مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

مجله اینترنتی چفچفک

هم برونگرا هستید هم درونگرا؟ پس میانگرا هستید

سایت تفریحی چفچفکبرونگرا هستید یا درونگرا؟ اگر احساس می کنید نه دقیقا برونگرا هستید و نه کاملا درونگرا، باید بدانید شما تنها کسی نیستید که نمی تواند به این سؤال با قطعیت جواب دهد. اغلب ما با دو قطب مخالف طیف شخصیتی یعنی شخصیت های درونگرا و برونگرا آشنا هستیم اما حقیقت آن است که بیشتر افراد متعلق به میانه ی این طیف یعنی شخصیت میانگرا هستند. اما افراد میانگرا چه ویژگی هایی دارند؟

۱- هم خصوصیات برونگراها را دارید و هم درونگراها را

میانگرا به فردی اطلاق می شود که ویژگی های شخصیتی هر دو گروه برونگرا و درونگرا را دارد، یعنی هم از کاریزما و جسارت برونگراها برخوردار بوده و هم مانند درونگراها متفکر و شنونده ی خوبی است.

افراد برونگرا عموما از تعامل با دیگران انرژی می گیرند و ترجیح می دهند درمورد چیزی صحبت کنند تا اینکه آن را ناگفته باقی بگذارند.

اما افراد درونگرا تنهایی را ترجیح می دهند، از مکالمه های خودمانی تر لذت می برند، از جمع های بزرگ دوری می کنند و ترجیح می دهند درباره ی چیزی فکر کنند تا اینکه در مورد آن حرف بزنند.

اگر خصوصیات هر دو گروه را دارید، احتمالا یک میانگرا هستید. افراد میانگرا هم از تعامل با دیگران و هم از تنها بودن انرژی می گیرند، هم تفکر درونی دارند و هم درباره ی مسائل مختلف با دیگران صحبت می کنند.

۲- هم اجتماعی بودن را دوست دارید و هم تنهایی را

اگر گاهی از وقت گذرانی با دیگران لذت می برید اما گاهی هم اصلا علاقه ای به این کار ندارید، پس یک میانگرا هستید. وقتی دوست دارید تنها باشید آرام و کم حرف هستید اما زمانی که در جمع هستید با اعتماد به نفس و خوش برخورد رفتار می کنید. این ویژگی خوبی است چون می توانید متناسب با هر زمانی روحیه ای مناسب داشته باشید، اگرچه شاید گاهی با خود فکر می کنید کاش آدم جالب تری بودید، اما اگر دو قطب اصلی شخصیتی تان را مهار کنید یا برنامه ریزی مناسبی داشته باشید، می توانید هم از اجتماعی بودن خود لذت ببرید و هم زمانی را به تنهایی تان اختصاص دهید.

۳- به خوبی تشخیص می دهید چه زمانی می توانید به دیگران اعتماد کنید

افراد برونگرا راحت تر به دیگران اعتماد می کنند و خیلی زود در مورد خودشان اطلاعات می دهند و صمیمی می شوند. برای مثال، آن ها معمولا زودتر از بقیه، افراد را به اسم کوچک شان صدا می زنند.

اما افراد درونگرا دیرتر در مورد خودشان اطلاعات می دهند و ترجیح می دهند فاصله ی خود را با دیگران حفظ کنند تا زمانی که آن ها را به خوبی بشناسند.

افراد میانگرا ترکیبی از هر دو گروه هستند. آن ها متوجه می شوند که چه زمانی باید شنونده یا حاضر جواب باشند و می دانند که چطور خود را با محیط یا شخص مقابل تطبیق دهند.

۴- در بیشتر محیط ها احساس راحتی می کنید

افراد میانگرا هم موقعیت های مهیج را دوست دارند و هم از موقعیت های غیر مهیج لذت می برند. آن ها به دنبال تعامل اجتماعی هستند و زمانی که احساس کنند این ارتباطات اجتماعی برایشان کافی بوده و به تغییر نیاز دارند خود را دور می کنند. این ویژگی آن ها را تبدیل به فردی چند بعدی می کند که خود را به خوبی با هر موقعیتی تطبیق می دهد. برای مثال، آن ها هم شرکت در یک راهپیمایی اعتراضی را دوست دارند و هم از اینکه بعد از ظهر خود را به تنهایی به تماشای سریال بگذرانند لذت می برند، می توانند هم در برابر جمع صحبت کنند و هم ساعت ها به تنهایی مشغول نگارش و تحقیق باشند. آن ها انعطاف پذیر هستند به همین دلیل اغلب محیط ها و موقعیت ها برای آن ها مناسب است.

۵- خیلی اوقات احساس می کنید نیاز دارید تعاملات اجتماعی تان را کم کنید

افراد میانگرا کارهای مختلفی را دوست دارند به همین خاطر کسل نمی شوند، اما وقتی احساس کنند کاری برایشان کافی بوده به تغییر نیاز پیدا می کنند.

افراد برونگرا به طور کلی کارهای مختلف زیادی را در زندگی شخصی و کاری شان تجربه می کنند اما ممکن است خود را وقف بیشتر آن ها نکنند چون به دنبال آن هستند که هیجان بیشتری از محیط بیرون کسب کنند. اما افراد درونگرا به هیجان کمتری نیاز دارند.

افراد میانگرا وقتی نیاز به هیجان داشته باشند به دنبال تعامل اجتماعی هستند و زمانی که به تغییر نیاز داشته باشند خود را دور می کنند. آن ها ممکن است از حضور در یک مهمانی بزرگ لذت ببرند اما وقتی به نقطه ای برسند که برایشان کافی باشد، به جای خلوت تری می روند تا با یک یا دو نفری که علائقی مشابه آن ها دارند گفتگوی عمیق تری داشته باشند.

۶- از مهارت های ارتباطی خوبی برخوردارید

افراد میانگرا از گفتگوهای عمیق، صمیمی و دو نفره به همان اندازه ی مکالمه ای مختصر با یک غریبه در مترو لذت می برند. آن ها شنونده ی خوبی هستند و به درستی درک می کنند چه زمانی باید صحبت کنند و چه زمانی بهتر است گوش دهند. برخورداری از خصوصیات هر دو گروه برونگراها و دورنگراها به آن ها این امکان را می دهد تا قبل از صحبت زمان کافی برای فکر کردن داشته باشند. این مسأله به آن ها کمک می کند از مطرح کردن صحبت های نامعقول یا بدون فکر خودداری کنند و در عین حال قادرند آزادانه فکر کرده و عقایدشان را مطرح کنند.

۷- اغلب مردد هستید

از آنجایی که افراد میانگرا در حقیقت هم برونگرا هستند و هم درونگرا، گاهی مطمئن نیستند چه چیزی می تواند به آن ها انرژی دلخواه شان را بدهد. مثلا از خودشان می پرسند بهتر است در خانه بمانند و کتاب مورد علاقه شان را بخوانند یا به یک گردهمایی بروند و با آدم های جدید و جالبی آشنا شوند. آن ها مزایا و معایب هر موقعیتی را به یک اندازه می ببینند و به همین دلیل سردرگم می شوند. این افراد وقتی در یکی از این موقعیت ها قرار می گیرند، گاهی موفق می شوند خود را با شرایط وفق دهند و آرام بگیرند اما گاهی هم دچار مشکل می شوند. مثلا در یک موقعیت اجتماعی که روحیه ی مناسبش را ندارند ممکن است بدخلق یا کم حرف شوند، و یا اگر در خانه بمانند کسل می شوند، با اینکه می دانند می توانند کتاب مورد علاقه شان را بخوانند یا پروژه ای دارند که باید آن را انجام بدهند.

۸- هم به طور انفرادی و هم در گروه عملکرد خوبی دارید

افراد میانگرا هم‎گروهی های خوبی هستند و این توانایی را دارند که در یک گروه پیشرفت کنند، چون قادرند میان لزوم به توجه گرفتن از دیگران و لزوم به سکوت کردن تعادل برقرار کنند. به علاوه، آن ها از انجام کارهای انفرادی لذت می برند و می توانند به تنهایی کار جستجو و کسب اطلاعات را انجام دهند. چون افراد میانگرا وقتی در یک موقعیت گروهی قرار می گیرند از خصوصیات برونگرایانه ی خود استفاده می کنند. این مسأله انرژی و خلاقیت را به کار می گیرد، گفتگو را تسهیل می کند و امکان استفاده از شیوه ی مشکل گشایی گروهی را به وجود می آورد. به علاوه آن ها می توانند به اعضای دیگر گروه هم فرصت ابراز خود را بدهند بدون آنکه مجبور باشند خودشان برای کسب این فرصت تلاش زیادی کنند. از طرفی دیگر، افراد میانگرا وقتی به تنهایی کار می کنند، از ویژگی های دورنگرایانه ی خود بهره می برند تا کار را به سرانجام برسند و خود را وقف آن کنند.

۹- با آدم های مختلف راحت هستید

افراد میانگرا به دلیل برخورداری از ویژگی های هر دو گروه برونگراها و درونگراها، اغلب می توانند با هر دو گروه ارتباط برقرار کنند. این افراد خود را با شخصیت های مختلفی که با آن ها مواجه می شوند تطبیق می دهند و برای آنکه بدانند چطور باید با آن ها رفتار کنند سرنخ هایشان را از رفتار آن ها به دست می آورند. اگر شخص مقابل شان پرانرژی و پر حرف باشد، به راحتی عقب می نشینند و به او اجازه ی درخشیدن می دهند. اما اگر با کسی صحبت می کنند که آرام و کم حرف است، هدایت گفتگو را در دست می گیرند و از شخص درونگرای مقابل شان پرحرف تر و زیرک تر عمل می کنند.

۱۰- ویژگی های یک مدیر خوب را دارید

افراد میانگرا هم رهبر خوبی هستند و هم دنباله روی خوبی. این افراد به لطف جسارت، صمیمیت و خوش برخورد بودن شان هم می توانند هم‎گروهی یا مدیر خوبی باشند چون قادرند با همکاران درونگرا و برونگرای خود ارتباط برقرار کنند و هم می توانند فروشنده ی موفقی باشند. طبق تحقیقات، افراد میانگرا در مقایسه با افراد برونگرا و درونگرا، در کار فروشندگی عملکرد بهتری دارند، چون از ترکیب ویژه ای از جسارت و اشتیاق برخوردارند.

روزیاتو - امروز را زندگی کن rooziato : بخش روانشناسی از مجله سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

دلایل مختلف بروز یبوست آشنا شوید

مجله اینترنتی چفچفک : یبوست یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی است، به طوری که اغلب افراد دست کم یک بار آن را تجربه کرده اند و ابتلا به آن در هر سنی ممکن است. در این حالت، مواد دفعی در روده ی بزرگ سفت می شوند و دفع آن ها با درد و سختی همراه می شود. اما هیچ مشکلی در بدن بی علت رخ نمی دهد. در ادامه به دلایل مختلف یبوست می پردازیم.

۱- نشستن طولانی مدت

نشستن طولانی مدت نه تنها موجب افزایش وزن بلکه باعث پیچ خوردن روده ی بزرگ می شود، مدفوع را حرکت باز می دارد و منجر به یبوست می شود. گهگاه از جای خود بلند شوید و بدن تان را حرکت دهید. به ویژه، راه رفتن و چمباتمه نشستن دو حرکتی هستند که تأثیر زیادی در اجابت مزاج دارند.

۲- مصرف زیاد پنیر


اگرچه همه ی محصولات لبنی می توانند باعث یبوست شوند، اما پنیر بیشترین مشکل را برای گوارش ایجاد می کند، نه به دلیل آنکه بالقوه یبوست آور است، بلکه به خاطر آنکه بسیاری از مردم آن را جایگزین غذاهای فیبردار سالم تری مثل غلات و سبزیجات می کنند. معده ی خود را با غذاهای دیگر کامل پر نکنید و همیشه جایی هم برای غذاهای فیبردار بگذارید. چه بهتر که آن ها را اول بخورید. به علاوه، تحقیقات نشان می دهد غذاهای فیبردار حاوی مولکول های ضد اشتهایی هستند که شما را از پرخوری باز می دارند.

۳- افسردگی

افسردگی سوخت و ساز کلی بدن را کند می کند به همین دلیل است که در هنگام افسردگی دچار افزایش وزن یا یبوست می شویم. علاوه بر این، داروهایی که معمولا برای درمان افسردگی تجویز می شوند هم یبوست آور هستند. شیوه های درمانی بدون داروی زیادی برای افسردگی وجود دارد که تحقیقات نشان داده به اندازه ی شیوه های دارویی مؤثر هستند، مثل رفتار درمانی شناختی، ورزش و مدیتیشن.

۴- مصرف کم کربوهیدرات ها

یبوست در میان افرادی که غذاهایی با کربوهیدرات کم یا پروتئین بالا مصرف می کنند بسیار شایع است. وقتی فقط گوشت، تخم مرغ و چربی مصرف می کنید، جای کمی برای دریافت فیبر گیاهی باقی می ماند. بسیاری از مردم آگاهانه از خوردن مواد غذایی فیبردار مثل غلات، میوه ها و سبزیجات خودداری می کنند چون کربوهیدرات بالایی دارند. اما همه ی کربوهیدرات ها یکسان نیستند و می توانید تنها کربوهیدرات های ساده ای مثل شیرینی ها و نان سفید را از رژیم غذایی تان حذف کنید. برای حفظ سلامت روده ها و جلوگیری از یبوست، روزانه حداقل ۵ وعده میوه و سبزی بخورید (به استثنای موز که یبوست آور است).

۵- مصرف بیش از اندازه ی فیبر

مصرف بیش از اندازه ی مواد غذایی فیبردار باعث کم شدن حساسیت دیواره ی معده شده و در نتیجه واکنش آن نسبت به سیگنال هایی که برای تخلیه ی خود دریافت می کند کمتر می شود. به ویژه این اتفاق زمانی می افتد که به جای آنکه فیبر مورد نیاز بدن را از طریق مواد غذایی طبیعی دریافت کنید، با مصرف مکمل هایی مثل قرص ها و پودرها دوزهای بسیار بالایی از فیبر را وارد بدن تان می کنید. از مصرف قرص های فیبردار پرهیز کنید چون نه تنها شواهد علمی نشان می دهد که ضرر آن ها بیشتر از منفعت شان است، بلکه منجر به یبوست هم می شوند.

۶- کاکائو

کاکائو هم باعث یبوست می شود، اگرچه اثر آن در هر شخصی متفاوت است. در تحقیق جدیدی مشاهده شد در ۷۰ درصد کسانی که به طور مکرر دچار یبوست می شدند، مصرف کاکائو عامل اصلی مشکل آن ها بود. اگر کاکائو عامل یبوست شما باشد باید برای مدتی مصرف آن را به طور کامل قطع کنید. این کار را با ۲ هفته شروع کنید و اگر یبوست تان بهبود یافت مصرف کاکائو را در مجموع محدود کنید.

۷- ملین ها

برخلاف تصور رایج، وقتی دچار یبوست هستید استفاده از داورهای ملین وضعیت را فقط بدتر می کند. داروهای ملین تنها برای مدت کوتاهی (حداکثر یک هفته) قابل استفاده هستند. استفاده ی طولانی مدت از این داروها باعث می شود اجابت مزاج شما وابسته به آن ها باشد و این مسأله موجب شکل گیری یک چرخه ی معیوب یبوست و اسهال می شود. قبل از استفاده از این داروها با بررسی سبک زندگی، عادت های غذایی، ورزش و داروهای مصرفی تان، علت اصلی یبوست خود را شناسایی و آن را رفع کنید.

۸- داروها

همه ی داروها عوارض جانبی ای دارند و بسیاری از آن ها یبوست آور هستند. داروهای ضدافسردگی (به ویژه داروهای مهار بازجذب سروتونین مثل پروزاک)، داروهای ضد اضطراب، داروهای مخصوص سوزش معده و قرص های کنترل فشار خون، عمده ترین داروهای یبوست آور هستند. بنابراین مشکل خود را صادقانه با پزشک تان در میان بگذارید تا جایگزین دیگری برای داروهایتان پیدا کند. برای مثال، کلسیم موجود در بسیاری از داروهای مخصوص سوزش معده باعث یبوست می شود بنابراین می توانید به جای آن ها از داروهایی استفاده کنید که حاوی منیزیم باشند. به خاطر داشته باشید که هر تغییری در خصوص داروها باید زیر نظر پزشک اعمال شود.

۹- بعضی مولتی ویتامین ها

ویتامین هایی که حاوی کلسیم و آهن زیادی هستند می توانند به شدت یبوست آور باشند. اما بسیاری از مردم از این موضوع بی اطلاعند و هر روز این ویتامین ها را مصرف می کنند. بعضی مواد معدنی به ویژه در مقداری بیش از دوز توصیه شده برای استفاده ی روزانه، می توانند باعث کند شدن گوارش در روده ی بزرگ شوند. اگر تجویز پزشک تان نیست، لزومی ندارد هر روز از مولتی ویتامین استفاده کنید.

۱۰- مسکن ها

مسکن های قوی ای که بعد از عمل های جراحی استفاده می شوند، مسکن های بدون نسخه مثل استامینوفن و ایبوپروفن و همینطور مسکن های تجویزی مثل هیدروکودون و اکسی کانتین باعث یبوست می شوند. این داروها به بعضی گیرنده های موجود در معده می چسبند و علاوه بر کم کردن درد، دستگاه گوارش را کند می کنند. مسکن ها را در صورت امکان نباید بیشتر از ۳۰ روز استفاده کرد. در این مدت باید سعی کنید عامل اصلی درد را برطرف کرده یا جایگزین دیگری برای رفع درد پیدا کنید. به علاوه می توانید به همراه داروهای مسکن از داروهای ضد یبوست استفاده کنید.

۱۱- تغییرات هورمونی

یبوست در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی مسأله ی بسیار شایعی است. بالا بودن میزان هورمون های استروژن و پروژسترون یا پایین بودن هورمون تستوسترون می تواند منجر به یبوست شود. یبوست دوران بارداری بعد از زایمان برطرف خواهد شد اما در خصوص دیگر تغییرات هورمونی باید دلیل اصلی را شناسایی و درمان کرد. با بالا رفتن سن، نوسانات هورمونی تبدیل به امری اجتناب ناپذیر نمی شود بنابراین اگر دچار این مسأله هستید، با پزشک خود درباره ی درمان های احتمالی و ایجاد تغییر در سبک زندگی خود مشورت کنید.

۱۲- بیماری هایی که تشخیص داده نشده اند

بسیاری از بیماری ها باعث یبوست می شوند. شایع ترین آن ها به ویژه در میان جوانان، بیماری کم کاری تیروئید است. غده ی تیروئید سوخت و ساز بدن را کنترل می کند بنابراین وقتی این غده عملکرد درستی نداشته باشد، همه چیز در بدن از جمله عمکرد روده ها کند می شود. بیماری های دیگری که یبوست از علائم اصلی آن ها است عبارتند از: دیابت، اِم اِس، التهاب روده، سلیاک، بیماری های خود ایمنی و برخی از انواع سرطان. مهم ترین مسأله شناسایی علت اصلی یبوست و درمان آن است. از آنجایی که یبوست مشکل شایعی است بسیاری از مردم آن را جدی نمی گیرند. اگرچه اغلب اوقات مسأله ی مهمی در میان نیست اما گاهی هم یبوست نشانه ی مشکل بزرگ تری است. اگر یبوست شما با علائم دیگری همراه است، تغییرات قابل توجهی داشته، یا اگر بیشتر از ۳ ماه طول کشیده، حتما برای انجام معاینه به پزشک مراجعه کنید.

روزیاتو - امروز را زندگی کن rooziato : بخش سلامت از سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

زندگی زیباست!!

گاهی برای رهاشدن از زخم های زندگی باید بخشید و گذشت ....

میدانم که بخشیدن کسانی که از آنها زخم خورده ایم، سخت ترین کار دنیاست....

ولی،تا زمانی که هر صبح چشمان خود را با کینه بازکنیم

و آدمهای، خاطرات تلخ را زنده نگه داریم و در ذهن خود هر روز محاکمه شان کنیم....

رنگ آرامش را نخواهیم دید !!

گاه، چشم ها را ، باید بست و از کنار تمام بد بودنها گذشت...

مردی درحالی‌ که به قصرها و خانه‌های زیبا می‌نگریست به دوستش گفت:

«وقتی این همه اموال را تقسیم می‌کردند ما کجا بودیم.»

دوست او دستش را گرفت و به بیمارستان برد و گفت: « وقتی این بیماری‌ها را تقسیم می‌کردند ما کجا بودیم ! »

انسان زمانی که پیر میشه تازه میفهمه نعمت واقعی همون سلامتی، خانواده، عشق، شادی، باهم بودن، انرژی جوانی و ...

"همین چیزای ساده بوده که همیشه داشته ولی هرگز بهشون اهمیت نداده و دنبال نداشته ها بوده "

آدم‌ها زندگی می‌کنند… انسان‌ها زیبا زندگی می‌کنند !

آدم‌ها می‌شنوند… انسان‌ها گوش می‌دهند

آدم‌هامی‌بینند… انسان‌ها عاشقانه نگاه می‌کنند !

آدم‌هادر فکر خودشان هستند…

انسان‌ها به دیگران هم فکر می‌کنند

آدم‌هامی‌خواهند شاد باشند انسان‌ها می‌خواهند شاد کنند !

آدم‌ها،اسم اشرف مخلوقات را دارند…

انسان‌ها اعمال اشرف مخلوقات را انجام می‌دهند !

آدم‌ها انتخاب کرده‌اند که آدم بمانند…

انسان‌ها تغییر کردن را پذیرفته‌اند، تا انسان شدند !

آدم‌هامی‌توانند انسان شوند… انسان‌ها در ابتدا آدم بودند !

آدم‌ها.. انسان ها ...

آدم‌ه ‌اند… انسان‌ها " انسان !

اما ...

آدم‌هاو انسان‌ها هر دو انتخاب دارند ...

اینکه آدم باشند یا انسان، انتخاب با خودشان است .

نیاز نیست انسان بزرگی باشید،

انسان بودن خود نهایتِ بزرگی ست.

اگر از چیزهای کوچک لذت ببرید...

اگر از موفقیت های کوچک خوشحالی کنید..

اگر در لحظه باشید واز همه کس وهمه چیز راضی باشید...

به موفقیت های بزرگ‌ خواهید رسید..

لذت بردن فقط ماشین لوکس وخانه ویلایی وحساب بانکی نیست...

مهم احساس شما در این لذت است....

شاید در ماشین مدل بالایی باشید ولی احساستان خوب نباشد ولی درحال قدم زدن باشید وآن قدر آگاهی شما بالا رفته باشید که از راه رفتن خود ودیدن جهان اطراف زیبایتان احساستان عالی می شود ونا خودآگاه قدر دان وشاکر باشید.

واین احساس وارتعاش را در همه حال حفظ کنید

شک نکنید که در ماشین مدل بالا خواهید نشست

(این احساس وآگاهی ،شما را به موفقیت می رساند)

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، زناشویی، مد beytoote :بخش سرگرمی از سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

زیباترین کودک دنیا

مجله اینترنتی چفچفک : کودکی به نام Jare پنج ساله از نیجریه لقب زیباترین کودک دنیا را از آن خود کرده است. یک عکاس به نام Mofa Bamuyiwa عکس هایی از او را در اینستاگرام ش به اشتراک گذاشت و طولی نکشید که چشمان حیرت زده و پوست درخشان و نرم جیر افراد زیادی را متوجه او کرد. موهای او بسیار زیبا و شگفت انگیزند.

عکاس درباره ی او نوشت: بله او انسان است اما فرشته هم هست؛ می توانستم کاری کنم که او بخندد و یا تبسم کند اما او را به حال طبیعی اش گذاشتم تا بتوانیم او را از چشمهایش ببینیم.

تصویر این کودک نیجریه ای با استقبال کاربران روبرو شده است.

چهره ی شگفت انگیز زیباترین کودک دنیا

چهره ی شگفت انگیز زیباترین کودک جهان

تابناک باتو | مجله اینترنتی tabnakbato : بخش اخبار داغ و جالب از سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

"پارکور" زنان مسلمان در خیابان‌ های مصر

"پارکور" برای اولین بار در دهه ۸۰ میلادی وارد مصر شد. اما زنان و دختران تنها ۶ ماه است که به طور حرفه‌ای وارد این ورزش شده‌اند. یک مربی مصری تلاش می‌کند با تمرینان فشرده، اولین تیم زنان پارکور مصر را آماده کند.همراه مجله اینترنتی چفچفک باشید.

گروهی از زنان مصری در پارکی در حومه قاهره هر هفته در حال انجام ورزش "پارکور" هستد.

از آنجائی که انجام "پارکور" در جوامع سنتی با محدودیت‌ هایی روبرو است، روی آوردن زنان و دختران مصری به این ورزش کمی عجیب و دور از انتظار است اما آن ها با سرسختی به تلاش خود ادامه می دهند.

"زینب هلال" یکی از فعالان ورزش پارکور است. او می‌گوید طبیعی است که مردم در ابتدا این موضوع را قبول نمی‌کنند چرا که از این فعالیت ورزشی تا پیش از این آگاه نبودند. او می‌گوید: برای جامعه مصر این موضوع پذیرفته نشده است که دختران بتوانند به تنهایی در خیابان‌ ها ورزش کنند.

محمد عمران، سرمربی این دختران نیز می‌گوید اکنون زنان بیشتری هر روز به محل تمرین می‌آیند تا "پارکور" را یاد بگیرند و باید به مردم مصر درباره آن اطلاع رسانی کرد. 

فرارو: Fararu : بخش اخبار داغ و جالب از سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

دلایل بیدار شدن در یک ساعت خاص از شب

سایت سرگرمی چفچفک : بر اساس طب سنتی چینی، ناهنجاری های مزمن مربوط به خواب به دلیل عدم توازنی است که در نتیجه اختلال در جریان انرژی در بدن ایجاد می شود. وقتی که فرد در شرایط بدنی خوبی قرار دارد، انرژی موسوم به ژی (Qi) به راحتی در بدن جریان پیدا می کند اما وقتی که از لحاظ جسمی با مشکلی مواجه باشید، در یکی از حرکت نیروی مذکور در یکی از اندام های داخلی بدن متوقف شده و به همین دلیل است که به صورت متوالی در ساعت خاصی از شب از خواب بیدار می شوید. در ادامه این مطلب می خواهیم شما را با دلایل بیدار شدن در یک ساعت خاص از شب بر اساس طب سنتی چینی آشنا کنیم.

ساعت بدنی دوره ای چینی چیست؟

مفهوم ساعت ارگان های درونی بدن در طب چینی بر این فرض استوار است که نیروی ژی در ۱۲ قطعه دایره ای در بدن که با ارگان های داخلی در ارتباط است جریان دارد. هر سیکل کامل از این دیاره ۲۴ ساعت طول کشیده و هر یک از اندام های داخلی بدن ۲ ساعت وقت دارد که با نیروی ژی درمان شود.

در طول شب، نیروی ژی به درون بدن منتقل می شود تا بدن برای فعالیت های روز بعد شارژ گردد. از این رو اگر شما همواره در ساعت خاصی از شب بیدار می شوید به احتمال فراوان در یکی از اندام های داخلی شما مشکل عدم تعادلی وجود دارد زیرا انرژی ژی نمی تواند در آن جریان یابد و همین موضوع باعث اختلال خواب و بیدار شدن شما می شود.

۲۱ تا ۲۳ شب: تیروئید

در اولین مراحل خواب، سیستم درون ریز بدن خود را متوازن کرده و رگ ها فعال تر می شوند. این بدان معناست که هر مشکلی مربوط به سلامتی سیستم ایمنی، تیروئید، غده های آدرنال یا متابولیسم می تواند شامل بیدار شدن شما شود. مشکل در به خواب رفتن در چنین ساعاتی می تواند نشانه استرس بیش از حد یا نگرانی فراوان در طول روز باشد.

برای بهبود کیفیت خواب در چنین شرایطی می توانید به مدیتیشن روی بیاورید، در رختخواب یوگا کار کنید یا تمرینات کششی ماهیچه ای و ریلکسیشن انجام دهید.

۲۳ تا ۱ شب: کیسه صفرا

کیسه صفرا مسئول تولید مایع صفرا (زردآب) است که برای هضم و شکستن چربی هایی که در طول روز مصرف کرده اید بسیار ضروری است. بیدار شدن مکرر در چنین ساعتی از شب می تواند نشانه این باشد که شما به سنگ صفرا مبتلا هستید یا باید میزان چربی که مصرف می کنید را کاهش دهید و روغن های سالم تری مصرف نمایید.

علاوه بر این، کیسه صفرا به شدت تحت تاثیر ناامیدی روحی، اعتماد به نفس پایین، تند مزاجی و احساس پیشمانی است. از این رو برای این که در این ساعت از شب بتوانید دوباره به خواب بروید باید اعتماد به نفس خود را بالا برده و ناراحتی هایی که از دیگران دارید را فراموش نمایید.

۱ تا ۳ صبح : کبد

در این زمان از شب، بدن خود را تمیز می کند و ترکیبات زاید از خون و دیگر بافت ها پاک می شود. به همین دلیل بیدار شدن مکرر در این ساعت از شب می تواند نشان دهنده این موضوع باشد که کبد شما با مواد آلوده و سمی زیادی درگیر شده است. برای این که به کبدتان کمک کنید کارکرد طبیعی خود را داشته باشد سعی کنید آب بیشتری بخورید و مصرف الکل و کافئین خود را کاهش دهید.

بیدار شدن در این زمان از شب، همچنین، می تواند در نتیجه احساسات منفی مانند خشم، درماندگی، احساس گناه و عصبانیت رخ دهد که باید آن ها را حل نمایید تا بتوانید به سیکل طبیعی خواب خود برگردید.

۳ تا ۵ صبح : ریه ها

ریه ها اولین اندام هایی هستند که از طریق جمع آوری اکسیژن، نیروی ژی را در خود به جریان می اندازند و سپس آن را به منظور آمادگی داشتن برای یک روز جدید به دیگر اندام های درونی بدن منتقل می کنند. اگر به طور مرتب بین ساعت های ۳ تا ۵ صبح از خواب بیدار می شوید و نشانه هایی مانند عطسه، سرفه و یا گرفتگی بینی دارید، ممکن است مشکل مربوط به خلط بیش از حد یا رژیم غذایی نامناسب باشد.

ریه ها همواره با احساسات منفی مانند غم و اندوه مرتبط هستند از این رو بیدار شدن مکرر در چنین زمان هایی می تواند نشان دهنده این باشد که شما باید از دست این احساسات منفی خلاص شوید. در این مورد انجام تکنیک های خاص نفس کشیدن می تواند راهگشا باشد.

۵ تا ۷ صبح: روده بزرگ

در این موقع از صبح، جریان انرژی در روده بزرگ شما متمرکز است که فضولات را از بدن شما خارج می کند. اگر در این اندام بدن عدم تعادلی وجود داشته باشد ممکن است دچار یبوست، افزایش وزن و یا پیری زودرس شوید. برای این که به عملکرد مناسب روده بزرگ خود کمک کنید و خواب بهتری در این ساعت از صبح زود داشته باشید باید ماهیچه های خود را بکشید و به فعالیت وادارید، مقدار زیادی آب بنوشید و بعد از خواب بیدار شدن به دستشویی بروید

. بیدار شدن مکرر در این ساعت از شبانه روز با مشکلات روحی مانند احساس درماندگی و گیر افتادن، احساسات تدافعی و صبور نبودن در زندگی مرتبط است. از این رو بیدار شدن مکرر در این ساعت می تواند نشانه این باشد که زمان خلاص شدن از این همه فکر و استرس و سختگیری که بار روحی مضاعفی را به شما تحمیل کرده فرا رسیده است.

روزیاتو - امروز را زندگی کن rooziato : بخش سلامت از سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

ویژگی های متولدین تابستان از دیدگاه علم

سایت سرگرمی چفچفک : اشتباه نکنید صحبت از طالع بینی نیست، بلکه تحقیقات علمی هستند که نشان می دهند فصل یا ماهی که در آن متولد می شویم بر روی ویژگی های شخصیتی و وضعیت سلامتی ما تأثیر می گذارد. عواملی مانند مواد غذایی مصرفی مادرتان زمانی که شما را باردار بوده (برای مثال، هندوانه در تابستان یا انار در پاییز) و محیط زندگی او در طی این مدت، می تواند تأثیر گذار باشد. با این وجود، ویژگی های مشترکی هم در میان متولدین یک فصل وجود دارد که دانشمندان هنوز نتوانسته اند توضیحی برای آن ها پیدا کنند. اما می خواهیم ببینیم علم چه نظری درباره ی متولدین تابستان دارد.

۱- احتمالا درشت هیکل و قد بلند هستید

درمورد نقش ژنتیک در ویژگی های ظاهری ما تردیدی وجود ندارد اما تحقیقی نشان داده است نوزادانی که در ماه های تابستان متولد می شوند احتمال آنکه وزن آن ها در زمان تولد بیشتر از نوزادان بقیه ی فصول سال باشد بالاتر است. شاید تصور کنید این ویژگی کار به دنیا آوردن بچه را دشوار می کند اما در هر صورت بهتر از آن است که بچه لاغر و ضعیف به دنیا بیاید. به علاوه تحقیق ذکر شده بیان می کند احتمال بلند قد بودن متولدین تابستان بیشتر است. هنوز به طور دقیق مشخص نیست که آیا این مسأله ناشی نور آفتاب زیادی است که در تابستان وجود دارد یا خیر، اما تحقیقات نشان داده است که نوزادان متولد ماه های ژوئن و ژوئیه (اواسط خرداد تا اواسط مرداد) بیشترین متوسط قد را دارند.

۲- ساعت بدن تان دقیق تر کار می کند


احتمالا شما از آن دسته افرادی هستید که هر روز بدون کوک کردن ساعت، در زمان مشخصی بیدار می شوند. این همان چیزی است که به آن ساعت بدن یا ساعت بیولوژیکی گفته می شود. پژوهشی نشان می دهد احتمالا ساعت بدن متولدین تابستان در مقایسه با سایرین بهتر کار می کند. با آزمایش بر روی موش ها بررسی شد نوری که موش ها در تابستان یا زمستان با آن رشد پیدا کردند تا چه اندازه بر عملکرد بهتر ساعت بدن آن ها تأثیر دارد. نتایج این پژوهش نشان می دهد موش هایی که در نور تابستان متولد شدند و پرورش پیدا کردند ساعت بدن آن ها بهتر کار می کرد و در مقایسه با موش های متولد زمستان از الگوهای رفتاری منظم تری برخوردار بدند. در مجموع، فصلی که در آن متولد می شویم روی مغز ما تأثیر گذار است.

۳- احتمال بروز افسردگی فصلی در شما کمتر است

محیط زمستانی نه تنها بر روی ساعت بدن تان تأثیر می گذارد بلکه شما را در برابر اختلالات عصبی و روانی آسیب پذیرتر می کند. اختلال عاطفی فصلی یا همان افسردگی فصلی نوعی اختلال است که بر اثر تغییرات آب و هوایی و کم شدن نور روز، منجر به افسردگی (و حتی گاهی افسردگی شدید) می شود. تحقیقات نشان می دهد احتمال بروز افسردگی فصلی در متولدین تابستان کمتر از متولدین زمستان است. تئوری مطرح شده در این مورد بیان می کند که نوع و میزان نور خورشید در تابستان به گونه ای است که باعث می شود متولدین این فصل تغییرات محیط شان را بهتر از متولدین زمستان مدیریت کنند.

۴- بیشتر از سایرین دچار نوسانات خلقی می شوید

اگرچه هنوز توضیح دقیقی درباره ی این مسأله ارائه نشده اما تحقیقی نشان می دهد احتمال بروز نوسانات خلقی در متولدین تابستان بیشتر از سایرین است. طبق این پژوهش، فصلی که در آن متولد می شویم روی ساختار عصبی بدن از جمله سطح دوپامین و سروتونین تأثیر می گذارد. این دو ماده ی شیمیایی در مغز به تعیین میزان شادی و غم کمک می کنند. این تحقیق نشان می دهد احتمالا بروز نوسانات خلقی در متولدین تابستان بیشتر است ، یعنی تولد در تابستان با ویژگی ای همراه است که روی سطح دوپامین و سروتونین در مغز تأثیر می گذارد. البته این مسأله به معنای آن نیست که احتمال ابتلا به اختلالات روانی مثل دوقطبی یا اسکیزوفرنی در متولدین تابستان بیشتر است اما ممکن است این افراد صبح ها کمی بداخلاق باشند.

۵- مثبت اندیش هستید

تحقیق فوق الذکر یافته ی دیگری هم داشت: متولدین تابستان در مجموع مثبت اندیش تر از سایرین هستند و گاهی این مثبت اندیشی شکل افراطی دارد. این مسأله هم وجه مثبت دارد و هم وجه منفی. مثبت اندیشی احساس شادی بیشتری به ما می بخشد اما افراط در آن ممکن است باعث غفلت از خطرات و مشکلات مسیر پیش رو یا کوچک شمردن آن ها شود.

۶- احتمال ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت در شما بیشتر است

خطر ابتلا به بیماری های مهمی مثل دیابت و بیماری قلبی در متولدین تابستان بیشتر است. اما این فصل تابستان نیست که باعث می شود از سلامت کامل برخوردار نباشید. در حقیقت این مسأله مربوط به دریافت مواد مغذی مناسبی است که در سلامتی تأثیر گذار هستند. اگر نوزادی در مراحل اولیه ی رشد خود به مواد مغذی مناسب و غذاهای سالم دسترسی داشته باشد (در زمانی از سال که اصطلاحا به آن فصل برداشت می گویند)، احتمال بیشتری وجود دارد که تبدیل به فرد سالمی شود. نوزادانی که در ماه های کم محصول سال به دنیا می آیند، احتمال آنکه در آینده به بیماری قلبی و دیابت دچار شوند بیشتر است.

۷- احتمال آنکه تبدیل به شخص مشهوری شوید کمتر است

طی تحقیق دانشگاه کنتیکت امریکا بر روی ۳۰۰ چهره ی مشهور در حوزه های مختلف از جمله سیاست، سینما، موسیقی، ورزش و غیره مشاهده شد چهره های مشهور بیشتر متولد ماه های ژانویه و فوریه (اواسط دی تا اواسط اسفند) هستند، نه ماه های تابستان.

روزیاتو - امروز را زندگی کن rooziato : بخش سرگرمی از سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

اهمیت برنامه شبانه مراقبت از پوست!

پوست در شب خود را بازسازی می‌کند و شب‌ ها سرعت روی دادن این پروسه نسبت به روز بیشتر است. به همین دلیل است که کمبود خواب نیز موجب خراب شدن پوست می‌شود.با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید.

برای مراقبت از پوست، برنامه‌ای ویژه و روزانه داشتن بسیار ضروری است. اکثر افراد هنگام صبح وقت کافی برای پرداختن به سلامت پوست ندارند. اما هنگام شب، پوست وقت دارد خود را بازسازی و ترمیم کند. بسیاری از کارهای روزمره سلامت پوست ما را به‌خطر می‌اندازند چرا که پوست همواره در معرض اشعه‌های ماوراء بنفش و آلودگی‌های محیطی قرار می‌گیرد. بنابراین لازم است شب، به‌عنوان زمانی برای احیای پوست در نظر گرفته شود. اما پوست ما در شب چه تغییراتی می‌کند؟

پوست در شب خود را بازسازی می‌کند و شب‌ ها سرعت روی دادن این پروسه نسبت به روز بیشتر است. به همین دلیل است که کمبود خواب نیز موجب خراب شدن پوست می‌شود. با توجه به این نکته، لازم است در طول شب مواد غذایی لازم به سلول‌ ها برسد تا بهتر و بیشتر بتوانند بازسازی شود. دو ماده اصلی برای این کار، ویتامین سی و ویتامین‌ ای هستند.

پوست در شب باید تمیز شود. اینکه در طول شب از اشعه‌های مضر خورشید در امانید برای داشتن پوستی سالم کافی نیست. اگر پوست قبل از خواب تمیز نشود، تمام آلودگی‌ها جذب آن شده و بشدت به آن آسیب می‌رسد. برای اینکه پوستتان کاملاً تمیز شود بهتر است به جای مواد شیمیایی، از مواد طبیعی مثل اوت میل استفاده کنید.

شب‌ها پوست رطوبت خود را از دست می‌دهد. در طول روز پوست برای محافظت از خود چرب‌ تر و مرطوب‌تر می‌ماند، اما شب‌ ها این رطوبت طبیعی بافت پوست به مقدار قابل توجهی کاهش می‌یابد. علاوه بر این بدن به طور کلی در هنگام خواب آب دریافت نمی‌کند. بنابراین پوست شما بیشتر در معرض خشکی و انواع دیگر آسیب‌ های پوستی خواهد بود. از استفاده از مرطوب‌کننده‌ ها غافل نشوید. کرم‌های حاوی انواع قارچ‌ها و آلوئه ورا از بهترین گزینه‌ ها هستند.

دمای پوست شب‌ ها بالا می‌رود و ماهیتی اسیدی‌تر پیدا می‌کند. این اسیدی شدن منجر به خشکی پوست می‌شود که در نهایت افزایش چین و چروک و افتادگی پوست را در پی خواهد داشت. برای مبارزه با خشکی ناشی از بالا رفتن دمای پوست از مرطوب‌کننده‌ های حاوی روغن‌ های گیاهی استفاده کنید.

در طول شب، انواع محصولات مراقبتی پوست بهتر جذب آن خواهند شد. پوست شما در حالتی آرامتر، امن‌تر و تمیزتر است و به همین دلیل مواد مغذی بهتر به آن خواهد رسید. انواع کرم‌ها و ماسک‌های حاوی ویتامین‌ ای و سی و آنتی اکسیدان‌ها را شب‌ها به کار ببرید. کرم‌های حاوی عصاره خیار و سیب را به‌عنوان کرم شب به شما پیشنهاد می‌کنیم. همچنین کرم‌های روشن‌کننده پوست بهتر است شب‌ها استفاده شوند زیرا در غیر این صورت، تأثیر اشعه‌های آفتاب مانع از اثرگذاری کرم خواهد شد.

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، beytoote : بخش آرایش و زیبایی از سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

تقویت ابرو و مژه با چند روش خانگی موثر!!

دغدغه بسیاری از افراد پرپشت کردن و تقویت مژه و ابرو است. اگر شما هم مایل هستید مژه ها و ابروهای پرپشتی داشته باشید توصیه می کنیم این مقاله را مطالعه کنید. به شما روش های خانگی برای مراقبت و تقویت از مژه ها و ابروهایتان را گردآوری نموده ایم. با مجله اینترنتی چفچفک همراه باشید!

تقویت مژه و پرپشت کردن آن با چند روغن گیاهی

روغن های اساسی مختلفی برای افزایش رشد مو ،وجود دارند و همچنین می توانند باعث رشد مژه نیز شوند از آنجایی که این روغن ها باید مستقیما به منطقه چشمی اعمال شوند، از آنها باید به ندرت و با دقت استفاده شود ،تا به داخل چشم نفوذ نکند.

_ تقویت مژه و ابرو با روغن کرچک

اولین روغن اساسی در لیست، روغن کرچک است ؛ روغن کرچک یک روغن گیاهی است ،که از دانه بذر لوبیا گرفته شده است، و به عنوان یک محرک قوی شناخته شده است که می تواند باعث رشد و تغذیه فولیکول مو شود. تاریخچه روغن کرچک، به نظر طولانی است، و در مصر باستان ادعا می شود ،که به عنوان پماد استفاده می شد و کلئوپاترا از آن برای روشن کردن سفیده چشم اش استفاده می کرده است. حقیقت یا افسانه، واقعا برای پر شدن و درخشان شدن مژه ها مفید است علاوه بر این، با عفونت هایی که، باعث ریزش مژه ها می شوند، مبارزه کند.

طریقه استفاده از روغن کرچک برای تقویت ابرو و مژه

برای استفاده از روغن کرچک به عنوان یک درمان خانگی، نیاز به یک تکه پنبه یا برس آرایشی کوچک تمیز دارید ،که به عنوان یک اپلیکاتور برای مژه ها استفاده کنید قبل از رفتن به رختخواب، با دقت روغن را به مژه هایتان بزنید و اجازه دهید تا جذب شود وقتی بیدار شدید آن را با آب بشویید.

شما همچنین می توانید کمی ژل آلوئه ورا، را با روغن کرچک مخلوط کنید. آنها را به خوبی مخلوط کرده و با استفاده از پنبه یا قلم مو به مژه های خود بزنید به همان اندازه که ریمل می زنید. اجازه دهید،تا به مدت یک شب بماند تا جذب شود و بعد از بیدار شدن به خوبی بشورید. برای بهترین نتیجه، این فرایند باید به طور منظم برای ۱ تا ۳ ماه تکرار شود.

_ ضخیم شدن مژه و ابرو با روغن زیتون

روغن زیتون، یک روغن حامل شناخته شده است که به منظور افزایش رشد مو استفاده می شود و نیز یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم تر به کار می رود. روغن زیتون، غنی از اسید اولئیک و همچنین ویتامین E است، که هر دو برای رشد مو مورد نیاز هستند.این دو عنصر، می توانند مو را تغذیه کرده و همچنین مژه ها را حجیم کنند.حتی باعث می شود که مژه هایی تیره تر داشته باشید.

طرز استفاده از روغن زیتون برای رشد مژه و ابرو

برای استفاده از روغن زیتون به عنوان درمان خانگی برای رشد مژه ها، یک برس ریمل قدیمی که تمیز است، یا یک تکه پنبه به عنوان اپلیکاتور آماده کنید. اپلیکاتور خود را درون مقدار کمی روغن زیتون گرم شده قرار دهید. قبل از رفتن به رختخواب، روغن را به مژه هایتان بمالید. روغن را شب بر روی مژه خود بزنید و بلافاصله بعد از بیدار شدن، با آب بشویید. این روال را روزانه و به مدت حداقل دو ماه یا تا پیدا شدن نتیجه، تکرار کنید.

_ مژه های بلند و ضخیم با ژل آلوئه ورا

آلوئه ورا، یک درمان خانگی شگفت انگیز و موثر برای داشتن مژه های ضخیم و بلند است. آلوئه ورا ،حاوی مواد مغذی و ویتامین هاست که به ضخیم و بلند شدن مژه ها کمک می کند. حاوی ویتامین ,E, A, B-12 و C است، که همه ی آن ها برای رشد موهای سالم و براق موثر هستند. همچنین حاوی ،اسید فولیک است که مانع ریزش مژه ها می شود .علاوه بر این، آلوئه ورا دارای اثر مرطوب کنندگی است، که مژه ها را سالم نگه می دارد.

طرز استفاده از ژل آلوئه ورا برای رشد ابرو و مژه

برای استفاده از آلوئه ورا به عنوان یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، یک اپلیکاتور مانند یک برس ریمل تمیز را آماده کنید. آلوئه ورا را با دقت بشورید تا لاتکس و لزجی زیاد آن دور ریخته شود. کمی ژل آلوئه ورا را بردارید و قبل از اینکه به رختخواب بروید، روی مژه های خود بزنید. اجازه دهید کل شب بماند.صبح، ژل را با آب گرم بشویید.

همچنین، می توانید آلوئه ورا را با روغن جوجوبا مخلوط کنید، یکی دیگر از درمان های شناخته شده که برای رطوبت رسانی مو و افزایش رشد مو مفید است. این دو ماده را با نسبت های مساوی با هم مخلوط کنید و به آرامی به مژه هایتان بزنید و برای حدود ۱۵ دقیقه اجازه دهید،تا بماند و سپس بشورید. این کار را تا دو بار در روز تکرار کنید.

_ جلوگیری از ریزش مژه با برس کشیدن مژه ها

به همان مقدار که ساده به نظر می رسد، افراد زیادی روی این شیوه قسم می خورند. برس کشیدن مژه ها، ذراتی مانند خاک و گرد و غبار که از رشد سالم آن جلوگیری می کند را از بین می برد. این ذرات، می توانند منافذ مژه را را مسدود کنند، بنابراین رشد مژه شما متوقف می شود و یا حتی باعث ریزش مژه ها می شود. علاوه بر این، برس کشیدن می تواند گردش خون را تسریع کند، تا مواد مغذی بیشتری به فولیکول های مژه ها برسند.

طریقه برس کشیدن به مژه ها

این روش به نحوه ماساژ دادن مژه ها کار می کند و با بهبود گردش خون، به ضخامت تارهای مو کمک می کند. مژه های خود را با برس خودش شانه کنید، از ریشه تا انتهای مژه. این کار را دو بار در روز به مدت ۵ دقیقه انجام دهید.تا زمانی که نتیجه مورد نظر به دست آید، این کار را تکرار کنید.

_ تقویت رشد مژه با ویتامین E

مطالعه ای که بر روی ویتامین E که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، نشان داد که رشد مو در افرادی که ویتامین E مصرف می کنند، نسبت به افرادی که پلاسبو مصرف می کنند، بیشتر است. این مطالعه نشان داد، که خواص آنتی اکسیدانی ویتامین E ،باعث کاهش اکسید کنندگی پوست سر می شود که با ریزش مو نیز مرتبط است. برای استفاده از این درمان خانگی ساده، چند قطره ویتامین E را ،بر روی یک برس مژه خود بریزید و مژه هایتان را برس بکشید.

_ ماساژهای پلکی موثر در رشد و تقویت مژه ها

ماساژ پلک ها، یک ماساژ درمانی برای بهبود گردش خون است که به رشد مژه کمک می کند. بهبود جریان خون، مواد مغذی بیشتری را به بخش ماساژ داده شده، می رساند و باعث رشد بهتر فولیکول ها در این منطقه می شود. این کار، رشد مو را تحریک می کند و مانع از شکستگی و یا نازک شدن مژه ها می شود.

روش ماساژ پلک برای رشد و تقویت مژه

برای انجام ماساژ پلک، مقدار کمی کره شی ، ژل نفتی، یا روغن را روی پلک چشمان خود قرار دهید. به یاد داشته باشید، مقدار بسیار کمی از این ماده را روی چشمانتان بریزید، تا به داخل چشمانتان نفوذ نکنند. علاوه بر این، حتما انگشتانتان را بشورید. پس از آن، از انگشتان خود برای ماساژ خط مژه و ابرویتان استفاده کنید.

ماساژ را به صورت حرکات دایره ای، با استفاده از انگشت حلقه خود، به آرامی انجام دهید. این ماساژ را برای حدود ۵ دقیقه در هر نوبت، به ازای هر چشم انجام دهید.این کار را دو بار در روز برای ۱ تا ۳ ماه انجام دهید.

_ بلند شدن مژه با لیمو

پوست لیمو، یک درمان فوق العاده دیگری برای داشتن مژه های ضخیم و بلند است. پوست لیمو، حاوی اسید فولیک و همچنین ویتامین های B و C است، که برای ساخت ماسک صورت نیز استفاده می شود، برای تقویت پوست، که همچنین برای رشد مو نیز بسیار مفید است.

این ماده حاوی، اسید فولیک و همچنین ویتامین b و c می باشد، که به افزایش رشد مو کمک می کند، که حتی ممکن است در روغن های ضروری مثل روغن زیتون یا روغن کرچک تزریق شود، تا باعث تقویت خواص پاک کنندگی و تحریک کنندگی پوست شود.

طریقه مصرف پوست لیمو برای بلند شدن مژه

برای داشتن بهترین نتایج، پوست لیمو را در روغن کرچک یا روغن زیتون، درون یک کاسه خیس کنید و اجازه دهید این مخلوط حداقل ۲ هفته بماند.

پس از آن، با استفاده از یک تکه پنبه یا برس، ریمل مژه یا ابرو، می توانید روغن را روی مژه های خود، قبل از خوابیدن بمالید و اجازه دهید تا یک شب کامل بماند. صبح بعد از بیدار شدن با آب گرم بشورید. این کار را هر شب برای ۱ تا ۳ ماه ،یا تا دریافت نتایجی که می خواهید، انجام دهید.

_ افزایش ضخامت مژه با تخم مرغ

تخم مرغ، یک غذای فوق العاده است و ما قبلا از مزایای آن برای تهیه و تقویت مو صحبت کرده بودیم . همچنین برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، مناسب هستند. تخم مرغ ،غنی از پروتئین است و همچنین حاوی ویتامین های B و بیوتین هستند ،که برای افزایش بافت مژه مفید هستند.

استفاده از تخم مرغ برای تقویت مژه

برای استفاده از تخم مرغ به عنوان یک درمان خانگی برای داشتن مژه های ضخیم و بلند، ابتدا باید یک تخم مرغ کامل را بشویید، یک قاشق غذاخوری گلیسیرین را به آن اضافه کنید و این مخلوط را تا زمانی که کرم رنگ و سفت شود، هم بزنید.

از یک تکه پنبه به عنوان یک اپلیکاتور استفاده کنید ،و آن را در مخلوط بگذارید . پنبه را به آرامی بر روی مژه های خود بزنید. به یاد داشته باشید که نباید ،پنبه بیش از حد خیس بخورد تا از چسبیدن آن به چشم جلوگیری شودو بعد از ۱۵ دقیقه مژه ها را آب سرد را بشویید. این کار را سه بار در هفته به مدت چند ماه تا زمانی که نتیجه مطلوب به دست بیارید، تکرار کنید.


ماساژ پلک ها، یک ماساژ درمانی برای بهبود گردش خون است که به رشد مژه کمک می کند‎

_ تقویت رشد مژه با چای سبز

چای سبز ،دارای فلاونوئیدها است که رشد مژه را تقویت می کند. این نتیجه، در مطاله ای با استفاده از جوندگانی که ریزش مو داشتند، ثابت شد. مطالعه نشان داد که جوندگانی که چای سبز دریافت کردند نشانه هایی از رشد مو را از خود نشان می دادند، در حالی که به گروه دیگر فقط آب داده شده بود، بهبودی از ریزش مو را نشان ندادند.

روش تقویت مژه با چای سبز

برای استفاده از چای سبز به عنوان یک درمان خانگی برای نازک بودن مژه ها، یک فنجان چای سبز، ترجیحا شیرین، تهیه کنید. اجازه دهید تا خنک شود. زمانی که خنک شد، با استفاده از یک اپلیکاتور ،مانند یک تکه پنبه، چای سبز را روی مژه های خود بمالید.

چای را از ریشه مژه ها تا انتهای آن بزنید. به آرامی این کار را انجام دهید، و اجازه ندهید مژه ها با چای زیادی خیس بخورد، تا چای به چشمان نفوذ کنند.اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند و سپس آنرا با آب شستشو دهید. این کار را دو بار در هفته، برای مدت ۳ ماه تکرار کنید.

_ تقویت و افزایش رشد مژه با کره شیا

کره شیا، که از یک دانه و غلات می آید، قرن هاست که برای تغذیه پوست، ناخن و مو استفاده می شود. کره شیا حاوی، ویتامین های A و E است که هر دو باعث تقویت فولیکول های مو و افزایش رشد مژه می شوند. به سادگی یک تکه پنبه را در یک مقدار بسیار کمی از کره شیا، قرار دهید و به ریشه مژه ها بزنید. اجازه دهید، تا یک شب بماند و صبح روز بعد با آب گرم شستشو دهید.برای گرفتن بهترین نتیجه، این روند را برای ۱ تا ۳ ماه تکرار کنید.

_ پرپشت شدن مژه و درمان ریزش مژه با روغن های گیاهی

در ادامه روغن های گیاهی که برای پرپشت شدن و درمان ریزش مژه ها مفید هستند را معرفی می نماییم:

- رشد مجدد پیاز مو با روغن هسته انگور

این روغن فاقد سدیم و کلسترول بوده و میزان اسیدهای چرب غیر اشباع آن تا ۹۰ درصد می رسد. خاصیت آنتی اکسیدانی عصاره انگور ۵۰ برابر بیشتر از ویتامین E و ۲۰ برابر بیشتر از ویتامین C است. روغن خالص دانه انگور، ترکیبی فوق العاده موثر برای فعال سازی مجدد رشد پیاز مو است که با ماساژ دادن آن روی پوست سر می توانید به تاثیر سودمند این روغن پی ببرید.

- پرپشت شدن مژه و ابرو با روغن رزماری

رزماری یا اکلیل کوهی یکی از گیاهان دارویی معطر با نفوذ پذیری بالا و همچنین خواص درمانی بی نطیر که در کمتر گیاه دارویی این خواص را می توان یافت، روغن رزماری یک روغن محرک است که بوی نافذ و گرمی دارد و بر اعصاب مرکزی اثر مؤثری دارد . از این گیاه دارویی برای تقویت ابرو و مژه نیز هستیم که در دراز مدت دارای اثری فوق العاده و ماندگار نیز هست.

- فواید روغن جوجوبا برای پوست و مو

جوجوبا در حقیقت دانه هایی مانند بادام زمینی است که در گذشته در محلی میان مکزیک و آمریکا رشد می کرده که محققان کشورمان موفق به تکثیر و تهیه این روغن در کشور عزیزمان ایران شده اند بد نیست بدانید که این روغن با غلظت زیاد اما مانند چربی پوست انسان است و خاصیت جذب سریع نیز داراست و در تهیه بسیاری محصولات آرایشی مورد استفاده قرار می گیرد.

بی شک با کمی تحقیق متوجه خواهید شد که دارای تاثیر فوق العاده در زمینه پوست و مو از جمله : ضد چین و چروک بوده و سرشار از ویتامین های A,B,E و مواد معدنی مانند سلنیوم می باشد ، مرطوب کننده و نرم کننده پوست و مو ، شفافیت پوست و مو ، جلوگیری از ریزش مو به دلیل دارا بودن مواد معدنی و ویتامین ها ی B,E ، مفید در ضخیم و پرپشت شدن مو ، برطرف کننده خشکی و ترک لب ، مفید برای پوست های مستعد آکنه می باشد.

- روغن سیاه دانه داروی ضد ریزش مو

سیاه دانه ، سیاه تخمه و یا در عربی شونیز یکی دیگر از قدیمی ترین طعم دهنده ها که قدیمی تر ها و شاید امروزه نیز در نان ها و ترشی های محلی مورد استفاده قرار می گیرد که روغنی از این دانه ها تهیه می شو که شاید به جرات بتوان گفت یکی از بهترین روغن ها در زمینه پوست و مو است.

سیاه دانه کاربردهای فراوانی در صنایع مختلف از جمله صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضد ریزش مو و ابرو ، تقویت کننده های گیاهی برای مو ، ابرو و مژه و همچنین پمادهای ضد درد مفاصل که به شکلهای مختلفی مانند :روغن خالص سیاه دانه ،پماد، لوسیون ، سرمه ، ریمل و… تهیه و به بازار عرضه می شود و از اقبال و استفبال عمومی فراوانی برخوردار است.

- روغن نارگیل برای پوست و مو

روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی و اشباع است که از گوشت داخل میوه نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامد شدن در دمای پایین است. این روغن که یکی از نام آشنا ترین روغن ها در میان مردم جهان و دارای کاربردهای بیشماری در زمینه تهیه مواد آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است، بی شک روغن نارگیل یکی از بهترین روغن ها در زمینه رطوبت بخشیدن به پوست و مو و رفع خشکی پوست و مو است که البته با رایحه مطبوع و قدرت نفوذ پذیری بالا و قدرت تقویت پوست و مو جایگاه ویژه ای در میان سایر روغن های طبیعی و گیاهی دارد.

داشتن مژه های سالم با رعایت چند نکته

کنار استفاده از درمان های خانگی که در بالا ذکر شد، باید این نکات را در ذهنتان داشته باشید.

هرگز با آرایش، به ویژه آرایش چشم، شب نخوابید

این کار باعث خشک شدن مژه ها می شود.خشک شدن مژه ها، باعث شکننده شدن مژه ها و در نهایت ریزش مژه ها می شود.حتما تمام آرایش خود را پاک کنید و اجازه دهید تا مژه هایتان نفس بکشند.

آرایش چشم و سالم نگه داشتن مژه ها

روی مژه هایتان مواد آرایشی زیاد نزنید و برای پاک کردن آرایشتان ، محکم رویش فشار نیاورید. همیشه به آرامی رفتار کنید و آرام ماساژ دهید. از استفاده از اکستنشن مژه یا مژه های مصنوعی، اجتناب کنید، زیرا این کار به احتمال زیاد می تواند، به مژه هایتان صدمه وارد کند.

پرپشت کردن مژه ها و ابرو با رعایت چند نکته طلایی

بطور کلی برخی افراد مژه ها و ابرو های کم پشتی دارند. داشتن مژه های پرپشت می تواند تاثیر بسزایی را در زیبایی شما داشته باشد. اغلب بانوان با آرایش کردن سعی در پر پشت و بلند نشان دادن مژه های خود دارند. اما در این مطلب چگونگی بدست آوردن مژه هایی پرپشت را به شما آموزش خواهیم داد.

کم پشت شدن مژه‌ها می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد؛ اما نگران نباشید، هر دلیلی هم که داشته باشد، می‌توانید با روش‌هایی آسان مژه‌های‌تان را تقویت کنید.

نخستین قدم اصولی پس از مشاهده ضعف شدید رشد مو، مژه یا ابرو، مراجعه به پزشک و انجام آزمایش است؛ چون ممکن است به دلیل اختلال در کارکرد تیروئید یا کاهش آهن دچار این مشکل شده باشید و با مصرف داروهای مورد نیاز و بهبود رژیم غذایی سرعت رشد آنها بیشتر شود. برای پرپشت شدن مژه هنگام خواب حتماً با استفاده از پنبه و ماده‌ای مناسب و بی‌ضرر مواد آرایشی را از چشمان خود پاک کنید، به وسیله یک شانه کوچک روزانه مژه‌ها را شانه بزنید؛ آغشته کردن مژه‌ها به روغن زیتون، بادام و روغن‌های گیاهی دیگر نیز به رشد و تقویت آنها کمک می‌کند.

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، beytoote : بخش آرایش و زیبایی از سایت تفریحی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)

اقدام هایی برای تغییر دکوراسیون منزل

رسیدن سال نو، رفتن به خانه جدید، تنوع و یا هر دلیل دیگری می توانید اقدام به تغییر دکوراسیون منزل خود کنید. اگر می خواهید این پروژه را خودتان انجام دهید، اما نمی دانید باید از کجا شروع کنید، راهنمایی های کاربردی این مطلب در پیشبرد آن به شما کمک خواهد کرد. اولین کار اولویت بندی برنامه های تغییر دکوراسیون است.با سایت تفریحی چفچفک همراه باشید.

 

قبل از تغییر دکوراسیون به محدودیت های مالی و زمانی توجه کنید

اول تمام هزینه هایی را که می خواهید برای این کار انجام دهید، محاسبه و محدود کنید. اگر از انجام این کار صرف نظر کنید بیشتر از مقداری که مد نظر داشته اید، خرج خواهید کرد و مجبور می شوید در آینده تصمیماتی نادرست و خفیف متقبل شوید.

 

همچنین تاریخی را برای اتمام این فرآیند در نظر بگیرید، حتی اگر دلیل واضحی برای انجام و اتمام آن ها در زمانی معلوم نداشته باشید. انجام دادن کارها بر اساس تاریخ انجام و زمان مقرر شده آن ها، باعث پیشرفت می شود. کامل کردن هر بخشی از پروژه باعث به وجود آمدن سیری در تکامل سایر بخش های آن می شود. در غیر این صورت تکه تکه انجام دادن آن باعث تأخیر در تکمیل پروژه خواهد شد یا حتی ممکن است هرگز تمام نشود.

 

برای بررسی و حسابرسی خرج هایی که می کنید، می توانید از نرم افزار اکسل استفاده کنید. اما حتی یک دفترچه سیمی ساده هم می تواند برای پروژه هایی کوچک مورد استفاده قرار بگیرد. اما نکته اصلی این است که همواره باید به روز باشید و از روند پروژه عقب نیفتید.

 

تمامی رسیدهای تحویل را در یک مکان نگه دارید. با این کار به سادگی می توانید به آن ها دسترسی داشته و اطلاعات لازم برای گارانتی یا حتی مرجوع کردن آن ها را در صورت نیاز در اختیار داشته باشید.

 

قبل از تغییر دکوراسیون نیازها و شیوه زندگی خود را ارزیابی کنید

تفکیک چیزهایی که می خواهید و چیزهایی که به آن احتیاج دارید، کار سختی است. چیزهایی که برای مبلمان و سایر متعلقات آن نیاز دارید را تجسم کرده و آن ها را در ابتدای لیست قرار دهید. سپس به هر مورد بین ۱ تا ۵ امتیاز دهید. امتیاز ۱ نشان دهنده انجام قطعی و ۵ نشان دهنده غیر مهم بودن آن باشد.

 

همچنین باید شیوه زندگی خود و نیازمندی های که امروز به آن احتیاج دارید، بشناسید. از خرید چیزهای غیرضروری پرهیز کنید و چیزهایی که لازم دارید بخرید. برای مثال اگر کودکان از اتاق نشیمن به عنوان فضای بازی استفاده می کنند، محفظه ای برای وسایل بازی را در لیست خود قرار دهید. ممکن است شما به وسایل امنیتی بچه ها نیز احتیاج پیدا کنید. همچنین اگر حیوان خانگی دارید، هر چیز بخصوصی را هم در مورد آن مد نظر قرار دهید که می تواند شامل ریزش موهایشان و یا پنجه کشیدن روی مبلمان شما باشد.

 

راهنمای تغییر دکوراسیون منزل, نکاتی برای تغییر دکوراسیون

از خرید چیزهای غیرضروری پرهیز کنید و چیزهایی که لازم دارید بخرید

 

قبل از تغییر دکوراسیون در مورد چیزهایی که باید بمانند و بروند تصمیم گیری کنید

بر اساس لیستی که تهیه کرده اید، قطعات و وسایلی از مبلمان یا متعلقاتی که قطعاً به آن ها احتیاج دارید، شناسایی کنید. وسایلی را که برنامه ای برای استفاده مجدد از آن ها ندارید، خارج کرده و اگر در وضعیتی مناسب هستند به جایی اهدا کرده یا بفروشید.

 

راهنمای تغییر دکوراسیون منزل, نکاتی برای تغییر دکوراسیون

قطعات و وسایلی از مبلمان یا متعلقاتی که قطعاً به آن ها احتیاج دارید، شناسایی کنید

 

قبل از تغییر دکوراسیون نقشه مقدماتی مبلمان را بکشید

اگر پروژه شما کوچک است، این مرحله لازم نیست. بنابراین اگر مبلمان جدید خریداری کرده اید یا فقط چیدمانی متفاوت از آنچه دارید را مد نظر قرار داده اید، این مرحله کمک بسیار شایانی در شناسایی محل های مختلف به شما خواهد کرد. به طور کلی طرح یک نقشه قبل از انجام این کارها می تواند به تخمین شما از چگونگی و شکل آن ها بسیار کمک کند.

 

برای اندازه گیری فضا به نوارهای اندازه گیری و برای مقیاس سازی به خط کش نیازمند هستید. همچنین می توانید با استفاده از نوار چسب، خطوط بیرون مبلمان را روی زمین بچسبانید.

 

محاسبات فضا را فراموش نکنید. به صورت ایده‌آل ۴۶ سانتی متر بین لبه کاناپه و میز جلوی آن، فاصله نیاز دارید. همچنین درب ورودی به اتاق و راهرو و فضای تردد و وارد شدن به اتاق را اندازه بگیرید که شامل آسانسور ساختمان نیز می شود.

 

نکاتی قبل از تغییر دکوراسیون منزل,نکته هایی برای تغییر دکوراسیون

محاسبات فضا را فراموش نکنید

 

قبل از تغییر دکوراسیون روی اجناس بزرگ تر تمرکز کنید

ابتدا روی اجناس و وسایل بزرگتر تمرکز کرده، سپس به متعلقات کوچک تر فکر کنید. اغلب مردم در مورد جزئیات وسایل کوچک تر گیج می شوند. از بزرگ به کوچک کار را انجام دهید:

 

مبلمان: بیشتر مبلمان بین ۸ تا ۱۲ هفته برای رویه دوزی زمان نیاز دارند. بنابراین، حتی مبلمان های آماده تحویل نیز ممکن است به موقع تحویل نشوند. اگر برایتان مقدور است نمونه ای از روکش ها و رویه دوزی های آنها یا نمونه ای کامل شده را برای کمک به چیدمان سایر وسایل اتاق بگیرید.

 

نکاتی قبل از تغییر دکوراسیون منزل,نکته هایی برای تغییر دکوراسیون

ابتدا روی اجناس و وسایل بزرگتر تمرکز کرده، سپس به متعلقات کوچک تر فکر کنید

 

قبل از تغییر دکوراسیون به رنگ سقف و دیوار توجه کنید

دیوارها: در مقایسه با سایر عناصر طراحی، رنگ دیوارها به اتاق بیشترین جلوه را می دهند. انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری برای دیوار بعد از انتخاب مبلمان بسیار ساده تر خواهد بود. پس طوری برنامه ریزی کنید که دیوارهای شما قبل از رسیدن مبلمان، آماده و رنگ شده باشند.

 

سقف: استفاده از رنگ به جای نمای سفید معمولی که برای سقف انتخاب می شود، از دیگر موارد تأثیر گذار بر هزینه است؛ مخصوصاً اگر بخواهید سقف رنگی متمایز از دیوارها داشته باشد.

 

نکاتی قبل از تغییر دکوراسیون منزل,نکته هایی برای تغییر دکوراسیون

طوری برنامه ریزی کنید که دیوارهای شما قبل از رسیدن مبلمان، آماده و رنگ شده باشند

 

قبل از تغییر دکوراسیون وسایلی با اندازه متوسط انتخاب کنید

بعد از اینکه طرح و رنگ کلی مبلمان خود را تعیین کردید، بر یافتن وسایلی با اندازه متوسط متمرکز شوید. همچنین نقشه از پیش کشیده شده برای مبلمان، به شما در چگونگی قرار گیری فرش و هماهنگی آن با مبلمان بسیار کمک خواهد کرد.

 

قبل از تغییر دکوراسیون,تکنیک های تغییر دکوراسیون

طوری برنامه ریزی کنید که دیوارهای شما قبل از رسیدن مبلمان، آماده و رنگ شده باشند

 

وسایل کوچک را برای آخر کار نگه دارید

در نهایت، نمای کلی و شمایل فضای خود را با متعلقات دکوری پر کنید. این کار به شما اجازه می دهد تا ببینید کجای دکوراسیون شما به توجه بیشتری نیاز داشته و حس بهتری از ابعاد و اندازه ها می دهد (مخصوصاً در مورد تابلوها و آثار هنری). وقتی که مبلمان را در فضای مورد نظرتان قرار دادید، می توانید دسترسی های آسان برای فضا داشته باشید.

 

تغییر دکوراسیون خانه, نکاتی قبل از تغییر دکوراسیون منزل

برای اضافه کردن آباژور، پس از اینکه مبلمان در محل خود قرار گرفتند ارتفاع مناسب را پیدا کنید

 

برای اضافه کردن چراغ و آباژور، پس از اینکه مبلمان در محل خود قرار گرفتند می توانید ارتفاع مناسب را پیدا کنید. طول سیم ها و همچنین کلید ها می توانند هنگامی که مبلمان در محل خود هستند به آسانی محاسبه شده و در محل خود قرار بگیرند.

 

بیتوته پورتال جامع شامل خبر، سرگرمی، روانشناسی، beytoote : بخش دنیای مد از سایت سرگرمی چفچفک


موضوعات مرتبط:

برچسب‌ها: ،


ادامه مطلب
تاریخ : ۸ مرداد ۱۳۹۷ | ۱۱:۴۵:۲۷ | نویسنده : رضا مارمولک | نظرات (0)نظرات (0)
[ ۱ ][ ۲ ][ ۳ ][ ۴ ][ ۵ ][ ۶ ][ ۷ ][ ۸ ][ ۹ ][ ۱۰ ][ ۱۱ ][ ۱۲ ][ ۱۳ ][ ۱۴ ][ ۱۵ ][ ۱۶ ][ ۱۷ ][ ۱۸ ][ ۱۹ ][ ۲۰ ][ ۲۱ ][ ۲۲ ][ ۲۳ ][ ۲۴ ][ ۲۵ ][ ۲۶ ][ ۲۷ ][ ۲۸ ][ ۲۹ ][ ۳۰ ][ ۳۱ ][ ۳۲ ][ ۳۳ ][ ۳۴ ][ ۳۵ ][ ۳۶ ][ ۳۷ ][ ۳۸ ][ ۳۹ ][ ۴۰ ][ ۴۱ ][ ۴۲ ][ ۴۳ ][ ۴۴ ][ ۴۵ ][ ۴۶ ][ ۴۷ ][ ۴۸ ][ ۴۹ ][ ۵۰ ][ ۵۱ ][ ۵۲ ]
<<         >>


.: Weblog Themes By 123blog.ir:.