچون سیگار کشیدن یا نوشیدن الکل از رشد کامل بدن پیشگیری می‌کنند. با حذف این موارد کمک می‌کنید تا بدن به‌طور طبیعی نفس کشیده و مراحل رشد خود را طی کند. ترک این عادت‌ها علاوه بر کمک به افزایش وزن، برای سلامت عمومی بدن نیز مفید است.

روزیاتو - امروز را زندگی کن : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

آداب سیگار کشیدن

این که شمار زیادی از مردم جهان سیگاری هستند و در هر گوشه از شهر، خانه یا محل کار می‌توان عده‌ای را دید که سیگار به دست ایستاده‌اند، قابل انکار نیست.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

این‌روزها سیگار کشیدن هیچ محدودیت سنی ندارد و متاسفانه حتی دختران نوجوانی را شاهد هستیم که در کافه‌ یا فضای سبز به این کار اقدام می‌کنند. اما فارغ از ناراحت‌کننده بودن این مساله، باید گفت که سیگار کشیدن در اجتماع و مکان‌ های عمومی هم آداب و اصول خاص خود را دارد. به‌طور مثال، شما نمی‌توانید در اتوبوسی که ده‌ها مسافر دیگر حضور دارند، سیگار روشن کرده و با بو و دود آن دیگران را آزار دهید.

اگرچه آرزوی غیرسیگاری بودن همه مردم جهان بسیار دور از ذهن است، اما حداقل می‌توان به این فکر کرد که ایکاش افرادی که سیگار می‌کشند مراعات حال غیرسیگاری‌ها را بکنند و با ایجاد برخی محدودیت‌ ها و انجام بعضی کارهای ساده، علاوه بر ادامه دادن به عادت خود، سبب ناراحتی دیگران نیز نشوند.

در این رابطه، اگر سیگاری هستید شاید بد نباشد با برخی اصول و قواعد سیگار کشیدن در جامعه آشنا شوید. همراهمان باشید.

پیش از اینکه سیگار و فندک خود را درآورده و اقدام به روشن کردن آن کنید، مطمئن شوید مکانی که در آن حضور دارید ممنوعیت استعمال سیگار نداشته باشد. در غیر این صورت، مسئول یا متصدی آن مکان می‌تواند شما را مجبور به خاموش کردن سیگار یا حتی بدتر از آن، ترک کردن آن را فضا کند.

سوال بپرسید

حتی وقتی در مکانی حضور دارید که می‌دانید استعمال سیگار آزاد است، اما پیش از گیراندن سیگار از اطرافیان خود بپرسید که آیا آنها با این امر مشکلی دارند یا خیر. به این نکته توجه داشته باشید که دود سیگار هم می‌تواند به اندازه خود سیگار برای سلامتی افراد مضر باشد.

اگر دیگران این اجازه را به شما دادند، باز هم بد نیست که به لحن و شیوه بیانشان هم توجه کنید. اگر متوجه شدید که طرف مقابل شما با کمی مکث و با شک اجازه سیگار کشیدن می‌دهد، مطمئن باشید که دوست ندارد این کار را بکنید و فقط به شما احترام گذاشته است.

خاموش کردن سیگار یا رفتن به مکانی دیگر

اگر سیگار روشن کردید و فردی در آن میان از شما درخواست کرد تا آن را خاموش کنید، شما دو انتخاب پیش رو دارید: یا سیگارتان را خاموش کنید، یا به مکانی دیگر و دور از آن فرد یا دیگر اشخاص به دود کردن دخانیات ادامه دهید.

هرگز در چنین مواقعی فرد متقاضی را برای درخواستش شماتت نکنید زیرا این شما هستید که مُخل آسایش بقیه شده‌اید. بهترین کار در این شرایط این است که مودبانه عذرخواهی کنید و یکی از دو کار ذکر شده در بالا را انجام دهید.

سیگار کشیدن در مواقع بیکاری

وقتی آزاد و دور از مشغله‌های کاری خود هستید، سعی کنید سیگار را در محلی روشن کنید که در اطرافتان کسی نیست. یا اگر به هر دلیلی در اطرافتان آدم‌های دیگری هم هستند و یا مثلا در حال صحبت کردن با فرد دیگری هستید، حتما در فاصله دورتر از حالت عادی از او بایستید/بنشینید.

شک نکنید که حتی خودسیگاری‌ها هم وقتی سیگار نمی‌کشند دوست ندارند در معرض نفس یک فرد سیگاری قرار داشته باشند. بوی سیگاری که از دهان فرد خارج می‌شود به اندازه دود سیگار آزاردهنده است.

به این نکته توجه داشته باشید که بوی سیگار بسیار دیرتر از آنچه خودتان تصور می‌کنید از دهان و لباس شما می‌رود.

پس از تمام شدن سیگار

پس از تمام شدن سیگار، شما در قبال ته‌سیگار مسئول هستید. همیشه از خاموش بودن کامل سیگار مطمئن شده و سپس ته‌سیگار را درون سطل زباله بیندازید. هرگز آن را کف خیابان، در میان شمشادها، درون جوی آب یا روی زمین نیندازید. این کار نه تنها به زیبایی سطح شهر آسیب می‌رساند، بلکه برای گیاهان و پرنده‌ها هم بسیار مضر است و می‌تواند حیات آنها را به خطر بیندازد.

قوانین غیرسیگاری‌ ها

هرچقدر هم که آرزوی داشتن جهانی بدون سیگار را باشید، باید بدانید که این کار غیرقانونی نیست و در هر جامعه‌ای که باشید، عده‌ای سیگاری در آنجا حضور خواهند داشت. پس واقعیت را قبول کنید و با این افراد رفتار دوستانه و همراه با ادب داشته باشید.

درست است که بو و دود سیگار بسیار آزاردهنده و بعضا غیرقابل تحمل است، اما این وظیفه انسانی شماست که راهی بیابید تا بدون غر زدن در کنار دوستان سیگاری خود زندگی کنید. مثلا در کافه‌هایی که فضای باز دارند قرار بگذارید تا مجبور به تحمل دود سیگار در فضای بسته نباشید. به این صورت هم شما راحت خواهید بود و هم فرد سیگاری.

همچنین، نکات ریز دیگری نیز در رابطه با معاشرت با افراد سیگاری وجود دارد که شما به‌عنوان یک غیرسیگاری باید همیشه به آنها توجه داشته باشید.

1:خود سیگاری‌ها از بد بودن عادتشان مطلع هستند، پس لطفا بالای منبر نرفته و نصیحت کردن را شروع نکنید.
2:اگر دوست ندارید فرد مقابل شما سیگار بکشد، رک اما مودبانه این موضوع را با او مطرح کنید. مطمئن باشید استفاده از واژه‌ها و عبارت‌های لطفا، خواهش می‌کنم یا ممنون در این مسیر بسیار یاری‌رسان خواهند بود.
3:سیگاری‌ ها باید بدانند که هیچ کسی مجبور نیست تا به شما اجازه سیگار کشیدن در خانه خود را بدهد. اگر تصور می‌کنید در یک یا چند ساعتی که قرار است مهمان فردی باشید، نمی‌توانید سیگار نکشید توصیه می‌کنیم از قبول دعوت پرهیز کنید.
4:اگر در بالکن سیگار می‌کشید، حتما از پنجره یا در فاصله بگیرید تا دود وارد فضای خانه یا اتاق نشود.
5:اگر در مکانی حضور دارید که سیگار کشیدن آزاد است و دیگران هم سیگاری هستند، حتما به آنها سیگار تعارف کنید.
6:حتما پیش از روشن کردن سیگار در خانه فردی دیگر از او اجازه بگیرید و در محلی که صاحب‌خانه برایتان تعیین می‌کند این کار را انجام دهید زیرا هیچ‌کسی دوست ندارد مبلمانش بسوزد یا با خاکستر سیگار آلوده شود.
7:اگر سیگاری نیستید، تا حد امکان به سراغش نروید و اگر دوستی به شما یک نخ سیگار تعارف کرد، آن را قبول نکنید. به این فکر کنید که سیگار سلامتی جسمانی شما را در معرض خطرات زیادی قرار می‌دهد. ساده‌ترین ضرر سیگار که بسیار رایج و محسوس است، خراب شدن لثه و دندان‌هاست که شکل بسیار زشتی هم به صورت فرد می‌بخشد.
8:پس از ترک سیگار از دوستان خود برای استمرار در این کار کمک بگیرید. اگر به هر دلیلی قرار است در جمع سیگاری‌ها حاضر شوید، یادتان باشد که برای ترک کردن تلاش زیادی انجام داده‌اید و قرار نیست به سادگی آن را به دست فراموشی بسپارید.

روزیاتو - امروز را زندگی کن : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

زنانی با چهره های غیر معمولی که استانداردهای زیبایی را دگرگون کردند

احترام به تفاوت های دیگران امری ضروری است و همه ی ما می بایست این نکته را یاد بگیریم چرا که هنوز کسانی وجود دارند که با ظاهرشان قضاوت می شوند. متأسفانه زنانی که چهره های غیر معمولی دارند اغلب کم ارزش شمرده می شوند و بدتر آنکه از طرف به اصطلاح کارشناسان زیبایی تحقیر می شوند. چنین زنانی به شجاعت زیادی نیاز دارند تا بتوانند خاص بودن خود را بپذیرند و با تمام این دشواری ها کنار بیایند.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

در اینجا به زنان جسور و الهام بخشی می پردازیم که به دنیا ثابت کردند آن ها حقیقتا زیبا هستند.

ایلکا برول

ایلکا برول با بیماری اکتودرمال دیسپلازی (نوعی بیماری ژنتیکی که باعث نقص در موها، ناخن ها، دندان ها و غدد عروقی می شود) متولد شد. با این حال، این بیماری نادر ژنتیکی نتوانست او را شکست دهد. ایلکا می گوید رسالت او این است که به دنیا یادآوری کند همه ی انسان ها زیبا هستند. او تصاویری از زندگی اش را در صفحه ی شخصی اش در اینستاگرام منتشر می کند.

سوفیا هاجیپانتلی

تصاویر سوفیا هاجیپانتلی مدل قبرسی، به دلیل ویژگی ظاهری خاصش در سرتاسر شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است. ابروهای منحصر به فرد سوفیا او را در میان طراحان مشهور هم بسیار محبوب کرده است. آن ها معتقدند سوفیا توانسته استانداردهای رایج زیبایی را تغییر دهد.

سوانتجه پاولینا

سوانتجه پاولینا هرگز تلاش نمی کند کک و مک های صورتش را با مواد آرایشی پنهان کند. او به هدیه ای که طبیعت به او بخشیده افتخار می کند. سوانتجه در صفحه ی شخصی اش در اینستاگرام بیش از ۲۰۰ هزار فالوئر دارد که آن ها هم طرفدار ویژگی خاص چهره ی او هستند.

درو پرستا

درو پرستا تنها کمی بیشتر از یک متر قد دارد. این مدل ۲۱ ساله ی امریکایی می گوید او به ویژه در دوران کودکی اش به خاطر ویژگی های ظاهری اش تحقیر می شد. او هرگز از بزرگ ترین رویای زندگی اش یعنی کار مدلینگ دست نکشید.


میکایلا هولمگرن

میکلایلا هولمگرن اولین زنی است که با وجود سندروم داون توانست در مراسم انتخاب بانوی شایسته ی مینسوتای امریکا شرکت کند. میکایلا دو جایزه دریافت کرد و الهام بخش میلیون ها نفر در سراسر دنیا شد تا رویاهایشان را دنبال کنند.


اِم

اگرچه اِم مبتلا به بیماری پوستی ویتیلیگو است و تاکنون نام واقعی اش را اعلام نکرده، اما در صفحه ی شخصی اش در اینستاگرام تصاویر بسیار زیبایی از خود و جملاتی الهام بخش منتشر می کند.


لاته زویدما

لاته زویدما هم مدل موفق دیگری است که ظاهری غیر معمول دارد. عکاسان مشهور علاقه ی ویژه ای به لاته دارند و معتقدند کاریزما و منحصر به فرد بودن چهره ی او در تمامی عکس ها فوق العاده به نظر می رسد.

آلیس ویلسون

آلیس ویلسون می گوید: «هرگز تصور نمی کردم آن قدری زیبا هستم که بتوانم یک مدل شوم چون هیچوقت مدلی را شبیه به خودم ندیده بودم.» حالا او یکی از مدل های فشن شوهای طراحان مشهوری مثل مارک یاکوب و الکساندر ونگ است.


لارا لیند

لارا لیند ستاره ی جدید آژانس مدلینگ «یونیک مادلز» (مدل های منحصر به فرد) است. این آژانس مدلینگ بر چهره هایی که متفاوت از استانداردهای رایج زیبایی هستند تمرکز دارد. اگرچه او کارش را به تازگی شروع کرده، اما به طور حتم خیلی زود به شهرتی جهانی دست پیدا خواهد کرد.


سیمونه تامپسون

سیمونه تامپسون پی برد که باید به نظرات و افکار دیگران بی اعتنا باشد و همیشه نسبت به ظاهرش اعتماد به نفس داشته باشد. او حالا با برندهای مشهوری همچون پوما، فندی، مارک یاکوب، میو میو و دیگر برندهای محبوب همکاری می کند.


کورالی جوهیر

کورالی جوهیر مدل ۲۸ ساله ی روس، درآغاز مسیر حرفه ای اش قرار دارد. او می گوید به دلیل خاص بودن ظاهرش همیشه برایش آسان نبوده اما به پوست و رنگ موهایش بسیار افتخار می کند و آن ها را هدیه ای واقعی از طرف والدینش می داند.


آرینا لوبیتلوا

این مدل اوکراینی معتقد است نقاط منفی ظاهر او در حقیقت نقاط مثبتش هستند. آرینا تصمیم دارد الهام بخش دختران نوجوانی در سراسر دنیا باشد که چهره هایی غیر معمول دارند. به همین دلیل است که آرینا گوش های بزرگش را پنهان نمی کند و با اعتماد به نفس بر روی جلد نشریات ظاهر می شود.


لونا شولز

فاصله ی میان دندان های لونا شولز زیبا باعث نشد او احساس خوبی نسبت به خود نداشته باشد و مانع از خنده های کاملش نشد. لونا نیز یکی از مدل های آژانس مدلینگ یونیک مادلز است.

اشلی سوتو

او در ۱۲ سالگی به بیماری پوستی ویتیلیگو مبتلا شد. اشلی می گوید در دوران نوجوانی همیشه به خاطر ظاهرش تحقیر می شد. اما او به تدریج توانست تفاوت هایش را بپذیرد و حتی پروژه ای هنری را شروع کرد که به ویژگی های بدنی خاص او اختصاص یافته است.


رفیلوه مادیزل

رفیلوه مادیزل که مبتلا به آلبینیسم (زالی) است را در سرزمین مادری اش هرگز زنی زیبا نمی دانستند اما صنعت مد از او استقبال کرد و او به یکی از موفق ترین مدل های زن زال در جهان تبدیل شد.

شینا استیل

شینا استیل فعالیتش در زمینه ی مدلینگ را به تازگی شروع کرده است. او می داند که چطور باید توجه را به خود جلب کند و هرگز به کسانی که از ظاهر او انتقاد می کنند گوش نمی دهد. او همچنین برای جنبش «مثبت نگری نسبت به بدن خود» فعالیت می کند (این جنبش در سال های اخیر با هدف ایجاد سلامت جسمی و روانی، قبول خود، مثبت نگری حتی با وجود کمبودها و مشکلات جسمی و احساس راحتی با بدن خود در هر شکل و سایزی بین افراد به وجود آمده است).

روزیاتو - امروز را زندگی کن : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

نارینا دی لاگریس گربه دو رنگ شگفت انگیز؛ ستاره فضای مجازی

«نارنیا دی لاگریس» اسم گربه ی مشهوری است که به دلیل دو رنگ بودن صورتش در فضای مجازی محبوب شده است. صاحب این گربه استفانی در فرانسه زندگی می کند. کارشناسان می گویند نارنیا از نژاد گربه های موکوتاه انگلیسی است و رنگ صورتش به خاطر عوامل ژنتیکی به این حالت در آمده است. در گزارش تصویری امروز عکس هایی از نارنیا را خواهید دید. و با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

تابناک باتو | مجله اینترنتی : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

عکس جنجالی دختر اوباما با یک فرد ناشناس

با وجود خروج اوباما از کاخ سفید، اما هنوز دوربین روزنامه ها و سایت های خبری او و خانواده اش را هر جا که باشند تعقیب می کنند. آخرین تصاویر از خانواده ی اوباما به «مالیا اوباما» تعلق دارد. او در حال قدم زدن در خیابان های دهکده گرینویچ نیویورک با فردی ناشناس دیده شده است. با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

با وجود استایل جذاب دهه نودی "مالیا" و زیبایی نسبی که از مادرش میشل دارد اما روزنامه ها بر روی موضوع دیگری تمرکز کردند؛ مردی ناشناس و عجیب با لباس های گستاخانه و بی پروا.

تابناک باتو | مجله اینترنتی : سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

سلبریتی ها هالیوودی که والدینشان در کودکی آن ها را رها کردند

سلبریتی ها و چهره های مشهور امروزی آن قدر ثروت و جایگاه اجتماعی دارند که کسی باور نمی کند در گذشته زندگی سختی داشته اند چه برسد به این که گفته شود خانواده هایشان آن ها را ترک کرده اند. اما واقعیت این است که تعدادی از چهره های مشهور و موفق امروزی در دوران کودکی با مشکلات خانوادگی عدیده ای روبرو بوده و خاطرات تلخی از آن دوران دارند.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

البته فقیر بودن در کودکی در میان چهره های مشهور هالیوودی مورد نادری نیست اما کمتر کسی پیدا می شود که علیرغم طرد شدن یا تنها گذاشته شدن توسط خانواده توانسته باشد به موفقیت و شهرت برسد. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ستاره ها و چهره های مشهوری آشنا کنیم که در دوران کودکی توسط خانواده هایشان طرد شده اند اما توانسته اند بر مشکلات فایق آمده و به شهرت و ثروتی قابل توجه دست یابند.

۱- جیمی فاکس

جیمی فاکس که نام اصلی او هنگام تولد اریک مارلون بیشاپ بود تنها در سن ۷ ماهگی نزد پدر و مادربزرگش رها شد زیرا پدر و مادر واقعی اش وقت و درآمد کافی برای تامین هزینه های او را نداشتند. این بازیگر برنده جایزه اسکار در مصاحبه ای با ساندی تایمز در سال ۲۰۱۴ اعلام کرد که می خواهد با والدینش که او را رها کردند رابطه خوبی برقرار کند. وی درباره رابطه خود با مادر حقیقی اش چنین گفت:” ما در حال یاد گرفتن در مورد یکدیگر هستیم”. فاکس تایید کرده که رابطه برقرار کردن با پدرش برایش بسیار سخت تر بوده است زیرا در تمام این مدت دوری پدرش تنها حدود ۵۰ کیلومتر از او دور بوده اما برای دیدار با پسرش اقدامی نکرده بود.

۲- دمی لوواتو


دمی لوواتو برای مدت زمان زیادی توسط پدرش، پاتریک، رها شده بود. مادر دمی در یک برنامه مستند در مورد لوواتو در سال ۲۰۱۷ فاش کرد که پدر دمی از لحاظ روانی ناسالم بوده و به الکل و مواد مخدر اعتیاد شدید داشته است. خواهر دمی نیز اعتراف می کند که پدرشان همواره به داد زدن و پرت کردن وسایل خانه عادت داشته و دمی شاهد این رفتارها بوده است. یکی از دوستان لوواتو نیز می گوید که پدر دمی به خانوادهاش می گفته سرطان دارد در حالی که این ادعا صحت نداشته یا می گفته که بزودی خواهد مرد و این مسئله کاملاً دروغ بوده است. لوواتو نیز مانند پدرش مدتی را با اعتیاد دست و پنجه نرم کرد.

او در مستند زندگی خود چنین گفت:” پدر من یک معتاد و یک الکلی بود و به نظر من همیشه دنبال آن چیزی می گشت که در مواد و الکل یافته بود زیرا این کار او را ارضا می کرد و او این رضایت شخصی را به خانواده اش ترجیح داد”. بر اساس گزارش نیویورک تایمز، پدر دمی در سال ۲۰۱۳ در اثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشته است و لوواتو نیز با خواندن آهنگی به نام «پدر» به روح پدر خود ادای احترام نمود.

۳- جاستین بیبر


بر اساس ادعاها،پدر جاستین بیبر، جرمی، در دوران کودکی او را رها کرد اما بعدها نزد او برگشت . بیبر خود در مصاحبه ای با بیلبورد در این باره چنین گفته اس:” او بالغ نشده بود. زمانی که حدوداً ۴ سال داشتم حدود یک سال مرا ترک کرد و به بریتیش کلمبیا رفت و در روز پدر به خانه بازگشت. به یاد می آورم که مادرم گفت: اگر می خواهی اینجا بمانی باید حضور داشته باشی. این که او یک پدر بی مسئولیت بوده شاید صحت نداشته باشد اما از آن زمان تاکنون در زندگی من حضور داشته است. من روزهای تعطیل و چهارشنبه ها با او بودم”.

۴- مریلین مونرو


مریلین مونرو با نام اصلی نورما جین مورتنسون در سال ۱۹۲۶ در لس آنجلس از مادری به نام گلادیس پرل بیکر متولد شد و هیچگاه گفته نشد که پدر وی کیست زیرا والدین مونرو قبل از تولد او از هم جدا شده بودند. مادرش ابتدا تلاش کرد از دخترش مراقبت کند اما در نهایت دخترش را به یک زن و شوهر به نام های آیدا و وین بولندر سپرد. وی بعدها سعی کرد که بار دیگر سرپرستی مونرو را بدست آورد و برای این کار از دوستش گریس گدارد کمک گرفت.

مونرو ابتدا به یتیم خانه ای در لس آنجلس سپرده شده و سپس به نزد گدارد و سپس خاله گدارد رفت. در همین دوران بود که مادر مونرو به دلیل ابتلا به شیزوفرنی پارانویایی در بیمارستان بستری شد. اگر چه همواره گفته می شد که مونرو یتیم بوده اما بعدها مشخص شد که وی همواره برای نگهداری از مادرش تلاش می کرده و در واقع در تمام دوران شهرت در کنار مادرش بوده است. وقتی که مونرو درگذشت برای مادرش سالیانه ۵٫۰۰۰ دلار مقرری تعیین کرده بود که بر اساس یک وجه الضمان ۱۰۰٫۰۰۰ دلاری به وی پرداخت می شد.

۵- تایگا


تایگا روزگار سخت تنهایی خود و طرد شدن توسط خانواده اش را در آهنگی در سال ۲۰۰۹ با عنوان «نامه پدر» منعکس کرده است. وی در این اشعار می گوید که همیشه دلتنگ پدر بوده و می خواسته که پدرش در کنار او بوده و مرد بودن را به او یاد می داد. وی همچنین گفت که مادرش از این که پدرش آن ها را ترک کرده راضی نیست و نمی خواهد تایگا سراغ پدرش را بگیرد. تایگا در این اشعار اظهار امیدواری کرده بود که یک روز پدرش این آهنگ را بشنود و به سراغ او بیاید.

۶- کلی کلارکسون


آهنگ «قطعه به قطعه» اثر کلی کلارکسون در واقع از احساس ناخوشایندی که کلی در کودکی و در هنگام تنها گذاشته شدن توسط پدرش داشته الهام گرفته شده است. وی گفته که بارها سعی کرده با پدرش تماس برقرار کند اما پدرش هر بار او را تحقیر کرده است. کلارکسون گفته که این موضوع از نظر او خنده دار است و نمی تواند تا این حد خود را برای عشق کسی خوار کند.

۷- انریکه ایگلسیاس


انریکه ایگلسیاس در شهر مادرید اسپانیا به دنیا آمد. پدر وی خواننده ای مشهور به نام خولیو ایگلسیاس و مادرش نیز ایزابل پریسلر نام داشت. وقتی که او هنوز بچه بود والدینش از هم جدا شده و پدرش به میامی نقل مکان کرد. در ابتدا انریکه با مادر و خواهر و برادرهای بزرگترش در اسپانیا زندگی می کرد اما وقتی که پدربزرگش توسط گروه های جدایی طلب باسک به گروگان گرفته شد وی همراه با برادرش به نزد پدرشان در میامی فرستاده شدند. هدف این بود که انریکه از دست شبه نظامیان مذکور در امان باشد اما نقل مکان به میامی باعث دور شدن انریکه از خانواده اش شد.

وی از همان لحظه اول ورود به میامی زیر نظر دایه اش بزرگ شد. بعدها که وی برای ضبط اولین آهنگ خود نیاز به پول داشت به جای این که سراغ پدرش برود نزد دایه اش، الویرا اولیوارس، رفته و آن آهنگ را با نام انریکه مارتینز ضبط نمود. رابطه انریکه و پدرش هنوز هم پیچیده است. ایگلسیاس می گوید که تنها در برخی مراسم ویژه مانند مراسم خاکسپاری پدرش را می بیند و این مسئله را به بی علاقگی پدرش نسبت داده است.

۸- اَدل


اَدل در مراسم گرمی ۲۰۱۷ با تشکر از مدیر برنامه های خود به او چنین گفت:”من همه چیز را به تو مدیونم، ما ۱۰ سال است که با هم هستیم و من طوری تو را دوست دارم که انگار پدرم هستی. من تو را به شدت دوست دارم. نکته اینجاست که من پدرم را دوست ندارم. این علاقه چیز زیادی نیست. من طوری تو را دوست دارم که انگار پدرم هستی”. پدر واقعی اَدل، مارک ایوانز، نام داشت و در سال ۲۰۱۱ در مصاحبه با روزنامه سان اعتراف کرد زمانی که اَدل ۳ ساله بوده، او و مادرش را تنها گذاشته است.

وی گفت که با مقداری مشروبات الکی از خانه رفته و به مدت ۳ سال به شدت درگیر مصرف مشروبات الکلی بوده است. همچنین وی گفته که به شدت از رفتارش پشیمان است و می داند تنها لطفی که می تواند در حق دخترش بکند این است که تا می تواند از او دور باشد. اگر چه اَدل بارها تایید کرده که پدرش را دوست ندارد اما در سال ۲۰۱۵ گفته شد که وی پدرش را بخشیده است.

۹- استیو جابز


استیو جابز در واقع فرزند یک مسلمان سوری به نام عبدالفتاح “جان” جندالی و جوآن کارلو شیبل بود و این دو در دانشگاه ویسکانسین با هم آشنا شده بودند. بر اساس ادعاها، جوآن پس از دیدار از خانواده جندالی در سوریه باردار شده بود اما پدر جوآن موافق ازدواج دخترش با یک مسلمان عرب نبوده و این رابطه را ممنوع کرده بود. بدین ترتیب مادر جابز بدون این که به جندالی چیزی بگوید به سان فرانسیسکو نقل مکان کرده و پس از وضع حمل، پسرش را به پل و کلارا جابز سپرد. البته گفته می شد که وی ابتدا از امضای مدارک مربوط به فرزندخواندگی سرباز زده بود تا این که جابزها به او قول داده بودند که روزی پسرش را به دانشگاه خواهند فرستاد. با این وجود، جوآن و جندالی بعدها با هم ازدواج کرده و صاحب یک دختر شدند.

بر اساس ادعای سی بی اس نیوز، استیو جابز در طول دوران زندگی خود بدون این که بداند بارها با پدر واقعی اش ملاقات داشت. وی خود در این باره چنین گفته است:” یک یا دو بار در یک رستوران بودم و به یاد دارم که با صاحب رستوران که اهل سوریه بود ملاقات کردم. و او مطمئناً پدرم بود. من با او دست دادم و او نیز با من دست داد. و این تمام ماجرا بود….اما پل و کلارا والدین من بودند”. وی همچنین گفته است:” وقتی که دنبال مادر واقعی ام می گشتم، ظاهراً به طور همزمان در جستجوی پدر واقعی ام نیز بودم و مقدار کمی در مورد او اطلاعات کسب کردم و از چیزی که در مورد او فهمیدم خوشم نیامد. از مادرم خواستم که هیچوقت به او نگوید که ما با هم ملاقات کرده ایم..و هیچ چیزی در مورد من به او نگوید”.

۱۰- آنجلینا جولی


آنجلینا جولی،بازیگر سرشناس برنده جایزه اسکار، مدت زمان بسیاری از زندگی خود را از پدر مشهورش، جان وویت، دور بوده است.دلیل جدایی پدر و دختر این بوده که بر اساس ادعاها، وویت به مادر جولی، مارشلین برتراند، خیانت کرده و زمانی که جولی تنها یک سال سن داشت او و برادرش جیمز هاون را رها کرد. بر اساس ادعاها، برتراند می خواست که جولی با پدرش ارتباط داشت باشد و وی نیز در یکی از فیلم هایش با نام «لارا کرافت: مهاجم مقبره» در سال ۲۰۰۱ با پدرش همبازی شد.

اما در کمال ناباوری وویت در مصاحبه ای در سال ۲۰۰۲ گفت که دخترش بیماری جدی روانی دارد که باعث یک دوری طولانی مدت دیگر بین پدر و دختر شد. این دو در سال ۲۰۱۰ با میانجیگری برد پیت که آن زمان همسر جولی بود با هم آشتی کردند.

۱۱- امینم


رابطه پرتنش امینم با مادرش، دبی نلسون، به کررات در آهنگ های این خواننده موسیقی رپ منعکس شده است اما بخشی از این درگیری ها شاید به این دلیل باشد که پدر امینم آن ها را زمانی که وی کودک بوده ترک کرده است. مادر امینم در کتاب زندگینامه خود چنین می نویسد:” او هیچگاه پدر خود را نشناخت و من تمام سعی خودم را کردم که زندگی خوبی برای او فراهم کنم. وقتی که او زندگی کاملاً جدیدی برای خودش ساخت من خوشحال نبودم. قلب من شکسته بود”.

۱۲- مکالی کالکین


والدین مکالی کالکین، کیت و پاتریشیا، در سال ۱۹۹۵ از هم جدا شدند و درگیری سختی بین این دو برای سرپرستی پسرشان درگرفت زیرا کالکین در دوران کودکی از طریق بازی در فیلم های «تنها در خانه» ثروت قابل توجهی اندوخته بود. مکالی در سن ۱۴ سالگی خود را از دست والدینش رها کرد و تا به امروز از پدرش دور مانده است، پدری که ظاهراً سکته کرده و توان حرکت کردن ندارد. پدرش در سال ۲۰۱۵ اعلام کرد که دیگر مکالی را پسر خود نمی داند.

یک منبع موثق در این مورد چنین گفته است:” تا جایی که به مکالی مربوط می شود، وقتی کیت آن ها را ترک کرد اتفاق بسیار خوبی رخ داد. برای مکالی آسان نیست که بشنود کیت گفته او دیگر پسرش نیست اما با در نظر گرفتن این که آن ها مدت زمان بسیار زیادی را دور از هم بوده اند این موضوع اصلاً جای تعجب ندارد”.

۱۳- کیت هادسن


در سپتامبر ۲۰۱۶، که توسط مادرش گولدی هان و همسر او کرت راسل بزرگ شده،در مصاحبه با هاوارد استرن در مورد اتفاقات ناخوشایندی گفت که بعد از ترک او و برادرش، اولیور در کودکی توسط پدر واقعی شان، بیل هادسن، برای وی رخ داده بود. وی در این باره چنین گفت:” وقتی ما بچه بودیم او تا حدودی با ما رابطه داشت، یک جور پس و پیش رفتن بود. واقعا من آن مسایل را درک می کنم، چیزی است که او باید با آن کنار بیاید و این موضوع باید برای وی دردناک باشد،از این رو او را می بخشم… همیشه با این مشکل مواجه بوده ام که پدرم را درک نمی کردم. این موضوع را درک نمی کنم”.

در سال ۲۰۱۵ پدر واقعی او در مصاحبه ای با دیلی میل گفت که او خواسته الیور و کیت دیگر از اسم خانوادگی او استفاده نکنند. وی در این باره چنین گفت:” الان به آن ها می گویم، من شما را رها کردم. من پنج فرزند واقعی داشتم و اکنون خودم را پدر ۴ فرزند تصور می کنم. دیگر الیور و کیت را از آنِ خودم نمی دانم. آن ها دیگر بخشی از زندگی من نیستند”.

۱۴- جان لنون


الفرد فردی لنون، پدر جان لنون، در سال ۱۹۴۴ از مادر جان لنون که جولیا نام داشت جدا شد و این موضوع باعث جدایی لنون و پدرش برای باقی عمر شد. جان در مصاحبه ای در سال ۱۹۶۶ در این باره چنین گفت:” من هیچ وقت پدرم را نمی شناختم. در طول زندگی ام تا زمانی که ۲۲ ساله شدم ۲ بار او را دیدم. آن هم بعد از این که من چند آهنگ موفق ساخته بودم. او را دیدم و با او صحبت کردم و به این نتیجه رسیدم که هنوز هم نمی خواهم او را بشناسم”. جان در اکتبر ۱۹۷۰ پدرش را به خانه اش دعوت کرد اما دیدار آن ها نتیجه خوبی نداشت. ظاهراً جان رفتار مناسبی با آلفرد نداشته و سر او فریاد زده بود.

تونی کارت رایت در کتاب خود در مورد این دیدار چنین می نویسد:” جان به پدرش گفت که اگر او با داستان زندگی اش به سراغ رسانه ها برود او را در یک جعبه انداخته و او را از هواپیما به درون اقیانوس خواهد انداخت تا غرق شود. فردی می دانست پسر ش آنقدر بی تعادل هست که عین این کار را انجام دهد. فردی دیگر جان را ندید”. فردی در سال ۱۹۷۵ درگذشت و سال بعد جان لنون در مصاحبه ای چنین گفت:” من از بازپروری برگشته بودم و به او گفتم که از آنجا برود و او نیز از آنجا رفت و ای کاش نگفته بودم زیرا هر کسی مشکلات خاص خودش را دارد- درست مانند پدران خودسر. اکنون کمی بالغ تر شده ام او فشاری بچه داشتن یا طلاق و دلایل این که چرا مردم نمی توانند با مسئولیت هایشان کنار بیایند را درک می کنم”.

روزیاتو - امروز را زندگی کن : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

کاربردهای غیر خوراکی روغن زیتون

روغن زیتون یکی از محبوب ترین و خوش طعم ترین روغن های گیاهی است و مصرف آن فواید زیادی برای سلامتی بدن دارد. اما مزایای این روغن شگفت به همینجا ختم نمی شود و کاربردهای غیر خوراکی زیادی هم دارد.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

۱- نرم کننده ی مو

اگر موهای خشک و شکننده ای دارید از خواص نرم کنندگی روغن زیتون غافل نشوید. برای آماده کردن این نرم کننده ی طبیعی تنها کافی است نیم فنجان روغن زیتون را حرارت دهید (اجازه ندهید به نقطه ی جوش برسد) و سپس آن را به موهایتان بزنید. موها را با یک کیسه ی پلاستیکی بپوشانید و یک حوله دور آن بپیچید. چهل و پنج دقیقه صبر کنید، سپس موهایتان را با شامپو بزنید و با آب بشویید.

مطالب پیشنهادی :

پیشنهاد عالی برای موهای خشک و وز

چطور از موهای خشک و آسیب دیده مراقبت کنیم؟

برای درمان موهای خشک و شکننده چه باید کرد؟

۲- برطرف کردن آکنه

شاید استفاده از روغن برای درمان آکنه عجیب به نظر برسد اما بسیاری معتقدند این شیوه کارساز است. چهار قاشق غذاخوری نمک را با سه قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط و با آن یک خمیر درست کنید. خمیر را به صورت خود بمالید. یک تا دو دقیقه صبر کنید و سپس صورت خود را با شوینده ی مناسب و آب بشویید. این کار را ابتدا به مدت یک هفته هر روز تکرار کنید و بعد از آن هفته ای دو تا سه بار انجام دهید. بهبود قابل توجهی در پوست خود مشاهده خواهید کرد. در این ترکیب در حقیقت نمک با لایه برداری پوست، منافذ آن را تمیز کرده و روغن زیتون رطوبت طبیعی پوست را حفظ می کند.

۳- جایگزینی برای کرم های اصلاح موهای بدن

اگر کرم اصلاح تان تمام شد، از صابون استفاده نکنید چون برای پوست مناسب نیست. اما روغن زیتون می تواند جایگزینی عالی برای کرم اصلاح تان باشد. این روغن نه تنها حرکت تیغ بر روی پوست را آسان تر می کند بلکه رطوبت بسیار خوبی نیز به پوست می بخشد. ممکن است بعد از استفاده از این روغن دیگر هرگز سراغ کرم اصلاح تان نروید!

۴- پاک کردن روغن از دست

برای پاک کردن روغن ماشین یا رنگ از دست ها، یک قاشق چایخوری روغن زیتون را با یک قاشق چایخوری نمک یا شکر مخلوط کنید و این ترکیب را چندین دقیقه با شدت به دست ها و میان انگشت ها مالش دهید. سپس دست هایتان را آب و صابون بشویید. با این کار نه تنها دست هایتان تمیزتر می شود، بلکه نرم تر هم خواهد شد.

۵- پاک کردن رنگ از موها

برای پاک کردن رنگ از روی موها می توانید تکه های پنبه را به کمی روغن زیتون آغشته کنید و آن را به آرامی به موهایتان بکشید. این روش برای پاک کردن ریمل از مژه ها هم موثر است. بعد از پاک کردن ریمل چشم هایتان را با یک دستمال کاغذی پاک کنید.

۶- پولیشی برای اثاثیه ی چوبی

با استفاده از روغن زیتون می توانید اثاثیه ی چوبی تان را به راحتی برق بیاندازید. دو پیمانه روغن زیتون را با یک پیمانه آب لیموترش یا سرکه ی سفید در یک بطری اسپری دار بریزید، آن را تکان دهید و سپس بر روی سطح وسیله ی چوبی تان اسپری کنید. اجازه دهید این ترکیب یک تا دو دقیقه بماند، سپس با یک دستمال حوله ای یا دستمال توالت روی سطح وسیله بکشید.

۷- تسکین دهنده ی گلو

اگر بی وقفه سرفه می کنید و هیچ دارویی برای درمان سرفه در دسترس ندارید، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون به شما کمک می کند تا رفتن به داروخانه و خرید دارو، گلوی خود را موقتا تسکین دهید. این روغن به چرب شدن گلو کمک می کند و به لطف ماده ی اولئوکانتال موجود در آن که خاصیت ضد التهابی دارد التهاب گلو کاهش می یابد.

۸- روغن کاری لولاهای در

برای روغن کاری لولاهای در و برطرف کردن صدای جیر جیر آن ها نیازی به خرید روغن مخصوص نیست. کافی است تکه ای پنبه را به روغن زیتون آغشته کنید و بر روی لولای در بکشید تا چرب شود. برای دسترسی به گوشه و کنار لولاها، روغن زیتون را در یک بطری فشاری مخصوص بریزید و ذره ذره به لولا بزنید.

۹- کندن برچسب ها را از روی دیوار و اثاثیه

با استفاده از روغن زیتون می توانید به راحتی برچسب ها را از روی دیوار و اثاثیه جدا کنید. برای این کار کافی است مقداری روغن زیتون به برچسب بزنید و اجازه دهید چند دقیقه ای بماند. حالا برچسب به راحتی و بدون بر جای گذاشتن هیچ ردی جدا می شود.

روزیاتو - امروز را زندگی کن : سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.